Jump to content
FAS Goran
dzoni26

Fiat Grande Punto 1.3 MJet / 1.9 MJet - prevelika potrošnja

Recommended Posts

pozdrav..skoro sam kupio grande punto 1.3 mjet 90ks imao sam vise problema... :)

najveci problem je sto je uradjen veliki i mali servis i potrosnja mi je oko 9-10 litara normlne kombinovane voznje inace auto lepo radi na leru (kad je hladan malo varira gas i nekad se ugasi) i lepo ide ..da li zna neko sta moze da bude sto li velika ppotrosnja? hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srodna tema:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=48691

 

Generalno, kao što su ljudi pisali i na toj temi, koja ti je prosečna brzina, jesi li dobro podesio board tj. da ne pokazuje trenutnu nego prosečnu, jesi li probao da promeniš pumpu na kojoj sipaš dizel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosecna je oko 40km/h bas lagana voznja..izracunao sam po predjenoj kilometrazi i sipanom gorivu...na bordu je pisalo oko 5,6l da je prosecna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

...potrosnja mi je oko 9-10 litara normlne kombinovane voznje

 

 

izracunao sam po predjenoj kilometrazi i sipanom gorivu...na bordu je pisalo oko 5,6l da je prosecna..

 

Ne može toliko board da slaže, ni pod razno. Mora da si nešto pogrešno izračunao.

Koliko pređenih kilometara sa koliko litara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

negde gubiš gorivo! Verovatno negde pod autom jer da je u motornom prostoru već bi video ili osetio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja proveravao na NIS posle 100km dolio 5.4l dizela po bordu trosio 5l ,tako da ti sigurno negde curi gorivo ,pregledaj dobro instalacije ,drugaru nisu dobro zavrnuli senzot za vodu na filteru goriva pa mu je tu curela nafta ... pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde malo razmisli.

Po bordu ti trosi oko 6 litara i auto se normalno ponasa sto bi trebalo da je u redu. Sistem kolicina goriva i predjeni put oko 10 litara sto nikako nije u redu!

Dakle mogu biti samo dve mogucnosti. Ili ti curi gorivo ili ti nesto sa racunicom ne stima.

Ako tvrdis da ti gorivo ne curi onda ili te kradu na pumpi,parkingu, garazi...ili mozda ipak u voznji? Kako? Pa mozda ipak negde curi gorivo!

Ako te ne kradu nekako, onda negde curi, trece nema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 auto lepo radi na leru (kad je hladan malo varira gas i nekad se ugasi) 

????

Neka neispravnost, vezana ili nevezana za povećanu potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jesi razmisljao da oteras u neki servis da ga podignu na dizalicu i pregledaju ceo sistem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako, imam pitanje u vezi povecane potrosnje GP-a. U pitanju je 1.9 mjtd motor sa 130 konja.

 

Potrosnja mi se u gradu krece 9-10L. Uglavnom su to krace relacije, 5km vamo, 5km tamo, auto se dosta ohladi, a jedva zagreje kad krenem ujutro.

Imam i Stila 1.9 jtd (115) karavana i njemu se prosecna krece 6.5 do 7.5 gradske voznje. Sto se tice potrosnje GP-a, cak i da vozim kao baba non stop, mic po mic, semafor po semafor potrosnja dodje do 9L. Neka bitna razlika izmedju stiskanja gasa i energicnijih polazaka sa semafora bas i nema, sta vise, nekad imam utisak da mu smanjim potrosnju takvom voznjom.

 

Na autu je odradjen mali servis i zamenjen je termostat koji nije dobro radio. Trenutno su na njemu zimske gume 185/65 R15 (inace, ovo je prilicno knap za GP-a, felne su bas blizu kocionim celjustima), optika uradjena, gume propisno naduvane.

 

EGR mi je bio cist kad sam ga skidao, ali je onaj otvor na klapni za gasenje bio zaprljan, tako da sam ga ocistio, i klapnu takodje kad je menjan termostat. Imao sam neku knedlu kad krecem, desavalo mi se da mi se auto ugasi na semaforu ako ne dam malo vise gas kad krecem. Zatvorio sam EGR (nisam ga iskljucio jos softverski i prijavljuje gresku, ne znam da li to moze da pravi stetu) i sad te knedle nema, ali potrosnja je tu i tamo ista, mozda malo niza.

 

Skidao sam i MAP senzor, bio je ocajno prljav, ocistio sam ga cime sam stigao. I dalje nije najcistiji, ali nisam primetio promenu ni na bolje, ni na gore. Znaci, ako sam ga pokvario, onda je vec i bio pokvaren.

 

Po mom utisku, motor radi grublje i vise se cuje od JTD u Stilu. Neki su mi rekli da je MJTD glasniji, a i posto je Stilo ipak klasa vise motor je priguseniji.

 

Jutros sam krenuo u voznju, malo posto sam upalio auto poceo sam da gledam korekciju dizni i pratio sam ih u voznji prvih 5 minuta, do 2500 obrataja sam isao bez naglog dodavanja gasa.

Min i max vrednosti su bile sledece (ne znam koliko je relevantno, vise mislim da je log bitan):

1.  -0.73    1.7
2.  -0.69    1.61

3.  -0.88    0.45

4.  -2.76    0.96

Nakon toga sam ponistio pracenje, sacuvao sam prethodni log u fajl, pa ga mogu okaciti ako treba i opet sam malo merio, stim stu sam ga tu opteretio po gasu na kratko, gledajuci i pritisak punjenja koji je isao do 2.5bara (1.5 + 1 kako sam upucen).

Min i max vrednosti za korekcije prilikom te ostrije voznje od 1km, auto je vec podigao temperaturu blizu radne:

1.   -0.05, 2.27

2.   -0.64, 0.12

3.   -0.67, 0.31

4.   --1.91, 0.67

 

Auto ide sasvim lepo, ako je malo vlazno, kao sto ume uvece da bude pali ASR i u trecoj, vuce preko 4000 bez problema, nema knedle u voznji. Maksimalna brzina mu je po tabli 220 i to sa ovim gumama koje su za 3% vece u precniku od originalnih 205/45 R17.

 

Predlozeno mi je da proverim da li je mapa originalna. To jos nisam uradio, ali ne znam da li je merodavno kad uz pomoc MES-a pogledam koliko je puta reprogramiran ECU, a pise 0.

 

Znaci problem koji ja imam je po meni prevelika potrosnja za ovaj auto i glasan rad motora, po meni kao TDI. Glasno mi radi do 2000, tada lepo usitni ;)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo ima bolju zvučnu izolaciju jer je jača klasa automobila (Grande je B, Stilo je C segment).

Potrošnja koju si prvu naveo između 9 i 10 litara jeste previše, ali...rekao si i da je to kada motor ne stigne ni blizu radne temperature i da faktički nije ni mogao da stigne do nje jer je i termostat bio pokvaren. Pothlađeni automobili troše i do 30% više goriva.

 

Nisam video (možda sam propustio) koliko sada troši posle zamene termostata i kada dođe do radne?

Ali, džabe i zamena termostata ako voziš kratke relacije gde i ne stigne da se zagreje. Sa tako kratkim relacijama, cifra od 9 litara po zimi mi je ok za motor od 130 KS.

EGR ne utiče previše na potrošnju, tj. njegovim čišćenjem nestaje knedla prilikom jačih ubrzavanja (ukoliko ju je bilo) i to je otprilike to. Niko ne čisti ili blokira EGR da bi se smanjila potrošnja, nije on za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice zvucne izolacije, to sam i rekao, Stilo je ipak klasa iznad, bolja je zvucna izolacija, a i auto je masivniji i bolje upija vibracije. Mada, spolja sam ocekivao da je ipak auto tisi malo. Ne znam jesu li zaista mjtd motori bucniji od jtd motora.

 

Da, auto se i ne zagreje na tim kratkim relacijama, ali mi je i to ipak previse. Ne gazim ga dok je hladan. E sad, potrosnja je mozda malo manja, za pola litre nakon novog termostata, ne mogu bas da procenim jer je zamenom termostata doslo i hladnije vreme, a i gume sam zamenio za zimske (uze). Ova potrosnja je sada trenutno, sa ispravnim termostatom.

 

Sto se tice cifre od 9 litara za motor od 130 konja, meni to deluje puno, jer je to u sustini isti motor kao u Stilu koji ima 15 konja manje, a skoro 200kg vise, i jednu brzinu manje. Jeste da su u specifikaciji za GP Sporting napisali da je potrosnja u gradskoj 7.8, ali moje misljenje uz iskustvo sa Stilom je da je to zaista puno za takav autic.

 

EGR sam cisto napomenuo da se zna, kao i MAP, i termostat, i gume,...cisto da dam jednu dobru podlogu za neki dobar komentar ili predlog, da se ne bi vrteli oko tih stvari.

Imao je knedlu pre zatvaranja EGR-a, ali ne prilikom jacih ubrzanja, vec pri kretanju. Verujem da i EGR moze da utice dosta na potrosnju ako ostaje otvoren, ali sad to svakako nije slucaj.

 

Za dizne sam cuo i procitao da korekcije do 2.5 nisu problematicne uopste, da auto lupa tek na visim vrednostima, 3, 4, 5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam se isto tripovao da nesto nije u redu sa potrošnjom. Očistio dizne, sipao 5W-30 PE... Na ravnom petom 80km/h tempomat ukljucen, bord mi pokazuje 4-4.1l. Znaci da je sve u vinklu sa autom. Po gradu kreni-stani mi ~8l troši (DPF i EGR rade). Sve ispod toga je po meni žele-zeka... Moj savet, izadji na autoput i vidi sta ti kaze potrosnja na konstantnoj brzini. Ako je normalna, to je to.

Inace meni su 2 dizne bile +2, dve -2, ocistio na wynn's masini i presao samo na MOL gorivo i sada su oko 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš htedoh i ja da napišem ovo za proveru. Odeš do Zlatibora jedan vikend da se odmoriš malo i vidiš na čemu si. Po BGu može šarenolika da bude potrošnja. Pogotovu u zimskom periodu kada niko ne zna gde ide. 

 

@Coo baš mi je drago da radi taj Wynns tretman. Ja već dugo razmišljam da preventivno očistim dizne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iz NS-a, relacije kad idem na posao nisu opterecenje saobracajem, svega par semafora, zato se i ne zagreje auto, nema bas kreni stani.

 

Ovo sam komentarisao sa jednim clanom i to je potrosnja pre zamene termostata:

 

NS-Aerodrom-NS, 166km, prosecna potrosnja 6.9L, brzina nikad ispod 120, prosecna brzina je bila 90km/h. U sustini 140, 160 sam vozio, par puta 180, 200.

Trenutna potrosnja na 120 (2300 obrtaja otprilike) 5.5-6.0L, na 135 (2500 obrtaja) 7.0L, na 160 (3000 obrtaja) 8.5-9.0L, na 180 (zaboravih obrtaje) 11.3L. Sve sa upaljenom klimom.

Potrosnja je varirala jer put ide nekad blago uzbrdo nekd blago nizbrdo, duva vetar i slicno..."

 

Na bordu mi stoji za prethodnih skoro 1000 km prosecna potrosnja od 7.8l, tu je bio jedan ili dva odlaska za bg, nisam sad siguran. U sustini ovo ne mogu racunati kao prosek gradske voznje, vec mesovite.

 

Coo, kao sto vidis, tvoj auto je ipak tezi i veci od GP-a, pa trosi manje u gradu, da ne pominjem da je to BG, a ne NS. Sada mi na bordu stoji 9.6 prosek, i toliko zaista i trosi, mereno sipanjem goriva bar 10 puta. Prosek bude 9-10l.

 

Ne znam sta da kazem za ovo ciscenje dizni Wynns-om. Mislim da i ovde ima raznih tema da to ne funkcionise, tj da se JTD dizne ne mogu zapusiti posto rade na velikom pritisku 1200-1300 bara, pa nema ni svrhe cistiti ih na taj nacin. 

 

Ja sipam na NIS-u, kako sam citao gorivo im je najkvalitetnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre wynns masine dve +2 dve -2. Posle su tri bile oko 1, treci cilindar dizna +4. Kad se nisam izvrnuo kao bubasvaba :D. Softverski sam iskljucio NIS pumpu ;) i kada sam zadnji put proveravao oko 0 su korekcije na sve 4 düse. Inace ni na +4 korekciji treceg cilindra mi motor nije tresao, lupao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tvojoj priči bih rekao da se ne dešava ništa čudno. Kako ti se ponaša na otvorenom putu? Ako na otvorenom troši ok onda je to to. ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa eto, napisah kako je na otvorenom. Nisam bas navikao, a ni ocekivao da mi 1.9 trosi 9-10 litara, ipak je to malo previse goriva za taj auto.

Stilo mi manje trosi.

 

E da, jos nesto sam zapazio, ali ne znam sta bi to moglo biti. Recimo kad dam kontakt na kolima i sacekam da pumpa odzuji svoje, i ako tako ostavim auto recimo 1 min dok ja ne pokrenem recimo MES i prikopcam ELM, i ako tad pocnem da verglam, nece da upali, tj jedva upali nakon 5s verglanja.

Ujutro nemam problema pri paljenju ni na minusu, jednostavno sacekam da pumpa odzuji i auto pali kako treba. Kod JTD-a recimo to ne mora, bukvalno mozes da zabodes kljuc i okrenes, i pri prvom jutarnjem paljenju... (ne palim ga tako, ali sam to doziveo ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i ja mislim. Mozda je to 1-2 litre u odredjenim uslovima, ali mislim da potrosnja odstupa za 30-tak %, sto je zapravo puno.

Jedino sto mi pada na pamet su dizne, i eventualno ventili za mozda bucniji rad motora.

Vidim da na nekim forumima preporucuju proveru i stelovanje ventila na JTD 8V motorima na svakih 60 ili 80 hiljada km, ali majstori kazu nema potrebe, i sad ne znam da li uopste da to radim, kako na ovom GP-u, tako i na Stilu koji je presao dosta vise km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel si bese radio dijagnostiku? Kakve su korekcije i ostali parametri? Uzubljenje motora, a i ventili su bitni takodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...