Jump to content
FAS Goran
daredevil011

Novo ili polovno za iste pare? / amortizacija novog auta

Recommended Posts

Da se i ja pohvalim... Posle duuuuge potrage, dosta kalkulisanja i premišljanja, kaparisan danas novopolovni auto... Nažalost van FCA grupacije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

penzionerski...

Toyota Auris 1.6 132ks... 2017, prva reg u januaru 2018.

test vozilo, mogu ga preuzeti u aprilu, od toga zavisi i km. Trenutno ih ima celih 20!

uz lep popust i poklone...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno

Mnogo puta sam kalkulisao, racunao, sabirao oduzimao I mislim da necu pogresiti!

Moja najveca greska je, ustvari, bila kupovina Bravoa, jer posle njega mi je svaki auto izgledao bljak!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dug sam razmisljao sta da radim. Verovatno sam propustio idealnu priliku da prodam moj pre dve godine, ali tada se finansije nisu uklapale. Moje rezonovanje je islo u ovom pravcu, u narednih 10 godina, bice mi potrebna dva polovna automobila. Da bih imao novaca za auto koji bi me kostao kao Bravo, morao bih da dodam oko 2500, plus onih 500 za svaki slucaj. Iz nekog iskustva sa Bravoom za bar jedan komplet letnjih guma (zimske ne racunam) bar jos 200, za nepredvidjene troskove (van velikog I malog servisa) oko 200 godisnje (amortizeri, nosaci, brisaci...), to dodje oko 4000e na pet godina. Za sledeci ista je racunica. znaci oko 8000 za dva polovna auta. Naravno, oni me mogu kostati I manje, ali I dosta vise. Plus, za te pare me nijedan polovnjak ne odusevljava, kao Bravo od kada sam ga vieo prvi put. Za polovnjake koji su meni zanimljivi treba izdvojiti jos 2-3000e, a oni svi vec imaju 150000+km. Nov auto posle deset godina kod mene ce imati oko 150000, plus znacu kako je vozen svih deset godina.

Uglavnom oko dve godine sam se premisljao, pratio oglase, gledao I probao vise automobila, razmisljao da se vratim segment nize, ali sam shvatio da auta B segmenta pored manje mesta, losije izolacije I nekih sklopova (dobosi, mesto diskova), kada im se doda iole jaci motor I oprema kostaju kao solidan auto C segmenta. Takodje sam shvatio da za nov auto koji bi meni ispunio vecinu zahteva moram da izdvojim 14500+e. Moj limit je bio 15500 sa dva kompleta guma. Postavio sam pretragu na PA sajtu na dve godine I cenu 10-15000e I gledao. A takodje sam gledao I nove automobile I izdvojio nekih 5 modela:

500L 1.4t 120ks, Megan 1.6sce 115ks, Seat Leon 1.2tsi 110ks, Suzuki SX4 Scross 1.0ecoboost 112ks I Toyota Auris 1.6vvti 132ks...

Megan mi je na prvi pogled bio simpatican, imao je par cool dodataka, svidja mi se sto je centralni tunel visok, kao kod auta vise klase, zvucna izolacija mu je nenadj..a, ali.. kako je vreme odmicalo spoljni dizajn mi je delovao kicast, centralna konzola hmmm, u sedista nisam uspeo da se namestim valjano, motor atmo stara skola 5 brzina. Ali cena mu je korektna, tako da je ostao u razmisljanju.

Suzuki je natrpan opremom. Ljudi moji, nema sta nema, LED dnevna, kratka, duga, senzori za sve, dvozonska klima, kamera, obilje prostora, beskontaktno startovanje, za 30e se dogradi I navigacija... motor 1.0 me je prijatno iznenadio... Ali PLASTIKAAAA I instrument tabla JAAADNO, uopste ne deluje da ce 10 godina sve ostati na svom mestu.

SEAT sam imao u planu da pogledam detaljnije, ali iskrslo mi je ovo.

500L, sta reci... Meni se prvo nije, pa mi se svideo, pa dosao redizajn... Da sam pre dve god kupovao, bio bi mi prvi pik, jer tada su davali gooomilu opreme gratis, ali ovako, kad dogradim sto meni odgovara, 15250e, plus stakleni krov fiksni, ludilo leti!

Aurisom sam se odusevio prvi put kada sam usao u njega. Zaista, zaista deluje vrlo kvalitetno. Nesvakidasnji dizajn, ali meni dopadljiv, korektna oprema, motor jeste atmo, treba mu malo da se razvrti ali imas osecaj snage, koja je dovoljna za tu tezinu. Instrument tabla, kao iz Alfe, dva velika brojcanika u hromiranim kucistima...

Uglavnom u tom razmiljanju dobijem zeleno svetlo od gazdarice (zna se kod koga pare stoje) I izadje oglas za ovu Toyotu. Pozovem, premisljam se, ali me zena spakuje na voz, pravac NS, probam, dogovorim se I juce sam dao kaparu. Kupio sam auto za cenu malo vecu od Tipa u lounge paketu!

Uglavnom mislim da ce me ovaj auto ciniti srecnim narednih 10godina, izgleda super, osecaj je odlican u kabini I voznji, tih, deluje kvalitetan, garancija + pomoc na putu 5 godina...

Odnos prodavaca Toyote je za dva koplja iznad FIATa, za tri iznad RENAULTA, a za dve svetlosne godine iznad SUZUKIja! Bukvalno nije postojao nijedan podatak za koji sam pitao, a da mi nisu rekli ili dostavili za manje od 15 minuta. U jednom Renoovom salonu udjem, stojim 15 minuta, izlazi lik sa punim ustima I pita sta zelim, ja kazem da zelim da se raspitam za Megana, on se vrati odakle je dosao I kaze dodjite za 45 minuta, slavimo! Suzuki mi nije poslao plan odrzavanja, evo, vec tri meseca, a da ne govorimo na sta im lici salon I kakve komentare imaju za servis.

I to je moja prica, jos uvek su mi pomesana osecanja, velike su to pare, ali mislim da auto vredi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od svih ovde nabrojanih izabrao si po meni najbolji i najkvalitetniji. Čestitam na kupovini i dugoo da te služi, čekamo neke slike..

Krivo mi je što nisi probao novog Focusa sa 1.0 ecoboost motorom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma FORD mi nekako nije legao... Kazu svi da je super zabavan, ali po meni malo prostora za spoljnje dimenzije (prtljaznik od samo 316l) I malo outdated unutrasnjost! A I po cenovniku na sajtu izlazi iz budzeta za slicnu opremu!

U svakom slucaju hvala, imam samo slike sa PA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lep review, jedino sto si mozda trebao da das sansu i Leonu (sa cim ce se @igor0511 sigurno sloziti ;)). Mada verujem da sa Toyotom nema greske, naravno kod koga prolazi takav dizajn, jer su stvarno specificne. Jesi li mozda iz segmenta ispod gledao novu Ibizu (Little Leon), meni je sjajan autic? Na novoj je Vagenovoj MQB A0 platformi - povecano je medjuosovinsko rastojanje na 2.57 m (maltene kao Stilo/Bravo od 2.6m), sirina za 87 mm (mislim da je na 178 cm, opet skoro kao Stilo/Bravo od 179cm). A secam se da sam u nekom testu citao da je prtljaznik porastao na sjajnih 355l i da je veci nego kod aktuelne generacije Focusa??? Generalno su se svi ti za segment manji automobili u svakom smislu priblizili "staroj" C klasi. A tek Ibiza FR izgleda brutalno, ali i kosta...

Slozio bih se za Bravo, puno stvari na njemu je lepo i fluidno dizajnirano. U svoje vreme, uz neku lepu opremicu, jedan od najlepsih hatch-eva. A meni i dan danas taj dizajn "pije vodu" (recimo uz par modernih detalja). U poplavi ovih namrstenih svemiraca :) (lepo si prokomentarisao eksterijer novog Megana, dodali su mu za moj ukus malo vise nego sto treba).

 

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leon mi je svakako bio u vrhu interesovanja, medjutim kao sto sam I rekao dobicu novog Aurisa za malo vise novca od Tipa, tako da taj "visak" mogu uloziti u premium pneumatike ili drugu opremu. Ipak Igorov Leon je prelep I mnooogo bolji od ovog "obicnog" 1.2tsi, verovatno cu ga probati za svoj gros! Rekao sam vec da se B klasa opasno priblizila C, ali I sa cenama, dok su motori ostali ispod C klase - manje su snage. Iskreno Ibiza me ne privlaci uopste (iz B sam gledao Clia I I20), dok je sa Leonom druga prica.

Bravo je prelep, svakog dana se odusevim kad ga vidim. Bolja sedista, bolji farovi - LED, malo bolji materijali, noviji infotainment (mada I ne mora) I opet bi bio aktuelan. Meni nije jasno na koju foru se Bravo slabo prodavao!

U Meganu mi je vozacevo sediste skripalo sve vreme test voznje! Lik iz salona se pravio lud, a moja zena prokomentarisala kako je ipak slabiji od Bravoa, a mi vozili verziju sa 130ks!

Dizajn Aurisa su ublazili redizajnom. Sad je prihvatljiviji, a unutrasnjost na prvi pogled cudna, ali kad udjes u njega... Kvalitet bato! Kazem ima cajgere poput neke Alfe (kad smo kod Alfe provozao sam I Djulijetu, ali iako izuzetno pozeljan I sa ok motorom, razocarao sam se prostorom. Desna ruka mi se iskrivila od naslona, na kraju sam ga podigao!). Ja sam lud za cajgerima u tim kucistima. Bez toga mi je auto kao go! Ove silne tablete ne mogu da smislim ispred sebe (pop...o u Cactusu). Plus sto ni odrzavanje za Aurisa nije toliko problematicno. Zbog tri servisa u dve godine na Bravu, servisiranje na 120000km je za nijansu povoljnije u Toyoti!

Da je FCA izbacio nesto sigurno bi bio 5 FIAT po redu, ovako... Inace 500L lounge ima ponajbolja sedista!!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321 Cestiam na kupovini i izboru!
Za 15 500e mislim da je to najbolji izbor. 1.2 tsi je mozda zivlji i zanimljiviji motor, ali panorama je panorama :)

Taj Leon Style ima dosta lepu opremu, ali vidi se poprilicno razlika u kvalitetu materijala u odnosu na FR. Smatram da si izmedju Aurisa 1.6 i Leona 1.2 napravio bolji izbor.

 

U visim paketima opreme i medju jacim motorima bi  moja odluka ponovo bila obrnuta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, bane1321 said:

Meni nije jasno na koju foru se Bravo slabo prodavao!

Pored ostalog - jedna jedina karoserijska izvedba i SEKA 2008.

Krenuo je sa solidnih 80 000 komada kada se pojavio u drugoj polovini 2007.

Usao u nesrecnu 2008. kojoj je prodato 93000 i odatle krenuo nizbrdo...

Poredjenja radi, prethodnik Stilo je imao max godisnju prodaju od 175 000 komada, naslednik Tipo iznenadjujucih 123 000 ove godine.

(Podaci za Evropu, naravno.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 Hvala puno. 1.6 je zacudjujuce elastican.

 

@Ivan Da, ta prokleta SEKA! Bravo I GP (naravno I redizajn Crome) su imali mnooogo lepu liniju. U kabini mi se svidela mnogo, ne tako skupa sitnica, od koje su na Tipu odustali, a to je oznaka modela na tabli ispred suvozaca, to mi je mnogo cool bilo! Smatram da su ga redizajnom samo upropastili (siva, a la Dacija resetka, plastika u boji umesto karbon look a like table...)

 

Da ne bih trolovao vise, otvoricu svoju temu, ali tek kad stigne kosooki u aprilu :ph34r: (da me Nesa nebi po kratkom postupku!:D)

 

Gore sam naveo svoju racunicu, ali bih se osvrnuo na jos nekoliko stvari! Ukoliko kupujete nov auto, NIKAKO ne uzimati jedno ili oba od ova dva: osnovni motor I osnovnu opremu! Ja sam se tako zaj... 2007. kada sam kupio GP! Da sam se otvorio jos I uzeo 1.3 + klimu, ne bih ga ni menjao 2012. Drugo, mora se biti otvoren, nikako se ne sme zalepiti samo za jedan model ili marku. Obavezno traziti plan redovng odrzavanja I sagledati druge troskove - cenu pneumatika, recimo. I za kraj, obratiti paznju na ponasanje ljudi u salonu I po mogucstvu servisu, sa njima cete saradjivati.

 

Takodje, ne nadati se nekom popustu za gotovinu. Prvi ce reci da je popust vec uracunat, jer takvu akciju niko nema (laz), a drugi, kao sto je meni rekao bata od "nasih", je da mu je teze da broji kes!! Igor je to vec spomenuo novi auto treba da te "drzi" duze vreme, a ako neko nije poslovan I ljubazan kad treba gomilu love da mu das, kako ce biti tek kad stigne odrzavanje I ne daj Boze, kvarovi? Takve likove treba odmah eliminisati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Citroenu su relativno ok, Hyundai katastrofican... Shvatam ja da smo mi maleno trziste I da ima svakakvih budala sa viskom vremena, ali...

 

Poslao bih im ja kolegu @Dule 021 da ih poduci malo u prodaji automobila!:D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je da ima jos neko takva iskustva, vec sam mislio da je do mene :D

 

Takodje imam katastrofa iskustva sa gomilom salona.

 

Cak i u Porsche Krnjaca, gde sam prvobitno hteo da probam kola.

Zove me menadzerka prodaje da dogovorimo test voznju i ja kazem da ne mogu pre 5. Posle nesto dogovaranja dofovorimo voznju u pola 5. Vec pravim ustupak.

 

Zovem oko 3 da potvrdim dolazak, prvo ne zna ko je zove i onda kaze - ne moze, dodji sutra.

 

Kazem da mi ne odgovara i da mi obezbede auto kad ja hocu i dobijam odgovor jel'vi znate ko vozi taj FR i da on zbog mene ostaje do pola 5. 

 

Kazem joj da ne mora da ostaje i da ga vozi i dalje posto ih necd prodati sigurno :D

 

Pola sata pauza dok ze svari receno i zove sef da se izvini i da ponudi probu kola na Kosutnjaku i rucak o njihovom trosku.

 

Porsche Ada, gde sam i uzeo kola, je bio krajnje profesionalan.

 

Sa ostalima imam i gora iskustva. Opel-ovci se nisu nikad ni javili, Fiat blagi uzas. Nekultura, bol u predelu medjunozja i totalna nezainteresovanost za kupca. Da ne pominjem da mi prodavac kaze da nemam pojma jer me zanima Renegade ispred X-a :D

 

Takodje, isplata u kesu, tj na racun  nista ne menja  u ceni s obzirom da je auto vec bio na ogromnom popustu.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

 

 

Mislim da si kupio dobar automobil.

Moj drugar je pre tri godine kupio Aurisa sa tim, 1,6 motorom.

Prelazi oko 30-35 hiljada godišnje, tako da je do sada pregazio preko 100.000 km.

Nikakvih, ali nikakvih kvarova nije imao. Jedini problem mu je bio što je imao sudar, na semaforu ga udario neko od nazad, i u Stojanovu nisu uspeli da pogode nijansu boje.

Boja je bela, a drugar je pomalo daltonista, onda znaš koliko su promašili nijansu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, bane1321 said:

U Citroenu su relativno ok, Hyundai katastrofican... Shvatam ja da smo mi maleno trziste I da ima svakakvih budala sa viskom vremena, ali...

 

Poslao bih im ja kolegu @Dule 021 da ih poduci malo u prodaji automobila!:D

 

Koji Hyundai...?  NS, NBG, Ehom?

 

btw., čestitke  :thumbup:

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Grafit Hvala puno. Stojanov ne radi Toyotu vec FCA, pored Stojanova je Toyota.

 

@PremieRacing Hvala. Na NBG sam bio.

 

Evo da napravim poredjenje salona, u prvom udjes, stojis kao budala, najzad te neko primi, da ti katalog, koji btw imas na netu I kaze eno ga auto, nije u toj opremi koju zelite, ali eto udjite... U drugom salonu udjes u sorcu I majci, odmah te neko ljubazno primi I saslusa tvoje prohteve, poprica sa tobom o motoru, opremi I potrebama, pokaze auto u toj opremi, ti udjes I zelis da izadjes, a on te ljubazno zadrzi, uzme kljuceve I pokaze ti I poslednju sitnicu na autu, za 5 minuta proveri raspolozivost test auta I podje na voznju sa tobom, pokaze ti sva vozila na lageru, za placanje kesom, ako ne moze popust, ponudi poklon u opremi... Prvog kad pitas o potrosnji, ceni registracije I ne daj Boze odrzavanja, slegne ramenima, cak se I naljuti sto to pitas, drugi ti pruzi info, a ako ne zna uzme kontakt I dostavi u sto kracem roku. Naravno svi imaju rogobatne titule Sales Executive maneger I slicno. Opet kazem, voleo bih da sam svuda video zar kojim, recimo Dule ovde hvali svoja kola! Na zalost ljudi nemaju finansijkih mogucnosti, pa prelaze preko svacega.

I nije mi jasno, ako su dva modela na akciji, snizena XY%, pa valjda je logicno da ta dva auta imas kao test vozilo! A ne da dodjem da vidim onaj slabiji, a ti mi dajes najnapucaniji sa 300KS da vozim...

Evo moje prepiske sa SUZUKIjevim managerom

wp_ss_20180208_0001[634].pngwp_ss_20180208_0002[633].pngwp_ss_20180208_0003[632].png

 

Guzve su tolike, da ne mos' proci ulicom od Suzukijevih auta!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro si ih zaobisao.

Kolega sa posla vozi Swifta i bas je zadovoljan kolima, ali o servisu ima ocajno mislljenje.

Sto je najgore, nemas ni bas neku alternativu pored ovlascenog.

Inace, cestitke za nov auto. :-)

Svojevrmeneo sam se i ja lozio da uzmem novog Aurisa, ali mi se nije svideo izbor motora u tom trenutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, totti said:

A probu kola u Košutnjaku ne želim ni da komentarišem emoji3.png

Totalni hit!!!!!:rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...