Jump to content
cane

Gewinde - štelujući amortizeri

Recommended Posts

E ovako, zanima me nesto vise o ovim stelujucim amortizerima. Sta je uopste "gevinde", jel to marka ili neki zajednicki naziv za taj tip oslanjanja? Po oglasima sam nailazio na 5-6 razlicitih oznaka i pojma nemam u cemu je razlika. Koliko traje taj komplet i koliki je raspon stelovanja visine vozila? Kakvi su utisci iz prve ruke tj vredi li to nesto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewindefahrwerke iliti coilover-i ili stelujuci amortizeri,sve ima isto znacenje. Imas vise vrsta,sa stelovanjem visine,stelovanjem tvrdoce ili oboje,sto je najskuplje ali i najbolje. Dugotrajni su kao i drugi amortizeri,samo sto valja zastiti navoj nekom dobrom trakom kad se nasteluje,jer od vode,blata,soli itd,zna da zapekne pa moze da pravi problem. Ako ne zelis (pre)tvrd auto onda obavezno uzmi sa stelovanjem tvrdoce,a ako ti ne smeta karting varijanta,onda mozes sa stelovanjem samo visine. Ja imam FK gewinde na Seatu,tvrde su do bola :D

ako imas uslova i mozes da biras,onda kupis KW i to je to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci KW je sa stelovanjem i visine i tvrdoce.. Koliki je posao naprimer pred zimu podici auto? Da li mogu i sam to da odradim ili bih morao do servisa? Hvala puno na odgovoru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa dizanjem gore dole ljudi praktikuju pred zimu ali treba znati i da u zavisnosti od tipa oslanjanja, moze da se poremeti reglaza trapa pozadi a napred se uvek poremeti tako da svaki put kad promenis visinu auta, trebalo bi odraditi reglazu trapa... Podizanje nije neka mudrost, samo vrtis sa onim kljucem maticu na amortizeru...

 

Sto se tice trajanja, vredi koliko platis... Jeftini setovi znaju da budu jeftini i od kompleta od 4 fabricka amortizera pa onda ne mozes ocekivati neku trajnost... Svakako kod takvih amortizera je prednost ako imaju izmenjivi ulozak ili su predvidjeni za reparaturu... Jer u suprotnom kad stradaju, moras da kupis sve kompletno novo i onda bukvalno ostanes sa viskom od opruga...

 

Vecina sto se buni na tvrdocu je usustini sto jeftine "gewinde" imaju "beskonacni" navoj i onda svi ih zavrcu do panja da bi auto bio sto nizi i onda se desi da amortizer ne funkcionise kako treba jer lezi ili je jako blizu do odbojne gume... Dok kvalitetnije i skuplje gevinde imaju obicno vrlo ogranicen nivo spustanja kako bi se zadrzalo normalno funkcionisanje amortizera ali i oslanjanja kao i pogona... Ili sto ih zimi zavrcu da auto bude sto visi pa onda nema dovoljan hod na izvlacenje.

 

Najbolje su one koje imaju odvojeno podesavanja za visinu auta od onoga za prenapregnutost opruga, ali tako nesto je retko medju evropskim proizvodjacima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

KW je jedna od boljih marki,a ima vise verzija sa razlicitim opcijama. Kako poremetis geometriju promenom visine? Otvorenost trapa ne diras,nagib takodje,samo menjas visinu.

A koliko znam i te najskuplje se zavrcu do panja,jedino ako nemaju navoja da podignu,a niski su itekako. Kod mene je navoj nekih 15cm,imam prostora da spustim jos 4cm sto se navoja tice,a 5mm sto se tice auta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilstein ima navoja obicno 25-50mm u zavisnosti od modela auta... Obicno i spustaju u fazonu 20 do 55mm i dalje ne moze (naravno kazem za prosecne, siguran sam da postoji odredjen model auta gde moze vise). Kad god menjas visinu napred, bez obzira na tip vozila tj oslanjanja, uvek se poremeti usmerenost tockova... A sem kod vozila koja imaju jednake duzine viljuski gore i dole, svi ostali tipovi oslanjanja kada spustas vozilo pomera se i nagib tocka sto jos dodatno poremeti usmerenost tockova. Nazad problem moze da bude samo kod multi-link oslanjanja po pitanju usmerenosti, i svuda sem kod krute i polukrute osovine je problem i sa nagibom... Naravno nekad moze drugacija usmerenost i nagib tocka da bude bolje nego da se dovede u fabricku toleranciju, ali to zavisi od slucaja do slucaja. 1mm razlike ima jako veliki uticaj u ponasanju auta ako vozis imalo agresivno...

 

Sto se tice KW, ja ne kazem da su lose, nisam ih nikad ni koristio, meni se jedino ne svidja jedan detalj koji je po mom misljenju vrlo bitan, ne kazem da mozda ne postoji, ali sve KW proizvode koje sam ja video nisu imali prahobran na amortizeru. I to je veliki minus, jer od sitnih kamencica, soli i blata vrlo lako moze da strada klip/osovina amortizera i semering. Takodje koliko sam video, za setove koji su namenjeni amaterima uopste ne postoje amortizeri monotube dizajna koji imaju mnogo prednosti u odnosu na klasicne twintube amortizere ukoliko je akcenat ne na spustanju auta i izgledu nego na performansama auta. Ne kazem da je bilo koji monotube amortizer u startu bolji od twintube, ali za isti kvalitet izrade, monotube je bolji od twin tube... Mada to je prica vise za track day nego za gradsko poziranje za koje vecina uzima pa da ne duzim ;) Zato bih ja dao prednost vise ka Bilsteinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sta bi ste preporucili meni kao prosecno zahtevnom vozacu koji hoce da spusti auto za 30-40mm i dobije sto bolji odnos stabilnosti i udobnosti :)

Budzet oko 300e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sportske opruge i ostavi pare po strani pa kad dotraju amortizeri kupi 4 kvalitetna gasna amortiera ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tu visinu slozio bih se sa kolegom,30mm nize opruge i dobices zeljenu visinu,malo tvrdji auto,prilicno bolje lezanje,a ni amortizeri ti nece biti previse optereceni sa takvim oprugama,tako da bi to bila dobitna kombinacija. Od opruga bih preporucio Eibach recimo,mada bilo koje "markirane" ce ti dobro sluziti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora ni da znaci da ce biti tvrdji auto, mnoge aftermarket opruge imaju izrazenu progresivnu tvrdocu pa do odredjene mere kad se nagne auto ili na nekim manjim nervninama moze i da bude udobniji i meksi od fabricke postavke i tek kad dodje do tvrdjeg dela da bude tvrdji od fabricke postavke ;) Poznanik npr nije hteo ni slucajno da spusti Opel Korsu i na kraju kad se ipak odlucio da je spusti za 30mm odusevio se da je auto udobniji u nekim uslovima u odnosu na fabricke operuge :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam samostelujuce amortizere preko neta ali pise da su za grande punta a izgledaju isto poput onih sto idu na moj fiat bravo 2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samostelujuce?

Pogledaj na sajtu proizvodjaca po kataloskom broju da li se za GP i Bravo 2 poklapaju brojevi.
Po iskustvu, nisu isti. A da li izgledaju na oko...rekao bih da mnogi izgledaju bad isti.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, zanima me gde mogu da nadjem opruge/stelujuce amortizere za Fiat Bravo 2001 1.9? 

Gledao sam po Kp/Polovni Automobili/Kupindo i ostalim sr****a ali nema nista. 

Bilo bi idealno ako čak neko ima da proda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ti blage veze prijatelju,ali meni se nesto nije dopalo kako to cuci na mom autu pa sam stavio normalne,nesto eksperimentisao i sad ne bih da ih bacim,mozda neko zeli da spusta auto pa mu budu odgovarale,a ako se ne prodaju mozda nekad poludim pa ih vratim na auto :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Stojke87 said:

Pozdrav ljudi, zanima me gde mogu da nadjem opruge/stelujuce amortizere za Fiat Bravo 2001 1.9? 

Gledao sam po Kp/Polovni Automobili/Kupindo i ostalim sr****a ali nema nista. 

Bilo bi idealno ako čak neko ima da proda :D

Pozdrav .....ja na mom bravu imam sportske crvene ali nisu štelujuće ...planirao sam da ih zamenim za standardne jer mi auto nosi 15" i samo niskoprofilnu gumu mogu da stavim ....pa eto ako ti odgovara ....tamte za kukuriku

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja na leto planiram da stavim 15ke, kupio sam felne, sa velicinom gume 45/55 ne secam se tacno 

Ne znam hoce li odgovarati? Koliko je niži sa tim oprugama/amortizerima sta su vec :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/3/2019 at 12:41 PM, Bulldogbg said:

Pozdrav .....ja na mom bravu imam sportske crvene ali nisu štelujuće ...planirao sam da ih zamenim za standardne jer mi auto nosi 15" i samo niskoprofilnu gumu mogu da stavim ....pa eto ako ti odgovara ....tamte za kukuriku

Koje dimenzijen gume imaš trenutno na tim oprugama?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/2/2019 at 6:15 PM, Mare iz Marinkove Bare said:

Imam samo sportske opruge za punta keca ako ti odgovara dogovorii bi se za neku simbolicnu cenu :D

Zainteresovan sam. Koliko spustaju? I koliko je simbolicna cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, bucke1 said:

Zainteresovan sam. Koliko spustaju? I koliko je simbolicna cena?

Imas odgovor u inboxu, ali eto da svi vide 2500din bih prodao ove moje,a sto se tice koliko spuste auto u cm to ne znam,znam da preko lezeceg ide samo na svaler gas.:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×