Jump to content
FAS Goran
m.deki

Fiat 500L 1.4 - ugradnja gasa

Recommended Posts

Evo malo da ti pomognem. To ti je bila akcija za 3 modela i ne znam da li vise vazi. Za te pare mogao si da biras izmedju 1,3MJT,tj dizel, 1,4Tkjet  sa LPG-om ili 0,9Tjet sa CNG-om. 

Mooja preporuka je 1,3MJT dizel ako vozis vise van grada a ako vozis dosta po gradu onda 0,9Tjet CNG. U Beogradu imaju 3 pumpe sa CNG-om, boce su isspod vozila, ne u gepeku, jefttinija registracija i skoro duplo jeftinija voznja od dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedne situacije nakon oko 35.000 km vožnje na gas.

Desilo mi se pre par jutara, da auto ne upali odmah, već malo zaštuca pa se ugasi.

Sledeći put upali, par sekundi štuca i onda kao da primi benzin kako treba i bude sve ok.

Juče se situacija ponovila ali mi se upalila žuta engine lampica.

Odmah sam odvezao auto u servis gde su dijagnostikovali zaprljanost dizni. 

Nakon čišćenja dizni auto je kao nov.

U servisu su mi preporučili da malo češće vozim na benzin da se ovo ne bi događalo u buduće

Edited by Ljubodrag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam nikakvih problema sa diznama (niti pumpom benzina) evo već 76.000 km (4.5 god), a od prvog kilometra se kotrljam na gas, na benzin samo palim. Na njega vozim jedino samo kad mi nestane gasa, do pumpe i to je to. Verovatno si sipao negde loš benzin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel na mene misliš? (ako da - imaš jednu strelicu viška). Pa šta drugo da napišem kada je tako - vrlo retko vozim na benzin, eventualno kada idem negde dalje, nestane gasa pa nemam gde da dopunim, onda vozim na benzin (do prve pumpe sa gasom, naravno). :D Do sada sam u komadu samo jednom spržio ceo rezervoar benzina - išao nešto u Hrvatsku, napunio oba do vrha (na račun firme :D) - da se tamo što manje cimam za gorivo, pa sam spržio putem oba i dopunio gasom prvom zgodnom prilikom... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam napisao svoje iskustvo. 

Preporuka servisa je na mestu, to je potvrđeno i od servisa koji je ugradio gas (BRC).

Od sada (naročito kada vozim na otvorenom putu) vodiću računa da "fićko" popije malo više benzina.

Iskreno, zabrinuo sam se zato što se upalila lampica jer mi je to nepoznanica i prvi put se dešava.

Dijagnoza (zaprljanost dizni) me je zapravo obadovala, jer je ispalo da je to najbenigniji problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel na mene misliš? (ako da - imaš jednu strelicu viška). Pa šta drugo da napišem kada je tako - vrlo retko vozim na benzin, eventualno kada idem negde dalje, nestane gasa pa nemam gde da dopunim, onda vozim na benzin (do prve pumpe sa gasom, naravno). :D Do sada sam u komadu samo jednom spržio ceo rezervoar benzina - išao nešto u Hrvatsku, napunio oba do vrha (na račun firme :D) - da se tamo što manje cimam za gorivo, pa sam spržio putem oba i dopunio gasom prvom zgodnom prilikom... :)

Da na tebe sam mislio. Mislim da je preporuka nekih 10% ukupne vožnje da bude na benzin i tada nema brige da će dizne stradati zbog nekorišćenja.

Verovatno može i sa manje vožnje na benzin da sve bude ok, ako se češće a kraće provoza na benzin, pogotovo na otvorenom putu. Voziti na benzin samo dok uredjaj ne prebaci na gas je svakako malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na benzin vozim kad npr. Idem na more, obavezno prebacim na benzin i vozim malo brze autoputem, nekih 30-50 km.

Preporuku koja i ja koristim je da se češće sipa gorivo-benzin u manjim količinama.

Skala se kreće od početka rezerve pa do prve crte iznad, kad opet dođe do tezerve sledi dopuna.

Kako ne valja voziti na rezervi isto tako ne valja voziti pun rezervoar benzina a voziti na gas.

Edited by masaivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je da li fabricki ugradjen ima neke novine za dizne?

Znam dosta auta koji pale na plin voze na plin, godinu i jace nisu na benzin jel mu crkla pumpa......

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vidis, ista situacija je bila kod mene kao kod Sase_NS. I ja mog puntica sa "fabrickim" nisam nesto mnogo vozio na benzin. Uglavnom kada mi nestane plina, ali se desavalo i nekad-nekad ovako da ga prebacim na benzin i vozim nekih 10-15km. Nikada nisam imao problema sa radim na benzin i paljenjem.

 

Naravno da ovako nesto ne preporucujem samo pisem kakvo je moje iskustvo. Ovo "fabricki" pod navodnicima sam namerno napisao jer je sistem na njemu bio kao kada se naknadno ugradi a u stvari je ugradjen u fabrici. Nikada nisam bio na stelovanju/dostelavanju plina niti mi je padalo na pamet to.

 

E ne znam kako je sad kod 500L-a, ali pretpostavljam da je bolje jer je ovo bas fabricki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ništa nije crklo niti pravilo probleme po tom pitanju evo već 4.5 godine i skoro 76.000 km. Možda sam imao sreće ili jedostavno imam tokom dana bar 2-3 kratke relacije gde se motor ne stigne zagrejati pa pola tog puta pređe u stvari na benzin. Dalje, sipam uvek benzina samo za 1.000 din i dosipam ponovo tek kada se upali lampica za rezervu, možda je i u tome štos (svež benzin u rezervoaru uvek). Inače, juče sam eto silom prilika prešao nekih 15-tak km na benzin (nestalo mi gasa na nezgodnom mestu i u nezgodno vreme.). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzi obracun za one koji vole da  kalkuslisu i uporedjuju benzin-dizel-tng:

 

Cena TNG-a je od 66-75din, cena  jeftinijeg bezolovnog 95 oktana je oko 138din-145din,uzecemo prosek plin 70din a benzin 140din,razlika u ceni je dupla, odnosno puta 2 ali plina trosi do 20% vise ali je praksa pokazal da je to i manje, ugradnja gasa se krece od 350e za poljski AC koji dobro radi svoj poso a za nesto sa 7 god garancije ili 150 000 km garancije treba izdvojiti 450e i na sve to uvek dodate 100e drzavni atest plina-ceo postupak sa zamenom saobracajne zbog promene goriva.

 

Racunica je jasna,voznja je min. 80% jeftinija na TNG, sto je ogromna razlika,narocito sa vecom predjenom kilometrazom,a ugradnja i ulaganje oko atesta se isplati na 15-20 000km,nakon toga cista usteda.

Nema tog dizela koji je ispaltiviji od ovog,govorim o potrosnji goriva preracunato u parama,a ne racunam glavobolju zvanu:dizne,pumpe,grejaci,turbine,zamajc,DPF filteri i ostale peripetije koje idu uz dizela,narocito ako imamo u vidu kakvo gorivo sipamo na nasim pumpama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego nešto mi tu nije jasno. Kreneš od 50% razlike i dođeš na minimalno 80% jeftinije vožnje na plin ? WTF?

 

Pa ako je 50% razlika u gorivu, ukupna razlika može biti samo manja ako dodaš cenu ugradnje, dodatno održavanje, ateste, to što troši više plina i ostale gluposti i evenutalne kvarove.

 

Gde je potrošnja benzina u ovoj računici ili se to ne računa? :)

 

Nije ta razlika ni malo privlačna kako ti želiš da predstaviš.

Evo svaki dan sa kolegom poredim računice i apsolutno nas isto košta vožnja na plin i dizel ili do 10% jeftinije na plin. Ili jedan od nas ne zna da vozi.

 

I ko bi na nov automobil ugradio plin od 350e? Pre će biti 800-1000e doplate za plin za nov auto.

 

Kapiram ja da svako vuče kola na svoju vodenicu, ali  stvarno..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na 50% ali greskom napisah 80,moja greska i naravno izvinjenje,

a ne znam kako isto trosi po vasoj prici,primera radi probao sam nekoliko dana voziti punta 1.3 mjt,svi kazu ne trosi nista,...kad ono prosek na bordu po lokalu umerene voznje 5.8l na pumpi po sistemu od cepa do cepa 6l to je po sadasnjoj ceni nafte i plina kao da vozim punta benzinca koji trosi 13l plina  tu uracunaj i ono malo benzina dok se ugreje par minuta,  sveukupnoj punto 1.2 trosi 10l gasa(uracunato i onaj benzin dok se zagreje)kako moze biti  10% razlike ne znam.

 

Inace ne navrcem nikakvu vodu nego sam citao prethodne postove gde su ljudi culi ili im rekli ovo ili ono pa sad iznose svoja misljenja,ajde da budem konkretan i da razjasnim  iz prve ruke kako stoje stvari,

jako bitna stvar je sto sam ja u prethodnom postu govorio ponajvise na temu da li da ljudi ugrade plin ili da ostanu na benzin,a usput sam naveo da je voznja na plin sigurno jeftinija od bilo kog dizela(uveri me da nije) u tu celu pricu nisam se mnogo obazirao na drasticno skuplje odrzavanje jednog dizela u odnosnu na benzinca iz iste klase.

 

A ljudi ugradjuju TNG na nove: Puntice, Dacije cak i srednju klasu vozila,glanc nov doveze iz salona na 20km predjenih. Kada pitamo da li znate da ugradnjom gasa gubite garanciju na vozilo najcesci odgovor je da ga bas briga i da od te njihove garancije osim dranja prilikom obaveznog odrzavanja kod njih nema drugo nista,i onako za svaki ozbiljniji kvar bice okrivljen i sam ce snositi troskove tako da opusteno i vozi dalje.

 

imam prijatelja skeptika,koji je kupio stila,i vozio 3 godine na benzin uz pricu: pa ja malo prelazim,ne isplati se velika investicija 500e,i onda se  dobro  preracunao  i odlucio na ugradnju,nakon prvih 15 000 km,u razlici u odnosu na dotadasnju cenu njegove voznje na benzinu ostala mu je cela investicija gratis,covek je veliki racundzija(diplomirani ekonomista) i nema razloga da mu neverujem,tako da ako je 450e na 15k km malo onda ne znam sta je dovoljno pa da se ispalti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradnja lpg sistema u 500l ne moze cenovno da se poredi sa ugradnjom u Stila. Mozda jesu isti sekvent sistemi ali se majstori ugradjuju zbog potencijalnog gubitka garancije. Kada smo kupili 500l-a ponudjeno nam je da ugradimo gas za 800 evra...(naravno,govorim o vozilima koja su pod garancijom)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U maju mesecu, ove godine ugradio sam, plinski uredjaj u 500L. Obavio sam poslednji servis u garanciji, produzenoj, uplatio Essential Care, i odvezao ga na ugradnju. Kako nisam bas siguran da bi bilo uskladu sa  pravilima foruma da napisem gde je ugradjen uredjaj za sada cu to preskociti. Uglavnom, u Beogradu je. 
Cena  uredjaja i ugradnje je bila 400 Eur. Trebalo je da bude, sa ugradnjom ulivnog dela ispod poklopca rezervoara, 405 ili 410 Eur ali je na kraju ipak bilo pomenutih 400 EUR. Kako sam preuzeo auto, sa ovlascenjem lizing kuce za ugradnju gasa  u fascikli sa ostalim dokumentima dobijenim u servisu za ugradnju, presao sam Pancevacki most i otisao u Centar za motorna vozila AMSS na Zrenjaninskom putu , posto kod njih nema zakazivanja vec rade po redu dolaska. 
Pregled je bio dosta detaljan sa povelikim brojem snimljenih fotografija i na kraju i merenjem vozila. Sve je proslo bez ikakvih primedbi. Jedino mi ni danas nije bas sasvim jasno kako je masa vozila stigla od fabrickih 1245 kg do 1375 kg, sa rezervoarom, na mestu rezervnog tocka, zapremine 40 lit. koji sam tezi 20 kg?
Onda sledi obavljanje tehnickog pregleda i dobijanje registracionog lista sa unesenim izmenama podataka vezanih za vozilo - tezina i gorivo. 
Pitanje momka sa saltera: 
- Gde ce to da obavite? 
- Ovde kod vas, tako je i najlakse i najbrze. 
- Sad ce kolega.
Dodje kolega, obavise tehnicki, unese podatke u registracioni list, 1.500 din.
 - Sada je sve kompletirano. Za sedam radnih dana pozvacemo vas da dodjete po potvrdu iz Agencije i onda mozete da registrujete auto. Tehnicki vam vazi 30 dana.
Prodje sedam dana, prodje 10 dana. Zovem.
- Nije jos stiglo, javite se u ponedeljak.
Javljam se u ponedeljak.
-Znate u cemu je problem?
-Ne znam, Recite mi.
- Mi cekamo da nam dostavite registracioni list da kompletiramo dokumentaciju za slanje u Agenciju.
- Aha. Hoce li pomoci to sto je tehnicki pregled uradjen kod vas istog dana kada i sam atest. Imam u fascikli i racun placen za to.
- Javljam vam se za  pet minuta.
Posle pet minuta.
- Nasli smo registracioni list. Kolege sa tehnickog ga nisu ubacili u dosije.
- Meni je registracija istekla u cekanju potvrde.
- Probacu preko kolega iz agencije da potvrda stigne za dan - dva.
- Probajte.
NIje mu uspela proba. Jos sedam radnih dana bez kola zbog istekle registracije. Sve u svemu 22 dana cekanja potvrde iz Agencije za bezbednost saobracaja.

Od ugradnje presao sam, sa sve putovanjem na odmor, oko 5.000 km. Sa plinom, uredjajem, nije bilo nikakvih problema, niti ima i bilo kakve razlike u odnosu na voznju na benzin. 
Potrosnja je, naravnom vrlo promenjiva. Po centru grada sa puno kreni-stani ciklusa, semafora , brdovitih ulica, parkiranja i slicnog, oko 8,5 litara.
Po rasterecenijem obodu grada pada ispod 8 litara. Na putu za more, Crna Gora, bilo je i oko 7 pa mozda i malo manje. Sve u svemu vrlo ekonomicno. Okvirno receno oko 6 dinara po kilometru. 
U odnosu na raniju voznju Punta, sa takodje ugradjenim plinskim uredjajem, osnovna razlika je sto ovde je momenat prebacivanja na plin dosta raniji. Uostalom ovde se motor u odnosu na Punta i dosta pre zagreje. Licni utisak.

Od opreme je ugradjeno -  Kompjuter AC STAG 4 Q BOX PLUS, Tomaseto isparivac, Step rezervoar, Tomaseto multiventil, Parker creva, Rail dizne. Vrlo pedantan rad, izuzetno sam zadovoljan. Sve je nekako postavljeno oko i spod rezrvoara za tecnost za prozore. Isparivac je sasvim dole sto ce olaksavati zamenu antifriza.
Uglavnom tu i slike:

 

WP_20160524_11_17_52_Pro.jpg

WP_20160524_11_18_54_Pro.jpg

WP_20160524_14_27_05_Pro.jpg

WP_20160524_14_27_23_Pro.jpg

WP_20160524_15_27_13_Pro.jpg

WP_20160525_12_54_55_Pro.jpg

WP_20160524_15_26_51_Pro.jpg

WP_20160524_15_41_54_Pro.jpg

WP_20160524_15_28_07_Pro.jpg

WP_20160525_12_55_12_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi,

Planiram da ugradim gas u 500l. Ima 6 godina i resio sam da ga koristim kao drugi auto. Nije presao ni 100 000, nema razloga da se menja.

Da li neko moze da mi predlozi neki servis za ugradnju na Novom Beogradu, da li forum ima saradnju sa nekim?

 

Na sta da obratim paznju? Da li neko moze umesto mene da odveze auto tamo preko Dunava na  atest/sertifikaciju..kako se vec zove..u amss?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ugradio u ovlascenim, Zavoli. Prezadovolja  sam, nikakvih problema. Za 5 meseci sam presao nekih 9000km. Rasic je trazio oko 150eur manje, ali zbog garancije sam se odlucio na ovlasceni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@debelizmaj Upravo kod Koleta. Ostavis auto, i za jedan dan oni  sve zavrse. I atest i sve papire. Ti posle samo odes u policiju da zamenis saobracajnu. I da znas placa se na tu cenu jos tehnicki koji oni rade, ja to nisam znao pa da bi spremio novac i za to :D Nakon ugradnje auto je lose palio, ali su ga lepo ustelovali i radi odlicno... 

Edited by VladaG9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...