Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Fiat 500L - potrošnja ulja

Recommended Posts

Mislim da low rider treba da tuzi servis jel su ga doveli do stanja da se oseca kao plemenita zivotinja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta je napisano a malo toga rečeno.

Na pređenih  22000km ustanovio sam da mi 500L 1.4 + LPG troši nešto preko 100ml motornog ulja na svakih 1000km. Voleo bih da mi kolege forumaši koji voze isti motor daju procenu njihove potrošnje motornog ulja. Posle tri automobila sa dizel motorima ovo mi dođe kao prilično (i nepraktično) iznenađenje. Boca ulja u gepeku je uvek potencijal za neugodnu i smrdljivu fleku. Zatim, ta margina u korisničkom uputstvu od 400 grama na 1000km, koliko je to u mililitrima?  :question:

I da dodam da raspon između maksimuma i minimuma na šipci za merenje ulja na 500L 1,4 odgovara količini od 500 do 600 mililitara ulja.

P.S. U korisničkom uputstvu mog prethodnog automobila je pisalo da automobil treba zagrajati na radnu temperaturu, sačekati 7 minuta, a zatim izmeriti nivo ulja u motoru. Obzirom da nemam diplomu mašinskog inženjera sa smera motori sa unutrašnjim sagorevanjem, verujem uputstvu jer nemam argumente da mu kontriram.

P.P.S. Ako sam dobro razumeo 500L dizeli imaju dotok dizela u karter ulja tako da mi nije jasno kako se pronalaze u ovoj temi.

P.P.P.S. Moj zet, koji ima diplomu mašinskog inženjera sa smera motori sa unutrašnjim sagorevanjem, tvrdi da je opasno da nivo ulja u motoru bude iznad maksimuma, te pazite prilikom dosipanja ulja, naročito ako merenje nivoa ulja vršite na način koji nije onakav kakav je opisan u korisničkom uputstvu.

Edited by springboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, još bolje za tebe, ali samo kažem da gore navedeno nije ništa ni zabrinjavajuće, ni strašno. Ja od svakog 16v očekujem da troškari ulje, nov ili polovan, svejedno...  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osvt....planiram F 500 l...vozim Duster 1.6 16 v sa tng....sipam Motul X cess 8100...menjam na 15000 kim...auto mi ne trosi ulje niti je trosio u periodu razrade....odgovorno ovo trvdim...citao sam more stiva...konsultovao eminentne strucnjake, sam radim mali servis....tako da je u pitanju nekoliko stvari...konstrukcija motora, stil voznje, kvalitet ulja....ako potrosi 1000 ml na 10.000 km a ulje menja na 15000 znaci da ce potrositi vise od pola kolicine ulja u karteru * 1.5 l na tu kilometrazu a zapremina tj.kol. ulja je 2.8 do 2.9 l. Sta onda rade ovi na zapadu kada menjaju ulje na 20 d0 30000 km...voze bez ulja....Meni je to nedopustivo..... :whip:

Ako dizel ne trosi ulje onda je on bolji izbor....

Edited by drzarkod

Share this post


Link to post
Share on other sites

@springboy

Upravo sam procitao tvoje zapazanje o potrosnji ulja drugu Paji koji vozi 500L benzinca. Njemu se takodje ne dopada sto toliko trosi ulja, mada misli da je to slucaj zbog njegove ostrije voznje. On je od malog servisa u maju do sada presao oko 7000km i dosuo mu je oko pola litra ulja. Nasao je dobro mesto za bocu ulja, gde ne postoji rizik da se prospe. To je ona supljina u gepeku sa leve i desne strane, koja je ispod onog rupicastog poklopca. Tu boca moze uspravno da stane, pa ne postoji rizik od prosipanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti motor je u Puntu, Stilu, Pandi...mogu se čitati i ta iskustva, a pošto ih već ima mnooogo na forumu, motor 1.4 16v je potpuno poznat i sve je ok sa njim. Nije označen kao troškara ulja, nema problema sa njim.

Potrošnje ulja koje navodite su normalne, projektovane, očekivane.

 

Čini mi se da glavni problem (možda je prejaka reč) nastane jer se očekuje da samo loš motor troši ulje. Ne, loš motor ''ide'' na ulje, pije ga...dobar motor troši ulje.

Kad se jednom to u glavi prelomi, kada se jednom prelomi da nije ideal, da ne treba juriti da motor ne troši ulje, onda se potpuno normalno prihvati potrošnja od npr. pola litre od servisa do servisa. I više od toga ako je vožnja takva. Normalno je. Naravno, zavisiće od uslova vožnje, noge na gasu...ali mora se već jednom prihvatiti da je normalno da motor troši ulje, naročito 16v benzinci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Živadine mnogo hvala na sugestiji. Znam na koje mesto misliš.

Teško je prihvatiti da u mesec dana, vozeći se recimo po Grčkoj, možeš doći u situaciju da ti nivo ulja padne ispod minimuma. To je ono što mi smeta Nešo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kilometara pređenih u Grčkoj?

Sa MAX nivoom si krenuo put Grčke, ili si sipao na MAX ulje nakon stizanja u Grčku...i onda tamo posle vozikanja od mesec dana potrošio do MIN?

Ako si krenuo iz Beograda sa MAX nivoom, nemoj izbaciti iz računice otvoren put do Grčke (ipak nije to 100-200 kilometara), na novom autu koji uvek troši više ulja do prvog malog servisa...još ako si, kao što je red :) malo ''probao'' nov auto na autoputu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Springboy

 

Auto put jede ulje. Istestiraj i videćeš i sam. Visoki obrtaji satima će popiti mnogo više ulja nego svakodnevna gradska vožnja.

Meri češće, meri samo grad, meri jedan put van grada... i naćićeš zakonitost kad troši zanemarljivo malo, a kada mnogo.

 

Meni je punto trošio praktično samo na auto putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno da ce da trosi po autoputu  kad ga teram na 4200-4500, i dizelasa kad bi terali na 3500 potrosio bi 1l na 1000km.

po gradu ako ne preteras preko 3000 nece trositi nista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i varijanta da kratke vožnje i ne stignu pošteno da ugreje ulje, dok vožnja u obrtajima ga lepo ugreje i jedna količina sigurno i ispari (iber lauf - odušak) .

Često znaju i neke neispravnosti da se pojave kod dužih vožnji.


Stila kad idem auto-putem uglavnom teram oko 150 km/h to dođe oko 3300 o/min i ništa ne potroši. 

Opet pretpostavka, manja su termička opterećenja dizel motora u odnosu na benzinski + bolje dihtuju karike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 3300, po tablici ispada 3227 ali ako oduzmeš laganje sata dođe oko 3300.


ma naravno, svega ima kada se tera na visoke obrtaje....dizelasi nemaju tih problema na 1700-2000

 

Nemaju Fiat-ovi , neki i znaju da posrču solidno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dizelasa kad bi terali na 3500 potrosio bi 1l na 1000km.

Ja nisam primetio da moj troši ulje, a ne štedim ga na otvorenom ni najmanje, mada uvek moram da budem oprezan kod ovakvih izjava jer ne znam da li ima nafte u ulju koja mi pravi lažnu sliku.

 

Za dva meseca idem u Berlin pa ću istestirati. Na auto putu sigurno neće raditi prisilnu regeneraciju DPF-a tako da će polazni nivo ulja u Beogradu pred put biti referentna tačka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi on regeneraciju i u toku vožnje a bar na Markovoj Delti ništa ne pali . To smo provalili dok smo radili dijagnostiku u toku vožnje, samo je u jednom trenutku krenuo da diže temperaturu DPF da bi kasnije izbacio manji procenat začepljenosti filtera. U dijagnostici izbaci na kojoj je kilometraži radio zadnju regeneraciju, koliko je pređeno od tada , prosek km zadnjih 5 regeneracija, prosečno trajanje zadnjih 5 i prosečna temperatura zadnjih 5 r..

Regeneraciju je radio na otvorenom i u toku vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...