Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

50. Rođendan: Lamborghini Espada (1968. - 1978.)

 

Lamborghini-Espada 1.jpg

 

Mada nezgrapnim dizajnom neće osvojiti gotovo nikoga, Lamborghini Espada je jedan od najpopularnijih modela u istoriji italijanskog proizvođača. Ultimativni GT automobil za sve one kojima je potreban i prostor na zadnjoj klupi je svojevremeno bio najprodavaniji model u istoriji kompanije, ali visoki troškovi održavanja i već pomenuti dizajn su ''krivi'' što je danas jedan od najjeftinijih.

 

Lamborghini-Espada 11.jpg

 

Dizajn je potpisao slavni Marcello Gandini iz Bertonea, ali se nije proslavio, jer Lamborghini Espada izgleda prilično nezgrapno. Inspiraciju je potražio u dva koncepta kuće Bertone iz 1967. godine. Lamborghini Marzal i Jaguar Pirana se nisu pokazali kao dobar temelj za GT model sa četvoro sedišta koji se prodavao istovremeno kada i Lamborghini 400GT i slavna Miura, koja je proslavila centralno smešteni motor.

 

Lamborghini-Espada 111.jpg

 

Espada je proizvedena u 1.217 primeraka pa je bio najuspešniji model u istoriji kompanije sve do sredine 80-ih kad ga je pretekao Countach. Ime Espada na španskom znači mač, što je standardna veza sa bikovima, koju Lamborghini koristi u gotovo svim modelima. Tokom 10 godina proizvodnje su se izmenile tri serije. Prvi Lamborghini Espada oznake S1 je predstavljen 1968. godine na salonu automobila u Ženevi, drugi S2 stigao je na salonu u Briselu 1970., a S3 je lansiran 1972. godine.

 

Lamborghini-Espada 1111.jpg

 

Dužinom od 473, širinom od 186 i međuosovinskim rastojanjem od 265 cm, garantovao je dobru prostranost, a visina od svega 118.5 cm je zaslužna za nisku sportsku siluetu. Nezavisno oslanjanje na svim točkovima sa dvostrukim poprečnim ramenima i hidrauličkim amortizerima su nudili vrhunsku stabilnost a kočnice su bile opremljene sa diskovima na svim točkovima. Ispod dugačke haube se smestio 3.9 litarski motor V12 sa šest dvostrukih karburatora Weber, koji je razvijao 345KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Espada i Marzal zablistali u Monaku

 

lamborghini mc 1.jpg

 

Lamborghini Polo Storico, mladi ogranak čuvenog italijanskog sportskog proizvođača zadužen za restauraciju starih modela, uveličao je prestižnu manisfestaciju Grand Prix de Monaco Historique sa dve nesvakidašnje kreacije iz Sant Agata Bolonjeza. U Kneževini je ovih dana održana revijalna trka Fomule 1 (1966-1972) gde je veliku pažnju javnosti, privukao tandem vremešnih ''bikova'' u top formi. Reč je o modelima Lamborghini Marzal i Espada, koji su u čast 50-godišnjice od pojavljivanja na velikoj sceni prodefilovali F1 stazom u Monte Karlu.

 

lamborghini mc 11.jpg

 

Posebnu atrakciju je predstavljao Marzal, s obzirom da se radi o konceptu koji se pojavio 1967. godine i da je ovo zapravo jedini proizvedeni primerak. Zbog toga ne čudi da mu nije odoleo ni sam Princ Albert, koji je odabrao da provoza počasni krug baš u ovom automobilu, a oduševljenje nije krio ni njegov nećak Pjer Kaziragi.

 

lamborghini mc 1111.jpg

 

Upravo na osnovi koncepta Marzal, godinu dana kasnije rođena je Espada u svojstvu GT modela sa 2+2 sedišta. Automobil je dizajnirao Bertone i od 1968. do 1978. godine proizveden je u 1.217 primeraka, a u istoriji je obezbedio mesto kao jedno od najupečatljivijih i najvećih Lamborghinijevih ostvarenja.

 

lamborghini mc 11111.jpg

 

Za pogon je upotrebljen napred ugrađen motor sa 12 cilindara u V rasporedu pod uglom od 60 stepeni, kapaciteta 3.9 litara, sa 330 konjskih snaga koje preko petostepenog menjača pokreću zadnje točkove. Kasnije je povećanjem kompresije izvučeno dodatnih 20 KS, tako da su restilizovani primerci (Series II i Series III) oslobađali 350 KS. To je bilo dovoljno da automobil težak manje od 1.500 kg dostigne maksimalnu brzinu od 245 km/h i ubrza do stotke za 6.5 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Espada

 

Espada slavi svoj 50-ti rođendan..i kao što ćete videti u klipu, auto dobro ''pokazuje'' svoju krštenicu :D:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini bi mogao da napravi naslednika Espade

 

Lamborghini-Espada 1.jpg

 

U Lamborghiniju razmatraju mogućnost da svoju ponudu (u kojoj su trenutno Huracan, Aventador i Urus) prošire novim, četvrtim modelom, kako bi godišnju proizvodnju podigli na oko 10.000 vozila. To je za medije potvrdio i Lamborghinijev šef Stefano Domenicali koji kaže da bi 2+2 Grand Tourer mogao da se pojavi, ali je takođe i napomenuo da im se ne žuri sa lansiranjem takvog modela. Štaviše, model bi mogao da se pojavi tek 2025. godine, kao duhovni naslednik nekadašnjeg Lamborghinija Espada (na slici). U svakom slučaju, novi Lamborghinijev 2+2 Grand Tourer bi trebalo da kombinuje odlične performanse, prostrani enterijer i komfor, a verovatno će dobiti i elektrifikovani pogon.

U međuvremenu, u Lamborghiniju pripremaju naslednike Huracana i Aventadora, a očekuje i Urus sa hibridnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry.jpg Harry'sGarage: Ferrari 365 GT/4 2+2 & Lamborghini Espada

 

Ferrari 365 GT/4 2+2 deli V12 motor iste veličine sa Ferrari Daytonom, i bio je skuplji Ferrari kada su oba bila u prodaji kao nova početkom '70-tih. Proizvedeno je samo 525 komada 2+2, u poređenju sa 1.284 Daytona. Njegov najbliži rival tada je bio Lamborghini Espada, a u ovom videu testirana su oba i otkriva se zašto je ovakav 365 GT/4 2+2 jedan od najjeftinijih klasičnih Ferrarija koji je danas dostupan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...