Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Najveće legende srpskih puteva

Recommended Posts

Ne baš nužno i naših puteva, al' su neumnjivo dugo prisutni: 

 

Najdugovečniji modeli u autoindustriji

 

35 modela.jpg

 

Među najdugovečnijim imenima u autoindustriji su brojni modeli koji su nastali u Evropi, a mnogi od njih se proizvode i danas.

Međutim, apsolutno najdugovečniji model u autoindustriji dolazi iz Amerike. To je Chevroletov Suburban, model koji se neprekidno proizvodi od 1935. godine. Suburban je kod nas nešto slabije poznat, a na njega nailazimo tek među ljubiteljima američkih vozila, kojima je Suburban jedan od načina kako povoljno doći do ogromnog vozila sa V8 motorom. Sledeći na lestvici je opet Amerikanac. Dolazi iz Forda, a u pitanju je serija F, koja je do danas doživela čak 14 generacija. Dovoljno je reći da je ovo već decenijama najprodavaniji model u Americi.

 

Na trećem mestu je jedan evropski klasik. U pitanju je Volkswagen Transporter, ime koje se u proizvodnji zadržalo preko sedam decenija. Ovde bismo lako mogli da ubacimo i legendarni Land Roverov terenac, ali on je aktuelno ime Defender dobio tek 1983. godine. Kad je Evropa u pitanju, red je pomenuti još jedan model. To je Mercedesova klasa S, ime koje je u autoindustriji prisutno od 1954. godine. Jedna stvar je sve ove godine ostala ista - klasa S je oduvek važila za najbolju od najboljih i samim tim najsjajniju zvezdu među automobilima. Osim klase S na 6. mestu, na listi najdugovečnijih evropskih imena su još Mini (od 1959.), Porsche 911 (od 1963.), Jaguar XJ (od 1968.), Range Rover (od 1970.), VW Passat (od 1972.) i VW Golf (od 1974.).

 

Infografiku u punoj veličini možete videti klikom OVDE.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vremeplov: Kako je Lada Samara dočekana u bivšoj Jugoslaviji?

 

lada_samara 03.jpg

 

Uz pomoć Yugopapira vraćamo se u 1986. godinu kako bismo se prisetili Samarinog debija na jugoslovenskom tržištu, gde je Golf bio i ostao svetinja, a tadašnji domaći modeli praktično imali monopol. Ruski proizvođač automobila AvtoVAZ prvi značajni proboj na evropsko tržište imao polovinom 80-ih modelom Samara.

Samara, interno poznata kao VAZ-2108, bio je kompaktni hečbek dostupan u dve verzije, sa 3 i 5 vrata, a kasnije su se nudili i limuzina, kabriolet i dr. Uspehu na Zapadu doprinela je i činjenica da je u razvoju Samare pomagao Porsche. A doprinos slavne nemačke kompanije nije bio samo u motoru, nego i menjaču, podvozju, pa i konstrukciji karoserije. Uz pomoć Yugopapira čitamo tekst objavljen u ''Svetu'' kako bismo se prisetili Samarinog debija na jugoslovenskom tržištu.

 

vaz w 02.jpg

 

Oktobar 1986: Pravi bestseler na ovogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu, sudeći po broju posetilaca okupljenih oko njega, bio je svakako Lada Samara. Normalno, ako se zna da je to ujedno bila i zvanična premijera ovog modela kod nas. Pre toga automobil se mogao videti samo na fotografijama. Toliki interes za Samaru bio je i zbog toga što su automobili marke Lada već stekli poverenje jugoslovenskih kupaca. Nisu preskupi, kupuju se za dinare, solidno su napravljeni i mogu se održavati u razvijenoj mreži Zastavinih ovlašćenih servisa. Lada Samara je Lada, ali je vozilo sasvim nove koncepcije, izrađeno po sasvim drugačijoj automobilskoj filozofiji. Stara Lada ima klasičan raspored: motor napred, pogon na zadnje točkove. Samara pak ima motor napred, poprečno smešten, i pogon na prednje točkove, što je rešenje kakvo imaju Zastava 101 ili Yugo, koje je i sada ''u modi'' i primenjuju ga svi ozbiljni proizvođači manjih i srednjih automobila.

 

lada samara bg 01.jpg

 

Za tri miliona dinara

Posle velikog interesa na Beogradskom sajmu, Samara je nestala sa automobilske pozornice da bi se, nedavno, pojavila vest da se primaju uplate za ovaj automobil.

Za model sa četvorostepenim menjačem fabrička cena je 2.450.000 dinara, a sa petostepenim 2.500.000. Kada se ovoj ceni dodaju i doprinosi u iznosu od 26%, cena za jeftiniji model iznosi 3.087.000 dinara. Tako će se mnogi potencijalni kupci morati odlučiti za kupovinu a da, u stvari, ne znaju što kupuju jer, kao što rekosmo, Samara je sasvim novo vozilo. Da bismo ih, ipak, unapred upoznali kakav je automobil nova Lada, iskoristili smo predusretljivost ljudi iz ''Crvene Zastave'' i probali Samaru. Evo, ukratko, utisaka nakon te vožnje.

 

Pre nego što smo seli za plastikom presvučeni upravljač Samare, od inženjera Slobodana Radakovića, direktora RZ Komercijala automobila RO Fabrike automobila Zastava, i Miodraga Đukića, stručnog saradnika za izmene u servisnoj službi, saznali smo neke pojedinosti o ovom vozilu. Za sada se kod nas prodaju samo modeli Samare sa motorima zapremine od 1300 kubika i 3 vrata. Već je počela prodaja 1.100 vozila, a garantovani rok isporuke je četiri meseca. Sledeće godine (1987.) će se kupcima nuditi između 5.500 i 7.000 ovakvih automobila. Iako nijedan automobil nije isporučen, mehaničari u ovlašćenim servisima su već obučeni za održavanje ovog automobila. Kroz godinu-dve uvozićemo i Samaru sa 5 vrata.

 

Kada se sedne u Samaru...

Odmah vas iznenadi dobro rešenje takozvanog vozačkog prostora. Odnos između volana, papučica na podu, ručice menjača i vozačkog sedišta očigledno je pažljivo isplaniran. Jednom rečju, sve je pri ruci, pa se stiče utisak da ste u automobilu uvezenom sa Zapada. Volan lepo leži u ruci. Malo podseća na upravljač iz Ford Oriona. Na tabli sa instrumentima pažnju privlače dve pojedinosti. Prva je velika oznaka STOP, koja je odmah levo od brzinomera. Crvene je boje i počinje da svetli kada je neodgovarajući pritisak ulja, temperatura motora, kada nešto nije u redu sa nivoom tečnosti za kočnice ili su istrošene obloge kočnica, ili ako ste zaboravili da spustite ručicu ručne kočnice. Dobra zamisao, ali nevolja je što je po sunčanom danu oznaka nedovoljno uočljiva.

Druga korisna novost je takozvani ekonometar kojeg su preimenovali u ekonomajzer. Na prvi pogled liči na pokazivač nivoa goriva u rezervoaru, a u stvari kazaljka pokazuje vozite li ekonomično ili ne. Dok je na belom polju sve je u redu, kada pređe u obojeni deo znajte da rasipate gorivo. Tako barem instrument govori. Kada smo pokušali voziti tako da je kazaljka stalno na belom, zaključili smo da je takvom vožnjom nemoguće nekog bezbedno preteći, oštrije ubrzati...

 

Sve je pri ruci

Zadržimo se još na vozačevom mestu. Odmah pri ruci mu je kratka ručica menjača. Kada je motor ugašen i probate menjati brzine, ručica je tvrda. Međutim, u vožnji se to više ne primećuje. Mi smo vozili model sa 4-stepenim menjačem i utisak je da se precizno šalta i da je raspored brzina prilagođen snazi motora i celom vozilu. Ipak, najviše simpatija osvajaju prednja sedišta koja su zaista dobro napravljena. Prvo im je oblik takav da se u njima udobno sedi, a potom lako ih je preklopiti da se može ući ili izaći sa zadnje klupe. Novo je i to što raspored komandi za pokazivače pravca, brisača itd. nije isti na kakav smo navikli kod Lade ili Zastave. Ovde su pored volana dve ručice. Levom se uključuju pokazivači smera i svetla, a desnom brisači i električna prskalica za pranje vetrobranskog stakla.

Čim okrenete ključ, ispod prednje haube se ''javi'' 65 konjskih snaga smeštenih u motor zapremine 1288 kubika. Kao što smo već rekli, to je sasvim novi motor u Ladi. Novina je i to što je sovetski stručnjaci nisu sami konstruisali, već su im pomagali inženjeri Porschea, tako da je ruski automobil dobio nemačko srce. Ko imalo voli automobile, zna da Porsche ima renome proizvođača vrlo kvalitetnih i motora i automobila sa izuzetnim sportskim karakteristikama. Motor Samare nema takve karakteristike, ali je vrlo "živ", rado se "vrti" i odmah reaguje na svaki pritisak na pedalu gasa.

 

Lako se vozi

Lada Samara se lako vozi, ako hoćete da malo oštrije uđete u krivinu, osetićete da automobil teži da nastavi pravo, što bi vozači rekli ''ide preko nosa''. Dovoljno je samo malo okrenuti volan u pravcu krivine i sve je u redu. Ovo je, inače, odlika manje-više svih automobila sa prednjim pogonom. Utisak je da je Samara automobil kojim se jednostavno upravlja. Na probnom vozilu su bile i gume marke Michelin, što je, svakako, uticalo na opšti utisak u vožnji.

 

Kada sa strane posmatrate Ladu Samaru, utisak je da vizuelni efekt, koji čini klinasta karoserija, kvari to što je dosta podignuta od tla: što, nekako, bodu oči praznine između točkova i karoserije. Međutim, dok smo vozili pun automobil po delu zemljanog puta punog rupa, više nam nije smetalo što je visok. Očigledno da je napravljen tako da može voziti po svakakvim terenima. Lada Samara zaista ima veliki prtljažni prostor, a zadnja sedišta se mogu preklopiti, pa se tako ova ''limuzina'' pretvara u polukombi. Duga je četiri metra, široka metar i 62 centimetara. Očigledno je da sovjetski konstruktori nisu pronašli najidealnije rešenje kako da u ovaj prostor smeste motor, veliki prtljažnik i, ujedno, da ostave dosta mesta za putnike. Utisak je da su se odlučili za varijantu - dosta prostora na prednjim sedištima, a iza šta ostane. Napred se zaista udobno sedi, zatim tu je veliki prostor za sitnice, džepovi na vratima. Iza već nije tako. Ako su još i putnici visoki, sigurno je da će glavom udarati o krov.

 

Do sada se u odlike Lade nije mogla ubrojiti mala potrošnja goriva. Samara je, bar tako tvrde u fabrici, nešto sasvim drugo. Pri brzini od 90 km/h troši 5.7 l/100 km, ako vozite model sa 5-stepenim menjačem, odnosno, kada se vozi 120 km/h, troši 7.8 litara, a u gradu 8.6. Model sa 4-stepenim menjačem troši više: pri brzini od 90 km/h potrošnja je 6.1; kada je tempo 120 km/h troši 8.2, a u gradu 8.6 litara. Maksimalna brzina Samare je oko 150 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 16 sekundi. Sve u svemu, Lada Samara ostavlja utisak solidnog automobila. To je vozilo sasvim drugačije od Lada na koje smo već navikli, ali je gotovo sigurno da će biti isto toliko pouzdana. To je i njen glavni adut: pouzdanost i savremena tehnička rešenja.

 

Napisao: Milorad Ljubisavljević (Svet, 1986.)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: 1981. Wartburg 353

 

1.0 sa 50 konja, može do 130 km/h i ubrzava do stotke za 21 sekundu. Prodat je u preko milion primeraka...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 50 godina Passata do 30 godina C-Klase: 6 važnih rođendana automobila u 2023. godini

 

vw passat 6.jpg

 

Nova godina uvek znači nove rođendane za slavlje. U automobilskom svetu takođe ima puno razloga za slavlje u 2023. - bilo da se radi o 125 godina Renaulta, 100 godina trke 24 sata Le Mana ili 20 godina Tesle. Zato smo odlučili da hronološki prikažemo šest automobila koji vas teraju na razmišljanje o prolaznosti vremena.

 

50 godina VW Passata

Originalni Passat iz 1973. je u stvari modelirani Audi 80. To je uštedelo vreme i novac tokom razvoja, stvari kojima Volkswagen ranih sedamdesetih nije imao u izobilju. U početku je Volkswagen na umu imao ime ''511'' jer je Passat u stvari nasledio 411. Kopanija se ipak predomislila jer nije želela da podseća kupce na taj model. U januaru 1974. VW je predstavio Passat Variant. Proizvedeno je dobrih 2.5 miliona vozila prve generacije, a deveta generacija bi trebalo da bude predstavljena 2023. godine.

 

50 godina Opel Kadetta C

Porodični automobil s praktičnim vratima prtljažnika ili takmičarski sportski automobil u ratničkoj boji - Kadett C imao je mnogo lica. Od 1973. do 1979. proizvedeno je ukupno 1,7 miliona modela. Kadett C sa pogonom na zadnje točkove  je debitiovao u avgustu 1973. s jasno definisanom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.

 

opel kadett c 5.jpg

 

Kadett C je automobil ''koji ne samo da se prijatno dobro vozi, već je i savesno konstruisan i čisto završen, koji je takođe jednostavan za održavanje i popravku i ekonomičan za vožnju'', pohvalili su ga novinari 1973. godine. GT/E je predstavljen 1975., a njegov 1,9 litarski motor s L-Jetronic ubrizgavanje iz Boscha je isporučivao 105 KS i bio je sposoban za 184 km/h s masom praznog vozila od samo oko 900 kilograma.

 

40 godina Fiata Una

Oko 1970. Fiat je bio najveća automobilska grupacija u Evopi u gotovo svakom segmentu. Ali do ranih 1980-ih, marka sa sedištem u Torinu je ''zaglavila'' - loš kvalitet, česti štrajkovi i loše promišljena politika modela su izazvali odlazak kupaca. Spas početkom 1983. bio je samouvereni Uno, kojeg je dizajnirao Giugiaro. Godinu kasnije, Uno je proglašen ''Automobilom godine'' u Evropi, a dugi niz godina tamo je bio najprodavaniji auto. Proizvodnja u Italiji je završila 1995. U Brazilu se Fiat Uno proizvodio kao ''Mille'' do 2014. godine. Ukupno je s proizvodne trake sišlo preko 8.8 miliona primeraka.

 

97572-Fiat Uno 4.jpg

 

40 godina Peugeota 205

 

121813-peugeot 205 3.jpg

 

''Le sacre numero'', sveti broj. Tako bi trebalo interno da se zove Peugeot 205. Ali nadimak je sasvim opravdan. Razvoj je počeo 1978. pod nazivom projekta M24, a krajem februara 1983. Peugeot 205 je lansiran u Francuskoj. Lepo dizajnirani mali automobil je osvojio mnoge nagrade. Takođe zahvaljujući bezvremenskom izgledu, 205 se proizvedio do 1998. godine, a skoro 5,3 miliona primeraka obezbedilo je budućnost Peugeota.

 

40 godina VW Golfa II

Godine 1983. Volkswagen je predstavio drugu generaciju svog popularnog kompakta. Taj automobil se pokazao svetskim uspehom - Volkswagen je proizveo 6,3 miliona jedinica, pre nego što je zamenjen 1991. Otpornost na rđu Golfa II je takođe postala legendarna: dok je Golf I često radikalno propadao, VW je Seriju 2 preplavio s toliko voska da je vosak koji je isticao pozadi gotovo postao zaštitni znak. Osim toga, postojala je automatska proizvodnja s industrijskim robotima. Njegova robusnost je obezbedila da ga dan danas vidimo na saobraćajnicama.

 

iaa-1983 2.jpg

 

30 godina Mercedes C-Klase

Ono što se interno samo trezveno nazivalo ''serija 202'' nije ništa više od prvog Mercedesa C-Klase. Model je nasledio 190 1993. godine i bio je prostraniji od njega.

 

mercedes c 1.jpg

 

Po prvi put tu su bile i davno etablirane linije opreme ''Esprit'', ''Elegance'' i ''Avantgarde'', s tim da je ''Esprit'' prilično šaren.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz 190 slavi 40. rođendan

 

167804-mercedes 190 07.jpg

 

Šik, siguran i sportski - imajući na umu ove zahteve, Mercedes-Benz je proširio svoju ponudu modela 8. decembra 1982. kako bi uključio novu, kompaktniju seriju modela, ipak nešto povoljniju…

 

Mercedes 190 06.jpg

 

Mercedes-Benz 190 i 190 E serije W 201 su postavili nove standarde u segmentu tržišta. Danas, čak i nakon četiri decenije, dizajn kompaktne limuzine izgleda moderno, a predstavljena tehnologija čini temelje.

 

167805-mercedes 190 05.jpg

 

Početni model marke, od milja nazvan ''Baby-Benz'', još uvek je deo ulične scene kao popularan, udoban i pouzdan klasik. Nakon početka s dva tipa benzinskih motora, asortiman motora se neprestano proširivao. Već 1983. se pojavljuje dizelska varijanta, 190 D. Sportski ''šesnaestoventilski'' 190 E 2.3-16 i njegovi naslednici su bili uspešni u prodaji i motosportu od 1984. nadalje. Posebno u nemačkom šampionatu touring automobila (DTM) osvajaju trke i titule.

 

89783-Mercedes 190 04.jpg

 

Modeli 190 i 190 E imaju četvorocilindrični M 102 motor od 1997 cc. Motor se u modifikovanom obliku koristi u Mercedes-Benzu 200 iz serije modela 123 od 1980. godine. Kako bi jasno pozicionirao kompaktnu klasu, marka bira manji broj 190 za nove modele. Kada Mercedes-Benz predstavlja naslednika serije modela 202 u maju 1993. dobio je ime koje odgovara novoj, sada već dobro poznatoj nomenklaturi - C-klasa.

 

Mercedes 190 03.jpg

 

Uspeh Mercedesa u ispunjavanju ovih zahteva postaje jasan kada je predstavljen dilerima i njegovim ugovornim partnerima 8. decembra 1982.: kompaktna limuzina kojom se lako rukuje donosi užitak u vožnji, položaj sedenja vozača i suvozača jednako je dobar kao i u većim Mercedes vozilima, a držanje puta, udobnost vožnje, kvalitet, pouzdanost i trajnost ne opadaju. O realizaciji projekta je odlučeno 19. oktobra 1978. U to vreme upravni odbor kompanije odlučuje da će 190 biti manji, lakši i ekonomičniji od popularne serije 123 srednje klase. Za razliku od tog modela, navedene su sledeće dimenzije: ukupna dužina 4.420 milimetara, širina 1.678 milimetara, visina 1.383 milimetra.

 

89782-Mercedes 190 02.jpg

 

W 201 je krenuo u serijsku proizvodnju u Sindelfingenu pre nego što je počela proizvodnja i u fabrici Mercedes-Benz u Bremenu, koja je nastala iz fabrike Borgward 1978. Na tom mestu, Nordwerk Im Holter Feld je izgrađen posebno za seriju modela 201, koja se u to vreme smatra najsavremenijim pogonom za proizvodnju vozila na svetu. Po prvi put u industriji, na primer, osovine se postavljaju automatski. Bivši Daimler-Benz AG ulaže oko 1.4 milijarde DM u novu fabriku - najveću pojedinačnu investiciju u istoriji kompanije do tog datuma. Proizvodnja počinje u septembru 1982. u hali 7 s delovima karoserije u beloj boji, koji se prethodno isporučuju u fabriku za sklapanje u Sindelfingenu.

 

167803-mercedes 190 01.jpg

 

Veliki uspeh kompaktne klase obezbeđuje kontinuirano proširenje kapaciteta i radnih mesta u fabrici u Bremenu. Ukupno je oko 1 milion 190-ica napravljeno u gradu na reci Weser do avgusta 1993. Do danas, Bremen je vodeća svetska fabrika za C-klasu.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiv fenomen: U Nemačkoj raste broj registrovanih Trabanata i Wartburga

 

trabant 601 1 1969 05.jpg

 

Nema automobilskih marki koje bolje predstavljaju propali komunistički projekat od Trabanta i Wartburga. Uzdanice industrije nekadašnjeg DDR-a u prvom okršaju sa zapadnjačkim proizvodima, početkom devedesetih, pokazale su se inferiornima i nestale su s tržišta. Automobili i marke na koje se čekalo godinama, jer proizvodnja nije pratila potražnju, odjedanput su postali staro gvožđe, ili plastika u slučaju Trabanta.

 

vilner t 04.jpg

 

Međutim, u Nemačkoj se sada javlja neverovatan trend - broj registrovanih Trabija i Wartburga raste, mada ih u proizvodnji nema već tridesetak godina. Čak 39.342 Trabanata je registrovano u Nemačkoj - skoro 5.000 više nego 2010. piše Spiegel.de.

 

Trabant 03.jpg

 

Trenutno je 8.726 registrovanih Wartburga, hiljadu više nego pre dvanaest godina. Najviše registracija je u istočnim pokrajinama države. Očekivano.

 

wartburg 02.jpg

 

U čemu je poenta? U nekoj vrsti zakonske rupe. Ovi automobili, nakon što su navršili tridesetu mogu da dobiju registracijsku oznaku oldtajmera, što smanjuje poreze.

 

156790-wartburg 01.jpg

 

Takođe, sa Trabantom se može ući u centar brojnih gradova (zabranjen je pristup vozilima koja emituju veće količne CO2) jer njegov dvotakntni motor ispušta samo 99 g/km CO2, što ne umanjuje činjenicu da ispušta ogromnu količinu benzena opasnog po zdravlje. Ali benzen još niko nije regulisao jer već odavno nije problem u autoindustriji. Još od Trabanta... :D 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto u BiH toliko vole Golfove?

 

''Svako bi trebalo da ima jednog ispred kuće.''

Jedinica, dvojka, trojka pa sve do osmice. Golf je jedan od najčešćih automobila na putevima BiH. Ako ne i najčešći. Ljudima najdraži - vrlo verovatno. Do rata su se proizvodili u čuvenoj ''Tvornici automobila Sarajevo'' (TAS), u ratu spašavali živote a danas su simbol i ljubav, za mnoge. Golf je osamdesetih u Jugoslaviji bio statusni simbol. Svi su ga želeli, a mogli su ga imati samo oni nešto bogatiji. Četiri decenije kasnije, isti ti modeli iz osamdesetih su prava atrakcija na putevima, na meti su kolekcionara a nekima i dalje služe kao svakodnevno prevozno sredstvo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartburg 1000 Camping je bio uspešan i na Zapadu

 

wartburg 1000.jpg

 

Danas mu još tepaju: najlepši automobil DDR ili Istočne Nemačke.

Wartburg 1000 Camping, na puteve je krenuo krajem pedesetih godina prošlog veka kao varijanta limuzine 311 i odmah je zaintrigirao publiku - i to ne samo u istočnom bloku. Motor je bio dvotaktni, 1.0 sa 45 konja, a to je bilo dovoljno da ovaj karavan dostigne 105 km/h. Na izvoznim modelima sva sedišta su mogla da se obore, što mu je omogućilo i svestranost ad hoc hotelskog smeštaja. Ukupno je proizvedeno 15.718 primeraka ovog automobila, a od toga je pola izvezeno u Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku, Rumuniju, Bugarsku i Poljsku, ali i u Finsku, Belgiju, Dansku i Norvešku. Nekoliko stotina Wartburga je završilo i na tržištu SR Nemačke, a taj automobil je bio 10% skuplji od sličnog VW-a 1500 Variant.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1973 Mercedes 280 S švedskog kralja

 

mercedes sk 03.jpg

 

Uskoro će na aukciji biti ponuđen Mercedes-Benz 280 S (W116) iz 1973. koji je nekada pripadao švedskom kralju Karlu XVI Gustavu. Aukcija počinje 21. septembra, a prodavac Bilweb Auctions procenjuje da će biti prodat za 120.000 do 150.000 švedskih kruna (10.080 do 12.600 evra).

 

mercedes sk 02.jpg

 

Kralj Karl XVI Gustaf je došao na švedski presto 1973. godine, iste godine kada je i nabavljen ovaj Mercedes. On je inače monarh sa najdužim stažom u istoriji zemlje i prvi koji je vladao 50 godina.

 

mercedes sk 01.jpg

 

Ovaj Mercedes je prilično spartanski opremljen, verovatno više nego što biste očekivali od automobila za prevoz kraljevske porodice. 280 S je bio osnovna verzija S klase u to vreme, a ima 2,8 litarski redni šestocilindrični motor sa 158 konjskih snaga, uz četvorostepeni automatik. Unutrašnjost je mešavina plave tkanine i vinila, a klima uređaja nema. Automobil je do sada prešao 332.619 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 godina Opel Kadetta C

 

opel kadett c.jpg

 

Proizvođač iz Riselshajma obeležava pet decenija od lansiranja legendarnog klasika. Reč je o Kadettu C, modelu koji se proslavio i na putu i u autosportu. U avgustu 1973. godine, dakle pre nešto više od 50 godina, Opel je predstavio model Kadett C. Treća generacija slavnog modela je bila dostupna u nekoliko karoserijskih verzija, uključujući limuzinu, karavan i coupe. Opel Kadett C se proizvodio u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Aziji, Australiji, Severnoj i Južnoj Americi.

 

U svojoj zemlji, Kadett C je u početku bio dostupan sa 1.2 litarskim motorom u verzijama od 52 i 60 konjskih snaga. Zatim je usledio 1.0 motor sa 40 KS, a kasnije je lansiran i model Kadett GT/E sa 1.9 motorom od 105 KS, koji je Kadett od 900 kg mogao da potera do 184 km/h. Pogon je bio izveden za zadnje točkove. Kadett C je bio prvi model u svojoj generaciji koji je imao sigurnosne pojaseve u 3 tačke na prednjim sedištima. Najveća novost bilo je, naravno, prednje vešanje s dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Takođe, sve verzije su standardno imale balans-štangu, odnosno poprečni stabilizator koji je smanjivao naginjanje karoserije.

 

Opel Kadett C je takođe ušao u istoriju motosporta. Počev od 1976. godine, Kadett GT/E su vozila poznata imena kao što su Valter Rorl i Rauno Altonen, koji su se takmičili u verziji od 225 KS na reliju Monte Karlo i Rallye Portugal. Rorl i Johen Berger su osvojili 4. mesto u Monte Karlu, a Opel 2. mesto u poretku proizvođača. Takođe 1976. Opel je ponudio atraktivnu verziju Kadett Aero. Zanimljivi targa kabriolet s pokretnim krovom iz dva dela je nosio potpis nemačkog proizvođača karoserija Baur. Kadett C se proizvodio između 1973. i 1979. godine, a sa proizvodnih traka je sišlo 1.7 miliona primeraka.

Kadett je ujedno prethodnik modela Astra. Nakon modela Kadett E Opel je počeo da proizvodi model Astra F 1991. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta li je tu za odusevljenje

 

gore medju onim kadetima na slici fali city, komsija stan ispod mene ga imao novog i cuvao negde do kraja 90ih tj do svoje smrti, ne znam posle sta je bilo sa autom ali bio bas dobar, crven, jednom samo farban

 

 

 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...