bojan dim. 28 Posted January 29, 2014 Pogledaću, ali ja se ne secam da ima neke nalepnice na haubi Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted January 29, 2014 Pogledao sam! Nigde na vidnom mestu ne pise koje je ulje sipano Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 29, 2014 radi se o tome da kad je auto nov,ili ima jako malo kilometara, da se stavlja 5w-40,kad pocne polako da trosi vise ulja nego sto treba,tamo negde na 150-200 000,onda se predje na 10w-40,jer je gusce i polje popunjava zazore,ako se ranije stavi 10w40 onda ce ranije da pravi vece zazore i da skrati vek motora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted January 29, 2014 Pogledao sam i ja. Postoji samo ona velika nalepnica na kojoj piše da se preporučuje Selenia prema uputstvu. Nigde nema nalepnice koje je konkretno ulje, nego prema uputstvu.Kontaktirali su me iz CAO FIAT-a i rekli da idem u Radulović da mi zamene kompletno ulje i filter o njihovom trošku i da će mi sipati Seleniu K P.E. i da se obavezno javim ako budem imao neki problem a i da im javim da li sam zadovoljan ili ne uslugom Radulović servisa. Oni su ih kontaktirali i sve dogovorili sa njima. Tako da sam dogovorio zamenu sutra, pa ćemo videti. Insistiraću da budem prisutan kada budu sipali novo ulje i menjali filter i da mi sipaju iz neotvorenih fabričkih kantica tj. pakovanja, a ne iz nekog bureta recimo (ako uopšte postoji varijanta za servise u većoj količini). Eto bio sam ubeđen da je to ozbiljan servis, ali posle ovoga šta reći a ne biti sumnjičav u svakom pogledu.Još bih dodao: Hvala Nesho... P.S. piše na sajtu Selenie da je K P.E. novija verzija ulja koja ima smanjenu količinu pepela koja ostaje sagorevanjem za nove motore. Verovatno je finije i čistije ulje od prethodnih generacija ulja, kao što su 20K, Gold... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted January 29, 2014 Ju ju ju koja priča... odnesi im i račun za gorivo da ti refundiraju. Čist bezobrazluk i bahatost. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted January 29, 2014 Nece ti dozvoliti da budes prisutan dok rade bilo sta! @rile_bgPa valjda u fabrici bolje znaju sta treba kada i gde da se sipa!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 29, 2014 http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CEAQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.fiatusa.com%2Fdownload%2Fpdf%2Fmanuals%2F2014-FIAT-500L-EN-UG-1st.pdf&ei=WD_pUs63E8fOtAarpIGQDQ&usg=AFQjCNEjqsjtVFwsVu6TdJbHbvbaMpslhw&sig2=cOQSpsllfhClorsNmoYNAQ&cad=rja evo ga user manual,okreni na 90u stranu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted January 29, 2014 Rile, ne znam na šta si mislio na 90-toj strani? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted January 29, 2014 (edited) A evo tebi servisna knjiga koju smo dobili od fiata okreni 256. stranuhttp://aftersales.fiat.com/eLumData/SR/00/330_500L/00_330_500L_530.02.297_SR_03_08.13_L_LG/00_330_500L_530.02.297_SR_03_08.13_L_LG.pdf Edited January 29, 2014 by bojan dimitrijevic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 29, 2014 a onu pricu od gore mi je ispricala osoba koja je diplomirala na uljima i mazivima ( imaju svoj servis u bgu-kolibrioil,prodaju marley ulja ),znaci u pocetku se stavlja najredje ulje koje je fabrika prepisala dok ne pocne da ga trosi vise nego sto treba,napravio je motor vece zazore (to sve zavisi od motora,ulja i stila voznje kad ce se to desiti,oni imaju juga koji je presao skoro pola miliona km i jos uvek koristi 5w40,znaci nisu jos uvek presli na 10w40),onda se prelazi na sledece gusce ulje,da popuni te zareze i sve tako Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted January 29, 2014 Ocigledno da tu osobu jos nisu zaposlili u Fiatu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 29, 2014 mislim da mu nije taj posao neophodan inace to marley ulje se stavlja u bentley vozila,a nije mnogo skuplje od selenije,a po iskustvu drugih je mnogo bolje ( sad treba kod njih da radim mali servis) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 29, 2014 To se nekada radilo, u vremenima Lade, Pezejca na ulicama. I dalje stoji da kada je motor pred izdisajem (gubi kompresiju) se sipa gušće ulje nego što treba da bi eto...trajao još malo kako tako...ali generalno se isto ulje sipa bez obzira na kilometražu.Nije isto 100.000 po gradu i 100.000 na otvorenom putu, nije isto 100.000 kilometara prilikom kojih je auto startovan 200 puta (hladan start) i onda vožen po 500 kiilometara u cugu...i gradska vožnja kada 200 puta startujemo auto za 10.000 kilometara...zato i ne može biti nekog univerzalnog pravila tipa kada pređeš tu i tu kilometražu kreni da sipaš gušće ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted January 29, 2014 Večita dilema i tema podložna raspravi... Ja lično bih i na 500.000 km sipao ulje gradacije preporučene od fabrike i koje ispunjava fabričke specifikacije.Nikada, ni u jednom korisničkom uputstvu, ni za jedan auto nisam pročitao da se posle odredjene kilometraže preporučuje sipanje gušćeg ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 29, 2014 jer niko ne moze da ti kaze kad se to radi,jer mozda si gazio auto i motor ti je napravio zazore vec na 50 000,tako da nema tu pravila,kod mene u uputstvu pise 5w40 i 10w40,ali nisam siguran da bih smeo da stavim 5w40 zbog gore pomenutog dok sam menjao ulje u kocnicama covek mi je to ispricao,ko hoce da veruje u to neka veruje ko nece ne mora,ali prica je istinita (proverio sam na mom fakultetu pricu,masinskom i slozili su se). uzdravilje Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 4 Posted January 29, 2014 Ne daj se etibor!!! I bravo ljudima sa foruma koji su pravovremeno pomogli. Potrebna je ovkava inicijativa i borba za prava potrošača tj, korisnika proizvoda pod garancijom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesha79 1 Posted January 29, 2014 Ne. Nego je verovatno to sipano na "nultom servisu". mozda cu ispasti glup ali zar se auto iz fabrike ne isporuci pun ulja???? pa na cemu testni vozaci voze onih 5 kilometara???? Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted January 29, 2014 Nisam siguran, ali mislim da kada auto izađe iz fabrike ima "fabričko ulje", kada ga diler preuzme a pre prodaje, odradi "nulti servis" u kojem ispusti svo ulje i promeni filter... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted January 29, 2014 Ako neko zna, neka nam razresi dilemu. Kubura pomagaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2821 Posted January 29, 2014 A da ga ne voze bez ulja na test vožnji pa koji preživi prešao je test? Mislim da je onaj scenario koji je etibor rekao u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted January 29, 2014 Kada sam kupio juga bilo je-nov je, vozite lagano 2000km pa na nulti servis da zamenimo ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted January 29, 2014 etibor, uzmi slikaj po servisu i kazi da ces sve da objavis kao su (ne) profesionalni pa nek te onda zezaju!!! i pitaj da li su zalepili nalepnicu na kraju posla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 29, 2014 do nultog servisa se prave predvidjeni zazori u motoru,i na takoj maloj kilometrazi je jer se tu najvise napravi opiljaka ( tu se najvise "pohaba" motor),e sad neko ga krsti nulti neko prvi... i radi se kao sto je kolega.jankovic rekao... Quote Share this post Link to post Share on other sites