Jump to content
FAS Goran
dzoni26

Fiat Grande Punto 1.3 MJet / 1.9 MJet - prevelika potrošnja

Recommended Posts

Pozdrav, imam gp 90 ks 1.3 mjt 2006

Brine me malo povecana potrosnja. Trba da se menja set kvacila(zamajac samo zamenjen), nov lanac, ulje filteri mada to sve ne bi trebalo da ima nikakve veze. Po kompu prosek je 8.7l a sad je maj. Prosecna brzina je oko 40 60kmh. Ima i uzbrdica dosta jer cesce prelazim 2-4 km nego vece relacije. Da li je to normalno? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mozes malo da opises uslove eksploatacije u smisli da li je bas spic, gde se auto vozi (obzirom da pominjes brdovit teren, da li je i tu kreni-stani sistem), kakav si sa nogom na gasu (zustrija voznja, potapanje gasa) i slicno? Cisto da bi imali neki malo bolji uvid u stil voznje. 

 

8.5-9.0 litara za taj auto mi deluje dosta, ta potrosnja bi vise odgovarala nekom 1.9 motoru, premda za 2-4km se auto ni ne zagreje da valja a onda se ugasi, sto bi trebalo da ima uticaja na potrosnju. Dodatno, ako imas DPF koji radi po defaultu, onda i on sigurno utice na povecanje potrosnje. Klima ako se koristi, to je + na potrosnju. 

 

Po meni je to malo visa potrosnja za taj auto, ali ne bih mogao da kazem da nije nemoguca. Imaj u vidu da bord 'laze', posebno u gradskim uslovima, pa ti je merodavnija metoda cep-cep. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja vam je preporuka za sipanje dizela ovaj klasicni ili ovaj skuplji sa aditivima? 

1.3 75 ks 2007g

 

Nemam problema sa potrosnjom vec samo pitam sta se preporucuje i sta je bolje... 

 

Moja potrosnja

 

Edited by Saša82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sipam obican, navodno je "masniji" i bolji za dizne, dok je ovaj sa aditivima bolji za DPF.. Pa mozes nekad da menjas. Ako mene pitas sve je to isti djavo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dekirs said:

Ja sipam obican, navodno je "masniji" i bolji za dizne, dok je ovaj sa aditivima bolji za DPF.. Pa mozes nekad da menjas. Ako mene pitas sve je to isti djavo :D

Jel svaki GP dizel ima DPF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, mozda poslednje generacije Euro 4 (2007+) noviji sigurno.

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je kraj 2007 al je katalizator nema dpf

Al mi se cini da kad sipam na shellu onaj njihov skuplji da kad se upali auto jedno 5-10 sec onako izbacuje cudan dim belkast i posle sve ok... Zato i pitam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unesite VIN u ePer i sve se samo kaze - i Euro norma i da li ima DPF, nagadjate tu kao neke *** :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kaze uvazeni kolega sa pregolemim iskustvom - ePer resava sve nedoumice. 

 

@Saša82

To vec nije do DPFa, vec mozda turbina pusta ulje mizerno. Eeeventualno neki dihtung. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz.

Kao što sam u naslovu naveo, posjedujem grande punta 1.9 96 KW Multijet.

Sa automobilom sam imao niz problema koji su navodno vezani za potrošnju.

Prvenstveno je Boshista reparirao diznu, koja je navodno bila uzrok trzanja i cimanja automobila na gasu izmeđi 1500-2000 obrtaja.

DPF je ukinut fizički i kompjuterski, takođe na automobilu nema katalizatora.

Automobil je nastavio cimati nakon popravke dizne, te su mi u drugom servisu otpojili Protokomjer zraka MAF.

Automobil je savršeno radio ali je trošio i više nego prije.
Prijašnja potrošnja mi je bila 12-13 litara gradske vožnje. Dok na otvorenom je trošio 5.5 - 6l.

Nakon zamjene protokomjera, automobil i dalje troši nekih 10-11 litara gradske vožnje, dok mi je otvorena vožnja spala na 4.8l.

Zadnje sipanje mi je bilo na Gaspromu G Drive gorivo. sa 38.6 Litara goriva sam prešao 317km. Board kompjuter je pokazao 10.5 litara.
Riječ je o čisto gradskoj vožnji.
Da li neko ima iskustva sa ovim automobilom i da li je normalna gradska potrošnja 10-11 litara.
Hvala unaprijed.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim ok potrosnja za 1.9 blok i tom snagom (10-11l) posto si protokomer resio. Za grad (ako je npr BG) u spicu sa kreni-stani sistemom, sasvim ok. Zavisi malo i od noge na gasu, klima, gume, da li je duza ili kraca relacija i slicno, ali to je to. Na kracim relacijama ako se ne ugreje dovoljno, vise i trosi. Eventualno da vidis EGR u kakvom je stanju i ocistis/blindiras i ugasis softverski (ako hoces, premda ako je ispravan ne moras, stvar izbora). 

Koji je grad i najcesca relacija kao i vreme prolaza? 

Ima cela tema pa procitaj ovde (a verovatno ce i spojiti) 

Potrosnja goriva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz Tuzla je u pitanju. BIH.

A vjeruj mi prosječna brzina mi je po gradu na kojoj mjeri potrošnju 18km/h.

Iskreno postavio sam temu jer slušam bajke i basne da im auta ne troše više od 6-7 litara itd its.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par postova konkretno vezanih za GP 1.9 130ks

 

Klik 1

 

Klik 2

 

 

I u pravu su... Ali ne za 1.9 blok motora. 1.3 mjet 75ks moze tako nisko da trosi, opet u nekim priblizno idealnim uslovima gore navedenim, a ovaj motor tesko. Jaki dizeli nisu za grad, ako hoces nizu potrosnju. 

PS imaj u vidu konfiguraciju terena, koja takodje utice na gorivo, nije bas sve tamo ravno. I u BG sa brda na brdo ume da skoci potrosnja. 

Pricamo, ofc, u uslovima bas kreni stani. Druga stvar, jedno je potrosnja bord koju ti gledas, a drugo je stvarna potrosnja, takozvana cep-cep metoda. Uglavnom bord laze, a % koliko laze zavisi od mahom neujednacene voznje. Npr ako ides magistralom ili autoputem skoro pa bez zastoja, potrosnja ce ti biti preciznija na bordu, a kratke relacije ne. Nemoj da se mozda iznenadis ako i na cep-cep metodi bude pokazao i vecu potrosnju od borda. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako baci pogled na temu, javice se i strucniji kadar. Mozda i postoji neki problem sa autom koji nisi razmotrio a moze uticati i na potrosnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JACk

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Mozes da iscitas i ono sto smo do sada pisali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa potrosnjom goriva. Na bordu mi pise 7,4l/km i to kombinovane voznje. Kad je hladnije par sekundi radi neravnomerno kod prvog paljenja i oseca se miris dizela a i dimi beli dim. Kad je toplo ne oseca se dizel ali radi neravnomerno kod prvog paljenja. Ulje ne trosi kao i antifriz. Moja predpostavka je da su dizne. Regeneraciju radi na svakih 200-300km i na auspuhu ima crne cadji. Ne znam da li prvo da ocistim DPF filter, jer on moze da utice na potrosnju. Posto mu je vreme za veliki servis zanima me sta bih ja mogao tu da uradim sa diznama, posto znam da za te 351 dizne nema rezernih delovo. Da li moze da se samo ociste?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cofix

Dizne možeš ne-tako-detaljnom-metodom ali dovoljno indikativnom da proveriš na dijagnostici. Kada se prikači Examiner (fiatova dijagnostika) on će pokazati parametre dizni. Ukoliko su veća odstupanja, vredelo bi probati:

1-neki aditiv za čišćenje dizni pa pratiti situaciju (dešava se da odradi posao ali isto tako i ne)

2-Kod Bošiste odneseš da ih srede 

 

Što se tiče DPF-a, i njega koliko toliko možeš proveriti na dijagnostici koliko je %-alno zapušen (tada vidiljiv parametar u tom momentu pokazuje koliko je nataloženo u njemu tj začepljen). Najbolje bi bilo kada bi se potrefilo da odradi regeneraciju kada ga budeš vozio na servis jer je to maltene najmerodavniji momenat. Druga varijanta je da, ukoliko pokaže visoke vrednosti začepljenosti, odradi prinudnu regeneraciju putem dijagnostikom, poželjno u vožnji (manji stres po auto i komponente umesto u mestu) pa onda da se očitaju parametri. Treća varijanta je italijanski stil čišćenja zvani "paprika na gasu" pa ga malo produvaš na otvorenom putu jedno pola sata. Poželjno je tada kada bi ga "paprikom" očistio da mu suneš neki dobar aditiv za regeneraciju (Liqui Moly, Winny's DPF regenerator i neki sličan). Meni je Winnys DPF regenerator pokazao odlične rezultate, posebno kada sam kupio auto i u toj početnoj eksploataciji mu sipao jednu bocu na oko 1/2 rezervoara. 

 

To što dimi beli dim kada je hladnije vreme, ako misliš na tipa posle 3-5min od paljenja to je normalno jer se motor greje, izduvni gasovi lagano postižu višu temperaturu i dešava se da pojavi beli dim kao posledica vidljivih isparenja. Pošto ne troši rashladnu i ulje, eliminisao bi to kao problem. 

 

Što se tiče povećane potrošnje, treba videti koje su ti relacije i kakav ti je stil vožnje tj koliko tešku nogu imaš na gasu, pa malo dopiši da vidimo. Ako imaš prosečnu brzinu na određenoj kilometraži značilo bi. 

 

PS: 7,4 L/KM ti nije pokazatelj prosečne potrošnje. Prebaci na L/100km na bordu pa onda javi. Moguće da će ti onda pokazati niže vrednosti što je prihvatljivije. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Cofix said:

Moja predpostavka je da su dizne.

A, što pretpostavljaš? Pogledaju se korekcije dizni preko dijagnostike i vidi se kako rade. :thumbup: Niko ne ulazi u bilo kakvu priču oko dizni (skidanje/čišćenje/zamena) bez da to prvo pogleda.

Ipak, prvo proveri da li board pokazuje potrošnju kako treba, ovo što je na kraju rekao @ISV_01.

 

Usput, ako se neke dizne nisu mogle raditi pre 3-4 godine, to nikako ne znači da se neće moći raditi do kraja postojanja sveta. :D Ne mogu sad da se setim da li je baš o diznama kao na tvom autu bila reč, ali pre jedno godinu dana sam u razgovoru sa jednim majstorom pomenuo baš to da se te i te dizne ne mogu raditi...i čovek reče da nekada nisu mogle, ali da se odavno već rade kao i sve druge dizne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeh da spojim temu, vidim da nesto nece - a ono mi Nesa "maznu" ispred nosa :D .

Mislim da je za problem opisan iznad vise odgovarajuca ova tema - konkretno o Euro 5 verzijama 1.3 MultiJet (85 i 95 KS), problemima pri hladnom startu, neravnomernom radu, "cuvenim" 351 diznama, ima i par prilicno grdnih prica o pokusaju sredjivanja istih od prosle godine...:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81732-fiat-grande-punto-evo-13-mjet-85-kratak-neravnomeran-rad-hladnog-motora/&do=findComment&comment=1572422

 

Poznato je da su ti Euro 5 1.3 motori "svileniji" od starih i legendarnih Euro 4 verzija (75 i 90). Pisalo se vec dosta na vise mesta, puno toga i na temi o kupovini Punta (tj. Evo i Punta MY12), na temi iznad...

4 hours ago, ISV_01 said:

PS: 7,4 L/KM ti nije pokazatelj prosečne potrošnje. Prebaci na L/100km na bordu pa onda javi.

I km/l (a ne l/km) je takodje validna jedinica za prosecnu potrosnju. Jedino bi onda pomenutih 7.4, kada se konvertuje - bilo tek apsolutno nenormalnih 13.5 l/100 km. Ne treba ti board da bi to izracunao ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto ima dpf ne bi smelo da ima nikakvih dimova a ni takvih mirisa kao sto kazes. To sto hladan radi neravnomerno je tipican problem kod tog motora i pokazuje na neku losu diznu, a i sama potrosnja goriva takodje. Sad, nasao si se u zacaranom krugu tako da bi morao oba problema da resis u isto vreme jer su povezani : lose dizne pored svega brzo zacepljuju dpf filter. Znaci prvo kod bosiste da se pregledaju - rese dizne pa onda odmah da se vidi sta ce se raditi dalje sa dpf filterom. Mozda se resi prinudnom regeneracijom a mozda ce morati da se odradi fizicko ciscenje.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ISV_01 said:

@Cofix

Dizne možeš ne-tako-detaljnom-metodom ali dovoljno indikativnom da proveriš na dijagnostici. Kada se prikači Examiner (fiatova dijagnostika) on će pokazati parametre dizni. Ukoliko su veća odstupanja, vredelo bi probati:

1-neki aditiv za čišćenje dizni pa pratiti situaciju (dešava se da odradi posao ali isto tako i ne)

2-Kod Bošiste odneseš da ih srede 

 

Što se tiče DPF-a, i njega koliko toliko možeš proveriti na dijagnostici koliko je %-alno zapušen (tada vidiljiv parametar u tom momentu pokazuje koliko je nataloženo u njemu tj začepljen). Najbolje bi bilo kada bi se potrefilo da odradi regeneraciju kada ga budeš vozio na servis jer je to maltene najmerodavniji momenat. Druga varijanta je da, ukoliko pokaže visoke vrednosti začepljenosti, odradi prinudnu regeneraciju putem dijagnostikom, poželjno u vožnji (manji stres po auto i komponente umesto u mestu) pa onda da se očitaju parametri. Treća varijanta je italijanski stil čišćenja zvani "paprika na gasu" pa ga malo produvaš na otvorenom putu jedno pola sata. Poželjno je tada kada bi ga "paprikom" očistio da mu suneš neki dobar aditiv za regeneraciju (Liqui Moly, Winny's DPF regenerator i neki sličan). Meni je Winnys DPF regenerator pokazao odlične rezultate, posebno kada sam kupio auto i u toj početnoj eksploataciji mu sipao jednu bocu na oko 1/2 rezervoara. 

 

To što dimi beli dim kada je hladnije vreme, ako misliš na tipa posle 3-5min od paljenja to je normalno jer se motor greje, izduvni gasovi lagano postižu višu temperaturu i dešava se da pojavi beli dim kao posledica vidljivih isparenja. Pošto ne troši rashladnu i ulje, eliminisao bi to kao problem. 

 

Što se tiče povećane potrošnje, treba videti koje su ti relacije i kakav ti je stil vožnje tj koliko tešku nogu imaš na gasu, pa malo dopiši da vidimo. Ako imaš prosečnu brzinu na određenoj kilometraži značilo bi. 

 

PS: 7,4 L/KM ti nije pokazatelj prosečne potrošnje. Prebaci na L/100km na bordu pa onda javi. Moguće da će ti onda pokazati niže vrednosti što je prihvatljivije. 

Na bordu pise l/100. Trenutno stoji 6.1l/100  na predjenih 470km sa prosecnom brzinom od 33km/h stim da je 250km vozeno na autoputu i potrosnja je bila 5l/100. Dizne su proverene na dijagnostici i sve su dobre nema velikih odstupanja. 

 

1 hour ago, neshaoct said:

A, što pretpostavljaš? Pogledaju se korekcije dizni preko dijagnostike i vidi se kako rade. :thumbup: Niko ne ulazi u bilo kakvu priču oko dizni (skidanje/čišćenje/zamena) bez da to prvo pogleda.

Ipak, prvo proveri da li board pokazuje potrošnju kako treba, ovo što je na kraju rekao @ISV_01.

 

Usput, ako se neke dizne nisu mogle raditi pre 3-4 godine, to nikako ne znači da se neće moći raditi do kraja postojanja sveta. :D Ne mogu sad da se setim da li je baš o diznama kao na tvom autu bila reč, ali pre jedno godinu dana sam u razgovoru sa jednim majstorom pomenuo baš to da se te i te dizne ne mogu raditi...i čovek reče da nekada nisu mogle, ali da se odavno već rade kao i sve druge dizne. 

Uglavno zbog mirisa dizela i potrosnje. Ako dizne nalivaju moze da podigne nivo ulja i posle jos veci problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cofix Jasno. Potrošnja na AP mi deluje ok zavisno od brzine (110/130 km/h, često ima dosta razlike između jedne i druge). Moguće da neka dizna zahebava.

 

Ponovo ću postaviti post od kolege Ivana koji se odnosi baš na problematiku dizni kod tog modela. Samo originalne (ricambi italia) ili fabrička reparacija su opcije. Izvoli link opet Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, ISV_01 said:

@Cofix Jasno. Potrošnja na AP mi deluje ok zavisno od brzine (110/130 km/h, često ima dosta razlike između jedne i druge). Moguće da neka dizna zahebava.

 

Ponovo ću postaviti post od kolege Ivana koji se odnosi baš na problematiku dizni kod tog modela. Samo originalne (ricambi italia) ili fabrička reparacija su opcije. Izvoli link opet Klik

Citao sam vec tu temu i znam sta je resenje ali sve gledam ako ima neko drugo(jeftinije) resenje. Meni se cini kao da dizne nalivaju i da se zbog toga prlja dpf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...