Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Volkswagen Golf GTi mk.1 / Golf mk.2 & GTi

Recommended Posts

Prvi trkački Volkswagen Golf ide na aukciju

 

201923-vw g 003.jpg

 

Golf je prisutan na tržištu gotovo pedeset godina, najprodavaniji je model nemačke kompanije i jedan od tri najprodavanija na svetu. Sada jedan poseban primerak privlači veliku pažnju jer će se naći na aukciji. Dizajn prvog Golfa je potpisao italijanski dizajner Giorgetto Giugiaro te je bio potpuna suprotnost u odnosu na takođe popularnu Bubu. Imao je pogon na prednje točkove, motor s vodenim hlađenjem postavljen napred, dok je Buba dobila zadnji pogon i motor sa vazdušnim hlađenjem. Golf je postao mnogo više od vozila koje prevozi putnike od tačke A do tačke B.

 

201925-vw g 002.jpg

 

Nakon dolaska na tržište 1974. godine Rolf Nothelle je u Belgiji 1975. godine predstavio trkački Golf prve generacije. Automobil je osvojio prvo mesto na trci u Hockenheimu.

 

vw g 001.jpg

 

Ovaj Golf je sada ponuđen na prodaju putem aukcije RM Sotheby's. Prvobitno ga je pokretao 1.6 četvorocilindrični motor koji je razvijao 162 KS, ali je zamenjen 1.8 motorom sa Weber 45 DCOE karburatorima i beskontaktnim paljenjem, koji isporučuje 175 KS. Dodat je i set BBS naplataka, Uniball oslanjanje i kočioni sistem za trkačke automobile. Automobil je godinama bio u vlasništvu porodice, a Marcus Nothelle ga je restaurirao 2011. godine i javno predstavio u martu 2012. godine. Trkački Golf je u savršenom stanju, a aukcija će biti održana u junu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf I iz 1974. godine na prodaju za 25.000 evra

 

vw_golf mk1 004.jpg

 

Kako vreme odmiče tako prve dve generacije VW Golfa postižu sve višu cenu na tržištu polovnjaka. Prava poslastica za ljubitelje ććnjegovog veličanstva iz Wolfsburgaćć je primerak koji je ponudio trgovac Auto Kunze GbR iz nemačkog Frankenberga. ''Auto Kunze'' prodaje VW Golf ''jedinicu'' proizvedenu 18. septembra 1974. godine, nepunih šest meseci nakon što je legendarni model počeo da silazi sa fabričkih traka.

 

vw_golf mk1 003.jpg

 

Reč je o prilično raritetnom modelu, baznog L nivoa opreme, sa širim prostorom za zadnju registarsku tablicu i doboš kočnicama na sva četiri točka. Za pogon je zadužen bazni 4-cilindrični benzinac zapremine 1093 kubika koji snagu od 50 konja prenosi na prednje točkove preko 4-stepenog manuelnog menjača.

 

vw_golf mk1 002.jpg

 

Ovaj Golf I je prešao svega 81.661 km, vozilo je spremno za vožnju, s obavljenim tehničkim pregledom, obnovljenim motorom i menjačem, novim gumama. Doduše, za razliku od besprekorne limarije, u unutrašnjosti se na nekim mestima vidi zub vremena, pa otvori za radio i zvučnike zjape prazni.

 

vw_golf mk1 001.jpg

 

Sitni nedostaci ne mogu da pokvare sjajan utisak o možda najstarijem dostupnom Golfu na tržištu polovnjaka. Ne treba onda da čudi da trgovac traži čak 25.000 evra za automobil koji je kao nov koštao 7.995 nemačkih maraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenili se putevi Golfa dvojke: Kultni model sada ide iz BiH u Nemačku

 

tas g2 004.jpg

 

Druga generacija Golfa je uživala kultni status na našim prostorima i mnogim posmatračima sa strane je bilo neshvatljivo da jedan vremešni model dobro drži cenu na tržištu polovnjaka, posebno u BiH. Sada su se vremena promenila: Od kako je stekao status oldtajmera (automobila starijeg od 30 godina), Golf dvojka je postao ponovo popularan u zemlji u kojoj je rođen pre 37 godina. Dobro očuvani primerci se prodaju za iznose koji daleko nadmašuju cene u BiH. Jedan takav automobil je ponudio nemački trgovac polovnjacima M.M Automobile Frankfurt. Reč je o VW Golfu II sa 1.6 dizelašem (54 KS).

 

tas g2 003.jpg

 

Ipak, automobil se po nečemu razlikuje od sličnih primeraka u nemačkim oglasima. Bolji ljubitelji automobila prepoznaće grb grada Sarajeva na prednjem blatobranu i oznaku TAS na grilu hladnjaka. Naravno, reč je o VW Golfu JX, proizvedenom u Sarajevu 18. juna 1987. godine, jednom od poslednjih primeraka sa leptir-staklima na prednjim vratima pre facelift-a obavljenog sredinom leta iste godine.

 

tas g2 002.jpg

 

Trgovac Mahir Mehmedović je opisao automobil savršenim očuvanim, bez imalo rđe, što se može videti i na slikama, ali i po podatku da je TAS Golf II prešao samo 102.000 kilometara za skoro 33 godine.

 

tas g2 001.jpg

 

Tražena cena od 4.990 evra je daleko je viša od vrednosti istog modela na BiH tržištu polovnjaka. Zato ne čudi da sve više dobro očuvanih oldtajmera iz BiH završava u zapadnoj Evropi, što u slučaju Golfa predstavlja lep pokazatelj vrednosti proizvoda danas ugašene automobilske industrije u BiH.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen slavi 45. rođendan Golfa GTI

 

vw gti 45 002.jpg

 

Volkswagen je prvi Golf GTI predstavio 1975. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, a 45 godina posle legendarnu oznaku GTI nosi i Golf osme generacije.

Prvi Golf GTI je nastao u tajnosti, a kada je uprava Volkswagena u martu 1975. godine na kraju dala zeleno svetlo za početak proizvodnje modela, koji se smatra začetnikom ''hothatch'' segmenta, nisu ni slutili da će umesto planiranih 5.000 na kraju napraviti i prodati 461.690 primeraka laganog i okretnog dvovolumena čijih 110 KS je bilo dovoljno za nešto više od 180 km/h. Zvezda je rođena!

 

vw gti 45 001.jpg

 

Golf GTI druge generacije je predstavljen 1984. godine. Sa dva ventila po cilindru 1.8 četvorocilindarski motor je raspolagao sa 112 KS, a snažnija verzija sa viševentilskim motorom (GTI 16v) vozaču je nudila 139 KS. Uvođenjem u priču G60 kompresora najsnažniji GTI druge generacije vuklo je 160 KS. Treći Golf GTI je predstavljen 1991. godine, a pokretao ga je novi dvolitarski četvorocilindarski viševentilski motor koji je razvijao 150 KS, što je bilo dovoljno za 215 km/h i ubrzanje iz mesta do stotke za 8,3 sekunde.

 

Odmak od nekoliko prepoznatljivih detalja na i u karoseriji urađen je sa Golfom GTI četvrte generacije koji se nudio u kombinaciji sa benzinskim i dizelskim motorima, a na vrhu ponude (u čast obeležavanja 25 godina od prvog Golfa GTI) bila je 1.8 četvorocilindarska turbobenzinska verzija sa 180 KS. Sa petom generacijom Golfa GTI Wolfsburg u priču vraća crveni okvir maske hladnjaka i karakteristične karirane navlake na sedištima. Dvolitarski turbobenzinski motor razvija 200 KS, a sa kasnijim jubilarnim izdanjem snaga je povećana na 230 KS. Takva GTI ''petica'' stizala je skoro do 250 km/h. Volkswagen je Golf GTI šeste generacije predstavio 2009. godine, a prijanjanju prednje osovine po prvi put pomaže elektronska ograničena blokada diferencijala. Snaga dvolitarskog turbobenzinca iznosi 211 KS, a motor u izdanju kojim je VW obeležio 35. rođendan GTI-ja je ''nasviran'' na 235 KS, što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6.6 sekundi i 247 km/h. Sa sedmom generacijom Golfa GTI Volkswagen je po prvi put već na početku ponudio dvolitarski turbobenzinski motor sa dva nivoa snage (220 i 230 KS), a snažnija verzija (Performance paket) stizala je do 250 km/h.

 

Na vrhu ponude je bio olakšani Golf GTI Clubsport S namijenjen ljubiteljima vožnje na stazi u čiji dvolitarski turbobenzinski motor je odeljenje Volkswagen Motorsport smestilo čak 310 KS. Nedavno predstavljen Golf GTI osme generacije (čiji dvolitarski turbobenzinski motor razvija 245 KS) tek treba da se dokaže, ali svi su uvereni da će nastaviti putem uspeha kojim poslednjih 45 godina idu njegovi prethodnici. Sreća pa su u upravi VW-a te davne 1975. godine bili blagonakloni prema rezultatu inženjera-entuzijasta koji su pomislili da bi Golf mogao da bude i više od skromnog prevoznog sredstva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 35 godina iz fabrike TAS u Vogošći izašao prvi Golf II

 

vw tas 04.jpg

 

Krajem 1983. godine kompanija VW predstavlja drugu generaciju Golfa, koju je projektovao direktor dizajna Šafer, a koristeći Giugiarov model. U odnosu na predhodnika, Golf ''dvojka'' je uvećan po svim dimenzijama, pa je shodno tome i teži za 120 kg. Golf 2 je napravljen u 6.3 miliona primeraka, a promocija je bila u Frankfurtu septembra 1983. godine. Ovaj automobil donosi dosta promena na motorima, počev od G60, GTD motora pa do Sinhro verzija koja prvi put omogućava pogon na sva četiri točka. U Tvornici automobila Sarajevo (TAS) u Vogošći nakon osam godina proizvodnje prve generacije Golfa izašla je 1985. godine i prva sada već legendarna ''dvojka''.

 

vw tas 03.jpg

 

Godišnje je se u Vogošći pravilo oko 25.000 vozila, a izvoz na osnovu kooperacije TAS-a pred rat je iznosio od 250-300 miliona maraka, uz plan da se popne na pola milijarde. 1988. godine je bilo zaposleno 3.109 radnika koji su proizveli 28.341 automobil, od kojih je 15.184 direktno bilo isporučeno Volkswagenu. Zasnovana na uspešnoj sedmogodišnjoj masovnoj proizvodnji, Volkswagen se pripremao za proizvodnju od 40.000 vozila Golf. To je u narednoj 1989. godini skoro i ostvareno, gde je do kraju godine proizvedeno 37.411 automobila.

 

vw tas 02.jpg

 

To je bila rekordna godina u proizvodnji Volkswagen Golfa u TAS-u, kada je u njegovoj proizvodnji bilo uključeno 3.500 radnika. Primerci Golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Nemačke, imali su posebne oznake po kojima se znalo da su bili proizvedeni u Jugoslaviji.

 

vw tas 01.jpg

 

Tako je Golf proizveden u TAS-u imao oznake: J, JL, JX, JD, JLD i JGL i na prednjoj strani bio je montiran grb Sarajeva. Dvojka je postala svojevrsni fenomen u Sarajevu, ali i celoj Bosni i Hercegovini. I danas 2020. godine nije retkost da sretnete na ulicama Golfa koji odoleva zubu vremena, a ponosni vlasnik će uvek izjaviti da ga auto sluša odlično i da je ''k'o nov''. Za Golf II slobodno se može reći da uživa status nacionalnog automobila BiH. Fotografije koje ste videli su objavljene na jednoj FB stranici i na njima je prikazana prva ''dvojka'' koja je izašla iz TAS-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Austriji se prevrnuo Golf ''Dvojka'' u kome je bilo čak 11 osoba

 

vw golf 2 prevrtanje.jpg

 

Teška nesreća se desila u subotu kasno uveče, na šumskom putu u austrijskom Niederauu (Tirol): VW Golf ''Dvojka'' je izleteo sa puta i prevrnuo se nekoliko puta. Specifičnost ove nesreće nije to što se u Austriji još vozi omiljeni balkanski oldtajmer, nego činjenica da se u Golfu nalazilo čak 11 osoba, starosti između 24 i 31 godine! Automobilom je upravljao 26-godišnji Austrijanac, a u vozilu je bilo još sedmoro mladića i tri devojke.

 

vw golf 2 prevrtanje01.jpg

 

U blagoj desnoj krivini vozač je izgubio kontrolu, ''Dvojka'' je prešla na levu stranu, izletela sa puta i pala 50 metara u provaliju. Automobil se prevrnuo nekoliko puta pre nego što se zaustavio. U nesreći je teško povređen vozač koji je vozilom Hitne pomoći odvezen u kliniku u Innsbrucku. U bolnicu Kufstein su primljeni i 28-godišnji Austrijanac i 25-godišnja Austrijanka s povredama neodređenog stepena. Ostali putnici u vozilu su prošli sa lakšim povredama, ali su takođe prebačeni u bolnicu Kufstein. Policija je saopštila da zbog povreda vozača nije bilo moguće obaviti njegov alko-test.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najočuvaniji Volkswagen Golf 1

 

vw golf1 004.jpg

 

Ovaj Golf je prešao samo 1.188 kilometara, a proizveden je 1980. godine. U zavisnosti od ukupnog stanja, u Evropi se može kupiti funkcionalni Volkswagen Golf prve generacije po ceni od 500 do 1.000 evra. Ovaj je međutim, malo posebniji, jer ima samo 1.188 km na odometru, pa deluje kao da je došao iz vremeplova ili da je juče izašao iz fabrike.

 

vw golf1 003.jpg

 

Ovaj primer sa desnim upravljačem kupljen je 1980. godine i specijalno je kreiran za vožnju u Britaniji. Veći deo svog života proveo je u zatvorenom, pa otuda njegovo neverovatno očuvano stanje.

 

vw golf1 002.jpg

 

Otkriveno je da je vlasnik automobila bio čovek koji je stalno putovao i da je ovaj auto vozio samo dva puta, a da je autombil prvi put registrovan 1999. godine. Svoje vreme proveo je u garaži gde je bio prekriven ciradom i ostao bukvalno hermetički sačuvan.

 

vw golf1 001.jpg

 

Sin orignalnog vlasnika odlučio je da stavi ovog Golfa na aukciju i da vidi koliko za njega može uzeti novca. Za sada nije ponuđena nikakva početna cena, ali očekuje se da će on za njega dobiti vrlo finu svotu novca jer je po mnogima ovo najočuvaniji originalni Golf 1 na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...