Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Takav je bio moj prvi auto.110L iz 1970. takve plave boje.Izuzetno udoban auto i za danasnje uslove,sa najboljim rucnim menjacem u istocnom bloku

Share this post


Link to post
Share on other sites

110-tka je bio veoma živahan automobil. Sećam se iz ranog detinjstva jednog porodičnog putovanja i kada je otac pokušavao da po nekim krivinama sustigne i pretekne tu škodu. Šanse nije bilo  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda 5ks manje od Stojadina a isto 1100cc.

Nije bio za jurnjave,na višim obrtajima se dernja kao svinja pred klanje, doslovno...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ha,olovni benzin ima karakterističan miris...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Škoda Fabia

 

Bolja i dosta jeftinija verzija VW Polo - ali, nemoguće da je Volkswagen tako želeo. Mora da ima neka fora... Pa, naravno da ima. :D

Npr. oba auta u svojim najjeftinijim verzijama imaju isti 1.0 sa 3 cilindra, ali u Fabiji taj motor daje 65 konja, dok kod Pola ima 80KS. Ozbiljna je to razlika jer Fabia sa takvim motorom dođe do stotke posle celih 16 sekundi. Kad zato uporedite najjeftiniji Polo sa Fabijom koja takođe ima 80 konja od tog motora, e onda ta velika razlika u ceni i nije više tako velika...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin: Škoda Fabia

 

Četvrta generacija donela je privlačan dizajn i najveće dimenzije do sada:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Škoda Fabia

 

Na pojedinim tržištima početni nivo Fabie ima motor sa 66 konja i manuelac sa 5 brzina. Kod ostalih najniža verzija je Active sa motorom od 80KS. U ovom videu je skoro pa ta bazna verzija jer ima motor sa 80 konja, ali u Style paketu.

Da li je bolje uštedeti na motoru i nabaviti bolju opremu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda priprema električnu zamenu za Fabiu

 

224573-skoda ev 03.jpg

 

Škoda radi na osnovnom električnom modelu koji će zameniti Fabiju, rekao je za britanski Autocar šef Klaus Zelmer. Cene ovog novog automobila će takođe biti slične Fabiji, rekao je Zellmer, koja se trenutno prodaje u Velikoj Britaniji po ceni od 17.800 funti (20.590 evra) u SE Comfort izdanju.

Govoreći na predstavljanju konceptnog automobila Vision 7S, koji će i sam stići u izložbene salone 2026. godine, šef Škode je rekao: ''Fabiju sa njenom cenovnom pozicijom će naslediti električno vozilo na baterije i mi već radimo na tome.'' Međutim, dodao je i ovo: ''Najveći izazov u ovom trenutku su troškovi (proizvodnje) električnih vozila na baterije, posebno kada se proizvodi automobil (veličine) Fabije. Moraćemo da ostanemo malo strpljivi.''

 

Na predstavljanju koncepta 7S u Pragu, potvrđeno je da će se električnom SUV-u sa sedam sedišta pridružiti urbani EV i krosover kada bude lansiran, a zatim slede dva električna automobila - od kojih se očekuje da će jedan biti zamena za Fabiju. Ovo bi ga označilo za lansiranje u poslednjoj četvrtini decenije. Smatra se da će naslednik izgledati radikalno drugačije od Fabije kada bude lansiran sa Škodinim novim dizajnerskim jezikom, koji više nagoveštava karoseriju u SUV stilu, a ne Fabijin supermini stil. Očekuje se da će se bazirati na ulaznoj verziji MEB arhitekture Volkswagen grupe, kao i da će biti jedan od poslednjih u grupi koji će je koristiti pre uvođenja nove SSP platforme. Ovo bi omogućilo modelu da se fokusira na gradsku vožnju.

Takođe bi mogao da koristi mnogo manju verziju baterije od 89 kWh sa koncepta Vision, ali i da dalje iskoristi prednosti brzog punjenja od 200 kW, brzinu punjenja koja je daleko brža od bilo kog drugog mejnstrim automobila VW grupe. Lansiranje ovog modela, zajedno sa otkrivanjem koncepta Vision 7S, znači da Škoda proširuje svoj domet kako bi privukkla širu publiku, rekao je Zellmer. ''Ovo nas stavlja u širi krug potencijalnih kupaca koje možemo dovesti u Škodu'', rekao je on. ''Ovakvi automobili [Vision 7S] su potencijalno profitabilniji, i naravno da smo u poslu da zaradimo novac, ali to nije glavni cilj. Glavni cilj je da povećamo svoj otisak u celini, da pokrijemo veći potencijal na tržištu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales: 2022. Škoda Fabia

 

Nekada mali i jeftini gradski auto više nije tako jeftin... ali nije više ni samo za osnovnu vožnju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Škoda Fabia vs Ford Focus 

 

Kako se dva modela nastala krajem 90-tih već decenijama nose sa trendovima, bore sa konkuencijom ali i međusobno?

Focus ima 1.0 EcoBoost sa 125KS/170Nm, dok Fabia ima takođe 1.0 turbo sa 110KS/200Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: Škoda Fabia Monte Carlo

 

Škoda nije automobilska kompanija poznata po svom nasleđu u motosportu, ali verovali ili ne ona je u proteklim decenijama imala uspeha u reliju, posebno na čuvenom reliju Monte Karlo. Kako bi nas podsetila tu činjenicu, Škoda koristi upravo to ime da označi najjaču verziju Fabie, sad kada je vRS značka uklonjena iz Fabia asortimana:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Fabia bi mogla da bude ukinuta 2025. zbog evropskih propisa o emisiji gasova

 

218824-skoda fabia.jpg

 

Kako navode pojedini mediji, Škoda bi mogla biti primorana da prekine proizvodnju Fabie 2025. godine, samo četiri godine nakon debija aktuelne generacije. Tada bi naime trebalo da stupe na snagu Euro 7 propisi o emisiji izduvnih gasova pa bi potrebne modifikacije Fabiju učinile jednostavno preskupom.

 

Izvršni direktor Škode, Klaus Zelmer je priznao da sa Euro 7 na snazi, neće biti moguće da Fabia ostane pristupačna. Čak i nakon nedavnog povećanja cena automobila, Škoda Fabia počinje od 18.300 evra u Nemačkoj, ostajući jedan od najpristupačnijih modela u segmentu. Zelmer veruje da će novi propisi još više povisiti cene, čineći Fabiju preskupom za kupce. Dok Evropska komisija procenjuje da će dodatni trošak biti samo 304 evra po vozilu, VW grupa misli drugačije. Prošle godine je generalni direktor Volkswagena Tomas Šefer rekao da bi cena modela sa SUS motorima, koji treba da budu u skladu sa Euro 7 propisima, mogla da se poveća za čak 5.000 evra. Ova brojka predstavlja više od 25% početne cene superminija, što ih praktično čini nekonkurentnim. Zato za Škodu nema smisla da nastavi da prodaje Fabiu ako postane tolika skupa.

 

Isto važi i za Volkswagen Polo koji se suočava sa pretnjom potpuno električnog ID.2 slične veličine koji se očekuje 2025. godine. Euro 7 propisi će stupiti na snagu od jula 2025. za sve nove automobile i LKV. Proizvođači automobila se bore da odlože ovu promenu koja bi imala danak na manje i pristupačnije segmente. U tom kontekstu, Zelmer je rekao: ''Želimo da poštujemo klimu, ali ako trenutni nacrt postane stvarnost do 2025. godine, morali bismo da imamo tehnologiju u automobilima koja ili još nije razvijena, ili je toliko skupa da će 15 hiljada evra vredan automobil tada koštati 20 hiljada evra''. Njegov argument je da će, ako novi automobili postanu tako skupi, biti teško prodati ih jer bi ljudi možda radije zadržali svoja starija vozila koja više zagađuju. Generalni direktor Škode je dodao: ''Moramo da sednemo zajedno i moramo da imamo dobar plan, koji je dobar za sve: i za potrošače i za klimu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...