Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
Deda Jung

Fiat 500L - skraćivanje servisnog intervala

Recommended Posts

Da, ali kad ga vidim onako crnog (ulje) muka mi je... znam da je to kod dizela normalno i da brze crni... ali pre toga sam vozio na gas i ulje mi je bilo svetlo kao novo i na 10.000 km... da me je neko pitao kad sam prodavao kola kad sam ga menjao, mogao sam reci da je sad sipano!! ;)

 

A sto se tice filtera klime - sta mislite kako je pesacima, onima koji voze otvorenih prozora, zatim onima koji rade u trafikama na BUS stanicama i onima koji zive odmah pored bulevara na prvim spratovima... (mozda redosled nije pravilan, ali mislim da je sve gore od goreg...) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ata, da li ti je palo na pamet šta sve može da raste u filteru klime? Svi mi udišemo đubre, al' ne moramo to đubre još da zagadimo koječime.

 

a gde nam je taj papir

Uputstvo za upotrebu - knjižica koju si dobio sa kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervali zamene ulja se skraćuju zbog lošeg goriva (više sumpora itd) i uslova eksplatacije. Gradska vožnja je smrt za ulje dok recimo šleperima su servisni intervali čak 150 000 km.

Ata, što se tiče kako je svima bez klima filtera. Jednostavno izduvaš nos i videćeš deo gareži koji se zadržao, ostatak našao put ka plućima (verovatno se dalje izlučuje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bude frke sa servisom, a neće, šaljem ti ja moje da im natrljaš nos. Upravo sam poslao mail da mi pošalju novo u kojem ima mog motora, pa ako ga dobijem šaljem ti moje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice bakterija koje se razmnozavaju u klima uredjajima - nazalost, imam prilicno iskustva sa filterima kucnih i poslovnih klima. Jedno vreme nisam mogao da se oslobodim teskog kiselo-trulog mirisa iz klima uredjaja - sta god mu radio... i to kako iz starih, tako i iz novih klima, dok nisam otkrio sledece:

- ne treba klimu ostaviti na srednju temperaturu (da se sama malo ukljucuje, malo iskljucuje...), jer kad se iskljuci, pa samo duva, onda se brzo usmrdi. Bolje je staviti nizu temperaturu, pa iskljuciti kompletnu klimu, a kad se ugreje ponovo je ukljuciti. Onom ko dodje spolja je dovoljno hladno ono sto je za nas unutra vec toplo i kad je vec ukljucujemo... na hladno se covek lako navikne ;)

- najbolje se cisti asepsolom, koji se naspe u prskalicu za prskanje cveca i kojeg litar kosta oko 100 din u Metrou, posle toga klima je k'o nova.

 

Nije bas isto kao za kola, ali princip je isti, sve su ostalo nijanse. Klimu je najbolje iskljuciti par minuta pre gasenja motora i izlaska iz kola, kako bi se i putnici aklimatizovali i izduvala vlaga iz radijatora... sto sprecava gamad da se razvijaju u vlaznoj sredini dok ponovo ne ukljucimo klimu. Moja preporuka je ne ukljucivati klimu ako je necete koristiti bar 15-tak min.


Ako bude frke sa servisom, a neće, šaljem ti ja moje da im natrljaš nos. Upravo sam poslao mail da mi pošalju novo u kojem ima mog motora, pa ako ga dobijem šaljem ti moje.

 

Kome mail? Ja sam zvao kontakt centar, a oni mi kazu da se obratim dileru, da sve moram preko njih, a mene mrzi da idem do njih samo zbog toga... nisu mi usput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslao sam FAS-u. Čekam odgovor. Verovatno će i mene da otresu i prebace sve na AK. Javljam kad dobijem odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam dobio mail iz Fasa da će mi poslati tehničko uputstvo. Tražili mi adresu i br. šasije. Probajte i vi, a ti Bojane imaš moje uputstvo ako mi stvarno pošalju novo i ne budu tražili da im vratim staro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiglo mi je novo Tehničko uputstvo u kome ima i moj motor. Ako nekome treba staro u kome nema 1.6 mjet nek šalje podatke da mu pošaljem. Meni je višak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moguce da je samo uz dijagnostiku,ja nadjoh ovo na forumu za fiat 500:

 

The EVIC will display Oil Change Required message and light the yellow triangle light will come on when the computer decides that it is time to change your oil. If you change your own oil, or the servicing dealer is too stupid to know this, there is a trick to reset the warning and start the counter at the beginning.
1. Turn key to on position. Do not start motor.
2. Within 5 seconds, push fully on the gas pedal three times.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisni interval u Srbiji je 20.000 km ili godinu dana. I to je naravno zbog divnog goriva koje imamo. Svugde je 30.000km. A servisni interval se ne meri brojem kilometara, nego postoji naprava koja meri viskozitet ulja u motoru. I to je jedino merodavno. Ne bi trebalo da se mere predjeni kilometri, vec broj potrosenih rezervoara. Znam da je to u nasim slucajevima nemoguce, ali svugde u Evropi informaciju o servisu daje viskozitet ulja. Nije isto kvalitet ulja kod  nekoga ko vozi stalno po auto-putu 11o km/h i kod nekoga ko stalno vozi po gradu i tera u crveno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda bolje uzeti jtd koji ni ne troši ulje pa se voziš dok ne dobiješ ugalj. Kad se ugljeniše ulje lepo sve otvoriš, prebaciš ugalj u peć i opet ispočetka dok ne zvekne motor  :laughing:

 

Ljudi samo jednu stvar da razjasnimo. Postoji preporuka servisa kada da se radi zamena ulja i postoji podatak u automobilu(ecu-u) i ove dve stvari nikako nisu iste. Pa za nekih 3-4min kod mene je moguće postaviti u ecu-u da mi sledeći servis bude za 100 000km, ali to ne znači da će mi valjati ulje do tad već samo da neće zapištati i sam se požaliti da mu se radi servis. a potpuno ista stvar je  i za vremenski interval.

 

Ako ste već da lipopriličnu sumu i kupili nova kola onda ih i pazite. Pa ja čak i na skoro 10god starom Stilu koji ima trenutno ~185 000km radim mali servis na 8000km ili jednom godišnje i nije mi uopšte žao novca jer znam da će mu to dosta produžiti život.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod dizela postoji problem "razvodnjavanja" ulja, tj povećanje koncentracije goriva u ulju kao posledica više neuspelih procesa regeneracije DPF-a. Nemojte se iznenaditi ako dobijete poruku na bordu da je potrebno promeniti ulje i pre tih famoznih 20.000km ili godinu dana. Drugu se to desilo na 1.3 mjet-u na oko 7000 km. U pitanju je nov auto i vožnja po Beogradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...