Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Aston Martin DB / Aston Martin DB4 GT / DB 5 / DB 7

Recommended Posts

AMDB1_zpsdbab940d.jpg
 
U svetu je najpoznatiji kao automobil tajnog britanskog agenta James Bonda, ali njegova istorija je počela mnogo ranije.
Naravno, u pitanju je Aston Martin DB, jedan od najpoznatijih automobila britanske auto industrije koji, do današnjeg dana, uspeva da održi u životu ovaj veoma poznat gran turismo automobil.
Kada je Aston Martin osnovan davne 1913. godine (iako nije prodavao vozila sve do 1921. godine), od strane Lionel Martina i Robert Bumforda, cilj je bio proizvodnja elegantnih sportskih automobila u ograničenim brojevima koji će privlačiti pažnju gde god da se pojave.
U predratnom periodu to se uglavnom odnosilo na auto sport, ali kompanija upada u finansijsku krizu posle drugog svetskog rata i Aston Martin menja vlasnika 1947. godine kada je David Brown stigao na čelo. Brown je domah želeo potpuno novu liniju vozila koja će imati eleganciju i sportski duh i koja će nositi njegovo ime. Međutim, i pored legendarnog imena, Brown se više koncentrisao na drugu diviziju kompanije, Lagondu, koja je takođe kupljena 1947. godine. Lagonda je takođe bila legendarna kompanija koja se, tokom 1930ih godina, proslavila sa V12 modelima i Brown je spremao potpuno novi sedan, sa 2.6L motorom, za 1948. godinu.
 
AMDB2_zps3f9632f1.jpg
 
To znači da je prvi DB (David Brown) automobil, poznat kao DB1 i 2-Litre Sports, urađen bez mnogo pažnje, ali je i dalje bio jedan od najlepših automobila 1940ih godna. Za dizajn se postarao Calude Hill, a ispod haube ovog dvoseda se našao 2.0L I4 motor koji je razvijao 90 ks. Zvanično predstavljanje je usledilo na salonu automobila u Londonu 1948. godine gde je publika odlično primila ovaj automobil. Međutim, Aston Martin je još uvek “bolovao“ od posledica rata i fabrika u Londonu nije bila moderizovana za proizvodnju skupih i ekskluzivnih automobila. DB1 je takođe bio veoma skup za proizvodnju, a kada se doda i teška ekonomska situacija u posleratnoj Britaniji, verovatno ni sam Aston Martin nije bio iznenađen kada je u prve dve godine prodato svega 15 vozila. Jedan od njih je uspeo da pobedi legendarnu Spa 24 sata trku 1948. godine (vozači Jock Horsefall i Leslie Johnson) čime je rejting kompanije skočio. Iako je DB1 nosio ime David Browna, može se zaključiti da je tek DB2 bio njegovo prvo delo.
 
AMDB3_zps03ab1bfd.jpg
 
Krajem 1940ih godina Brown uspeva da stabilizuje kompaniju spajanjem Aston Martina i Lagonde u jednu fabriku i dve kompanije počinju da dele platforme i mehaniku. Kao najbolji pokazatelj navedene rečenice je bio model DB2 koji je počeo da niže uspehe i pre nego što je publici predstavljen. Naime, za 1949 Le Mans 24 sata trku, Aston Martin je spremio tri DB2 prototipa od čega su dva imala poznati I4 motor iz DB1 dok je trećii imao 2.6L I6 motor iz Lagonde. Iako nisu zabeležili dobre rezultate, već sledeće sedmice, na Spa 24 sata trci, DB2 sa I6 motorom završava kao treći. Zvanično predstavljanje serijskog modela je usledilo na salonu automobila u Njujorku 1950. godine gde je publika videla modifikovani DB1. Dva automobila su dosta ličila u profilu, mehaničke promene su bile velike, i DB2 je pokretao pomenuti Lagondin 2.6L I6 motor koji je razvijao 105 ks u osnovnoj verziji i 125 ks u sportskoj Vantage verziji. Zahvaljujući aluminijumskoj šasiji, DB2 je imao solidne performanse za svoj period (ubrzanje do 100 km/h za 11.2 sekunde, maksimalna brzina 187 km/h), a prodaja je bila veoma zadovoljavajuća.
 
AMDB4_zps9876ebec.jpg
 
Do 1954. godine publici je isporučeno 409 DB2 od čega samo 49 primerka kao kabrio. Godine 1953. Aston Martin predstavlja modifikovanu verziju sa DB2/4 oznakom. Po prvi put, DB je bio dostupan sa četiri sedišta iako su dimenzije vozila ostale identične, pa je Aston Martin morao da smanji dimenzije rezervoara i prostora za rezervnu gumu. Za ekstra cenu, kupac je mogao da kontaktira kompanije kao što su H.J. Mulliner i Sons of Birmingham, koji su u prošlosti radile sa Rolls Roycom, i da dobije posebna zadnja sedišta koja su oslobođala više prostora. Kupac je opet dobijao izbor kupea i kabrioleta, ali je ovaj auto najviše pažnje privlačio kao kupe sa novom šoferšajbom i krovom. Ispod haube standardan motor je bio Lagondin sa 125 ks koji je obećavao ubrzanje do 100 km/h za 10.5 sekundi i maksimalnu brzinu od 191 km/h. Nešto kasnije Aston Martin predstavlja i moderniji 2.9L motor sa 140 ks koji je bio prvi DB sa maksimalnom brzinom većom od 200 km/h i prodaja je eksplodirala.
 
AMDB5_zpsb7fbdacf.jpg
 
Za pet godina proizvodnje Aston Martin je kupcima isporučio 764 DB2/4, a neki od njih su specijalno modifikovani od strane poznatih italijanskih kuća kao što su Bertone i Carrozzeria Touring. Tržište automobila se promenilo u velikoj meri tokom 1950ih godina u čemu su glavni reč vodili Amerikanci. Za većinu evropskih kompanija glavno tržište je i dalje bila Severna Amerika čiji kupci su navikli na potpuno novi dizajn svake godine. Uvidevši da je DB2/4 tada bio već u petoj godini proizvodnje bez većih promena, Aston Martina predstavlja obnovljeni model 1957. godine pod DB Mark III oznakom. Slično kao i sa prethodnicima, i ovaj automobil je bio brži, sigurniji i lepši. Za dizajnersku inspiraciju britanski proizvođač vozila je koristio trkački DB3S automobil koji je, krajem 1950ih godina, predstavljao strah i trepet na stazama. Po prvi put DB se mogao dobiti i sa automatskim menjačem dok je snaga motora povećana na 162 KS, a kasnije i na 195 KS. Većina primeraka je dolazila kao 2+2 ili kabriolet, ali mali broj (84) su naručeni i kao kupei.
 
AMDB6_zpsc6df8ab6.jpg
 
Početna cena od $7,450 je počela da ulazi u teritoriju Ferrarija, što je igralo i veliku ulogu u prodaji. DB Mark III je opstao na tržištu samo tri godine sa 551 proizvedenih vozila. Prvi potpuno novi DB je publici predstavljen 1958. godine i do današnjeg dana predstavlja jedan od najlepših automobila u istoriji Aston Martina. David Brown je želeo potpuno nov automobil na kome je inžinjer John Wyer radio čak tri godine. Iako je DB4 bio kraći od prethodnika, takođe je bio i širi čime se otvorio prostor na zadnjim sedištima – nešto za šta je Aston Martin bio veoma kritikovan u prošlosti. Za dizajn se postarao Carrozzeria Touring iz Milana koji je publika primila sa oduševljenjem na salonu automobila u Londonu 1958. godine. Ova italijanska kuća je uradila automobil od aluminijuma čime se dobila težina od samo 1,400 kg. Ispod haube se nalazio potpuno novi 3.7L I6 motor sa 240 ks koji je davao ovom automobilu ubrzanje do 100 km/h za samo 9.3 sekundi i maksimalnu brzinu od čak 224 km/h. Prodaja je startovala veoma zadovoljavajuće. Tokom 1959. godine Aston Martin u liniju dodaje i DB4 kabriolet dok Italijanski specijalista Zagato predstavlja svoju verziju sa 302 ks i maksimalnom brzinom od čak 246 km/h.
 
AMDB7_zpsf8cd3249.jpg
 
Ovaj automobil je imao i veoma impresivnu trkačku istoriju sa pobedom na 1959 Le Mans 24 sata trci. DB4 je do tog momenta bio najuspešniji Aston Martin ikada proizveden sa 1,210 prodatih primeraka u šest godina dok je Zagato dodao još 100. Sledeći na redu je bio DB5 koji, iako je opstao u prodaji samo dve godine i proizveo se u 1,021 primeraka, danas sigurno najpoznatiji Aston Martin ikada proizveden. DB5 je delio većinu mehanike sa DB4 osim motora gde se nalazio novi 4.0L motor sa 285 ks u osnovnoj verziji i 325 ks u sportskom Vantage verziji. Sa dizajnerske strane automobil nije doneo revoluciju, ali je poboljšan do tolike mere da kupci pomisle da je novi automobil u pitanju. Iako su DB5 uglavnom bili kupei i kabrioletu, Britanski specijalista Harold Radford je proizveo i jedan karavan. Ovaj automobil je urađen 1965. godine i danas predstavlja najređi DB ikada proizveden. I pored svih pohvala, DB5 je imao i određene kritike.
 
AMDB8_zps5aa404fa.jpg
 
Pre svega, težina vozila je povećana na velikih 1,485 kg, a kupcima je počelo da smeta što automobil sa cenom od $8,000 nema ni klimu ili servo volan. Kao što smo pomenuli ranije, DB5 je danas sigurno najpoznatiji Aston Martin najviše zahvaljujući malim ekranima. Naime, 1964. godine u bioskope stiže film James Bonda ''Goldfinger'', koji se danas smatra jednim od najboljih filmova o britanskom tajnom agentu, a heroj filma je vozio DB5. Ovaj automobil se kasnije pojavio i još nekoliko James Bond filmova i do današnjeg dana vredi pravo malo bogatstvo. Zamena za DB5 je bio DB6 koji se nije značajnije razlikovao, ali je bio aerodinamičniji i u stanju da dostigne maksimalnu brzinu od 250 km/h. Godine 1967. Aston Martin publici predstavlja DBS, prvi potpuno novi automobil iz kompanije u 18 godina. Razvoj na ovom automobilu je počeo 1966. godine, ponovo po naređenju David Browna, ali je od samog starta sporo napredovao.
 
AMDB9_zpsce148597.jpg
 
Jedan od razloga je bio bankrot firme Carrozzeria Touring, čime je Aston Martin izgubio dizajnerskog partnera, a i ekonomska kriza u Evropi je igrala veliku ulogu zbog koje su se mnogi kupci okretali manjim automobilima. Novi dizajner, mladi William Towns, je dobio zadatak za dizajnira ne samo novi Aston Martin kupe već i Lagonda sedan. Towns je dizajnirao dva automobila veoma slično, a i pored potpuno novog dizajna, DBS nije bio toliko nov koliko je Aston Martin želeo da kupci poveruju. Motor je, tako, u potpunosti preuzet od DB6, a u pitanju je i dalje bio 4.0L I6 motor sa 283 ks. I pored veće težine od čak 200 kg, performanse su bile impresivne, sa ubrzanjem do 100 km/h za 8.5 sekundi i maksimalnom brzinom od 240 km/h. Za 1969. godinu Aston Martin u liniju dodaje i prvi V8 motor - 5.3L, sa 315 KS. Zahvaljujući navedenom motoru, ubrzanje do 100 km/h je iznosilo 5.9 sekundi dok je maksimalna brzina iznosila 257 km/h. I DBS je stekao slavu na malim ekranima zahvaljujući najnovijem James Bond filmu ''On Her Majesty’s Secret Service'', a imao je i kratku ulogu u ''Diamonds Are Forever''.
 
AMDB10_zps334a467b.jpg
 
Dok je DBS V8 opstao sve do 1989. godine, ostatak DBS linije je zvanično ugašen 1972. godine. Navedene godine, David Brown je prodao Aston Martin i Lagondu kompaniji Company Development, Ltd, što je označilo i kraj ovih automobila sve do 1994. godine. Navedene godine publici je predstavljen moderni DB7, koji je predstavljao osnovni i najjeftiniji model kompanije. Premijera ovog automobila je bila na salonu automobila u Ženevi 1992. godine, a prodaja je startovala nešto kasnije. U samom startu jedini motor kao opcija je bio 3.2L I6 sa 335 ks dok je kasnije u liniju dodat i 6.0L V12 motor sa 420 ks. Zahvaljujući njemu, DB7 je mogao da ubrza do 100 km/h za samo 4.9 sekundi i pruži maksimalnu brzinu od 300 km/h. Za razliku od prethodnika, DB7 je bio dizajniran od strane britanskih dizajnera i uživao u velikoj popularnosti (tokom 11 godina je prodato preko 7,000 primeraka). Najnoviji DB automobil nosi DB9 oznaku i pojavio se u prodaji 2004. godine. Po prvi put u istoriji DB je dostupan samo sa V12 motorom, i to poznatim 6.0L, koji razvija 469 ks. Ovo je ujedno najbrži DB ikada proizveden sa ubrzanjem do 100 km/h za samo 4.6 sekunde. Postoji nekoliko razloga zašto je Aston Martin odlučio da zaobiđe DB8 oznaku.
 
AMDB11_zps706ca1fb.jpg
 
Neki tvrde da se britanski proizvođač vozila bojao da će kupci pomisliti da broj osam označava broj cilindara dok su postojali i oni koji kažu da je DB9 predstavljao toliku revoluciju da je Aston Martin želeo to da pokaže sa novim i većim brojem i poređenju sa prethodnikom. Bez obzira koji razlog bio u pitanju, DB9 danas uživa u velikom uspehu, a zapaženi rezultati su ostvareni i u auto sportu sa pobedama u Američkoj Le Mans, Le Mans i FIA GT Championships. Posle dugo godina finansijskih problema, Aston Martin se konačno oporavio pod i danas predstavlja idealnog proizvođača sportskih automobila.
Zbog malih brojeva proizvodnje, DB danas predstavlja jednog od najskupljih klasika, a cene prelaze 100,000 dolara/evra. Jedan od najvrednijih primeraka je 1965 DB5 korišten u James Bond filmovima koji je, 2010. godine, prodat za rekordnih 2.6 miliona funti.
 
Autor: Talladega
 
 
 
Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najskuplji Aston Martin ikad prodat - Aston Martin DB4GT Zagato

 

aston%20db4%201.jpg

 
Aston Martin DB4GT Zagato iz 1962. proizveden je u samo 19 primeraka i premašio je ovih dana rekord tako što je postao najskuplji Aston Martin ikad prodat, i to na RM Sotebijevoj aukciji po ceni od 9.5 miliona funti.
 

142234-aston%20db4%2011.jpg

 
Ovaj primerak DB4GT Zagato koji je prodat - 14. od ukupno 19 proizvedenih - isporučen je bio vlasniku u Australiji 1962., uspešno učestvovao u trkama, prodat godinu dana kasnije i zatim opet 1968. godine.
 

142235-aston%20db4%20111.jpg

 
U Veliku Britaniju je ''vraćen'' 1993. godine, izvršena je manja restauracija pre nego što ga je preuzeo Piter Rajd, koji je bio odabran od strane Ričarda S. Vilijemsa i Carrozzeria Zagato da izvrši kompletnu restauraciju.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predserijski Aston Martin DB4 na prodaju

 

Aston Martin DB4

 

Britanska kuća Hexagon Classics nedavno je na prodaju ponudila egzotični Aston Martin DB4 iz 1959. godine, čija je samo restauracija koštala preko 250.000 evra! Ako ste ljubitelj Aston Martina, a naročito njihovih starijih modela, iz ’50-ih i ’60-ih godina prošlog veka, onda će ovaj primerak za vas biti prava poslastica.

 

Aston Martin DB4

 

Naime, londonska kuća Hexagon Classics od nedavno u svojoj ponudi ima redak Aston Martin DB4, i to predserijski primerak iz 1959. godine, u jednako unikatnoj Blu Scozia teget boji.

 

Aston Martin DB4

 

Automobil, koji je svojevremeno bio registrovan kao Aston Martinovo test vozila, u potpunosti je restauriran, a povećana mu je i zapremina motora sa 3.7 na 4.2 litre. Takođe, i enterijer vozila je vraćen u salonsko stanje, gde je maksimalna pažnja posvećena i najsitnijem detalju te je sada, vozilo praktično spremno i za prestižne Concours d’Elegance nastupe. Prema informacijama Hexagon Classics kuće, samo je restauracija koštala 222.000 britanskih funti, odnosno nešto preko 250.000 evra! Cena ovog retkog automobila dostupna je samo putem direktnog upita…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasični Aston Martin DB4GT Zagato može postati najskuplji model prodat u Britaniji

 

176456-zagato 1.jpg

 

Aston Martin je kreirao neke neverovatno lepe, unikatne i linijske automobile u svojoj dugoj istoriji. Međutim, samo nekoliko može da se meri sa DB4GT Zagato modelom koji vidite u galeriji. Na nesreću brojnih kolekcionara, samo 19 modela DB4GT Zagato je ikada kreirano, zajedno sa još šest nastavljenih primeraka. Sada se jedan od originalnih modela ove retke linije našao na aukciji i moglo bi se ispostaviti da je u pitanju najskuplji britanski automobil ikada.

 

176457-zagato 11.jpg

 

Poznat po svom registarskom broju 2 VEV, ovaj istorijski Aston ističe se čak i u društvu ostalih modela iz svoje linije. Ovo je jedan od samo tri automobila koja su ikada kreirani u ultra lakim specifikacijama DP209. Posebna jedinica vožena je od strane dvostrukog osvajača F1 i Indy 500 šampionata, Džima Klarka. Ujedno, automobil je čitavom svojom istorijom bio u vlasništvu jedne porodice, tačnije pola veka.

 

176458-zagato 111.jpg

 

Iako sada poseduje izgled potpuno očuvanog automobila, za koji je zadužena porodica, ovaj 2 VEV model nikako nije predstavljao kraljicu garaže čitavog svog života. U svojim prvim trkačkim danima, model je imao nekoliko ludačkih udesa, uključujući i najikoničniji sudar na stazi i u istoriji automobilizma.

 

176459-zagato 1111.jpg

 

U ovom slučaju Klark je izgubio kontrolu tokom RAC Tourist Trophy trke na stazi Goodwood 1962. godine, zalepivši svoj automobil u Ferrari 250 GTO kojim je upravljao Džon Surtes, kako bi se im se na kraju pridružio još jedan model 250 GT SWB. Svako ko zna koliko su vredna i cenjena ova tri učesnika sudara danas, definitivno strepi od njihove moguće cene. Na svu sreću, prošlo je puno vremena i automobil je restauriran u potpunosti nekoliko puta, uključujući i projekat koji je kompanija Aston Martin izvela sredinom devedesetih godina prošlog veka. Veruje se da će legendarni model nadmašiti gotovo sve slične automobile koji su aukcijski prodati do danas, a kada događaj Goodwood Festival of Speed zvanično započne, procenjena vrednost može prevazići čak i onu Jaguar D-Type jedinice, koja je prodata za 21.8 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin obeležio 70 godina od nastanka prvog DB-a

 

179328-aston db 1.jpg

 

Prvi Aston Martin s oznakom DB je proizveden 1948. godine, godinu dana nakon što je unuk osnivača britanske automobilske kompanije David Brown kupio Aston Martin. Britanski industrijalac David Brown kupio je Aston Martin u februaru 1947. godine za tadašnjih 20.500 funti, a prvi automobil koji je na sebi nosio njegove inicijale (DB1) pokretao je dvolitarski motor koji je ''potpisao'' Claude Hill.

 

Model DB1, čiji razvoj je počeo još u vreme Drugog svetskog rata, proizveden je u samo 15 primeraka, a Aston Martin je svoju reputaciju koja traje i danas stekao sa modelom DB2 koji je predstavljen 1949. godine. Kupovinom kompanije Lagonda Aston Martin je u posed dobio i 2.6 litarski linijski 6-cilindarski motor koji je korišćen za pokretanje DB2 koji uz mnogobrojna poboljšanja ostaje u ponudi Astona do 1959. godine kada je zamenjen s novim modelom DB4. Aston Martin DB4 je bio prvi automobil proizveden u britanskom gradu Newport Pagnell u kojem kompanija i danas proizvodi svoje automobile, a DB4 je ponuđen u pet različitih verzija među kojima je bio i model sa skraćenim međuosovinskim rastojanjem DB4 GT. Automobil je za pogon koristio potpuno novi 3.7 litarski 6-cilindarski aluminijumski motor, a DB4 je bio prvi produkcijski automobil kojem je za ubrzavanje i zaustavljanje (0-160-0 km/h) trebalo manje od 30 sekundi.

 

Godine 1963. DB4 je zamenjen modelom DB5 sa kojim je stigao 4-litarski 6-cilindarski motor i potpuno sinhronizovan ZF-ov 5-stepeni menjač, a DB5 postaje poznat i po ''ulozi'' u trećem filmu o britanskom tajnom agentu Jamesu Bondu 007. Dve godine posle DB5 ustupa mesto većem i udobnijem modelu DB6 sa kojim stiže veće međuosovinsko rastojanje, karakterističan ''rep'' (koji je pomogao stabilnosti pri velikim brzinama), razdvojeni obranici i nešto duži nosači krova. DB6 je ostao u proizvodnji do 1970. godine i prodao se u značajno većem broju u odnosu na prethodna dva modela, a 1967. godine dobio je i (širu i dužu) verziju DBS koja je 1969. godine ponuđena u kombinaciji s V8 motorom.

 

Sir David Brown (titula koju je dobio 1968. godine) prodao je Aston Martin 1972. godine. Uz prethodni dogovor britanska kompanija njegove inicijale je iskoristila 23 godine posle, kada je premijerno predstavljen model DB7 koji Brown nažalost nije video, jer je preminuo godinu ranije. Aston Martin DB7 je dizajnirao Ian Callum, a u razvoju automobila učestvovao je i renomirani britanski inženjerski i trkački tim TWR (Tom Walkinshaw Racing) u kojem su razvili 6-cilindarski linijski motor potpomognut mehaničkim kompresorom. Nakon odluke u Aston Martinu da preskoče broj osam, naslednik modela DB7 predstavljen je na Sajmu automobila u Frankfurtu 2003. godine, a DB9 koji je ponuđen u dva karoserijska oblika (Coupe i Cabrio) predstavljen je u kombinaciji sa 5.9 litarskim V12 motorom i prvi je DB koji je proizveden u novim najmodernijim proizvodnim pogonima Aston Martina. Ubrzo stiže i brojčano ograničena verzija DBS koja se u nastavku saradnje sa kreatorima filmskih ostvarenja o James Bondu pojavljuju u filmovima Quantum of Solace i Casino Royale. Aston Martin DB10 nikad nije došao do produkcijskog izdanja, a dva namenski napravljena primerka koji su korišćeni u poslednjem filmu o agentu 007 (Spectrum) poslužili su kao inspiracija za novu generaciju modela V8 Vantage.

Aktuelni Aston Martinov GT nosi oznaku DB11 i nudi se u kombinaciji sa novim 5.2 litarskim biturbo V12 motorom, ali i AMG-ovom 4-litarskom biturbo V8 opcijom, a DB11 će uskoro dobiti i DBS Superleggera verziju na koju bi Sir David Brown sigurno bio ponosan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misterija iza ukradenog Bondovog 1964. DB5 modela

 

bond-aston-martin 1.jpg

 

Predstavljamo vam misteriju vrednu samog Iana Fleminga

 

Možda se stariji čitaoci sećaju neverovatnog događaja, u koji je bio uključen lopov visokog stila i nepoznate prošlosti, zajedno sa dvadesetogodišnjom potragom za svim ljudima uključenim u najveću krađu automobilske industrije. Kada je 1964. Aston Martin DB5 model, glavna zvezda filma Goldfinger, ukraden iz hangara aerodroma na Floridi 1997. godine, postojali su strahovi da on nikada neće biti pronađen. Godinama zatim, potraga za automobilom korišćenim od strane Šona Konerija, u njegovoj reinterpretaciji Flemingovog Džejmsa Bonda, špijuna sa dozvolom za ubistvo, pokazala se potpuno jalovom. Međutim, sada se ponovo javila nada da će ovaj legendarni automobil biti pronađen, nakon što je stigla dojava sa detaljima o trenutnoj lokaciji Aston Martin modela. Njegovo trenutno prebivalište, prema onima koji poseduju ove informacije, nalazi se na klasičnom špijunskom terenu, Bliskom Istoku.

 

bond-aston-martin 111.jpg

 

Art Recovery International (ARI), kompanija zadužena za ulaženje u trag različitim predmetima, upošljena je od strane osiguravajuće kuće, kako bi otkrila trenutnu lokaciju ukradenog Aston Martin modela, potvrdila je njegovo trenutno mesto u bliskoistočnom regionu. Dodatno, ponuđena je šestocifrena suma svakome ko donese pravu informaciju koja će pomoći prilikom bezbednog vraćanja modela njegovom pravom vlasniku. Kristofer Marinelo, izvršni direktor kompanije ARI, izjavio je svetskim medijima: ''Ja sam dobio nekoliko specifičnih dojava, ali mi za sada obrađujemo sve podatke. Do sada smo uspeli da se infiltriramo u veliki broj kolekcionarskih zajednica i široku grupu mehainčara, kako bismo im stavili do znanja koliko smo ozbiljni po pitanju pronalaženja ovog automobila''. Naravno, Art Recovery International sve uzima sa određenom rezervom, posebno zbog toga što vozilo o kome su informisani može jednostavno biti model sličan onom korišćenom u Bond filmu. Ukradeni Aston Martin je predstavljao jedan od dva modela korišćena tokom snimanja Goldfinger filma, dok je drugi korišćen prilikom stvaranja scena u kojima se Šon Koneri nalazio za volanom. ARI tvrdi da su procenjene vrednosti ukradenog DB5 automobila, od strane određenih aukcijskih kuća, dostigle vrednosti između 7 i 10 miliona funti, zahvaljujući njegovom statusu Bond vozila.

 

DB5 koji je pratio premijeru Goldfinger filma, septembra 1964. godine, postao je poznat kao najpoznatiji automobil na svetu i dizajniran je od strane italijanskog brenda Carrozzeria Touring Superleggera, posebno za kompaniju Aston Martin. Ova mašina nazvana je po Ser Dejvidu Braunnu, vlasniku luksuznih linija od 1947. do 1972. godine. Ukradeni model je kupljen tokom zvanične aukcije 1986. godine za masivnih 250.000 dolara, ali su ga 1997. lopovi odvezli iz hangara Boca Ration aerodroma i od tada mu se gubi svaki trag. Za snimanje filma Goldfinger, automobil je posebno modifikovan kako bi uključio obilje Bondovih gedžeta, uključujući mitraljez, sečiva za bušenje guma, kao i različite mašine za ispuštanje ulja, dima i vode. Kao rezultat svega, ovaj model je bio toliko težak, da su vešti lopovi prilikom provaljivanja u hangar, morali da ga odšlepaju prikačenog za osovinu, ostavljajući trag guma koji je vodio do mesta na kome je, prema verovanju, utovaren u parkiran teretni avion. Policijska istraga događaja nije donela previše rezultata, omogućujući dugi niz godina prepunih spekulacija o konačnoj sudbini ovog legendarnog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin će napraviti 25 primeraka modela DB5 iz filma ''Goldfinger''

 

183177-aston db5 1.jpg

 

Nakon velikog uspeha sa modelom DB4 GT Aston Martin se okreće nastavku serije koja će verovatno takođe biti veliki hit. Radi se o modelu DB5 koji se pojavio u filmu ''Goldfinger'' o britanskom agentu Džejmsu Bondu. Aston Martin će proizvesti specijalnu verziju modela s funkcionalnim dodacima koje je imao i Bondov automobil uključujući i pokretne registarske tablice.

 

183178-aston db5 11.jpg

 

Ovakvi automobili su zajednički projekat Aston Martina i Kompanije ''EON Productions'' koja se bavi snimanjem Bondovih filmova. Kako bi sve bilo autentično, automobile će napraviti Aston Martin Works u Newport Pagnellu gde se nekada zaista proizvodio DB5.

 

aston db5 111.jpg

 

Aston Martin se udružio s oskarovcem Chrisom Corbouldom, supervizorom za specijalne efekte iz Bond filmova, kako bi zajednički razvili i ugradili funkcionalne dodatke u DB5. Svih 25 primeraka specijalnog modela će biti lakirani u srebrnu boju kao što je bio slučaj i sa originalnim primerkom. Model DB5 se pojavio u još šest filmova popularne franšize, a to su ''Thunderball'' (1965), ''GoldenEye'' (1995), ''Tomorrow Never Dies'' (1997), ''Casino Royale'' (2006), ''Skyfall'' (2012) i ''Spectre'' (2015). U filmu ''Spectre'' se pojavio i model DB10. Jedan automobil će koštati blizu tri miliona evra, a prve isporuke se očekuju 2020. godine.

Važno je napomenuti da automobili neće biti legalni za drumsku vožnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

 

Aston_Martin-DB4 1.jpg

 

Kružna staza De la Sarthe ima čast da ugosti novu automobilsku ikonu - automobil Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation. To je nastavak javnog predstavljanja ovog modela automobila na 24 sata Le Mana 2019. Tako će takmičari prvi videti Aston Martinov najskuplji novi automobil. DB4 GT Zagato Continuation je nastavak planiranog proširenja ponude marke Zagato povodom proslave stogodišnjice. Prvi Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation (deo Aston Martin DBZ Centenary Collection) svoj javni nastup ima na najpoznatijem svetskom takmičenju za trke izdržljivosti krajem ove nedelje. DB4 GT Zagato Continuation je samo jedan od 19 automobila koji će se napraviti, a biće prikazan tokom naporne 24-časovne trke.

 

Aston-Martin-DB4 11.jpg

 

Proizvodni model ovog sportskog automobila samo za staze, najnoviji u Aston Martinovom izuzetno uspešnom nastavku Continuation programa, a koji je započeo serijom DB4 GT Continuation u 2017., predstavlja vrhunac oko 4.500 sati mukotrpnog i pomnog zanatstva. Kao i kod svih vozila Continuation, Zagato je napravljen u Aston Martinovom svetski poznatom sedištu Heritage Division u Newport Pagnellu (Buckinghamshire). Sada najveći, najbolje opremljeni i najpoznatiji Aston Martin restauratorski centar na svetu, ima neprocenjive i visoko specijalizovane veštine koje se njeguju u Aston Martin Works savršeno su prikladne za slavne Continuation projekte.

 

Aston-Martin-DB4 111.jpg

 

Automobil predstavlja vrhunac dosadašnjih Aston Martinovih projekata, a ponosno nastavlja svoju 50-godišnju saradnju sa svetski poznatom italijanskom kućom za projektovanje Zagato. Crvena boja Rosso Maja je prilagođena originalnim majstorima koje su stvorili Max Meyer & ICI, koji su dobavljači boja za originalne automobile. Unutrašnjost automobila je u Obsidian Black koži, koja pokriva sedeće površine sedišta od ugljeničnih vlakana; vrata i zadnji prostor. Crni Wiltonovi tepisi obloženi u Obsidian Black koži pokrivaju pod, a prošiveni su Obsidian Black koncem. Novi model može da se pohvali 4.7 litarskom verzijom benzinskog motora sa šest cilindara, koji se nalazi u DB4 GT Continuation, te u ovom slučaju proizvodi više od 390KS. To se prenosi na zadnje točkove preko ručnog menjača sa četiri stepeni prenosa i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Instrumenti su po Continuation specifikaciji napravljeni prema odobrenom FIA standardu. Dobro je znati da su ručno napravljene ploče karoserija novih automobila od ravnih aluminijumskih limova debljine 1.2 mm i predstavljaju stotine sati vrhunske izrade, a napravljene su tehnikama koje su bile uobičajene pre gotovo 60 godina.

 

Aston-Martin-DB4 1111.jpg

 

Prvobitno napravljen kao evolucija DB4 GT sa kratkim podvozjem, DB4 GT Zagato Continuation sledi isti recept, s tankim aluminijumskim telom koji je obložen oko laganog cevastog okvira. Ovaj najnoviji model sledi uspeh 25 modela Aston Martin DB4 GT Continuation koji su prodati zaljubljenicima u kolekciju 2017. i prethodi onome što će možda biti najambiciozniji nastavak do sada: automobili Aston Martin Goldfinger DB5 Continuation koji će stići na tržište 2020. godine. Cena DBZ Century Collection biće 6 miliona funti (6.75 miliona evra) plus porezi. Prve isporuke kupcima će započeti u trećem tromesečju 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Aston Martin DB5 Shooting Brake

 

aston-martin-db5 002.jpg

 

1965. Aston Martin DB5 Shooting Brake by Radford je svojevrsna ikona. Sama predviđena cena (1.000.000 - 1.400.000 $) koju će vrlo verovatno postići kroz tri nedelje na aukciji u Montereju ne govori celu priču. David Brown, poznat kao DB, je bio oduševljen svime oko modela koji je nosio njegove inicijale, ali postojao je jedan problem - DB je bio stvarno aktivan čovek. Da, postojao je određeni problem kada je Mr. Brown negde trebalo da smesti opremu za polo ili prateću opremu za lov...uključujući pse! Pošto je znao da nije jedini u tim problemima, očekivao je rast interesa za dotični shooting brake, pa je proizvodnju poverio Harold Radford (Coachbuilders) Ltd., firmi koja je već proizvodila XXL Bentley Countrymane sa izvlačivim stolovima za piknik.

 

aston-martin-db5 001.jpg

 

Pomeranje linije krova je naravno kompromitovalo čvrstoću samog Superleggera koncepta, ali Radford Boysi su sve rešili bez repova...bar ne onih neželjenih. Još jedan par vrata bi uništio sve dobro na ovom automobilu, pa se o tome nije ni razmišljalo - ipak sa sklapanjem zadnjih sedišta otvorio se prostor 175 x 105 cm, zapremine 1.1 kubnog metra. Problem je ležao u tome što uprkos stvaranju izdašnog prostora za teret nije modifikovano oslanjanje, pa mu je nosivost ostala ista. DB je zato češće pucao u zečeve nego u jelene. Ipak, tu dolazimo do posebnosti Aston Martina - DB5 Shooting Brake je usporavao sa 160 km/h do nule za 6 s uz maksimum od 240 km/h, što je i danas problem karavanima za potecijalni zecolov! Bio je najbrži dvonamenski automobil na svetu! Svoju karijeru je svaki Radfordov DB5 započinjao kao coupe, sa cenom od 4.412 £, dok je sama konverzija koštala dodatnih 2.000 £ pri narudžbi kod Aston Martin Lagonde. Sveukupno je napravljeno 12 komada DB5 Shooting Brakeova (osam sa desnim volanom, četiri sa levim), a svi su još uvek vrlo aktivni...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bondov Aston Martin DB5 prodat za 6.385.000 dolara

 

Aston-Martin-DB5.jpg.27f05f8d176b55964e50107617344041.jpg

 

Jedna kratka vest sa RM Sotheby’s aukcije održane u Montereyu u Kaliforniji. Tamo je naime za 6.385.000 dolara prodat Aston Martin DB5 iz 1965. koji je korišćen u "Thunderballu", filmu iz serijala o tajnom agentu Džejmsu Bondu. Pre auckije se inače očekivalo da će ovaj automobil biti prodat za 4-6 miliona dolara. Takođe, na aukciji je novog vlasnika dobio i rariteni Aston Martin DB5 Shooting Brake iz 1965. godine (jedan od samo 12 primeraka), koji je prodat za 1.765.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

 

Početkom '60-tih Aston Martin se udružio sa Zagatom kako bi napravio još lakšu, bržu verziju modela DB4 kako bi se mogao boriti sa Ferrari automobilima širom Evrope.

19 ih je napravljeno i nisu se baš proslavili tada u trkanju protiv Ferrarija, ali su nesumnjivo bili dobri i prelepi automobili. Danas Aston Martin ponovo pokreće njihovu proizvodnju - opet će ih napraviti samo 19, svaki će koštati skoro 7 miliona evra, neće moći da se registruju i voze po putevima Evrope jer ne ispunjavaju euro norme, ali će moći da idu od staze do staze i pokazuju svoj kvalitet:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Aston Martin DB7 koji je pripadao fudbaleru Roju Kinu

 

aston db7 002.jpg

 

Aston Martin DB7 koji je pripadao nekadašnjoj zvezdi i kapitenu Mančester Junajteda Roju Kinu je sada ponuđen na prodaju.

DB7 je bio lep kada se tek pojavio na tržištu, a lep je i danas. Na puteve je stigao devedesetih godina prošlog veka i bio je temelj za novi dizajnerski jezik Aston Martina u narednih dvadesetak godina. Nekada Kinov DB7 je lakiran u unikatnu zlatnu boju, prvi put je registrovan 1998. godine, a od tada je prešao 96.560 km. Istina, pokreće ga 3,2 litarski 6-cilindrični motor uparen sa automatskim menjačem, tako da se ne radi o poželjnijem V12 Vantage modelu.

 

aston db7 001.jpg

 

''Roj Kin je kupio ovaj automobil kako bi proslavio trostruku krunu Mančester Junajteda. Radi se o kontrastu u odnosu na automobile drugih automobila koji se danas prodaju, jer su to primerci G-Klase, Range Rovera i slično'', izjavio je predstavnik kompanije koja prodaje automobil Cena automobila iznosi 23.950 funti (26.708 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Aston Martin DB5

 

Ali ne bilo koji DB5, nego baš onaj sa tablicama iz najnovijeg James Bond filma ''No Time To Die''.

Pod haubom je 4.0 redni šestak sa oko 280 konja, pogon je pozadi, unutrašnjost je luksuzna (kožna sedišta, prozori na dugme), impresivno za auto koji se pravio od 1963. do 1965. godine.

U romanu po kojem je 1964. snimljen ''Goldfinger'', Agent 007 je vozio DB3, ali dok je izašao film Aston Martin je izbacio nov model, pa su filmadžije odlučile da je red da koriste najnoviji Aston u vreme snimanja filma:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Novi'' Aston Martin DB5 košta 3.05 miliona evra

 

192478-aston db 02.jpg

 

Aston Martin je 1965. godine okončao proizvodnju modela DB5, a 55 godina kasnije je grand tourer ponovo sišao sa proizvodne trake sa istim dizajnom i brojnim ''igračkama'' britanskog tajnog agenta Džejmsa Bonda. Ovaj automobil odaje počast modelu DB5 koji je koristio MI6 agent Džejms Bond, a kojeg je u filmu Goldfinger iz 1964. godine glumio Sean Connery.

 

192480-aston db 01.jpg

 

''Novi'' DB5 košta 3.05 miliona evra plus lokalni porezi, lakiran je u srebrnu boju kao i originalni, a u njegovu proizvodnju je uloženo 4.500 radnih sati. Takođe, poseduje sve Bondove ''igračke'', od lažnih mitraljeza pa do funkcionalnog sistema ispuštanja dima. Takođe, na strani suvozača je panel koji se može ukloniti i dostupan je kao opcija. Registarske oznake se mogu okrenuti i ovaj sistem nudi tri različite opcije, a tu su i neki nefunkcionalni delovi Bondovog arsenala.

 

203558-aston martin db5 01.jpg

 

Aston Martin je ugradio zadnje neprobojno staklo, a u unutrašnjosti je imitacija ekrana radara i telefon postavljen na vratima vozača. Ispod sedišta je pretinac za oružje.

 

203557-aston martin db5 02.jpg

 

Automobil pokreće atmosferski 4.0 6-cilindrični motor čijih se 290 KS isporučuje na zadnje točkove preko petostepenog ZF manuelnog menjača i mehaničkog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. DB5 ima originalni dizajn sa panelima karoserije od aluminijuma i šasijom od čelika. Isporuke kupcima su već počele i biće nastavljene ove godine. Proizvodnja je ograničena na svega 25 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 2002. Aston Martin DB7

 

Glavni kvalitet ovog auta je njegov V12 atmosferac, manuelni menjač i sve u pakovanju Aston Martina, a za normalne pare za egzotiku...doduše retrovizori su od Citroena, zadnja svetla od Mazde, unutrašnji prekidači iz Forda...a, sve je tako urađeno jer je moralo da se štedi prilikom njegove izrade:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Replika Aston Martina DB5 košta više nego novi Vantage

 

208457-aston db5 replika03.jpg

 

Aston Martin DB5 je jedan od najpoznatijih automobila svih vremena i ne viđa se često, a kompaniji koja ga je proizvela ponovo će doneti ogroman novac. Međutim, pojavila se i nešto pristupačnija verzija. Poznato je da Aston Martin planira da proizvede 25 primeraka modela DB5 od kojih će svaki koštati 3.5 miliona dolara, a na tržištu se pojavila replika koja košta 201.007 dolara. Radi se o replici bez menjača i motora, čija karoserija je napravljena od fiberglasa. Branici su izrađeni od nerđajućeg čelika, a prednja maska, svetla i oznake potiču od Aston Martina.

 

208458-aston db5 replika02.jpg

 

Automobil je opremljen mnogim gedžetima koji su viđeni u filmu o britanskom agentu Džejmsu Bondu. Ovo filmsko ostvarenje je donelo dodatnu popularnost modelu DB5. Automobil ima rotirajuće registarske oznake, aparat za dim, zadnji štit od metaka, sekače na zadnjim točkovima, uređaj za izbacivanje ulja i lažne mašinke.

 

208459-aston db5 replika01.jpg

 

Centralna konzola sadrži funkcionalne kontrole i osvetljenu radarsku mapu. Krovni panel se može ukloniti, a sadrži crno-belu zastavu sa unutrašnje strane. Replika se pojavljivala na brojnim izložbama i sajmovima automobila, a sada traži novog vlasnika. S obzirom na cenu od 201.007 dolara (170.153 evra), skuplja je od novog modela Vantage.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počele isporuke Aston Martina DB5 Goldfinger Continuation

 

209871-aston db5 02.jpg

 

Aston Martin je počeo sa prvim isporukama svoje ograničene serije modela Aston Martin DB5 Goldfinger od 25 primeraka. Cena? Prava sitnica: 3.6 miliona evra. U pitanju su tačne replike automobila predstavljenog u filmu Džejmsa Bonda ''Goldfinger'' iz 1964. godine, u kome je glavnu ulogu igrao Šon Koneri. Ono što je zanimljivo jeste i da ovih 25 primeraka dolazi sa ''radnim uređajima'' kakve smo mogli da vidimo u filmu pre 56 godina.

 

209872-aston db5 01.jpg

 

Svaki od tih modela ograničene serije se ručno izrađuje u sedištu Aston Martina, u globalno poznatom odeljenjuu baštine Heritage Division u Newportu Pagnellu u Buckinghamshireu. Više od 4.500 sati je potrošeno na izradu svakog primerka, koristeći originalne karoserijske ploče i 4.0 redni šestocilindrični benzinski motor od 286 KS, uparen sa petostepenim ručnim menjačem. Ako ste se pitali zašto baš 25 primeraka ovog legendarnog modela, odgovor leži u činjenici da je do sada snimljeno ukupno 25 filmova o Džejmsu Bondu. I da naravno, svih 25 primeraka je već prodato, a kupci su u Evropi, Americi i na Bliskom istoku.

 

Tokom prvih isporuka, Aston Martin je dobio dozvolu od petero kupaca da svoje automobile koristi za fotografisanje, što će verovatno biti jedini put da se toliko primeraka nalazi zajedno na jednom mestu. Snimanje je uključivalo demonstraciju nekoliko radnih uređaja na automobilu, dizajniranih uz pomoć stručnjaka za specijalne efekte Krisa Korboulda u filmovima o agentu 007. Uključuju rotirajuće tablice sa brojevima (koristeći brojeve tablica koji se vide u filmu), ''neprobojni'' zadnji deflektor, ''mitraljeze prednjih svetala'', takozvane ovnove - borbene delove branika koji se izvlače u slučaju potrebe, sistem za raspršivanje ulja i dimnu zavesu.

 

 

Unutrašnjost automobila ima naslon za ruku sa skrivenim rasklopnim uređajem, radarskom konzolom i telefonom ugrađenim u vozačeva vrata. Iako se sedište za izbacivanje nije moglo uključiti iz sigurnosnih razloga, krovna ploča se može ukloniti kako bi se simulirao taj efekat. Ipak, ako ste pomislili da ćete ovaj model moći da vozite javnim saobraćajnicama, moraćemo vas razočarati. Zbog ugrađenih specijalnih uređaja modeli DB5 Goldfinger Continuation nemaju homologaciju za put!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondie.jpg Supercar Blondie: Aston Martin DB5

 

Svih 25 novonapravljenih DB5 će imati ''stvarčice'' koje je imao i James Bond:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondie.jpg SupercarBlondie: DB4 GT Continuation

 

Oko 3 miliona evra i dobija se možda najteži auto za vožnju danas jer je baziran na originalu sa kraja 50-tih i početka 60-tih.

Ipak, ima bolje kočnice nego tada, bolji motor, bolje vešanje, a ima i karbona u novim sedištima. Pravi ih Aston Martin i biće ih 75 komada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...