Jump to content
FAS Goran
VladaNS

Zatamnjivanje stakala

Recommended Posts

Znam da ima tema o zatamnjivanju stakala i lepljenju folije, ali nema je u Uradi sam pf..

 

Dakle, poslednjih dana pokušavam da zatamnim folijom stakla na stilu, ali nisam toliko uspešan da bih ovde opisao i pokazao drugima kako se to radi.. :laughing:  Više očekujem da se neko javi sa rešenjima problema koji nastaju prilikom lepljenja.. :no

 

Osnovni tutorial sam pokupio na ovom linku, i radio sma po istom postupku..

 

http://www.monkeysee.com/channel/display_channel/13386-tint-car-windows-selecting-and-cutting-the-film?username=Winners

 

Problemi na koje sam ja nailazio su sledeći:

1. Zaklonjenost prozora kederima sa unutrašnje strane, zbog čega je otežano zavlačenje špakle za istiskivanje vode, a i teško čišćenje stakla pre lepljenja u tom delu..

IMG_20130629_184910.jpg

 

2. Zaprljanost stakla - potrebno je da stakla budu idealno čista i ravna jer će se folija odlepiti (ustvari, neće se ni zalepiti). Rezultat je očajan:

IMG_20130629_184839.jpg

Na drugom staklu je bilo još gore, tako da sam je odmah skinuo, a ova još stoji da bi video šta će se desiti sa nekim sitnim mehurićima posle par dana..dešava se da se smanjio njihov broj tako što su se spojili u veće :wallbash:

 

Sve ovo sam radio sa reflective folijom (jedina koju sam našao u maloprodaji od kvalitetnijih folija), folija je dobra, ali neću je više uzimati jer košta malo više (osim ako ne postanem ekspert jednog dana, ali za učenje na njoj je neisplativo)

 

Zatim sam slučajno nabasao na foliju u tubi, sa američkom zastavom, za koju sam ovde čuo da je od pijačarskih najbolja..tuba 600 dinara (0,5x3m), nije skupo, uzmem da se igram još malo..

Nova epizoda igranja je prošla mnogo bolje zato što sam problem pod 1. rešio tako što sam skinuo keder sa zadnjeg stakla (treba biti pažljiv jer sa strane do vozača ide neki kabel, verovatno za onaj antipinch senzor, zato prvo treba skidati sa strane bliže kraju vozila) i foliju odsekao bar za dva milimetra kraće (ne primeti se kad se sve lepo zalepi i vrate kederi).

Problem broj 2. sam rešio tako što sam oprao staklo (ali nisam i dalje dobro, nisam se dovoljno posvetio čišćenju jer sam bio nestrpljiv da lepim foliju).

Rezultat druge epizode je:

IMG_20130702_075130.jpg

 

Na slici se vidi i problem broj:

3. na malom prozorčetu iza zadnjeg stakla postoji onaj tačkasti deo, prelazak između providnog i crnog dela stakla, na njega folija neće da prione pa se vidi spolja (iznutra izgleda super):

 

IMG_20130630_171745.jpg

 

Što se mene tiče, ovo je bolje nego 100E, i na levoj strani će ostati ovako, ostaje mi da uradim i desnu.. I na kraju zadnju šoferku, tu će tek biti problema, ali otom potom. Znam da se folija seče na dva dela, ako neko ima još neki tip neka piše..

Za prednja stakla i atest nemam pojma šta ću..verovatno otići u neki servis da mi urade i daju uverenje, ali ajde i otoom potom..

 

Ako se može:

Kako rešiti problem pod brojem 3? Industrijskim fenom (pošto običnim, čak i malo boljim ne može)? Ili skratii foliju za taj deo sa tačkicama, manje bi se primetilo?

 

Kako najbolje oprati prozor? Čime prati i čime prebrizati da ne ostaju trunčice?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim ja svi ćemo kolektivno u Bogutovačku banju.

Zadnja štoferka, koliko sam gledao ide iz jednog dela ali se greje industrijskim fenom. Treba naći granicu da se ne pređe u topljenje i deformaciju (i da ne pukne šoferka) tj oblik folije prilagoditi obliku šoferke kako se ne bi naborala i gužvala. Verovatno , vezano za one tačkice ide isto grejanje fenom i deformacija folije.

Sve je to lepo , bajno i lako kada se priča ali bez iskustva i pravog učitenja samo kidanje živaca. Ako sve folije staviš na papir i polovinu izgubljenog vremena videćeš da je cifra blizu ugradnji folija sa garancijom  (a ostao si nepovređen).

Zato predlog ostaje da se skupimo , organizujemo i dobijemo lepu ponudu.

1. Ivan.IK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vam lepo odmah rekoh - "jal" Bogutovacka, "jal" Atomska banja Gornja Trepca, "jal" grupnjak u BlackGlass-u :laughing: ...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da mu je pretekla ova mala rolnica, pa da ne baci. Zadnje staklo ne moze bez fena, ili moze na ovaj glup nacin. Zakljucak posle gledanja mora klipova na netu. Imam i foliju, made in USA,  i alat ali nemam hrabrost da se upustim u ovu avanturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam napravio i desnu stranu (za nijansu bolje nego na levoj strani, manje mehurića, ali opet se vidi da nije dobro legla folija na crnim tačkicama). Što se mene tiče, to za sad ostaje tako..  <_<

Zadnju šoferku sam pokušao iz dva dela, samo sam upropastio foliju jer nema šanse da se uradi bez fena. probao sma posle i na tri dela, ali ne može.. Možda može kao ovaj brka, ali tek za to treba imati strpljenja. Mislim da mogu da nabavim fen pa ću probati još jednom, uzeću kvalitetniju foliju i prežaliti još 600din, ako ne uspem bataljujem.. :realmad:

 

Za prednja stakla ne znam šta da radim..to je očigledno najlakše zatamniti, mogu da uzmem foliju i sam uradim, garant će ispasti najbolje, ali ne znam šta je do kraja zakon rekao?

Ako sam uradim kako ću dobiti atest (ili to neko uverenje od servisa) - nikako... Zato razmišljam da to odradim u nekom servisu sa sve uverenjem..

 

Puk'o sam od kombinacija u glavi i gužvanja folije.. Ivane, jesi ti to stavio spisak za Bogutovačku, dopiši i mene  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam tamnio stakla, isto sam pitao lika koji mi je to radio - zašto nije folija nalegla na tim crnim tačkicama. Kaže da ne može, a kod njega na autu je ista situacja (Audi A4 karavan iz 2005 - te godine). Ona stoji tako kako stoji i neće se odlepiti. Nek te to ne brine.  :yes

Ako te ne mrzi i ako si dovoljno pedantan, možda možeš staklo, neposredno pre lepljenja folije, obraditi žiletom i to samo ona mesta gde osetiš da ima grubih neravnina kako bi površinu izravnao i kako bi folija lepo "legla" - naravno, da paziš da se ne iskasapiš i da ne izgrebeš staklo. :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maki, da znas da i necu da se nerviram oko tih tackica,pogotovo sad.. Gledao sam i ja nekoliko automobila ovih dana,negde je leglo super a negde nije..na primer na sluzbenom mercedesu u firmi ( direktorskom) se vide te tackice,a sigurno je radjeno u nekom ovlascenom servisu za llumar..

A to za zilet sam cuo juce,ali nisam radio jer mi se cini da je ravno.. i stvarno, ovo danas bocno sto sam uradio mi je ispalo super na sredini,ali opet imam malo mehurica sa strane,to je zbog konstrukcije prozora kod stila i zaklonjenosti stakla kederima..ne mogu tu da ga ocistim, otpadnu trucice sa okvira, nakupe se kad ga spustim ili podignem..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tackice i ostale anomalije ces sutra eventualno prekosutra da popravis malo ziletom ili skalperom i malo onim za istiskivanje vazduha, malo prstima i to je to. Prozore nemoj da otvaras par dana. Ako ima viska folije oko kedera kada se osusi obavezno je odseci skalperom da ti nebi pri otvaranju prozora keder zahvatio foliju i zguzvao sve. Zadnje staklo mora fenom i kvalitetnom folijom i obicno je najlakse iz dva dela da se radi. Problem oko kedera ja licno resavam tako sto rezem foliju jedno milimetar dva kracu od stakla tako da ostaje toliki luft za isterivanje tecnosti i vazduha bez problema a i ne lepi se folija za prljavo staklo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato predlog ostaje da se skupimo , organizujemo i dobijemo lepu ponudu.

1. Ivan.IK

2. Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igrao sam se i ja malo sa folijama. Rezultat ovakav. Levo zadnje staklo sasvim pristojno, desno musavo u jednom delu pa sam presekao pola folije i zakrpio tako da sad ok izgleda, ali se vidi crtica. 
Zadnje staklo- mogao bih u banju zbog nejga  :laughing: Bukvalono ni na šta ne liči, ima mnogo pukotina i gluposti, sve u  svemu čist promašaj. A i odlučio sam više i da ne pokušavam da zatamnim zadnje staklo jer mi se ne dopada koliko se vidi posle zatamnjivanja. 

@Vlada meni ovo odlično izgleda. Čak i pravi Llumar profesionalno zalepljen mi ne deluje mnogo bolje. Jedino mi se čini da je folija kod kolege Jankovića stvarno vrhunski odrađena. Ostali radovi koji sam video mi se nisu previše svideli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu:

 

1. Ivan.IK

2. Ivan

3. igor0511

 

:harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tackice i ostale anomalije ces sutra eventualno prekosutra da popravis malo ziletom ili skalperom i malo onim za istiskivanje vazduha, malo prstima i to je to. Prozore nemoj da otvaras par dana. Ako ima viska folije oko kedera kada se osusi obavezno je odseci skalperom da ti nebi pri otvaranju prozora keder zahvatio foliju i zguzvao sve. Zadnje staklo mora fenom i kvalitetnom folijom i obicno je najlakse iz dva dela da se radi. Problem oko kedera ja licno resavam tako sto rezem foliju jedno milimetar dva kracu od stakla tako da ostaje toliki luft za isterivanje tecnosti i vazduha bez problema a i ne lepi se folija za prljavo staklo.

 

Rezao sam i ja foliju kraću od stakla, namerno da bi mi bilo lakše da istisnem vodu i vazduh, ali to je neverovatno koliko kederi prelaze staklo sa unutrašnje strane, pogotovo u gornjim uglovima (gledao sam danas parkirana kola, ni na jednom nije tako..ko mi kriv kad sam hteo baš 5v stila).

Ali skontao sam da sam imao grešku u koracima..ja prvo operem staklo detaljno, podignem ga da iskrojim foliju sa spoljašnje strane, (u tom momentu se isprlja u gornjem ćošku), iskrojim foliju, odlepim zaštitni sloj, skinem je sa spoljašnje strane, spustim malo prozor (ne znam ni sam kako držim foliju i spostim prozor) i krećem da lepim, a trebalo bi da je sklonim negde i opet obrišem staklo kad ga malo spustim..

Šta ćeš, čovek se uči dok je živ..zato sam i postavio temu, ako neko reši da se zeza da vidi koje sve probleme može da očekuje, a ne da nespreman i optimističan kreće u ovu gimnastiku.. :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folija ne može da prione na te tačkice, one su od nekog drugog materijala.. Kada su meni lepili profesionalci, isekli su tačno do tačkica da folija nema nikakvog kontakta sa njima..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sikterBre,gledao sam na njihovom sajtu cene.........hm....

Edited by matdjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu:

 

1. Ivan.IK

2. Ivan

3. igor0511

 

:harhar:

 

 

Hahahah tako nekako  :laughing:

Mada i dalje tvrdim da je previše dati 80-100e za posao za koji materijal izađe ~25$, ali izgleda da se to više isplati nego da se sam maltretiram.

Probaću još jednom sa folijama pa posle toga tražimo popust :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam jednog majstora u Kg koji je veoma povoljan i lepo radi ali ima gužvu katastrofa, koja je folija ne znam ali vidim da likovi stavljaju na baš luksuznim kolima......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i Zakonskog objašnjenja vezanog za toniranje stakala

BROJ SLUŽBENOG GLASNIKA 040/2012

DOZVOLJENO NAKNADNO ZATAMLJIVANJA AUTO STAKALA.

Vozačevo i suvozačevo staklo do 30%, OSTALA STAKLA NA VOZILU PO SOPSTVENOM IZBORU NEOGRANIČENO. Stepen refleksije do 15%.

Члан 72.
Ветробран и сва стакла на моторном или прикључном возилу, осим предњег ветробрана на мотоциклу и мопеду с два или три точка и без кабине возача, лаком четвороциклу без кабине возача и четвороциклу који немају кабину возача, морају бити хомологовани и уграђени у складу са одредбама једнообразних техничких услова. Ветробрани морају бити слојевити – ламинирани, односно не смеју бити од каљеног (са ознаком у знаку хомологације „TOUGHENЕD” или „TEMPERED”) стакла ни када се накнадно замењују, осим за возила чија највећа брзина не прелази 40 km/h.
Ветробран се не сме накнадно затамњивати. Бочна окна у равни возача могу бити накнадно затамњена тако да укупна вредност пригушења светла не прелази 30%. Остала стакла на возилу могу бити накнадно затамњена без ограничења укупне вредности пригушења светла при чему на возилу морају бити уграђена два бочна ретровизора.
Степен рефлексије стакала на возилу не сме прелазити 15% како не би дошло до заслепљивања других учесника у саобраћају.
Одредба става 2. овог члана не односи се на возила државних органа.
Одредбе овог члана не односе се на возила која су произведена, односно први пут регистрована пре 01. априла 1971. године.



Ja mogu da nam ponudim folije GLOBAL - USA po ceni od 900 din./m2,  Alat imam. Ako neko hoce da nam uradi ljubimce ... znam da za mali auto treba 3,4 m2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U cenu si ugradio već svoj rad? Koliko se lako skidaju posle, tj jel mogu sam lako da ih skinem ako mi se ne svidi?

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar od kog sam uzimao patosnice i karbon ima neku foliju koja se ne lepi, nego se samo staklo ocisti lepo, folija se postavi, prilicno je debela i valjda preko je naelektrisana pa drzi za staklo ... jedini problem je sto je rupicasta i ne znam koliko je vidljivo iznutra kad se postavi, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

takvo je bilo i meni staklo na 1.9 d na bocnim,zato sto je bio van u prvo vreme tesko se vidi e posle se naviknes nije losa ta fora sa tom folijom....

Edited by matdjo

Share this post


Link to post
Share on other sites

imao sam i ja takva stakla i skinuo i stavio ova providna ... nije mi smetalo nego volim da je sve u istom tonu, pa kad skupim pare uradicu sva stakla kod profesionalaca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...