Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Upravo to, postalo je mucenje otplacivati novi auto a pri tome je sve manje imalo smisla posto za polovnjaka pogotovu benzinca kupis ceo motor za relativno male pare i teras dalje. Racunica u taksiju izmedju dizela i benzinca sa pkinom na toj km godisnje je 2200eur samo na gorivo u korist benzinca naravno. Da ne spominjem odrzavanje koje je skuplje za dizela kao i veci broj delova koji moze biti za zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta ljudi koje znam je prešlo na JTD baš sa plina. Računica prosta gorivo bilo koje samo da može da se zapali, dizne 15-20 e, i bez turbine ide......

A pričao mi ortak za ove što su kupili B klasu na otplatu. Ne smeju ni u WC da odu kolike su rate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha pa to nije voznja ako ces da krpis auto samo da ide

Poenta je da je auto pouzdan i jeftin za odrzavanje. Ne razumem ljude koji kupe dizela samo zato sto zejtin moze da se sipa umesto ed i koji bi skinuli turbinu jel eto moze i bez nje da se kotrlja po gradu.

Naravno postoji i ona druga strana a to je da idu od taxi stanice do taxi stanice i cekaju, pa taj auto ne trosi nista u tom slucaju ali zato nista ni ne zaradjuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako ima svoju računicu. I onako posle taxija ide u bescenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vala cale je svaki posle dobro prodao a neki se jos uvek voze po taxiju sa po meni nerealnim kilometrazama za benzince...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je realna, tj prosečna kilometraza do otvaranja/zamene motora za odrzavanog malolitraznog benzinca?

Ako može procena za taksi, i za normalnu upotrebu sa dosta vangradske vožnje, tj mešovito?

Govorim o novom automobilu, jedan vlasnik.

Ne o stilu starom 10 godina, koji je prešao 120k km.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od motora. Na puntu si morao dihtung glave da odradis na 100-150hkm. Opeli riknjavali i sa manje, wv troklipasi takodje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pezoov 1.6 8v 98ks ja mislim 360000 bez ikakvog cackanja, samo redovni servisi i bez grama potrosnje ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne o stilu starom 10 godina, koji je prešao 120k km.

 

 

Da se ne lažemo Stilo star 10 godina i sa "120kkm" kako ti to obožavaš da naglasiš će preći više daleko više nego tvoj nov motor ;)

 

 

Većina vlasnika novih automobila ima stav da novo ne vozi samo onaj ko nema isto da priušti što je po meni totalno pogrešno. Ali da ne bismo išli dalje ja ću da se isključim iz ove teme.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd ovako. Kolega s posla, 2007god. kupio Corsu D 1.2, platio je 15200eur. U pređenih 92 hkm od jačih ulaganja je imao VS (jer se lanac čuo samo tako), otišao mu dihtung glave, senzor radilice ga ostavio na putu ( 120eur),a vrhunac je da je izgubio pritisak ulja. Sve je to dovedeno u red, na more je išao busom, jer je Corsa na oglasima i bojao se da ide s njom na more. Cena joj je 4100eur a dobijao je 3600eur.

Pri tom je prvih 5 god bila kasko osigurana i ugrađen zeder (tražilo osiguranje).

Procenite sami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne o stilu starom 10 godina, koji je prešao 120k km.

Da se ne lažemo Stilo star 10 godina i sa "120kkm" kako ti to obožavaš da naglasiš će preći više daleko više nego tvoj nov motor ;)

Većina vlasnika novih automobila ima stav da novo ne vozi samo onaj ko nema isto da priušti što je po meni totalno pogrešno. Ali da ne bismo išli dalje ja ću da se isključim iz ove teme.

Što se žestiš i vredjaš?

Stilo star 10god sa 120k km je sinonim za auto sa nerealno malom ili vraćenom kilometražom, obično iz uvoza iz države gde nije neobično da takva vozila prelaze i 60k km godišnje, uz informaciju da ga je vozila baba na obližnji pijac jednom nedeljno pa odatle takva kilometraža.

Nema to nikakve veze sa tvojim imovinskim stanjem, niti tvojim Stilom a ni mojim motorom.

Nije mi uopšte jasno zašto svoj lični stav, koji je usko vezan sa tvojom ličnom situacijom, toliko žestoko propagiraš kao nešto što treba da bude opšte prihvaćeno i jedino ispravno.

Jednostavno nije tako kao što ti govoriš. Postoji mnogo faktora koji opredeljuju kada i kome bi odgovarao koji auto, i o tome se ne može raspravljati jer je INDIVIDUALNO.

Finansijski momenat je svakako najvažniji u odluci novo vs polovno i jedina konstanta u ovoj raspravi.

Dakle, ako imaš dovoljno novca, svakako ćeš voziti novo.

Ukoliko nemaš, kalkulisaćeš.

Ako si na pola, negde na granici. Odluka novo vs polovno zavisi od mnogo faktora o kojoma vredi raspravljati samo u pojedinačnim slučajevima, sa jasno naznačenim potrebama i očekivanjima kupca, raspoloživim budžetom ili finansiranjem kao i modelima koji su u igri za nabavku.

Ako nemaš dovoljno novca/prihoda, vozićeš polovno i biti srećan što si kupio solidan polovan automobil.

Pošto stalno tražiš argumente, ajde na tvom ličnom primeru da pokažemo koliko nisi u pravu.

Odgovori mi na dva kratka pitanja molim te:

1. Da li kupuješ nov ili polovan telefon, i zašto?

2. Da li kupuješ novu ili polovnu odeću (kaput, farmerke), i zašto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne žestim se ja uopšte, :)

Štaviše mogu da ti kažem da mi je zaprava vrlo konstruktivna. Mnogo bolja od početka priče gde niko konkretan argument nije izneo.

 

I nije moj stav vezan za konkretno moju situaciju već smatram da je prilično ispravno razmišljanje u zemlji u kojoj živimo.

 

I da promenim automobil jednako ću razmišljati.

 

Iskreno sve više sam zagrejan za Mazdu 3 g120 iako nema nijedan racionalan razlog za vožnju tog automobila, ali baš mi se sviđa kako ide i izgleda. I da je uzmem opet bih isto pričao, a izbor kola bih pripisivao isključivo hedonizmu.

Samo biste mi verovatno dupe pomerili u toj situaciji jer nema polovnih, a ni ne isplati se uzeti polovnjak kada čujem da se Mazda frlja popustima staro za novo :)

 

Što se tvojih pitanja tiče uzimam nov telefon jer smatram da ga moje korišćenje savršeno amortizuje za 2 godine i da polovan verovatno ne bi preživeo. Takođe volim da imam najnoviji operativni sistem i zbog struke i uživanja u čačkanju telefona.

A i dobijam prilične popuste od Telenora jer već 5. godinu koristim relativno veliki paket pa praktično manje platim nov telefon nego polovan + daju mi na 6 rata pa ni ne osetiš da si kupio.

 

Za odeću je stvar higijene po meni ipak. A kapute ima da prestanem uopšte da kupujem jer sam došao do zaključka da prošle godine nisam 3 puta obukao kaput jer ne mogu da vozim u njemu, mrzi me da obučem na kratko dok izlazim iz kola, a na putovanja nosim jaknu :D

 

 

Što se autombila tiče da vidim neku računicu u kupovini novog ne bih bio protiv toga.
Na ovih mojih 20 000 godišnje mi to izađe promašena investicija. Pogotovu kada pogledaš moje ture:

 

Krenem na posao i radovi na putu pa onda mora 200-300m da se vozi po odranom asfaltu, milina za trapove i gume.

Izađem na autoput koji se radi u proseku 4 puta godišnje i koji se raspada. Ljudi su valjda toga i svesni pa svi voze max 120-130.

Odem posle sa devojkom na kafu i svaki treći put kada ne parkiram uz ivičnjak vidim malu ogrebotinu na vratima jer su parking mesta na Novom Beogradu suviše uska.

Odlazak na more 2 puta godišnje gde opet nije neki put niti može brže da se vozi.

Vožnja po Srbiji do neke banje - katastrofa put.

Poseta rođacima u inostranstvu - jedino gde mi stvarno fali i 6. brzina i tempomat, ali to je 2-3 puta godišnje max.

 

A ima i druga strana priče. Da bih uzeo po mojim kriterijumima (veća snaga, manja potrošnja i bojla oprema) bojli auto od Stila treba dati 20ak hiljada za Đulijetu i opet nisam rešio manjak prostora koji bude na nekom putovanju.

Nije da mi je nešto frka da menjam jer Stilo sve moje potrebe savršeno ispunjava, džabe je održavanje i ne kvari se. Da ne pominjem da ima sijaset tutorijala za njega pa može svašta da se čačka što obožavam da radim.

 

Da imam decu pa da mi više znači prostor i udobnost verovatno bih drugačije razmišljao.

I jel ima moja priča logike? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore,Mazda benzinac? :)

 

I sto sve gledas kroz racunicu koliko km prelazis i slicno?Ja da vozim novi auto,menjao bih dugonoge bankarke svake nedelje kao nas Totika :yes a to nema cenu i nikako se ne uklapa u tvoju racunicu.Pusti trapove,gume i ostale nebitne stvari ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sam pričao o tome sa dobrim drugarom. On je uzeo A6 takođe zbog bankarki :)

 

Auto mi služi isključivo da obavi moje potrebe, a ono malo uživanja što nedostaje nadoknadi i Stilo. Niti jurim bankarke pošto sam u vezi već 5 godina niti imam kome da pokažem auto na ovim mojim putovanjima (a nije mi nešto ni do pokazivanja kola :) ) a i meni su dva najlepša kupea Alfa GT i Stilo tako da mi ni to ne nedostaje.

 

A Mazda je benzinac, ali ponaša se kao dizel :rofl:Šalu na stranu, stvarno ide kao dizel i baš malo troši. A i bolesno dobro izgleda i leži na putu.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor

Ima tvoja priča logike, ali samo iz tvog ugla, i ugla ljudi koji su u sličnoj situaciji i sa sličnim potrebama kao ti, i važi za tebe i njih.

Za druge, koji imaju drugačije potrebe i mogućnosti ta logika ne važi. To je poenta cele priče.

Ova tema ima logike, ako izuzmemo zabavu i naša kominikaciju, samo kada neko dodje sa konkretnom dilemom tipa imam 4.000 eur, putna starog 7 godina, platu 450 eur i razmišljam da kupim totijevog citroena ili novi 500L, šta vi mislite?

Ili imam 10.000, platu 1.300 eur šta da kupim?

Bez konkretnih situacija nema mesta ovoj raspravi, odnosno tvom stavu da je polovno bolje od novog.

Zato sam te pitao za telefon. Telenor daje 50% popust ako sklopiš ugovor a ne uzmeš telefon po povlašćenoj ceni tako da kupovina novog telefona preko telenora nema smisla. Gubiš jako puno novca.

Možeš kupiti gomilu polovnih flagship uredjaja od pre dve godine koji su hardverski potpuno dovoljni, a imaju podržan android 5 npr.

Njihova cena je vrlo povoljna kada se pogleda cena novog.

Dakle, kupuješ novi telefon i smatraš da je bolje kupiti novi zato što možeš i zato što je lepše, bolje, sigurnije, a ne zato što je to ispravna kupovina. Tako i oni što kupuju nova kola.

Preko nošenog kaputa očišćenog hemijski se isto možeš zaraziti kao i preko zaraženih sedišta polovnog auta. Čak i teže preko kaputa jer je hemijski tretiran. U dodir sa kožom ti dolazi približno isto kao izraubovana unutrašnjost polovnog auta. Dakle nije argument.

Farmerke se mogu još na sve to i iskuvati. Nema govora o problemu sa higijenom.

Polovna second hand firmirana odeća koja je bila vrlo skupa kao nova vs nove newyorker farmerke. Hmm isto porednje kao novi 1.4 benzinac vs napucani polovni izraubovani stilo.

Dakle, kupuješ nove telefone i novu odeću, a ne polovno, zato što možeš i tu nemaš stav da je polovno bolje (a jednaka je ušteda kao kod auta procentualno).

Jel jasnije sada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheCityAndTheStars u potpunosti si u pravu za sve ovo i slažem se sa tobom.

 

Samo opet drugačija je stvar auto i odeća. Za odeću šta god da kupiš nećeš propasti.

 

Za kola gledam ljude oko sebe kako kupuju daleko izvan svog budžeta potpuno nepotrebno. Nisu samo nova kola u pitanju već i za polovna isto rade.

A ja koliko god voleo automobile računam da je mnogo pametnije u druge stvari ulagati. Između ostalog mislim da je trenutno identična cena doktorskih studija na mom fakultetu i 500L-a pop-star sa popustom za keš. Šta bi ti izabrao? :)

 

Ali tačno je da se sve svodi na konkretne brojke.

 

Recimo ja bih za sumu preko 15-17 000e defintitivno gledao nov automobil. Ispod toga polovan pošto do tog ranga nema ništa trenutno što bi odgovaralo mojim željama.

E sada opet dolazi priča da li ima smisla uzeti u Srbiji automobil od 17+ 000 i opet u krug :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva tema... ja licno volim da za svoj novac dobijem sto vise, telefoni su uglavnom bili polovni flagship modeli svog vremena, po ceni upola manjoj nego kada su bili novi a ni sa jednim nisam imao problema. Ali poslednji je ipak uzet uz paket.

 

Garderobu nikada nisam kupio polovnu.

 

Automobil nikada nisam kupio nov.

 

Nadam se da cu jednog dana biti u poziciji da kupim nov automobil umesto da zbog para uzmem isti takav polovan. Ako me kontate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov ili polovan? :D

S'obzirom da sa se opekao sa 500L, mislim da ću sa uživanjem tražiti dobar primerak star 3 god za keš kupovinu, ako ne nadjem odgovarajući, onda ću razmatrati druge opcije.

To je jedini auto koji sam zapazio polovan a da sam ga poželeo. Verovatno jer sam čitao totijevu temu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sram te bilo!

Mene ložiš već 3 strane,a  sad bi polovan auto da kupiš? :harhar:

 

Pa kao i ti.Lozis ljude da kupe Stilo od tebe da bi posle kupio novu Mazdu 3 :p i to benzinca.Ima .ik da te se odrekne ili jos gore napravice poseban gif za tebe u onoj njegovoj temi :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...