Jump to content
FAS Goran
Dejavu

Grande Punto 1.9 MJet 131 ks - problemi sa snagom, trza?

Recommended Posts

Pozdrav svima, kupio sam auto pre par meseci i nije mi radio EGR ventil, crko električni deo,pa sam uzeo novi Meat&Doria.Taj sam našao. Pre toga, auto mi je bio malo tromiji, pogotovo u prvoj i drugoj.

Čim sam promenio EGR, auto bolje ide, kako i treba, ali pri malom gasu, od cca 1800-2200 obrtaja, auto pravi pauzu-zatrza. To mi se ni jednom nije desilo pre zamene EGR. Kada stisnem jače papučicu, auto ne trza.

Kaže majstor, sipaj aditiv za čišćenje dizni u gorivo i zameni filter za gorivo i vozi. (Očistili smo i MAF senzor). To sam i uradio, išao do Grčke i nazad,vozio velikim i konstantnim brzinama i ništa. 

 

Šta sve može biti?

Da li ranije kada sam vozio sa pokvarenim EGR-om, sam uvek jače stiskao gas jer je bio tromiji, pa nisam primećivao ovo, a sad je kao osetljiviji?

Da li dizne prave problem, ali pre zamene nisu nikada? Da li mi nije dobar nov egr ventil? Turbina? Ne znam, ne bih hteo da menjam 5 stvari da bih došao do pravog rešenja, pa mi dajte predlog?

Hvala na pomoći unapred.

Pozdrav.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, kupio sam auto pre par meseci i nije mi radio EGR ventil, crko električni deo,pa sam uzeo novi Meat&Doria.Taj sam našao. Pre toga, auto mi je bio malo tromiji, pogotovo u prvoj i drugoj.

ali pri malom gasu, od cca 1800-2200 obrtaja, auto pravi pauzu-zatrza...

 

Taj auto mora da ima određenu zadršku između davanja gasa i reagovanja na isti. Baš to dok ne dođe u zonu max obrtnog momenta.

Ne može ti niko preko foruma reći šta te tačno zeza jer je takva vrsta problemaa (a, i to ne znamo jer niko od nas nije probao tvoj auto da vidimo na koje trzanje misliš) traži uživo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam nešto slično imao na Puntu mk2 1.9 d, za neverovati posle zamene seta kvačila trzanje je prestalo a manifestovalo se pri 3. brzini pri malom gasu a pričali su mi kako je Lucas pumpa riknula e sad.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ocekivao da mi neko preko foruma usmeno resi problem, ali ako je neko imao slucajno slicna iskustva, mozda se desi...elem..Sam Sam resio problem, jer da sam nastavio da slusam majstore,izbio bih sebi stotine evra. U pitanju je bio nov egr ventil koji mi je pravio problem. Zamenio Sam ga sa originalnim I to se vise ne desava.Meat&Doria nije valjao..eto Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identican problem je imao drugar sa Peugeotom 2.0 HDI. Isti simtomi kao i kod tebe a i resenje je isto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo je to što razlika u ceni nije nešto velika, nego nije bilo na stanju Pierburga kada sam uzimao prvi put, a majstor kaže Novo je Novo. ali za malo.. Uzeo bih pre polovno originalno da sam našao, nego nije bilo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda bi i bolje i sigurno jeftinije rešenje bilo isključivanje egr-a iz sistema softverski i fizički, ali nebitno sad. Važno je da auto radi kako treba

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto normalno pali sve ali prva i druga brzina pocnu trzati nekad i na nekim obrtajima osjeti se puno vibracija u kabini sta bi moglo biti hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. 

Kao što sam naveo u naslovu, posjedujem Fiat grande punta 1.9 96kw multijet. 

 

Kada sam kupio navedeni automobil, imao sam problem sa skinutim DPF filterom, ali nikad kompjuterski ugašenim.  Kvar sam otklonio, te mi je isti mehaničar zamjenio podlošku na dizni,jer je jak smrad gareži dolazio kroz ventilaciju. Nakon što sam masno platio gašenje lampica na automobilu mi se počelo dešavati blago trzuckanje, koje je vremenom prešlo u totalno cimanje. Sve ovo se odvija na niskoj brzini između 1500 i 1800 obrtaja.

 

Posjetio sam drugog mehaničara koji je čistio filtere, egr i ustanovio da ništa od toga nije uzrok nego, da je pokvarena dizna na kojoj je mjenjana podloška. Nakon toga rad motora se stabilizovao cimanje nestalo, ali se ponovo vratilo nakon dva mjeseca. Pri prvom paljenju auto vergla ako ne sačekam u potpunosti da grijač odradi svoje, i uvjek mi na prvom paljenju baci plavkast - bijel dim. I sve ovo navedeno se dešava samo na toplom vremenu, čim padne kiša ili je hladno vani, auto u potpunosti promjeni rad, motor prestane raditi kao traktor, nego reži i jede cestu. Kvačilo takođe bolje odvaja, jer sumnjam i na set kvačila i zamajac, jer baš visoko odvaja.

 

Takođe skoro sam mijenjao crijevo interkulera koje mi je totalno bilo oduzelo snagu automobila. Uglavnom automobil troši 10 do 11 litara gradske vožnje, nije bitno vozim li brzo ili sporo potrošnja je ista. Trzanje i cimanje je neizbježno na toplim i sunčanim danima, baca mi bijel plav dim na prvom paljenju, i ulje sam morao dosuti, čitav litar. A u februaru ove god sam radio mali servis. 

 

Da li se iko susreo sa ovim problemom i ima li mi pomoći. 

Hvala unaprijed 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JACk

 

Zakaci opet na dijagnostiku, pregledajte sve parametre. Meni to sto opisujes lici na neku losu diznu opet, mozda ce morati da se skinu sve 4 i posalju na pregled kod boshiste. Eventualno moze biti da je problem i u konektoru na dizni ali me zbunjuje ta potrosnja ulja, sumnjam da mozda neka dizna naliva puno nafte pa razredi ulje,mozda i dpf nije lepo ugasen... Problem sa paljenjem koji imas je obicno do dizne-pumpe, uzubljenja..to trzanje isto navodi na neku diznu, senzor za pritisak goriva, temperature..a potrosnja ulja ako nije do ovoga onda mora da se vidi u kakvom je stanju turbo, motor...

 


 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/27/2020 at 8:14 AM, MS PK said:

@JACk

 

Zakaci opet na dijagnostiku, pregledajte sve parametre. Meni to sto opisujes lici na neku losu diznu opet, mozda ce morati da se skinu sve 4 i posalju na pregled kod boshiste. Eventualno moze biti da je problem i u konektoru na dizni ali me zbunjuje ta potrosnja ulja, sumnjam da mozda neka dizna naliva puno nafte pa razredi ulje,mozda i dpf nije lepo ugasen... Problem sa paljenjem koji imas je obicno do dizne-pumpe, uzubljenja..to trzanje isto navodi na neku diznu, senzor za pritisak goriva, temperature..a potrosnja ulja ako nije do ovoga onda mora da se vidi u kakvom je stanju turbo, motor...

 


 

Samo da updatujem temu.. Dakle sve navedene probleme sam riješio skidanjem protokomjera zraka. Sada vozim bez.. Potrošnja je pala auto ne trza i fantastično radi.. Zna li ko cijenu protokomjera zraka lp.. 

On 8/27/2020 at 8:14 AM, MS PK said:

@JACk

 

Zakaci opet na dijagnostiku, pregledajte sve parametre. Meni to sto opisujes lici na neku losu diznu opet, mozda ce morati da se skinu sve 4 i posalju na pregled kod boshiste. Eventualno moze biti da je problem i u konektoru na dizni ali me zbunjuje ta potrosnja ulja, sumnjam da mozda neka dizna naliva puno nafte pa razredi ulje,mozda i dpf nije lepo ugasen... Problem sa paljenjem koji imas je obicno do dizne-pumpe, uzubljenja..to trzanje isto navodi na neku diznu, senzor za pritisak goriva, temperature..a potrosnja ulja ako nije do ovoga onda mora da se vidi u kakvom je stanju turbo, motor...

 


 

Samo da updatujem temu.. Dakle sve navedene probleme sam riješio skidanjem protokomjera zraka. Sada vozim bez.. Potrošnja je pala auto ne trza i fantastično radi.. Zna li ko cijenu protokomjera zraka lp.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav. Da se nadovežem na temu, uradio sam veliki i mali servis na autu plus set kvačila plus plivajući zamajac auto je išao lepo međutim na oko 3000 km pređenih upalila mi se lampica za nizak nivo ulja u motoru dali je moguće da troši ulje u pitanju je GP 1.9 130 ks i primetio sam da je mnogo lenj neće lepo da primi gas kvačilo je mekano i kad sastavlja na puštanju nema onog povlačenja oštrijeg kako da kažem bukvalno je osećaj kao da vozim benzinca da moram da napomenem da mu se turbina čuje e sad moje pitanje je jel može turbina da pravi probleme u potrošnji ulja i potrošnji goriva pošto troši preko 10l na 100 km. Dali recimo EGR može da pravu problem što je lenj toliko trebalo bi da bude oštriji u vožnji ipak ima 130 ks a ne 70. Pozz

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, daca punto said:

može turbina da pravi probleme u potrošnji ulja i potrošnji goriva pošto troši preko 10l na 100 km. Dali recimo EGR može da pravu problem što je lenj toliko trebalo bi da bude oštriji u vožnji ipak ima 130 ks a ne 70

Za turbo:

Da. Ako pisti, skici, ispusta cudne zvukove moze biti i crevo turba i sama turbina i moze da troskari ulje. 

 

Potrosnja od 10L ako je u gradu sa kreni-stani, mala prosecna brzina, to je sasvim ok potrosnja + brda na sve to ako ih ima + klima. 

 

Dpf ako imas, hoce on da digne nivo ulja kada krene regeneracija, malo, ali dovoljno ako je ulje i malo iznad maximuma. Koliko generalno podigne nivo ulja, to ne znam.

 

Za lenjost, sta da ti kazem, ako ocekujes da poleti pri 1500rpm, forget it. On je agilan oko 2000 tek. EGR mozes videti, ocistiti, zatvoriti i softverski ugasiti, za pocetak ocisti pa vidi. 

 

Za lose povlacenje i potrosnju, moze da bude i MAF senzor, otkaci pa probaj kako ide. 

 

PS: check engine sijalica ima vise znacenja, pa dijagnostika treba za ocitavanje kodova da bi se locirao problem. 

Oko potrosnje za grande punto 1.9 imas ovde, tako da nisi usamljen slucaj:

 

GP prevelika potrosnja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno za sve a kad otkačim MAF senzor pokazace check engine gresku do sad mi nikakvu grešku nije izbacivao na tabli osim senzora air bag. Turbina fijuče kao da curi vazduh negde neubacuje u turbinu kako treba pokušaću uglavnom što si naveo pa javljam kako se ponaša.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je to lagan auto za taj motor, po meni ne bi smeo nikako da trosi tolilo ni u jednom rezimu voznje. Proveri prvo te zvukove oko turba, tu nesto nije u redu. Taj 130ks u Grandeu kida zargonski receno :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daca punto

 

Turbina ti trosi, a posto ne ide trosi i gorivo.
Blimdiraj egr i ugasi softverski, to osnovno.
Taj auto ne trosi ulje generalno, 1l na 10.000km, kida od 1800 obrtaja recimo.
Trosi u gradu kratke relacije 9l, otvoreno 6.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...