Zhorz 102 Posted December 27, 2014 Mislim da low rider treba da tuzi servis jel su ga doveli do stanja da se oseca kao plemenita zivotinja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksa blok45 0 Posted January 5, 2015 Do sada 60 000 km taxi voznje NE trosi uje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7724 Posted January 5, 2015 Koj motor? Dizel verovatno.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 6, 2015 1.6 MJet Quote Share this post Link to post Share on other sites
springboy 0 Posted January 12, 2015 (edited) Dosta je napisano a malo toga rečeno.Na pređenih 22000km ustanovio sam da mi 500L 1.4 + LPG troši nešto preko 100ml motornog ulja na svakih 1000km. Voleo bih da mi kolege forumaši koji voze isti motor daju procenu njihove potrošnje motornog ulja. Posle tri automobila sa dizel motorima ovo mi dođe kao prilično (i nepraktično) iznenađenje. Boca ulja u gepeku je uvek potencijal za neugodnu i smrdljivu fleku. Zatim, ta margina u korisničkom uputstvu od 400 grama na 1000km, koliko je to u mililitrima? I da dodam da raspon između maksimuma i minimuma na šipci za merenje ulja na 500L 1,4 odgovara količini od 500 do 600 mililitara ulja.P.S. U korisničkom uputstvu mog prethodnog automobila je pisalo da automobil treba zagrajati na radnu temperaturu, sačekati 7 minuta, a zatim izmeriti nivo ulja u motoru. Obzirom da nemam diplomu mašinskog inženjera sa smera motori sa unutrašnjim sagorevanjem, verujem uputstvu jer nemam argumente da mu kontriram.P.P.S. Ako sam dobro razumeo 500L dizeli imaju dotok dizela u karter ulja tako da mi nije jasno kako se pronalaze u ovoj temi.P.P.P.S. Moj zet, koji ima diplomu mašinskog inženjera sa smera motori sa unutrašnjim sagorevanjem, tvrdi da je opasno da nivo ulja u motoru bude iznad maksimuma, te pazite prilikom dosipanja ulja, naročito ako merenje nivoa ulja vršite na način koji nije onakav kakav je opisan u korisničkom uputstvu. Edited January 12, 2015 by springboy Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted January 12, 2015 Litar ulja na 10000 km, na 16v benzincu - pevaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted January 12, 2015 totti,moj punto svuce max 200-300g na 10000k Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted January 12, 2015 Ok, još bolje za tebe, ali samo kažem da gore navedeno nije ništa ni zabrinjavajuće, ni strašno. Ja od svakog 16v očekujem da troškari ulje, nov ili polovan, svejedno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
drzarkod 3 Posted January 12, 2015 (edited) Osvt....planiram F 500 l...vozim Duster 1.6 16 v sa tng....sipam Motul X cess 8100...menjam na 15000 kim...auto mi ne trosi ulje niti je trosio u periodu razrade....odgovorno ovo trvdim...citao sam more stiva...konsultovao eminentne strucnjake, sam radim mali servis....tako da je u pitanju nekoliko stvari...konstrukcija motora, stil voznje, kvalitet ulja....ako potrosi 1000 ml na 10.000 km a ulje menja na 15000 znaci da ce potrositi vise od pola kolicine ulja u karteru * 1.5 l na tu kilometrazu a zapremina tj.kol. ulja je 2.8 do 2.9 l. Sta onda rade ovi na zapadu kada menjaju ulje na 20 d0 30000 km...voze bez ulja....Meni je to nedopustivo..... Ako dizel ne trosi ulje onda je on bolji izbor.... Edited January 12, 2015 by drzarkod Quote Share this post Link to post Share on other sites
springboy 0 Posted January 12, 2015 Elem, ako neki vozač 500L sa benzinskim motorom ima neka zapažanja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaric T Zivadin 0 Posted January 12, 2015 @springboyUpravo sam procitao tvoje zapazanje o potrosnji ulja drugu Paji koji vozi 500L benzinca. Njemu se takodje ne dopada sto toliko trosi ulja, mada misli da je to slucaj zbog njegove ostrije voznje. On je od malog servisa u maju do sada presao oko 7000km i dosuo mu je oko pola litra ulja. Nasao je dobro mesto za bocu ulja, gde ne postoji rizik da se prospe. To je ona supljina u gepeku sa leve i desne strane, koja je ispod onog rupicastog poklopca. Tu boca moze uspravno da stane, pa ne postoji rizik od prosipanja Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 12, 2015 Isti motor je u Puntu, Stilu, Pandi...mogu se čitati i ta iskustva, a pošto ih već ima mnooogo na forumu, motor 1.4 16v je potpuno poznat i sve je ok sa njim. Nije označen kao troškara ulja, nema problema sa njim.Potrošnje ulja koje navodite su normalne, projektovane, očekivane. Čini mi se da glavni problem (možda je prejaka reč) nastane jer se očekuje da samo loš motor troši ulje. Ne, loš motor ''ide'' na ulje, pije ga...dobar motor troši ulje.Kad se jednom to u glavi prelomi, kada se jednom prelomi da nije ideal, da ne treba juriti da motor ne troši ulje, onda se potpuno normalno prihvati potrošnja od npr. pola litre od servisa do servisa. I više od toga ako je vožnja takva. Normalno je. Naravno, zavisiće od uslova vožnje, noge na gasu...ali mora se već jednom prihvatiti da je normalno da motor troši ulje, naročito 16v benzinci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
springboy 0 Posted January 12, 2015 Živadine mnogo hvala na sugestiji. Znam na koje mesto misliš.Teško je prihvatiti da u mesec dana, vozeći se recimo po Grčkoj, možeš doći u situaciju da ti nivo ulja padne ispod minimuma. To je ono što mi smeta Nešo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 12, 2015 Koliko kilometara pređenih u Grčkoj?Sa MAX nivoom si krenuo put Grčke, ili si sipao na MAX ulje nakon stizanja u Grčku...i onda tamo posle vozikanja od mesec dana potrošio do MIN?Ako si krenuo iz Beograda sa MAX nivoom, nemoj izbaciti iz računice otvoren put do Grčke (ipak nije to 100-200 kilometara), na novom autu koji uvek troši više ulja do prvog malog servisa...još ako si, kao što je red malo ''probao'' nov auto na autoputu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted January 12, 2015 @ Springboy Auto put jede ulje. Istestiraj i videćeš i sam. Visoki obrtaji satima će popiti mnogo više ulja nego svakodnevna gradska vožnja.Meri češće, meri samo grad, meri jedan put van grada... i naćićeš zakonitost kad troši zanemarljivo malo, a kada mnogo. Meni je punto trošio praktično samo na auto putu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted January 12, 2015 naravno da ce da trosi po autoputu kad ga teram na 4200-4500, i dizelasa kad bi terali na 3500 potrosio bi 1l na 1000km.po gradu ako ne preteras preko 3000 nece trositi nista. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 12, 2015 Ima i varijanta da kratke vožnje i ne stignu pošteno da ugreje ulje, dok vožnja u obrtajima ga lepo ugreje i jedna količina sigurno i ispari (iber lauf - odušak) .Često znaju i neke neispravnosti da se pojave kod dužih vožnji.Stila kad idem auto-putem uglavnom teram oko 150 km/h to dođe oko 3300 o/min i ništa ne potroši. Opet pretpostavka, manja su termička opterećenja dizel motora u odnosu na benzinski + bolje dihtuju karike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted January 12, 2015 ma naravno, svega ima kada se tera na visoke obrtaje....dizelasi nemaju tih problema na 1700-2000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7724 Posted January 12, 2015 Kakvih bre 3300rpm? Pogresio si Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 12, 2015 Oko 3300, po tablici ispada 3227 ali ako oduzmeš laganje sata dođe oko 3300.ma naravno, svega ima kada se tera na visoke obrtaje....dizelasi nemaju tih problema na 1700-2000 Nemaju Fiat-ovi , neki i znaju da posrču solidno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7724 Posted January 12, 2015 Meni je po satu manje. 3550 odprilike je 180km/h. Ne mogu da zakacim sliku Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted January 12, 2015 dizelasa kad bi terali na 3500 potrosio bi 1l na 1000km.Ja nisam primetio da moj troši ulje, a ne štedim ga na otvorenom ni najmanje, mada uvek moram da budem oprezan kod ovakvih izjava jer ne znam da li ima nafte u ulju koja mi pravi lažnu sliku. Za dva meseca idem u Berlin pa ću istestirati. Na auto putu sigurno neće raditi prisilnu regeneraciju DPF-a tako da će polazni nivo ulja u Beogradu pred put biti referentna tačka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted January 12, 2015 Radi on regeneraciju i u toku vožnje a bar na Markovoj Delti ništa ne pali . To smo provalili dok smo radili dijagnostiku u toku vožnje, samo je u jednom trenutku krenuo da diže temperaturu DPF da bi kasnije izbacio manji procenat začepljenosti filtera. U dijagnostici izbaci na kojoj je kilometraži radio zadnju regeneraciju, koliko je pređeno od tada , prosek km zadnjih 5 regeneracija, prosečno trajanje zadnjih 5 i prosečna temperatura zadnjih 5 r..Regeneraciju je radio na otvorenom i u toku vožnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted January 12, 2015 e pa ako ni dizelasi ne trose na 3500obrta onda je ovaj 1.4 benzinac biiip tesko kad trosi ulje Quote Share this post Link to post Share on other sites