Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Za EuroSummar odrzavanje... Drugar je 2009 kupio novog Swifta, odrzavao ga u ovalscenom servisu tokom garancije, svi servisi redovno kad je potrebno. 

Istekla garancija, posle koji mesec crkne mu menjac, ode u EuroSummar i ovi mu kazu pa ti nisi menjao ulje u menjacu kad je trebalo. A oni su radili redovne servise i sve sto treba po uputstvu i knjizici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha

Danas mi dostavio plan odrzavanja! Mali servis 15000, dok sam razgledao model govorio je da je veliki na 110000 I da je malo skuplji od malog servisa jer motor ima lanac koji se menja na 300000, ispade da je veliki na 90000 I da kosta nesto preko 56000! Da ne govorim da mi je to dostavio u tabeli gde ne pise tacno sta se radi, koje radnje, vec samo mali servis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje automobile je bolje kupiti stare do 1 godine, a koje nove?

 

170522_Fiat_New-500L_07.jpg

 

Proizvođači automobila ulažu velike marketinške napore kako bi ubedili ljude da kupe nov auto, ali studija koju je uradila ekipa ljudi sa sajta ''iSeeCars.com'' je pokazala da je malo automobila kod kojih postoji finansijski razum da se kupe novi jer je mala razlika između cene novog i starog godinu dana. Ušteda koja se može napraviti kupovinom automobila starog godinu dana u odnosu na nov auto može ići od 6.100$ do skoro 20.000$. ''Dosta ljudi zna da novim automobilima vrednost brzo pada u prvih godinu dana, ali i da ne pada vrednost svima isto, tj. jednako brzo u tih prvih godinu dana. Želeli smo da utvrdimo kojim to modelima najbrže pada vrednost u prvoj godini'', kaže Phong Ly, direktor kompanije iSeeCars.com. Zato su analizirali preko 14 miliona kupovina novih i polovnih automobila u Americi, prodatih od 01.08.2015. do 31.07.2016. godine, i zaključili da je prosečna razlika između cene novog auta, i istog takvog auta ali starog godinu dana - 21.2%. Analiza je pokazala i da 12 modela ima tu razliku između 31.2% i 34.6%, što je oko 1.5 put veće od proseka, tako da su upravo to automobili kod kojih se najviše isplati kupiti ih polovne stare godinu dana.

 

Lista 12 automobila koje je u Americi bolje kupiti stare godinu dana nego nove:

 

1. Fiat 500L 34.6 odsto

2. Volvo S60 34.3%

3. Kia Cadenza 34.3%

4. Nissan Maxima 34%

5. Lincoln MKZ 33.8%

6. Jaguar XF 32.3%

7. Fiat 500 31.9%

8. Cadillac ATS 31.8%

9. Chrysler 300 31.7%

10. Buick Regal 31.2%

11. Chrysler 300 31.7%
12. Buick Regal 31.2%
 

Tu je i lista koje modele je u Americi ipak bolje kupiti nove jer im u prvoj godini neće mnogo opasti vrednost:

 

1. Chevrolet Colorado 7.0%
2. Jeep Wrangler Unlimited 8.0%
3. GMC Canyon 8.1%
4. Honda Fit 8.1%
5. Nissan Frontier 8.8%
6. Subaru XV Crosstrek 9.2%
7. Subaru WRX 9.2%
8. Subaru Impreza 10.3%
9. Toyota Highlander 10.4%
10. Land Rover Range Rover 10.6%

 

detaljnije na - blog.iseecars.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas je od 90tih uvek moderno i in, rusiti ugled bilo cega domaceg, i u isto vreme velicanje bilo cega stranog (mozda su placeni za to :) ). Tako da je ovakav nepotpun prenos informacija potpuno u skladu sa tom dobro poznatom praksom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova E klasa ili polovni S600 Pullman?

 

mercedes-benz-s600-pullman 1.jpg

 

Svako ko se u jednom trenutku svog života opredeli za neku limuzinu kompanije Mercedes i poseduje oko 65.000 evra, pred sobom ima težak izbor. Ovaj budžet vas može staviti za volan nove E klase, bilo AMG E43 modela, koji se prodaje na određenim tržitštima ili ustaljene evropske varijante E400. Sa druge strane, ukoliko biste mogli da se protegnete za malo više, na jedan ili drugi način, onda možete da dobijete ovu S klasu izuzetno dugačkog međuosovinskog rastojanja.

 

mercedes-benz-s600-pullman 111.jpg

 

Ovo je Mercedes-Benz S600 L Pullman iz 2002. godine, da budemo precizniji, sam vrh svega što je kompanija imala da ponudi u to vreme. Skraćeno, ovo je jedan veliki luksuzni Maybach. Model koji vam predstavljamo i dalje je u fabričkom stanju, bez ikakvih modifikacija, a poseduje neverovatnih 6.163 milimetara u dužini, što je za dobrih 710 mm duže od trenutnog Maybach S-Class modela ili samo 370 milimetara kraće od poslednjeg Pullman automobila.

 

mercedes-benz-s600-pullman 11.jpg

 

Međutim, sa šesnaest godina i 64.000 pređenih kilometara iza sebe, ovaj automobil listovan je za 60.000 evra. Ovo je ugrubo jedna osmina onoga koliko novi Pullman košta danas ili daleko manje od polovine koliko bi svakog kupca koštao novi Maybach S560. Sa druge strane, plus ovog modela jeste to što je isključivo vožen od strane šofera za Grand Hotel Bellevue u Gštadu, gde je razvozio ugledne goste imanja po švajcarskim skijalištima i odmaralištu, od 2002. do 2007. godine. Automobil je opremljen svim mogućim opcionim dodacima, a jedan od njih jeste i V12 motor zapremine 5,8 litara, koji je u svoje vreme proizvodio 362 ks. Ovih dana, E43 model, koji je takođe moguće kupiti za sličnu količinu novca, proizvodi nešto više snage od ove limuzine, ali ni u jednom slučaju ne nudi toliko prostora i komfora kao ova izuzetno dugačka limuzina, tako da ostaje pitanje, šta biste vi pre izabrali?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djole_M vidim da je tama o prodaji otišla pod ključ a hteo sam da te pitam za rezime....."novo ili polovno za iste/slične novce"

Kao neko ko je (ako nije problem napiši koliko si platio ili još bolje koliko te je izašao za sve ove godine nov auto) prodao sad (opet ako nije tajna napiši za koliko) realno nov a polovan auto sa kojim si prešao mizernih 40kkm kako sada gledaš na isplativost i opravdanost tvoje kupovine?

Da li ćeš opet gledati nov ili pak menjaš taktiku pa prelaziš na nešto "bolje" polovno?

 

Svako dobro!;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ako se ima onda novo bez obzira.

2.Ako se radi i zarađuje kilometrima novo bez obzira na marku i klasu.

3.Dalje ide isto po kilometraži, što se više prelazi, polovnjak mora biti sve svežiji, ne toliko u godinama koliko u opštem stanju.

4. Gde ja spadam ispod 20k km/g mučenje auta relacijama od 1-3km desetak petnaest puta dnevno, mislim da treba uzeti auto bez ikakve elektronike, tipa lada ili bilo koji auto iz 80-90tih za 1000e i navozati se bez ulaganja za sve novce. Sve što se što potroše na gorivu, uštedi se višestruko na servisu.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto iz 80-90 se raspada u 2018-oj. Najgora je korozija, a znamo da se to jaaako teško rešava, i limari i farbari su najskuplji majstori. Onda mehanika, kao prvo problem je naći nove delove za te automobile, naročito da valjaju.

Kakva bre Lada, kada je nova ne valja, a kamoli polovna. Imao sam pre Samaru, ma bjaži, to ne može da se napravi da radi 6 meseci bez problema. Matoro, nekvalitetno u startu, novi delovi koji se prodaju su užasnog kvaliteta. Vozio sam i ganc novu Lada 2107, isto biiip kao i sve druge.

Možda nisam realan, pa se ne potresam zbog iznenadnog troška od 100-200€ za popravku, ali stvarno nisam imao problema sa elektronikom, prvo na Bravo-u 1.9JTD 2001g, i sada na Idei 1.3mjet 2004g.

Ja sam iz tvoje kategorije, pređem 17-20.000km godišnje, 95% po gradu, i ja ne vidim ni jedan nedostatak malog dizelaša, tj mog auta, sem što je lenj za moje pojmove.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

I uskoro će bravo iz 2000 gidine biti u grupi 20godina starih. A komotno može jeftino da se vozi i održava.
Ja vozim auto iz '92, i prelazim 15km godišnje.ima delova pa čak i za starija godišta te marke Za dve godine od ulaganja oko 400€ u redovne servise, potrošne stvari i po neki vanredni kvar tipa otišao alternator.
Jede ga korozija, jedina mana. Ako dam još 200€ za limara, to je to, nema više ništa od ulaganja. Menjaću ga uskoro, ali mi se ne mili.
Ili novo ili neki za 1000€, 500€ulaganja i miran par godina.
Ali zato, najskuplja stavka ležaj točka. Neprocenjivo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT3 i Dacia Sandero: Totalno različiti, a nešto ih ipak povezuje

 

porsche dacia.jpg

 

Održanje vrednosti automobila je jedan od odlučujućih faktora pri kupovini novog vozila. Neki automobili brzo gube vrednost, drugi drže cenu, pri čemu zakoni tržišta regulišu cenu polovnjaka, naravno vodeći računa i o stanju i godištu vozila. Nemački izdavač Hanns W. Schwacke je 1957. godine objavio svoju prvu analizu održanja vrednosti automobila po modelima i od tad je ''Schwacke'' lista najbolji parameter u ovoj oblasti. Najnovije izdanje, objavljeno pre nekoliko dana, dalo je novog šampiona držanja vrednosti. To je Porsche 911 GT3 koji nakon četiri godine izgubi svega 33.5 posto cene novog vozila. Drugi šampion, model koji izgubi najmanju efektivnu novčanu vrednost je sušta suprotnost Porscheu: Kupci Dacije Sandero nakon četiri godine su na gubitku svega 2.390 evra u odnosu na cenu koju su platili u salonu.

Koji modeli po klasama najbolje drže vrednost nakon četiri godine eksploatacije? 

  • Mali gradski automobili A-segmenta: Kia Picanto 1.2 ISG (58.1 posto)
  • Subkompaktni automobili B-segmenta: Mini One (62.8 posto)
  • Kompaktni automobili: Mercedes A 250 7G-DCT (59.7 posto)
  • Srednja klasa: Škoda Octavia 1.8 TSI DSG (53.5 posto)
  • Viša srednja klasa: BMW 540i xDrive Automatik (52.2 posto)
  • Luksuzni automobili: Porsche Panamera 4 (51.6 posto)
  • Kompaktni monovolumeni: Opel Zafira 1.6 DIT Start/Stop (53.6 posto)
  • Veliki monovolumeni: Mercedes V 220 d 7G-Tronic (52.8 posto)
  • Sportski automobili: Porsche 911 GT3 (66.5 posto)
  • Mali SUV-ovi: BMW X1 sDrive 18i (59.3 posto)
  • Kompaktni SUV-ovi: Porsche Macan Turbo PDK (65 posto)
  • Veliki SUV-ovi: VW Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion Aut. (58.6 posto)
  • Električni automobili: Hyundai Ioniq Elektro (58.6 posto)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 3 nova automobila koji najviše gube na vrednosti

 

volvo-s60-inscription-exterior-right-side-front-view-v1.jpg

 

Ni jedan potencijalni kupac novog automobila se neće rado suočiti s činjenicom da će njegova pokretna imovina već u prvoj godini ostvariti veliki gubitak vrednosti, ali zato je ovaj članak dobra podloga za lovce na polovne. Kod modela koji dobro drže cenu na tržištu polovnih važi računica da sa 4.5 godine starosti gube 50 posto vrednosti novog automobila. Ipak, postoje i brojni modeli koji već u prvoj godini gube više od 30 posto vrednosti. Krenimo redom u pregled liste Top 3 automobila koji najviše gube na vrednosti:

 

1. Volvo S60 (- 34.4 %)

Švedski predstavnik D-segmenta je u svakom pogledu dobar, kvalitetan i bezbedan automobil, ali među kupcima nije ni blizu popularan kao Audi A4, BMW Serije 3 i Mercedes C-klase. Isto važi i za polovne primerke pa pad vrednosti već u prvoj godini iznosi čak 34.4 posto.

2. Jaguar XF (-32.3 %)

Mada u svakom pogledu može da stane uz bok Audiju A6, BMW-u Serije 5 i Mercedes E-klase, kao polovan prilično brzo gubi na vrednosti pa trećina uloženog ispari već u prvoj godini.

3. Fiat 500 (-31.9%)

Italijanski šminker koji se na tržištu nametnuo kao jeftinija alternativa Mini Cooperu već u prvoj godini gubi 31.9 posto vrednosti novog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povela se diskusija neki dan u firmi, nakon sto nam je jedan kolega saopstio da uzima novi BMW 116i. Naravno, momentalno je bio docekan na "kolac" lol. Zatim smo uzeli malo procackali po oglasima i evo do cega smo dosli:

 

Nov : 23.000e

Polovan star 5 godina: ~ 12.000e. 

 

I sad, ideja je kakvo je stanje kroz narednih 5 godina...

 

Da napomenem u ovoj racunici nismo uracunali nesto sto je isto, ili slicno, do te mere da ne pravi razliku izmedju dva auta (tipa registracija, gorivo, gume, mali servisi), tako da nisu apsolutni troskovi.

 

Nov : pretpostavljamo da vredi onih 12.000 i da u njega nije utroseno nista, sto mislim da je realno za nekog ko ne prelazi vise od 15.000 km godisnje. Ponavljam, mali servisi, gume akumulatori, goriva, registracije, nismo ovde racunali.

Polovan: vredi 6.000e i u njega je, po nekim vlasnicima BMW u tom periodu utroseno negde oko 3.000e na popravke (pretpostavili smo zamajac, dizne, bar jedan turbo, jedan set trapova, kocnice, MAF, MAP, i jos malo rezerve).

 

ispada da je vozac novog izgubio 11.000e a vozac polovnog 9.000e kroz 5 godina. Bili smo iznenadjeni razlikom, ocekivali smo vise. 

 

Naravno, ovo je bas onako uz puno pretpostavki racun, i u pitanju je BMW, koji, poznato je, nije bas rentabilan. Naravno drugi brendovi izgube brze na ceni (slucaj polovan) a budu jeftiniji za odrzavanje, tako da se tu dobija znacajnija usteda. Hocu reci, ne mislim da je ovo univerzalan obrazac, ali svejedno je interesantan, ocekivao sam vecu razliku... :) 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritom, vozac novog vozi bezbrizno 4-5 godina, sve sto eventualno zafali se otklanja u garanciji, a vozac polovnog nikad nije nacisto. Ovo govorim o velikoj vecini statisticki govoreci, uvek ima izuzetaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa jedne strane racunica stoji. Sa druge moras da racunas na ipak duplo skuplje servise za novo vozilo naspram polovnog, ako zelis da zadrzis garanciju. Oni tokom 5 godina naprave dodatnu razliku od 500-1000 eur.
Ako je na kredit, lizing, mora i kasko, ali ajd da kazemo da je za kes.
Tada racunaj sta sa razlikom od 12.000 evra mozes da uradis tokom 5 godina.
Sve zavisi koliko si sposoban, ali da budemo skromni nek bude 5% na godisnjem nivou, tj 3.300 evra nakon 5 godina. Ako je 10% onda zaradis 7.300.

Pogresne polazne osnovice ste uzeli.
Tako se razlika penje na 6.500-11.000
Cinjenica je da ni tih narednih 5 god ne bi imao problema sa polovnim vozilom pod uslovom da je prethodni vlasnik pazio na isti kao sto bi ti na nov. I da je presao 75.000km ukupno.
Razlika se penje na 8.500-13.000 eur.
Nije zanemarljivo.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje je da za svaki auto koji vredi 10000e navise mora kasko, bio polovan ili nov. Bolje 300-400e baciti u vetar i mirno spavati, nego 2000e jednom kada strada far i branik koji su bezobrazno skupi za nova kola.

 

Takodje ni cena servisa uslovno ne vazi. Za "novija" kola niko ne poklanja delove tako da ni u jednom servisu nije dzabe, a ni ovlasceni nisu lupanje po usima za sve marke (uzimam u obzir moj auto, pricao sam kako za 318d mali servis u ovlascenom kosta 42000din).

 

Generalno je samo pitanje kada zelite da izgubite novac :) da li natenante i na rizik ili ici na siguran gubitak.

 

Nov auto u prve 3 godine gubi po 10% vrednosti i ima 0 nepredvidjenih ulaganja. Polovan 99% ima 10% ulaganja pri kupovini i gubi jos 10% u naredne 2 godine. Preostalih 10% i dalje je lutrija 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onog momenta kad ga izvezes iz salona, nov auto je izgubio 10% vrednosti. Do kraja prve godine jos 10%.

U proseku.

EDIT Sto je ekonomija jaca, odnosno prodaja automobila veca, to je i pad vrednosti polovnjaka veci.

Zavisi od modela, odnosno pozeljnosti marke. I to se usporava sa godinama.

Uobicajeno je da do 5 godine izgubi oko 55-60% vrednosti. Pa sad, plus-minus.

Super luskuzni automobili gube jos vise.

"Sweet spot" je 4-7 godina starosti auto, ako se uzima u obzir s jedne strane gubitak vrednosti novog auta, a sa druge ulaganje u popravke polovnog.

Ili sto bi nasi rekli - Prvi placa, drugi vozi, treci popravlja. :D

 

To sto je kod Srba druga perspektiva.... To je druga stvar. :D

Koliko cesto vidjas po oglasima za bilo sta, ne samo za automobile, "ja sa ga platio toliko i toliko".

Ma super je to, ali razumes da stvar gubi vrednost?

I onda se vuce po oglasima do besvesti, i u tim mesecima (ima i slucajeva da su godine u pitanju) izgubi stvar jos vise ne vrednosti, ali ljudi ne odustaju.

Vredi toliko i toliko!!! Dok mu trziste neumitno pokazuje da ne vredi.

 

Naravno da je novi auto bolja stvar, pogotovo ako neko ima nesrecu sa izborom polovnjaka.

Ali da je drasticno skuplji, to sigurno. Ko ima novac, i ne vidi nacin da ga bolje potrosi, samo napred.

Ono - Cef mi je da vozim novi auto, moze mi se. Podrzavam.

 

Mada je u Srbiji i nov auto kocka, koliko imaju lufta dileri da se prave ludi i da nemaju nikakve posledice.

 

 

Edited by Smireni

Share this post


Link to post
Share on other sites
To je garant bez filtera ulja. Druge filtere da ne pominjemo
Za ostale se slažem, ali ne verujem da iko u uljni servis računa samo ulje bez filtera

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se cini da je sweet spot ~ 3 god star od prvog vlasnika do ~100.000 km. I drzati ga kod sebe ~4 godine... mada sve je relativno, a i uvek ima ono, ako mi se svidja - to hocu i zdravo, ne zanima me racun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...