Jump to content
FAS Goran
dzoni26

Fiat Grande Punto 1.3 MJet / 1.9 MJet - prevelika potrošnja

Recommended Posts

Moj 1.9 130 KS Mjet je po bordu trosio 9l/100km, al sam merio od punog do praznog i ispadne oko 8.5 na kratke realcije. Znaci sipao sam pun, zapisao sam trenutnu km i na kraju, kada je pao na rezervu i ostalo jos nekih 50ak km po bordu sam presao 536km sa 43,51l. Da kazem da predjem 550km kada sipam pun i to se odnosi na krace relacije zimi.

 

U zadnje 2 nedelje sam dva puta izasao na auto put i potrosnja mi se po bordu, spustila na 8.6l. Inace, na ~120km/h na 2000rpm, potrosnja je u tom trenutku po bordu oko 5l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani,od skoro sam vlasnik GP 1.3 mjt 90 ks.Od zime ne skida potrosnju ispod  6.5L bez obzira na rezim voznje.Auto je utegnut,ne trosi ulje,sve normalno radi.

Zanima me da li je neko imao slicno iskustvo i kako ga je resio.Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bolje pitanje kuda voziš? 6.5 je skroz ok ako je u pitanju neka gradska vožnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je normalno za taj motor... Isto tako sam i ja shvatio pre par godina kad uzeh taj auto i motor da su priče o potrošnji od nekih 5-5.5l u gradu totalno nerealne ;)  Kombinovano da, ali čista gradska vožnja sa kratkim relacijama, nema šanse. Ali kako je meni benzinac u istim uslovima srkao i do 10l, meni je ovo sasvim prihvatljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze on i vise po gradu da trosi ukoliko su jako kratke relacije. Ali kad iskombinujes sve kratke i duze ralacije bude oko 6.5l/100km. Umeo sam i preko 7ll/100km da trosim. Zavisi dosta i kako vozis. To njihovo 5.9l je u idealnim uslovima sa idealnom voznjom. Ali zato na otvorenom spustim ispod 4l/100km. A kada par dana izlazis na otvoreno duze relacije moze i do 3.3l/100km da se spusti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vratih se sa mora. GP 1.3 90ks mjet. Relacija Subotica - Baška Voda (HR) preko Bosne. Nas troje, auto natovaren do poslednjeg slobodnog cm3. Ranije sam slične relacije prelazio sa prosekom 4.8-5l/100, ali ovaj put, velike gužve i vrućine, meni popustilo strpljenje, klima apsolutno sve vreme radila, vožnja autoputevima 140, a magistralom po brdima koliko su uslovi dozvoljavali (uglavnom 50-60 zbog jako velikih gužvi i vožnji u koloni).... Prosek 5.4l  :)    i po bordu i po rezervoaru. Eto, možda nekome znači info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma 5.4 je ok za takve uslove.

Meni pri prosecnoj brzini ukupnog puta od oko 55-65 km/h, trosio 3.9 l/100km.

Dok mi po gradskoj, mislim na pravu gradsku, na svakih 100m neki lezeci, pesacki, semafor.... pri prosecnoj 18-19km/h trosi 7 l/100km.

Kod njega potrosnja zavisi od sto faktora, a mozda i najbitniji koliko cesto vozis. Ja okrenem kljuc svaki drugi treci dan, za po 2-4km, kad vozim u gradu.

Ako se vozi svaki dan, i prelazi dosta km, trosice dosta manje. 

Zakljucak - Dok vam za gradsku ne prelazi 7.5 l/100km ne bacajte pare majstorima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Imam problem sa potrosnjom na Fiat Punto Evo 1.3 multijet 84ks(2010 god). Na bordu mi pise prosecna potrosnja 9.5l. U petoj brzini na 1600-1700 obrtaja mi je trenutna potrosnja 4.5-5.1l sto mislim da je mnogo. Da li neko ima slican problem?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 litara je previše mada nisi napisao gde i kakve vožnje. Na povećanu potrošnju može uticati hladan motor i prazne gume. 

Proveri ga na dijagnostici u kakvom je stanju DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni mapiran 1.9 mjtd pije 10 litara sad po zimi po gradu 1,2,3 brzina, prosjek brzine jedva 20 km/h, skroz ok potrošnja s obzirom da mi je mk2a 1.2 pio 9.5. A snaga mu je bila 100 ks manja. 

 

Nego imam upit za vlasnike GP. Kada točite na čepa, da li vam je kazaljka na full razini dugo ? Ja natočim do klika i tad nije kazaljka na full, dotočim još cca 4 litara i dođe do čepa i tada je na full, ali tamo ne bude dugo. Nakon 10 tak-15 km gradske vožnje počinje padati. Nisam navikao na tako nešto, na prošla 3 fiata bi duže vrijeme bila kazaljka zakucana na full.

 

Zbog toga ukupna kilometraža do kada počne svjetliti rezerva nije velika. Obično je to oko 400-410 km gradske hladne vožnje. Ali tu i tam stisnem, i vjerojatno spustim domet za 50 km+-. No interesira me najviše to na full kako je na drugim grande puntima da li stoji kazaljka duže ili brzo nakon punjenja krene padati.

Edited by jinx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jinx

 

Pa, pitanje je ono....malo nemoguće za odgovoriti. :D 

To što neko sipa do čepa ne znači da će svima jednako dugo da stoji na full, već zavisi od načina vožnje...da bi mogao da uporediš tvoje iskustvo treba ti neko ko ima iste kratke relacije kao ti, isto tako lupi patos gas često kao ti, isto tako vozi relacije u kojima motor ne stigne da dođe na radnu temperaturu.

 

Kad sipam do čepa u BN nekada dođem do BG i ne mrdne nigde skala, a nekada mi naiđe neko ''raspoložen'' na autoputu do BG i još kako mi se pomeri kazaljka na istoj relaciji. Previše je promenljivih.

Ti treba da gledaš stvarnu potrošnju, posebno ti je lako kad već sipaš do čepa. Znaš koliko si sipao, znaš da opet sipaš do čepa, znaš broj kilometara...i ako je broj koji matematika pokaže ok, šta te onda briga koliko dugo stoji kazaljka na full pre nego se počne pomerati. :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, neshaoct said:

@jinx

 

Pa, pitanje je ono....malo nemoguće za odgovoriti. :D 

To što neko sipa do čepa ne znači da će svima jednako dugo da stoji na full, već zavisi od načina vožnje...da bi mogao da uporediš tvoje iskustvo treba ti neko ko ima iste kratke relacije kao ti, isto tako lupi patos gas često kao ti, isto tako vozi relacije u kojima motor ne stigne da dođe na radnu temperaturu.

 

Kad sipam do čepa u BN nekada dođem do BG i ne mrdne nigde skala, a nekada mi naiđe neko ''raspoložen'' na autoputu do BG i još kako mi se pomeri kazaljka na istoj relaciji. Previše je promenljivih.

Ti treba da gledaš stvarnu potrošnju, posebno ti je lako kad već sipaš do čepa. Znaš koliko si sipao, znaš da opet sipaš do čepa, znaš broj kilometara...i ako je broj koji matematika pokaže ok, šta te onda briga koliko dugo stoji kazaljka na full pre nego se počne pomerati. :D 

 

 

Ne znam šta da kažem, meni nakon 8-10 km počne padati kazaljka. Imao sam 4 fiata, i kazaljke su stajale danima na full. Sipao sam 42 litre prošli tank i sada opet 42 litre. Prešao 450 km većinom gradske vožnje u gužvama i kratke relacije tu i tam neka malo duža po gradu. I ok je potrošnja oko 9.4 litara cca znači mala potrošnja, mk2a 1.2 8v mi je slično trošio u istim uvjetima, a razlika je 100 ks. Nemam problem s tim. Imam problem da nisam se susreo s ovakvom dizajniranom kazaljkom goriva. I nije mi to normalno. 

 

Ako ne točim do čepa nego do KLIK nije mi kazaljka na full, ako točim onda je točno na sredini full oznake, nije za milimetar iznad kao na 4 fiata druga do sada. Mislim da ne mogu bolje objasniti od ovog. 

Edited by jinx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko kapiram tebe jedino brine sto se kazaljka brze spusta nego na prethodnim modelima, a potrosnja je ok? Ako je tako sto se onda uzbudjujes oko toga? Pada kako pada i to je to.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije malo plovak pomeren ? (mala verovatnoća, ali ne i nemoguća) Takođe, verovatnoća da je kazaljka "razkalibrisana" je možda ravna nuli. Pre bih rekao da je sam oblik rezervoara drugačiji i možda i kad doteraš gorivo do čepa, ostane neki mizeran deo vazduha u rezervoaru, što je potpuno opravdano, a njegova zapremina varira od modela do modela, što je opet normalno.

Na Puntu 1,3mjet do čepa kad ode...pa zaboravi kada će da padne, mislim da mi je crko cajger, a ondaK....pa onda pada brže neg što treba :cry:

Nivu kad natankam do preliva na čepu, pokazuje malo jače od 3/4 punog i to samo na kontaktu, dok u prvoj desnoj krivini svetli rezerva pa oči izbija. E to ti je auto, troši još na pumpi dok ne radi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pojma nemam kad pocne da se spusta kazaljka, tocim pun uvek.
Ali ono sto mozes zakljuciti, prva crtica ti je 5 litara, i tu ima nekih 5mm, malo vise. Tebi trosi 2l na 20km, znaci pomeri se za 2mm, nista cudno zar ne?
Realno nakon 50kmodena prvu crticu.
Bice da su prethodni Fiati bili starije generacije na kojima pokazivac stoji duze u gornjoj poziciji, a onda odjednom brzo pada. Tako ja mislim i na jugu.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...