Jump to content
FAS Euroauto Goran
trciskoci

Punto mk.2 1.2 8v / Punto mk.1 1.2 75 - parametri tokom rada motora

Recommended Posts

da da obrati paznju na taj spark advance... neces resiti problem zamenom svecica....

Share this post


Link to post
Share on other sites

da da obrati paznju na taj spark advance... neces resiti problem zamenom svecica....

Koliko sam mogao da pročitam taj parametar je nepromenljiv, tj. kontroliše ga ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da I tu se javlja problem...


ovakva je svecica kada je veliki ugao pred paljenja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako se šteluje ugao paljenja kod Punta?

Edited by M Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ih još promenio, reče Gusar da sama zamena neće rešiti problem i da je potrebno proveriti i taj parametar ugla predpaljenja ili šta već znači "spark advance"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, slušao sam čoveka koji je, pre tebe, jedini ponudio pomoć u ovoj temi. Menjam sutra svećice pa se javljam sa zapažanjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije me mrzelo da večeras zamenim svećice i ko bi rekao, čini mi se da je dosta bolje, nemo one tromosti kod kretanja i ubrzanja. Pitanje je samo šta izaziva onakve naslage na svećicama, na starim vidim da je najgora situacija sa svećicom na 1. ali i na 2. cilindru, 3. i 4. deluju bolje, tj. nema takvih naslaga. Takođe trajale su relativno kratko, promenjene su početkom 2012 pre oko 20.000km, ranije su mi trajale dosta duže, bar 30-35.000km.

 

3534d7280700190.jpg

Edited by M Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvo sto upada u oko je to da treca svecica nije bila zavijene uopste ili je iskrivljen navoj pogledaj pa uporedi...

 

a ove naslage mogu I da nastano od vode u gorivu a isto tako od prljavih dizni...

 

 

idi jos jednom proveri trecu svecicu da lisi je dobro zavio ako ne moze probaj polako napred nazad tj zategnes jos 1/4 kruga pa otpustis pola ona mora da se navije toliko da zadihtuje s podloskom...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, vidi se jasno, nisam to ni primetio. Ove nove sam ja stavio večeras i svaku sam zavio do kraja, ne može više osim nekim većim ključem, mada mislim da to nije ni poželjno. Nijedna nije pružala neki specifičan otpor kod stezanja do momenta dok nije došlo do samog kraja. Proveriću još jednom.

 

Što se tiče naslaga, jel mogu da nastanu zbog lošeg dihtunga glave, na kom cilindru obično prvo procuri? Nisam primetio neki veći gubitak rashladne tečnosti ali sam jednom dolio, nekih godinu dana od zamene antifriza kada je pri hladnom motoru bilo ispod minimuma.

Edited by M Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

obicno crkne izmedju prvog I drugog cilindra ali kod tebe je mislim pravila problem ta treca svecica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li proverio parametre sad posle zamene? U onom postu sam primetio da ti knock senzor valjda na 4-tom cilindru javlja neku ne pravilnost, takodje mislim da ti Lambda sonda iza Katalizatora ima losa ocitavanja. Kakvi su parametri dizni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

obicno crkne izmedju prvog I drugog cilindra ali kod tebe je mislim pravila problem ta treca svecica...

 

Možda je upravo malo popustio dihtung između prvog i drugog cilindra, otuda i one naslage na njima.

 

Proverio sam naknadno kako leže ona problematična 3. i nažalost definitivno je bila loše uvrnuta i nije odmah legla do kraja, ostale svećice imaju po 10 punih okreta ključem dok je ova imala samo 8 do potpunog odvrtanja. Posle par pokušaja i ova nova je zavrnuta do kraja i tek tada video da je podloška došla u kontakt sa glavom motora, pre toga je bila potpuno čista. Vidim da je problem kod 3. što je odmah iznad nje onaj nosač sajle gasa, pa je prilikom neke zamene to zasmetalo i otišla je svećica ukrivo.

Na sve to uspeo sam da skršim jedan od kablova koji ide na svećicu, kablovi su prvi fabrički sa kojima je auto i kupljen 2003 pa je pukla plastika oko gume, dosta je bila krta. Sutra ću i to morati da menjam. Posle ću pratiti kako se ponaša u vožnji pa ako i dalje bude nekih problema moraću kod majstora da sve pretrese, i dihtung i navoj pa da znam šta dalje.

 

 

Jesi li proverio parametre sad posle zamene? U onom postu sam primetio da ti knock senzor valjda na 4-tom cilindru javlja neku ne pravilnost, takodje mislim da ti Lambda sonda iza Katalizatora ima losa ocitavanja. Kakvi su parametri dizni?

 

Nisam proveravao parametre večeras, samo sam zamenio svećice i utvrdio da dosta bolje ide, pogotovo kod izlaska iz garaže gde je veći uspon, tu se dosta mučio. Vidim da lambda 2 daje ok verdnost kada je u leru, ali da padne dosta kada je na oko 3300 o/min. Sutra kada montiram nove kablove pogledaću ponovo parametre i postaviću ih ovde.

Edited by M Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to ok. vrednost ( Koliko ja znam) Vrednost LS iza katalizatora treba da bude od 300-500v bez variranjam idealno je 450v, a tebi je na leru 097 a na gasu 600+v, i knock senzor na 4-tom cilindru prijavljuje neki problem... Sve je tu lancano povezano, i to sto ti je ugao p. 34c i Ls, i kn. senzor. Proveri ponovo parametre sada posle zamena svecica i vidi kakve su i dizne.

Moguce je da ti je sve ovo bilo zbog svecica i kablova..

Edited by MS PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to ok. vrednost ( Koliko ja znam) Vrednost LS iza katalizatora treba da bude od 300-500v bez variranjam idealno je 450v, a tebi je na leru 097 a na gasu 600+v

 

Obrnuto.

Na leru  :Lambda 1 signal (After-Cat.): 0.639 V

Na gasu:Lambda 1 signal (After-Cat.): 0.097 V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko šta tačno znači parametar "Number of rewrites"? Ako ima vrednost 1, da li to znači da je menjana vrednost Odometer, odnosno da je pomerana kilometraža? Nekima piše 0, a na mom konkretno ima 1. Kod prijatelja na njegovom Puntu piše 2, ali za taj konkretno znam sigurno da je menjana kilometraža.

Edited by gzezelj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci koliko puta je ubacen novi softver.

Nije menjana vrednost odometra jer imas opciju "odometer at last programming",gde je upisana kilometraza od poslednjeg reprogramiranja...

Imas i opciju "ecu programming date" gde mozes pogledati kad je ta promena izvrsena.

 

Mozda je nekad u servisu samo ubacen novi program i tada ecu pamti i kilometrazu pre tog ubacivanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj sad,kako ima vrednost 0? :)

 

"odometer at last programming"znaci koliko je presao od poslednje izmene.Pod uslovom da softver nije promenjen neposredno pre ocitavanja kilometraze,mora biti neka kilometraza.

 

Vidi datum kad je menjan softver,onda pogledaj koji je danas i mora biti neka kilometraza :)

 

Nadam se da smo se razumeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu, imam sledecu situaciju. Ponekad mi se upali servisna greska, i po kodu ocitam da je u pitanju grejac lambde sonde. Malo sam istrazivao po internetu kako to radi, i ako sam dobro razumeo, meni se grejac (koji sluzi da bi sonda uopste davala neki napon) ponekad ne upali, ili zakasni, i onda se ocita neka nepostojeca vrednost koja ostane u memoriji i lampica mi svetli. Posle izvesnog broja uspesnih paljenja, lampica se sama ugasi, a nekad je jednostavno sam resetujem. Iscitavao sam vrednosti i koliko razumem (po onom sto sam procitao na internetu) vrednosti su OK. Nikakve simptome nemam,znaci auto ne trosi vise nego obicno, ide ok, vuce ok, jednom recju sve ok. E sad kog god sam pitao majstora, svi samo pristanu na to da zamene celu lambdu il nista. A meni se nekako ne daje taj novac, kad u principu nije crkla. Da li je neko imao slicna iskustva, da li mozda postoji varijanta da se lambda izvadi, malo ocisti ili ne znam ni ja kako to izgleda? S obzirom da je u izduvnoj grani, pretpostavljam da je puna garezi i svega...

 

U sustini da li postoji neki vid odrzavanje lambde, ciscenja ili 'poprakve' za ovakve situacije kao sto je moja?

 

ecu.jpg

 

ecu2.jpg

 

Evo i par screenshotova mojih ocitavanja

 

Edit: ne vidi se na slikama, al tamo gde je opis smeshe (lean ili rich) meni je 'Lean' ... tako dok u leru stoji, ne znam jel to tako treba, vidim kolegi iznad je rich ...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ti troskari ulje ? Upalis auto, skines cep I jel baca na gore malo ? Kad je hladan, kad turiras na sitno hoce da se davi ? Moguci problem su dizne, klapna za protok gasa a lambda sonde su verovatno prljave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...