Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Spoljni vazdušni jastuci uskoro u serijskoj proizvodnji

Recommended Posts

jastuci%201.jpg

 

Iako upotreba vazdušnih jastuka u automobilima svakako nije novost, ono što je zanimljivo jeste da se uskoro, očekuje primena ovih sistema prilikom sudara i na spoljašnjim delovima vozila, kako bi se dodatno ublažile posledice udesa. Kompanija TRW, koja je lider na tržištu kada su u pitanju vazdušni jastuci, najavljuje da će se spoljašnji jastuci ''kriti'' u pragovima ispod vrata vozila, a da će se, zahvaljujući posebnim senzorima, aktivirati milisekunde pre nego što dođe do bočnih udara.

 

jastuci%2011.jpg

 

Ovo bi značajno trebalo da pomogne u smanjivanju tragičnih ishoda, budući da su bočni udari i dalje jedni od najfatalnijih, a čine do 40% ukupnog broja udesa. Jedan od projekata koji je finansirala EU, započet je još pre tri godine u Španiji, i to na vozilima marke Seat. U pitanju je vazdušni jastuk zapremine 200 litara, koji kada je naduvan, štiti istovremeno prednja i zadnja vrata, sve do zamišljene visine sigurnosnog pojasa, a njegova aktivacija traje oko 20-30 milisekundi, posredstvom dva aktivatora (''duvača'').

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche patentirao novi tip vazdušnog jastuka

 

porsche%20cabrio.jpg

 

Nemački proizvođač osmislio je specijalni vazdušni jastuk koji se nalazi u prednjem nosaču krova, kako bi poboljšao bezbednost svojih kabriolet modela. Zbog svoje specifične konstrukcije, automobili sa otvorenim krovom u određenim vrstama sudara, poput frontalnog sudara sa malim preklapanjem čeonih površina, nisu bezbedni u istoj meri kao modeli sa klasičnim fiksiranim krovom. Zato je Porsche osmislio novi tip vazdušnog jastuka koji se nalazi u A stubu i koji treba da poboljša zaštitu vozača i suvozača u slučaju takvih i sličnih udesa. Ovaj vazdušni jastuk zvanično je registrovan u Patentnom zavodu SAD, a priloženi crtež pokazuje da prillikom aktiviranja pokriva A stub čitavom dužinom. U Porscheu kažu da su njihovi testovi pokazali da novi tip jastuka može značajno da poboljša bezbednost u sudarima kada se tela vozača i suvozača usled inercije pokreću napred i u stranu, odnosno pod određenim uglom u odnosu na uzdužnu osu automobila. Upotreba novih vazdušnih jastuka neće biti ograničena samo na kabriolete, jer može da doprinese većoj bezbednosti i kod vozila sa nepokretnim, čvrstim krovom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili sa spoljnim vazdušnim jastucima na putevima do 2021. godine

 

189574-jastuci 1.jpg

 

Nemački proizvođač auto-komponenti ZF konstruisao je sigurnosne vazdušne jastuke koji se naduvavaju izvan putničke kabine vozila i tvrdi da je njihov proizvod već spreman da se pojavi na tržištu. Vazdušnji jastuci doneli su svojevremeno pravu revoluciju u oblasti bezbednosti putnika, ali poslednji godina fokus proizvođača automobila usmeren je ka elektronskim sistemima pomoći vozaču. Nemački ZF u međuvremenu je čitavu jednu deceniju radio na razvoju novog sistema vazdušnih jastuka, koje je najzad predstavljen na simpozijumu ''Airbag 2018'', održanom u Manhajmu u novembru.

 

Ovaj inovativni koncept razvijen je pre svega sa ciljem da se u budućnosti zaštite putnici samovozećih automobila, jer bi uvođenje tehnologije autonomnih vozila najverovatnije dovelo i do promene sadašnje konfiguracije sedišta u putničkim automobilima. Prema ovoj ideji, konvencionalni bočni vazdušni jastuci premešteni su iz unutrašnjosti putničke kabine na spoljašnjost vozila - u pragove automobila, a njihovim aktiviranjem pokriva se čitava širina vozila između osovina. Sistem funkcioniše tako što senzori postavljeni duž automobila detektuju neminovni sudar i u intervalu kraćem od 100 milisekundi aktiviraju jastuk spolja. ZF je nakon obavljenih testova procenio da ovaj tip vazdušnjih jastuka i do 30 odsto smanjuje rizik od prodiranja stranog tela (dela drugog vozila) u putničku kabinu automobila, dok se opasnost od povreda putnika redukuje za 20-30%. Nemački proizvođačl tvrdi da je specijalno za ovaj tip jastuka razvio nove radarske senzore, kamere i LiDAR senzore koji zajednički, u sprezi imaju zadatak da ''presude'' da li je sudar neminovan ili ne, kako bi se na vazdušni jastuk na vreme aktivirao.

 

189575-jastuci 11.jpg

 

ZF je najavio da će čitav sistem ponuditi proizvođačima automobila, a kako bi se smanjili troškovi, pomenuti senzori mogu da igraju višestruku ulogu, na primer kao deo sistema asistencije za održavanje vozila u okvirima saobraćajne trake i sl.

Direktor kompanije, Uve Klas, očekuje da će prvi automobili sa spoljnim vazdušnim jastucima stići na puteve u naredne dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi spoljašnji airbag kao zaštita pri bočnim sudarima

 

airbag_ZF 1.jpg

 

Bočni sudari spadaju u najopasnije saobraćajne nesreće. Tako u Nemačkoj skoro 700 ljudi svake godine izgubi život u bočnim sudarima, što čini trećinu svih smrtno stradalih u drumskom saobraćaju. Kako bi se u budućnosti putnici u automobilu bolje zaštitili, nemačka kompanija ZF je napravila prototip novog sistema koji stvara dodatnu bočnu zonu sa spoljašnjim bočnim vazdušnim jastucima.

 

airbag_ZF 11.jpg

 

ZF je u bočne strane automobile ugradio vazdušne jastuke i umrežio ih sa okolnim senzorima vozila. Algoritmi mogu da odrede da li je sudar neizbežan i odluče da li će se vazdušni jastuk aktivirati ili ne. Senzor okoline vozila mora brzo i precizno da utvrdi moguće opasnosti kroz umreženu kameru, lidar i radar. Nakon toga, algoritmi određuju da li je udes neizbežan, odnosno da je aktiviranje vazdušnog jastuka moguće i korisno. Ukoliko jeste, pali se plinski generator i puni vazdušni jastuk zapremine od 280 do 400 litara (u zavisnosti od vozila). To je 5-8 puta više od volumena vozačkog airbaga. Vazdušni jastuk se aktivira od praga vozila naviše i formira dodatnu zonu gužvanja u području vrata između A- i C-stuba. Prema ZF-u, novi sistem zaštite, koji je u fazi prototipa, može da do 30 posto smanji prodor drugog vozila u karoseriju automobila u čiji bok se zabija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Levorg u opremi ima i spoljašnji vazdušni jastuk

 

216392-subaru levorg air02.jpg

 

Ponudio ga je Subaru, i to na novoj generaciji modela Levorg koji se trenutno nudi isključivo na japanskom tržištu.

Subaru nudi Levorg u nekoliko atraktivnih verzija, a pojedine verzije na listi opreme imaju i spoljašnji vazdušni jastuk. Njegova namena je zaštita pešaka. U slučaju naleta na pešaka spoljašnji vazdušni jastuk se naduvava u donjem delu A nosača i tako smanjuje mogućnost povrede pešaka. Aktivacija jastuka zavisi od brzine vozila pri sudaru, odnosno of jačine udarca vozila u prepreku.

 

subaru levorg air.jpg

 

Prvi automobil sa spoljašnjim vazdušnim jastukom je bio Volvo V40, a aktivirao se ako se vozilo u trenutku sudara kretalo brzinom između 20 i 50 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pogrešno mesto su ga stavili. Obzirom da se nudi (trenutno) na azijskom tržištu, trebali su ga staviti tu kod usisa za vazduh ili malo ispred, imajući u vidu prosečnu visinu azijata (isključujući Jao Ming-a). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...