xenon 11 Posted August 27, 2013 Nema tu mnogo mudrosti.na bilo kom fiat zvanicnom sajtu u delu vozila na tng ili cng lepo pise da su motori doradjeni u Fiat Powertrains-u i da fabricka ugradnja podrazumeva landi renzo sistem.Takodje za 500l fiat je zvanicno objavio da uskoro krece cng verzija na 0,9 twin airu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted August 27, 2013 Naime kada je domaci punto bio sa fabrickim plinom radilo so o poptuno drugom motoru prilagodjenom voznji na plin.Da skratim svi fiatovi modeli sa fabrickim tng-om ili cng-om imaju drugacije motore . Sve u svemu zasto bi neko pravio poseban motor na tng ili cng kada je dovoljna samo konverzija na postojeci motor? Mudrost pominjes!?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 11 Posted August 27, 2013 Pod konverzijom sam mislio na naknadnu ugradnju plina na motor fiata500l za koga fabrika trenutno nema fabricko resenje.Smisao je bio taj da se kaze zasto bi fiat cekao modifikovan motor kad se moze na bilo koji motor ugraditi plin kako ce nam to reci 99 posto poznavaoca ove tematike.Jeste malo zamrseno ali bar je potpuno jasno da fabricka ugradnja plina podrazumeva modifikovan motor i landi renzo sistem. Ako neko ima neke insajderske informacije moze nam preneti kada se eventualno ocekuje fabricko resenje za 500l na tng. Quote Share this post Link to post Share on other sites
springboy 0 Posted August 27, 2013 Na taj motor u Alfa Romeo Mito modelu se ugrađuje gasni (što mi to gasni čudno zvuči) uređaj. Ono što se menja, barem ja to, kao laik mislim, je samo mapa (software zapravo). Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted August 27, 2013 Dok nam fiat ne modifikuje motor koji i nije tako nov, evo jedan strucni video http://youtu.be/WoEeECp_Cws Rec 'zarulja' zameniti sa TNG via tt2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
milkobgd 43 Posted August 28, 2013 (edited) Nisam baš siguran da su za punto classic za srpsko tržište nabavljali te fabrički modifikovane motore a stavljali falš plinske uređaje (umesto landirenco). Pogotovo kad vidim ovo sa 500l naručim fabričke parking senzore a dobijem neke no name naknadno ugrađivane u auto kući. Sad čak vidim da imaju dva tipa sa i bez prstena oko senzora, pa ofarbane i neofarbane... Edited August 28, 2013 by milkobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 11 Posted August 28, 2013 (edited) Kada sam pitao za taj drugi paket rece mi jedan prodavac da felne mogu naci i jeftinije negde drugde kao i da oni imaju taj fabricki parking senzor koji je kod njih 150 eura i kao nije nista posebno najobicniji kaze.Za maglenke kaze da nema after market resenja i da su jako komplikovane za ugradnju.Sve u svemu bio je uporan da mi objasni da to ne vredi 850 eura za razliku od prvog paketa koji vredi te pare. Ja sam sa druge strane bio uporan da mu objasnim da traking verzija ne vredi tih 1300 eura vise.Stavise 17 inca tockove i bez ikakve potrebe se povecala cena i jos stavise all season gume koji nisu ni za leto ni za zimu i potrosice se jako brzo pa je taj trosak za brzu zamenu guma jako veliki plus sama felna je skuplja plus traze doplatu za 16 inca tockove sto jos nigde na svetu nisam video.Zadnji branik je nista posebno,prednji i deluje nekako ,rubovi i sajtne su ok ali ja licno ne vidim tu 1300 eura da je bilo sta vredno.Ta treking kontrola je smesna jer ko ce da se maklja po snegu sa 17 inca tockovima i to je neki polu amaterski sistem. Ja sam licno gledao na tv-u italijanskog nekog direktora koji je pricao o motoru za punta clasika i sta je sve promenjeno.Pokusavam da nadjem taj intervju ili snimak. Edited August 28, 2013 by xenon Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 28, 2013 ...znaci da benzinski motor za 500l nije napravljen od strane FPT-a i zato Fiat Srbija za sada nema fabricko resenje za TNG. A, ko ga je onda napravio? Svi motori koji idu u bilo koje vozilo u okviru Fiat frupacije je napravio FPT. Ne važi za Ferrari i Maserati. U okviru reorganizacije kompanije koja je sprovedena u poslednje neke dve godine, nastao je i FPT kao posebna divizija (celina) sa namenom da pravi motore...On to radi. A, u okviru tog programa verovatno ima i sekciju za TNG (nisam gledao detaljnije), međutim to ne znači da oni benzinci koji nemaju TNG nisu napravljeni od FTP, jer jesu.Imaš na njihovom sajtu portfolio šta to oni sve prave i videćeš da su tu atmo. benzinici, MultiAir benzinci, turbo benzinci, CR dizeli raznih generacija, itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 11 Posted August 29, 2013 Aman Zaman ljudi.Svi motori su napravljeni od strane fpt-a samo su oni za fabricku ugradnju plina dodatno modifikovani.Molim vas procitajte ovaj clanak od pocetka do kraja pa da onda diskutujemo: Punto Classic and Idea: Fiat expands range of LPG/gasoline poweredvehiclesFiat has launched bifuel versions of the Punto Classic and Idea capable of running on either LPGor gasoline. These new versions extend the existing LPG range, consisting of the Panda, GrandePunto and Bravo. This full range – which now includes five models – not only establishes the Fiatbrand as leader in this market, but also demonstrates the Group’s continuing commitment to theenvironment through research and development of concrete solutions that are affordable to all andavailable today (LPG is a clean, economic fuel which is readily available throughout Italy).The LPG Punto Classic has a 1.2-litre, 60 hp engine and is available in the Active version at a listprice of €12,000 for the three-door model and €12,700 for the five-door model. The LPG Fiat Idea,equipped with a 1.4-litre, 77 hp engine, is available in Black Label and Black Energy versions, at€17,000 and €12,700, respectively. Both models are eligible for the €2,000 government incentivedue to their reduced CO2 emissions level: the LPG Punto Classic emits only 116 g/km and theLPG Idea 120 g/km.The toroidal (doughnut-shaped) LPG cylinder is positioned in the spare wheel well, to maximisetrunk space (a tyre kit is fitted as standard). Tank capacity also varies: 31 litres for the PuntoClassic and 34 litres for the Idea (based on the 80% fill limit imposed by law). Naturally, bothvehicles also offer a gasoline option, bringing the maximum range to 1,500km for the PuntoClassic and 1,400km for the Idea. The engine switches to gasoline automatically when LPG tankis near empty, or whenever the driver chooses using a dashboard-mounted switch.Fiat’s two new bifuel models are a timely response to rapid and steady growth in demand forthese vehicles. LPG vehicles currently represent around 4.2% of the Italian market, and theirnumber is growing: 7,500 of these vehicles were registered in Italy in February alone, more thantwice the number registered in February 2008. Furthermore, less than two months after the launchof the range, over 11,000 customers have already ordered a Fiat LPG vehicle.This success is the result of a specific choice: while most existing LPG-powered vehicles are theresult of retrofit conversion to gas, Fiat decided to enter the market with a system which it hasdesigned, manufactured and guaranteed - drawing on its experience in CNG-powered vehicles -and marketed via its own sales network.A product was created which offers the same level of quality, efficiency and safety provided bygasoline, diesel or natural gas powered vehicles. Built in partnership with FPT (Fiat PowertrainTechnologies) and Landi Renzo, Fiat’s bifuel models use special engines, designed for maximumintegration and reliability with the LPG system, which is factory installed. Every vehicle is certified,approved and guaranteed by Fiat, and eligible for the €2,000 government bonus, valid throughout2009.The technical specifications of the propulsion system for LPG models (designed and supplied byFPT) include, depending on the model, a cylinder head with hydraulic tappets or valves and seatsconstructed with materials and geometric specifications optimised for LPG operation. Each enginealso has a specially designed intake system to accommodate the LPG injectors, in addition to theadditional electric cabling, which is already incorporated. The reliability of this propulsion system isguaranteed by a testing programme covering more than 1,000,000 km.LPG pre-fitting has many advantages over retrofit conversions. The use of purpose-made partsand materials and the application of dedicated technology mean that customers benefit from Fiat’scontractual warranty. In addition, modifications to the vehicle’s chassis are made at the point ofmanufacture, ensuring the highest standards of comfort and safety, as demonstrated by theextensive and rigorous testing carried out on the system’s various components. LPG (liquefiedpetroleum gas) generates fewer polluting emissions than gasoline or diesel and, most importantly,does not produce PM-10, one of the principal causes of air pollution in urban centres. For thisreason, LPG-powered vehicles, like CNG-powered vehicles, can be driven in areas subject topollution-related traffic restrictions. Another advantage of LPG is that it doesn’t penalise vehiclecomfort or performance.A final major advantage is that LPG is significantly less expensive than gasoline or diesel: thePunto Classic or the Idea can be filled up for less than €20. These cars represent a concreteanswer for drivers seeking mobility that is “clean” as well as accessible.Turin, 13 March 2009Nije zgoreg procitati i jedno ovakvo fabricko iskustvo. Nadam se da ce za 500l biti profesionalnijio odnos prema kupcu. http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=45&t=26359 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 29, 2013 ...znaci da benzinski motor za 500l nije napravljen od strane FPT-a i zato Fiat Srbija za sada nema fabricko resenje za TNG. Aman Zaman ljudi.Svi motori su napravljeni od strane fpt-a samo su oni za fabricku ugradnju plina dodatno modifikovani. Kao što sam rekao: ...znaci da benzinski motor za 500l nije napravljen od strane FPT-a i zato Fiat Srbija za sada nema fabricko resenje za TNG. A, ko ga je onda napravio? Svi motori koji idu u bilo koje vozilo u okviru Fiat frupacije je napravio FPT....A, u okviru tog programa verovatno ima i sekciju za TNG (nisam gledao detaljnije), međutim to ne znači da oni benzinci koji nemaju TNG nisu napravljeni od FTP, jer jesu.Imaš na njihovom sajtu portfolio šta to oni sve prave i videćeš da su tu atmo. benzinici, MultiAir benzinci, turbo benzinci, CR dizeli raznih generacija, itd... Nadam se da ce za 500l biti profesionalnijio odnos prema kupcu. http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=45&t=26359 A, šta je tu tačno bio problem? Koliko sam sada video...čovek je kupio Punto Classic sa plinom, dobio papire uz njega u kojima je pisalo, citiram: ''U servisnoj knjižici piše za brizgaljke (ali ne plinske) da ne podležu garanciji, ali da medove brizgaljke odu na tako maloj kilometraži, i još da ne podleže garanciji?'' Piše da ne podleže garanciji, a on ih je reklamirao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
xenon 11 Posted August 29, 2013 za moj prvi citat mislio sam da nije modifikovan od strane FPT-a,vec sam ranije dao ispravke. Vezano za garanciju ona je uposteno smesna u odnosu na neke druge proizvodjace a pogotovu na ovu komponentu koja i ako lepo pise da nije pod garancijom je samo bruka proizvodjaca da to nije stavio pod garancijom i o tome treba da se pise na forumima . Quote Share this post Link to post Share on other sites
m.deki 1 Posted September 20, 2013 Ugradio sam pre 7 dana gas i to kod obicnog majstora, ne u ovlascenom servisu tako da sam izgubio garanciju. Bio sam prisutan tokom cele ugradnje pa vam mogu reci da nije komplikovan postupak. Uredjaj: kompijuter AC Stag 300 ISA 2, rasprsivac Zavoli, dizne Valtek, boca je turska u koju staje 35l plina. Prikljucak je odradio pored prikljucka za benzin, s tim sto imam nastavak koji zasrafim kada sipam plin. To sam trazio da mi uradi da bih sto vise odmakao crevo od automata za plin od auta (prilikom sipanja). Auto se isto ponasa kao na benzin. Prebacuje na plin posle 2 min ako je napolju 15c. Kada predjem neku znacajniju kilometrazu javicu potrosnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted September 20, 2013 jos nam samo daj cenu kod obicnog majstora u Cacku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dusko.anicic 0 Posted September 22, 2013 Ugradio sam pre 7 dana gas i to kod obicnog majstora, ne u ovlascenom servisu tako da sam izgubio garanciju. Bio sam prisutan tokom cele ugradnje pa vam mogu reci da nije komplikovan postupak. Uredjaj: kompijuter AC Stag 300 ISA 2, rasprsivac Zavoli, dizne Valtek, boca je turska u koju staje 35l plina. Prikljucak je odradio pored prikljucka za benzin, s tim sto imam nastavak koji zasrafim kada sipam plin. To sam trazio da mi uradi da bih sto vise odmakao crevo od automata za plin od auta (prilikom sipanja). Auto se isto ponasa kao na benzin. Prebacuje na plin posle 2 min ako je napolju 15c. Kada predjem neku znacajniju kilometrazu javicu potrosnju.Gde ste ugradili plinski uredjaj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
m.deki 1 Posted September 23, 2013 Cena je 450 eur. Majstor se zove Ratko Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted September 23, 2013 e ta razlika me je interesovala, znaci da ti je prekid garancije Fiata kosta oko 300e. Malo je. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted September 23, 2013 Gde god ugradis plin, gubis Fiatovu garanciju To onda na sebe preuzima AK... Zbilja, jel' se potpise kakav ugovor da su oni preuzeli garanciju na sebe ili samo usmeno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 23, 2013 OK ovde u zemlji, a šta ako se nešto desi u inostranstvu gde je radni sat puno veći kao i delovi. Kako se onda prebijaju obaveze ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted September 23, 2013 Gde god ugradis plin, gubis Fiatovu garanciju To onda na sebe preuzima AK... Zbilja, jel' se potpise kakav ugovor da su oni preuzeli garanciju na sebe ili samo usmeno? da, ali m.deki nije ugradio plin u nekoj AK koja ce preuzeti garanciju zato i kazem da je za 300e manje od "ovlascenog" servisa ugradio TNG i tako izgubio sve garancije Quote Share this post Link to post Share on other sites
erdelja 0 Posted September 23, 2013 Mi smo u poslednjem trenutku odustali od gasa zbog te "dodjem ti" garancije. Daj boze da nismo u pravu, jer ako bude sredstava, ni mi necemo cekati 2 godine za ugradnju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
tm011 0 Posted September 24, 2013 Ugradio sam auto gas u AK Kole. Sto se tice same ugradnje tu ne znam puno da vam kazem jer nisam bio prisutan kada se ugradjivao. Zanimljivo je to sto su mi ostavili vise od pola boce sa gasom a da to nije uslo u krajnju cenu. garanciju na vozilo oni preuzimaju na sebe. Prikljucak za gas je ispod branika i tesko ga je od spolja uociti. uredjaj je marke Zavoli, to je bivsi BRC uredjaj koji se rasformirao i podelio u 2 ogranka, Zavoli koji radi uredjaje i Tomaseto koji radi softwer. Tako sam makar cuo od glavnog snabdevaca ovih uredjaja. U motor nije ugradjena kapalica jer po specifikaciji FIAT-a za ovaj motor netreba da se ugradjuje. mogu naknadno da ugrade ali se onda gubi garancija. Na prekidacu imate LED diode koje pokazuju nivo gasa u rezervoaru. Kada se upali crvena lampica, mozete preci jos jedno 50-60 km. ja obicno tada sipam gas.Sto se tice potrosnje do sada sam presao 3.000 km sa uredjajem i ona je sledecaAuto put do 120 km/h oko 7.5 L. Otvoreni put do 100km/h oko 6,5L do 7L po ravnici posto sam vozio do Rumunije i nazad. Gradska voznja izmedju 10 i 11 L.Sve ovo treba uzeti sa rezervom jer se na gasu i dalje krade. medjutim posto je boca male zapremine, staje do 30 l gasa mozete videti ko vas podkrada pa njega izbegavate. Prekljuce mi kod Bobana sipali 32 L gasa iako moze da stane max do 30 l, Jos sam imao i gasa u rezervi. Cena ugradnje 700 EUR bez atesta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 4 Posted September 24, 2013 Može li neka fotka gasnog uređaja i boce? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tm011 0 Posted September 24, 2013 Tesko. Boca je umesto rezervnog tocka i nema tu sta mnogo da se vidi. U Motoru mogu samo da vidim kompijuter jer ostali kablovi su tako povezani da ni meni nije jasno sta cemu pripada. Pokusacu da slikam ceo motorni prostor pa da se uveris. Quote Share this post Link to post Share on other sites
m.deki 1 Posted September 24, 2013 Kod Autogaranta ugradnja TNG uredjaja kosta 930 eur i nece da popuste. Druge auto kuce nece da mi ugrade gas jer vozilo nisam kupio kod njih, zato sam bio prinudjen da ugradim kod 'obicnog' majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites