Jump to content
FAS Goran
Axic

Povezivanje alarm diode

Recommended Posts

Kolege forumasi imam jedan problem pa ako neko moze da mi pomogne bio bih mu neizmerno zahvalan. Naime pre neki dan mi je pala jedna ideja na pamet a to je da malu diodu koju vidite na slici stavim u automobil da svetli imitirajuci alarm koji nemam. E sad meni treba objasnjenje kako i na sta tu diodu da povezem ali tako da svetli tj. blinka kad je auto ugasen a da se ugasi tj. da ne svetli kad je auto upaljen. LED traku sam uspeo sam da povezem u pikslu i gepek to mi nije bio problem a sada stvarno nemam predstavu da li se i kako  moze izvesti ovo o cemu se govorim.

Hvala unapred.

 

cxca44300.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je to "blink dioda na 12V" lako ju je povezati da radi kako zelis, + diode povezes na stalni + na autu, a - diode na debeli crni provodnik koji izlazi iz kontakt brave (nać ićeš ga lako kada skineš donju oplatu volana. Ako ti je jednostavnije, nadješ u instalaciji od onih silnih žica bilo koju na kojoj se pojavljuje + kada daš kontakt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Danko probacu pa se nadam da ce raditi a inace jeste ta blink dioda od 12V, jedan mali otpornik se stavi na + (duzu iglicu) a na minus (kraca iglica) samo zica direktno. Tako su mi rekli da je pravilno povezati.

 

@Jankovicu meni treba da svetli kad je auto ugasen a da se gasi kad auto radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kako sam ja shvatio...nece svetleti kada auto ugasis,vec samo kada je auto upaljen ili bar na kontaktu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrnuto, treba  da se pali kada je auto ugasen a da ne svetli tokom voznje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je povezes na stalni plus negde sa auta ili sa akomulatora,svetlece uvek,i kada vozis i kada auto stoji. Mislim da vec ima tema gde je pisano sta i kako bi trebalo. Verovatno ce Nesa spojiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi,lepo je da pokusavamo da pomognemo ali  nemojte komentarisati ako niste sigurni u to sta pisete. Trebalo bi da se svi trudimo da kada dajemo savete ili komentare budemo sigurni u to sto pisemo a ako nismo a bas imamo zelju da iznesemo svoje misljenje - onda bi trebalo da stavimo ogradu tipa: Mislim da je to pogresno ili mislim da ovako treba...

 

Objasnjenje mog predhodnog posta sledi:

 

Kada se + diode poveze na stalni + a, - diode da taj crni provodnik ili bilo koju tacku instalacije gde se + pojavi kada se da kontakt, dioda nece svetleti, prosto jer joj je na oba kraja isti potencijal (tj oba prikljucka diode su na +) a kada su dve tacke na istom potencijalu, izmedju njih nema napona (napon je po definiciji razlika potencijala) a kada nema napona, dioda nece svetleti. Dakle kada je auto "na kontaktu" dioda ne svetli. Kada se auto skine sa kontakta, na tom crnom provodniku se (gle cuda!) pojavljuje - , i dioda pocinje da svetli (odnosno trepce posto je to blink LED koji je konstruisan tako da trepce kada je prikljucen na 12 V) sto je i logicno jer je sada potencijal te tacke za 12V nizi neko potencijal tacke koja je na stalnom plusu. A posto je to u stvari napon 12V, dioda radi kada se auto skine sa kontakta.

Ako ne verujete probajte sa signalnom lampicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ovde nema lose namere niti prica nesto iz neke zlobe. Zato komentarismo u nadi da cemo pomoci. Nemoj zameriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma OK je, nije problem nikakav, nisam reagovao zbog sebe ,nego da ne zaludimo coveka sa unakrsnim savetima i posle ce da odluci da ode i plati da mu neko poveze dve zice....Naravno, moze ovo i da se komplikovanije poveze dodavanjem dioda, otpornika, relea.... ja sam predlozio najjednostavnije resenje. Pozdrav!

Edited by danko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam konacno skinuo onu donju oplatu ispod volana  i pokusao da povezem onako kako je Danko objasnio.

 

E sad debeli crni provodnik koji izlazi iz brave ja mislim da nisam nasao jer po prvoj slici probao sam na onom malom dzeku sto je uz samu kontakt bravu (PARK dugme na kontakt bravi) tu nema minusa a drugo sto izlazi iz kontakt brave (druga slika) ima dva dzeka spojena koja idu direktno u kontakt bravu. Prvi (levi, zuto obelezen) ima 3 zice od kojih je samo jedna (srednja) zica minus i konstantno radi  i kada je u autu upaljen kontakt i kada je ugasen, dok drugi dzek (desni, crveno obelezen) ima dva minusa od kojih je zuta i ona ispod nje minus ali te dve daju minus kada je auto na kontaktu ili upaljen i nikako drugacije. Samo da dodam da su ostalih 4 zica plusevi. Ne znam da li sam dobro objasnio i da li sam ja nasao taj pravi "debeli crni provodnik" o kome govorimo.

 

cxca52003.jpg  cxca52004.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada si vec otvorio jednostavno je da ispitas. Imas 7 zica. Das kontakt i prepipas sve zice da utvrdis na kojima se nalazi +. Kada to utvrdis, skines sa kontakta i proveris ponovo. samo te zice. Jedna od njih sada mora imati -. I to je ona koju trazis., Na nju ces povezati - diode. Ja sam napravio gresku kada sam rekao da je crna (crna je kod nemackih vozila). Ovde je verovatno svetlo plava

 

 

Jedna od zica (verovatno crvena) ima uvek + bez obzira u kom polozaju je kljuc, To je druga zica koja ti treba i na nju povezes + diode.

 

Ne treba da cupas konektor kada proveravas... Inace nista neces utvrditi.!

 

Kada odredis koje su zice nemoj da seces vec samo malo skalpelom skines izolaciju i na tom mestu spojis. Ako imas lemilicu - zalemi. Ako ne, nije problem, dioda vuce smesno malu struju. Na kraju izoluj prvo obicnom izolir trakom, pa preko nje keper (platnenom) trakom da ti se ne bi vremenom od temperature razdvojilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prethodnom autu,golf 2,kad sam ga kupio bila je povezana led dioda,da imitira alarm,i mislim da je bila povezana na prekidač od sva 4 migavca.I radila je upravo tako,na kontakt se gasi,a bez kontakta blinka.Ali ne mogu se setiti na koji način je bila povezana


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradi kako ti Danko kaže, imao sam sličnu kerefeku davno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je lakse, mozes da je vezes bilo gde na instalaciji, gde ti je pristupacno.... recimo na konektoru radio uredjaja.... ili na konektoru shaltera svetla....samo prosto:

 

 + diode na stalni + (BATT+)

 - diode na plus sa kontakta (ACC+).

 

To mesto "+ sa kontakta",, postaje - cim se skine kontakt.

 

Samo, imaj u vidu da vecina tih blink dioda, po daniu i po suncanom vremenu daje dosta slabu svetlost. Ali nocu je sasvim ok.

Edited by danko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danko,može malo da pojasniš to povezivanje? Nisam baš razumeo.

Послато са Skate користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo dopuna , za blinkanje je potreban otpornik ? 

Ova moja dioda je imala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo dopuna , za blinkanje je potreban otpornik ? 

Ova moja dioda je imala.

Otpornik ne ide zbog blinkanja kolega vec zbog napona jer led diode uglavnom rade na 3v a otpornik ga spusta sa 12v na 3v koliko joj i treba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno zavrsena i postavljena dioda. Zahvaljujem "kolezi" Danku jer je objasnio sve do detalja. Otpornik sam stavio na duzi kraj diode (+) ali i sa njim i bez njega dioda blinka istog inteziteta e sad da li taj otpornik smanjuje tj. manje vuce struju ne znam, u svakom slucaju ja sam diodu namestio sa otpornikom jer su mi svi rekli da tako treba.

 

1. Srednja crvena zica je stalni (+) a druga tamno plava zica je kao sto je Danko rekao (+) dok je auto na kontaktu tj. upaljen. Cim se auto ugasi taj plavi kabal daje (-) i kako rece "gle cuda" dioda blinka kad se auto ugasi.

http://s6.postimg.org/bj5p4crmp/15092013336.jpg

 

2. Kada sam to povezao krajeve diode nisam lemio vec  sam sa ovom gumom koja se skuplja kada se toplotom tj. upaljacem preko nje prelazi spojio i to je to.

http://s6.postimg.org/77h3fckpt/17092013005.jpg

 

3.Plastiku nisam hteo da busim pa sam diodu stavio na mesto gde se spajaju tamna i svetla boja kontrol table. Mozda ne deluje bas estetski lepo ali sam hteo da sacuvam plastiku u fabrickom stanju tj. da je ne busim.

 

http://s6.postimg.org/om1bnmhup/17092013003.jpg

http://s6.postimg.org/pkhopwv6p/17092013004.jpg

 

4. Glavni razlog postavljanja diode je bilo upravo to sto se vidi na slici. Izgleda da je neko pokusao da srafcigerom ili necim slicnim otvori auto ali bezuspesno. Nadam se da ubuduce  nece pokusati nesto slicno jer ce videti da ima lampica i pomislice da sam ugradio alarm. :)

 

http://s6.postimg.org/xeiabb2zl/17092013007.jpg

 

 

 

P.S. Prst sam pre skoro mesec dana prebio kada su mi 5. vrata tj. gepek pala preko prsta.  :laughing:  Sreca pa je bio samo palac a ne ostalih 4. :thumbdown:

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drustvo.

Povezao sam blink diodu i sija sve ok kako treba. Nakon povezivanja kao sto je objasnjeno kada skinem kljuc sa kontakta dioda blinka ali mi svetli i bas malo blinka sijalica air baga na tabli...

Sta to moze biti? Inace kad dam kontakt sijalica air baga ne svetli ...

Hvala, pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...