Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Autonomni automobili - kome to treba? Vozači ih jednostavno ne žele

Recommended Posts

Autonomna vozila na britanskim putevima već ove godine

 

jeep ruka gore.jpg

Fotografija od Element5 Digital sa Pexels

 

Autonomna vozila pojaviće se na britanskim putevima kasnije ove godine, objavilo je britansko ministarstvo saobraćaja. Takva vozila, koja mogu da raspoznaju okolinu u kojoj se nalaze i da se kreću kroz nju uz vrlo malo ili bez ljudskog upravljanja, biće dozvoljena na sporijim putevima i postizaće brzinu do 59 km/h, saopštilo je ministarstvo. Ministarstvo ističe da bi ta tehnologija mogla da poveća bezbednost u saobraćaju jer će biti manje ljudskih grešaka na koje otpada 85% nesreća.

 

Tehnologija za autonomnu vožnju u automobilima, autobusima i vozilima za dostavu bi mogla da smanji i saobraćajne gužve jer će saobraćajna signalizacija i vozila uživo komunicirati, čime će saobraćaj brže teći te će se smanjiti emisije štetnih gasova, tvrdi ministarstvo. ''Ovo je ogroman korak za bezbedno korišćenje autonomnih vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu koji će buduća putovanja učiniti zelenijima, lakšima i pouzdanijima'', rekla je ministarka Rachel Maclean.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastrašujuće je lako prevariti Teslin Autopilot da radi sa praznim vozačkim sedištem

 

213793-tesla sediste.jpg

 

Teslina funkcija autopilota u teoriji zvuči sigurno i uredno. Nažalost, praksa je pokazala da i najsofisticiraniji sistemi ne mogu biti apsolutna garancija da problema neće biti... Kompanija za sad bez komentara. Vozilo ima primarnu dužnost vožnje dok vozač sedi - prisutan i spreman za preuzimanje. Osim što se takođe može naterati da radi bez vozača.

 

Nakon fatalne nesreće u Teksasu 17. aprila, Consumer Reports su odlučili da vide da li bi nešto moglo prevariti Teslu da ostane na autopilotu bez osobe na vozačkom sedištu, s rukama na volanu. Sa težinama koje dodaju mali otpor na upravljaču, i zakopčanim vozačevim sigurnosnim pojasem - vozilo je ostalo na autopilotu i nastavilo je da vozi. ''Prema našoj proceni, sistem ne samo da nije bio siguran da li je vozač obraćao pažnju na vožnju, već takođe nije mogao da utvrdi ni da li je tamo uopšte bio vozač'', rekao je u izveštaju viši direktor auto-testiranja CR-a Jake Fisher, napominjući da druge auto kompanije imaju modele koji mogu da potvrde i pažnju i prisutnost vozača. Tesla nije odgovorio na zahtev CR-a za komentarom - i zapravo je zatvorio svoju kancelariju za odnose sa javnošću krajem 2020. godine - dok izvršni direktor Elon Musk tvrdi da je Autopilot bio isključen u Model S-u koji se slupao u Teksasu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za greške autonomnih vozila krivi su ljudi

 

191901-tesla auto.jpg

 

Elon Musk se još jednom oglasio na Twitteru, a ovoga puta su tema bila autonomna vozila. Očekivalo se da će se nakon nesreće za koju je navodno odgovorno autonomno Tesla vozilo, pozabaviti propustima u radu tehnologije, ali se u fokusu ipak našla ljudska greška.

 

Musk je tom prilikom istakao da je ponašanje autonomnih vozila nepredvidivo iz jednog razloga - zato što dele puteve sa ljudskim vozačima.

Problem je, kako tvrdi, u manama koje ima ljudski mozak, te u nesavršenom čulu vida na koje se obični vozači oslanjaju. Eksperti ističu da je istina da bi se autopiloti bolje slagali jedni s drugima nego što je to slučaj sa ljudskim vozačima, ali da obični vozači ne mogu da služe kao opravdanje budući da će ih na putevima biti bar još neko vreme.

 

Izveštaji o saobraćajnoj nesreći u kojoj je učestvovao i model Tesla Model S iz 2019. godine, ukazuje na to da ni jedan od putnika nije sedeo na mestu koje je predviđeno za onoga koji kontroliše vožnju. Iz kompanije Tesla tvrde da je neko ipak bio za volanom, pa je skoro nemoguće da se utvrdi šta se tačno dogodilo. Jedno je sigurno: Full Self-Driving opcija, koja može da se doda Tesla vozilima za 10 hiljada dolara, ne znači da vozila mogu samostalno da se kreću, pa funkcija vozačima pruža tek lažni osećaj sigurnosti. Nekoliko vozača je ''uhvaćeno'' na delu, a u pitanju su korisnici koji imaju toliko poverenja u Autopilota kompanije Tesla, da mogu da se opuste i zaspu tokom vožnje. Ljudska greška je u tim slučajevima očigledna, a mnogi smatraju da je odgovornost na kompaniji koja bi trebalo da izdaje ozbiljnija upozorenja o tome da Tesla vozila još uvek ne mogu samostalno da voze.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će proizvoditi vlastite procesore za autonomne automobile

 

162650-vw s.jpg

 

Volkswagen je u sve brojnijoj grupi auto divova koji razvijaju vlastite sisteme autonomne vožnje, ali ne želi da se koristi tuđim čipovima, već će poput Tesle i Applea razviti vlastite. Ovu informaciju koja je krenula kao glasina, potvrdio je u razgovoru za Handelsblatt generalni direktor Volkswagena Herbert Diess, izjavivši da će VW dizajnirati vlastite procesore visokih performansi za autonomne automobile. Diess naglašava da će VW-ova divizija ''Caridad-Automotive Software for Volkswagen'' razviti i dizajnirati procesore, ali proizvodiće se u fabrici nekog drugog proizvođača, što znači da VW nema nameru da gradi fabriku procesora.

 

Ovo je potez koji prilično podseća na Teslu u ranim danima, koji je u sistemima za pomoć u vožnji započeo da koristi kompjuterski hardver Nvidia, ali ubrzo se okrenuo razvoju čipova jer mu to olakšava razvoj vlastitih senzorskih i softverskih rešenja koja se kreiraju prema specifičnim potrebama. Kako će se Volkswagen pokazati kao proizvođač kompjuterskog hardvera nećemo saznati pre 2025. godine, kada bi kompanija najranije mogla da predstavi prvo svoje autonomno vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina lansirala prvi autonomni taksi u Pekingu koji stiže na poziv korisnika putem aplikacije

 

baidu 2.jpg

 

Kineski tehnološki gigant Baidu specijalizovan za usluge i proizvode povezane sa internetom i veštačkom inteligencijom, pokrenuo je uslugu robotaksija bez vozača u Pekingu, na putevima u i oko parka Shougang. S obzirom na to da je reč o jednom od mesta u Pekingu na kome će se dogodine održavati Zimske olimpijske igre, gosti mogu da očekuju da će ih prevoziti potpuno autonomni taksiji bez vozača.

 

Sa svojim velikim iskustvom u autonomnoj vožnji kineski div je predstavio prvu komercijalnu uslugu koja se naplaćuje - Apollo Go Robotaxi. Korisnici već sada mogu da koriste potpuno autonomna vozila u kojima uopšte nema vozača. Taksi se jednostavno pozove putem aplikacije kao i svaki taksi s vozačem, i onaj slobodan i najbliži stiže na mesto poziva. Ako pritom ne mogu da prepoznaju upravo njihov automobil, korisnici mogu putem aplikacije da daljinski aktiviraju trubu i tako detektuju njihovo vozilo. Za otključavanje je potrebno brzo skeniranje niza QR kodova za proveru identiteta i prevenciju pandemije. Nakon sedanja u taksi na putniku ostaje samo aktiviranje dugmeta - ''započni putovanje''. Nakon toga, automobil se pokreće, ali tak nakon što detektuje da su vrata zatvorena i putnici vezani sigurnosnim pojasevima.

 

baidu 1.jpg

 

''Uvođenje bespilotnih usluga je neophodno stanje za komercijalizaciju autonomne vožnje'', rekao je potpredsednik i generalni direktor Baidu tehnologije autonomne vožnje Yunpeng Wang.

''Danas u Pekingu započinjemo sa uslugom robotaksi potpuno bez vozača, što smo postigli tek nakon što smo sproveli bezbroj testova bez vozača u mnogim gradovima tokom dužeg vremenskog perioda''. Ako još uvek niste uvereni u to da ova tehnologija zaista funkcioniše, primite na znanje da je Guidehouse - globalni konsultantski div - nedavno Baidu proglasio najboljim svetskim dobavljačima usluga autonomne vožnje.

 

Baidu već osam godina ulaže u autonomnu vožnju, uspostavio je vozni park od 500 vozila za testiranje i pritom je kompaniji dodeljeno 2.900 patenata za inteligentnu vožnju i 221 dozvola za probnu vožnju, među kojima 179 za testiranje samovozećih automobile za prevoz putnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW Grupa će naplaćivati 7 evra po satu za tehnologiju autonomne vožnje 4. nivoa

 

voznja auto.jpg

 

General Motors već naplaćuje pretplatu na njihov poluautonomni sistem vožnje Super Cruise i čini se da će Volkswagen slediti njihov primer. U intervjuu za Top Gear, šef prodaje i marketinga Volkswagena je sugerisao da bi budućnost mogla videti da proizvođač automobila u potpunosti oprema vozila, a zatim naplaćuje vlasnicima da aktiviraju i koriste određene karakteristike. U stvari je slično onome kako BMW nudi bežične karaktersitike poput asistencije za duga svetla.

 

Još je zanimljivije to što je Klaus Zellmer sugerisao da bi kompanija mogla da naplaćuje 7 evra po satu za upotrebu tehnologije autonomne vožnje nivoa 4. Rekao je da je modeliranje troškova kompanije pokazalo da bi ovo bio ''profitabilni poslovni slučaj'' i da bi za potrošače bio mnogo jeftiniji od vožnje vozom. Iako će se mnogi ljudi verovatno namrštiti zbog mogućnosti pretplate po satu, Zellmer je rekao da bi instaliranje tehnologije autonomne vožnje nivoa 4 koštalo ''peto-cifreni evro''. To bi ga stavilo izvan dostupnosti glavnih potrošača. Međutim, opremanje vozila tehnologijom i naplatom samo kada je potrošači koriste, svi mogu teorijski da profitiraju. Zato je je 7 evra za sat po njima poštena ponuda.

 

Za poređenje, GM naplaćuje 25 dolara mesečno za Super Cruise nakon tri godine. Ford nije objavio previše detalja o svojim dugoročnim planovima za BlueCruise, ali softver će koštati 600 dolara i uključivaće podršku mreže servisa u trogodišnjem periodu. Ako troškovi ostanu isti nakon početne tri godine, to bi značilo mesečno nešto više od 16 dolara. Volkswagenovih 7 evra na sat se čini povoljnije u poređenju, ali treba napomenuti da tehnologija autonomne vožnje nivoa 4 ne zahteva nadzor vozača kad se koristi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preokret u istrazi: Tesla Model S u kome su poginula dva putnika nije bio na autopilotu?

 

213378-tesla ap.jpg

 

U najnovijem izveštaju, koji je objavilo američko bezbednosno telo NTSB (National Transportation Safety Board), piše da sve dosadašnje istrage idu u smeru toga da Teslin Model S, koji je učestvovao prošlog meseca u stravičnoj saobraćajnoj nesreći u Teksasu, nije vozio pod autopilot sistemom.

 

Naime, na delu saobraćajnice gde se dogodila nesreća automatsko upravljanje vozila nije dostupno, pa je mogao da bude uključen samo adaptivni tempomat, stoji u preliminarnom izveštaju NTSB-a. Da bi autopilot funkcionisao moraju da budu uključena oba sistema. Izveštaj za sada ne donosi zaključke o uzroku i uslovima nesreće, a istraga se nastavlja. Podsetimo, u policiji su nakon nesreće izvestili da veruju da niko nije sedeo na mestu vozača, što je kao krivca u prvi plan stavljalo autonomni sistem vožnje. Nakon toga se oglasio i Elon Musk, izjavivši da autopilot nije bio uključen. NTSB je u izveštaju izneo podatak da je nadzorna kamera na kući snimila vlasnika kako seda za upravljač, i putnika na suvozačevom mestu. Automobil je sleteo sa puta nakon dvestotinjak metara i zapalio se.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhapšen u Americi jer je Teslu ''vozio'' sa zadnjeg sedišta

 

tesla air.jpg

 

Jedan vozač je uhapšen pošto je tokom putovanja autoputem u zalivu San Franciska sedeo na zadnjem sedištu Tesle, saopštila je kalifornijska policija. Param Šarma (25) je uhapšen zbog nesavesne vožnje i nepoštovanja policije, saopštila je patrolna služba autoputa.

 

U nekoliko telefonskih poziva sa autoputa je u ponedeljak uveče prijavljeno da jedna osoba sedi na zadnjem sedištu Tesle Model 3, a da niko nije na mestu vozača. Policajac na motociklu je našao taj automobil, potvrdio da je u njemu samo jedna osoba i to na zadnjem sedištu, preduzeo akciju da zaustavi automobil i video kako se ta osoba premešta na vozačko sedište pre no što se automobil zaustavio, navodi se u saopštenju patrolne službe CHP.

 

U nizu prilika pre tog hapšenja, građani su snimili nekoga ko liči na Šarmu kako automobilom putuje na isti nepromišljen način, a CHP je 27. aprila već kaznila Šarmu zbog sličnog ponašanja, navodi se u izjavi. Tesla ima sistem ''Autopilot'' koji može da drži automobil u jednoj traci i da održava bezbednu udaljenost od vozila ispred, te je verovatno da je taj sistem, reklamiran kao ''potpuno samovozeći'', radio dok je vozač bio na zadnjem sedištu. Tesla na svom sajtu i u uputstvima za vlasnike kaže da taj sistem nije u potpunosti autonoman i da vozači moraju biti spremni da intervenišu u bilo kom trenutku.

 

Lako prevariti Teslin sistem

Ali, vozači su se više puta udaljavali sa svog mesta što je rezultiralo sa najmanje tri smrtna slučaja u Americi, jer ni sistem ni vozač nisu zaustavili auto zbog prepreka na putu. Da bi osigurao da vozači obraćaju pažnju na vožnju, Tesla ima sistem za nadgledanje vozača otkrivanjem sile pritiska ruku na volanu. Taj sistem će upozoriti i zatim ugasiti motor automobila ako ne prepozna da su ruke na volanu. Ali, kritičari kažu da je lako prevariti Teslin sistem i da može potrajati i minut dok ne isključi motor. Consumer Reports je u aprilu objavio da je Teslu lako prevariti da se vozi u režimu ''autopilota'', a da niko nije za volanom.

 

Prekršilac Šarma je u utorak pušten iz zatvora i izjavio je za jednu televizijska stanicu da putovanje na zadnjem sedištu ''nije opasno'' i da će tako nastaviti. Televizija je prenela da je Šarma rekao za sebe da je iznad radničke klase. ''Ja ne vozim i ja ne sipam gorivo. Ja sam zlatna klasa'', poručio je on.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ovog leta počinje da testira autonomni kombi

 

vw buzz.jpg

 

Volkswagen planira da lansira autonomni komercijalni taksi i službu za dostavu u Hamburgu u Nemačkoj, putem svoje firme za deljenje vožnje Moia, počev od 2025. godine. Usluga će koristiti autonomne kombije zasnovane na budućem Volksvagenovom električnom kombiju (najavljen konceptom iz 2017. godine), a oslanjaće se na sistem autonomne vožnje nivoa 4 koji je razvio Argo AI, a koji VW Grupa poseduje zajedno sa Fordom.

 

Iako ova komercijalna usluga VW Grupe neće biti dostupna još nekoliko godina, proizvođač automobila će testiranje prototipa autonomnih kombija početi već ovog leta. Prototipovi će se u početku testirati na putevima u blizini aerodroma u Minhenu, ali će se širiti na više područja kako razvoj bude napredovao. VW Grupa razvija sopstveni sistem za autonomnu vožnju putem svog novog softverskog biznisa Cariad, za automobile u privatnom vlasništvu. Biće dostupan svim brendovima VW Grupe, ali tajming je neizvestan. Inače, standardni električni kombi ID.Buzz bi trebalo da stigne u evropske salone 2022. a u Sjedinjene Države tek 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...