Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Misliš Getz 1.4, ima nešto tipa 95-100ks? Vozio sam davno službenog, ok je autić za vožnju, ide fino, mada treba mu obrtaja, traži navikavanje ako je neko neiskusan, naročito ako je vozio dizela pre toga. Ako nije mnogo prešao (recimo da ima stvarnih 100.000km), mislim da je dobar izbor. Ako se ne varam mislim da ima gay motor od aluminijuma, isto kao i fabia 1.4 16v od 100ks, što će reći da nije neki šampion trajnosti, jer nema hilzne, tako da je taj motor za jednokratnu upotrebu, kao i VW 1.2HTP, 1.4 16v 100ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je 1.3 motor sutra cu znati tacno.Presao pravih 180k km,mehanika perfektna limarijski ce sve odradi ,ako treba i ofarbati ga celog,posto je to moj farbar sto mi je flekovao polustranicu na libri.Najvise me brinu delovi za njega.Koliko su dostupni i to?Inace sestra je vozila najvise scenica 1.5dci tako da ne verujem da ce joj biti ikakav problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Fabia najavljena za sledeću godinu

 

198931-skoda fabia 2021.jpg

 

Još uvek aktuelna, treća generacija Škodine Fabije je promovisana 2014. na sajmu automobila u Parizu, dok je 2018. godine na sajmu u Ženevi prikazana i njena obnovljena verzija. Ipak, imajući u vidu novitete u B segmentu vreme je za veće promene. Konkretnije, iz Škode je sada stigla i zvanična potvrda će se nova nova Fabia naći u prodaji tokom 2021. godine.

 

Uz upadljiviji izgled po uzoru na novije modele ove marke (Scala, Kamiq, Octavia), nova Fabia će biti napravljena na MQB A0 platformi, a dobiće i moderniju unutrašnjost i naprednu tehnologiju.

Neke informacije kažu da će automobil biti nešto širi, kao i da će prostranost u kabini ostati na nivou sličnom aktuelnom modelu kako se Fabia ne bi previše približila većoj Scali. Ipak, i to će biti dovoljno da bude jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. Takođe, i prtljažnik bi trebalo da bude nešto veći nego sada. Ostaje da se vidi da li će u gami i dalje biti karavan verzija. Najavljuju se i širi trag točkova, bolja zvučna izolacija, kvalitetniji materijali u unutrašnjosti, bogatija oprema, kao i digitalna instrument tabla (kod skupljih verzija) i infotainment sistem sa ekranom do 9.2 inča.

Što se motora tiče, osnovu će činiti 1.0 litarski trocilindrični benzinac u nekoliko verzija (atmosferska i turbo varijanta), uz 5-stepeni i 6-stepeni manuelni menjač, kao i 7-stepeni sa dvostrukim kvačilom. Biće dostupne i mild-hybrid verzije, dok dizel i plug-in varijanti po svemu sudeći neće biti u ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će ovako izgledati nova Škoda Fabia?

 

skoda fabia 2021 02.jpg

 

Iz Škode je nedavno stigla zvanična potvrda će se nova Fabia naći u prodaji tokom 2021. godine, a u međuvremenu evo i novih nezvaničnih rendera koji pokazuju njen mogući izgled.

 

skoda fabia 2021 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Fabia - špijunske slike

 

skoda fabia 2021 2.jpg

 

Škoda se priprema za premijeru nove Fabije, koja stiže u prodajne salone u prvoj polovini 2021. godine, a ovo su prvi špijunski snimci novog češkog superminija sa testova na javnim putevima. Iako testno vozilo koristi karoseriju Volkswagen Pola, ovo je sigurno Fabia pošto je vozilo snimljeno u konvoju Škodinih vozila i nosi češke tablice. Sličnu strategiju koristila je marka Seat iz iste grupacije za aktuelnu Ibizu pre nekoliko godina, kada je tokom testova bila prerušena kao Hyundai i20.

 

skoda fabia 2021 1.jpg

 

Iz Škode su stigle informacije da je razvoj Fabije ubrzan i da će novi model preći sa stare platforme na arhitekturu koju koristi aktuelni Volkswagen Polo. Model će pored vizuelne revizije dobiti i novu tehnologiju u kabini i unapređene motore. Sestrinski modeli Seat Ibiza, Audi A1 i Volkswagen Polo koriste platformu MQB A0, a sadašnja Fabia i dalje upotrebljava miks MQB delova i relativno stare PQ26 arhitekture.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda nova Škoda Fabia

 

skoda fabia ac.jpg

 

Iz Škode je nedavno stigla zvanična potvrda će se nova Fabia naći u prodaji tokom 2021. godine, a u međuvremenu je britanski magazin Autocar objavio nezvanični render koji pokazuje njen mogući izgled. Više o novoj Fabiji možete pročitati u prethodnim postovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrđena i nova Škoda Fabia Combi

 

Skoda-Fabia_Combi_Scoutline 01.jpg

 

Iz Škode je još u septembru stigla zvanična najava će se nova, četvrta generacija Fabije naći u prodaji tokom 2021. godine, a sada je potvrđeno da će i njena karavan verzuja (Fabia Combi) takođe dobiti naslednika. To je za medije potvrdio novi Škodin šef Thomas Schäfer. Uz upadljiviji izgled po uzoru na novije modele ove marke (Scala, Kamiq, Octavia), nova Fabia će biti napravljena na MQB A0 platformi, a dobiće i moderniju unutrašnjost i naprednu tehnologiju.

 

Neke informacije kažu da će automobil biti nešto širi, kao i da će prostranost u kabini ostati na nivou sličnom aktuelnom modelu kako se Fabia ne bi previše približila većoj Scali. Ipak, i to će biti dobvoljno da bude jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. Takođe, i prtljažnik bi trebalo da bude nešto veći nego sada. Najavljuju se i širi trag točkova, bolja zvučna izolacija, kvalitetniji materijali u unutrašnjosti, bogatija oprema, kao i digitalna instrument tabla (kod skupljih verzija) i infotainment sistem sa ekranom do 9.2 inča. Što se motora tiče, osnovu će činiti 1.0 trocilindrični benzinac u nekoliko verzija (atmosferska i turbo varijanta), uz 5-stepeni i 6-stepeni manuelni menjač, kao i 7-stepeni sa dvostrukim kvačilom. Biće dostupne i mild-hybrid verzije, dok dizelskih i plug-in varijanti po svemu sudeći neće biti u planu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljena nova Škoda Fabia

 

210325-skoda fabia 2021 03.jpg

 

Iz Škode je još u septembru prošle godine stigla zvanična najava će se nova, četvrta generacija Fabije naći u prodaji tokom 2021. godine, a zatim je potvrđeno da će i njena karavan verzuja (Fabia Combi) takođe dobiti naslednika.

 

210326-skoda fabia 2021 03.jpg

 

Aktuelna, treća generacija Fabije je promovisana 2014. na sajmu automobila u Parizu, dok je 2018. godine na sajmu u Ženevi prikazan i njen restajling.

 

210327-skoda fabia 2021 02.jpg

 

Ipak, imajući u vidu novitete u B segmentu (novi Renault Clio, Peugeot 208 nove generacije, Opel Corsa, Hyundai i20 i Toyota Yaris), vreme je za veće promene.

 

210328-skoda fabia 2021 01.jpg

 

Uz upadljiviji izgled po uzoru na novije modele ove marke (Scala, Kamiq, Octavia), nova Fabia će biti napravljena na MQB A0 platformi, a dobiće i moderniju unutrašnjost i naprednu tehnologiju.

Neke informacije kažu da će automobil biti nešto širi, kao i da će prostranost u kabini ostati na nivou sličnom aktuelnom modelu kako se Fabia ne bi previše približila većoj Scali. Ipak, i to će biti dovoljno da bude jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. Takođe, i prtljažnik bi trebalo da bude nešto veći nego sada. Najavljuju se i širi trag točkova, bolja zvučna izolacija, kvalitetniji materijali u unutrašnjosti, bogatija oprema, kao i digitalna instrument tabla (kod skupljih verzija) i infotainment sistem sa ekranom do 9.2 inča. Što se motora tiče, osnovu će činiti 1.0 trocilindrični benzinac u nekoliko verzija, uz 5-stepeni i 6-stepeni manuelni menjač, kao i 7-stepeni sa dvostrukim kvačilom. Biće dostupne i mild-hybrid verzije, dok dizel i plug-in varijanti po svemu sudeći neće biti u ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo snimljena nova Škoda Fabia

 

skoda fabia 2021 003.jpg

 

Nova, četvrta generacija Škode Fabije će premijeru imati kasnije ove godine, a do tada pred nama je set novih špijunskih slika nekoliko maskiranih test primeraka/

 

skoda fabia 2021 002.jpg skoda fabia 2021 001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Fabia - šta se krije ispod kamuflaže?

 

skoda f 2021 01.jpg

 

Nova Fabia je predstavljena prvim vozačima. Iako je njen izgled još uvek prikriven, nešto o ovom modelu je već otkriveno. Saznajte šta nudi i kako je kreirana njena kamuflaža. U austrijskom odmaralištu u gradu Zell am See, odabranim novinarima pružena je prilika da testiraju četvrtu generaciju modela Fabia. Specijalnu kamuflažu za ovu priliku kreirao je dizajner Daniel Petr. Apstraktna kamuflaža ima slične detalje kao i rešenja koja su korišćena na prethodnim novim modelima, kao što su Enyak iV, Octavia i Scala.

 

211662-skoda f 2021 02.jpg

 

''Iza kamuflaže je inspiracija, ali sam morao da primenim zanimljivu strukturu. Zatim sam pokušao da postavim tu strukturu na fotografijama novog automobila i napravim odgovarajuću gustinu teksture tako da zaista prikriva detalje za koje još ne želimo da budu izloženi'', kaže Daniel Petr, objašnjavajući kako je smislio kamuflažu.

 

211663-skoda f 2021 03.jpg

 

Ovog puta inspiracija je bio svet gmizavaca. ''Osnova ideje je zamisao da se automobil otkriva postepeno, poput zmije koja odbacuje kožu'', objašnjava Petr. Ispod maskirnog sloja nalaze se i plastični delovi koji skrivaju neke nove elemente na karoseriji. ''Biće to vrlo lep kompaktni automobil, jasnog i modernog dizajna koji će podići model Fabia na viši nivo'', kaže Petr, nagoveštavajući šta se krije ispod kamuflaže.

 

211664-skoda f 2021 04.jpg

 

Glavni dizajner Škode Oliver Stefani rekao je nešto više. ''Škoda je kontinuirano radila na razvoju dizajnerskog pravca sa razvojem novog modela Fabia. Kompaktni hatchback ima sportski i elegantan dizajn. Skulpturine linije, dinamičke proporcije i moderno osvetljenje sa LED tehnologijom i Škoda prepoznatljivim kristalnim detaljima daju modelu dinamičan i moderan izgled.''

 

211661-skoda f 2021 05.jpg

 

Iako dizajn novog modela ostaje tajna, neke informacije su već predstavljene. Četvrta generacija modela Fabia koristi MQB-A0 platformu, koja je omogućila da novi automobil bude veći. Fabia je dugačka 4.107 mm (veća za 110 mm), široka 1.780 mm (+48 mm), a međuosovinsko rastojanje je veće za 94 mm i iznosi 2.564 mm. Ovo povećanje dimenzija pruža mnogo više prostora kako za putnike u automobilu, tako i za njihov prtljag. Prtljažnik je takođe veći i ima zapreminu od 380 litara. Pored značajnog povećanja dimenzija, konstruktori su uspeli da zadrže težinu nove generacije modela Fabia gotovo nepromenjenom.

 

211665-skoda f 2021 06.jpg

 

Dve prednosti: nova Fabia je zadržala odličnu dinamiku i zahvaljujući novoj generaciji Evo motora, mala težina smanjuje i potrošnju goriva. Potrošnja goriva je smanjena zahvaljujući izvanrednoj aerodinamici: koeficijent otpora je 0.28, najniži u segmentu malih automobila. Faktori koji su omogućili ovaj odličan rezultat uključuju i novi dizajn točkova i optimizacija vazdušne struje oko točkova, kao i aktivne letvice u donjem delu prednjeg branika za protok vazduha za hlađenje, što je karakteristika koja se već koristi na verzijama modela Octavia.

Biće dostupan izbor od pet pogonskih agregata. Osnovna verzija sa dva trocilindrična 1.0 MPI motora, koji isporučuju snagu jačine 48 ili 59 kW i povezani su na petostepeni manuelni menjač. U ponudi su i dva trocilindrična TSI motora sa direktnim ubrizgavanjem, jedan snage 70 kW (takođe sa petostepenim manuelnim menjačem), a drugi snage 81 kW ili sa šestostepenim manuelnim menjačem ili sa sedmostepenim DSG automatskim menjačem. Najjači pogonski agregat je 1.5 TSI motor koji isporučuje 110 kW snage sa sedmostepenim DSG menjačem.

 

 

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: 2020. Škoda Fabia

 

Skroman auto sa relativno velikim gepekom koji je prošle godine prošao kroz restajling, u okviru kojeg je Fabia dobila poneko zatezanje bora spolja, nove boje, nove felne...

Ponudu motora joj čine benzinci, svi su 1.0 sa 3 cilindra - atmosferac sa 60 konja, turbo varijante sa 95 ili 110 konja. LED dnevna svetla su od restajlinga standard, dok full LED svetla kao i zadnja LED svetla mogu da se doplate:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fabia u maju 2021. karavan tek 2023. godine

 

211664-skoda f 2021 04.jpg

 

Dugo očekivana četvrta generacija Škode Fabije biće predstavljena u maju 2021. godine - informacije na zvaničnoj konferenciji za novinare potvrdili su predstavnici marke. Oni koji žele praktičniju varijantu u karavanskoj verziji moraće da sačekaju neko vreme. Škoda je zvanično podelila svoje planove za blisku budućnost. Oni pokazuju da će se puno raditi narednih meseci.

 

211665-skoda f 2021 06.jpg

 

Kako Škoda kaže Kombi (karavan kako normalan svet kaže) dolazi kasnije zbog internih rekonstrukcija prema kojima bi Fabia Combi trebalo da se pravi u češkim Kvasinima. To će biti moguće tek nakon što se proizvodnja Superba preseli u Bratislavu, gde takođe treba da se pravi i Passat Karavan. Izgled nove Fabie je i dalje misterija, za razliku od tehničkih detalja koje je lako pogoditi. Automobil zasnovan na platformi koju već koriste VW Polo, Škoda Scala, Seat Ibiza ili Audi A1 biće osetno veći od trenutne verzije. Ispod haube će ići uglavnom benzinski motori, a srž ponude biće benzinski 1.0 u nekoliko verzija snage. Zanimljivo je da neće biti dizelaša, pa čak ni blagih hibrida. Po želji će u moćnijim verzijama biti moguće naručiti 7-stepeni automatski DSG menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Fabia najavljena za 4. maj

 

skoda fabia 2022 4.jpg

 

Škoda nastavlja sa predstavljanjem četvrte generacije modela Fabia. Prve skice prikazuju evoluciju dizajna, baš kao što je to bio slučaj između prve i druge generacije. Nova Škoda Fabia će biti premijerno predstavljena 4. maja. Kako pokazuju najnovije skice eksterijera, ukupni izgled popularnog kompaktnog automobila mnogo je emotivniji, a prikazuje tipičan Škoda kristalni dizajn. MQB-A0 platforma na kojoj je zasnovana nova Fabia obezbeđuje joj još 48 milimetara širine i 110 milimetara dužine. Bez obzira na to, model četvrte generacije očito ostaje kompaktan automobil.

 

skoda fabia 2022 3.jpg

 

Upečatljiv izgled modela Fabia pojačan je tradicionalnim Škoda kristalnim dizajnom. Ključne karakteristike su kombinacija izraženih ivica, velike zapremine i naglašen kontrast između oštrih linija tela i konveksnih površina. Na bočnoj strani vrata nalazi se linija inspirisana češkom zastavom i njenim prepoznatljivim trouglastim presekom. Prednja svetla sa LED tehnologijom sada su dopunjena dvodelnim zadnjim svetlima. Silueta prozora elegantno je istaknuta hromiranim obrisima; a široki zadnji difuzor poboljšava sportski i dinamičan izgled automobila. Za model FABIA kupci će opet moći da biraju kombinaciju boje krova.

 

skoda fabia 2022 2.jpg

 

Čini se da će međugeneracijski napredak dizajna biti podjednako naglašen kao i napredak između prve i druge generacije modela Fabia.

 

skoda fabia 2022 1.jpg

 

Škodin glavni dizajner Oliver Stefani rekao je nešto više: ''Škoda je kontinuirano radila na razvoju dizajnerskog pravca sa razvojem novog modela Fabia. Kompaktni hatchback ima sportski i elegantan dizajn. Skulpturine linije, dinamičke proporcije i moderno osvetljenje sa LED tehnologijom i Škoda prepoznatljivim kristalnim detaljima daju modelu dinamičan i moderan izgled.''

 

Skraćeno PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Fabia otkriva svoju unutrašnjost

 

skoda fabia int.jpg

 

Bliži se premijera četvrte generacije Fabie. Pogledajte prvi put njenu unutrašnjost, koja poštuje tradicionalne vrednosti brenda dodajući nove funkcije. Četvrta generacija modela Fabia, koja će biti predstavljena u maju, ima unutrašnjost koja pruža veći osećaj prozračnosti od prethodne generacije, sa svežim bojama i pametnim novim karakteristikama. Jedan od faktora koji je omogućio ovu evoluciju bila je prva upotreba MQB-A0 platforme u ovom modelu.

 

U poređenju sa prethodnim postavkama nova platforma je veća u svim pogledima, tako da je četvrta generacija Fabie porasla spolja, a pre svega unutra. Prva skica unutrašnjosti sugeriše da će unutrašnjost automobila biti primetno šira nego ranije, što je takođe podvučeno hrabrijim vodoravnim linijama novog enterijera. S tim u vezi, Fabia ide stopama najnovije generacije Octavie, koja je započela transformaciju dizajna enterijera u Škoda automobilima. Nova Fabia takođe pridaje veliku važnost detaljima: prva skica, na primer, otkriva novi dizajn kružnih ventilacionih otvora s obe strane instrument table, što se prvi put vidi u modernoj istoriji Škode. Detalji u boji koji objedinjuju različite delove enterijera još su jedan važan element.

 

Drugi ključni element očito je veliki ekran osetljiv na dodir, koji se nalazi visoko na instrument tabli, naglašavajući nove Škoda linije prvi put viđene u modelu Octavia. Linija ispod ekrana odražava liniju grebena poklopca motora, koja objedinjuje unutrašnjost i spoljašnjost automobila, kao i praktičnu korist: donji deo linije služi kao naslon za ruku korisnika, čineći lakšim rukovanje ekranom osetljivim na dodir. Skica takođe otkriva da će četvrta generacija Fabie ponuditi opciju digitalnog Virtual Cockpita, koja je ranije bila dostupna samo u većim modelima brenda.

 

Unutrašnjost novog automobila ilustruje doba razvoja nove Fabie. Iako će četvrta generacija modela Fabia i dalje biti pristupačan automobil širokom krugu kupaca, zadovoljiće zahteve još veće grupe nego pre. To podržavaju nove digitalne funkcije, mogućnosti povezivanja i pomoći vozaču, od kojih mnoge nisu ni postojale kada su rađene prethodne generacije, a kamoli da se pojavljuju u automobilu u ovoj klasi.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Fabia zvanično

 

fabia 2022 8.jpg

 

Četvrta generacija Škode Fabie je upravo predstavljena.

 

fabia 2022 7.jpg

 

Prve slike prikazuju evoluciju dizajna, baš kao što je to bio slučaj između prve i druge generacije.

 

fabia 2022 6.jpg

 

Kako pokazuju slike eksterijera, ukupni izgled mnogo je emotivniji, a prikazuje tipičan Škoda kristalni dizajn. MQB-A0 platforma na kojoj je zasnovana nova Fabia obezbeđuje joj još 48 milimetara širine i 110 milimetara dužine. Bez obzira na to, model četvrte generacije očito ostaje kompaktan automobil.

 

fabia 2022 5.jpg

 

Ključne karakteristike dizajna su kombinacija izraženih ivica, velike zapremine i naglašen kontrast između oštrih linija tela i konveksnih površina. Na bočnoj strani vrata nalazi se linija inspirisana češkom zastavom i njenim prepoznatljivim trouglastim presekom. Prednja svetla sa LED tehnologijom sada su dopunjena dvodelnim zadnjim svetlima. Silueta prozora elegantno je istaknuta hromiranim obrisima; a široki zadnji difuzor poboljšava sportski i dinamičan izgled automobila. Za Fabiu kupci će opet moći da biraju kombinaciju boje krova.

 

fabia 2022 4.jpg

 

Glavni dizajner Škode, Oliver Stefani, rekao je: ''Škoda je kontinuirano radila na razvoju dizajnerskog pravca sa razvojem nove Fabie. Kompaktni hatchback ima sportski i elegantan dizajn. Skulpturine linije, dinamičke proporcije i moderno osvetljenje sa LED tehnologijom i Škoda prepoznatljivim kristalnim detaljima daju modelu dinamičan i moderan izgled.''

Nova Fabia je dugačka 4.108 mm (veća za 111 mm), široka 1.780 mm (+48 mm), a međuosovinsko rastojanje je veće za 94 mm i sada iznosi 2.564 mm. Ovo povećanje dimenzija pruža više prostora kako za putnike u automobilu, tako i za njihov prtljag. Prtljažnik je takođe veći i ima zapreminu od 380 litara.

 

fabia 2022 3.jpg

 

Pored značajnog povećanja dimenzija, konstruktori su uspeli da zadrže težinu nove generacije Fabie gotovo nepromenjenom. Četvrta generacija ima unutrašnjost koja pruža veći osećaj prozračnosti od prethodne generacije, sa svežim bojama i pametnim novim karakteristikama, a da ne spominjemo vrste tehnologija i opreme koje su obično rezervisane za automobile višeg segmenta. Jedan od faktora koji je omogućio ovu evoluciju bila je prva upotreba MQB-A0 platforme u ovom modelu. U poređenju sa prethodnim postavkama, nova platforma je veća u svim pogledima, tako da je četvrta generacija modela Fabia porasla spolja, a pre svega unutra. Prve slike unutrašnjosti potvrđuju da je unutrašnjost automobila primetno šira nego ranije, što je takođe podvučeno hrabrijim vodoravnim linijama novog enterijera.

 

fabia 2022 2.jpg

 

S tim u vezi, Fabia ide stopama najnovije generacije Octavie, koja je započela transformaciju dizajna enterijera u Škoda automobilima. Nova Fabia pridaje veliku važnost detaljima: novi dizajn kružnih ventilacionih otvora s obe strane instrument table, što se prvi put vidi u modernoj istoriji brenda Škoda. Detalji u boji koji objedinjuju različite delove enterijera još su jedan važan element.

 

fabia 2022 1.jpg

 

Drugi ključni element je ekran osetljiv na dodir, koji se nalazi visoko na instrument tabli, naglašavajući nove Škoda linije prvi put viđene u modelu Octavia. Linija ispod ekrana odražava liniju grebena poklopca motora, koja objedinjuje unutrašnjost i spoljašnjost automobila, kao i praktičnu korist: donji deo linije služi kao naslon za ruku korisnika, čineći lakšim rukovanje ekranom osetljivim na dodir. Skica takođe otkriva da će četvrta generacija modela Fabia ponuditi opciju digitalnog Virtual Cockpita, koja je ranije bila dostupna samo u većim modelima brenda.

Unutrašnjost novog automobila ilustruje doba razvoja nove Fabie. Iako će četvrta generacija i dalje biti pristupačan automobil širokom krugu kupaca, zadovoljiće zahteve još veće grupe nego pre. To podržavaju nove digitalne funkcije, mogućnosti povezivanja i pomoći vozaču, od kojih mnoge nisu ni postojale kada su rađene prethodne generacije...

 

Nova generacija motora

Nova Fabia je zadržala odličnu dinamiku i zahvaljujući novoj generaciji EVO motora, a mala težina smanjuje i potrošnju goriva. Potrošnja goriva je smanjena zahvaljujući izvanrednoj aerodinamici: koeficijent otpora je 0.28, najniži u segmentu malih automobila. Faktori koji su omogućili ovaj odličan rezultat uključuju i novi dizajn točkova i optimizacija vazdušne struje oko točkova, kao i aktivne letvice u donjem delu prednjeg branika za protok vazduha za hlađenje, što je karakteristika koja se već koristi na verzijama modela Octavia.

 

Biće dostupan izbor od pet pogonskih agregata.

Osnovna verzija sa dva trocilindrična 1.0 MPI motora, koji isporučuju snagu jačine 65KS ili 80KS i povezani su na petostepeni manuelni menjač. U ponudi su i dva trocilindrična TSI motora sa direktnim ubrizgavanjem, jedan sa 93KS (takođe sa petostepenim manuelnim menjačem), a drugi sa 108 konja preko ili šestostepenog manuelnog menjača, ili sa sedmostepenim DSG automatskim menjačem. Najjači pogonski agregat je 1.5 TSI koji isporučuje 150 konja sa sedmostepenim DSG menjačem.

 

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Početak proizvodnje nove Fabie

 

skoda fabia 2022 002.jpg

 

Prva Fabia četvrte generacije sišla je sa proizvodne linije u glavnom pogonu Škodinom pogonu u Mladá Boleslav. Proizvodni pogoni su opsežno modifikovani kako bi se moglo izgraditi ovo najnovije izdanje popularnog malog automobila; ostvarene investicije iznose 110 miliona evra.

Fabia se po prvi put bazira na MQB-A0 platformi Volkswagen grupe, omogućavajući joj da bude ne samo najprostraniji automobil u svom segmentu, već i da nudi poboljšane karakteristike udobnosti i bogatstvo novih sistema sigurnosti i asistencije. Od svog debija 1999. godine, Škoda je kupcima isporučila više od 4.5 miliona Fabia, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom brenda posle Octavie.

 

skoda fabia 2022 001.jpg

 

Michael Oeljeklaus, član uprave za proizvodnju i logistiku, rekao je:

''Početak proizvodnje uvek je vrlo poseban trenutak za koji se detaljno pripremamo. Danas slavimo zvanični početak proizvodnje nove Fabia. Ukupno smo uložili 110 miliona evra u opsežnu modernizaciju, kao i u dalju automatizaciju proizvodnog procesa. Ovo se sada isplatilo: sjajno je videti kako sve radi bez problema, sa svim mehanizmima koji rade u savršenoj harmoniji. Zahvaljujem celom timu na izvanrednom radu i oduševljen sam što su nam svi napori omogućili značajan doprinos nastavku uspešne priče o modelu Fabia.''

Fabia se pravi na istoj proizvodnoj liniji kao i Scala i Kamiq. Uoči pokretanja proizvodnje, češki proizvođač automobila izvršio je prilagođavanje na liniji za montažu, kao i u pogonima za zavarivanje. Brojne složene i fizički zahtevne proizvodne korake sada sprovode roboti, što je omogućilo visok nivo automatizacije u proizvodnim procesima.

 

Prva generacija Fabie lansirana je 1999. godine, i bila je jedan od najprodavanijih malih automobila sa više od 1.7 miliona isporučenih jedinica. Model druge generacije koji je sledio 2007. godine takođe je premašio brojku od 1.7 miliona prodanih jedinica. Uključujući treću generaciju koja je debitovala 2014. godine, kupcima je isporučeno više od 4.5 miliona Fabia širom sveta. Model je po prvi put zasnovan na MQB-A0 platformi Volkswagen grupe, koja je omogućila da automobil ima znatno poboljšane karakteristike udobnosti i bezbednosti. Sa dužinom od 4.108 mm, model nove generacije prvi put premašuje dužinu od četiri metra, a sa 1.780 mm širine nudi još više prostora od svog prethodnika. Prtljažnik, koji je u verziji prethodne generacije već bio najveći u segmentu, porastao je za 50 litara i sad iznosi čak 380 litara.

 

Nova Fabia je dostupna sa pogonom na prednje točkove i sa manuelnim ili automatskim 7-stepenim DSG menjačem. Nudi se izbor između pet benzinskih motora iz aktuelne EVO generacije Volkswagen grupe, koji kombinuju male emisije sa povećanom efikasnošću i većom dinamikom. Fabia se može pohvaliti koeficijentom otpora vazduha (cd) od 0.28, postavljajući rekord u segmentu malih automobila. U kombinaciji sa opcionim rezervoarom za gorivo od 50 litara može da pređe kilometražu veću od 900 km u WLTP ciklusu. Ovo najnovije izdanje takođe sadrži niz sistema za asistenciju koji su ranije bili rezervisani za vozila višeg segmenta.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2021. Škoda Fabia

 

Posle 20 godina od prve stigla je četvrta generacija Fabie, i nikada nije bila veća:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Škoda Fabia

 

10 cm duža od stare i svih 10 cm je dodato i u međuosovinsko rastojanje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marekov test nove Škode Fabie:

 

TSI 110, 6MT, paket Style, sa par opcija i cena od ''samo'' 28.000 evra!!! Kako lepo reče Marek na kraju, za te pare može i Jazz hibrid.

''Na dupe sam pao'' kada sam video ''roletnu panorame'' (taj deo videa počinje ovde). Vredi pogledati:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, moron said:

''Na dupe sam pao'' kada sam video ''roletnu panorame''...

Simply clever...samo ne baš uvek posebno ''clever'' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvalili su sumanutu cenu kao da su drogirani, a onda ti za te pare ponude tehnička rešenja u stilu "od štapa i kanapa" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Škoda Fabia

 

Nova Fabia (kao i stara) nije baš jedinstvena. Kada se pogleda ispod lima prilično je identična Volkswagen Polu ili Seatu Ibizi! Pitanje je: da li ova nova Fabia nudi dovoljno drugačijih (boljih) stvari da vas udalji od svojih nemačkih ili španskih kolega?

 

Za početak, spoljni dizajn je nov, sa potpuno novom rešetkom hladnjaka, LED svetlima i ogromnim natpisom ''Škoda'' pozadi. Dosta pažnje je posvećeno smanjivanju aerodinamičkog otpora, pa je tako nova Fabia dobila i posebne felne, manje retrovizore nego ikada... Kad uđete unutra može se reći da Fabia ima jedan od najlepših enterijera kod malih automobila, sa udobnim sedištima napred i pozadi. Naći ćete i priličnu količinu tehnologije, poput digitalne instrument table, pa sve do panoramskog krova. Na izboru su tri benzinska motora (nema dizela ili električnih opcija), a najskuplja Fabia ima 1.5 turbo-benzinac sa 150 konja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...