Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Volkswagen udružuje snage sa Qualcommom

 

vw id buzz ad01.jpg

 

Volkswagen je objavio da ulazi u drugoročno parterstvo s američkim proizvođačem čipova Qualcommom radi razvoja tehnologije automatizovane vožnje. Qualcommov integrisani čip će se koristiti u novim Volkswagenovim modelima ''od sredine decenije'', saopštava Volkswagenovo softversko odeljenje Cariad. Finansijski detalji sporazuma nisu objavljeni.

Izvršni direktor Volkswagena Herbert Diess je rekao da će sva vozila grupe sa standardizovanim Cariadovim softverom biti opremljena tehnologijom američke kompanije. U januaru je VW objavio da će podršku u razvoju softvera za autonomnu vožnju tražiti od Bosch-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivo 3 autonomije za Mercedes EQS i S-Klasu košta oko 5.000 evra u Nemačkoj

 

mercedes drive eqs 03.jpg

 

Već je poznato da je Mercedes prvi proizvođač koji je u serijsku proizvodnju stavio poluautonomni sistem vožnje nivoa 3 sa ''međunarodno valjanim sertifikatom''.

Poznat kao Drive Pilot, sistem će biti dostupan u Nemačkoj od 17. maja gde će koštati 5.000 evra za S-klasu i EQS. Međutim, to od kupaca zahteva da kupe i paket pomoći vozaču Plus za 2.430 evra. Iako sistem nije jeftin, Drive Pilot omogućava ''uslovnu automatizaciju'', a to znači da ''sistem rešava sve aspekte zadatka vožnje dok ste vi, kao vozač, dostupni za preuzimanje vožnje ako se to zatraži''. Što je još važnije, kako napominje SAE International, od vozača se više ne traži da stalno nadziru vozilo pod određenim uslovima.

 

mercedes drive 02.jpg

 

Ti uslovi se pojavljuju u ''situacijama gustog saobraćaja na odgovarajućim deonicama autoputa u Nemačkoj do brzine od 60 km/h''. To su obično neke od najstresnijih situacija u vožnji, ali vlasnici EQS-a i S-Klase će moći da se u njima opuste, igraju igrice ili čak rade dok automobil sam vozi. Kako bi ovo bilo moguće, sistem uključuje LiDAR, kamere, radare i ultrazvučne senzore, kao i visokopreciznu kartu. Sve ove informacije omogućavaju EQS-u ili S-Klasi da tačno zna gde se nalazi i koje prepreke su im u blizini.

 

224612-Mercedes Drive Pilot 01.jpg

 

Budući da je bezbednost najvažnija kada su u pitanju visoko automatizovana vozila, postoji višestruka redundancija za rešavanje mogućih kvarova. Mercedes je posebno rekao da ''suvišna arhitektura uključuje kočioni sistem, upravljanje, napajanje kao i delove senzorske tehnologije kao što su oni za svest o okolinu i procenu dinamike vožnje''. Drugim rečima, ako i dođe do kvara, sistem i dalje može bezbedno da preda kontrolu nad vozilom vozaču. Ako vozač ne odgovori u roku od deset sekundi, sistem će automatski zaustaviti automobil na način koji je bezbdan za vozača i ostale učesnike u saobraćaju. Reč je o zaista revolucionarnom sistemu, ali Mercedes navodi da on funkcioniše na nešto više od 13.000 kilometara nemačkih autoputeva. To nije puno, ali će se njegove mogućnosti verovatno proširiti u budućnosti, a Mercedes je istakao da im je sledeći cilj dobijanje regulatornog odobrenja za korišćenje Drive Pilota u Kaliforniji i Nevadi do kraja godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslin Autopilot ponovo pod istragom nakon saobraćajne nesreće sa smrtnim posledicama

 

tesla pilot.jpg

 

Američki regulatori za bezbednost ponovo istražuju Teslin sistem Autopilot nakon nesreće u kojoj je učestvovao električni automobil Model S, a u kojoj su poginule tri osobe. Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA) sprovodi istragu koja obuhvata ukupno 30 incidenata povezanih s Teslinim Autopilotom, a poslednji se dogodio 12. maja u Newport Beachu.

 

Električni automobil je udario u ivičnjak, pa se zabio u građevinsku opremu, a sva tri putnika su poginula. Takođe, povređena su tri građevinska radnika koji su prevezeni u bolnicu, ali njihove povrede nisu opasne po život. Tesla je jedan od nekoliko proizvođača automobila koji su na tržište plasirali Level 2 pomoćne sisteme za vozača koji su dizajnirani da pomognu u vožnji. Ovi sistemi su daleko iza od Level 4 i 5 koji znače potpuno samovozeću tehnologiju, a iz Tesle jasno savetuju vozačima da u svakom trenutku prate dešavanja na putu i da drže ruke na upravljaču. NHTSA je u avgustu prošle godine saopštila da otvara istragu o Autopilotu nakon 11 saobraćajnih nesreća od 2018. koje su uključivale i parkirana vozila hitne pomoći, a u kojima je poginula jedna a povređeno je 17 osoba.

 

I NHTSA je kritikovana jer nije osigurala da proizvođači uključe korektne funkcije u svoja Level 2 autonomna vozila. Predsednica Nacionalnog odbora za bezbednost transporta Jennifer Homendy je rekla da je korišćenje termina ''full self-driving'' za najnoviji sistem Autopilot ''obmanjujuće i neodgovorno''. Dodala je da je to definitivno obmanulo brojne ljude zbog čega su oni pogrešno koristili i zloupotrebljavali tehnologiju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cruise počinje naplatu u robotaksiju bez vozača

 

225527-cruise 01.jpg

 

Samovozeća kompanija ''Cruise'' dobila je dozvolu od Kalifornijske komisije za javna komunalna preduzeća (CPUC) da naplaćuje vožnje bez vozača, što je prekretnica za koju kompanija tvrdi da je čini ''prvom i jedinom kompanijom koja upravlja komercijalnom uslugom vožnje bez vozača u važnom gradu SAD.'' Cruise od februara testira besplatne vožnje bez vozača za javnost u San Francisku, a sada će moći da ponudi plaćene karte.

 

Za ovu plaćenu uslugu, Cruise koji podržava GM i Honda će moći da upravlja sa svojih 30 potpuno električnih vozila noću od 22:00 do 6:00 u ''odabranim ulicama'' u San Francisku, a vozila neće moći da idu brže od 48 km/h, prema nacrtu rezolucije. Cruise će takođe moći da ponudi vožnje samo ako vremenski uslovi ne uključuju ''jaku kišu, jaku maglu, jak dim, grad, susnežicu ili sneg'', prema saopštenju CPUC-a. Cruise-ova usluga robotaksija bez vozača je već dugo čekana. U jednom trenutku kompanija je imala cilj da ga lansira 2019. i prvi put je počela da testira automobile bez vozača u San Francisku 2020. Ali, Cruise nije jedina kompanija koja gradi robotaksi usluge u potpunosti bez vozača. Google spinoff Waymo, naprimer, testira vožnje bez vozača u San Francisku i nudi svoju uslugu Waymo One autonomnih vozila u Arizoni. A Argo AI, koji podržavaju Ford i Volkswagen, upravo je najavio da testira potpuno vozila bez vozača u Majamiju, Floridi i Ostinu u Teksasu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai u Seulu testira autonomne taksije

 

hyundai robo 01.jpg

 

U užurbanoj gradskoj četvrti Gangnam, u glavnom gradu Južne Koreje, Hyundai počinje s testiranjem usluge robotaksija na zahtev, RoboRide Service. Ona će se odvijati u četvrti Gangnam u Soulu, kao prvi takav projekat na toj lokaciji, inače poznatoj po veoma gustom i ponekad zagušenom saobraćaju. Na testiranju usluge autonomnih taksija dostupnih na zahtev, koju su nazvali RoboRide Service, za početak će raditi dva njihova električna SUV-a Ioniq 5, s tehnologijom autonomne vožnje 4. nivoa. Za ovaj projekat Hyundai je dobio saglasnost vlasti i nadležnih regulatora.

 

hyundai robo 02.jpg

 

Autonomnu vožnju omogućava sistem veštačke inteligencije južnokorejskog startapa Jin Mobility, dok je za ostvarivanje vožnji putnika na zahtev zaslužna taksi platforma i.M. Uz daljnji razvoj tehnologije autonomne vožnje, Hyundai najavljuje da će raditi i na proširenju ovog pilot-projekta. Primarni cilj projekta je da se prikupi što je više moguće podataka iz stvarnih uslova gustog urbanog saobraćaja, kako bi sistem autonomije mogao sa se unapredi te kako bi postao još bezbedniji i fleksibilniji u gradovima. Kako bi test bio izveden uspešno, u njemu učestvuju i gradske vlasti Seula, koje su uspostavile sistem komunikacije između semafora i automobila. Hyundaijeve robotaksije će kontinuirano nadgledati i osoba koja će sediti na vozačevom sedištu i koja moći da preuzme kontrolu nad vozilom, u slučaju da se za tako nešto pokaže potreba. Autonomni SUV-ovi Gangnamom će saobraćati od 10 do 16 sati radnim danima, a moći će da prevozi do troje putnika. Za početak će ovakav oblik autonomnog prevoza biti dostupan odabranim korisnicima, a zatim će svi koji to žele biti u mogućnosti da naruče taksi vožnju bez vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samovozeći automobili će smeti da idu 130 km/h i da menjaju trake

 

volvo auto pilot 01.jpg

 

Međunarodni ekspertski panel pri Ekonomskoj komisiji Ujedinjenih nacija za Evropu složio se da poveća maksimalnu brzinu za samovozeće automobile u određenim situacijama. Prema toj odluci, ograničenje brzine za autonomna vozila biće podignuto sa 60 km/h na 130 km/h. Promena trake bi takođe bila dozvoljena. Predlog tek treba da odobri UNECE Svetski forum za harmonizaciju propisa o vozilima, koji se sastaje od 21. do 24. juna, ali se taj potez smatra formalnošću.Pravilo bi tada stupilo na snagu nakon otprilike šest meseci.

 

Više od 50 zemalja širom sveta su članice sporazuma, uključujući 27 zemalja EU. Sjedinjene Države, Kina i neke druge zemlje regulišu autonomnu vožnju prema sopstvenim standardima. Trenutno je automatizovana vožnja ograničena na određene situacije na auto-putu, kao što su saobraćajne gužve. U situacijama kao što su tuneli ili led na kolovozu, koje automobili automatski detektuju preko kamera i senzora, vozači se upozoravaju i autonomna vožnja se isključuje. Tehnologija autonomne vožnje ne znači jednostavno ulazak u automobil i prepuštanje vožnje kompjuteru. Međutim, prema UNECE, i industrija i stručni panel rade na takvim mogućnostima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslina vozila sa sistemom autopilota učestvovala u najviše nesreća u SAD

 

tesla montaza.jpg

 

Najviše udesa među vozilima sa sistemom autopilota u Sjedinjenim Američkim Državama u prošloj godini zabeleženo je kod vozila kompanije Tesla. U izveštaju koji je objavila Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA) navodi se da su vozila Tesla učestvovala u 273 od ukupno 367 nesreća u kojima su učestvovala vozilima sa sistemom autopilota od jula 2021. godine. Posle Tesle, slede vozila Honda sa ukupno 90 nesreća, pa Subaru, čiji su automobili sa sistemom autopilota učestvovali u deset nesreća.

 

Tri američke savezne države sa najviše nesreća su Kalifornija (125), Florida (34) i Teksas (33). U SAD-u se trenutno koristi oko 830.000 Teslinih vozila sa sistemom autopilota, kao i oko šest miliona Hondinih vozila u istoj kategoriji. U nesrećama u kojima su učestvovala ova vozila, pet osoba je izgubilo život, a šest osoba je teže povređeno. Autopilot izvršava neke radnje umesto vozača, omogućavajući im da u dužem periodu drže ruke dalje od volana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla otpušta 200 radnika zaduženih za razvoj Autopilota

 

192647-tesla pilot.jpg

 

Kompanija Tesla je najavila otpuštanje oko 200 ljudi koji su radili na sistemu autonomne vožnje. Prema neimenovanim izvorima, Tesla je smanjio broj ljudi u timu koji se bavi razvojem Autopilota u pogonu ove kompanije u Kaliforniji.

 

Većina otpuštenih je radila privremeno i plaćena je po satu, rekli su medijima ljudi iz fabrike koji nisu želeli da otkriju svoj identitet. Elon Musk, izvršni direktor Tesle, prošle nedelje je najavio planove za otpuštanje 10% stalno zaposlenih, ali i da će se otvoriti veći broj radnih mesta za radnike po satu. Timovi zaposleni u San Mateu su angažovani na ocenjivanju podataka o vozilima korisnika funkcije Autopilot Drive Assistance. Mnogi članovi tima su stručnjaci za obradu podataka, a sve te pozicije plaćaju se po satu, rekao je jedan neimenovani izvor. Ukupno je otpušteno oko 200 radnika, a pre toga je ovde radilo oko 350 ljudi, iako su neki proteklih nedelja prebačeni u obližnje Tesline pogone.

 

Tesla se još nije izjasnio o ovom pitanju, a kompanija koja ima sedište u Teksasu ima oko 100.000 zaposlenih širom sveta. Elon Musk je neprijatno iznenadio mnoge radnike ranije ovog meseca kada je najavio da će otpuštanja biti neophodna u ovom nestabilnom privrednom okruženju. U razgovoru za Bloomberg je izjavio da će oko 10% stalno zaposlenih u sledeća tri meseca ostati bez posla, ali i da bi do kraja godine posao moglo dobiti još više radnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...