Jump to content
FAS Euroauto Goran
mile021

Fiat 500L - ugradnja alarma?

Recommended Posts

Fina klempica :) , cudi me da nema Shock senzor koji imaju najjeftiniji Kinezi, a vrlo je korisna stvar kada mu se lepo usteluje osetljivost.
Takodje je korisno imati i zvucnu signalizaciju zakljucavanja, a uznemiravanje se (ako je potrebno i ako postoji) izbegava zakljucavanjem u Silent modu.

Licno iskustvo sa vise "ovlascenih" instalacija - proveri rad volumetrijskih senzora i da li su dobro povezana sva vrata, gepek i hauba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav! Hteo sam da pokrenem novu temu, ali možda ima smisla da nastavim ovu iz 2016-te. Ako treba, premeštajte gde je primerenije.

 

Pošto duže od decenije vozim Stilo (2004. godište), a od nedavno i 500L (2017. godište ), prokomentarisao bih par detalja o fabrički ugrađenom alarmu/zaštiti na ova dva vozila, šta mislim da je poboljšano, a šta baš i ne.

Kažem vozila, a ne modela, pošto deo opcija koje pominjem verovatno zavisi od nivoa opreme konkretnog primerka: Stilo je Dynamic, a 500L Cross sa raznim dodatnim opcijama.

Originalni ključevi

  • Stilo ima dva potpuno identična i ravnopravna ključa.
  • 500L ima jedan "full" ključ, dok je drugi pojednostavljena verzija bez daljinskih komandi i nije "skakavac". Ko ima dva vozača - prilično bezveze.

Zaključavanje

Stilo, preko daljinca:
  • ima dead-lock,
  • ima otvaranje/zatvaranje prozora,
  • ima mogućnost otvaranja samo petih vrata ili zadnjeg stakla (vrlo korisno, ovo mi je jedna od omiljenih stvari na Stilu)
  • jednom otključan, ukoliko se vrata ne otvore 30sec, auto se automatski zaključava

500L, preko daljinca:
  • NEMA dead-lock (komentarisano na forumu),
  • ima otvaranje/zatvaranje prozora,
  • ima mogućnost otvaranja samo petih vrata, ali tu postoji nedostatak koji ću opisati nešto niže.
  • jednom otključan, auto OSTAJE OTKLJUČAN (koliko god da sam čekao, recimo 15ak minuta)

Bitne razlike:
1. Dead-lock preko daljinca
500L nema dead-lock, što postoji "na nekim tržištima". Mogu jedino da nagađam da ga kod nas nema zbog nekih bezbednosnih protokola - da li grešim?
 
2. Razlika za peta vrata preko daljinca:
  • Stilo - kada otključam i otvorim samo peta vrata (ili samo staklo na njima), signalizira paljenjem migavaca i isto signalizira i KADA IH ZATVORIM,
  • 500L - signalizira kada se otključaju, ali kada se zatvore ne daje nikakav signal, pa zagledam crvenu lampicu na tabli, da li blinka ili ne. Očekivao bih da migavci trepnu kada se peta vrata zatvore, ako je zaštita i dalje aktivna - bilo je logično i 2004-tem logično je u danas.
3. Crvena lampica (na instrument tabli) za status zaključanosti vrata (da li to ukazuje i na aktivnost alarma ili samo zaključanost vrata?):
  • Stilo - lampica se nalazi na vratima, vidi se sa svih strana. Štaviše, vidim i sa prozora stana, kada mi je auto na ulici.
  • 500L - lampica je na sredini konzole, teško se vidi iskosa kroz prozore vozača i suvozača, pa praktično gledam kroz staklo gepeka da vidim li je aktivna. Alternativa da cimam vrata i proverim mi se ne dopada.
4. Volumetrijska zaštita unutrašnjeg prostora:
  • Stilo ima ovu zaštitu, kao i taster da se ona isključi - bar u Dynamic opremi.
  • 500L nema ovu zaštitu.
5. Zaštita od odnošenja vozila:
Stilo alarmira ukoliko se vozilo naginje više od 0.5 stepeni po minuti, a postoji i taster da se taj senzor deaktivira.
Ne znam da li 500L ima nešto slično po defaultu, ali ne vidim način (taster, podešavanje...) da se to isključi.
(Svojevremeno sam podizao Stila na šlep, alarm se aktivirao. Serviser se zbunio, ja mu rekao da sačeka da isključim tu zaštitu i dalje se sve nastavilo bez problema.)
 
6. Aktiviranje alarma prilikom otvaranja vrata iznutra:
Ako se zaključam u Stilu, čim se pomerim, volumetrijska zaštita unutrašnjeg prostora aktivira alarm. Ukoliko sam tu zaštitu isključio, mogu unutra da se pomeram koliko hoću i to je OK.
ALI - ako otvorim vrata aktivira se alarm, tako valjda i treba da bude. (Sve to pod uslovom da nisam aktivirao dead-lock i da mogu da otvorim vrata, inače unutra mogu samo da sedim i čekam ili izađem kroz prozor, tek nakon što ga razbijem.)
 
Kod 500L, ono što me čudi i zbunjuje je sledeće:
  • ostanem u kolima i zaključam ih daljinski
  • ako iznutra otvorim vrata, vrate se otvore, ali se alarm ne aktivira - mislim da nije bug, nego je planirano da se tako ponaša
  • pritom, ako sam otvorio vozačeva vrata, otključavaju se sva druga (i gepek) i ostaju otključana i kada vozačeva zatvorim, a crvena alarm lampica više ne trepće. Pošto lampica ne trepće, kakva je tada uloga alarma i da li je uopšte aktivan, da li je uključena zaštita?
Sa druge strane, ako sam se zaključao, pa otvorim bilo koja druga vrata osim vozačkih, ona koja sam otvorio ostaju otključana čak i kada ih zatvorim spolja, dok su sva ostala (i gepek) sve vreme zaključana, I u ovom slučaju crvena alarm lampica takođe prestaje da trepće (?). Da li je to normalno, odnosno da li je alarm ipak aktivan i kako se to manifestuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...