Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Najveće legende srpskih puteva

Recommended Posts

7 hours ago, djomla said:

U međuvremenu je uništio dokaze...

James Corden No GIF by moodman

 

Sad si ti ispao ...

 

tv show idk GIF by Live Kelly and Ryan

 

Da, od sada imate u editoru novo dugme za GIF (Giphy), tako da više ne morate ručno tražiti gifove, pa ih onda paste na Forum, nego u samom Forumu ih imate (isto kao smajlije).

Možete ih pretraživati zavisno kakav vam GIF treba. Napisaću ovih dana neki opšti info o tome, evo sad ''na mala vrata''. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

James Corden No GIF by moodman

 

Sad si ti ispao ...

 

tv show idk GIF by Live Kelly and Ryan

 

Da, od sada imate u editoru novo dugme za GIF (Giphy), tako da više ne morate ručno tražiti gifove, pa ih onda paste na Forum, nego u samom Forumu ih imate (isto kao smajlije).

Možete ih pretraživati zavisno kakav vam GIF treba. Napisaću ovih dana neki opšti info o tome, evo sad ''na mala vrata''. 

Pozdrav! Ima poseban deo Foruma oko tehničkih pitanja. Molim vas da tamo komentarišete takve stvari, administracija će već prebaciti ovaj post gde treba. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki se sa setom sećaju SFRJ, ali u toj državi je kupovina novog automobila bila noćna mora. Mislite da nije tako bilo?

Ako želite zaista da saznate kako je to izgledalo, pročitajte ovaj tekst koji je napisan 1977. godine za magazin ''Start'':

 

Kako Jugoslaven kupuje auto?

 

zastava750.jpg

 

Francuz, Englez i Šveđanin, kad kupuju auto lišeni su svih onih zadovoljstava koja, pri tom poslu, doživljava naš čovjek. Francuz izabere boju, obavi probnu vožnju sa svojom obitelji, pa, ako je zadovoljan, plati auto i vozi ga odmah kući. Naš čovjek, kad skupi novac za auto, polazi najprije u potragu za osobom koja radi u određenoj auto-firmi. Kad ga nađe, nosi mu kući bocu boljeg pića, ženi cvijeće, a djeci bombonijere. Poslije se trudi da tom čovjeku iz auto-firme namjesti kćer. ''Mala je završila filozofiju, a još nema namještenja'', saopćio je otac čim su se upoznali, i izrazio želju da mu kupac auta što hitnije riješi taj obiteljski problem.

 

Kad stignete u auto-firmu, neki elegantan čovjek pruža vam njegovanu ruku u kojoj je papir sa vašim slijedećim obvezama. Vi ste očekivali ključ od kola, a sad čitate da ste dužni odmah uplatiti:

- dodatnu cijenu (uzrokovanu svjetskom inflacijom),
- poreze (navedene redom po državnoj hijerarhiji),
- ostale takse,
- prijevoz svojega auta do mjesta isporuke.
- razno (u međuvremenu je firma dodala neke ukrasne dijelove na karoseriju koji se posebno plaćaju).

 

Dok zurite u taj papir, onaj čovjek elegantnih kretnji, imitirajući plejboja iz prospekata vlastite firme, pije kavu i daje nekome obavijesti telefonom. Kaže dotičnome da će svoj auto moći podići tek za sedam godina i moli ga da se strpi, jer ima osoba koje čekaju dvanaest godina. Usput mu napominje da odmah mora uplatiti dodatnih devet milijuna dinara na staru cijenu. S druge strane žice čuje se pucanj, što može biti znak samoubojstva, ali češće to muž puca u ženu, jer ona je histerično zahtijevala da svakako uzmu auto te firme, jer ima ''najbolju liniju'' u Evropi. Za tog dramatskog predaha vi se odlučujete da platite sve što od vas traži auto-firma. Elegantni čovjek šalje vas zatim na poštu, u prometnu miliciju i dva općinska ureda da obavite pet formalnosti u koje pripada i uplata četiriju novih taksa, što saznate tek u toku lutanja kancelarijama smještenima uglavnom na najvišim katovima, jer država smatra auto luksuzom, pa neka se penje tko želi uživati.

 

Sedmoga dana tog administrativnog planiranja osjećate da ste blizu cilja i posljednjom snagom, oznojeni i zadihani, utrčavate u ured svoje auto-firme. Padate na koljena i pružate sve ispunjene potvrde elegantnom čovjeku svježe obrijana lica u plavome odijelu s francuskom frizurom. Njegov zabrinut pogled najavljuje vam nove teškoće. Zaboravili ste uplatiti kamate na dodatni iznos u inozemnom novcu, što morate učiniti preko svojega deviznog računa. Trčite do banke, ali ona je već zatvorena. Obavljate to idućeg jutra i vraćate se u auto-firmu, gdje saznajete da je onaj elegantni čovjek bolestan; zamjenjuje ga žena koja nema pojma o vašem slučaju jer radi u prodaji auto-dijelova. Osobnim šarmom utječe na vas pa mijenjate upravo donesenu odluku; odustajete od razbijanja izloga i sličnih terorističkih akata. Ona vas umiljato moli da pričekate tri dana dok se ne vrati njezin kolega. Videći vaš bolan izraz na licu, tješi vas time što su oni koji su kupili auto prije dva mjeseca dobili neispravne upravljače. Vi imate sreću - kaže ona uz blistav smiješak - jer nova je pošiljka vrlo dobra.

 

Bolest elegantnog čovjeka potrajala je desetak dana, a kad se pojavio imao je krasnu crnu boju, tipičnu za one koji se vraćaju sa skijanja. Na naše veliko iznenađenje, pruža vam odmah papir s kojim treba da odete u skladište i podignete kola. Srdačno vam stišće ruku, a kad vi uhvatite za kvaku, na njegovu se licu javlja tajanstveni smiješak koji vi niste kadri objasniti, iako se smatrate dobrim psihologom. Skladišta auto-firmi nalaze se, uglavnom, na krajnjoj periferiji grada, u dubokom blatu, i taksist vas ostavlja kilometar daleko jer ne želi da prlja kola. U toku vožnje upitao vas je koja kola kupujete i, kad ste mu odgovorili, pogledao vas je zaprepašteno - kao da vas je zatekao kako bacate novac u zdenac. ''Za tri mjeseca kupovat ćete nove amortizere!'', objašnjava vozač i dodaje: ''Ja sam tu krntiju jednom vozio i nikad više! Nikad!''

 

U dvorištu skladišta ograđenog bodljikavom žicom ugledate dvadesetak novih kola i stotinjak osoba koje skakuću od hladnoće i muvaju se okolo poput trgovaca na stočnom sajmu. Pružate svoj papir skladištaru, a on vas sumnjičavo odmjerava i traži legitimaciju. Kad je dobije u ruke, naglo se udaljava i trči bijesno prema jednom automobilu, pa zatvara vrata ispred nosa čovjeka koji je htio zaviriti u svoja buduća kola. ''Kad izaberete, onda možete unutra! Kamo bismo mi došli da svatko opipava i iskušava sve automobile koji su ovdje!'', svadljivo viče skladištar u žutom kožuhu i zatim vam vraća legitimaciju.

 

zastava750 02.jpg

 

Odlazite birati automobil, ali dobro pazite da ga ne dodirnete rukama jer osjećate da vas vreba skladištar strogim pogledom. Nije isključeno da ima i oružje, jer kožnata mu je bunda vidljivo nadignuta iznad stražnjega džepa. U jednom kutu dvorišta opažate šatore i u njima ljude koji su došli iz pokrajine. Tu spavaju i jedu suhu hranu dok ne dođu na red da podignu svoj auto. Za svaki slučaj žele biti blizu, jer događalo se da su automobili razgrabljeni dok je kupac stigao s nekog udaljenog otoka. Prilazi vam jedan od tih ljudi i priča ponizno kako je ostao bez para, pa vam nudi svoj novi zimski kaput u bescjenje. Odbijate ga jer ste zadnji dinar dali za auto. Dugove mu ne spominjete da sve skupa ne bi sličilo na melodramu.

 

Izabrali ste auto koji je bio najmanje uprljan blatom. Svi su bijele boje, ''jer su oni crveni i zeleni otišli preko rođaka iz auto-firme'', šapuće vam jedan drugar iz šatora. Pokazujete svoj auto prstom i skladištar vam pruža ključ. Istodobno vam daje autoritativno do znanja da se preuzeti auto ne može više vraćati. Ulazite u kola i uključujete motor. Sretni ste što je odmah upalio, ali nakon nekoliko metara vožnje čujete zagonetno lupanje ispod kola. Pitate kroz prozor skladištara što to lupa, a on vam odgovara da je vjerojatno karburator, jer su u ovoj posljednjoj pošiljci svi karburatori loši. Želite vratiti auto, ali iskusni skladištar odlučno odmahuje rukom: ''Ne dolazi u obzir, moj gospodine! Lijepo sam vam rekao da vraćanja nema... Idite u servis neka vam to poprave!''

 

Idućih ste dana od jutra do mraka u ovlaštenom servisu svoje auto-firme. Popravili ste karburator, ali ustanovili ste da vam se vrata ne zatvaraju. ''Morate pričekati dok stignu nova vrata, to je stara boljka ovih kola! Bojim se da će vam otpasti i prozori, jer lijepe ih običnim tutkalom!'', objašnjava vam očinski majstor iz servisa, a vi mu gurate po treći put novac u naglašeno otvoren džep, ne bi li vam otkrio još neke skrivene tajne vašeg automobila prije nego što istekne garancija. No, automobil se počne ozbiljnije raspadati dva dana nakon isteka garantnog roka. To nije zasluga samo tvornice nego i ovlaštenog servisa, jer netko vam je zamijenio pola motora i ugradio ga svojemu rođaku. Obiteljski osjećaji često su presudni pri servisiranju kola, a vi to saznate tek kad vam auto stane. Ipak - to više ne pripada u kupovinu automobila. Francuz i Englez, kad kupuju auto, sigurno nemaju svih tih užitaka i zato auto, koji je Jugoslaven kupio za petnaest milijuna, oni plate najviše - sedam.

 

P. S. Bojim se da će me kritizirati kupci automobila kako nisam nabrojio sve užitke koje su oni imali kupujući novi auto. Molim da uvaže - prostor mi je bio ograničen.

 

Autor: Fadil Hadžić, Start, 1977.

stari tekst.jpg

 

preuzeto sa - yugopapir.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 190 sa V12 motorom

 

mercedes v12 1.jpg

 

Za sve one željne zaista impresivnog prizora kada podignu poklopac motora, potrebni su sati i sati uloženog truda u neku personalizovanu preradu, a verovatno do sada najbolji viđeni primer takvog entuzijazma nam dolazi iz Holandije. Johan Muter je krivac za postojanje čudovišne verzije kompaktne 190-ce.

On je odlučio da ispod poklopca motora ovog automobila ugura zverski V12 motor iz superluksuzne S klase novije generacije. Nakon upornog merenja i usaglašavanja sa zakonskim propisima, Muter je uspeo u svom naumu da preporođeni 190 sa V12-com registruje za redovnu vožnju po putu. Finalna merenja na dinamometru su dala rezultate. Snaga je 424 KS uz obrtni moment od 585 Nm. Fantastično za malenu limuzinu sa manje od 1.400 kilograma uprkos V12 monstrumu iz Mercedesa S600:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes W124 300E sa motorom iz BMW-a M1

 

202127-mercedes m 03.jpg

 

Od 1971. godine pa do propasti sredinom 2019. godine, nemački tjuner Hartge se bavio doradama BMW-a i jedno vreme, posebno 1990-ih to je bila vrlo uspešna i popularna tjuning kuća.

Braća Hartge su stekla slavu svojim brutalnim ''swapovima'' koje su se uglavnom odnosile na ugradnju dodatno dorađenih snažnijih BMW motora iz većih modela u manje. Hartge je svojevremeno pomerao granice tjuninga te istovremeno primenjujući fantastičnu pažnju na detalje.

 

202128-mercedes m 02.jpg

 

Ali, da li ste znali da je Hartge ugradio čuveni BMW-ov redni šestak interne oznake M88, dakle 3.5 mašinu neviđene snage i zvuka iz 1980-ih, te prvi M motor uopšte koji je pokretao svemoćni BMW M1? Kasnije je saživeo u prvom M5 (E28) te BMW-u M635CSi i jedan od najharizmatičnijih i najboljih motora M odeljenja svih vremena. Serijski je postizao od 215 do 282 KS, zavisno od modela s crvenim poljem na 6.500 obrtaja.

 

202129-mercedes m 01.jpg

 

Da, braća Hartge su taj motor ugradili u Mercedes 300E i svog automobilskog Frankensteina nazvali Hartge F1. Dogodilo se to 1988. godine, napravljen je samo jedan primerak (ovaj sa fotografija), kad su braća zaključila da se motorni prostor 300E modela odlično ''slaže'' sa BMW-ovim rednim šestakom M88. Hartge je izvadio Mercedesov šestak sa dva ventila po cilindru sa 180 KS i automatikom i sklop zamenio sa M88 jedinicom i ručnim menjačem iz Serije 6 E24 BMW 6. Naravno, motor nije bio serijski već obilato dorađen. Zapremina je ''izbušena'' sa serijskih 3453 ccm na 3545 ccm postižući veći odnos kompresije i maksimalnu snagu od 330 KS i 350 Nm!

 

Performanse su za to doba bile spektakularne: Od 0-100 km/h za  6 sekundi, uz najveću brzinu od 300 km/h! Hartge je takođe sredio oslanjanje kako bi poboljšao upravljivost i ležanje, a unutrašnjost je takođe doterana novom drvenom oblogom na instrument ploči, centralnoj konzoli i ulaznim vratima, kao i sportskim sedištima po meri te Hartge upravljačem. Mnogi smatraju Hartge F1 najpoznatijom kreacijom nemačke firme jer govorimo o jednom od najslavnijih Mercedesovih limuzina koja je pokretana jednim od najpoznatijih BMW-ovih motora. Ako ste zainteresovani za kupovinu ovog one-off Hartgea imaćete za to jedinstvenu priliku na Essen Motor Showu koji se održava od 24. i 27. juna (ako korona virus ne promeni planove) na aukciji RM Sotheby-ja. Hartge F1 će se ponuditi bez rezervacije po za sada nepoznatom početnim iznosu, a dolazi u nerestauriranom stanju sa 131.307 pređenih kilometara na satu. Uz auto dolazi kompletna servisna dokumentacija vozila od 1988. do danas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

45 godina Mercedesa 450 SEL 6.9

 

mercedes-benz 004.jpg

 

Model S-klase W116 lansiran je u septembru 1972. godine i od samog početka je sakupljao brojne nagrade uključujući i onu za automobil godine 1974. godine. Zatim je tri godine kasnije najsnažniji model 450 SEL 6.9 zaokružio ponudu najvećeg Mercedesa koja je startovala sa modelom 280 S. Mada je 1973. nastupila naftna kriza što je autoindustriju dovelo u kritičnu fazu, Mercedes je i dalje zadržavao odlične prodajne brojke, ali za vrhunski 450 SEL 6.9 lansiranje je ipak bilo odloženo za nekoliko meseci.

 

mercedes-benz 003.jpg

 

Tehnički, osnova V8 motora velike zapremine modela 450 SEL 6.9 korene vuče iz legendarnog Mercedesa 600 (serija W100), a u ovom najsnažnijem Mercedesu ima čak 6834 kubika zapremine. Motor je isporučivao 286 KS pri 4250/min i 550 Nm pri 3.000 obrtaja, a trostepeni automatski menjač je preuzet od 4.5 litarskog modela, ali je prilagođen performansama i većem obrtnom momentu.

 

mercedes-benz 002.jpg

 

Pritom je Mercedes održavanje svog vrhunskog agregata učinio jednostavnijim (i jeftinijim) za održavanje. Podešavanje hidrauličnih ventila više nije bilo potrebno, a ni tada uobičajeno zatezanje glava cilindra više nije potrebno.

 

mercedes-benz 001.jpg

 

Podmazivanje kartera povećanjem ulja motora na dvanaest litara je omogućilo produženje intervala zamene na 15.000 kilometara. Dakle, tipično nemački - mislili su na sve! Još jedna posebnost je odlikovala ovaj model: hidropneumatsko oslanjanje s kontrolom nivoa s gasnim amortizerima nudilo je vrhunsku udobnost, a u brošurama iz tog vremena se navodi da je - ''ovom inovacijom postignuta optimalna kombinacija izuzetnih voznih karakteristika i maksimalnog komfora u svim uslovima''.

 

Performanse su za jednu pet metara dugačku i dve tone tešku limuzinu od pre gotovo pola veka bila čista fantazija: 450 SEL 6.9 je vozio do maksimalnih 225 km/h koja je često bila tek brojka na papiru, jer je na brojnim novinarskim testovima ovaj automobil vozio i preko 240 km/h, dok je do 100 km/h ubrzavao za 7.4 sekunde. Između 1975. i 1980. godine u Sindelfingenu je proizvedeno 7.380 primeraka ''top gun'' limuzine 450 SEL 6.9 koja je tada koštala enormnih 69.930 nemačkih maraka. Za poređenje, osnovni model 280 S je imao cenu od 28.800 maraka.

 

Na kraju oprema: standardne karakteristike bile su klima uređaj, grejano zadnje staklo, centralno zaključavanje, tempomat, prozori na struju, sistem za pranje i čišćenje prednjih svetala, sedišta od velura i automatski sigurnosni pojasevi na prednjim i zadnjim sedištima i šiber. Radio/telefon Becker AT 160 S se ipak doplaćivao i to čak 13.500 DM. Na tržištu klasika Mercedes 450 SEL 6.9 je sve traženiji, a rezultat toga je i stalno povećanje vrednosti. Cena mu je danas, ako je u dobrom fabričko stanju, oko 70.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na današnji dan 1991. proizveden poslednji primerak Trabanta 601

 

Trabant-601.jpg

 

Poslednji primerak legendarnog automobila iz DDR-a proizveden 30. aprila 1991. Bio je to ljubičasti Trabant 1.1 Universal, modernizovana, karavanska verzija kultnog modela Trabant 601, sa 4-taktnim 4-cilindarskim motorom snage 41 KS, kakav se ugrađivao u Volkswagen Polo. Savremeni motor mu je omogućio pristojne performanse (125 km/h maksimum, 22 sekunde do 100 km/h), uz potrošnju od 6 do 7 litara. Pola godine nakon ujedinjenja Nemačke bio je jedan od poslednjih simbola DDR-a. Finalni Trabant 601 koji je proizvodne trake u Zwickau sišao 30. aprila 1991. godine nosio je oznaku Trabant 1.1 i bio je rednog broja 3.096.099. Paradoksalno, proizvodnja je ugašena u trenutku kada je ovaj ''plastični'' automobil čudnim putevima istorije ušao u legendu, koju nije stekao u proizvodnji od 1964. do početka 1990. sa izvornim 2-cilindarskim, 2-taktnim vazduhom hlađenim motorom (po DKW-ovoj koncepciji iz sredine 1930-ih  koji je iz 594 ccm razvijao 23, odnosno 26 KS.

 

 

Poslednje nepune dve godine (1990. - 1991.) proizvodio se sa 4-taktnim, 4-cilindarskim motorom napravljenim po licenci Volkswagenovog motora serije VW EA 111, koji se ugrađivao u Volkswagen Polo II, a iz 1043 ccm je razvijao 41 KS (u VW Polu 45 KS). Dakle, nije imao Volkswagenov motor kako mnogi pogrešno navode, nego motor napravljen po Volkswagenovoj licenci.

 

 

Zapadni svet je bolje nego što se misli poznavao automobile nastale u komunističkim zemljama. Lada, Wartburg, Moskvič, Škoda, Polski Fiat, Zastava...bili su prisutni na zapadnim tržištima, čak i ako je prodaja bila marginalna. Trabant nije jer nije zaovoljavao ni minimalnim zahtevima zapadnih legislativa, ali zato je u Istočnom bloku bio pravi hit. Liste čekanja bile su notorno duge, a proizvedeno je više od tri miliona primeraka. Tako da je taj isti zapadni svet ostao zatečen nad scenama koje su počele da se dešavaju u Nemačkoj od leta 1989. Nepregledne kolone Trabanata počele su da se pojavljuju na zapadnonemačkim putevima, a u njima Istočni Nemci u potrazi za boljim sutra koje nije uključivalo ''Trabije''. Čim bi se domogli nekog polovnog zapadnog automobila DDR-ci su Trabante naprosto ostavljali, bacali u smeće. Poklanjani su ili prodavani za nekoliko maraka, ali su pritom neočekivano postali i simbol pada komunizma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartburg 353: prvi primerak proizveden 1. juna 1966. godine

 

wartburg 03.jpg

 

Mada danas često neopravdano podcenjivana, istočnonemačka autoindustrija se prvih četvrt veka komunističke vladavine zapravo inovativnošću i dizajnom mogla meriti sa onom u zapadnoj polovini zemlje. Ograničavajući faktor su nažalost bili zastareli dvotaktni motori, na čijim naslednicima se nije smelo raditi jer je Partija smatrala da nema potrebe za time.

 

156790-wartburg 02.jpg

 

Wartburg 353, čija serijska proizvodnja je počela pre tačno 54 godine u Eisenachu, gotovo svim ostalim je mogao da se meri sa zapadnim konkurentima: prednji pogon, dobre performanse za klasu, moderno dizajnirana i vrlo prostrana karoserija.

 

wartburg 01.jpg

 

Izvozio u dosta zemalja i kod nas uživajući solidnu popularnost, dok se u samom DDR-u na njega čekalo i više od decenije. Četvorotaktni motor 1.3 iz VW Golfa je ugrađen tek 1988. godine, a proizvodnja je prestala 1991.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba mnogo da upalite Mercedesov dizel posle 16 godina

 

Često se govori da dizel motori uz pravilno održavanje pružaju vrhunsku pouzdanost. Iako ćemo vam ostaviti da sami odlučite da li je to još uvek slučaj, video zapis u nastavku pokazuje tačnost toga.  Imajući u vidu da je ovaj Mercedes W124 iz 1988. godine dugo bio nepomičan na istom mestu, prvi zadatak je bio da se izgura iz ''svog skrovišta'' na bolju poziciju za radove. Iznenađujuće, tri od četiri gume držale su pritisak vazduha i dalje. Nakon što je auto izvučen traktorom, podignuta je hauba i videlo se da je motorni prostor u sasvim korektnom stanju. Najvažnije je bilo da šipka za merenje nivoa ulja nije bila suva.

 

Nakon stavljanja drugog akumulatora upalio se nekakav alarm. Nakon dijagnostike problema alarm je isključen i više nije bilo problema te vrste. Kad je alarm isključen, činilo se da svi električni uređaji funkcionišu normalno. Sa malo naprskanog spreja za skidanje korozije na raznim mestima, motor se pokrenuo. Dao je znak života, iako nije upaljen. Nakon skidanja jednog od kaiša napred, motor je startovao. Nakon što su dopunjene tečnosti i zamenjen probitno uklonjeni kaiš, motor je ponovo startovan bez problema. Motor nije zvučao baš potpuno zdravo nakon što se vratio u život, ali bili smo iznenađeni što je uopšte radio.

 

rsz_flcs_logo.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: 1979. Mercedes S-Class W116

 

Prva luksuzna Mercedesova limuzina koja je nosila naziv ''S klasa'' - 350 SE V8. U brojnim tada naprednim rešenjima koje auto ima, valja istaći da je ovo prvi auto na svetu sa ABS-om:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restauracija Mercedesa 190 starog 32 godine

 

206553-mercedes 190 01.jpg

 

Mnogi od nas poseduju automobile koji su stari i po nekoliko decenija i od kojih ne želimo da se oprostimo. Čudna stvar kod automobila je ta što se za njih možemo vezati kao i za osobe. Ako smo nasledili automobil od neke drage osobe, ili ako posedujemo auto u koji smo prvi put seli kao vozači pre 30 godina, onda je jako teško predati ključeve nekom druogom, ili još gore, odvesti takav automobil na otpad. Zato ljudi obično u garažama i na parkinzima čuvaju ovakve automobile sa nadom da ih jednog dana mogu restaurirati i vratiti im stari sjaj. Iako je za to potrebno mlao ulaganja i truda, takvi poduhvati su i te kako mogući, a ovaj klip će vam to i dokazati.

 

Mercedes star 32 godine, dugo nije vožen i veći deo svog vremena proveo je izložen suncu i vremenskim uslivma. Njegova boja potpouno je izbledela i imala je ogrebotine koje su naizgled bile nepopravljive. Međutim, samo jedno profesionalno poliranje i pranje dovelo je do toga da ovaj auto zasija kao da je izašao iz fabrike. Pogledajte video i verujte nam da ćete dobiti želju da istog momenta odete da polirate vašeg oldtajmera:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Wartburg 353w vs Trabant 601

 

Jura i Pervan uporedili su 1 na 1 dva kultna dvotaktaša, Wartburg i Trabant :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 godina Mercedesa koji je promenio svet karavana

 

207563-mercedes w124.jpg

 

Slavni Mercedesov karavan je predstavljen pre 35 godina. Bilo je to 1985. godine kada je na Frankfurt Motor Show-u premijerno predstavljen naslednik legendarnog W123 u karavanskom izdanju. Stigao je godinu kasnije, a taj T model je doneo puno više upotrebljivosti pod dizajnerskom kapom jednog od najtalentovanijih dizajnera. Bruno Sacco je na jednostavan način dodao zadnji volumen, dok je sve ostalo isto. Time je pokvarena aerodinamika pa je koeficijent otpora vazduha skočio na 0.34. Ponuda je bila šarolika, a išla je od 72 do čak 188 KS. Taj najjači je bio 300 TE, isti onaj koji je naknadno premijerno uveo 4Matic pogon u prethodnika E klase. Pogon na sve točkove kupci su morali da plate čak 12.000 DEM (maraka), ali su od 1989. godine imali na raspolaganju čak 220 KS snažnu verziju (300 TE-24).

 

mercedes e 36 1.jpg

 

1993. godine dolazi E klasa, a onda i E36 AMG sa 3.2 motorom od 272 KS i 240 km/h. Bilo je to vreme kad je nešto slično nudilo samo nekoliko kompanija, a većina njih samo na upit. Ipak, karavan je ostao u senci limuzine. Prodato ih je 340.503, osetno manje od limuzine koja je prodata u 2.213.000 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartburg 353 W Turist iz 1977. na prodaju za 101.000 evra

 

214074-wartburg 353.jpg

 

Lansiran je pre nešto više od pola veka - da bi se proizvodio tokom narednih 25 godina, a bio je čest prizor i na putevima bivše Jugoslavije. Wartburg 353 počeo je da se proizvodi 1966. u tadašnjoj Istočnoj Nemačkoj, kao porodični automobil srednje veličine. Limuzinska verzija bila je dugačka 4.22 m, ali je mnogima bila primamljivija praktična karavan varijanta koju i danas možete da sretnete u blizini pijaca.

 

Upravo je jedan takav primerak oglašen na prodaju u Hrvatskoj. I tu ne bi bilo ništa čudno, sve dok vam se pogled ne zaustavi na ceni. Verovali ili ne, vlasnik ovog Wartburga 353 W Turist iz 1977. traži za njega 101.000 evra! Kaže da je moguća i zamena za drugi auto ili nekretninu. I dok je neke samo nasmejala ova cena, drugi smatraju da bi se realna vrednost automobila verovatno dobila kad bi se izostavile poslednje dve ili tri nule. Kako se još navodi u oglasu, Wartburg ima motor od 993 ccm i 50 KS, a prešao je 75.000 km. Menjač je 4-stepeni manuelni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Mercedes 190 (W201)

 

Ono kad je C klasa smatrana za mali (baby) Mercedes - to je bila uloga W201. Formalno se nije zvala C klasa, njen naslednik jeste...ali se suštinski smatra da je ovo prva C klasa.

Njena dužina je ista kao što je danas ima A klasa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restomod Mercedes W108

 

mercedes w108 03.jpg

 

Mercedesovi oldtajmeri su voljeni zbog svojeg bezvremenskog i impozantnog dizajna, i usmereni na udobnost. Međutim, ovaj primerak Mercedesa 250S W108 iz 1968. godine je nešto sasvim drugo, nakon što je dobio pogonski sklop i unutrašnjost relativno ''novog'' C63 AMG-a. Neobičan restomod se nalazi se u Brizbejnu u Australiji, i možda je ''ultimativni sleeper''. Vlasnik je odlučio da zadrži originalnu nijansu crne sa mnogo hromiranih elemenata. Međutim, spoljašnji pokazatelji da ovo nije reč o običnom W108 su moderne 19-inčne felne sa pet krakova koje savršeno otkrivaju AMG-ove kočione čeljusti i ''S'' emblem na prtljažniku.

 

mercedes w108 02.jpg

 

Ulazeći u kabinu sedate u drugi automobil, ili je možda bolje reći drugo doba. Iza upravljača umotanog u alkantaru se nalazi moderna nadzorna ploča sa infotainment sistemom i sportskim sedištima.

 

mercedes w108 01.jpg

 

Vlasnik navodi da obožava efekat zbunjenosti prolaznika koji ne očekuju takve nivoe performansi od jednog W108. Svojevremeno, najsnažnija verzija je bila 280 SEL sa 4.5 V8 koji je proizvodio 197 KS, koji su na zadnje točkove slani putem trostepenog automatika. Međutim, ovog Mercedesa sada pokreće moderni 4.0 bi-turbo V8 koji na put isporučuje 510 KS i 700 Nm obrtnog momenta, zato sada imate širu sliku u glavi. Zapravo je ovaj W108 još snažniji - on proizvodi 522 KS. Nismo sigurni da li je vlasnik testirao ubrzanje, ali C63 do stotke stiže za manje od 4 sekunde i razvija maksimalnu brzinu od 290 km/h. Konverziju je odradio Deluxe Body Werx, uz pomoć Maranello Auto Services-a i eTuner-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1982. Wartburg 353

 

Od 1966. do 1988. ovo je bio neprevaziđeni automobilski san svake istočnonemačke porodice:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1992. Mercedes W124

 

Danas se ovakvi Mercedesi računaju u E Klasu.

Konkretan model je 250D, što znači da je ispod haube 2.5 atmosferski dizel (OM 602) sa 5 cilindara, koji daje 94KS/158Nm, ide do 175 km/h, a stotku postigne posle 16.5 sekundi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Škoda 120 L

 

Osim u državama iza Gvozdene zavese, Škodina limuzina bila je prodavana u Velikoj Britaniji, Grčkoj, a i u SFRJ je imala svoju odanu klijentelu. Ona je bila češki san '80-tih.
Tokom snimanja iskusivši perfomanse 120-tke, mogli samo samo da se divimo veličini poduhvata Češkog turiste koji je sa ovim automobilom vukao prepunu prikolicu na Jadran:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...