Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen Golf GTi mk.1 / Golf mk.2 & GTi

Recommended Posts

Prvi trkački Volkswagen Golf ide na aukciju

 

201923-vw g 003.jpg

 

Golf je prisutan na tržištu gotovo pedeset godina, najprodavaniji je model nemačke kompanije i jedan od tri najprodavanija na svetu. Sada jedan poseban primerak privlači veliku pažnju jer će se naći na aukciji. Dizajn prvog Golfa je potpisao italijanski dizajner Giorgetto Giugiaro te je bio potpuna suprotnost u odnosu na takođe popularnu Bubu. Imao je pogon na prednje točkove, motor s vodenim hlađenjem postavljen napred, dok je Buba dobila zadnji pogon i motor sa vazdušnim hlađenjem. Golf je postao mnogo više od vozila koje prevozi putnike od tačke A do tačke B.

 

201925-vw g 002.jpg

 

Nakon dolaska na tržište 1974. godine Rolf Nothelle je u Belgiji 1975. godine predstavio trkački Golf prve generacije. Automobil je osvojio prvo mesto na trci u Hockenheimu.

 

vw g 001.jpg

 

Ovaj Golf je sada ponuđen na prodaju putem aukcije RM Sotheby's. Prvobitno ga je pokretao 1.6 četvorocilindrični motor koji je razvijao 162 KS, ali je zamenjen 1.8 motorom sa Weber 45 DCOE karburatorima i beskontaktnim paljenjem, koji isporučuje 175 KS. Dodat je i set BBS naplataka, Uniball oslanjanje i kočioni sistem za trkačke automobile. Automobil je godinama bio u vlasništvu porodice, a Marcus Nothelle ga je restaurirao 2011. godine i javno predstavio u martu 2012. godine. Trkački Golf je u savršenom stanju, a aukcija će biti održana u junu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf I iz 1974. godine na prodaju za 25.000 evra

 

vw_golf mk1 004.jpg

 

Kako vreme odmiče tako prve dve generacije VW Golfa postižu sve višu cenu na tržištu polovnjaka. Prava poslastica za ljubitelje ććnjegovog veličanstva iz Wolfsburgaćć je primerak koji je ponudio trgovac Auto Kunze GbR iz nemačkog Frankenberga. ''Auto Kunze'' prodaje VW Golf ''jedinicu'' proizvedenu 18. septembra 1974. godine, nepunih šest meseci nakon što je legendarni model počeo da silazi sa fabričkih traka.

 

vw_golf mk1 003.jpg

 

Reč je o prilično raritetnom modelu, baznog L nivoa opreme, sa širim prostorom za zadnju registarsku tablicu i doboš kočnicama na sva četiri točka. Za pogon je zadužen bazni 4-cilindrični benzinac zapremine 1093 kubika koji snagu od 50 konja prenosi na prednje točkove preko 4-stepenog manuelnog menjača.

 

vw_golf mk1 002.jpg

 

Ovaj Golf I je prešao svega 81.661 km, vozilo je spremno za vožnju, s obavljenim tehničkim pregledom, obnovljenim motorom i menjačem, novim gumama. Doduše, za razliku od besprekorne limarije, u unutrašnjosti se na nekim mestima vidi zub vremena, pa otvori za radio i zvučnike zjape prazni.

 

vw_golf mk1 001.jpg

 

Sitni nedostaci ne mogu da pokvare sjajan utisak o možda najstarijem dostupnom Golfu na tržištu polovnjaka. Ne treba onda da čudi da trgovac traži čak 25.000 evra za automobil koji je kao nov koštao 7.995 nemačkih maraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenili se putevi Golfa dvojke: Kultni model sada ide iz BiH u Nemačku

 

tas g2 004.jpg

 

Druga generacija Golfa je uživala kultni status na našim prostorima i mnogim posmatračima sa strane je bilo neshvatljivo da jedan vremešni model dobro drži cenu na tržištu polovnjaka, posebno u BiH. Sada su se vremena promenila: Od kako je stekao status oldtajmera (automobila starijeg od 30 godina), Golf dvojka je postao ponovo popularan u zemlji u kojoj je rođen pre 37 godina. Dobro očuvani primerci se prodaju za iznose koji daleko nadmašuju cene u BiH. Jedan takav automobil je ponudio nemački trgovac polovnjacima M.M Automobile Frankfurt. Reč je o VW Golfu II sa 1.6 dizelašem (54 KS).

 

tas g2 003.jpg

 

Ipak, automobil se po nečemu razlikuje od sličnih primeraka u nemačkim oglasima. Bolji ljubitelji automobila prepoznaće grb grada Sarajeva na prednjem blatobranu i oznaku TAS na grilu hladnjaka. Naravno, reč je o VW Golfu JX, proizvedenom u Sarajevu 18. juna 1987. godine, jednom od poslednjih primeraka sa leptir-staklima na prednjim vratima pre facelift-a obavljenog sredinom leta iste godine.

 

tas g2 002.jpg

 

Trgovac Mahir Mehmedović je opisao automobil savršenim očuvanim, bez imalo rđe, što se može videti i na slikama, ali i po podatku da je TAS Golf II prešao samo 102.000 kilometara za skoro 33 godine.

 

tas g2 001.jpg

 

Tražena cena od 4.990 evra je daleko je viša od vrednosti istog modela na BiH tržištu polovnjaka. Zato ne čudi da sve više dobro očuvanih oldtajmera iz BiH završava u zapadnoj Evropi, što u slučaju Golfa predstavlja lep pokazatelj vrednosti proizvoda danas ugašene automobilske industrije u BiH.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen slavi 45. rođendan Golfa GTI

 

vw gti 45 002.jpg

 

Volkswagen je prvi Golf GTI predstavio 1975. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, a 45 godina posle legendarnu oznaku GTI nosi i Golf osme generacije.

Prvi Golf GTI je nastao u tajnosti, a kada je uprava Volkswagena u martu 1975. godine na kraju dala zeleno svetlo za početak proizvodnje modela, koji se smatra začetnikom ''hothatch'' segmenta, nisu ni slutili da će umesto planiranih 5.000 na kraju napraviti i prodati 461.690 primeraka laganog i okretnog dvovolumena čijih 110 KS je bilo dovoljno za nešto više od 180 km/h. Zvezda je rođena!

 

vw gti 45 001.jpg

 

Golf GTI druge generacije je predstavljen 1984. godine. Sa dva ventila po cilindru 1.8 četvorocilindarski motor je raspolagao sa 112 KS, a snažnija verzija sa viševentilskim motorom (GTI 16v) vozaču je nudila 139 KS. Uvođenjem u priču G60 kompresora najsnažniji GTI druge generacije vuklo je 160 KS. Treći Golf GTI je predstavljen 1991. godine, a pokretao ga je novi dvolitarski četvorocilindarski viševentilski motor koji je razvijao 150 KS, što je bilo dovoljno za 215 km/h i ubrzanje iz mesta do stotke za 8,3 sekunde.

 

Odmak od nekoliko prepoznatljivih detalja na i u karoseriji urađen je sa Golfom GTI četvrte generacije koji se nudio u kombinaciji sa benzinskim i dizelskim motorima, a na vrhu ponude (u čast obeležavanja 25 godina od prvog Golfa GTI) bila je 1.8 četvorocilindarska turbobenzinska verzija sa 180 KS. Sa petom generacijom Golfa GTI Wolfsburg u priču vraća crveni okvir maske hladnjaka i karakteristične karirane navlake na sedištima. Dvolitarski turbobenzinski motor razvija 200 KS, a sa kasnijim jubilarnim izdanjem snaga je povećana na 230 KS. Takva GTI ''petica'' stizala je skoro do 250 km/h. Volkswagen je Golf GTI šeste generacije predstavio 2009. godine, a prijanjanju prednje osovine po prvi put pomaže elektronska ograničena blokada diferencijala. Snaga dvolitarskog turbobenzinca iznosi 211 KS, a motor u izdanju kojim je VW obeležio 35. rođendan GTI-ja je ''nasviran'' na 235 KS, što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6.6 sekundi i 247 km/h. Sa sedmom generacijom Golfa GTI Volkswagen je po prvi put već na početku ponudio dvolitarski turbobenzinski motor sa dva nivoa snage (220 i 230 KS), a snažnija verzija (Performance paket) stizala je do 250 km/h.

 

Na vrhu ponude je bio olakšani Golf GTI Clubsport S namijenjen ljubiteljima vožnje na stazi u čiji dvolitarski turbobenzinski motor je odeljenje Volkswagen Motorsport smestilo čak 310 KS. Nedavno predstavljen Golf GTI osme generacije (čiji dvolitarski turbobenzinski motor razvija 245 KS) tek treba da se dokaže, ali svi su uvereni da će nastaviti putem uspeha kojim poslednjih 45 godina idu njegovi prethodnici. Sreća pa su u upravi VW-a te davne 1975. godine bili blagonakloni prema rezultatu inženjera-entuzijasta koji su pomislili da bi Golf mogao da bude i više od skromnog prevoznog sredstva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 35 godina iz fabrike TAS u Vogošći izašao prvi Golf II

 

vw tas 04.jpg

 

Krajem 1983. godine kompanija VW predstavlja drugu generaciju Golfa, koju je projektovao direktor dizajna Šafer, a koristeći Giugiarov model. U odnosu na predhodnika, Golf ''dvojka'' je uvećan po svim dimenzijama, pa je shodno tome i teži za 120 kg. Golf 2 je napravljen u 6.3 miliona primeraka, a promocija je bila u Frankfurtu septembra 1983. godine. Ovaj automobil donosi dosta promena na motorima, počev od G60, GTD motora pa do Sinhro verzija koja prvi put omogućava pogon na sva četiri točka. U Tvornici automobila Sarajevo (TAS) u Vogošći nakon osam godina proizvodnje prve generacije Golfa izašla je 1985. godine i prva sada već legendarna ''dvojka''.

 

vw tas 03.jpg

 

Godišnje je se u Vogošći pravilo oko 25.000 vozila, a izvoz na osnovu kooperacije TAS-a pred rat je iznosio od 250-300 miliona maraka, uz plan da se popne na pola milijarde. 1988. godine je bilo zaposleno 3.109 radnika koji su proizveli 28.341 automobil, od kojih je 15.184 direktno bilo isporučeno Volkswagenu. Zasnovana na uspešnoj sedmogodišnjoj masovnoj proizvodnji, Volkswagen se pripremao za proizvodnju od 40.000 vozila Golf. To je u narednoj 1989. godini skoro i ostvareno, gde je do kraju godine proizvedeno 37.411 automobila.

 

vw tas 02.jpg

 

To je bila rekordna godina u proizvodnji Volkswagen Golfa u TAS-u, kada je u njegovoj proizvodnji bilo uključeno 3.500 radnika. Primerci Golfa koji su silazili sa proizvodnih traka TAS-a, u odnosu na one iz Nemačke, imali su posebne oznake po kojima se znalo da su bili proizvedeni u Jugoslaviji.

 

vw tas 01.jpg

 

Tako je Golf proizveden u TAS-u imao oznake: J, JL, JX, JD, JLD i JGL i na prednjoj strani bio je montiran grb Sarajeva. Dvojka je postala svojevrsni fenomen u Sarajevu, ali i celoj Bosni i Hercegovini. I danas 2020. godine nije retkost da sretnete na ulicama Golfa koji odoleva zubu vremena, a ponosni vlasnik će uvek izjaviti da ga auto sluša odlično i da je ''k'o nov''. Za Golf II slobodno se može reći da uživa status nacionalnog automobila BiH. Fotografije koje ste videli su objavljene na jednoj FB stranici i na njima je prikazana prva ''dvojka'' koja je izašla iz TAS-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Austriji se prevrnuo Golf ''Dvojka'' u kome je bilo čak 11 osoba

 

vw golf 2 prevrtanje.jpg

 

Teška nesreća se desila u subotu kasno uveče, na šumskom putu u austrijskom Niederauu (Tirol): VW Golf ''Dvojka'' je izleteo sa puta i prevrnuo se nekoliko puta. Specifičnost ove nesreće nije to što se u Austriji još vozi omiljeni balkanski oldtajmer, nego činjenica da se u Golfu nalazilo čak 11 osoba, starosti između 24 i 31 godine! Automobilom je upravljao 26-godišnji Austrijanac, a u vozilu je bilo još sedmoro mladića i tri devojke.

 

vw golf 2 prevrtanje01.jpg

 

U blagoj desnoj krivini vozač je izgubio kontrolu, ''Dvojka'' je prešla na levu stranu, izletela sa puta i pala 50 metara u provaliju. Automobil se prevrnuo nekoliko puta pre nego što se zaustavio. U nesreći je teško povređen vozač koji je vozilom Hitne pomoći odvezen u kliniku u Innsbrucku. U bolnicu Kufstein su primljeni i 28-godišnji Austrijanac i 25-godišnja Austrijanka s povredama neodređenog stepena. Ostali putnici u vozilu su prošli sa lakšim povredama, ali su takođe prebačeni u bolnicu Kufstein. Policija je saopštila da zbog povreda vozača nije bilo moguće obaviti njegov alko-test.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najočuvaniji Volkswagen Golf 1

 

vw golf1 004.jpg

 

Ovaj Golf je prešao samo 1.188 kilometara, a proizveden je 1980. godine. U zavisnosti od ukupnog stanja, u Evropi se može kupiti funkcionalni Volkswagen Golf prve generacije po ceni od 500 do 1.000 evra. Ovaj je međutim, malo posebniji, jer ima samo 1.188 km na odometru, pa deluje kao da je došao iz vremeplova ili da je juče izašao iz fabrike.

 

vw golf1 003.jpg

 

Ovaj primer sa desnim upravljačem kupljen je 1980. godine i specijalno je kreiran za vožnju u Britaniji. Veći deo svog života proveo je u zatvorenom, pa otuda njegovo neverovatno očuvano stanje.

 

vw golf1 002.jpg

 

Otkriveno je da je vlasnik automobila bio čovek koji je stalno putovao i da je ovaj auto vozio samo dva puta, a da je autombil prvi put registrovan 1999. godine. Svoje vreme proveo je u garaži gde je bio prekriven ciradom i ostao bukvalno hermetički sačuvan.

 

vw golf1 001.jpg

 

Sin orignalnog vlasnika odlučio je da stavi ovog Golfa na aukciju i da vidi koliko za njega može uzeti novca. Za sada nije ponuđena nikakva početna cena, ali očekuje se da će on za njega dobiti vrlo finu svotu novca jer je po mnogima ovo najočuvaniji originalni Golf 1 na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Volkswagen Golf - Prva generacija iz TAS-a

 

Filip Bjelica-Sarajlija (u duši) iz Subotice, sproveo je u delo restuaraciju Golfa prve generacije, primerak iz 1979. godine.

Kako se u to vreme kupovao Golf, šta je bilo na ceni i koje su razlike modela iz Vogošče u odnosu na ''Nijemca'' - saznajte u ovoj priči:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Golf G60 Rallye iz 1989. godine

 

vw g60 01.jpg

 

Jedna od najređih i najatraktivnijih verzija Golfa II je bio G60 Rallye iz 1989. godine koji je do 1991. godine proizveden u 5.000 primeraka. Razlog: VW Motorsportu je išlo dobro u slabijim reli klasama pa su odlučili da nastupe i u Grupi A, a za potrebe zadovoljavanja FIA homologacije je napravljeno 5.000 primeraka ovog modela. Motor je bio 1.8 8v potpomognut karakterističnim G-punjačem postizao je 160 KS pri 5.600 obrtaja i 226 Nm najvećeg obrtnog momenta, koje je putem 5-stepenog ručnog menjača slao na Syncro pogon izveden na sve točkove.

 

vw g60 02.jpg

 

Međutim, na nesreću Volkswagena, Rallye trkački primerak nikad nije stigao na staze jer ni nakon svih zahvata nije mogao da parira Lanciji Delti HF Integrale, ultimativnoj kraljici relija.

Već drumski model je bio puno sporiji nego što je trebalo bez obzira na 160 KS, a zahvaljujući višku kilograma u slalom vožnji nije se pokazao - bio je jako spor i nedostajalo mu je okretnosti. Do 100 km/h iz stajanja je stizao za 8.7 sekundi i vozio je do maksimalnih 216 km/h, a nov je koštao 46.500 tadašnjih nemačkih maraka što je bilo jako puno novca. Ostaje pamtljiv njegov izgled sa proširenim blatobranima po uzoru na Lanciju Deltu HF Integrale, sa pravougaonim prednjim svetalima i alu naplacima posebnog dizajna, a vrhunski primerci danas (ako se uopšte pojave u prodaji), vrede od 10.000 do 20.000 evra u zavisnosti od stanja, pa i prema tome dobar VW Golf G60 Rallye ostaje privilegija.

 

vw g60 03.jpg

 

Zato nas je iznenadio oglas za prodaju potpuno originalnog primerka (osim izduva) iz 1989. godine sa italijanskog tržišta na sajtu Collectingcars.com koji je kompletno generalno obnovljen i servisiran 2017. mada je u životu ''nabrao'' nemalih 211.856 km. Za sada najbolji ponuđač daje 13.250 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: 1992. Golf 2 sa malom kilometražom

 

Sa pravih 49.000 kilometara, napravljen u Sarajevu (TAS):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

JP Performance VW Golf 2 sa VR6 motorom

 

jp 02.jpg

 

Ko god je bar malo u nemačkoj tjuning sceni, čuo je za Jean-Pierrea Kraemera i izuzetno modifikovane automobile JP Performancea, nemačke tjuning kuće locirane u Dortmundu. Naime, kompanija se proslavila na YouTubeu i društvenim mrežama i postala neizostavan deo nemačke tjuning scene, a nedavno je započela saradnju sa Prior-Designom. Dve kompanije su počele da pretvaraju rendere poznatog umetnika Khyzyla Saleema u stvarnost.

 

Najnoviji projekat JP Performancea je prošireni VW Golf 2, koji je prvi takve vrste na svetu. Dva različita primerka su korišćena prilikom realizacije posebnog ''Thunderbunny'' Golfa. Ugrađen je motor čiji raspored podseća na Renaultov 5 Turbo ili reli legendu Peugeot 205 GTI, a šlag na torti je ekstremno prošireno telo.

 

jp 01.jpg

 

Proširena karoserija podrazumeva i široke ''cipele''. Pozadi su postavljeni Rotiform niskoprofilni 19-inčni naplaci širine 325, čiji dizajn podseća na klasične BBS felne. Napred je reč o istim felnama, iako manjih dimenzija. Takođe je ugrađen Airride 3P sistem vazdušnog oslanjanja koji celom projektu daje impresivnost i jedinstvenost. Ispod haube se nalazi VR6 koji Golfu daje sasvim dovoljno snage, a napred je ugrađen prilagođeni aluminijumski interkuler. Automobil je već isproban na test stazi Lasise, gde je pokazao izvanrednu upravljivost i vozne sposobnosti. Iako je reč o automobilu namenjenom za takmičenja u ''Style'' kategorijama, kompanija navodi da će neverovatni Golf možda i ''pokazati zadnja svetla nekom drugom automobilu''.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1987. Golf I kabriolet

 

Prototip Golf kabrioleta je predstavljen direktorima VW-a još početkom 1976. godine, ali serijska proizvodnja kreće tek u martu 1979. godine.

Primerak na testu ima 1.6 sa 75KS/125Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Golf 2 GTI sa Teslinim motorom

 

vw tesla 01.jpg

 

U Velikoj Britaniji je firma za tjuniranje i rekonstrukciju automobila eDub ugradila Teslin električni motor u Volkswagen Golf GTI 2. Performanse kompakta su poboljšane, emisije su smanjene, ali je modifikacija bila veoma skupa. Dakle, 1.8 benzinac iz Volkswagen Golfa 2 GTI sa 112KS je zamenjen 100% električnim pogonom. eDub nudi dva nivoa snage na izbor: 164KS ili 274KS. Možete se odlučiti za bateriju e30 od 35 kWh ili e50 od 54 kWh - poslednja nudi 275 km autonomije.

 

vw tesla 02.jpg

 

U putničkom prostoru menjač automatskog menjača je zauzeo mesto ručice menjača, papučica kvačila je nestala, a ugrađeni su merači prilagođeni novom motoru. Naknadno opremanje Golfa 2 GTI se kreće od oko 60.000 evra s paketom e30 i 65.000 evra u verziji e50. Firma već radi na drugim klasičnim automobilima poput BMW-a 700 ili čak Porschea 911, te ukupno nudi raspon od pet pogonskih agregata snage do 608KS i kapaciteta baterije do 80 kWh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Volkswagen Golf II

 

Došao je trenutak da ulaznicu u svet oltajmera potražite u oglasima polovnjaka proizvedenih ranih 90-tih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Golf Rallye na prodaju za 42.000 evra

 

vw rallye 04.jpg

 

Volkswagen Golf GTI i njegov snažniji brat Golf R su svima poznati, dok je Golf Rallye za neke ipak nepoznanica. Jedan primerak je sada ponuđen na prodaju.

 

vw rallye 03.jpg

 

Volkswagen je proizveo Golf Rallye da bi odgovorio na dominaciju Lacije Delta Integrala u Group A reliju. Nemački brend je imao određeni uspeh sa Golfom GTI sa prednjim pogonom, ali trebao mu je pravi automobil s pogonom na četiri točka da bi se takmičio sa ''velikim momcima''. Zato je VW uzeo svoj GTI, smanjio zapreminu za 18 cc, preuzeo pogon na sva četiri točka od Golfa Synchro i dodao kompresor, a potom je proizveo 5.000 drumskih primeraka ovog automobila kako bi zadovoljio homologacijska pravila organizacije FIA. Zahvaljujući motoru koji je razvijao 158 KS i 225 Nm obrtnog momenta i čija se snaga prenosila na sva četiri točka putem manuelnog menjača, automobil je bio prilično snažan, ali nažalost pretežak da uspe. Ipak, barem je javnost dobila unikatni drumski automobil.

 

vw rallye 02.jpg

 

Automobil se prodaje u Švedskoj za nešto više od 42.000 evra, a prešao je samo 2.238 kilometara. Doživeo je niz modifikacija koje uključuju K&W prilagodljivo oslanjanje, sistem kontrole Haldex diferencijala, kao i druge komponente oslanjanja i kočionog sistema. Automobil poseduje Compomotive felne te poklopac motora u ''Integrale stilu''.

 

vw rallye 01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1992. Volkswagen Golf Country za 50.000 evra

 

223680-vw golf 2 03.jpg

 

Reč je o modelu Volkswagen Golf Country, čiji primerak proizveden 1992. godine se pojavio na tržištu polovnjaka u Nemačkoj.

Golf Country je baziran na petovratnoj verziji druge generacije Volkswagenovog Golfa kao zvanični VW-ov proizvod, ali ga je zapravo proizvodila kompanija Steyr-Daimler-Puch u Austriji. Za ovaj model je preuzet pogon na sva četiri točka od Golfa Syncro, klirens je povećan na 210 mm tako što je karoserija Golfa postavljena na odvojenu šasiju, dodana je zaštita podvozja, a rezervni točak je premešten na vrata prtljažnika.

 

223681-vw golf 2 02.jpg

 

Odabrana grupa Volkswagenovih radnika koji su radili na projektu mogli su da kupe jedan od 50 Country GTI modela sa 1.8 motorom koji je pokretao GTI, dok su ostali morali da se zadovolje sa 1.8 motorom sa 89 konja koji je pokretao standardni Golf.

 

223682-vw golf 2 01.jpg

 

Upravo taj motor pokreće Golf Country koji se trenutno prodaje u Nemačkoj i koji je nešto drugačiji od većine Country modela. Razlog je što je reč o jednom od 558 Chrome Edition primeraka koji su dobili bolju opremu uključujući hromirane branike, klizni Webasto šiber i luksuznu unutrašnjost presvučenu bež kožom. Automobil je u fantastičnom stanju jer je do sada imao samo jednog vlasnika i prešao je svega 7.400 kilometara od prve registracije 1992. godine. Za ovaj Volkswagen Golf Country je potrebno izdvojiti 50.000 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Modifikovani 2005. Golf GTI & 1991. Golf GTI

 

Ovi hečbekovi nose značke Golfa GTI, ali su se ''malo'' promenili otkako su napustili VW fabriku. Blago modifikovana Golf petica protiv ozbiljno izmenjenog Golfa dvojke... sa 3.2 V6 motorom iz Audija TT.

Obično novije generacije bez problema nadmaše stare, ali sa ovim nivoom modifikacija neće biti tako lako predvideti...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najskuplji VW Golf II košta više od novog Golfa R i Mercedesa E klase

 

vw golf 670.jpg

 

Primerak Golfa II iz ove priče je specijalna verzija koja se trenutno prodaje za neverovatnih 93.600 evra.

 

Krajem osamdesetih godina pojam za Golfa u tadašnjoj Jugoslaviji je bio dizel iz TAS-a, a u ostatku Evrope model GTI sa 112 KS. Retki srećnici su mogli da uživaju u Golfu GTI 16v sa 139 KS ili u G60 sa problematičnim kompresorom i 160 KS. Na vrhu ponude je bio egzotični Golf Rallye sa pogonom na sve točkove, četvrtastim svetlima i 160 KS. Njime je Volkswagen pokušao da uđe u Svetsko reli šampionat i napadne Lanciu Deltu Integrale, ali taj pokušaj je neslavno propao. Ipak, Rallye Golf je danas traženi oldtajmer, a cene savršeno očuvanih ili restauriranih primeraka dostižu i 30.000 evra.

 

Ali, postoji još jedna egzotična verzija Golfa dvojke koje se retko ko seća. Volkswagen je sa '''dvojkom'' zaista otišao u ekstreme. Golf G60 Limited je imao čak 210 KS, što je i po današnjim standardima dosta u kompaktnoj klasi. I ubrzanje do 100 km/h za oko 6 sekundi je bilo blizu nivoa tadašnjih superautomobila. Za razliku od Golfa Rallye, ali i običnog GTI-a ovaj je imao decentniji spoljašnji dizajn sa običnim jednostrukim okruglim prednjim svetlima i bez previše dodatnih spojlera: jedino što je otkrivalo posebnost ovog auta je bila dvostruka izduvna cev, prednji drugačiji branik, posebne felne i mala plava pločica sa natpisom ''Volkswagen Motorsport'' napred i pozadi. Po svemu drugom ovaj auto je izgledao skoro isto kao komšijski model iz TAS-a.

 

Upravo ta kombinacija decentnog izgleda i velike snage je učinila automobil vrlo cenjenim oldtajmerom danas. Cenu je dodatno podigla činjenica da se radi o modelu proizvedenom u ograničenoj seriji od samo 71 primerka. Ovih dana se na sajtu britanskog prodavca klasičnih vozila 4 Star Classics u ponudi našao jedan Golf G60 Limited iz 1989. preciznije model sa rednim brojem 17. Auto je prešao 108.900 kilometara, ima novu boju i restauriranu unutrašnjost i izgleda poput novog. Takođe, dorade na motoru su zaslužne za to da juri i brže nego kad je bio nov. Cena ovog automobila je neverovtnih 79.995 funti (93.600 evra). Koliko je ovaj Golf vredan oslikava i poređenje sa drugim klasičnim modelima koje prodaje isti prodavac. Golf II G60 Limited je tako skuplji od Mercedesa 300 SL iz 1989, legendarnog Lotusa Esprit, Citroëna SM-a i BMW-a M635 CSI.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od starog Golfa 2 napravio čudovište sa 1.300 konja

 

vw 1300 01.jpg

 

Kompaktni automobili se obično povezuju s ležernom vožnjom po gradu. Moguće sa malom porodicom za kraće odmore. Za neke ljude, međutim, oni su izuzetna baza za stvaranje pravog čudovišta. Što je automobil stariji, to je impresivniji na takmičenju. To veoma dobro zna vlasnik Golfa ''dvojke'' prikazanog u priloženom videu. Upravo je napravio jedan od najbržih primeraka na svetu.

Ispod haube se nalazi 6-cilindrični 3.3 R32 motor, koji je dodatno opremljen velikim turbopunjačem. Rezultat modifikacija je 1.300 konjskih snaga. Zahvaljujući pogonu na sve točkove, automobil momentalno startuje. Potrebna mu je samo udaljenost od 1/2 milje ili 804 metra da postigne brzinu od 341 km/h. Teško da bi bilo koji moderni superautomobil imao ikakve šanse s njim.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Golf II prodat za više od 80.000 evra

 

231628-vw golf gti.jpg

 

U SAD je druga generacija Golfa na aukciji postigla cenu od neverovatnih 87.000 USD ili 80.300 evra. Upravo tako, neko je za VW Golf II izdvojio iznos po kojem se može dobiti novi Golf R, i to dva primerka. A za ovako visoku cenu kriva su dva kupca koja su zaratila i podizala iznose u nebo.

Naime, tok aukcije je išao uobičajenim ritmom do iznosa od oko 35.000 USD, a onda su se svojim ponudama izdvojila dva korisnika, Kbod i Pablovv. Ostali su otpali do 45.000 USD, a onda su preostala dvojica na Golf navalila kao da se sprema sudnji dan. Zaustavili su se na pomenutom iznosu koji je ponudio Pablov. Aukcija na Bring-A-Trailer-u je izazvala neverovatno interesovanje. U njoj je učestvovalo više od hiljadu korisnika, a oglas je prikupio preko 620 komentara. Recimo i da je predmet aukcije bio VW Golf II GTI 16V iz 1992. godine s 85.000 pređenih kilometara. Automobil je u više nego pristojnom stanju, sa bogatom opremom i potpunom servisnom istorijom.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Volkswagen Golf II GTI

 

Ima li boljeg Golfa od dvojke?

Ima! Golf II GTI:

  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 1983. VW Golf GTI I

 

Motor mu je od Golfa 6 R, i svašta nešto još...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...