Jump to content
FAS Goran
trciskoci

Punto mk.2 1.2 8v / Punto mk.1 1.2 75 - parametri tokom rada motora

Recommended Posts

Postovanje drugari!

Ne mogu nigde da nadjem opseg parametara (kada je sve u redu sa motorom) kada motor radi. Nakacio sam dijagnostiku i pregledao sve i napravio screen shot-ove i ima par parametara koji odudaraju. Konkretno "Knock sensor signal Cyl." i "Lambda 1 status (pre cat)i (after cat)", ali i ostali parametri me zanimaju. Ako je neko raspolozen da baci pogled i da kaze da li su ovi parametri OK.
 

cxca31400.pngcxca31401.png
cxca31402.pngcxca31403.pngcxca31404.png

 

Zadnja slika je uz dodavanje gasa na 2000 rpm. 

Knock sensor signal Cyl. parametri su dosta razliciti

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-) Svaka cast! Upravo se o tome radi! Uzgre da kazem da sam proveravao kompresiju i odlicna je,a ne mogu da provalim sta je fora. Inace ni majstori koje sam angazovao nisu bas bili reciti vezano za ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da imas problem sa diznama, stavka "Injection time" ti je jako velika,treba do bude od -0,... do +0,... , znaci treba da bude ili u plusu ili u minusu samo da je prvi broj 0, tebi je 2,420 ms. Ja imam 1.2 16v i meni je 0,640 ms.Kada je taj broj velik znaci da neka dizna prosipa i trosi vise goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jel to curenje opasno za motor,u smislu da li moze nesto da se osteti? Kako mogu da proverim koja je u pitanju i da li moze da se sredi ili treba uzeti drugu u slucaju da curi?

Isto tako vezano za uzubljenje,zar ne bi iskrivio ventile da je to slucaj?

Samo pitam,nemam bas iskustva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-) Svaka cast! Upravo se o tome radi! Uzgre da kazem da sam proveravao kompresiju i odlicna je,a ne mogu da provalim sta je fora. Inace ni majstori koje sam angazovao nisu bas bili reciti vezano za ovo.

Znao sam :D  Ja koliko vidim iz prilozenog je da su ti vrednosti druge sonde veoma male, kako me je skoro ucio jedan kolega trebale bi da budu od 300-500 i bez variranja, a kod tebe je 146 na ovoj slici. Knock senzori koliko vidim pokazuju malo odstupanja, sto znaci da se nesto "desava" u cilindrima. Sve ti je to lancano povezano koliko sam ja shvatio. Kada ti druga Ls nije ispravna ili ocitava male vrednosti, Ecu naliva gorivo vise nego sto treba pa zato i vidis da dizne nalivaju vise goriva kao sto rece kolega, a to se ujedno pokaze i na knock senzorima kao neka nepravilnost u radu... Ja bih kod tebe prvo proverio ispravnost Lambda sondi, pa bih onda po potrebi krenuo dalje. (nisam majstor da se razumemo, ovo je moje licno misljenje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako da proverim sonde,ako dijagnostika ne pokazuje nikakve greske? :-/

Jedno vreme,pre oko godinu dana mi je izbacivao gresku "misfire" i za jednu od Ls, ja kupio novu lambdu i pre nego sto sam hteo da je promenim ja proverim,kad ono nikakva greska. vise puta proveravao u toku te godine i nista od greske.Desavalo mi se i da na autoputu kada predjem 140 km/h upali check engine i kada ga spustim malo ugasilo se. ali da podsetim u zadnje vreme mi se to ne desava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni meni ne prijavljuje nikakve greske ali mi druga sonda meri jedva 200+ i to uz dobro cackanje, a mora minimum 300 do 500max bez variranja. Mene najverovatnije ..be katalizator pa mi pravi lancanu reakciju, samo nikako da se resim da krenem da ga rasturam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li poatoji neki program ili uputstvo ili neki prirucnik sa opsezima parametara i sa nekim kratkim opisom uzroka greske u slucaju odstupanja. Ne mogu takvo nesto da iskopam,a nerealno mi deluje da se napravi masina,makar to bio i auto,a da ne postoji neko tehnicko uputstvo za servisere. Mada mozda ja mnogo trazim... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledao sam,nije to bas ono sto sam mislio, to sam vec odavno pregledao :-) Haynes je odradio extra uputstvo,ali je vezano za mehaniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

konketni parametri ti zavise od mnogo stavki-trenutna temperature motora,temperatura usisanog vazduha,opterecenje motora,stanja lamda sondi........parametre mozes pratiti i uporedjivati recimo na fabrickoj dijagnostici jer kod nje je moguce zadati da ocitava zadate i dobijene vrednosti paralelno.mozda moze jos neka dijagnostika pa ako neko zna neka napise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

primetio sam da Punto (1.2 8v 2002) malo slabije ide, cak i kretanje iz mesta na usponu deluje otežano. Kočnice su ok, nisu blokirane ni na jednom točku, kvačilo meko i ne proklizava, motor mirno radi ali mislim da ima pad snage. Potrošnja ulja je već duže vreme nepromenjena, i kreće se oko 2L između servisnog intervala od 10k km. Juče sam ga nakačio na Multiecuscan pa bi zamolio nekoga ko se razume da pogleda ove parametre i eventualno uputi na neke vrednosti koje mogu negativno uticati na performanse motora , kao i na njihove uzročnike.

 

U leru:

 

READING PARAMETERS:
Battery voltage: 14.0 V
Odometer: 109387 km
Odometer at last programming: 0 km
Number of rewrites: 1
Vehicle speed: 0 km/h
Engine speed: 810 rpm
Engine temperature: 95 °C
Air temperature: 57 °C
Spark advance: 9.7 deg.
Timing (calculated): 10.0
Spark advance reduction (Cyl. 1): 0.0 deg.
Spark advance reduction (Cyl. 2): 0.0 deg.
Spark advance reduction (Cyl. 3): 0.0 deg.
Spark advance reduction (Cyl. 4): 0.0 deg.
Injection time: 2.818 ms
Coil 1 charge time: 2.196 ms
Coil 2 charge time: 2.184 ms
Knock sensor signal (Cyl. 1): 0.7076 V
Knock sensor signal (Cyl. 2): 0.6246 V
Knock sensor signal (Cyl. 3): 0.7076 V
Knock sensor signal (Cyl. 4): 0.7515 V
Misfires detected: NO
Misfires (2): NO
Cat. converter monitoring (G): OK
Fuel system monitoring (G): OK
Engine load: 15.750 Kg/h
Intake pressure: 656 mBar
Air pressure (calculated): 748 mBar
Air/Fuel ratio:  
Air/Fuel learn condition:  
Throttle position: 11.0 deg.
Throttle position:  %
Gas pedal position: Medium
Idle actuator (Step motor): 98 steps
Adaptive idle opening: 2.7 %
Step motor opening (Closed loop): 3.5 %
Idle actuator opening: 12.4 %
Phonic wheel status: OK
Lambda 1 signal (Pre-Cat.): 0.796 V
Lambda 1 signal (After-Cat.): 0.639 V
Lambda sensor 1 integrator: 0.989500 %
Lambda sensor 2 integrator: 1.000000 %
Lambda 1 status (Pre-Cat.): Closed Loop
Lambda 1 status (After-Cat.): Open Loop
Lambda 1 diagnosis (Pre-Cat.): Lean
Lambda 1 diagnosis (After-Cat.): Rich
Lambda 1 check (Pre-Cat.): OK
Mixture correction learning value: 1.009050 %
Desired idle RPM: 820 rpm
Evaporation control valve opening: 7.1 %
Canister fill: 0.0135 %
A/C request: OFF
A/C pressure:  Bar
Atmospheric pressure: 1004 mBar
Automatic transmission:  
A/T selector lever position:  
Gear engaged: 0
Universal code: Not received
Engine start permission: Allowed
ECU Programmed: Programmed
Data recording: Terminated
Engine status: Running
Vehicle status: Standstill

 

Pri ~3300 o/min

READING PARAMETERS:
Battery voltage: 13.9 V
Odometer: 109387 km
Odometer at last programming: 0 km
Number of rewrites: 1
Vehicle speed: 0 km/h
Engine speed: 3354 rpm
Engine temperature: 97 °C
Air temperature: 58 °C
Spark advance: 33.5 deg.
Timing (calculated): 44.8
Spark advance reduction (Cyl. 1): 0.0 deg.
Spark advance reduction (Cyl. 2): 0.0 deg.
Spark advance reduction (Cyl. 3): 0.0 deg.
Spark advance reduction (Cyl. 4): 0.0 deg.
Injection time: 0.000 ms
Coil 1 charge time: 2.216 ms
Coil 2 charge time: 2.214 ms
Knock sensor signal (Cyl. 1): 1.5323 V
Knock sensor signal (Cyl. 2): 1.3762 V
Knock sensor signal (Cyl. 3): 1.3030 V
Knock sensor signal (Cyl. 4): 2.7670 V
Misfires detected: NO
Misfires (2): NO
Cat. converter monitoring (G): OK
Fuel system monitoring (G): OK
Engine load: 11.000 Kg/h
Intake pressure: 345 mBar
Air pressure (calculated): 432 mBar
Air/Fuel ratio:  
Air/Fuel learn condition:  
Throttle position: 0.1 deg.
Throttle position:  %
Gas pedal position: Idle
Idle actuator (Step motor): 83 steps
Adaptive idle opening: 2.7 %
Step motor opening (Closed loop): 5.0 %
Idle actuator opening: 12.3 %
Phonic wheel status: OK
Lambda 1 signal (Pre-Cat.): 0.625 V
Lambda 1 signal (After-Cat.): 0.097 V
Lambda sensor 1 integrator: 0.998550 %
Lambda sensor 2 integrator: 1.000000 %
Lambda 1 status (Pre-Cat.): Closed Loop
Lambda 1 status (After-Cat.): Open Loop
Lambda 1 diagnosis (Pre-Cat.): Rich
Lambda 1 diagnosis (After-Cat.): Lean
Lambda 1 check (Pre-Cat.): OK
Mixture correction learning value: 1.047975 %
Desired idle RPM: 820 rpm
Evaporation control valve opening: 0.0 %
Canister fill: 0.0135 %
A/C request: OFF
A/C pressure:  Bar
Atmospheric pressure: 1004 mBar
Automatic transmission:  
A/T selector lever position:  
Gear engaged: 0
Universal code: Not received
Engine start permission: Allowed
ECU Programmed: Programmed
Data recording: Terminated
Engine status: Running
Vehicle status: Standstill

 

Hvala unapred!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajd e da ponovim onaj moj zahtev koji niko nece da poslusa

skini svecicu prvog cilindra I slikaj I okaci slike....

 

uzgred mislim ali pazi mislim neka se jos neko javi

mnogo bre pomera pred paljenje 34 stepena..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam trenutno ključ za svećice, slikaću sutra. I koji je cilindar prvi, onaj do bobina ili do kaiševa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

do kaiseva...


ajd e da ponovim onaj moj zahtev koji niko nece da poslusa

skini svecicu prvog cilindra I slikaj I okaci slike....

 

 

Nemam trenutno ključ za svećice, slikaću sutra. I koji je cilindar prvi, onaj do bobina ili do kaiševa?

 

 

I opet sam dobio isti odgovor... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast... I eto problema...


prvo svecice su zrele za zamenu I ne smeju da imaju toliko naslaga sto znaci da ti smesa ne valja svetlo sive su boje a trebaju da budu svetlo smedje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast... I eto problema...

I....?

 

Loša svećica, loša mešavina gorva i vazduha, rashladna tečnost u cilindru, nešto treće....? Nemoj da moram da ti izvlačim odgovore pogodnim alatima :)

 

 

 

edit:

Tek naknadno sam video drugi deo odgovora, nije ga bilo odmah.

 

Svećice su menjane pre nekih 20-22000 km, NGK, najmanji problem je staviti nove, šta je još potrebno uraditi da bi smeša bila korektna?

Edited by M Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala!

 

Znači da menjam svećice, još samo neko da prokomentariše parametre iz prvog posta, da znam ima li tu nekih nepravilnosti, ti si pomenuo da je možda problematičan "spark advance" od 34 stepena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...