Jump to content
FAS Goran
sale nacionale

Fiat 500L - potrošnja ulja

Recommended Posts

Mora malo da se stisne gas da bi se potrosilo ulje na dizelasu.

Taxi (a jos s musterijom) nece potrositi sigurno ulje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam ulje u maju na 19500km na mojem 1.4benzin. Sada je negde izmedju polovine i donje trecine, mislim da je potrosio oko 500ml a presao sam oko 25000km. Ne znam da li je to normalno, da li vec da dospem malo ulja sta mislite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih uvek držao ulje na max jer minimiziraš šansu da ako krene da curi ode baš sve. Nije neka razlika, ali cenim da znači.

A za auto je sve između min i max na šipci ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo drugari,

Sto rece neko u ovoj temi, da imam nov auto, ne bih otvarao haubu dve godine :). To je jedan od razloga zasto sam kupio nov 500l.

Ali danas nesto nije hteo da upali. Tj. upali jedva posle dugog verglanja. Ajd otvorim haubu. Skapiram da je komad kartona zaglavljen izmedju senzora polozaja radilice i zupcanika. Neverovatno kako se tu fino uglavio. Izvadim ga i auto pali na pola kljuca. Super postedeo se cimanja sa servisom.

Iskoristim priliku da ocistim motorni prostor, kako nema shus zaprljalo se. Lep dan sredim ceo auto. Prosla dva sata od paljenja..

Reko ajd da proverim ulje. Kad na sipci na donjoj trecini. Presao samo 1500km.

Sintetika se brzo vraca u karter tako da ne sumnjam u merenje. Praticu pa ako treba dosuti.

Procitao sam kor.uputstvo. ali se ne secam da su napomenuli da trosi ulje. Nazalost to je obicaj kod mnogih proizvodjaca. 2.0tdi trosi poprilicno posebno ako se tera, a upitstvu sitnim slovima pise. Al recimo fiatov 1.6 16v skoro mi nista nije trosio na 10k. Jtd 8v ne trosi.

Isto tako nije svejedno gde je ulje na sipci. Kod 2.0tdi ni slucajno ne sme biti iznad max ili na max preporuceno je na 2/3. Inace ode dpf. Kod 1.6 fiata preporuka drzati na max.

Sto se tice Radulovica, na dvocifrenoj km-trazi prilikom instalacije komada dodatne opreme nestao je deo fabrickog enterijera iz mog auta. Sef servisa je resio taj problem brzo i efikasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice Radulovica, na dvocifrenoj km-trazi prilikom instalacije komada dodatne opreme nestao je deo fabrickog enterijera iz mog auta. Sef servisa je resio taj problem brzo i efikasno.

Neko nesto ukrao pa vratio ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto tako nije svejedno gde je ulje na sipci. Kod 2.0tdi ni slucajno ne sme biti iznad max ili na max preporuceno je na 2/3. Inace ode dpf.

Ovo nema nikakve logike. Teško mi je da poverujem da fabrika u tom slučaju ne bi napravila drugačije baždarenu šipku merača, gde bi max bio zapravo na 2/3, tj na bezbednom nivou, zar ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili ipak nisu space shuttle, pa na njima nije sve savrseno projektovano. Pomenuti motor 2.0 tdi, kod mene u a6, a verujem i u ostalim modelima i iteracijama trosio je ulje, fabricki. ~200ml na 1000km, a po uputstvu je dozvoljeno i duplo vise da trosi...

 

Sto znaci redovno dosipanje. Ako predjes max na sipci, na dobrom si putu da se pozdravis sa DPF, koji je inace "jeftin". Zato je dosipanje pipljivo i svaki dobar servis ti preporucuje da ides do 2/3 jer nekad auto nije na skroz ravnom, omakne se ruka, mozda nije sleglo ulje, itd.

Jednostavno cilj te mere je da zastitis sebe od nepotrebnog kvara.

Prve varijante tog motra su imale i problem sa glavom. Al da ne idm u off.

 

Nadam se da Fica nece trositi ulje, bar ne znacajno, smaranje je stalno proveravati ulje i vuci pakovanje ulja u gepeku. Al videcemo, praticu ga.

Posto vidim da svima troskari, bar znam da je sve po ps-u.

 

@beli_punto

 

Pa jedan deo je volesbno nestao, ali su mi brzo obezbedili novi. Ne bih da sudim sta se tacno desilo. Ali deluje da je nekome zatrebao deo enterijera za drugog ficu, uzeo iz mog. Ja primetio, prijavio, dobio novi deo.

Napisah to u kontekstu price iz ove teme gde su nabedjivali coveka da [do]sipa ulje razlicite gradacije od onog koje mu je u motoru..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomenuti motor 2.0 tdi, kod mene u a6, a verujem i u ostalim modelima i iteracijama trosio je ulje, fabricki. ~200ml na 1000km, a po uputstvu je dozvoljeno i duplo vise da trosi...

Izvinjavam se za off, jesi li mislio 200ml na 10 000 km?  Ispravan JTD svuce smesno, 2-3 mm ulja na sipci na intervalu zamene, zato pitam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Procitao sam kor.uputstvo. ali se ne secam da su napomenuli da trosi ulje.

 

ulje.jpg

Edited by tratra

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ako predjes max na sipci, na dobrom si putu da se pozdravis sa DPF, koji je inace "jeftin". 

Ako pređeš max na šipci, na dobrom si putu da stradaju i neke druge komponente (semerinzi npr.), bez obzira da li vozila imaju ili nemaju DPF. Jedno je sipati do maksimuma, a drugo sipati preko.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko kaže da od viška glava boli ?

 

Tratra, otprilike standizovana forma za fabrička uputstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pomenuti motor 2.0 tdi, kod mene u a6, a verujem i u ostalim modelima i iteracijama trosio je ulje, fabricki. ~200ml na 1000km, a po uputstvu je dozvoljeno i duplo vise da trosi...

Izvinjavam se za off, jesi li mislio 200ml na 10 000 km?  Ispravan JTD svuce smesno, 2-3 mm ulja na sipci na intervalu zamene, zato pitam.

 

200ml na 1000km. Ali to zavisi od stila voznje i konstalacije planeta :). Nekada manje nekada vise.

Tako je kod mnogih niskofrikcionih motora, fabricki su osudjeni da trose i preko 2L na 10 000km.

 

@Francesko Toti

Sigurno da si u pravu, samo kod mnogih motora preci malo preko max ne izaziva nikakv problem, recimo AlfaRomeo TS(oni bas trose ulje), a kod nekih i par milimetara iznad moze izazvati jako skup kvar.

U jednacinu dodaj da se ulje cesto dosipa u taj motor, a pri dosipanju nije lako oceniti nivo kao pri menjanju kompletnog ulja...

Edited by low rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Imam samo jedno pitanje oko ulja. U prospektu koje se dobija uz vozilo poše da motor troši ulje, a i moj zet mi je rekao da njegov Grane Punto (gotovo nov) troši ulje. Ne mnogo, ali ipak troši. Ja sam otišao i kupio Selenija PE 5W-40. kako piše u prospektu (1300 din/l). . Nudili su mi SELENIA 20K ali to nije isto kao Selenia PE ( drugo je 500 din skuplje po litri). Proverio sam ulje pre puta, kada sam stigao na more, i kada sam se vratio (2700 km ). Uvek je bilo ne promenjeno.

Interujene Vaše mišljenje i vaša iskustva sa potrošnjom ulja.

 Pozdrav svima

 

Ja sam juče dosuo pola litre ulja jer mi je nivo pao ispod minimuma. Prešao sam do sad 7500 km. Konsultovao sam servis za svaki slučaj... kažu da je normalno da motor, pogotovu ako se vozi dosta npr. na autoputu (pri velikim brzinama i broju obrtaja) da troši ulje. Ja sam uzeo PE 5W-40 koje se i preporučuje u uputstvu.

 

cxca44206.jpg

 

 

Normalno je da novi motori ne trose ulje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moj se vozi svaki dan na autoputu i opet je ulje na max posle ~8000km. Da nekome ne padne svašta na pamet i rashladna tečnost je na max i dalje :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Imam samo jedno pitanje oko ulja. U prospektu koje se dobija uz vozilo poše da motor troši ulje, a i moj zet mi je rekao da njegov Grane Punto (gotovo nov) troši ulje. Ne mnogo, ali ipak troši. Ja sam otišao i kupio Selenija PE 5W-40. kako piše u prospektu (1300 din/l). . Nudili su mi SELENIA 20K ali to nije isto kao Selenia PE ( drugo je 500 din skuplje po litri). Proverio sam ulje pre puta, kada sam stigao na more, i kada sam se vratio (2700 km ). Uvek je bilo ne promenjeno.

Interujene Vaše mišljenje i vaša iskustva sa potrošnjom ulja.

Pozdrav svima

Ja sam juče dosuo pola litre ulja jer mi je nivo pao ispod minimuma. Prešao sam do sad 7500 km. Konsultovao sam servis za svaki slučaj... kažu da je normalno da motor, pogotovu ako se vozi dosta npr. na autoputu (pri velikim brzinama i broju obrtaja) da troši ulje. Ja sam uzeo PE 5W-40 koje se i preporučuje u uputstvu.

cxca44206.jpg

Normalno je da novi motori ne trose ulje

 

Gresis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zar je moguće da i dalje imamo priču o potrošnji ulja kod bilo kog motora? :D :D

 

Ulje se troši. Zadatak mu je da se troši. Treba da se troši. Tako obavlja svoju funkciju.

Svaka fabrika na svetu svakog proizvedenog motora na svetu napiše koliko motor troši ulja na 1.000 ili na 10.000 kilometara. Piše u vlasničkom uputstvu.

Svaka fabrika svakog automobila na svetu u vlasničkom uputstvu napiše da se hauba otvara na svakih plafon 3.000 kilometara i proverava nivo ulja (između ostalog).

Naravno, ako se kupi visokoturažni motor (to nije nijedan od naših), onda se i servisi rade na svakih 5.000 kilometara, nekada i manje, baš zato što se ulje ne samo troši, nego i ono što se dosipa izgubi svoja svojstva tako brzo kod takvih motora.

 

Nije izmišljen, nikada nije postojao i nikada neće biti izmišljen motor koji ne troši ulje.

Motori ne troše uvek istu količinu motornog ulja. U prvih par hiljada kilometara troše najviše, kao i pred smrt. U periodu između ova dva, tj. kad su novi i pred smrt (99% životnog veka motora), trošiće ga zavisno od stila vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da troši, konkretno sa mojim stilom vožnje ovaj moj primerak 1.4 potroši oko 300ml na 10000 kilometara (podatak za posljednjih 10K). Što je sasvim ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uptno da motorno ulje gubi na kolicni u svakom motoru u toku sevisnog intervala.

 

Ali od kolicine zavisi da li se kaze da motor "trosi" ili "ne trosi" ulje. A to su vrlo razlicite katogorije koje zahtevaju razlicito tehnicko odrzavanje vozila od strane vozaca.

 

Ocigledan primer je recimo Alfa Romeo 156. Vozaci koji voze dizel motor verovatno se nikada nisu dohvatili cepa za ulje i nisu uprljali ruke dosipajuci isto. Dok vozaci benzinskog ts motora obavezno moraju da nose ulje u gepeku i redovno proveravaju nivo ulja i dosipaju ga u motor. Odgovoran vozac ce to raditi na bar 1000km, jer potrosnja moze biti i 400ml na 1000km.

 

Bas zato ovakve diskusije su bitne. Posebno za vozila koje vozi opsta populacija koja nije tehnicki ili autmobilski orijentisana. Kao sto je slucaj sa vozacima 500L. U mojoj okolini svi vozaci 500L su porodicni ljudi ili sredovecne zene. U oba slucaja ljudi koji se nece [ne znaju] zanimati tehnickim detaljima i zavrzlamama odrzavanja. Takvi ljudi reaguju tek kada vide crvenu lampicu na instrument tabli, ako i tada.

 

Ja jos uvek ne znam koliko [da li] ovaj 1.4 trosi ulje, pokazace vreme, ali dobro je sto sam slucajno proverio sipku i primetio da je nivo na 1/3 od min, na 1500 ukupno predjenih km. Svako ko drzi do osnovne tehnicke kulture vozlila nece dopustiti da ulje ide ispod minimuma i na kraju nece ugroziti svoj automobil/imovinu.

 

Proizvodjaci retko kada eksplicitno napominju vlasnike kroz teh. uputstva da motor "trosi" ulje. Pronadje se negde i taj podatak, ali retko kada jasno i bitno naglasen. Ja sam izvrnuo naopacke uputstvo za a6 da bih nasao podatake o potrosnji i dolivanju koji su kolokvijalno poznati svim valsnicima i serviserima. Ne secam se da sam nasao posebno poglavlje ili napomenu sem navoda u tehnickoj tabeli za motor.

 

Zato je dobra i ova tema za vlasnike 500L, kao bitno podsecanje da vode racuna o nivou ulja posebno u periodu prvog servisnog intervala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...