Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Teslin autopilot spasio život: Vozač automobilu prepustio upravljanje nakon bola u grudima

 

150628-tesla%20model%20x%2011.jpg

 

Tesla se našao pod medijskom paljbom nakon što je nedavno zabeležen prvi smrtni slučaj u nesreći tokom korišćenja autopilota.

Ista opcija je muškarcu iz američke države Missouri najverovatnije spasila život. Krajem jula Joshua Neally je krenuo kući s posla vozeći svoj Model X. Opciju autopilota aktivirao je tokom vožnje na autoputu, a nedugo nakon toga Neally je osetio strašan bol u predelu grudi. Nakon što je javio svojoj supruzi, vlasnik Modela X je nastavio da koristi autopilot u narednih 20 minuta u pravcu bolnice pre nego što je konačno preuzeo upravljanje kako bi ga usmerio ka urgentnom centru. Ustanovljeno je da vozač pati od plućne embolije. Neally je priznao da je verovatno trebalo da zaustavi vozilo i nazove hitnu pomoć kao i da je verovatno ugrozio bezbednost u saobraćaju ostavivši autopilot aktivnim u stanju narušenog zdravlja.

S druge strane, autopilot je održao putovanje autoputem u smeru bolnice dok je vozač bio onesposobljen da preuzme kontrolu nad autom. Pored ovog primera, prenosi The Verge, više puta je zabeleženo uspešno kočenje autopilota kada su pred auto izašli pešaci ili kada je vozilo uspešno zaobišlo prepreku ili drugo vozilo kako bi se izbegla nesreća.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S u autopilot modu opet kriv za nesreću

 

tesla%20crash%20china.jpg

 

Kineski vozač je prevaren jer mu je rečeno da je autopilot u stvari sistem za autonomnu vožnju pa će tužiti prodavca. Luo Zhen, kineski vlasnik Teslinoga Modela S, tužiće prodavca zato što je prevaren, odnosno, pogrešno obavešten. Naime, u salonu su mu objasnili da je autopilot u stvari sistem za autonomnu, odnosno samostalnu vožnju, a ne tek pomoć vozačima. Navodno su mu to prilikom kupovine i demonstrirali. Zbog toga je Zhen skrivio nesreću u autopilot modu. Kineski vozač je incident snimio kamerom pričvršćenom za instrument tablu. Autopilot u Modelu S nije zaobišao vozilo koje je stajalo pored puta, nego je došlo do sudara. Luo Zhen je priznao da u trenutku nesreće nije gledao na put. U nesreći srećom niko nije povređen, ali popravka će koštati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Autopilot 2.0 će imati više senzora, poboljšaće autonomnu vožnju

 

tesla%20ap%201.jpg

 

Teslin poluautonomni sistem za vožnju pod nazivom Autopilot je dobio brojne kritike nakon što su ljudi koji su bili u automobilima ove kompanije doživeli saobraćajne nesreće uključujući i onu sa smrtnim posledicama. Međutim, kompanija iz Kalifornije već radi na poboljšanjima, odnosno Autopilotu 2.0. Ključ povećanja mogućnosti Autopilota je veći broj senzora koji će biti deo sistema nove generacije. Automobili će imati tri prednje kamere, dodatne radare na prednjim uglovima, a dobiće i poboljšanja softvera. Automobil koji ima novu tehnologiju je već fotografisan na testiranju.

 

tesla%20ap%2011.jpg

 

Veći broj kamera omogućava inžinjerima da im dodele specijalne funkcije. Jedna kamera ima sočiva za ''skeniranje'' više traka, dok druga prati samo traku u kojoj je vozilo. Treća kamera je još fokusiranija pa će služiti kao podrška. U međuvremenu, novi radari će omogućiti sistemu da proverava širu okolinu električnog automobila. Softver igra ogromnu ulogu kada je reč o budućnosti Autopilota. Tesla može da ga nadograđuje u svakom trenutku, a on će značajno poboljšati postojeće modele. Kada će Autopilot 2.0 biti dostupan, još uvek nije poznato.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Baidu ulažu po 75 miliona dolara u senzore za autonomna vozila

 

142210-ford%20fusion.jpg

 

Kako prenosi Beta, Ford i kineska kompanija Baidu poznata po internet pretraživaču uložiće po 75 miliona dolara u kompaniju Velodin (Beloduine) koja proizvodi laserske senzore za pomoć u autonomnim vozilima. Velodin iz Kalifornije saopštio je da će iskoristiti tih 150 miliona dolara za proizvodnju i smanjenje troškova senzora. Laserski senzori te kompanije Lidar mogu se koristiti i u konvencionalnim vozilima u okviru sistema za pomoć vozaču kao što je automatsko kočenje u vanrednim okolnostima. Velodin je saopštio da bi niži troškovi proizvodnje omogućili da se senzori koriste u svim vozilima kako bi putevi bili bezbedniji. Ford inače planira da u roku od pet godina na tržište izbaci autonomni automobil za komercijalne vožnje više osoba. ''Nismo u ovoj trci da bismo bili prvi. Ne brinu nas potezi rivala, a što se nas tiče, sve opcije su otvorene'', rekao je izvršni direktor Mark Filds.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi samovozeći taksi na svetu stigao na ulice Singapura

 

mitsubishi%20aut.jpg

 

Iako je Uber najavljivao da će prvi uvesti samovozeća vozila za uslugu prevoza, pretekla ih je kompanija NuTonomy iz Singapura koja je na ulice pustila prvi samovozeći taksi. Malo poznata kompanija je stara tek tri godine, ali iza nje stoje istraživači sa čuvenog MIT-a (Massachusetts Institute of Technology), poznatog kao jedan od najvećih centara razvoja na svetu, dok ceo projekat većim delom finansiraju singapurske vlasti. Vest stiže tek nekoliko meseci nakon što je NuTonomy najavio uslugu autonomnih taksija do 2018. godine, a kao partner se pominje Jaguar Land Rover, auto kompanija koja ulaže ogromna sredstva u sisteme autonomne vožnje. Singapurske vlasti su u projekat ušle kako bi novim tehnologijama ublažili probleme saobraćajnih gužvi i zagađenja, a jačanje javnog prevoza je jedno od rešenja. Nova taksi usluga je još uvek u test fazi i dostupna je u ograničenom regionu poslovne zone površine oko 6.5 kvadratnih kilometara, a koriste se isključivo električni automobili, Mitsubishi i-MiEV i Renault Zoe. Sa putnicima u automobilu je i NuTonomyev inženjer koji prati parametre vožnje i može da preuzme kontrolu nad vozilom u svakom trenutku. Vozila imaju radarski sistem detekcije okoline i dve kamere napred. Usluga prevoza je za sada besplatna, a do kraja godine flotu će činiti 12 samovozećih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Motors bi mogao da suspenduje autopilot za ''neposlušne'' vozače

 

tesla%20ap.jpg

 

Kompanija Tesla Motors bi mogla da ograniči opciju autopilota u svojim automobilima, ali samo za one vozače koji budu nesavesno koristili ovu tehnologiju. Nakon jednog smrtnog slučaja i niza saobraćajnih nesreća, update Teslinog pilota u verziji 8.0 bi mogao da uključuje i samoprogramiranje ograničenja funkcije autopilota za one vozače koji ne budu obraćali pažnju na bezbednosne mere. Tesla navodno planira da u potpunosti onesposobi opciju ''Autosteer'' za one vozače koji ignorišu naredbu automobila da preuzmu volan. Ukoliko vlasnik ne posluša glasovnu poruku, autopilot će se ugasiti. Štaviše, automobil neće dozvoliti vozaču da ponovo upali autopilot sve dok ne zaustavi vozilo. Ocena o tome da li je ova ideja dobra još uvek nije doneta. Da li je pametno ugasiti autopilot u trenutku kada vozač ne želi da upravlja vozilom i da li bi zabrana paljenja autopilota trebalo da traje bez ograničenja? Po rečima direktora Tesla Motorsa Elona Muska, verzija 8.0 je u izradi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan udes Tesle S, poginuo vozač

 

154354-tesla%20crash.jpg

 

Vozač Modela S smrtno je stradao u saobraćajnoj nezgodi u holandskom gradu Barn, kada je njegov električni automobil izleteo sa puta i zakucao se u drvo. Kompanija Tesla Motors saopštila je da će istražiti kako je do udesa došlo i proveriti da li je u trenutku nesreće bio aktiviran auto-pilot. Udes se dogodio u sredu, 7. septembra u jutarnjim satima, a pripadnici tehničke službe Teslinog holandskog ogranka već su na licu mesta, kako bi otkrili šta se tačno dogodilo, objavio je ovaj američki proizvođač automobila. U Tesla Motorsu kažu da je to standardna procedura koju kompanija preimenjuje u ovakvim slučajevima. ''Pokrenuli smo istragu, a rezultate ćemo objaviti čim ona bude okončana'', objašnjavaju u Tesli.

 

Strah od strujnog udara

Inače, holandske spasilačke službe nisu mogle da izvuku nastradalog, uz tvrdnju da ne žele da rizikuju strujni udar, s obzirom da do sada nisu imali iskustva sa električnim automobilom koji je pretrpeo tako teška oštećenja u sudaru. ''Vozilo je toliko oštećeno, da nismo bili u stanju da nastavimo akciju bez opasnosti po naše pripadnike'', rekao je portparol vatrogasne službe i potvrdio je da je žrtva još uvek u olupini automobila, ali da ne postoji rizik od požara. Ovo je drugi udes Modela S sa smrtnim ishodom u kratkom vremenskom periodu, nakon što je u maju u Floridi poginuo 40-godišnji vozač Tesle S, kada se svojim automobilom zakucao u prikolicu šlepera. Svi detalji ove nesreće još nisu poznati, ali utvrđeno je da je u trenutku nezgode u vozilu bio uključen auto-pilot.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla unapređuje samovozeći sistem

 

tesla%20bosch.jpg

 

Kompanija Tesla Motors je objavila da je njihov softverski sistem za automobile stigao do verzije 8, a najvažnija novost je čitav niz unapređenja koje bi trebalo da učine samovozeću vožnju bezbednijom. U tom smislu, novi sistem će se prilikom odlučivanja više osloniti na informacije s radara u odnosu na informacije sa kamera, kakav je slučaj bio do sada. Radar će biti prvi izvor informacija, pa se od sistema neće zahtevati potvrda s kamera pre donošenja odluke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford do 2025. želi da prodaje autonomna vozila

 

142210-ford%20fusion.jpg

 

Ford će u sledećih desetak godina uložiti velika sredstva u autonomnu tehnologiju. Predsednik automobilskog giganta Mark Fields je tokom govora u sedištu kompanije rekao je da Ford do 2025. želi da prodaje autonomna vozila. Fields je rekao da mu je plan da smanji troškove samovozeće tehnologije kako bi autonomna vozila postala dostupna milionima ljudi. ''Nećemo biti prvi proizvođač koji će kupcima ponuditi automobile sa autonomnom tehnologijom, ali bićemo prvi koji će tu tehnologiju ponuditi masama'' - rekao je Fields.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je samovozeći automobil koji se smeši pešacima

 

self%20driving.jpg

 

Švedska tehnološka kompanija Semcon je razvila autonomni automobil koji može da se osmehuje pešacima, čime se pomaže u rešavanju jednog od najvećih problema autonomnih automobila. Veza između samovozećih automobila i pešaka je tema kojom se bavio samo mali broj kompanija, uprkos njenoj važnosti. Istraživanje iz Semcona kaže da 80 odsto pešaka traži kontakt očima i odobrenje od vozača da nastave svoju putanju. S obzirom na to da ova vozila nemaju vozača, jasno je da ipak mora postojati neka vrsta vizuelne komunikacije između automobila i pešaka. Sa licem koje može da se osmehuje, Semcon smatra da je rešio ovaj problem. Sistem koji je razvila ova kompanija će moći da koristi kamere i lasersku tehnologiju kako bi prepoznao pokrete lica pešaka i opazio kada pešak ka njemu usmeri pogled. Sistem je zatim u mogućnosti da oderaguje paljenjem prednje rešetke u znaku nasmejanog lica, dajući na taj način pešaku do znanja da ga je video i da ga pušta da prođe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-pilot? Mercedes je na tome radio još pre 30 godina

 

155303-mercedes%20p%201.jpg

 

Razvoj samovozećih automobila poslednjih godina se naglo ubrzao. Broj proizvođača koji rade na sopstvenom ''automobilu bez vozača'' značajno je porastao, a ova tema sve je prisutnija i u medjima koji nisu specijalizovani za auto-industriju. Ipak, ideja da bi automobil mogao da se kreće samostalno, bez pomoći vozača, nije nova, a prvi koraci načinjeni su znatno ranije nego što biste možda pomislili.

Vlasnik Mercedesa, kompanija Daimler, započela je rad na tehnologiji auto-pilota još pre 30 godina, u okviru projekta ''Prometej''. Daimler nije bio sam u tome - na projektu su sarađivali još neki evropski proizvođači, ali i brojne elektronske kompanije, univerziteti i istraživački instituti. Osnovni cilj je bio ispitati mogućnosti za razvoj tehnologije koja bi pre svega unapredila efikasnost automobila i poboljšala bezbednost na putevima, s obzirom da se obim saobraćaja uvećavao iz godine u godinu. Projekat je kulminirao prototipom Mercedesove S klase, koji je bio opremljen takozvanim VITA sistemom (Vision Information Technology Application). Ovaj sistem sastojao se od više kamera, koje su tokom test vožnji slale sliku u centralni kompjuter, koji je zatim podatke obrađivao kako bi se mapirali putevi i procenila verovatnoće mogućnosti sudara. Tehnologija je usavršena toliko da je automobil bio u stanju da samostalno kontroliše volan, gas i kočnicu, a 1994. tokom test vožnje prototip S klase prešao je bez pomoći vozača 1.000 km, krećući se autoputem brzinom i do 130 km/h, menjajući povremeno trake i pretičući druga vozila.

 

155304-mercedes%20p%2011.jpg

 

Rane verzije VITA sistema zahtevale su toliko računanja i obrade podataka, da je kompjuter koji je obavljao te opreacije zauzimao čitav jedan kombi. VITA tehnologija smatra se začetnikom savremenih Mercedesovih sistema asistencije poput Distronic adaptivnog tempomata i Pre-Safe automatskog kočenja u slučaju opasnosti od sudara, koji se već godinama ugrađuju u serijske modele ovog proizvođača. Projekat ''Prometej'' zaslužan je i za nastanak današnjeg sistema za održavanje vozila unutar linija saobraćajne trake kojom se auto kreće, ali i za uvođenje parking senzora u Mercedesove modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta šef Lamborghinija kaže o autonomnim automobilima

 

lambo%20urus%20d.jpg

 

Izvršni direktor italijanskog proizvođača supersportskih automobila dao je svoje mišljenje o V12 motorima, limuzinama i autonomnim vozilima. Lamborghini, kao i svi proizvođači luksuznih i supersportskih automobila, u poslednjih desetak godina nezadrživo raste, ali budući da se automobilska industrija nalazi pred najvećim promenama u poslednjih šezdeset godina, zanimljivo je videti kako će se snaći ''mali'' proizvođači. Iako su svi ''mali'' pod kapom velikih, zbog prirode proizvoda mnogi od njih moraju dobro da razmotre svoju strategiju za budućnost. Tako je i sa Lamborghinijem, koji je u sastavu Volkswagen Grupe pod Audijem, a čiji izvršni direktor Stefano Domenicali je u kratkom razgovoru za CarAdvice rekao da njegova kompanija ne želi i ne planira da razvija i u svoje automobile ugrađuje sisteme za potpuno autonomnu vožnju. Domenicali smatra da je vožnja deo DNK kompanije i da nikakva pomoć ni kompjuter za to nije potrebna. Dodao je da kompanija ne odustaje od V12 motora jer je on takođe deo njene tradicije, ali i da se razmišlja o proširenju game limuzinom.

Podsetimo, Lamborghini je 2008. predstavio Estoque, koncept limuzine čija je proizvodnja otkazana jer su analize procenile da će SUV, imena Urus, bolje proći na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Set koji svaki automobil pretvara u samovozeći

 

George-Hotz.jpg

 

Najnoviji trendovi u auto industriji jednoglasno najavljuju budućnost kojom će po svemu sudeći vladati autonomna vozila, u kojima se uloga vozača svodi na unošenje željene destinacije. Tako pojedini modeli automobila već dobijaju ovakve ''samovozeće'' funkcije, ali izgleda da će tu mogućnost imati i starija vozila poput onih koje i sami svakodnevno koristimo… 

Naime, poznati američki haker George Hotz (poznat po jailbreakovanju iPhonea i PlayStationa), u poslednje se vreme fokusirao na automobile, a njegov startup Comma.ai obećava jedan zanimljiv proizvod koji bi trebalo uskoro da se pojavi u javnosti - set pomoću koga bi svaki automobil mogao lako da se pretvori u samoupravljivi. Kako Hotz tvrdi, njegov ''uradi sam'' set za autonomne automobile biće dostupan do kraja ove godine, pa će zainteresovani korisnici za svega 999 dolara moći da ga nabave i lako instaliraju. Pored toga kupci će morati da plaćaju i pretplatu od 24 dolara kako bi mogli da dobijaju sve potrebne softverske nadogradnje. Inače Comma.ai sistem se oslanja na kamere postavljene na prednjim i zadnjim stranama vozila, a funkcija autopilota se mehaničkim putem prenosi na pedale i volan, pa vozač slobodno može da se posveti nekim drugim radnjama u kabini automobila, ili jednostavno da uživa u slobodnoj vožnji. ''Ako je Tesla iOS autonomnih automobila, mi želimo da budemo Android!'' - preneo je Hotz suštinu misije svoje kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin autopilot predstavlja opasnost u saobraćaju?

 

tesla%20ap%2011.jpg

 

Funkcija autopilota u Modelu S proizvođača Tesla Motors predstavlja ''značajnu opasnost u saobraćaju'', navodi se u internom izveštaju sastavljenom za nemačko Ministarstvo saobraćaja. Pored toga, senzori Modela S ne otkrivaju dovoljno tokom preticanja, a ni sistem automatskog kočenja u vanrednim situacijama ne radi adekvatno, navodi se u izveštaju. Nemački ministar saobraćaja Alexander Dobrindt rekao je da je upoznat sa ovim izveštajem, ali da ne želi povlačenje Modela S iz upotrebe. U Ministarstvu saobraćaja kažu da još nije doneta konačna procena i da se sprovode dodatni testovi. Tesla je saopštio da je uvek bio otvoren prema svojim kupcima i da je autopilot sistem koji pomaže vozaču, ali zahteva njegovu budnost celo vreme. Kompanija je objavila da sistem sadrži zaštitu od pogrešne upotrebe od strane vozača i da joj nije poznato da bilo koji drugi proizvođač preduzima takve mere. Tesla napominje da sistem automatskog kočenja spada među najmodernije u automobilskoj industriji. Teslin autopilot je uveden u upotrebu u oktobru prošle godine i našao se pod intenzivnom pažnjom javnosti otkada je u maju poginuo vozač Modela S koji je koristio ovu tehnologiju, prilikom sudara sa kamionom na Floridi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pešaci, čuvajte se autonomnih automobila!

 

mercedes%20f%203.jpg

 

Predstavnici Mercedesovog ogranka u Australiji odgovorili su na pitanje o kojem se dugo polemiše u javnosti: Da li bi autonomno upravljani automobil pregazio pešaka kako ne bi ugrozio bezbednost putnika u vozilu? Ako neko iznenada izleti ispred autonomnog vozila, sve što sistem može da uradi je da smanji brzinu kretanja i tako ublaži udar. Pod uslovom da udar ne može da se izbegne, sistem će dodatno smanjiti brzinu i zategnuti sigurnosne pojaseve. Sistemi bezbedsnosti su zamišljani tako da prvo ''razmišljaju'' o bezbednosti putnika u kabini - rekao je Dejvid Mekarti, portparol Mercedesa u Australiji. Ukratko, to znači da ako dete istrči pred autonomno vozilo sistem neće okrenuti volan u stranu i rizikovati sudar sa drugim vozilom, jer bi na taj način ugrozio bezbednost putnika - produžiće pravo uz maksimalno smanjenje brzine. To je potvrdio i Kristof fon Hugo, koji je u Mercedesu zadužen za razvoj sistema bezbednosti.

 

mercedes%20f15%20111111.jpg

 

Da ste u situaciji da spasete bar jednu osobu, onda spasite bar jednu osobu. Spasite osobu u automobili. Naravno, pod uslovom da ste sigurni da će ta osoba preživeti. Ovo je veoma kompleksna priča i zato mi radimo na sistemima koji će sprečiti da se uopšte nađete u ovakvoj situaciji - dodao je fon Hugo. Pitanje bezbednosti autonomnih automobila se pokrenulo nakon što je Amerikanac Džošua Braun poginuo kada je svojim električnim Tesla modelom S udario u kamion. Sistem zbog jake svetlosti nije uspeo da detektuje kamion bele boje karoserije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka traži od Tesla Motorsa da ne koristi termin autopilot

 

tesla%20ap%201.jpg

 

Kako prenosi Beta, nemačke vlast tražile su od američkog proizvođača električnih automobila Tesla da više ne koristi termin ''autopilot'' za svoj sistem pomoći vozaču, navodeći da dovodi u zabunu. Ministarstvo saobraćaja Nemačke je potvrdilo u mejlu da je takvo pismo poslato kompaniji sa sedištem u Palo Altu u Kaliforniji. Teslin autopilot nudi niz pomoći vozaču, poput držanja vozila u traci ili držanja odstojanja od drugih vozila. Jedna osoba je poginula na Floridi u maju kada je Tesla model S s tzv. autopilotom udario u kamion. Kompanija Tesla je saopštila da autopilot funkcioniše zajedno s vozačem kako bi vožnja bila bezbednija i manje stresna, ali da je kupcima jasno stavila do znanja da sve vreme tokom vožnje moraju voditi računa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Motors objavio video upotrebe novog sistema autonomne vožnje

 

Kompanija Tesla Motors je objavila uvođenje novog hardvera koji će omogućiti još bolje performanse u slučaju kada vozač potpunu kontrolu prepušta automobilu. Kako je kompanija naglasila, hardver će biti prisutan na svim budućim vozilima iz Tesline fabrikce, uključujući Model S, Model X i budući Model 3. Reč je o tzv. autonomiji petog nivoa koja će automobilu omogućiti vožnju u svim vremenskim uslovima. Teslina vozila će sada biti opremljena sa 12 novih ultrazvučnih senzora, osam kamera koje prate okolinu pod uglom od 360 stepeni, a kruna novog hardvera će biti i do 40 puta moćniji kompjuter pomoću kojeg će sistem biti procesuiran. I pored loše reputacije autonomne vožnje, čija je upotreba naziva čak i zabranjena u Nemačkoj, Tesla odlučno ide ka usavršavanju, a čelnik kompanije Elon Musk dodaje da je novi hardver bolji od ljudskih sposobnosti. Svemu je kumovao i video koji prikazuje navigaciju kroz kompleksno urbano područje. Podsećamo da je autonomna opcija u Teslinim automobilima do sada korišćena samo na otvorenm putu, odnosno na autoputevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test novog Teslinog hardvera: Besprekorna vožnja autopilota kroz urbanu sredinu

 

tesla%20av.jpg

 

Nakon što je direktor Tesla Motorsa Elon Musk prošlog meseca najavio potpuno novi hardver za električna vozila koji će omogućiti puno bolju autonomnu vožnju, usledile su prezentacije kroz video priloge u kojima je prikazana sposobnost vozila vodećeg proizvođača električnih automobila. Nakon prvog videa koji je objavljen krajem oktobra, novi video prilozi svedoče o funkcionalnosti novog hardvera u urbanoj sredini.

Ključni faktor je vozač koji sve vreme testa ne dodiruje volan ni kontrolne papučice. Takođe, prikazane su ''oči kompjutera'', odnosno tri kamere na vozilu i njihov rad kroz detekciju objekata na putu, uključujući pešake. Sve završava parkiranjem vozila bez bez pomoći vozača.

 

 

Teslina vozila će sada biti opremljena sa 12 novih ultrazvučnih senzora, osam kamera koje prate okolinu pod uglom od 360 stepeni, a kruna novog hardvera će biti i do 40 puta moćniji kompjuter pomoću kojeg će sistem biti procesuiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko će biti kriv kad se sudare 2 samovozeća automobila?

 

samovozeci.jpg

 

Zakoni koji će u budućnosti regulisati saobraćaj ''automobila bez vozača'' još su u povoju, a jedno od najvažnijih pitanja je ko snosi odgovornost u slučaju da dođe do udesa ovih vozila. Dok se inženjeri bave svojim poslom predviđajući i rešavajući probleme sa kojim samovozeći automobili mogu da se susretnu u realnom saobraćaju, osiguravajuća društva razmatraju pitanja iz svog delokruga - kako odrediti ko je kriv u slučaju sudara?

 

Kako se navodi u istraživanju kuće Thatcham Research, precizno određivanje nosioca odgovornosti za eventualni saobraćajni incident od presudnog je značaja za budućnost autonomnih vozila. S obzirom da će, bar u početku, samovozeći automobili biti konstruisani tako da čovek, ako to želi, može da preuzme volan, veoma je važno da se sazna ko je upravljao jednim takvim vozilom neposredno pre i u vreme incidenta - kompjuter ili vozač od krvi i mesa. ''Buduća zakonska regulativa treba da zaštiti korisnike ovakve vrste vozila tako što će se, u slučaju sudara, vrlo brzo i precizno odrediti ko je odgovoran, a samim tim i ko će snositi materijalne troškove nastale kao posledica udesa'', objašnjava direktor u Thatcham Research, Piter Šo. ''Da li je u pitanju vozačeva greška ili je reč o nedostatku autonomnog sistema vožnje? To će biti moguće rešiti samo ako osiguravajuća društva imaju pristup ključnim informacijama u vezi sa nezgodom. Bilo bi dobro da proizvođači automobila i osiguravajuće kuće sarađuju na nacrtu zakona o saobraćaju autonomnih vozila'', smatra Piter Šo. Osim što će pomoći da se nedvosmisleno utvrdi ko je odgovoran za sudar, i time olakšati posao osiguravajućim društvima, informacija o tome ko je upravljao automobilom u trenutku udesa važna je i državnim organima zbog uviđaja i eventualnog sprovođenja istrage o sudaru. Korist će imati i proizvođači samovozećih automobila koji će na taj način oktriti moguće nedostatke, ispraviti ih i poboljšati svoja vozila. Informacije koje bi trebalo da dobiju osiguravajuće kuće obuhvataju podatke o tome šta se događalo sa vozilom tokom 30 sekundi pre, i 15 sekundi nakon sudara, uključujući GPS lokaciju i vreme kada se incident desio, te potvrdu o tom ko je upravljao automobilom, bilo da se vozilo kretalo ili je mirovalo. Takođe, informacije će pokazati da li je na vozačkom sedištu uopšte neko sedeo kada se dogodila nezgoda, kao i da li je sigurnosni pojas bio vezan, ali i da li je vozač pre ili u trenutku sudara pritiskao kočnicu, okretao volan...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će Porsche nuditi samovozeća vozila?

 

porsche%20911%2055555555.jpg

 

U eri kada mnogi proizvođači predstavljaju samovozeća vozila različitih mogućnosti, isto se pitanje postavlja i proizvođačima sportskih modela. Šef Porschea, Oliver Blume, rekao je da kompanija za sada ne razmišlja o samovozećim tehnologijama jer kupci njihove proizvode kupuju kako bi ih vozili, a ne da bi bili voženi. Međutim, ne negira mogućnost da bi neki segmenti autonomnog sistema mogli da budu ugrađeni u nove generacije Porschea. Primer je sistem za samostalno parkiranje, koji bi vlasnicima omogućio da ostave svoje vozilo ispred destinacije, a ono se zatim samo parkira. To bi čak i zagriženim ljubiteljima sportsista moglo da zvuči prihvatljivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samovozeći Fordovi stižu na evropske puteve

 

142210-ford%20fusion.jpg

 

Nakon što je na američke puteve izveo samovozeće automobile Ford će isto ponoviti i u Evropi. Već sledeće godine na evropskim putevima bi trebalo da se pojave prvi Fordovi opremljeni sistemima autonomnog upravljanja. Cilj je jasan, dostići četvrti nivo prema SAE (Society of Automotive Engineers) skali, što je stepenica od potpuno autonomnog upravljanja vozilom. U Fordu se spremaju za uvođenje ride-sharing usluge, koja bi u SAD-u trebalo da bude aktivna najkasnije od 2021. godine, a zatim bi se usluga preselila i u Evropu. Naime, implementacija sistema autonomne vožnje u Evropi je značajno komplikovanija zbog zakonske regulative i standarda, koji se razlikuju u pojedinim zemljama. U svakom slučaju, ako Ford uspe u svom naumu na vreme, postaće svetski predvodnik u implementaciji samovozećih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple patentirao sistem za izbegavanje sudara

 

apple%20d.jpg

 

Nije nikakva tajna da Apple već godinama radi na samovozećem automobilu, odnosno po najnovijim informacijama, na softveru i hardveru koji će biti na raspolaganju ostalim proizvođačima za ugradnju u njihova vozila. Tu je i ovaj novi patent čiji cilj je izbegavanje naleta na prepreku ili više njih. Naime, ukoliko vozilo proceni da mu se na planiranoj trajektoriji našla prepreka koja će mu preprečiti prolaz, novi sistem automatski računa s koje strane će moći da zaobiđe prepreku, a nakon što zaobiđe prvu automatski traži i ostale prepreke i primenjuje iste operacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google odustaje od projekta ''automobila bez vozača''?

 

google%201.jpg

 

Američki IT gigant menja dosadašnje planove razvoja samovozećeg automobila. Umesto sopstvenog ''automobila bez vozača'', kojim bi u potpunosti upravljao kompjuter i koji čak ne bi imao ni volan, kao ni i druge upravljačke komande, Google će se fokusirati na partnerstvo sa drugim automobilskim kompanijama sa kojima će sarađivati na polju softverskih rešenja za tehnologiju auto-pilota. Uprkos ovoj promeni u planovima za razvoj autonomnih vozila, Google će nastaviti testiranja postojećih prototipova na javnim saobraćajnicama, koji su do sada zajedno prešli preko 3.2 miliona km. Osim toga, Google je najavio da će projekat samovozećeg automobila nastaviti pod okriljem novoosnovane kompanije Waymo. Waymo će biti zadužen za razvoj tehnologije auto-pilota, a svoju delatnost proširiće i na druge sfere, kao što su servisi za iznajmljivanje i deljenje putničkih automobila, logistika, i transport robe i ljudi.

''Mi smo kompanija koja se bavi razvojem tehnologija za samovozeće automobile, a nikada nismo bili proizvođač automobila, iako je u javnosti postojala pogrešna percepcija i zabuna oko toga'', izjavio je izvršni direktor novoosnovane kompanije Waymo, Džon Krafcik. On je dodao da njihov posao nije da proizvode bolje automobile, već da naprave bolje vozače.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA i Waymo predstavili autonomni Chrysler Pacifica Hybrid

 

google%20w%201.jpg

 

FCA Automobiles i Googleova kompanija Waymo su danas prikazali Chrysler Pacificu Hybrid, opremljenu tehnologijom autonomne vožnje. Kako se najavljuje u kratkom saopštenju, u planu je da se u njihovoj floti samovozećih vozila (trenutno ih ima 60) nađe tačno 100 primeraka ovakve Pacifice.

 

google%20w%2011.jpg

 

U Chrysleru navode da su u saradnji sa Waymo inženjerima modifikovali pogonski sistem, šasiju i elektroniku ove Pacifice, a tu je naravno i Waymo tehnologija (kompjuter, senzori...). Waymo će nastaviti da testira autonomne automobile, a vremenom bi ta tehnolgija trebalo da bude ponuđena i drugim zainteresovanim kompanijama i prevoznicima.

 

google%20w%20111.jpg

 

FCA i Waymo će sa testovima na javnim putevima krenuti početkom 2017. godine, i to u Vašingtonu, Arizoni, Teksasu i Kaliforniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Tesla zaista ''predvidela'' sudar?

 

Internetom kruži video u kome Tesla Model X ''predviđa'' sudar, što nije tačno. Reč je o tehnologiji koju koriste i drugi proizvođači, poput Nissana Tesla Model X je na autoputu u Holandiji zakočio sekundu pre nego što je automobil ispred njega u pokušaju prestrojavanja udario u automobil ispred sebe, a snimak celog događaja kruži internetom uz naslove da je Teslin radar ''predvidio'' sudar. To nije tačno jer se pažljivim pregledom snimka može videti da SUV ispred Opel Corse koja je izazvala sudar stoji u koloni. Naime, na tom SUV-u se jasno vidi da mu svetle ''stop svetla''. Tesla Model X je zakočio jer bezbednosni sistem sadrži radar koji ''gleda'' dva automobila ispred sebe i koči ako je izračunao da vozač neće imati vremena da stane sam. Ovakav sistem u svojim automobilima takođe ima Nissan, a s njegovim ugrađivanjem u svoj luksuzni brend Infiniti započeo je, npr. u model Q50, još pre dve godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...