Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Moj poznanik je uzeo Audi A4 sa pitaj boga km (na satu je 240k), istina noviju četvorku 2015+ i platio je auto preko 16k evra i to deo je išao na kredit ne mali.

 

Meni lično to nema smisla, jer dati te pare za auto koji nije nov ili barem sa manjom km i poznatom istorijom i još uz zaduženje od x godina je klasično kupovina statusa a ne vozila.

 

Naprosto, razumem želju da se loži da se vozi Audi ali ja to ne razumem i nikad nisam tako kupovao. Ako je auto preko 12k gleda se onda novi već neki i podiže budžet i to je to. Ali nismo svi isti i nećemo biti

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto da kazem nesto u odbranu nas "seljaka". Uzitak u voznji A4-ke stare 10 godina i novog Tipa 1.4 u osnovnoj opremi recimo (mada, i taj tipo u osnovnoj opremi je skuplji par hiljada svakako) , jednostavno ne moze da se poredi. Ne treba ici glavom kroz zid i kupiti prvi auto sa oglasa samo zato sto je Audi, Merc, Bmw il sta god, ali moze se uvek naci dobar primerak koji ce fino sluziti. Naravno, ne moze se ocekivati da se kod majstora ide samo na mali servis, iskoci s vremena na vreme nesto, ali najbitnije je kupovati strpljivo.. Da se razumemo, najracionalnije je kupiti nov auto, kakav god on bio, ali meni licno je bitno da se u automobilu osecam sto je komfornije moguce, volim to, jbg.. Najvise bi voleo da imam za novi A4, al nemam :)

6 minutes ago, vagenovac said:

Svi uvek znaju bolje sa tudjim parama, uvek bilo i bice :D  

Svako treba da kupuje ono sto misli da je najbolje za njega, i onda nikakvih problema ne bi bilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se. To je dobitna kombinacija :) Postoji sigurno "milion vozila" koja su po mnogo čemu (objektivno) bolja od 500L, ali, meni je 500L „odličan“ i „za mene najbolji“ (ne „najbolji“ kao „bolji od svih ostalih“, nego najbolji za namenu za koju sam ga uzeo) :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/28/2021 at 11:19 AM, rkoma1986 said:
Cisto da kazem nesto u odbranu nas "seljaka". Uzitak u voznji A4-ke stare 10 godina i novog Tipa 1.4 u osnovnoj opremi recimo (mada, i taj tipo u osnovnoj opremi je skuplji par hiljada svakako) , jednostavno ne moze da se poredi. Ne treba ici glavom kroz zid i kupiti prvi auto sa oglasa samo zato sto je Audi, Merc, Bmw il sta god, ali moze se uvek naci dobar primerak koji ce fino sluziti. Naravno, ne moze se ocekivati da se kod majstora ide samo na mali servis, iskoci s vremena na vreme nesto, ali najbitnije je kupovati strpljivo.. Da se razumemo, najracionalnije je kupiti nov auto, kakav god on bio, ali meni licno je bitno da se u automobilu osecam sto je komfornije moguce, volim to, jbg.. Najvise bi voleo da imam za novi A4, al nemam
Svako treba da kupuje ono sto misli da je najbolje za njega, i onda nikakvih problema ne bi bilo

To što ti pišeš je razumljivo, jer ti govoriš o Tipu u osnovnoj opremi i zapravo nisi ništa drugo rekao nego ja. Jer realno Audi do 10k ili 11k polovan jeste i za mene bolja kupovina od tog i takvog tipa.

Ali verujem da bismo obojica ako dajemo za auto 16 soma ipak uzimali nešto novo. Iz salona. Jer u toj ceni može da se uzme pa ako se doda koja hiljada više pristojan i solidno opremljen nov auto koji nije baš Tipo klotara :) sa tim anemičnim 1.4.

Jer je prosto racionalnije. Samo sam to hteo da kažem, bez ikakve namere da ikoga uvredim, uz napomenu da smo svi stvarno različiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to individualno, neko ne bi kupio nov auto bez 30-40k minimum, a neko bi dao i 40-50k na polovan i svaka tu racunica ima smisla na svoj nacin.

 

Dosta ljudi znam da za 20k nisu nasli nista novo da im odgovara, pa su uzeli nesto polovno, ali oni to voze i odrzavaju bez problema.

 

Recimo hoce covek da uzme D segment 4x4 190ks automatik sa dobrom opremom, a za te pare maltene da nemas nov D segment, ne znam dal ima ista sa 190ks, a sigurno nema nista 190ks i automatik cak i B/C segmentu, a 4x4 da ne spominjem.

 

Pritom to nema apsolutno nikakve veze sa brendovima ili prestizom, jer bi inace mogao da uzme klot bilo koji prestizni auto, pa cak mozda i nov ili skoro nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: Nova Dacia Sandero ili polovni Renault Clio?

 

Sandero je ove 2021. godine najjeftiniji novi automobil na mnogim tržištima. Ali, da li bi bilo bolje da umesto njega kupite neki polovnjak?

Ustvari, čak i ne bilo koji polovnjak nego baš Renault Clio - na kraju krajeva, Sandero se pravi na istoj platformi kao i Clio. Zato Vicki Parrott upoređuje novi Sandero sa polovnim Cliom kako bi videla u čemu su razlike, i otkrila koji nudi bolju vrednost:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili starosti 5 godina kojima najsporije pada vrednost

 

183562-jeep w 1111.jpg

 

Cene polovnjaka su otišle gore na globalnom planu. Glavni razlog je što ih možete dobiti odmah. Nestašica čipova, kao i još par važnih faktora, za posledicu imaju kašnjenje u isporuci novih vozila, koje ide od nekoliko nedelja pa do nekoliko meseci. Ova nesvakidašnja situacija je dovela do značajnih promena u stopi pada cene polovnjaka, a nova studija pokazuje koji se modeli najbolje kotiraju, i čija cena najsporija pada. Studija se odnosi na američko tržište. Istraživanje je sproveo renomirani iSeeCars, analizirajući više od 8.2 miliona vozila iz modelne 2016. godine, da bi utvrdio kojim modelima cena pada najbrže odnosno najsporije nakon pet godina. Prvi i najinteresantniji nalaz studije je da je u proseku petogodišnjem vozilu u 2021. cena pala za 40.1%, što je manje u poređenju sa 49.1% iz prethodne godine.

 

Najbolji modeli u smislu pada cene tokom prvih pet godina gube vrednost od 1.6 do 4.4 puta manje od proseka.

Po istraživanju, Jeep Wrangler gubi samo 9.2% svoje vrednosti nakon pet godina, odnosno samo 2.796 dolara. Wrangler Unlimited je drugi sa 10.5% pada vrednosti, a zatim slede Porsche 911 (12.8%), Toyota Tacoma (13.8%) i Toyota Tundra (19.5%). Generalno, na sportske automobile se odnosi pet mesta u prvih 10, s tim što su Ford Mustang i Chevrolet Corvette šesti, odnosno sedmi. Chevy Camaro i Dodge Challenger su na osmoj, odnosno devetoj poziciji sa padom vrednosti od 23.6% odnosno 24.4%.

 

U Americi se kupovina električnog polovnjaka nameće kao pametna opcija. Nissan Leaf ima najveći pad cene nakon pet godina gubeći 65.1% od početne vrednosti od 23.666 dolara. BMW i3 je dugi sa padom cene od 63.1%. U prvih pet modela čija vrednost u najvećoj meri pada su i BMW Serije 7 (61.5%), Maserati Ghibli (61.3%) i BMW X5 (60.3%). ''Mogli smo da vidimo rekordno visoke cene polovnih automobila u poslednjih 15 meseci kao rezultat nestašice mikročipova, što je usporilo prosečan pad vrednosti automobila'', kaže Karl Brauer, izvršni analitičar u iSeeCars. ''Vozila koja tradicionalno drže cenu su se kotirala još bolje ove godine, ali čak i u ovim tržišnim uslovima vrednost nekih modela nastavlja drastično da pada.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjaci i njihova cena: Trogodišnji električni ID.3 biće skuplji od benzinskog Golfa?

 

vw id 5511.jpg

 

Koliko polovni električni automobili gube na vrednosti? Da li gube više od benzinaca i dizelaša? Mnogo toga upućuje na činjenicu da bi trebalo da gube na vrednosti više od automobila sa klasičnim motorima. Ne zna se puno o trajnosti baterije, a nove električne automobile države izdašno subvencionišu pa ih se više isplati kupiti nego neki mlađi polovni električni automobil.

 

Kompanija Deutsche Automobil Treuhand je prikupila podatke na velikom nemačkom tržištu (analiza sadašnje cene polovnih vozila) i napravila predikciju za tri godine stare modele i, iznenađujuće došla do zaključka da će trogodišnji električni automobili imati stabilnu vrednost u odnosu na dizelaše i benzince, odnosno neće biti većih gubitaka. Tradicionalno, najbolje bi cenu trebalo da drže nemački proizvođači Audi i Volkswagen sa svojim modelima ID.3 i Q4 e-tron, koji bi čak trebalo da budu skuplji od uporedivnog benzinskog modela. Kod ostalih modela pad je nešto veći, ali je i dalje u granicama prihvatljivog jer su ti električni automobili gotovo dvostruko skuplji od sličnih benzinaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa kojim automobilima ćete najmanje izgubiti na vrednosti?

 

Porsche-911-Carrera 01.jpg

 

Kupovinom automobila i prvim okretanjem ključa ili protiskom na dugme start, već ste izgubili deo njegove vrednosti. Jednostavno je tako, za razliku od nekretnina poput stanova, kuća i vikendica, koje ne gube vrednost, automobili ipak nisu imuni na pad vrednosti.

Kompanija za analizu tržišta Schwacke i Auto Bild su kreirali statistiku modela koji najbolje drže cenu na nemačkom tržištu. Velika potražnja za Porsche 911 Carrerom 4S održava njenu deprecijaciju u granicama. U četiri godine sportski automobil gubi samo 42% vrednosti. To ga čini jednim od automobila sa najstabilnijom vrednošću na tržištu, ali nije najbolji. To je, pomalo neverovatno, Dacia Sandero Stepway TCe 90, koji je ujedno i jedan od najjeftinijih novih automobila na tržištu. Za razliku od Porschea, niska cena je ovde veliki adut: Dacia je toliko jeftina kada je nova da tek neznatno gubi na vrednosti kada se koristi. Tek trećina (34%) vrednosti biće izgubljena za četiri godine.

 

Najbolje drže vrednost (nakon 4 godine) u sledećim klasama:

 

Električni automobili do 40.000 evra

  • Mini Cooper SE (59.6%)
  • VW ID.4 (56.3%)
  • Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD (54.9%)

Električni automobili preko 40.000 evra

  • Tesla Model S Long Range (61.2%)
  • Audi E-Tron Sportback 50 Quattro (51.1%)
  • Mercedes EQV 300 long (50.1%)

Mikro auto

  • Hyundai i10 1.2 (56.9%)
  • Kia Picanto 1.2 (54.5%)
  • VW Up (51%)

Mali auto

  • Dacia Sandero Stepway TCe90 (66%)
  • Toyota Yaris Hybrid 1.5 VV T-i (60.7%)
  • Mini Cooper S (60.4%)

Kompaktni automobil

  • VW Golf 1.5 TSI OPF (53.7%)
  • Mazda3 e-Skyactive X 2,0 M hibridni pogon (53.4%)
  • Seat Leon 1.5 eTSI ACT OPF DSG (52.5%)

Srednja klasa

  • Škoda Superb Combi 2.0 TSI 4×4 DSG (49.8%)
  • BMW 330i Touring xDrive Auto. (49.7%)
  • Mazda6 karavan Skyactiv-G 194 Drive i-Eloop (48.3%)

Viša klasa

  • BMW 540i xDrive Auto (44.4%)
  • Volvo V90 B4 D AWD Geartronic (42.5%)
  • Audi A6 Avant 55 TFSI quattro S tronic (42.2%)

Sportski auto

  • Porsche 911 Carrera 4S PDK (58%)
  • Porsche 718 Boxster (53.8%)
  • Audi TT RS Coupé S tronic (53.5%)

Kombi vozila

  • Mercedes V 300 d long 4Matic 9G-Tronic (56.4%)
  • VW Multivan T6.1 kratki DSG (53.5%)
  • Ford S-Max 2.0 EcoBlue 4WD Aut. (43.2%)

Mali SUV-ovi

  • Mazda CX-30 e-Skyactiv-G 2.0 M Hybrid (57.5%)
  • Opel Mokka 1.2 DI Turbo (55.3%)
  • Ford Puma 1.5 EcoBoost (55%)

Kompaktni SUV

  • Toyota RAV 4 2.5 4×2 Hybrid (57.8%)
  • Cupra Formentor VZ 2.0 TSI DSG (57.3%)
  • Škoda Kodiaq 2.0 TSI ACT 4×4 DSG (55.7%)

SUV

  • Range Rover Sport P400 3.0 (50.1%)
  • BMW X5 xDrive40d (49.5%)
  • VW Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion DPF auto. (49.4%)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Seat najbrže gube na vrednosti, evo koje su marke najbolje

 

audi a4 02.jpg

 

Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrednosti.

 

Staro je pravilo da auto odmah po izlasku iz autosalona gubi 20% cene. I istina nije daleko, doduše možda ne danas kad se na nove automobile neretko čeka i duže od godinu dana, ali nominalno auto brzo gubi na ceni. Ipak, iako vrednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrednosti više od drugih. Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi carVertical su napravili istraživanje u kome su analizirali više od 72 miliona podataka relevantnih za period od 2019. do 2022. godine u Evropi, SAD-u i Australiji. U nastavku donosimo zaključke istraživanja.

 

Porsche najmanje gubi na vrednosti

Kad se oduzme najniža tržišna vrednost automobila od njegove početne cene, rezultati pokazuju da Porsche (-64.4%), Jeep (-84.4 %) i Mini (-85.5%) tokom godina najmanje gube na vrednosti. Primera radi, u istom periodu Porsche će izgubiti 64.4%, a Lexus čak 89.9% vrednosti. Među vozilima koje dobro kotiraju u konkurenciji velikoserijskih marki nalaze se Hyundai i Toyota, a u gornji dom suprotno očekivanjima ulaze i Jaguar i Land Rover.

 

Audi i Seat na samom dnu

Mnoge luksuzne marke automobila gube više na vrednosti od povoljnijih marki. Osim Chryslera kao rekordera po gubitku vrednosti, tu su ušli i Audi i Seat. Primera radi, Audi će s vremenom izgubiti 96.2% vrednosti (u proseku za 24 godine). Zanimljivo je da otprilike polovina marki pri dnu ove tablice gubitka vrednosti otpada na luksuzne automobile.

 

57222-seat exeo 01.jpg

 

Poređenja radi, Toyotini automobili dostižu najnižu vrednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88.7% vrednosti, a BMW-ova 93.8%. Koji faktori utiču na ove razlike? ''Osoba koja traži polovni automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne karakteristike. Zato je polovna Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a'', kaže M. Buzelis.

 

Kada automobili dostižu najnižu vrednost?

Prosečna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrednosti jeste 20-23 godine. Porsche i Mini imaju najnižu cenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrednost počinje ponovo da im raste. Dobro očuvani modeli mogu da budu isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia su na suprotnoj strani spektra - dostižu najnižu vrednost tek kad su stari 30 godina. Primera je mnogo koji pokazuju da nekada konfekcijski automobili, a danas oldtajmer, postižu visoke cene. BMW E30 poznatiji kao ''kockica'' je samo jedan od automobila koji su postali odlično ulaganje. Isto važi i za ostale stare premium modele, ali uz preduslov servisne knjižice i besprekornog stanja automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni Tesla automobili brže gube vrednost od drugih

 

tesla s1.jpg

 

Cene polovnih Tesli padaju brže nego kod drugih proizvođača automobila, a simboli statusa čiste energije stoje u prodavnicama duže čekajući kupce nego drugi polovni automobili u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema industrijskim podacima prosečna cena polovnog automobila Tesla u novembru je bila 55.754 dolara, što je za 17% manje u odnosu na julski maksimum od 67.297 dolara. Tržište polovnih automobila zabeležilo je ukupni pad od 4%, prema podacima kompanije Edmunds.

Novembarski podaci pokazali su da su polovne Tesle stajale na zalihama dilera u proseku 50 dana u poređenju sa 38 dana za sve polovne automobile. Rast cena benzina, kao posledica rata u Ukrajini, povećao je potražnju za Teslom, jednom od električnih automobila sa najvećom autonomijom. Sada cene goriva popuštaju, a kamatne stope rastu. Raste i proizvodnja Tesle, ali raste i konkurencija električnih vozila, što dovodi do pada cene polovnih automobila Tesla brže od ostalih. Tesla je prošle nedelje udvostručila popust za kupovinu novih automobila u SAD, što je zabrinulo investitore u pogledu potražnje.

 

Izvršni direktor kompanije Tesla Ilon Mask (Elon Musk) rekao je da su zbog ''radikalnih promena kamatnih stopa'' poskupeli svi automobili, novi i polovni. On je naveo da bi njegova kompanija mogla da snizi cene kako bi održala rast obima, što bi rezultiralo nižim profitom. Tesla prednjači u gubitku vrednosti polovnih vozila, ali faktori koji su donedavno podizali njihovu cenu očigledno su bili preuveličani. Takođe, analitičari ocenjuju da je Tesla u suštini dugo vremena bio jedini održivi proizvod kada su u pitanju polovna električna vozila. Skoro trećina polovnih Tesli koja se prodaju bili su modeli iz ove godine za preprodaju, što može da bude znak da su prvobitni kupci nameravali da zarade na transakciji. Do pre nekoliko meseci bilo je uobičajeno da se Tesla vožena nekoliko meseci prodaje po višoj ceni od nove koja se dugo čeka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobilima ovih 5 premium marki najbrže pada vrednost

 

224312-jaguar xe 01.jpg

 

Pad vrednosti vozila je veoma važan faktor kada potrošači krenu u posetu prodajnim salonima, u potrazi za novim limenim ljubimcem. Jedna od najstrašnijih stvari koja se može desiti nakon kupovine automobila je uviđanje da skupocena stvar koju ste upravo priuštili, vredi tek deo prvobitne vrednosti nakon što ga odvezete kući. Ova deprecijacija dovodi do toga da se potrošači zaglave u vozilima koja zapravo više ne žele da imaju, a s druge strane, njihov automobil ne poseduje odgovarajuću vrednost da bi ''otišao na doboš'' i isplatio u potpunosti, ili pak automobil nije vredan dovoljno za eventualnu zamenu, da bi se dobilo bilo šta od željene vrednosti u vidu drugog vozila. Budući da početne cene imaju tendenciju da se kotiraju nešto više za automobile luksuznih brendova, amortizacija je posebno važan faktor koji treba uzeti u obzir kada vam je ova klasa vozila na radaru.

 

Ako kupujete novo premium vozilo, verovatno ćete želeti da se uverite da će vaš novi automobil zadržati dobar deo svoje vrednosti.

CarEdge je objavio studiju koja prati vrednosti vozila u prve tri godine vlasništva. Ova firma prati marke i modele čija cena u najvećoj ili najmanjoj meri pada. Evo svega što treba da znate o 5 najgorih premium marki kada je reč o preprodaji nakon tri godine.

 

5. Cadillac

Peti najgori premium brend po pitanju zadržavanja vrednosti kao polovnjaka je američki luksuzni automobilski gigant, Cadillac. Iako Cadillac proizvodi kvalitetna vozila, ona gube svoju vrednost brže od većine marki u svojoj klasi. Prosečno Cadillac vozilo vredi tek oko 74.83% svoje početne vrednosti nakon tri godine vlasništva. Cadillac Escalade je najgori u grupi, zadržavajući u proseku samo 74.79% svoje početne prodajne vrednosti.

 

4. Infiniti

Infiniti je premium divizija Nissana. To je četvrti najgori brend luksuznih vozila kada je u pitanju zadržavanje vrednosti tokom prve tri godine vlasništva. Infiniti vozila obično drže oko 74.76% svoje početne vrednosti tokom prve tri godine vlasništva, pri čemu je najgori model po tom pitanju Infiniti QX80, koje drži samo oko 61.56% svoje prodajne vrednosti nakon tri godine.

 

3. Land Rover

Land Rover proizvodi odlična vozila, ali njihov dugoročni trošak i raspored održavanja mogu biti ''brutalni'' po novčanike njihovih kupaca. Nažalost, ova visoka cena posedovanja ne reflektuje se u visoku vrednost preprodaje. Ako posedujete Land Rover možete očekivati da ćete vratiti samo oko 71.65% prvobitne investicije nakon preprodaje posle tri godine vlasništva. Najlošiji model Land Rovera po vrednosti preprodaje je Land Rover Range Rover, koji zadržava samo oko 63.5% svoje prvobitne vrednosti tri godine nakon što je kupljen nov.

 

2. Mercedes-Benz

Naravno, ako neko zna da napravi dobar automobil, to je Mercedes. Nažalost, čini se da modeli iz Štutgarta ne zadržavaju svoju vrednost nakon prvobitne kupovine. Vlasnici Mercedesa mogu očekivati povrat od oko 67.62% prvobitne vrednosti vozila, ako ga preprodaju nakon tri godine vlasništva. Model koji postavlja rekord u ovoj studiji CarEdge-a, po najnižoj preprodajnoj vrednosti zadržanoj nakon tri godine je Mercedes GLS. Posle trogodišnjeg vlasništva, zadržava otprilike 52.58% svoje početne vrednosti na tržištu polovnjaka.

 

1. Jaguar

Za mnoge potrošače nije iznenađenje da je premium automobilski brend sa najmanjom preprodajnom vrednošću nakon tri godine vlasništva Jaguar. Jaguar zaista pravi odlične automobile, ali oni gube svoju vrednost neverovatno brzo. Posle tri godine prosek vrednosti modela ovog britanskog proizvođača je samo 63.61% prvobitne nabavne cene. Najgore vozilo u Jaguarovoj liniji kada je u pitanju zadržavanje vrednosti preprodaje je F-Type. On zadržava samo oko 61.8% svoje prvobitne vrednosti nakon tri godine vlasništva.

 

Sa jedne strane, kupovina navedenih automobila može biti razočaravajuća za prve vlasnike, ali s druge ukoliko ste u potrazi za povoljnim polovnim luksuznim vozilom, eto prilike…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista 10 polovnih električnih automobila kojima najviše pada vrednost

 

210867-tesla s 2021 rst02.jpg

 

Koliko padaju cene polovnim električnim automobilima?

Odgovor na to pitanje ima ThisisMoney koji je otkrio i konkretne modele kojima je najviše pala vrednost. Lista se sastoji od električnih automobila sa oko 50.000 pređenih kilometara, a nekima je vrednost pala za čak 30% u odnosu na godinu pre. Radi se o poređenju cena iz marta 2023. i marta 2022. godine.

 

Lista 10 polovnih modela kojima je najviše pala vrednost:

10. Audi e-tron Sportback (2019.-2023.) - pad vrednosti 23.3%

9. Peugeot e-2008 (2019.-) - pad vrednosti 24.6%

8. Volkswagen e-Golf (2014.-2020.) - pad vrednosti 26.7%

7. Hyundai Ioniq (2016.-2022.) - pad vrednosti 26.8%

6. Tesla Model 3 (2019-) - pad vrednosti 26.9%

5. Audi e-tron (2018.-2023.) - pad vrednosti 28%

4. Nissan Leaf (2017.-) - pad vrednosti 28.3%

3. Renault Zoe (2019.-) - pad vrednosti 28.5%

2. Jaguar I-Pace (2018.-) - pad vrednosti 28.7%

1. Tesla Model S (2014.-) - pad vrednosti 30.7%

 

Derren Martin, direktor firme Cap Hpi koja je napravila analizu cena otkrio je ključne razloge pada cena električnih vozila. ''Glavni razlog pada cena polovnih električnih vozila je taj što se ponuda takvih vozila dramatično povećala. Brojke su u 2022. godini narasle 100% u odnosu na godinu pre, a rast će biti i 100% ove godine'', objašnjava Derren. Isto tako, domet na struju ostaje veliki problem, kao i zabrinutost oko toga gde će vozači puniti električna vozila i koliko će im vremena trebati da to učine na dužim putovanjima. Važan razlog je i cena punjenja električnog automobila koja je dramatično porasla poslednjih meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...