Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Ja da imam 500.000€, momentalno bih otišao u Grand i uplatio najnadrkanijeg Mondea

Ili da snimis plocu i kasetu!  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da imam 500.000€, momentalno bih otišao u Grand i uplatio najnadrkanijeg Mondea

I moj ćale je jači od tvog, i može da prebije Brus Li-ja :D

U ovoj temi istina je negde, tamo daleko, u svemiru :p Svako je u pravu, ali sa svoje tačke gledišta.

Elem, uzmimo moj slučaj.

Meni su kod auta bitne sledeće stvari, idemo hronološkim redom, mada ne mora da bude baš tim redosledom, nešto što sam ja istripovao, a nisam bio pijan i pod dejstvom narkotika, jer ne pijem i ne drogiram se :p

1. Da mogu da ga kupim sada odmah za keš

2. Da ne razmišljam o tome da li se krade

3. Da mogu da ga popravim u roku, skoro pa od odmah, i da ne čekam na delove duže od jednog dana, što automatski znači da ima delova za njega

4. Da je pouzdan, kao sklop u celini

5. Da ima motor koji je otporan na oštriju vožnju (jedan auto sam saranio tako, pa mi je to važno)

6. Da malo troši (po mojim shvatanjima ne više od 7,5l u Beogradu i 5l na magistrali (lagane vožnje)

7. Da ide bar za 9sec do 100km/h, u svako doba dana i noći, da poteže od 80-120km/h tako da preticanja ne predstavljaju problem (moj trenutni auto ide realno za 8.2s do 100km/h). 

8. Da je dovoljno udoban

9. Da mogu da svarim dizajn. Ovo je krajnje subjektivna kategorija, i bespredmetno je raspravljati. Meni se na primer sviđaju Fiat Multipla i Stilo karavan, dok Dačiju Logan i Stila petovratog ne mogu da svarim.

10. Da nije prekabast za grad, znači lupam, ne preko 4.5m, mada mi je i to mnogo.

 

Meni stvarno ne smeta što vozim mator auto, jer se za sada pokazao kao dovoljno pouzdan. Jeste da nemam vremena da visim po servisima, ali ipak ću se nekako snaći ako auto ostavim na jedan ili dva dana kod majstora, pa dođem po njega posle. Naravno, pošto nije nov, može u svakom momentu da otkaže poslušnost, ali pošto se održava propisno ta mogućnost je smanjena.

Meni jednostavno ne pada na pamet da dižem kredu za auto, a ne želim da iskeširam skoro sve što imam da bih kupio nov auto koji zadovoljava moje kriterijume, jer imam da rešavam druge stvari, kao na primer proširenje stambenog prostora, jer klinja raste itd.

Ovaj auto koji je sada vozim je 2001g. Kod mene je 4.5 godine, i nemam računicu da ga prodajem, jer nam za sada zadovoljava potrebe. U slučaju da nam zatreba još jedan auto, zbog promene mog posla, kupićemo još jedan, noviji, a ovaj ostaje. Što će reći,  teramo ga dok se ne raspadne.

I nije baš sve tako slatko sa novim, zavisi kako ti se zalomi, odmah se setim nesrećnog Bax-a, pa onda gomile vlasnika 500L koji su isterivali pravdu sa ovlašćenim servisima. I šta onda, imam nov auto, a vozim se busom, taksijem ili drugim autom, dok čekam da se neko smiluje, ili se vucaram po sudovima, pretim tužbama i slično.

 

Uh, daleko sam otišao, a tema je novo ili polovno za iste pare. Pa recimo da za cca 8000€ mogu da kupim svašta nešto polovno, udobno i brzo, a od novih šta mogu, dačiju Logan?

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedne anegdote koja se zbila prethodnih godina negde u Nemačkoj.

 

Zaposlio se jedan naš čovek, po struci lekar, na nekoj klinici u Nemačkoj. Lepo se uklopio, zadovoljan platom, zadovoljan kolegama. Bio je uzoran radnik, na posao nije kasnio. Radio je tako skoro godinu dana, kada ga jednog popodneva uhvati za rukav načelnik odeljenja i odvuče u kancelariju na razgovor, pa poče onako izokola:

 

- "Dragi kolega, znate, već dugo radite kod nas, ali kolege pričaju... a ima istine u tome, znate... pa se pomalo i brinu za vas. Vidite, radite godinu dana kod nas, međutim na posao i dalje dolazite pešaka. Da li je sve u redu kod vas, da nemate nekih problema u porodici? Da vam nije možda plata mala? Na kraju krajeva, brukate i našu kliniku. Šta će ljudi reći za nas kada im lekari na posao šipče pešaka?"

 

Uvidevši ovaj naš zemljak da kada je u Rimu, treba da se ponaša kao Rimljanin, reši da kupi auto. Pošto se imalo dovoljno para, ovaj neizlečivi predstavnik vrste Balcanicus Vulgaris, reši da ne štedi -- Kupiće auto svega par godina star, u tip top stanju. Kako nema sitnu decu, odluči se za neki manji auto. Tako i bi. Veselo je dolazio na posao u svom skoro pa novom autiću, misleći da je zapušio usta kolegama koje ogovaraju. Ali ne lezi vraže, jednog dana povuče ga za rukav načelnik i odvede u kancelariju na razgovor, te poče izokola:

 

- "Cenjeni kolega, znate, šire se razne priče... možda ima istine u svemu tome, pa se i ja lično sada brinem za vas. Vidite, dosta dugo radite za nas ali na posao dolazite polovnim kolima. Da li je sve u redu kod vas, da nemate nekih porodičnih problema? Moram da pitam, da ne konzumirate psihoaktivne supstance ili se, daleko bilo, kockate? Budite iskreni, jer sve to može da utiče na vas i obavljanje vaših zaduženja na klinici. Na stranu to što vozeći polovan auto brukate kliniku."

 

Naravoučenije: Kada budemo imali (možda nikad, ali čisto hipotetički) standard kao Nemačka, ova tema "Novo ili polovno" neće postojati. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standard igra veliku ulogu, ali i tamo se kupuju polovnjaci, i tamo zive ljudi, i tamo se kalkulise.
Po meni, ukoliko prelazim 10-15k km godisnje, nov auto bih kupio samo i bas ako mi se eto moze. Jer za 3-4 godine cu izgubiti toliko na autu koji ce i dalje fakticki biti nov, da je bolje da sam vozio renta car bez bilo kakvr brige. Pod ovim gledam automobile od 20.000 navise kao nove.
Sa obzirom na godisnju kilometrazu, mislim da je best buy auto 3 god star sa 100.000, da ga vozim narednih 3-4 god bez problema i kad ga nakon toga prodam da ne izgubim puno.
Stila smo kupili sa 150.000 3 god starog i mogu reci da je auto bio ko nov cak i sa tim kilometrima, tako da ovo kazem iz iskustva.

Drugo je sto sam picajzla pa bih popizdeo kad bi nesto pocelo da mi cvrkuce i skripuce i lupkana novom autu, tesko bih se pomirio sa tim.

Po meni svi treba da se vode kilometrazom koju prelaze kada razmisljaju polovno ili novo. Dalje ide izbor auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel neko rešio misteriju tih 150k km?

U 99% postova o kupovini polovnog automobila ne navodi su ih kupljeni sa oko 150k km na cajgeru, bez obzira da li je auto 3 ili 13 godina star...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, ja sam mog kupio kada je imao skoro 10 godina, i imao je isto tako famoznih 154500 km. Evo posle 4,5 godine smo na 217000 km i dalje se kotrljamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 000 je neka psihološka granica za našeg čoveka. Uglavnom su, recimo Stilići sa placeva oko 170 000.

Meni je ortak rekao da sam preplatio auto samo na osnovu toka što sam ga uzeo za 201k na satu.

Mislim, jesam ga ja preplatio, ali ne zbog kilometraže :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam drugara koji drzi autoplac. Verovatno bas zbog toga nisam uzeo polovan auto, sto mi je iskreno kao drugu rekao kako ih nabavlja. Kupi ih preko interneta na nevidjeno, pa kad mu stignu prvi put ih vidi. Niti ih vozi kod majstora na proveru niti bilo sta na njima sredjuje. Samo dobro opere spoljasnjost i motor i to je sve. Iskreno mi je rekao da ne garantuje nista, moze da crkne cim izadje sa placa... Hvala lepo...

P.s. Sto se tice kilometraze kaze da takvu km ukuca u pretrazivac, jer nasi ljudi takve automobile traze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto Joshibeast rece, 200.000 je psiholoska granica, 150.000 je vec solidan auto. 

E sad, za Stila koji smo mi uzeli, imao je nepune 3 godine i 150.000 sto je i vise nego realna kilometraza, pogotovo ako se uzme u obzir da je auto bio kao nov. Sta vise, i to je velika kilometraza za to godiste, ipak se 50.000km ocekuje od vise klase od Stila. Zato sam i napomenuo da bi vijao 3 god star auto, uz to da je presao 100k km. Prve tri godine smo sa Stilom u Srbiji presli preko 150.000, bez ikakvih problema, sto znaci da mi neki vlasnik bio sa njim zadovoljan bar 6-7 god.

 

I dan danas posle velike kilometraze, kvacilo, lamela, zamajac, sve je original. Dizne nikad dirane, kao ni turbina. To naravno ne podrazumeva da je u savrsenom stanju. Da se vise pazilo na njega, bio bi u vise nego solidnom. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratimo na amortizaciju... U engleskom govornom području imaju termin koji možda bolje određuje ono o čemu ovde pričamo:

 

Depreciation : "a reduction in the value of an asset with the passage of time, due in particular to wear and tear."

 

To izgleda ovako:

 

cxcv3817.jpg

 

Posle dve godine, auto koji je plaćen 22.000 €, u proseku vredi negde upola od toga. Verovatno kriva deluje slično i za druge početne cene automobila, i na različitim tržištima. Na forumu smo imali slučaj da je kolega dobio 6500€ na konto štete kasko osiguranog automobila (500L) nakog majskih poplava prošle godine. Ispada da je to bila više nego fer procena osiguravajuće kuće.

 

Ko želi da kupi polovan auto, najbolje je da "gađa" primerke stare dve godine (naravno, ako finansije dozvoljavaju). Zato jer je u tom trenutku taj auto BEST BUY -- malo je prešao, gotovo je nov, možda je još u garanciji... a cena se vrtoglavo prepolovila. Kako godine odmiču, cena sve sporije i sporije pada ali kilometri i problemi se sve brže i više nižu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imate ovde kalkulator pa mozete da proverite za svaki novi auto koliko mu cena pada u V. Britaniji:

 

http://www.whatcar.com/car-depreciation-calculator/

 

Ono sto sam ja primetio je da SUV vozilima recimo u pocetku brzo padne cena ne recimo 50 % od nove a onda ide sporije od proseka. Skoda Yeti je recimo najzanimljiviji primer za Engleze:

 

http://www.telegraph.co.uk/motoring/picturegalleries/9171166/Top-20-cars-that-depreciate-the-least.html?frame=2179358

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma svi ovi po nemackoj i ostalim razvijenim zemljama su budale kada prodaju auta sa 150,000km a mogu da ih voze jos 150,000km

Ko im kriv kad su glupi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu budale, vec ako voze 50.000km godisnje, ispalti im se da uzmu novi. Standard im je visi, mogu da priuste lizing ratu. Mogu da daju stari model i uzmu novi...zasto bi se vozio dalje kad se od 150.000-200.000 polako ocekuju veci kvarovi.

Za nase uslove, gde ljudi u proseku prelaze 10.000km godisnje, auto sa 100.000-150.000km je sasvim ok, da ga voze narednih 5 godina.

 

Znam neke koji su kupili nov auto, a ne prelaze 6.000km godisnje, da lisu po 15.000-20.000 eur, a sada posle 6-7 god sa 50-70k km ne mogu da dobiju ni pola od tih para. Po meni, bacanje para.

Nov auto je za one koji mogu da iskoriste tu prednost novog auta, garanciju od 100-150k km, uzivanje u novom i koriscenje toga u maksimalnoj meri,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je najbolje, voze po 50,000km godisnje i posle 5 godina dodje kod nas sa 134,000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam sta napadate coveka kad je auto star 3god uzeo sa 150hkm? 50 hkm godisnje je skroz realno cak mozda i neku hkm vise od njihovog proseka. Moj je doteran sa 3godine i 120hkm a i dijagnostika i dan danas pokazuje da je sve ok sa kilometrazom. Kao i sto je napisao neko vec a i ja se slazem sa tim da je novo za coveka koji prelazi dosta km godisnje i moze da uziva i iskoristi sve sto pruza taj nov auto, ovako, za prosecnog srbendu, novo se ne isplati sa neke ekonomske tacke gledista.

I da imam 500 000e ne znam da li bih stigao uopste da prromenim stila, ne zato sto je najbolji nego iz razloga sto se tada vec mnogo vise otvara mogucnosti, prosiruju vidici a i realno to nije nikakva para u danasnje vreme :D Verovatno bi ulozio u neku nekretninu pa bih kroz godinu -dve uzeo neki nov npr Ml i placao ratu, ali cisto onako, za merak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ko napada čoveka za tih 150000km za 3 godine? Sve je u redu. Meni je smešno što je moj imao 154500km, al za 10 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj prvi auto je imao 134.000 km za 17 godina :laughing: I to je jedan od razloga zašto sam nakon toga rešio da uzmem nov auto kome ću znati celokupnu istoriju :geek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kad sam uzeo picassa imao je 76000km, 2005 ja uzeo 2010.(znaci nema sanse), ali je bio predobar i ocuvan unutra , do 2012 sam samo redovan servis radio, a 2012 i 2013 sam posecivao servis vise nego kafane  :dizzy:

zato i uzeh nov 2013. (ne zbog toga sto sam imao samo za ucesce :whistle: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono gore navedeno je odnos pada cene novog auta za BRITANIJU. To nema veze sa ovim ovde. Pa ljudi, ovde kod nas novi automobili stari po 2, 3 godine sa po 25-30 k km se  prodaju soma, plafon dva soma ispod cene novog. Da ta gore racunica vazi za Srbiju onda bi se 500l ve uveliko prodavao na oglasima za 5000 evra. Tako da nemojte da se lazemo, ovde ta racunica ne pije vodu.

Inace, ako nekog zanima, ja sam uvek pre za nov auto. Silom prilika smo naterani da uopste razmisljamo ovako kako razmisljamo, ali smo zaboravili da je najlepsi osecaj na svetu kada prvi prdnes u virgo intacta sediste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ne važi? Pre dve godine je Lounge paket opreme koštao oko 17.000 evra (nov auto), sada u oglasima imaš isti 500L Lounge sa 5000 km na satu za 10300 evra. Važi itekako.

 

Evo, ko hoće da kupi:

 

zzq5.jpg

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/6446608/fiat-500l-14-lounge

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma novom pada cena uvek brzo.......kod nas jedino drzi cenu auto 7-10god star u odnosu na onaj grafik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...