horvat 6456 Posted June 29, 2014 Malo trosi ulje ali nista strasno. Dospem litru od zamene do zamene, s tim sto menjam mozda malo cesce nego sto treba. Da li baca ulje na cep, nisam probao ali probacu sutra. Kad je hladan hoce da se davi kad turiram al to sam smatrao normalnim. Izgleda da nije? Inace nedavno sam isao na duzi put, sipao pun rezervoar i stavio onaj aditiv za ciscenje ubrizgavanja, nisam osetio apsolutno nikakvu razliku, ali tad se prvi put upalila lampica. No sad vec treci tank trosim od onda...Kako mogu da : proverim dizne proverim/sredim klapnu za protok gasa ocistim lambde? Quote Share this post Link to post Share on other sites
milos.becejac 5 Posted July 3, 2014 E prijatelju izgleda da mnogi Puntici imaju manu sa tim. Mog Puntica prevashodno je vozio deda I njega mnogo nije zamaralo to sto secka kad je hladan itd.Klapnu mozes da ocistis akselom, skines poklopac filtera drzi se koliko se secam na 4 mesta I odmah ispod ti je klapna, kad je pretisnes iskrivi se I upadne unutra, nju regulises pritiskom na gas. Motor ugasen, uzmes cetkicu neku, naprskas aksel sacekas malo, dobro izglancas I obrises. Upalis tako auto posto je aksel mozda zapaljiv pa da sagori odmah sve. Pranje dizni u nisu sa skidanjem ti je 1.500dinara, pranje u ultra zvucnoj kadi. Za lambda sonde ne znam, mislim da se one menjaju, za puntice oko 2000dinara. Secakanje kad je hladan I kao da se davi ja sam bar resio zamenom filtera za vazduh kako sam stavio nov tako se vise to ne desava. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 3, 2014 Hvala na savetu. Kontam da odradim sve to plus da skinem i ocistim lambdu jer kolko sam video 6500 je nova a kazem nije ni pokvarena. Neki majstor mi spominjao da je potreban poseban alat za skidanje lambde. Zar nije to samo kljuc odvrnes i cao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 19, 2014 Danas sam ocistio klapnu gasa, i skinuo lambdu sondu, ocekivajuci da ce biti sva od garezi. Ja ne znam dal je to samo meni tako, al ono je bilo cisto skroz ni traga ikakvoj garezi. Imala je sloj neceg sto lici na so. Tako belo tanko, zrnasto, to sam skinuo, vratio i naravno nista se nije promenilo i dalje daje istu gresku. Auto identicno radi identicno trosi identicno ide kao i prethodnih 6 godina koliko je kod mene... S obzirom da nema sta drugo da se radi, ostaje mi samo da je promenim pretpostavljam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7727 Posted July 20, 2014 Koji lambdu si skidao, 1 ili 2? Kako se krecu vrednosti? Kakvi su prelivi na diznama? Vrednosti bobina? Svecice, kablovi? Sta kazu knock senzori? Ako javlja samo grejac sonde a ovi parametri su ok , onda je verovatno samo do grejaca - cele sonde Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 21, 2014 Ovi parametri na slikama pokazuju da ti motor radi u otvorenoj petlji,sto ce reci da motorni racunar ne dobija podatke od lambda sonde,nego organizuje rad motora prema drugim parametrima.Dabi racunar koristio podatke od lambda sonde ona mora da bvude zagrejana na 350 c,zato ima grejace da bi se brze zagrejala i da bi motor radio u zatvorenoj petlji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 28, 2014 Skidao sam gornju lambdu, pre katalizatora. Vrednosti lambde se krecu izmedju 0.1 i 0.9 V, sto je po propisanom. Svecice su ok, njih sam menjao nedavno. A za ostale parametre koje si me pitao, nisam ih iscitavao, jer ni ne znam sta znace tacno... E vidis nisam to znao @petarcirjanic, moracu da ga ocitam posle neke jace voznje kad je full vruc, da vidim da li se zatvorila petlja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 28, 2014 Netreba ti duza voznja,lambada sonde se relativno brzo zagreju zato sto ih zagrevaju vreli izduvni gasovi.mislim da je dovoljno da ti auto radi 10 tak minuta.Ako i onda radi u otvorenoj petlji nesto nije uredu.Cinimi se da ti ove vrednosti lambda sonde nevaljaju.Videcu ti tacan napon za obe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 28, 2014 Lambda sonda posle katalizatora(ako je imas) mora da daje napon od 0,8-0,9v(kad je motor zagrejan u leru) mislim da bi ovaj napon trebao da varira a ne da bude konstantan(vazi za obe sonde). Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted July 28, 2014 Na kom to fiatu treba da bude napon od 0.800mV ili 0.900mV sonde posle kata?Odakle ti taj podatak? Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 28, 2014 tolerancedata (moguce je da je greska) ne mogu sada da trazim kasno je provericu sutra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 29, 2014 punto mk2 80hp 16v Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 29, 2014 Za lambdu posle katalizatora nisam gledao, ali ova pre katalizatora varira stalno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 29, 2014 ako varira to je ok,i treba da ti se menja rich lean(bogato,siromasno)nesme da stoji konstantno jedno od ta dva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted July 29, 2014 E da Mislim da se i to menja. Jedino sto ak ose dobro secam stalno je u otvorenoj petlji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted July 29, 2014 punto mk2 80hp 16v http://www.autopartoo.com/products/5189373-1729789.html http://alflash.com.ua/for/section_A.pdf Sonda posle kata ako je sve ispravno treba da pokaze oko 0.450mV bez variranja, 0.800mV ili 0.900mV bi bila bogata smesa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 29, 2014 Sonda ispred katalizatora mora da pokazuje od 1.1-0.9v sa oscilacijom od do. to ti je ovaj ocilograf na zadnjem linku pri kraju,znaci napon raste i smanjuje se u jedinici vremena i dobija se srednja vrednost od 450 mv.tu nema nikakve dileme.Za sondu posle katalizatora cu da proverim mozda je greska u programu,za nju bi trebalo da bude srednja vrednost 500mv stime sto su gornja i donja granica pomerene prema sredini.Provericu .pogresio sam nije 1,1-0.9 nego 0,1-0,9 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted July 29, 2014 (edited) AUTOMOTIV – OSNOVE Lambda sonda Lambda sonda – senzor kiseonika u izduvnim gasovimaSenzor lambda u vozilima sluzi za merenje kolicine kiseonika u izduvnim gasovima. Postavlja se na izduvnoj grani ispred i iza katalitickog konvertora (katalizatora). Signal sa sonde sluzi za korekciju smese goriva i vazduha koja treba da bude u granicama 0,97 – 1,03 – tzv.“sistem rada u zatvorenoj petlji”.Obelezava se kao O2S – senzor bez grejaca i HO2S – senzor sa grejacem.Tipovi O2S:Cirkonijumske sonde (ZnO2) – daju na izlazu 100 mV (0,1 V) – (siromasna smesa) do 1 V – (bogata smesa) (bogata smesa) O2S moze imati 1,2,3 ili 4 provodnika.Sonda sa jednim vodom – za signal, spoj sa masom ostvaren preko kucista sonde.Sonda sa dva voda – za signal i spoj sa masom.Sonda sa tri voda – signal, napajanje grejaca, spoj grejaca sa masom preko EKMSonda sa cetiri voda – signal, spoj sonde sa masom, napajanje grejaca,spoj grejaca sa masom preko EKM. Titanijumske sonde – rade na principu promene otpornosti (sto uzrokuje promenu frekvencije), Imaju brzi odziv signala (brzina rada) i signal je stabiniji u vecem opsegu temperatura. Signali se krecu od 0 V do 5 V. a)bez kucista b)sa kucistem Rad sondeU rezimima hladnog starta i velikog ubrzanja zanemaruje se signal sa O2S (jer umanjuje performanse motora) – to je rad u “otvorenoj petlji”. Tada je potrebno da smesa bude bogata, sto bi signali sa sonde ka EKM (racunaru vozila) i pokazao, a EKM bi dala povratnu informaciju da se smanji dotok goriva, a to ne bi bilo dovoljno da motor ubrza i gasio bi se , odnosno ne bi mogao da upali. Cim se uspostavi odgovarajuca radna temperatura motora (min. 60 C) ili po prestanku ubrzanja ponovo se uspostavlja rezim rada u “zatvorenoj petlji”.Druga lambda sonda se postavlja iza katalizatora za dodatnu kontrolu sastava smese i kontrolu rada katalizatora (dijagnosticka sonda). Lambda sonda sa grejacem (HO2S)Minimalna radna temperatura pri kojoj O2S daje signal je 300 C; za to se koristi grejac pri startu i u rezimu praznog hoda, radi brzeg uspostavljanja rada u “zatvorenoj petlji”. Napajanje grejaca ide sa prikljucka pumpe za gorivo (da se izbegne ukljucenje grejaca pri iskljucenom motoru).Ispitivanje O2S oscioloskopomMotor treba da radi na 2000 – 3000 ob/min oko 30 sec da bi se sonda zagrejala.Provera se vrsi na:PRAZNOM HODU-motor radi 30 sec na 2000 ob/min, a zatim na praznom hodu (idle).Napon signala i frekvencija (prva sonda):0,2 – 0,8 V (cirkonijumska)0,3 – 4,3 V (titanijumska)f=0,2 – 0,4 Hz kod SPIf=0,4 – 0,6 Hz kod MPIPRI 2000 ob/min-motor radi na 2000 ob/min.Napon signala:0,2 – 0,8 V (cirkonijumska)0,3 – 4,3 V (titanijumska)f=0,75 – 1,5 Hz kod SPIf=1,5 – 2,5 Hz kod MPIKod cirkonijumskih O2S:-nizak napon 0,2 V ukazuje na siromasnu smesu, a uzroci mogu biti : paljenje, dodatni ulazak vazduha u usisnu granu,losi izduvni ventili,mali pritisak goriva, zapusen brizgac(i)…-kada se naglo dodaje gas, napon ispravne sonde raste-visok napon iznad 0,8 V pojavljuje se kod prebogate smese; moguci uzroci: previsok pritisak goriva, propustljivost brizgaca, smanjen protok vazduha u usisnoj grani,los protokomer ili senzor pritiska u usisnoj grani,…-izostanak signala ukazuje na neispravnost sonde-ako je napon konstantno 0,45 V moguce je da EUJ kompenzuje signal (sonda iskljucena)-neodgovarajuca frekvencija dovodi do neravnomernog rada motora pri manjim opterecenjima i ubrzanju. Ako je frekvencija manja nego sto treba naponski signal je „trom“ tj. siri nego sto je uobicajeno. Signal normalnog rada sonde Gornji oscilogram prikazuje normalan rad sonde pre katalizatora: granicne vrednosti osciluju izmedju o,1 i 0,8 V; srednja vrednost oko koje se vrsi promena signala od siromasne ka bogatoj smesi i obrnuto je 0,45 V sto je vrlo bitno jer je ta vrednost 0,45 V ekvivalent vrednosti lambda = 1 sto znaci da smesa osciluje izmedju bogate i siromasne smese, a to je osnovni zahtev za pravilan rad katalizatora. Drugi oscilogram sonde posle katalizatora vec ne pokazuje dobar signal jer je pomeren ka bogatoj smesi – osciluje oko srednje vrednosti 0,815 V . U ovom slucaju mora da postoji i trajna adaptacija smese koja se izrazava u procentima i fiksna je (memorise se). Dobar signal bi oscilovao (vrlo malo) oko 0,45 V sto bi znacilo da je katalizator odradio svoju ulogu i iz izduvne cevi izlaze H2O, CO2 , O2 i N2, odnosno molekuli koji se prirodno nalaze i u atmosferi. Znaci nema zagadjenja. Ako bi signal pratio oscilacije prve sonde pre katalizatora i po frekvenciji i amplitudi, to je pokazatelj da katalizator ne vrsi svoju funkciju (zapusen ili „pregoreo“). 1 – regulaciona sonda2 – dijagnosticka sonda – ovakav signal pokazuje neaktivnost katalizatora.Oblik naponskog signala regulacione sonde (ispred katalizatora)-rastuci napon i frekvencija odgovaraju povecanju broja obrtaja motora, a opadajuci smanjenju broja obrtaja-spojiti sonde oscioskopa izmedju referentnog voda i mase-motor treba da radi na radnoj temperaturi-podesiti vremensku osu (f) na odgovarajuci opseg (200 ms/div)-prema obliku signala pratiti stanje: 1)ako nema talasnog oblika, nego se pojavljuje ravna linija u nivou 0,45V ili 0,465 V sonda je iskljucena, EKM daje kompenzovan signal2)ako je napon oscilujuci ispod 0,45 V do 0,1V ukazuje na siromasnu smesu3)ako je napon oscilujuci od 0,6 do 1V, ukazuje na bogatu smesu;4)ako je oblik talasni na praznom hodu, kratko nekoliko puta za redom otvarati leptir – talasni oblik treba da pokaze ciklicni signal u granicama priblizno 0 – 1 V. ps Senzori Сензор запреминског протока ваздуха- VAF Сензор масеног протока ваздуха – MAF Сензор потпритиска у усисној грани – MAP Сензори температуре Ламбда сензор Edited July 29, 2014 by kičerica Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 29, 2014 Slazem se sa svime sto je napisano i to mi je poznato,mada ce nekog drugog mozda da zbuni. Kao sto sam rekao moguce je da je greska u programu.ovo sto je navedeno o vrednostima voltima ima i na ove dve slike sto sam postavio,vrednost prilikom dodavanja gasa oduzimanja gasa itd. Druga stvar nemoze napon da bude isti na prvoj i drugoj sondi jer izduvni ngasovi nisu isti pre i posle katalizatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 29, 2014 Signal sa sonde sluzi za korekciju smese goriva i vazduha koja treba da bude u granicama 0,97 – 1,03 – tzv.“sistem rada u zatvorenoj petlji”.Sta znaci ovo 0,97-1,03? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted July 29, 2014 korekcija smese goriva i vazduha Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 29, 2014 1.0 predstavlja odnos 14,7 delova vazduha prema 1 delu goriva. To je tzv lambda odnos i pri sagorevanju takve smeše ima kompromisno najmanje štetnih materija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petarcirjanic 70 Posted July 29, 2014 Jasno to bi u stvari trebalo da bude lambda =1 ali su da lineku toleranciju pa su dodali decimale.To verovatno vazi za sondu pre katalizatora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 30, 2014 Kad je sve jasno , još malo pojašnjenja Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted August 1, 2014 Odlicni postovi Quote Share this post Link to post Share on other sites