Jump to content
FAS Goran
Ivan

Audi Q3 / Audi SQ3 / RS Q3

Recommended Posts

Audi je kreirao svoj novi krosover model tako da praktično nema direktnu konkurenciju.

 

Sa 4,3 metra odlično se snalazi u gradu, a prostrana kabina omogućuje i odlazak na duže puteve.

 

  1.jpg

 

Nakon nezaboravne avanture u Kini, gde smo se upoznali sa novim, najmanjim, krosover modelom Audija, o čemu smo pisali u "Auto magazinu, usledilo je test vožnja na "domaćem terenu".

Nemački gigant je vrlo pažljivo osmislio novi "Q3". Sa nešto preko 4,3 metra dužine, on je dvadeset, pa čak i trideset centimetara duži od konkurentskih modela, a tu pre svega mislimo na "BMW X1" i "mercedes GLK". Dimenzije, koje su poput klasičnih hečbeka niže srednje klase, "golfa", recimo omogućuju malom krosoveru veliku agilnost u gradu. I dizajn nije prenaglašen. Izostali su detalji koji bi naglasili robusnost karoserije, čemu rado pribegavaju dizajneri SUV-ova koji tek pokušavaju da osvoje publiku. "A3" na "klocnama", složili bi se ovom konstatacijom ljubitelja drugih marki, da nije širokih obruba od crne plasitke na rubovima i satnama, kao i agresivne maske hladnjaka koja seže duboko u branik. Jednostavnost je oružije koje najlakše ostavi bez daha.

Ono što nas je takođe u trenu "kupilo" je kvalitet autombila. Iako je najmanji krosover u porodici, "Q3" po kvalitetu izrade i materijala ni najmanje ne zaostaje za, recimo prestižnom limuzinom "A6". I u kabini nema dizajnerskih eksperimatisanja i prenaglašavanja. Jednostavno, u svakom trenutku znate da ste u "audiju", a zato ste i odlučili da date novac za ovaj auto. Nema maski, nema trikova, nema izvinjenja. I ne treba da ih bude! Konstatujemo i to je razlika između premijum i klasičnih krosove modela u ovom slučaju mnogo veća i lakše primetna nego kod klasičnih modela.

 

  2.jpg

 

Za razliku od ličnih krosover modela, u ovom "audiju" se sedi prilično nisko i zavaljeno, kao kod, recimo, klasičnog "A3". Nama se ta pozicija dopada, neki će žaliti za visinom, o ukusima ne treba raspravljati. Kada smo već kod sedenja, ne možemo da ne nahvalimo sedište za vozača i suvozača. Presvučeno kombinacijom kože i alkantare, pored osnovnihj podešavanja, dozvoljava i podešavanje oslonca butina, kao i lumbalnog dela i to električnim putem. Kada podesite sedište i upravljač po svojoj meri i želji, u ovom "audiju" se osećate kao da mu je prefiks "R", a ne "Q".

 

  3.jpg

 

"Audi Q3" je konstruisan na mehaničkoj platformi "golfa ". Po dimenzijama je nešto veći od njih, ne samo spolja već i kada je reč o prostoru u unutrašnjosti. Veliki prtljažnik i obilje prostora na zadnjim sedištima sa dovoljno mesta za glavu, ovaj mali krosover čine pravim porodičnim automobilom. Zahvaljujući velikom odstojanju od tla, a koje je, uverili smo se, zaista dovoljno za savlađivanje prilično ozbiljnih prepreka i nagiba. Plastični dodaci na branicima, rubovima točkova i sajtnama su vrlo dobrog kvaliteta, tako da ne morate da se plašite da će otpasti ako ih zakačite negde. Što se tiče manevrisanja po gradu, auto je vrlo pregledan, a uz sve to ogromnu pomoć pružaju ne samo veliki spoljašnji retrovizori, već i senzori za parkiranje smešteni napred i pozadi. Tu su i sistemi koji vas upozoravaju kada napustite kolovoznu traku, kao i za auto u mrtvom uglu.

Auto poseduje toliko opcija, da bi bilo šteta da neku propustite, tako da vam preporučujemo da detaljno proučite uputstvo i vozilo u detalje prilagodite svojim željama i potrebama. Nećemo ulaziti u detalje, ali evo pikanteriuje: kroz menije u računaru možete podesiti čak i to šta džojskik na upravljaču kontroliše. Pažnja koja je posvećena detaljima je neverovatna, a upravo ovakve "sitnice" stavljaju vozača u prvi plan i neprestano ga podsećaju zašto je odabrao baš ovaj auto.

Audio sistem sa procesorom i dva čitača "SD" kartica ima odličan zvuk, iako nema potpis neke od poznatih audio firmi, što je moda u poslednje vreme.

 

  4.jpg

 

Ono što nas je posebno iznenadilo je udobnost. Auto vrlo mekano upija sitne neravnine, ali bez karakterističnog podrhtavanja ogibljenja koje je svojstveno SUV automobilima. Može se reći da je mekan skoro kao "francuzi" nekada, što ni u kom slučaju ne utiče na vozne karakteristike. "Q3" se u brzim prolascima kroz krivine ponaša neutralno, kao klasičan hečbek C segmenta. Ipak, tako nešto je u velikoj meri omogućio i ESP koji praktično ne dozvoljava da slučajno preterate. Dakle, auto se vrlo lako vozi, pogotovo ako se u obzir uzme odlična ergonomija. Vozačevo sedište ima veliki hod po visini tako da svako može udobno da se smesti.

U ponudi su dva motora, dvolitarski turbo benzinac i dizel sa po dve varijatne. U test automobilu se našla jača tubo dizel mašina, sa 177 KS i 380 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uz ovaj snažni i elastični motor odlično se uklapa sedmostepeni robotizovani menjač sa dva kvačila "S-tronik". Bilo da ga koristite u automatskom modu, li brzine samo menjate pomoću tastera na zadnjoj strani upravljača, ovaj uređaj je efikasan, brz i vrlo zabavan za korišćenje. Praktično nikada nećete biti u situaciji da niste u optimalnim obrtajima za naglo ubrzanje. Pri tome, menjač je vrlo blag i uglađen, tako da ni pri agresivnoj vožnji nećete osetiti neprijatnost cimanja. Teško da može da se nađe uveđbani vozač koji bi mogao ovako brzo i uglađeno da menja brzine na klasičnom manuelnom menjaču.

 

  5.jpg

 

Snažni dizel motor i dobro prilagođen menjač pružaju vrlo ubedljive performanse. Maksimalna brzina iznosi 212 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 8,2 sekunde. Prosečna potrošnja tokom testa iznosila je 7,9 litara dizela na 100 km puta. U gradu "audi" troši između osam i deset litara, a na otvorenom između šest i devet litara, u zavisnosti od stila vožnje i saobraćaja.

 

  6.jpg

 

7.jpg

 

"Audi Q3" je auto koji vas osvoji na prečac i pruža veliko zadovoljstvo u vožnji. Njegova cena nije mala, ali je svakako opravdava, pošto je razlika u odnosu na slične SUV modele koji ne spadaju u premijum segment vrlo vidljiva i po kvalitetu i po voznim karakteristikama.

Cena osnovnog modela

34.218 evra

Cena testiranog modela

45.127 evra

Oprema

Kao i svaki premijum automobil, osnovni model dolazi prilično krcat opremom, ali se od kupca očekuje da u potpunosti personalizuje auto i prilagodi ga svojim željama i potrebama. Ovakvi automobili se i kupuju da bi vlasnicima pružali maksimalno zadovoljstvo. Tako je test automobil, kao ogledni primer bio nakrcam svakojakom dodatnom opremom koja je cenu automobila podigla za preko deset hiljada evra.

Za tu sumu dobijate vrhunski audio sistem, ergonomska sedišta presvučena kombinacijom kože i alkatare, senzore za parkiranje, opomenu prilikom napuštanja trake, ksenonske farove, aluminijumske naplatke od 17 inča, tempomat, kontrolu pritiska u gumama, automatski dvozonski klima uređaj, elektronski interfejs sa kolor ekranom na vrhu instrument table, alarm, aluminijumske nosače na krovu i ukrasne lajsne, tempomat i LED osvetljenje.

Audi Q3 2,0 TDI Quattro S-tronic

Motor: zapremina 1968 ccm, snaga 130 kW (177 KS) pri 4.200 o/min, obrtni moment 380 Nm pri 1.750 o/min, menjač manuelni robotizovani sa dva kvačila, 7 brzina

Dimenzije: 4385/1831/1590 mm, međuos. rastojanje 2603, masa 1585 kg, rezervoar 64 l, prtljažnik 460 l

Performanse: maks. brzina: 212 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,2 s, potrošnja 5,3/5,9/7,0

emisija CO2 139 g/km (Euro 5)

 

 Ivan Katunac

Auto magazin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Q3 druge generacije stiže najkasnije 2019.

 

169287-audi%20q3%201.jpg

 

SUV iz Ingolstadta će u ponudi biti i s hibridnim i električnim pogonskim sklopovima

 

Audi polako privodi kraju posao na razvoju modela Q3 druge generacije. SUV iz Ingolstadta će u novom ruhu zablistati krajem 2018., ili početkom 2019. Biće veći nego aktuelni model, rastegnuće se u dužinu za 5.8 cm, odnosno na ukupno 444 cm. Novi Q3 se više neće voziti na PQ35 platformi, nego na MQB. To znači da će izgubiti i na masi, negde oko 50 kg. Što se ponude motora tiče, raspon će biti od 4-cilindarskih 1.5 do 5-cilindarskih 2.5. Potvrđeno je da će kupci moći da biraju i između hibridnog i električnog pogonskog sklopa. Ovaj potonji bi trebalo da ima autonomiju od oko 300 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Audi Q3 za 2018.

 

173128-audi%20q3%201.jpg

 

Novi Audi Q3 će se po pisanju nemačkog Auto Bilda u prodaji naći 2018. godine, a biće nešto veći od sadašnjeg (umesto 439 imaće 445 cm + međuosovinsko rastojanje produženo na 265 cm), ali i lakši za nekih 50 kg budući da će biti napravljen na MQB platformi. Takođe se najavljuju i prostranija unutrašnjost i veći prtljažnik (oko 400 litara), a između ostalog se pominju i opciona digitalna instrument tabla i head-up displej. Treba pomenuti i LED sveta, brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču, kao i smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2.

 

173129-audi%20q3%2011.jpg

 

Što se motora tiče, između ostalog se očekuju 1.5 litarski četvorocilindraš, ali i petocilindrični turbo agregat sa 340-350KS za Audi SQ3 i sa 400KS za sportsku RS Q3 verziju. RS Q3 će u odnosu na standardni Q3 dobiti i atraktivniji eksterijer, veće točkove, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice, sportski izduvni sistem i doterani enterijer. Zanimljive su još dve verzije, i to Q3 sa plug-in hybrid pogonskim sistemom za 2019. godinu (kombinacija turbo agregata i elektromotora sa ukupno 220KS i autonomijom od 50 km u elektro modu), kao i potpuno električna varijanta sa dometom od oko 300 km. U vezi sa mestom proizvodnje, treba podsetiti na vest iz prošle godine u kojoj se kaže da će se nova generacija gradskog modela A1 od 2018. godine proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od sadašnje generacije A1 koja se pravi u VW fabrici u Briselu. To će dovesti i do povećanja broja zaposlnih u fabrici u Španiji, ali i do prebacivanja proizvodnje Audija Q3 iz Martorella u Audi fabriku Györ u Mađarskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi RS Q3 stiže 2019.

 

audi rs q3

 

Novi Audi Q3 će premijeru imati kasnije ove godine, a biće nešto veći od sadašnjeg, ali i lakši za nekih 50 kg budući da će biti napravljen na MQB platformi. Što se motora tiče, između ostalog se očekuju 1,5 litarski četvorocilindraš, ali i petocilindrični turbo agregat sa 340-350KS za Audi SQ3 i sa 420KS za sportsku RS Q3 verziju. Taj RS Q3 će na tržištu startovati tokom 2019. godine, po ceni nižoj od 60.000 evra. U odnosu na standardni Q3, budući RS Q3 dobiće i atraktivniji eksterijer (proširenja blatobrana, veći otvori za vazduh...), veće točkove, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice, crvena kočiona klešta, sportski izduvni sistem i doterani enterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Audi Q3 još tokom 2018. godine

 

175809-audi q3 1.jpg

 

Novi Audi Q3 će se po pisanju nemačkog Auto Bilda u prodaji naći 2018. godine, a biće nešto veći od sadašnjeg (umesto 439 imaće 445 cm + međuosovinsko rastojanje produženo na 265 cm), ali i lakši za nekih 50 kg budući da će biti napravljen na MQB platformi. Takođe se najavljuju i prostranija unutrašnjost i veći prtljažnik (oko 400 litara), a između ostalog se pominju i digitalna instrument tabla i head-up displej.

 

175810-audi q3 11.jpg

 

Treba pomenuti i LED sveta, brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču, kao i smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2. Što se motora tiče, između ostalog se očekuju 1,5 litarski četvorocilindraš, ali i petocilindrični turbo agregat sa 340-350KS za Audi SQ3 i sa 420KS za sportsku RS Q3 verziju. Taj RS Q3 će na tržištu startovati tokom 2019. godine, po ceni nižoj od 60.000 evra. U odnosu na standardni Q3, budući RS Q3 dobiće i atraktivniji eksterijer (proširenja blatobrana, veći otvori za vazduh...), veće točkove, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice, crvena kočiona klešta, sportski izduvni sistem i doterani enterijer. Zanimljive su još dve verzije, i to Q3 sa plug-in hybrid pogonskim sistemom za 2019. godinu (kombinacija turbo agregata i elektromotora sa ukupno 220KS i autonomijom od 50 km u elektro modu), kao i potpuno električna varijanta sa dometom od oko 300 km. 

U vezi sa mestom proizvodnje, treba podsetiti na raniju vest u kojoj se kaže da će se nova generacija gradskog modela A1 od 2018. godine proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od sadašnje generacije A1 koja se pravi u VW fabrici u Briselu. To će dovesti i do povećanja broja zaposlnih u fabrici u Španiji, ali i do prebacivanja proizvodnje Audija Q3 iz Martorella u Audi fabriku Györ u Mađarskoj. ''Auto Bild'' procenjuje da će novi Q3 u Nemačkoj startovati po ceni od oko 30.000 evra za baznu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Audi Q3 stiže iz Mađarske

 

121550-audi q3 11.jpg

 

Mađarski ogranak Audija proslavlja 25. godišnjicu postojanja, a rođendansku proslavu uveličaće početak proizvodnje druge generacije modela Q3, kasnije ove godine. Kao deo priprema za izradu novog Audija Q3, proizvođač je u fabrici u mađarskom Đeru izgradio novu halu površine 80.000 kvadratnih metara, opremljenu sa 700 robota. Kroz dopunsku obuku prolaze i zaposleni u ovoj fabrici, a Audi je saopštio da je već izrađeno 168 pretprodukcijskih vozila. Očekuje se da će Audi Q3 za 2019. imati evolutivni dizajn spoljašnjosti u odnosu na aktuelnu verziju. Za razliku od prethodnika koji je koristio PQ35 mehaničku platformu, novi model baziran je na modularnoj Volkswagenovoj MQB platformi. To će doprineti smanjenju ukupne mase vozila, pa se kao rezultat ove dijete očekuje za 50-ak kg lakše vozilo nego do sada. Na raspolaganju će biti paleta benzinskih i dizel motora VW grupe, od bazičnog 1.5 litarskog četvorocilindraša, pa do 2.5 litarske jedinice sa 5 cilindara i oko 400 ks u sportskoj verziji RS Q3. Spekuliše se i o plug-in hibridu i potpuno električnoj varijanti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi trebalo da izgleda novi Audi Q3

 

audi q3 2019.jpg

 

Italijanski OmniAuto je objavio novi render kojim pokazuje kako bi trebalo da izgleda nova generacija Audijevog modela Q3. Novi Q3 će premijeru imati kasnije ove godine, a proizvodiće se u fabrici u Mađarskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Audi Q3 do kraja godine

 

audi q3 23.jpg

 

Nemački Auto Bild je objavio nove rendere kojima pokazuje kako bi trebalo da izgleda nova generacija Audijevog modela Q3. Novi Q3 će premijeru imati kasnije ove godine, a proizvodiće se u fabrici u Mađarskoj.

 

audi q3 233.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To objasnjava cenu Q3 na sajmu :)

Cini mi se da je bio oko 24 000e u nekoj pristojnoj opremi i sa 2.0 tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen novi Audi Q3

 

181752-audi q3.jpg

 

Lovci na auto novitete su uhvatili i novi Audi Q3, a budući da je test vozilo skoro bez maske to nagoveštava i da je zvanična promocija veoma blizu (verovatno u narednih nekoliko nedelja). Novi Q3 će se proizvoditi u Audijevoj fabrici u Mađarskoj, a biće nešto veći od sadašnjeg (umesto 439 imaće 445 cm + međuosovinsko rastojanje produženo na 265 cm), ali i lakši za nekih 50 kg budući da će biti napravljen na MQB platformi. Takođe se najavljuju i prostranija unutrašnjost i veći prtljažnik (oko 400 litara), a između ostalog se pominju i digitalna instrument tabla i head-up displej. Treba pomenuti i LED sveta, brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču, kao i smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2.

 

Što se motora tiče, između ostalog se očekuju 1.5 litarski četvorocilindraš, ali i petocilindrični turbo agregat sa 340-350KS za Audi SQ3 i sa 420KS za sportsku RS Q3 verziju. Taj RS Q3 će na tržištu startovati tokom 2019. godine, po ceni nižoj od 60.000 evra. U odnosu na standardni Q3, budući RS Q3 dobiće i atraktivniji eksterijer (proširenja blatobrana, veći otvori za vazduh...), veće točkove, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice, crvena kočiona klešta, sportski izduvni sistem i doterani enterijer. Zanimljive su još dve verzije, i to Q3 sa plug-in hybrid pogonskim sistemom za 2019. godinu (kombinacija turbo agregata i elektromotora, sa autonomijom od 50 km u elektro modu), kao i potpuno električna varijanta sa dometom od oko 300 km. U vezi sa mestom proizvodnje, treba podsetiti na raniju vest u kojoj se kaže da će se nova generacija gradskog modela A1 od ove godine proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od dosadašnje generacije A1 koja se pravila u VW fabrici u Briselu. To će dovesti i do povećanja broja zaposlnih u fabrici u Španiji, ali i do prebacivanja proizvodnje Audija Q3 iz Martorella u Audi fabriku Györ u Mađarskoj. ''Auto Bild'' procenjuje da će novi Q3 u Nemačkoj startovati po ceni od oko 30.000 evra za baznu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je novi Audi Q3

 

audi q3 2222.jpg

 

Audi je u proteklom periodu već promovisao više noviteta (Q8, novi A1 Sportback, obnovljeni A4 i doterani TT) ali pre odlaska na odmor ljudi iz Audija će predstaviti i potpuno novi Q3 druge generacije (prva generacija je inače prodata u 1.1 milion primeraka).

 

audi q3 22222.jpg

 

Što se dimenzija tiče, novi Q3 je 97 mm duži od dosadašnjeg (sada 4485 mm), 18 mm je širi (1849 mm), 5 mm niži (1585 mm), međuosovinsko rastojanje je produženo za 78 mm, dok su točkovi od 17 do 20 inča.

 

182375-audi q3 2.jpg

 

Podrazumeva se i više mesta u unutrašnjosti (posebno za putnike pozadi), kao i veliki prtljažnik od 530 litara (675 litara kada se klizna zadnja klupa pomeri unazad i 1.525 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

 

182376-audi q3 22.jpg

 

Treba pomenuti i LED svetla, digitalnu instrument tablu (od 12.3 inča), 8.8-inčni infotainment displej (kao opcija će se nuditi i 10-inčni), standardni Apple CarPlay i Android Auto, dva USB porta napred i dva pozadi, Wi-Fi hotspot, kao i sistem automatskog kočenja, adaptivni tempomat, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...

 

audi q3 222222.jpg

 

Ističu se i automatsko podešavanje amortizera kao i ''Dynamic Handling System'' sa šest modova (Auto, Comfort, Dynamic, Offroad, Efficiency i Individual).

 

182377-audi q3 222.jpg 182391-audi q3 3.jpg

 

U gami će biti sledeće verzije, motori i menjači:

 

- 35 TFSI

1.5 litarski benzinac sa deaktivacijom cilindara, 150KS i 250 Nm. Prednji pogon. Sedmostepeni S-tronic menjač (manuelni stiže kasnije tokom 2018.)
- 40 TFSI

2.0 litarski benzinac 190KS i 320 Nm. Quattro pogon na sva četiri točka. Sedmostepeni S-tronic menjač.
- 45 TFSI

2.0 litarski benzinac 230KS i 350 Nm. Quattro pogon na sva četiri točka. Sedmostepeni S-tronic menjač.
- 35 TDI

2.0 litarski dizelaš 150KS i 340 Nm. Quattro pogon na sva četiri točka (verzija sa prednjim pogonom uskoro nakon lansiranja). Šestostepeni manuelni menjač (S-Tronic uskoro nakon lansiranja).

- 40 TDI

Audi planira i 2.0 litarski dizel motor sa 190KS (oznake te verzije će verovatno biti 40 TDI), a koji na tržište stiže brzo nakon lansiranja ostalih verzija.

 

audi q3 33.jpg audi q3 3333.jpg

 

U vezi sa mestom proizvodnje, treba podsetiti na raniju vest u kojoj se kaže da će se nova generacija gradskog modela A1 od ove godine proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od dosadašnje generacije A1 koja se pravila u VW fabrici u Briselu. To će dovesti i do povećanja broja zaposlnih u fabrici u Španiji, ali i do prebacivanja proizvodnje Audija Q3 iz Martorella u Audi fabriku Györ u Mađarskoj.

 

audi q3 33333.jpg

 

''Auto Bild'' procenjuje da će novi Q3 u Nemačkoj startovati po ceni od nepunih 30.000 evra za baznu verziju, dok prodaja tamo startuje u novembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefühl video: Novi Audi Q3

 

 

 

autoexpress.jpg AutoExpress video:

 

 

 

AudiMediaTV video: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je ovo novi Audi SQ3?

 

audi sq3 1.jpg

 

Nakon nedavne promocije nove generacije Audija Q3 (najsnažniji motor je na početku benzinac sa 230KS), automobilska javnost se sada okreće njegovim budućim verzijama. To se pre svega odnosi na sportske varijante SQ3 i RS Q3.

 

audi sq3 11.jpg

 

Na ovim patentnim renderima koju su procureli u javnost je navodno novi Audi SQ3, budući da se u odnosu na standardni Q3 primećuju veći otvori za vazduh u prednjem braniku i drugačiji donji gril.

 

audi sq3 111.jpg

 

Novi SQ3 bi po nekim ranijim najavama trebalo da dobije petocilindrični turbo agregat sa 340-350KS, dok bi top verzija RS Q3 mogla da raspolaže sa oko 420KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Audi RS Q3

 

Nakon nedavne promocije nove generacije Audija Q3 (najsnažniji motor je na početku benzinac sa 230KS), automobilska javnost se sada okreće njegovim budućim verzijama. To se pre svega odnosi na sportske varijante SQ3 i RS Q3.

Novi SQ3 bi trebalo da dobije petocilindrični turbo agregat sa 340-350KS, dok bi RS Q3 mogao da raspolaže sa oko 400-420KS (do 100 km/h će ubrzavati za manje od 5 sekundi). Nemački mediji su još ranije pisali da bi RS Q3 na tržištu mogao da startuje već tokom 2019. godine. U odnosu na standardni Q3, budući RS Q3 dobiće i atraktivniji eksterijer (proširenja blatobrana, veći otvori za vazduh...), crnu saćastu masku, veće točkove, sportski podešeno oslanjanje, jače kočnice, sportski izduvni sistem i doterani enterijer.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

B&B Automobiltechnik Audi RS Q3

 

185141-bb rs3 1.jpg

 

Dok Audi na sajmu automobila u Parizu izlaže potpuno novu generaciju modela Q3, nemački tjuner B&B Automobiltechnik predstavlja modifikovani RS Q3, baziran na prethodnoj generaciji Q3. Ukratko, ''B&B Automobiltechnik'' je Audi RS Q3 pojačao na 550KS i 750 Nm obrtnog momenta (veći turbo, novi interkuler, reprogramirana ECU jedinica, sportski izduvni sistem...), pa ubrzanje do 100 km/h traje samo 3.5 sekunde, do 200 km/h stiže za 13.8 sekundi, a može da postigne više od 300 km/h.

 

185142-bb rs3 11.jpg

 

To sve međutim košta 17.950 evra, pa ko želi da prođe jeftinije u ponudi je i bazni kit za pojačenje motora na 425KS, po ceni od 1.798 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Audi Q3 45 TFSI quattro

 

AUDI_Q3_Brixen_Zivkov-9.jpg

 

Druga generacija Audi Q3 ne samo što izgleda bolje od svog prethodnika, već je i praktičnija i prostranija, pa i komfornija. Kao i svi top modeli kuće Audi, ima savremen kokpit, digitalni displej, te mnoštvo inovativnih sistema koji asistiraju vozaču ili omogućavaju svim putnicima bolju zabavu. U današnje vreme, kada novi automobili najrazličitijih marki i karoserijskih oblika, pogotovo veoma popularnih SUV modela, na tržište stižu skoro svake nedelje, veoma je teško ostati originalan. Uz to, još je teže ponuditi nešto novo, istovremeno tehnološki napredno, ali i praktično. A najteže je dospeti na vrh i tu se održati.

 

Audi-Q3_Puls-Orange_004.jpg

 

Audi je sa prvom generacijom Q3 od kada se 2011. pojavila na tržištu, ''odigrao'' prilično dobro i prodao oko 1'1 milion vozila. Sada je došlo vreme za zamenu kompaktnog SUV-a sa quattro pogonom, jer ''stari'' je, i pored svih unapređenja, zaista ostario u poređenju sa konkurencijom. Konačno, Audi je u punom zamahu i nakon što je zamenio A8, A7, A6 i A1, restilizovao TT i A4, te uveo potpuno novi Q8, zašto ne iskoristiti inicijativu pa kupcima ponuditi novu generaciju Q3 i odmah joj dodeliti ulogu lidera u klasi?!

 

AUDI_Q3_Brixen_Zivkov-2.jpg

 

Da bi se jedan model zaista smatrao novim, potrebno je da se od prethodnika stvarno razlikuje što po dimenzijama, što po izgledu i opremljenosti. I da bude savršeniji u svakom pogledu! Novi Q3 ispunjava sve to. Od prethodne generacije duži je za 97, širi za 18 i ima 77 milimetara veće međuosovinsko rastojanje, a niži je za 5 mm. Samim tim, logično je da i enterijer bude prostraniji i komforniji, te boljeg izgleda. I praktičniji, imajući u vidu da je sedišta pozadi moguće pomerati po potrebi napred/nazad za 150 mm, čime se menja i zapremina prtljažnika od 530, tj. 1.525 litara. No, o tome malo kasnije…

 

AUDI_Q3_Brixen_DETAILS-14.jpg

 

Sada da se vratimo izgledu ovog subkompaktnog luksuznog krosovera iz Ingolštata. Dakle, pravilnije je istaći da ovo nije SUV, već CUV sa upadljivom osmougaonom maskom hladnjaka, uvodnicima vazduha i spliterom u stilu marke Audi, ali sa novim oblikom prednje haube koja je sada pozicionirana nešto više i horizontalnije, sa naglašenim oštrim ivicama i zakrivljenjima, vetrobranskim staklom koje je postavljeno vertikalnije, te niskom i dugom linijom krova, pa spojelorm pozadi, masivnim bokovima i izraženim lukovima oko točkova i aerodinamičkim dodacima.

 

AUDI_Q3_Brixen_DETAILS-15.jpg

 

U ovom slučaju, pored kozmetičkih dodataka, Q3 je imao i Matrix LED svetla koja su sasvim dobro naglasila novi dizajn svetlosnih grupa napred, iako su i one nazad potpuno drugačije. Gerenalno, vozilo izgleda robusnije i šire nego što objektivno jeste i nekako više u off-road stilu. Naravno, treba imati na umu da Audi u startu nudi tri paketa opreme od kojih zavisi i spoljašnji izgled, a to su Standard, Advanced i S Line, ali na prvoj test vožnji u okolini Bolcana u Italiji, dočekao nas je i četvrti, tj. Edition One u kojem vozilo ima jednu od promotivnih boja, u ovom slučaju Orange sa crnim detaljima na karoseriji, te ekskluzivnom opremom.

 

AUDI_Q3_Brixen_DETAILS-12.jpg

 

Pored toga što je prostranija, unutrašnjost druge generacije Q3 je zaista nova i ''sveža'', te je po izgledu, ali i kvalitetu bliža modelima A8 i A6, nego starijem bratu Q5. I to mnogo bliža… Sve je nekako trodimenzionalno i asimetrično, a opet harmonično i pre svega stilski dobro uklopljeno. Velika crna staklena površina prosto ''oživi'' pokretanjem motora, jer je reč o ekranu osetljivom na dodir, kristalno jasne grafike i velike brzine učitavanja podataka, koji je deo MMI sistema.

 

Audi-Q3_Puls-Orange_018.jpg

 

A što se tiče, simetrije i asimetrije, ovaj centralni displej osetljiv na dodir dimenzija 10.1 inč, ventilacioni otovori iznad, kao i komande klimatizacije ispod njega su zakrenuti prema vozaču pod uglom od 10 stepeni. Time je dodatno ''razbijena monotonija'' u kokpitu, a da se nije značajnije uticalo na ergonomiju, budući da su sve ostale komande i prekidači baš na mestima gde se to i očekuje.

 

AUDI_Q3_Brixen_DETAILS-16.jpg

 

Naravno, komande se mogu ''izdavati'' i glasom, što je možda i bolje jer nema iritirajućeg prljanja ekrana prstima, a mnoge navike i omiljene detalje iz života vozača Q3 lako sazna povezivanjem sa, recimo, mobilnim telefonom putem aplikacije myAudi, te se tome prilagođava i sugeriše određene radnje. Ukratko, veštačka inteligencija sada je iz klase luksuznih limuzina prešla i u SUV segment. Za sve ovo, naravno, treba pošteno doplatiti, baš kao i za, u ovom slučaju, ''narandžasti pojas'' od alkantare na armaturnoj tabli i delovima vrata, te štepove na sedištima u istoj toj boji. Međutim, ovi detalji izgledaju tako dobro, da je realno greh zaobići ih prilikom konfiguracije vozila.

 

Audi-Q3_Puls-Orange_019.jpg

 

Sa druge strane, instrumenti ispred vozača, tj. ''virtuelni kokpit'' je deo standardne opreme, baš kao i ekran od 10.25 inča, dok je za onaj dijagonale 12.3 inča, opet, potrebno doplatiti. Većina njegovih komandi smeštena je na multifunkcionalnom upravljaču, baš kao što nas je Audi već navikao. Inače, pozicija za volanom je sasvim dobra, a sedišta su urađena više u sportskom duhu, mada veoma udobna. I prostora ima dovoljno i napred i nazad, a sa već spomenutom mogućnošću pomenanja kompletne zadnje klupe, Q3 dobija na praktičnosti.

 

Audi-Q3_Puls-Orange_020.jpg

 

Audi je za početak prodaje druge generacije svog CUV-a u Evropi pripremio ukupno pet četvorocilindarskih turbo-motora, tri benzinska i dva dizel agregata. Na promociji u Dolomitima vozili smo najsnažniju TFSI verziju od 230 KS u kombinaciji sa semostepenom automatskom S tronic transmisijom i pogonom na sva četiri točka, naravno. Snage ima sasvim dovoljno, jer 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta to garantuje.

 

AUDI_Q3_Brixen_Zivkov-6.jpg

 

No, menjač je u nekim momentima nešto sporiji, što se oseti prilikom insistiranja na naglim ubrzanjima. Ova situacija lako se prevazilazi upotrebom manuelnog moda izbora stepena prenosa… Tako Q3 45 TFSI quattro, kako glasi njegova zvanična oznaka, od 0 do 100 km/h ubrzava za 6.3 sekunde i postiže maksimalnih 233 km/h.

 

AUDI_Q3_Brixen_Zivkov-17.jpg

 

Komfor vožnje je odličan, a kako i ne bi bio, kada je Audi za ovaj model pripremio čak tri postavke oslanjanja: standardnu, sportsku i adaptivnu. Ova poslednja sa funkcijom Drive Select zahvaljujući kojoj vozač ima mogućnost izbora između šest različitih profila u odnosu na uslove vožnje, vrstu podloge i lične potrebe, imali smo priliku da isprobamo na putevima Južnog Tirola. Bez obzira na kvalitet podloge, te nagle promene pravca i intenzivna kočenja, Q3 ima odličnu stabilnost. Naginjanja karoserije su minimalna, a preciznost vođenja kroz krivine veoma dobra zahvaljujući progresivnom upravljaču koji postaje sve direktniji kako se povećava ugao njegovog okretanja, čime je i sportski doživljaj u vožnji naglašeniji.

 

AUDI_Q3_Brixen_DETAILS-13.jpg

 

Za isprobavanje off-road mogućnosti ovoga puta nije bilo vremena. No, poznato je da klirens iznosi tek 140 mm, a prilazni ugao prepreci 19, dok je odlazni 16 stepeni. Zato je pogon na sva četiri točka, barem, bio samo delimično iskorišćen na vlažnom asfaltu. A u osnovi, to više nije onaj permanentni quattro pogon… Zapravo, pogon jeste na sva četiri točka, ali nove generacije, sličan onome kod modela Q5. Računar prati situaciju, tj. podatke o položaju upravljača, uzdužnim i poprečnim ubrzanjima i obrtnom momentu, te analizira opasnost od proklizavanja i po potrebi reaguje preko elektro-hidrauličnog diferencijala na zadnjoj osovini, raspoređujući snagu.

 

AUDI_Q3_Brixen_Zivkov-10.jpg

 

U skladu sa trendovima, novi Q3 je ''naoružan'' i svom silom bezbednosnih i sistema koji asistiraju vozaču. Verzija Edition One pored svega navedenog imala je i Audi Pre Sense i Pre Sense Front, te Side Assist i Active Line Assist sigurnosne sisteme, kao i mnoštvo druge dodatne opreme koja podiže bezbednost na jedan novi, znatno viši, nivo. Novi Audi Q3 proizvodiće se u Mađarskoj, tačnije u fabrici u Đeru, odakle će se početkom novembra ove godine krenuti i prve isporuke za evropsko tržište. Očekivana početna cena je 33.500 evra, a koliko će ovaj kompaktni krosover koštati kod nas, saznaćemo uskoro…

 

AUDI_Q3_Brixen_Zivkov-20.jpg

 

Sve u svemu, izgleda da je Audi ponovo uspeo da iz manjeg izvuče više, odnosno da jedan sasvim dobar model učini još boljim, atraktivnijim i primamljivijim za kupce. Možda Q3 nije toliko zabavan za vožnju kao neki rivali iz klase, ali je atraktivnom pojavom, savremenom tehologijom i pre svega komforom, nekako, odmah zaigrao ulogu lidera. Možda Audi Q3 nije toliko zabavan za vožnju kako neki rivali, ali se odmah nekako nametnuo kao jedan do lidera u klasi.

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAyrWykz1E-6WAwT4tYeg5cU0gKuSYE1HA8y TopSpeed TV: Test Audi Q3

 

U današnje vreme kada novi automobili najrazličitijih marki i karoserijskih obilika, pogotovo veoma popularnih SUV modela, na tržište stižu skoro svake nedelje, veoma je teško ostati originalan. Uz to, još je teže ponuditi nešto novo, istovremeno tehnološki napredno, ali i praktično. A najteže je dospeti na vrh i tu se održati. Audi je sa prvom generacijom Q3 od kada se 2011. pojavila na tržištu ''odigrao'' prilično dobro i prodao oko 1.1 milion vozila. Sada je došlo vreme za zamenu kompaktnog SUV-a sa pogonom na svim točkovima, jer stari je i pored svih unapređenja zaista ostario u poređenju sa konkurencijom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...