Jump to content
FAS Goran
kolega.jankovic

Fiat Stilo - instrument tabla-skidanje, zamena motora i dioda

Recommended Posts

Pošto znam da je bilo pitanja i interesovanja vezanih za motoriće na instrument tabli, a kako je i meni jedan počeo da zeza rešio sam da nazovem neke ''majstore'' za pomoć. U AE Elektroniku su mi tražili 3-4000din za rešavanje problema, majstor u Smederevu je rekao da je to jako komplikovano kod Fiata pa ne bi on to...uputio me je na majstora u Kovinu koji me je lepo saslušao i rekao da je u putu i da ga zovem za pola sata. Zovem ga 2 dana, zvoni, neće da se javi. Kao da bezi od mene.

 

Onda kao i do sad rešim da uzmem stvari u svoje ruke pa polako...

 

Ničega ne bi ni bilo da mi kolega Sale fiat stilo nije dao njegovu pokvarenu tablu. Kvar je bio skroz druge prirode pa je legla k'o 1 na 10.

 

Da bi skinuli tablu potrebno je da otpustite polugu ispod volana i podesite volan u krajnje izvucen i krajnji donji polozaj. Odvijete dva imbusa iznad table vertikalno u vis i dva krstasta koja se nalaze ispod sundjer/krpice koja pokriva deo izmedju plastike volana i instrument table. Pazite da ih ne zagubite i ne upadnu u plastike. Nosac te krpice povucete ka sebi i tabla moze napolje.

 

Uz malo akrobacije se tabla vadi izmedju volana, palice zmigavca i kokpita-tesno ali može.

Džek na tabli (čitav jedan komad) se mora skinuti pre čupanja table a skida se tako sto ima sigurnosnu polugu/osigurač čijim zakretanjem džek ispada sam-nema čupanja.đ

 

Kad izvadite napolje, dobijete nesto ovakvo:

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Otkačite žabice prednjeg dela tj stakla i skinete. Onda zadnjeg crnog plastičnog dela i skinete i njega.

 

I ostane vam u ruci ovo:

 

image.jpg

 

Da bi bilo sta dalje radili potrebno je skinuti kazaljke.

Važno!!! Svaku kazaljku vratiti u nulti/početni položaj i na pozadini obeležiti olovkom gde se nalazila kako bi posle mogli da uštelujete skale.

Kako ne bi bilo šta upropastili (a i nema sta) kazaljke skidate tako sto ih okrećete u krug i čupate u vis ali naravno upravno na tablu. Ja sam uspeo iz 2-3kruga u jednu stranu da ih iščupam.

 

Sada sleđa imate štampanu ploču koja se drži na 4 žabice-skinete i voila:

 

image.jpg

 

Četiri bela kruga su četiri motora za 4 skale. Svi su isti, drze se uz pomoć 3 plastična ''pina'' i 4 lema.

Skidanje je jako lako-razlemiti 4 lema i pritom gurati ova 3 plastična pina i motorić polako silazi sa ploče.

 

Ovde se vide i diode i jednostavnim razlemljivanjem i lemljenjem stavite boju koju hocete...

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Motorić izgleda ovako:

 

image.jpg

 

Kako bih vam pokazao da nema šta da zeznete i da mozete i iščupati iglu iz motora i da ni to nije smak sveta kako neki kazu –iščupao sam iglu 

 

image.jpg

 

Motorić se rastura na 4 žabice.

 

image.jpg

 

Kad otvorite imate beli zupčanik i u njega ide igla tj kroz njega. Bitno je koliko jer ako je previše gurnete neće raditi, a premalo će zakočiti ceo motor.

 

image.jpg

 

Igla treba da bude izgurana da kad je stavite u leziste pod pravim uglom, da ne pritiska crni zupčanik nego stoji iznad njega, a opet da obod belog zupčanika bude u kontaktu sa malim crnim zupčanikom uz osovinicu (zvuči komplikovanije nego sto jeste).Evo i slike:

 

image.jpg

 

Onda sve to isto samo u nazad:

 

-Sklopiti motor

-Vratiti ga i zalemiti na ploču

-Ploču vratiti na nosač i osigurati sa 4 zabice

 

E sad moja preporuka je vratiti samo zadnju plastiku i onda ubosti kazaljke. Prednju plastiku sa staklom ne stavljati još.

Kazaljke se ubadaju isto u krug i pritisak-ne prejak i tako do nekih 2mm od table. Onda okrećete u smeru kazaljke na satu do markera koji ste pre obeležili, pa u smeru kontra od kazaljke opet do istog markera. Osetićete da se motor okreće do nekle a onda se okreće kazaljka oko osovine-tako se steluje.

Sad sednete u auto i tako postavite brzinomer, i testirate.

Još jedan od načina za testiranje je:

-na jtd obrtaji na leru su 850

-temp zagrejanog auta na pola

-kad namestite temp, ugasite kontakt-prekopirate polozaj na kazaljku za gorivo

-Isto je i za brzinomer sa polozajem obrtomera + mozete skinuti neku od gps speedo aplikacija + postoji tabela broj obrtaja/brzina...

 

Kad uštelujete skale savet je da raskačite džek, izvadite tablu pa prebrišete otiske i prašinu sa table kao i sa unutrašnje strane stakla, sklopite, proverite još jednom sve žabice pa vratite, udžekate, i onda polako šrafljenje plastika...

 

PAŽNJA: Pre svakog skidanja džeka sa table, gasi kontakt-vadi ključ!

kad je tabla raskačena tj džek skinut – ključ je van brave!

 

Bilo da menjate motoriće ili diode nadam se da sam pomogao.

 

Pozdrav od kolege Jankovića  :cheers:

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasturi ga u sitna crevca.

Odlično objašnjeno i odrađeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam zamorče pa mi se moglo :D

Zaboravio sam da napisem da iglica i motoru ako je premalo ili previse ugurana onda dva zupcanika kace jedan o drugi sto se manifestuje kao trzanje ili seckanje prilikom zakretanja kazaljke, ili su predaleko pa proklizavaju. Tada se kazaljka ni ne okrece nego trza u mestu. Takodje zna iglica i kazaljka da se ljuljaju oko ose igle, kao da je nesto puklo unutra. Ne brinite nije nista :D

Ni ja nisam mogao da verujem da su ovi motori tako jednostavni.

Ako kome zafali motoric ili pomoc slobodno neka se javi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako ce koristiti. Pedantno opisano i islikano, sve pohvale i sa moje strane :thumbsup: , pa posao je i samo sastaviti onakav prvi post ;) .

Svasta sam rasturao i picanio na Stilu (pogotovo u prvih 2-3 godine), ali retko se setim da nesto slikam, jer sam obicno u skripcu sa vremenom ili sam nestrpljiv da vidim rezultate :blushing: . Mada tada ni forum nije bio ni blizu kakav je danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala kolega J. na ovom opširnom i sadržajnom uputstvu, naime, prije 2 sana na mom Stilu kazaljka brzinomjera krenula od 80...zabilježio sam max brzinu od 240 kmh..:-))))

 

zahvaljujući uputstvu, rastavio sat i popravio ga u roku pola sata.

 

:unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jankovicu pomagaj.

Nakon što si skinuo instrument tablu, da li je iza ostalo dovoljno prostora da se rukom dođe do prostora između šajbe i plastike.

Upala mi je u taj prorez saobracajna.

Ima li neka caka da ne moram sve da razvaljujem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze kroz otvor za instrument tablu da se pridje tom delu gde ti je zapala saobracajna, znaci ostaje ti skidanje gornjeg dela table.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepo objasnjeno svidja mi se bravo jankovicu junacino  :clap: samo da batalis piva i  predjes na domacu rakicinu i ima da budes elektricar prva liga . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jel zna neko sta je onaj znak 120 gde je brzinomer??? Nisam nasao na forumu da se pise o tome... Negde kod nule je taj znak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko koje diode idu u sat i u ostale delove i gde mogu to da nabavim, hteo bi malo da eksperimentisem sa osvetljenjem tj da ubacim sve plave diode, ali ne znam koje idu i gde to da nadjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...