Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

BMW zapošljava 2.000 ljudi u centru za autonomnu vožnju

 

bmw%20100%2011111.jpg

 

BMW grupa je najavila otvaranje novog razvojnog centra, posvećenog radu na tehnologiji za autonomnu vožnju, u Unterschleissheimu (u blizini Minhena). Nemačka firma planira da lansira model iNext u 2021. - autonomni, potpuno električni i potpuno konektovani BMW. Da bi to ostvario, BMW će zaposliti stručnjake koji će raditi na povezivanju vozila i automatizovane vožnje u novom centru, a koji će zaposliti više od 2.000 radnika na poslovima razvoja tehnologija koje vode prema potpuno autonomnoj vožnji, od razvoja softvera do testiranja automobila na putu.

 

bmw%20100%201111.jpg

 

''Put do potpuno automatizovane vožnje je prilika za nemačku automobilsku proizvodnu bazu'', u saopštenju je naglasio Klaus Fröhlich, član Uprave BMW grupe. ''Odluka da se u regionu Minhena razvijaju i testiraju ova vozila pokazuje da BMW grupa i ceo region mogu da imaju koristi od tog pomaka u automobilskoj industriji.'' Nova organizacijska struktura centra će omogućiti softverskim stručnjacima da uzmu kod koji imaju za ispitivanje u stvarnom vozilu. ''Kombinujemo prednosti start-upa, kao što su fleksibilnost i brzina, s onima koje su već postojeće, kao što su bezbednost procesa i industrijska stručnost'', dodao je Fröhlich. BMW će početi da dovodi svoje stručnjake u Unterschleissheim od sredine iduće godine, kada će firma početi i testiranje potpuno autonomnih automobila na javnim gradskim putevima u Minhenu i okolini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova tužba protiv Tesle: Vlasnik Modela X tvrdi da je auto sam ubrzao i probio zid kuće

 

151855-tesla%20x.jpg

 

Vlasnik Modela X je tužio proizvođača tog automobila, kompaniju Tesla Motors, zbog navodnog problema koji je izazvao naglo ubrzavanje, a time i značajnu materijalnu štetu prilikom parkiranja. Prema tvrdnji vlasnika Jija Chang Sona, automobil je u septembru neočekivano ubrzao prilikom parkiranja u garažu zbog čega je vozilo probilo zid završivši u dnevnoj sobi kuće. Ji Chang Son i njegov suvozač su prošli sa povredama. ''Automobil je ubrzao maksimalnom brzinom uništivši zid, nekoliko drvenih greda i vodovodnu cev'', stoji u objašnjenju tužbe. Slučaj je podignut u Vašingtonu, a ima potencijal da se pretvori u znatno veći slučaj jer postoji opcija objedinjavanja svih tužbi vezanih za naglo ubrzavanje Teslinih električnih vozila. Prema evidenciji američke Administracije za bezbednost u saobraćaju u SAD-u postoji sedam takvih slučajeva. Kompanija je izdala saopštenje u kome se navodi da je trenutno u toku opsežna istraga povodom slučaja vlasnika Modela X. Ono što je do sada jasno, tvrde iz Tesle, jeste da je automobil ubrzao zbog pritiska na papučicu gasa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes sme da testira samovozeća vozila u Nemačkoj

 

Autonomni%20automobili%201.jpg

 

Nakon što je BMW pre nekoliko nedelja dobio dozvolu za testiranje samovozećih automobila po javnim putevima u Nemačkoj, istu dozvolu je dobio i Mercedes. Tačnije, Mercedes-Benz je obnovio dozvolu iz 2011., a nova dozvola omogućava testiranje vozila opremeljenih novim Daimlerovim sistemom za samovozeća vozila koji nosi naziv DAVOS. Glavna okosnica DAVOS-a su napredniji lidari i odgovarajuća programska podrška. Tokom testiranja, u svakom trenutku u vozilu moraju da budu dva vozača koja su spremna da reaguju ukoliko tehnika zakaže.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla autonomni automobili će prvi koristiti takozvane ''big data'' podatke

 

tesla%20aa.jpg

 

U IT tehnologiji su itekako upoznati s pojmom ''big data''. Tesla Motors će kao jedan od lidera u ovoj industriji pokušati da iskoristi i ove ''masovne podatke''. Big data se neretko povezuje i s pojmovima kao što su IoT (Internet of Things - Internet stvari) odnosno IoE (Internet of Everything - Internet svega). Izgleda da ekipa iz Tesla Motorsa namerava da iskoristi prednosti koje donose ova ogromna količina podataka. Radi se i uređajima koji su povezani na Internet, a koji se mogu iskoristiti u različite svrhe. Kompanija iz Silicijumske doline namerava da brzo predstavi automobil koji je u potpunosti samostalan i koji neće trebati vozača. Isto tako, radi se o automobilu koji je prepun nove tehnologije, ili bolje rečeno - koji će iskoristiti sve te podatke za svoje potrebe autonomne vožnje.

 

tesla%20aa%2011.jpg

 

Za početak će se ovi podaci koristiti u Teslinom ''Autopilot driver'' sistemu pomoći u vožnji, tako da automobil neće u potpunosti biti samostalan, ali to bi se moglo dogoditi u bliskoj budućnosti. Naravno, i neke druge kompanije razvijaju slične koncepte u nadi da će i njihova autonomna vozila biti prepoznata. Jedna od njih je i Google, a koji su od 2009. godine u testiranju nove tehnologije napravili više od 2 miliona kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin novi auto-pilot stigao u prvih 1.000 automobila

 

159888-tesla%20s.jpg

 

Unapređeni auto-pilot, koji bi Tesline modele trebalo da približi idealu kojim teži ta kompanija - potpuno samovozećem automobilu - stigao je do prvih vozila u okviru apdejta Hardvera 2. Za sada u funkcijama novog auto-pilota mogu da uživaju vlasnici 1.000 Teslinih automobila. Apdejt uključuje funkcije kao što su adaptivni tempomat (Traffic Aware Cruise Control), upozorenje na mogući frontalni sudar (Forward Collision Warning) i automatsko upravljanje (Autosteer). Ova poslednja funkcija trenutno je u beta verziji i može se koristiti samo pri malim brzinama. Unapređeni auto-pilot je ono što u kompaniji Tesla nazivaju ''prvom fazom'' ka potpuno samovozećem automobilu, koji je krajnji cilj.

''Ovaj novi auto-pilot osmišljen je tako da vozaču pruži više poverenja u samovozeće tehnologije, da unapredi bezbednost na putu i da učini vožnju manje stresnom i frustrirajućom'', kaže se u Teslinom saopštenju. ''Tehnologija je slična funkcijama koje se koriste u avionskoj industriji, u smislu da onaj koji se nalazi za upravljačem mora da zadrži kontrolu i odgovornost za svoje vozilo, istovremeno uživajući u blagodetima auto-pilota.''  Novi ''Hardver 2'' dostupan je u Modelu S i Modelu X, a koristi 12 ultrazvučnih senzora i 8 kamera koji nadgledaju dešavanja na putu. Unapređeni auto-pilot je korak dalje ka ostvarenju Teslinog ''master plana'' koji treba da automobile učini ''znatno bezbdnijim nego kada njima upravlja čovek od krvi i mesa''. Prema tom planu, čovek će praktično morati da sedi na mestu vozača samo da bi zadovoljio propisane zakonske regulative, ali neće biti u prilici da upravlja automobilom - sve funkcije će preuzeti kompjuter. Prvi čovek Tesle, Ilon Mask, nada se da će uspeti da javnosti predstavi potpuno samovozeći automobil u narednih nekoliko godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio prototip autonomne Serije 5

 

159962-bmw%205%2021.jpg

 

Mada je u formiranju poluautonomne game, za koju se marka nada da će biti kompletirana do 2021., BMW je već sada predstavio novu, potpuno autonomnu ''peticu'' na CES-u. Iako je nazvan ''prototipom'', čini se da je automobil veoma blizu serijske forme. Vozilo koristi putni računar koji proverava poziciju i okruženje uz pomoć digitalne mape. To znači hirurški precizne sposobnosti držanja vozne trake i putanje. Vozač takođe može da obavesti vozilo o nadolazećim tačkama i događajima, tako da automobil može da iskalkuliše optimalnu rutu i sugeriše skretanja u odnosu na uslove u saobraćaju.

 

159963-bmw%205%2022.jpg

 

Sve informacije se kontrolišu preko ''Open Mobility Cloud'' servisa, koji služi kao inteligentni sistem menadžmenta podataka. Ovaj servis takođe omogućava vozaču i putnicima različite vidove zabave.

 

159961-bmw%205%202.jpg

 

Kada je vozilo u autonomnom, ''Passenger'' režimu, korisnici imaju pristup aplikacijama poput Amazon Prime Videa i Amazon Prime Now. Mada ovaj prototip ne poseduje BMW-ov hologramski, virtuelni ekran osetljiv na dodir, koji takođe debituje na CES-u, on uključuje kontrolu gestovima i Microsoft Cortana glasovne komande.

 

159964-bmw%205%20222.jpg

 

Šlag na tortu što se tehnologije tiče je ''Robot Valet Parking'' servis. Reč je o potpuno autonomnoj proceduri parkiranja, gde vozač jednostavno izađe iz vozila i pošalje ga da se parkira. Putem odgovarajuće aplikacije, vozač isto tako može da ''dozove'' svog ljubimca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

25.000 dolara kazne dnevno za autonomne automobile

 

uber%2011.jpg

 

Razvoj tehnologija autonomne vožnje je veoma moderan u automobilskoj industriji, ali važeći propisi imaju nedostataka kada je u pitanju njihova regulacija, zato je donet i predlog novog zakona. Prošlog meseca u Kaliforniji je dokazano da je regulativa vezana uz autonomne automobile još nejasna. Tada je Uber uklonio test flotu autonomnih Volvoa XC90 u San Francisku nakon što je zbog svog tumačenja zakona ušao u borbu s DMV-om (američkom federalnom agencijom za saobraćaj) koja je završila tako da je kompanija na kraju poslušala regulatora, zaustavila testove i preselila automobile u Arizonu. Kako prenosi SFGate, novi zakon koji je predložen prošlog četvrtka nastoji da reši taj problem nametanjem oštrih novčanih kazni za svakoga ko će pokušati da testira autonomni automobil bez prethodnog dobijanja licence iz DMV-a. Ako prekrše zakon, DMV će imati ovlašćenje da izda novčanu kaznu do 25.000 dolara po automobilu za dan nezakonitog rada i da zapleni vozilo. Osim toga, kompanija prekršilac će morati da čeka dve godine pre podnošenja zahteva za licencu za testiranje autonomnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google će razvijati autonomne automobile i za druge proizvođače

 

google%20w%201.jpg

 

Google najavljuje da će njihova divizija Waymo razviti autonomne tehnologije za proizvođače automobila, ali da tehnologiju takođe može da koristi i u svojim budućim auto projektima. Tokom prezentacije na salonu automobila u Detroitu, izvršni direktor Waymoa John Krafcik izjavio je da Waymo, koji trenutno radi samo s Fiat-Chryslerom i Hondom, ima nameru da sarađuje i s drugim brendovima. Krafcik je izjavio da Waymo razvija sisteme sposobne za autonomiju Level 4. To znači da vozila mogu da se voze sama i upravljaju bez ljudske intervencije, ali ne mogu to učiniti u ekstremnim uslovima kao što se može postići s autonomijom Nivoa 5. Ipak, Waymo je uveren da može da odigra svoju ulogu u poboljšanju bezbednosti na putevima i da pomogne u smanjenu broja izgubljenih života na putevima svake godine. Do sada su Waymovi autonomni prototipovi prešli preko 2,5 miliona kilometara na javnim putevima i svake godine se više od milijardu kilometara testiranja obavlja u simulatoru kompanije. ''Mi mislimo na poslovni model veći od jednokratne upotrebe. Donosimo na tržište platformu autonomne vožnje koja čini vožnju bezbednom i lakom za svakoga. Neke projekte možemo da odradimo sami, a neke možemo s partnerima. Poboljšavamo hardver i softver za izgradnju boljeg upravljačkog programa za potpuno autonomno vozilo'', zaključio je Krafcik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autonomne Volvo modele testiraju amateri

 

volvo%20autono.jpg

 

Volvo je na salonu automobila u Detroitu predstavio The Drive me projekat u kojem će svoje automobile koji mogu autonomno da se kreću da stavi na raspolaganje običnim ljudima da ih testiraju. Švedski proizvođač je već odabrao oko sto porodica koje će od ove godine automobile koji mogu da upravljaju sami sobom, da koriste u Geteborgu, u Švedskoj. Prvu porodicu koja će imati priliku da vozi širom Švedske s punom autonomijom, Volvo je i predstavio u Detroitu. Porodica Hain će učestvovati u programu istraživanja autonomne pogonom stvarnom životu. To će uključiti pravi automobil u realne situacije u saobraćaju. Volvo se nada da će ovim jedinstvenim pristupom da ''definiše tehnologiju koja se zasniva se na ulozi vozača, a ne obrnuto'. The Drive me projekat se sastoji od velikog broja različitih kompanija koje rade zajedno sa ciljem da razviju najnapredniji sistem za autonomnu vožnju koji je danas dostupan. Prema projektu biće čak sto autonomnih autobila na putevima u i oko Geteborga u Švedskoj, Londonu i Kini od 2021. godine, kojima će da upravljaju ljudi poput porodice Hain. Želimo da saznamo kako se ljudi osećaju kada uključuju i isključuju sistem za automatsko upravljanje, šta rade u automobilu kada ih vozi do njihog odredišta.'' rekao je Henrik Green, viši potpredsednik, Istraživanja i razvoja u Volvo Car Group.

Volvo polako ali sigurno razvija svoj autonomni program, u nadi da će imati ''punu autopilot'' opciju na svim svojim vozilima do 2021. godine. The Drive me projekat je samo početna faza testiranja, prilika da isproba puna autonomija iz prve ruke. Tehnologija autopilot koristi postojeću verziju pilot Assist sistema koji je dostupan na automobilima kao što su Volvo XC90, S90, V90. Niz kamere i napred postavljeni senzori (LIDAR) omogućavaju automobilu da se u potpunosti vozi bez čovekovog angažovanja. Projekat je još uvek u ranoj fazi, ali u Volvou veruju da će stečeno znanje da im omogući da uvedu na tržište svoj prvi potpuno autonomni automobil do 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Građani Srbije veoma otvoreni prema upotrebi automobila bez vozača

 

160839-GoodYear.jpg

 

Građani Srbije su veoma otvoreni prema upotrebi automobila bez vozača, pokazalo je istraživanje kompanije Goodyear, sprovedeno u saradnji sa Londonskom školom za ekonomske i političke nauke (LSE). Kako je saopštila ta kompanija, istraživanje o mišljenjima vozača o autonomnim vozilima, odnosno automobilima bez vozača sprovedeno je u onlajn anketi u 11 zemalja Evrope u kojoj je učestvovalo oko 12.000 ispitanika. Prema rezultatima istraživanja, Srbi su dali najveći procenat pozitivnih odgovora (28 odsto) na pitanje da li bi se osećali prijatno prilikom upotrebe automobila bez vozača i time zauzeli prvo mesto na listi 11 zemalja Evrope, ispred Španaca i Poljaka. Žitelji Srbije su takođe na prvom mestu među zemljama u kojima je sprovedena anketa i po uverenju da bi vožnja automobilima bez vozača bila lakša od upravljanja njihovim sopstvenim vozilima, sa čime se složilo 43 odsto anketiranih. Kada je reč o tome da li bi se osećali prijatno ako bi delilu put sa automobilima bez vozača, Srbi su nešto bili suzdržaniji sa 28 odsto pozitivnih naspram 32 procenta negativnih odgovora, čime su zauzeli treće mesto, dok su prevoplasirani bili Poljaci sa najvećim procentom pozitivnih odgovora na to pitanje. Čak 48 odsto Srba smatra da je najveći broj saobraćajnih nesreća prouzrokovan ljudskom greškom i zato se automobili bez vozača smatraju bezbednijom opcijom.

U istraživanju su učestvovale Španija, Češka, Nemačka, Italija, Srbija, Francuska, Poljska, Belgija, Holandija, Švedska i Velika Britanija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Motors će imati potpuno autonomni automobil u narednih 6 meseci

 

tesla%20autonm.jpg

 

Svetski poznati proizvođač električnih automobila najavljuje da bi do kraja ove godine mogao da ima električni automobil koji će u potpunosti biti autonoman, odnosno neće mu biti potreban vozač, samo putnici. Prva informacija je govorila da se inicijalno radi o sistemu koji se stručno naziva ''Enhanced Autopilot'', ali razvoj sistema je navodno kasnio. Nova informacija kaže da će Tesla Motors preskočiti taj korak i napraviti u potpunosti autonomni automobil, tako da će on to biti u punom smislu reči - samostalan. Kažu da ga možemo očekivati do kraja godine. Ono što sledi je i usklađivanje sa različitim zakonima koji se razlikuju u pojedinim američkim državama, ali to će verovatno biti manji problem. Ono što znamo je da će autonomno Tesla vozilo imati 8 kamera, 1 radar i ultrazvučni uređaj koji funkcioniše u svih 360 stepeni. Za početak će Tesla aktivirati samo 4 kamere za prvi ''Enhanced Autopilot'' sistem, dok će se preostalih 4 aktivirati po želji vlasnika, a kako bi dobio takozvani ''Full Self-Driving Capability''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford investira milijardu dolara u razvoj tehnologije vozila bez vozača

 

142210-ford%20fusion.jpg

 

Ford je objavio svoje planove za investiranje milijardu dolara u narednih pet godina u kompaniju ''Argo Artificial Intelligence'', koja će biti fokusirana za izradu i razvoj tehnologija za vozila bez vozača. U početku će Argo AI tehnologiju praviti samo za Ford, a kasnije i za druge proizvođače. Ovaj potez je najveći Fordov napor da uđe u trku za novim gigantima iz Silikonske doline i postane konkurentan. Ford će biti većinski vlasnik, ali će pokušati da privuče najbolje stručnjake za robotiku i inžinjere iz drugih kompanija u pokušaju da se suprotstavi Googleu, GM-u i drugima koji rade na tome da samovozeće automobile i vozila dovedu na puteve. ''Ako možemo da kombinujemo najbolje od start-upa, onda je ovo pravi potez'', rekao je novinarima u San Francisku predsednik i izvršni direktor Forda Mark Fields. Ovaj potez je usledio je jer Ford sebe želi da pozicionira ne samo kao proizvođača automobila, već i kao kompaniju koja će pružati usluge i omogućavati ljudima da automobilima upravljaju roboti. To je posebno važno jer kompanije kao što su Uber i Lyft, već su postale popularne zbog ovoga u mnogim urbanim sredinama te su smanjile potrebu za vozačima u automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musk najavljuje da će većina novih automobila biti potpuno samostalna

 

tesla%20autonm.jpg

 

Izvršni direktor Tesla Elon Musk rekao je da će u narednoj deceniji većina novih automobila biti potpuno samostalna. ''Mislim da ćemo videti izuzetni napredak autonomije i veštačke inteligencije'', rekao je Musk dodajući da će za 10 godina biti neobično proizvoditi klasične automobile. Teslini automobili su već proizvedeni sa sistemom senzora koji omogućavaju punu autonomiju, a upravo su oni pokazatelj šta možemo da očekujemo na tržištu u budućnosti koja i nije tako daleka. Osim Tesle i druge velike kompanije planiraju da u određenim vremenskim okvirima razviju svoja autonomna vozila. Kompanija Ford saopštila je da će uložiti milijardu dolara u istraživanje i proizvodnju veštačke inteligencije, obelodanjujući svoje planove u narednih pet godina. Međutim, uprkos velikim ulaganjima i razvoju autonomnih automobila, to ne znači da će već 2027. ovakva vozila dominirati putevima.

Kako navodi Musk, trebaće jako mnogo vremena dok klasični automobili odu u istoriju. ''Danas na svetu imamo oko dve milijarde automobila, a ukupna godišnja proizvodnja iznosi oko sto miliona'', rekao je Musk. ''Dakle, tačka na kojoj se vidi autonomija neće biti tačka pojave masovnog društvenog uticaja na ljude, jer će biti potrebno dosta vremena da se proizvede dovoljno autonomnih automobile'', dodao je on. Zbog svega ovoga, Musk je zaključio da će se ovaj prelaz odvijati oko 20 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW tvrdi da smo još 10 godina daleko od samovozećih automobila

 

bmw%20100%202.jpg

 

Iako BMW-ovo ''i'' odeljenje sve više svoj fokus pomera ka pravljenju naprednih autonomnih tehnologija, ovaj nemački brend smatra da smo još uvek prilično daleko od potpuno samovozećih automobila. Tokom intervjua za Drive Mag, viši inžinjer za autonomnu vožnju u BMW dr Dirk Vizelman rekao je da smo trenutno barem deset godina daleko od dana kada će samovozeći automobili moći da se nose sa nepredviđenim okolnostima u toku vožnje bez ikakve intervencije vozača. On je tom prilikom rekao: ''Sigurnosni sistemi će pomoći, ali ne i preuzeti vožnju u potpunosti.'' Zanimljivo je to da BMW ima vremenski ambicioznije planove od većine drugih proizvođača. Ford, na primer, kaže da će 4. nivo samovozećih automobila do kupaca stići 2021. Ključna razlika između sistema na nivou 4 i 5 je u tome što ovi sa nivoa 5 mogu momentalno da se prilagode svim uslovima vožnje bez prisustva vozača. Na njih Vizelman i misli kada pominje samovozeće automobile. Ovakvi sistemi, za jednu kompaniju kao što je BMW i koja tvrdi da prodaje ''ultimativne vozačke mašine'', mogu predstavljati na neki način korak unazad. Međutim, Vizelman kaže da će ova tehnologija, kada za to dođe vreme, funkcionisati besprekorno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin autopilot opet pobrkao lončiće - pogledajte posledice

 

162587-tesla%20c%201.jpg

 

Prošlo je nekoliko meseci od poslednjeg incidenta sa autopilotom u automobilu Tesla. Na internetu se nedavno pojavio najnoviji primer greške autopilota u modelu S. Posledice možete videti na fotografijama.

 

162588-tesla%20c%2011.jpg

 

Automobil se kretao levom trakom autoputa. Usledilo je suženje obeleženo betonskim barijerama, kakve možemo videti širom Evrope. Međutim, Tesla Model S nije reagovao na ovu prepreku i došlo je do kontakta.

 

tesla%20c%201111.jpg

 

Srećom, vlasnika vozila zaštitio je airbag, pa je prošao samo sa lakšim povredama. ''Išao sam levom trakom autoputa. Automobil ima Autopilot 1 i nikada nisam imao ozbiljnije probleme, do sada. Autopilot je bio uključen, ali mi nije dao bilo kakva upozorenja. Srećom, nikom se ništa nije dogodilo, a ja sam prošao sa modricama'' - objašnjava vozač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, veoma se bojim ovakvih automobila. Dzaba sto licno necu imati takav kad mogu da poginem zbog neke greske u softveru samovoza. Recimo ne prepozna me zbog sunca, slicne boje kao okolina ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka hvala ... Jedino bi ukljucio tog autopilota ako recimo treba da skinem jaknu, ili mi ispalo nesto na patos pa hocu da podignem ili tako nesto banalno za sta bi morao da stanem.

Da me vozi ?! Pffffahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW planira potpuno autonoman model za 2021. godinu

 

bmw%20100%2022.jpg

 

Bavarci su potvrdili da su otišli ''daleko'' sa razvojem autonomnog automobila. U julu prošle godine, BMW je objavio partnerstvo sa kompanijama Intel i Mobileye. Kao plod njihove saradnje nemački proizvođač automobila predstavio je u januaru ove godine na manifestaciji CES prototip autonomnog modela Serije 5. Kako iz BMW-a najavljuju, serijski model imaće ''nivo 5'' autonomije, odnosno, moći će da se kreće i bez prisustva ljudi u njemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili bez vozača zabranjeni u Srbiji

 

Autonomni%20automobili%201.jpg

 

Automobili bez vozača u svetu već uveliko postoje. U Srbiju neće skoro stići, ne samo zbog cene, već i zbog toga što naš zakon to ne dozvoljava. I to nije jedini problem... Automobili bez vozača, koji prevoze putnike ''od tačke A do tačke B'', u svetu već postoje i nisu naučna fantastika, dok u našoj zemlji za razvoj takve tehnologije za sada nema uslova, zbog nedostatka inteligentne putne strukture i zbog prepreka u vertikalnoj i horizontalnoj signalizaciji. To je rečeno na Regionalnom forumu o trendovima u automobilskoj industriji ''Autoforum 2017'', uz posebnu napomenu da je reč o izuzetno bezbednom saobraćaju. Zoran Todorović iz Mercedesa kaže da definitivno već sada automobili mnogo toga umeju. Povratne informacije koje dobija od kupaca koji, kako je istakao, već jednu deceniju koriste pomoćne sisteme, poput parking asistencije, govore da su kupci zbog tehnologije postali mnogo relaksirani. ''I taj minut gde vozilo parkira samo, oni već koriste da pogledaju telefon, mejlove, propuštene pozive i čak i oni veoma iskusni vozači govore nam da se vozilo na taj način parkira ''fenomenalno'', mnogo bolje nego što bi to sam vozač uradio. To još imamo od stare A klase iz 2006, kada je Mercedes prvi put to montirao u svojim vozilima'', kaže Todorović. Sama vozila, navodi Todorović, već mogu da predvide situacije, opremljena su nizom radara srednjeg dometa, infracrvenim kamerama, mogu da prepoznaju šta će se dogoditi u neposredno bliskoj budućnosti. Prema njegovim rečima, ta vozila takođe mogu da prepoznaju svu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, a ne samo to, već prepoznaju i kretanja vozila ispred i iza njih, prepoznaju signalizaciju tih vozila, da li je to vozilo dalo pokazivač pravca, uključilo svetla, prepoznaju živa bića, poput psa pored puta, da li je to čovek ili tabla na kojoj piše ''svratite u naš restoran'' - i ponašaju se u skladu sa tim. Vozilo prepoznaje i vremenske uslove, da li je noć, dan, kiša, sneg, prilagođava svoju vožnju tim uslovima na putu. Vrlo je važno reći, navodi on, da kod autonomne vožnje tehnologija već postoji, razvijena je, a čeka se zakonodavstvo, rekao je Todorović.

 

Zakon: Vozač mora uvek da ima moć upravljanja!

Docent sa Saobraćajnog fakulteta Vladimir Momčilović saglasan je sa tim da je tehnologija sistema pomoć vozaču, što je, smatra, prvi korak u automatizaciji i prelasku na autonomnu vožnju već tu, ali i da je u Evropi trenutno veliki problem - zakonodavstvo. ''Ono što jeste prepreka autonomnim vozilima trenutno u Evropi, mnogo više nego u Aziji i SAD, jeste Uredba Evropske komisije iz 1958, koja se bavi motornim vozilima, i zahteva da vozač uvek ima moć upravljanja i da ne može nikada da mu bude oduzeta ta moć upravljanja vozilom'', ističe Momčilović. Nasuprot tome, u SAD i u Aziji, omogućava se da ''vozač uvek može da preuzme komandu nad vozilom'', što znači da ne mora da ima komandu nad vozilom.

Smatra da će se to i kod nas promeniti, da bi se ceo sistem adaptirao autonomnim vozilima, ali kako ističe, ideja je da se na prvom mestu poveća protok saobraćaja, da se smanji zagušenje time što će se povećati brzine, smanjiti rastojanje između vozila, jer će vozila komunicirati i međusobno, kao i sa putnom infrastrukturom. ''Međutim, ne sme se zaboraviti da će u prvo vreme biti jako veliki broj vozila koja nisu autonomna, koja neće imati sisteme za komunikaciju sa drugim vozilima i onda će morati da postoje i neki uređaji koji će prepoznavati takva vozila koja ne mogu da komuniciraju sa njima i da im saopštavaju namere'', dodaje Momčilović.

 

I signalizacija je problem

S druge strane, problem potencijalne autonomne vožnje u Srbiji jeste stanje vertikalne i horizontalne signalizacije, nedostatak inteligentne putne strukture, koja daje informacije vozaču, odnosno pametne promenljive saobraćajne signalizacije. ''Danas postoji LGS (Lane Guiding System), odnosno sistem navođenja vozila u traci, kako bi vozilo prepoznalo trake i održalo pravac i gde ne može da izađe iz trake, a da vas ne upozori. Ako nemate te horizontalne linije, vozilo ne može znati da li se nalazi u saobraćajnoj traci'', kaže Momčilović. Zato, podvlači, prvenstveno država mora da bude vrlo odgovorna u vezi sa tim jer se autonomna vožnja zasniva na komunikaciji koju vozilo ne samo da razmenjuje sa drugim vozilima, već i sa infrastrukturom. Upravljač infrastrukture mora da obezbedi da ona daje bitne parametre puta, stanja na putu, saobraćaja, a to kod nas, kako smatra, još nije ni blizu ostvarenja. Prema njegovim rečima, ono što svi danas imaju u vozilima, sisteme ABS, ESP, ASR, tempomat, sisteme koji imaju aktivnu ulogu - svi ti uređaji služe za aktivnu vožnju, odnosno da vozilo preuzme deo odgovornosti vozača i da mu pomaže u obavljanju aktivnosti, naročito onih gde ljudi ne vide preveliko uživanje. S druge strane, smatra Momčilović, prva ideja svih tih sistema jeste povećanje bezbednosti, međutim, na duže staze može da se kaže da je ideja autonomnih vozila da se prosto poveća produktivnost stanovništva.

''Deo svog radnog vremena provedete na putu od kuće do posla i od posla do kuće i onda, naročito sa modernim zahtevima da stalno budete onlajn, da odgovarate na neke važne zadatke, mejlove, pozive, dok vozite, a naravno da je uočeno da to nije bezbedno i da dodatno otežava zadatak da se fokusiramo na vožnju, i zbog toga je priča o automatizaciji krenula mnogo brže i sada se ide na različite nivoe automatizacije'', zaključio je Momčilović. Objasnio je i da autonomna vožnja ima četiri nivoa. Na narednim nivoima automatizacije sve više funkcija obavljaju sama vozila, da bi na četvrtom nivou vozilo potpuno samo obavljalo sve funkcije, dok vozač više ne mora da ima aktivnu ulogu u vožnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple razvija samovozeću tehnologiju sa Boschom?

 

163902-apple%201.jpg

 

Nije nikakva tajna da je Apple u potpunosti odustao od razvoja celokupnog vozila, tako da na žalost iCar nikada neće ugledati svetlo dana. Međutim, nastavljen je rad na tehnologiji za samovozeća vozila, a u prilog tome ide i partnerstvo sa kompanijom Bosch. Mada nije objavljeno kako će izgledati podela posla, verovatno je da će Bosch biti zadužen za senzore i upravljačke uređaje, dok će Apple biti zadužen za softver i njihovu integraciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------

Daimler i Bosch se udružuju u proizvodnji automobila bez vozača

 

Autonomni%20automobili%201.jpg

 

Proizvođač automobila Daimler i proizvođač delova za automobile Bosch udružuju se kako bi počeli proizvodnju automobile bez vozača za koje kažu da bi mogli biti na ulicama već početkom sledeće decenije, javlja Associated Press. Ove kompanije će udružiti svoje iskustvo u proizvodnji automobila, senzora i softvera kako bi ljudi u određenom delu grada mogli naručiti zajedničku vožnju preko svog smartfona. Automobil bez vozača bi zatim došao po njih i odveo ih tamo gde žele da idu. Ove dve kompanije su saopštile da će taj sistem dozvoliti ljudima da bolje iskoriste svoje vreme u automobilima i pomoći onima koji nemaju vozačku dozvolu. Automobilske i tehnološke firme mnogo ulažu u tehnologiju autonomne vožnje, iako su zakonska pitanja u vezi sa odgovornosti vozača i dalje nerešena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla: Nismo obavezni da napravimo automobil koji se ne može sudariti

 

tesla%20crash%20china.jpg

 

Grupna tužba vlasnika Tesla Modela X i Modela S koju su pokrenuli u SAD-u ima zanimljivu tezu - automobili nisu ispravni jer ne mogu izbeći udarce u fiksne predmete kada vozač pritisne gas.

Tesla je tužena od strane grupe vozača za to što u svoje automobile Model X i Model S nije ugradila algoritam koji bi sprečio iznenadno ubrzanje. Vozači koji tuže za ovu pojavu tvrde da automobili sami ubrzavaju, a ukupno su nabrojali 23 slučaja ovakvih situacija. Tesla, naravno, tvrdi da su vozači krivi za svaki pojedinačni slučaj naglog ubrzanja koje je dovelo do sudara. Međutim, njihova tužba ima ''Kvaku 22''. Naime, oni tvrde da su se svi slučajevi dogodili prilikom vožnje izuzetno niskim brzinama ili prilikom parkinga, kao i da je nebitno da li su se ''slučajevi naglog ubrzanja dogodili zbog mehaničke ili elektronske greške ili zbog slučajnog pritiskanja papučice gasa, Model X i Model S su nebezbedni''. Takođe navode da Tesla nije napravila kompjuterski algoritam koji bi eliminisao opasnosti naglog ubrzanja prema fiksnim objektima pod punim gasom.

Sasvim logično, Tesla u svom odgovoru na tužbu tvrdi da ''nema zakonsku obavezu da dizajnira automobil koji je u potpunosti siguran od nesreće'', kao i da ''to do sada nije napravio ni jedan proizvođač automobila''. Prvo ročište u ovoj tužbi održaće se prvog maja u Kaliforniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche i Audi zajednički razvijaju autonomni automobil

 

porsche%20m%2011.jpg

 

Čelnici Audija i Porschea potvrdili su da će ove dve kompanije udružiti snage za izradu platforme i razvijanje nove tehnologije za autonomni automobil. Plod saradnje biće nova, futuristička platforma na kojoj će počivati električni autonomni automobili. Planirano je da svi potrebni delovi, uključujući i platformu i usavršenu tehnologiju autopilota budu dostupni za proizvodnju 2025. godine. Zbog sumnje da će Porsche postati ''klonirani Audi'', šef Porschea Oliver Blume, izjavio je da će se veoma paziti na to da da između modela ove dve kompanije postoji jasna razlika. Porsche planira za 2020. godinu električni model Mission E, koji smo imali prilike da upoznamo na sajmu u Frankfurtu 2015. godine. Ovaj automobil imaće na raspolaganju 600 konjskih snaga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple dobio dozvolu za testiranje autonomnih automobila u Kaliforniji

 

163902-apple%201.jpg

 

Apple je dobio dozvolu za testiranje samovozećih automobila u Kaliforniji pa se tako pridružio kompanijama Alphabet i Tesla u trci koja se tiče razvoja autonomnih vozila. Kompanija iz Kupertina je dozvolu dobila od Ministarstva za motorna vozila u petak pa će moći da koristi javne puteve za testiranje autonomnih sistema. Apple nije prva kompanija koja se okrenula samovozećim automobilima, jer su u igri R&D lab, Alphabet, Tesla i Uber, a Kalifornija je postala kolevka testiranja ovakvih vozila. General Motors je takođe saopštio da će proširiti svoje operacije samovozećih automobila u San Francisku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Intel sarađuju na projektu samovozećih vozila

 

bmw%20intel.jpg

 

U sklopu test programa, uskoro će 40 primeraka BMW Serije 7, opremljenih za samovožnju početi da kruže ulicama SAD-a. To je rezultat saradnje nemačkog proizvođača i Intela, a sva vozila opremljena su Intelovim sistemom za procesuiranje, koji može da obradi četiri terabajta podataka za 90 minuta. Takođe, koristiće kamere i radar kompanije Mobileye. Najveći deo podataka biće obrađen u samom vozilu, a jedan deo će se slati i u centralni sistem, a koristiće se prvenstveno za preventivnu dijagnostiku i osvežavanje karti saobraćajnica. Novi modeli će biti opremljeni i Ericssonovom 5G tehnologijom, koja će obezbediti komunikaciju. Tokom sprovođena pilot projekta očekuje se da će vozila preći oko 250 miliona kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW - nivoi autonomne vožnje

 

bmw%20auto.jpg

 

Od BMW-a se očekuje da u ponudu stavi nivo 3 autonomije u narednih par godina. Gotovo da ne može da prođe dan a da se ne spomene tehnologija autonomnog kretanja. Testiranje ovakvih vozila je legalno u mnogim zemljama sveta, što naravno proizvođači automobila obilato koriste, uključujući Ford, GM, Nissan, Volkswagen, Daimler, Toyotu, Teslu, Volvo i BMW. Najveći broj kompanija je na istom nivou razvoja, ali se marketing odrađuje na različite načine. Teško je definisati ko vodi u ovoj trci, ali BMW zajedno sa Teslom i Chevroletom, verovatno je marka koja je najbliža lansiranju serijskih autonomnih automobila. ''Ultimativna putnička mašina'' sa nivoom autonomije 5 se očekuje da pristigne 2021. Trenutno, bavarski proizvođač, kao i većina ostalih u ovom biznisu, dostigao je nivo 2, koji podrazumeva to da vozač može da skloni ruke sa upravljača tokom kratkih perioda.

U novom promo videu, BMW objašnjava sve nivoe razvoja kroz koje treba da prođe da bi dostigao potpunu autonomnu vožnju. Što se nivoa 3 tiče, vozači će ponekad moći da prepuste upravljanje samom automobilu, ali moraju biti prisutni da se umešaju u slučaju potrebe.

 

Kada se dostigne nivo 4, objašnjava BMW, vozač će čak moći da odrema tokom putovanja, ali mora biti sposoban da preuzme kontrolu na izvesnim sekcijama. Najveću razliku pravi nivo 5, kod kojeg se vozila samostalno kreću, potpuno autonomno, gde je vozač samo jedan od putnika, pa čak mu neće biti dozvoljeno da preuzme bilo kakav vid kontrole. Očekuje se da BMW ponudi nivo 3 u sledećih par godina, kao finalni korak pre nego što započne testiranje potpuno automnih vozila početkom sledeće dekade. Ipak, ne treba očekivati ovakva vozila pre 2025.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...