Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Fiat 500L - potrošnja ulja

Recommended Posts

Nov motor i a naši diesel-i daleko bolje dihtuju / zbog samog principa rada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao da motori najvise ulja trose na idealnom obrtnom momentu...za 1.4 16 v  4500 rpm....sta je tek onda u niskim obrtajima kad ga zagusis....a podmazivanje -0

Edited by drzarkod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane nismo se razumeli.

 

Naravno da radi na otvorenom. Tada i treba da je radi jer je tada najveća šansa da će je uspešno završiti. Prvo pitanje je da li i tada ubacuje naftu u DPF. Koliko ja kapiram ne jer je temperatura dovoljno visoka da dađe do samopaljenja, ali i da ubaci nešto nafte uslovi su takvi da će je spaliti u samom DPF-u i neće je vratiti u karter. 

Baš zato i ne pali lampicu. Lampicu pali samo kad radi prisilnu regeneraciju da bi ti signalizirao da ne spuštaš obrtaje da ne bi prekinuo proces ili bar tako trebalo da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ukapirao princip rada  , podiže temperaturu izduvnih gasova putem veće količine goriva u cilindrima tzv post ubrizgavanje (ubrizgava se gorivo po sagorevanju), ti topliji gasovi dižu temperaturu DPF gde čestice kreću da samosagorevaju.

Dalje mislim da ima pasivna kada u toku vožnje se dovoljno digne temperatur DPF i nema potrebe za korekcijama ubrizgavanja, aktivna kad je potrebno ubrizgati gorivo i prisilna putem dijagnostike.

Koliko se sećam Fiat-i nemaju dodatnu diznu u DPF-u . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim je moguće da si tehnički ti u pravu. To mi nije jača strana.

Suština je da vožnja na auto putu na višim obrtajima stvara takve uslove da je temperatura u DPF-u dovoljnovisoka da dođe do samopaljenja čestica i da u tom režim vožnje ne bi smelo da se desi da se aktivira ciklus koji podrazumeva asistenciju nafte.

To znači da se nivo ulja u karteru pred sam put može smatrati  referentnom tačkom i da ga treba uporediti sa nivoom odmah nakon završetka puta i tako najpouzdanije utvrditi troše li dizeli ulje na višim obrtajima. Ako tada ne potroši ništa ulja jako su male šanse da troši u gradu kada je zbog nesrećnog DPF-a nemoguće pouzdano utvrditi nivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao da motori najvise ulja trose na idealnom obrtnom momentu...za 1.4 16 v  4500 rpm....sta je tek onda u niskim obrtajima kad ga zagusis....a podmazivanje -0

 

Nije to idealni, nego maksimalni obrtni moment. Kad tražiš maksimum od atmo motora, naravno da mora da troši ulje, kao što če tada trošiti i više benzina nego kad ga voziš na 3.000 obrtaja.

Podmazivanje je uvek optimalno, i u leru na ispod 1.000 obrtaja, ne kontam zašto si povezao vožnju u niskim obrtajima sa podmazivanjem...kao da ga tada nema dovoljno, ili ga ima manje ili šta već. Uljna pumpa u karteru nabije pritisak odmah u leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi se u ulje nalivala nafta u količinama od kojih se strahuje za 1000~2000 km bi ili nivo u karteru bio litar iznad maksimuma ili bi umesto ulja plivala nafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pavao , referenta tačka smo ti mi stari koji ne troše ulje. 

Ima i ono u dijagnostici , degradacija ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi se u ulje nalivala nafta u količinama od kojih se strahuje za 1000~2000 km bi ili nivo u karteru bio litar iznad maksimuma ili bi umesto ulja plivala nafta.

Drugu je na Korsi 1.3 mjet 95 ks na bukvalno 7000km bord pokazao pravac servis jer je ulje previše razređeno.

 

Ivane znam da može dijagnostikom, al u nemanju iste čini mi se da sam našao način da utvrdim koliko toliko precizno.

Uopšte nisam u paranoji, dosta često sam na auto putu i ne brinem brigu, čak ne znam da mi se ikada upalila lampica da radi regeneraciju u gradu, samo sam znatiželjan zbog cele ove teme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam ulje kod mene u subotu, degradacija istog je nakon 13500km bila na 60% (ista kreće sa 100% i opada nakon reseta servisnog intervala)

Od ove kilometraže 85% je grad i vožnja u režimu do 2500 obrtaja jer ga tako vozimo i ja i supruga, znači ko zna koliko xy puta je prekinuta regeneracija. Da se sliva nafta u količinama o kojima se priča ulje bi bilo na 0%. Nikada ali nikada nisam imao upozorenje za obaveznu regeneraciju sa ovim režimom vožnje.....

Znači kad je sve ispravno onda problema nema....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao je novi Fiat 500L 1.4 Tjet+LPG 120KS (fabrički TNG), prvi utisci su neverovatni. Pratićemo ga tokom eksploatacije i preneću Vam zapažanja.

Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekajte... ako taj 1,4 troši 0,1l na 1000km to znači da troši 1l na 10.000km. Pošto mali servis većina radi na 5-7.000km jer im istekne uslov od godinu dana, to znači da se ulje i ne mora dolivati između dva servisa jer između min i max ima 0,8-1l. Šta je problem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni nemaju problem....cak nemaju ni ekonomsku racunicu da voze auto....kad uporedis registraciju, odrzavanje...itd....jeftiniji  taxi. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekajte... ako taj 1,4 troši 0,1l na 1000km to znači da troši 1l na 10.000km. Pošto mali servis većina radi na 5-7.000km jer im istekne uslov od godinu dana, to znači da se ulje i ne mora dolivati između dva servisa jer između min i max ima 0,8-1l. Šta je problem? 

 

 

...

Na pređenih  22000km ustanovio sam da mi 500L 1.4 + LPG troši nešto preko 100ml motornog ulja na svakih 1000km. Voleo bih da mi kolege forumaši koji voze isti motor daju procenu njihove potrošnje motornog ulja. Posle tri automobila sa dizel motorima ovo mi dođe kao prilično (i nepraktično) iznenađenje. Boca ulja u gepeku je uvek potencijal za neugodnu i smrdljivu fleku. ...

I da dodam da raspon između maksimuma i minimuma na šipci za merenje ulja na 500L 1,4 odgovara količini od 500 do 600 mililitara ulja.

...

 

Obzirom da pređem oko 15K km godišnje, a raspon od minimuma do maksimuma na šipci odgovara 500 do 600 mililitara ulja, to znači da sam u jednom servisnom periodu tri puta stigao od maksimuma do minimuma. Za moje prijatelje koji prelaze po 30000 ili 40000 kilometara godišnje, to znači dosipanje ulja na nedeljnom nivou.

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nisam znao da motori najvise ulja trose na idealnom obrtnom momentu...za 1.4 16 v  4500 rpm....sta je tek onda u niskim obrtajima kad ga zagusis....a podmazivanje -0

 

Nije to idealni, nego maksimalni obrtni moment. Kad tražiš maksimum od atmo motora, naravno da mora da troši ulje, kao što če tada trošiti i više benzina nego kad ga voziš na 3.000 obrtaja.

Podmazivanje je uvek optimalno, i u leru na ispod 1.000 obrtaja, ne kontam zašto si povezao vožnju u niskim obrtajima sa podmazivanjem...kao da ga tada nema dovoljno, ili ga ima manje ili šta već. Uljna pumpa u karteru nabije pritisak odmah u leru.

 

Moja greska , mislio sam maximalni obrtni momenat...i da je tada je motor idealno podmazan i da ulje iskazuje svoja maximalna svojstva i lubrikantska i deterdzentska....itd, a u gradskim uslovima voznja na malim odrtajima lako degadira ulje koje se kao takvo onda ubrzano trosi....jer ovako ispadada ko vozi ispod 3000 rpm u gradu  nee imati potrosnju ulja ili ce imati minimalnu...sto je suprotno servisnim preporukama za skracenje serv.intervala-

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

. Za moje prijatelje koji prelaze po 30000 ili 40000 kilometara godišnje, to znači dosipanje ulja na nedeljnom nivou.

 

 

Ako prelaze toliko sa benzincom onda su trebali uzeti dizel, pored manje potrosnje ulja bili bi manji bi i troskovi za gorivo... s obzirom na cenu gasa, sada se i on ne isplati vise kao nekad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Obzirom da pređem oko 15K km godišnje, a raspon od minimuma do maksimuma na šipci odgovara 500 do 600 mililitara ulja, to znači da sam u jednom servisnom periodu tri puta stigao od maksimuma do minimuma. Za moje prijatelje koji prelaze po 30000 ili 40000 kilometara godišnje, to znači dosipanje ulja na nedeljnom nivou.

 

Ok i dalje važi pitanje - šta je problem? 

 

Na nekom autu se brže troši ulje, na nekom se brzo troši tečnost za brisače, neki auto je težak pa brže troši gume itd itd... na 20.000km (koliko je interval na 500L) potroši 2l odnosno 2000rsd (grubo pošto ne znam cenu) odnosno 0,1rsd po kilometru. 

 

Pri čemu je to računica da se na servis ode sa punim motorom ulja... ako se ode na minimumu onda je to 1,5l odnosno 1500rsd odnosno 0,075rsd/km. 

 

Dovoljna sitna stavka da je nepotrebno trošiti vreme, energiju i živce na tako nešto. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja greska , mislio sam maximalni obrtni momenat...i da je tada je motor idealno podmazan i da ulje iskazuje svoja maximalna svojstva i lubrikantska i deterdzentska....

 

U zabludi si što misliš da postoji nekakva razlika u podmazivanju zavisno od broja obrtaja. Ne podmazuje ulje lošije na 900 obrtaja, a bolje na 4.900 obrtaja, odakle ti to? Jedino gde postoji razlika je dok ulje još nije na radnoj temperaturi, pa se zato tada motor ne forsira...a, taj efekat je naročito izražen kad se ode u minus sa spoljnom temperaturom, pa opet dodatno posebno važan kod motora sa turbinom.

Ali, ovo da postoji nekakvo idealno podmazivanje na 4.000 obrtaja, a loše podmazivanje na manjem broju obrtaja, neeeee... ;)

 

...a u gradskim uslovima voznja na malim odrtajima lako degadira ulje koje se kao takvo onda ubrzano trosi....jer ovako ispadada ko vozi ispod 3000 rpm u gradu  nee imati potrosnju ulja ili ce imati minimalnu...sto je suprotno servisnim preporukama za skracenje serv.intervala-

 

Oduvek je bilo, jeste, i zauvek će biti: obrtaji troše ulje. Uzmi svoj 500L, na autoput, 5.000 obrtaja konstantno ceo dan...pa pogledaj na kraju dana gde je ulje na šipci.

Gradska vožnja se uvek smatra nepovoljnijim režimom upotrebe auta zbog mnogo startovanja motora, mnogo vožnji u kojima motor nije na radnoj temperaturi jer ne stigne da se zagreje na nju, itd...

Ali, ne postoji posebni servisni interval za gradsku i za vožnju na otvorenom putu. Nije u knjižici napisan neki kraći servisni interval ako se 500L vozi samo po gradu. Opet ne znam o kojoj preporuci za skraćivanje opšteg servisnog intervala (ukoliko je vožnja po gradu), pričaš? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bilo ustaljeno misljenje kod starijih motora pricalo se u doba fice, yuga 45 i slicnih... diskutabilno je da li su u to vreme zaista bili potrebni veci obrtaji... ali u svakom slucaju  za nove motore to vise ne vazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ok i dalje važi pitanje - šta je problem? 

 

Na nekom autu se brže troši ulje, na nekom se brzo troši tečnost za brisače, neki auto je težak pa brže troši gume itd itd... na 20.000km (koliko je interval na 500L) potroši 2l odnosno 2000rsd (grubo pošto ne znam cenu) odnosno 0,1rsd po kilometru. 

 

Pri čemu je to računica da se na servis ode sa punim motorom ulja... ako se ode na minimumu onda je to 1,5l odnosno 1500rsd odnosno 0,075rsd/km. 

 

Dovoljna sitna stavka da je nepotrebno trošiti vreme, energiju i živce na tako nešto. :thumbup:

 

 

Mislim da finansijski aspekt potrošnje ulja nije bitan nikome (barem ja ne poznajem ljude kojima bi 1000 dinara u rasponu od recimo godinu dana značilo nešto).

Dakle problemi su:

1. učestalo merenje nivoa ulja u motoru

2. mogućnost da u relativno kratkom periodu ulje padne ispod minimuma, ako zaboravite da proverite nivo

3. učestalo dolivanje ulja u motor i mogućnost prljanja motornog prostora i sopstvenih prstiju tom prilikom

4. nošenje boce ulja u gepeku i mogućnost prljanja gepeka masnom bocom, kao i rizik od prosipanja ulja u gepeku

5. potrebno vreme koje se izgubi kako bi se izmerio nivo ulja u motoru, pod uslovom da pratite korisničko uputstvo

6. prljanje životnog okoliša toksičnim otpadom (boca od ulja), obzirom da ne znam mesto na Novom Beogradu gde bih takav otpad mogao reciklirati

7. kako ustanoviti problem koji bi mogao nastati istrošenošću karika ili cilindara, ako motor već troši znatniju količinu ulja

 

Verovatno ima još razloga iz kojih je bolje da automobil ne troši ulje ali meni trenutno samo ovi padaju na pamet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da preteruješ. Kontrola nivoa ulja je nešto što svi radimo periodično, trošio motor ulje ili ne.

Ustanovi u kojim režimima rada je potrošnja izražena i olakšaćeš sebi život. Znaćeš kada je nužno kontrolisati i dolivati.

 

Razumem vaše nezadovoljstvo. Ni ja ne bih voleo da mi nov motor troši ulje, iako sam svestan da je to neminovno, pitanje je samo u kojoj meri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sve ali ovo za recikliranje i prljanje okoline mislim da je najjaci razlog :D

 

Ne znam da li možeš da poveruješ ali to mi je to jedan od bitnijih razloga.

 

Mislim da preteruješ. Kontrola nivoa ulja je nešto što svi radimo periodično, trošio motor ulje ili ne.

Ustanovi u kojim režimima rada je potrošnja izražena i olakšaćeš sebi život. Znaćeš kada je nužno kontrolisati i dolivati.

 

Razumem vaše nezadovoljstvo. Ni ja ne bih voleo da mi nov motor troši ulje, iako sam svestan da je to neminovno, pitanje je samo u kojoj meri.

 

 Interesantno je da ne vidim nikakav obrazac. Ponekad mi mesec dana drži isti nivo, ponekad mi za dva meseca (između 2500 i 3500 pređenih kilometara) potroši pola litre.

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...