Jump to content
FAS Goran
etibor

Fiat 500L / Nuova Tipo 1.4 - razrađivanje novog motora

Recommended Posts

šta da ti kažem, kada je motor nešto lošije urađen, tu nema promena, ali može se podesiti "senzor" koji je osetljiviji, i traži češću zamenu ulja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/3/2020 at 12:19 PM, moron said:
Pošto mi novo vozilo nema fiksan servisni interval, već sam računar "procenjuje" koliko mu još ima života, ja pre par dana tokom vožnje slučajno kliknem u meniju na opciju za preostali period do zamene motornog ulja.
Pokazao je do zamene ulja "da imam još" 8.100 km, a sve to sa predjenih tek 2.300 km ( i prosečnom brzinom 54 km/h).

Procenjuje na osnovu pređenih kilometara i datuma kad ističe godinu dana. Što manje budeš prelazio, više će skraćivati taj interval u kilometrima do servisa. Da ga kojim slučajem uopšte ne voziš do dana kad je programiran za sledeći servis, tog dana će ti ispisati 0 km do servisa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Ona kontrolna sijalica kod 1,6 MJ koju sam ti pomenuo, odnosi se baš na isti problem - "slivanje" goriva u karter motora ( ili, "mešanje ulja i goriva" ).

Probaj da zamisliš koliko je to u prošlosti bila česta pojava ( a veoma opasna, jer vodi "uništenju" motora ako nastaviš dugo da voziš sa takvim uljem ), kada je proizvodjač bio "primoran" da instalira senzor koji prati stanje motorog ulja i tu moguću pojavu. Misliš da je "od besa" uradio taj dodatak?

To nije "problem" koji je pratio samo Fiat ili Hondu, već je pratio i prati i danas sve brendove - pod odredjenim ( lošim ) uslovima ekplotacije - učestale vožnje hladnog motora na veoma kratkim deonicama (posebno pri hladnom vremenu), bez mogućnosti da se motor zagreje, a kako bi nesagorelo gorivo (koje se uvek prirodno sliva u karter pri gašenju) isparilo čim se motor zagreje. 

Samo uguglaš "mešanje ulja i goriva" i dobiješ "milion" istih tekstova ( svih brendova).

Ili, kucaj "Oil Dulution" i bilo koji brend uz to ( npr. "mazda oil dilutution" ) i dobiješ tekstove na istu temu, baš za taj brend ( npr. Mazda has oil dilution issues ili Ford has already written to customers of the affected vehicles warning of an oil dilution service which drivers can claim for free. ili sl ).

 

A sve ih veže isti "preduslov" - učestale veoma kratke gradske vožnje, nezagrejanog motora, pri hladnom vremenu.

 

A što se tiče pitanja šta se kasnije na motoru može promeniti da se neki problem reši, pa, često i sam promena softvera ( mape) rešava neke probleme.

 

Uostalom, sećam se i da su i 1,4 TSI i 1,6 THP i 1,6 VTi, na početku svoje karijere, imali razne probleme, pa i sa ubrizgavanjem koji je rezultirao često izgaranjem klipa ( kod VW, mislim, klip na drugom cilindru, slično i PSA ). Uz drugu mapu ubrizgavanja smeše (koja je ponudjena odmah čim j euočeno gde je "kvaka"), taj problem je zauvek rešen. I na tim motorima. A ni kasniji taj problem nisu ni imali.

 

Tako da motor i bez mehaničkih izmena može često veoma jednostavno da se "popravi". I da mu se reše "dečije bolesti".

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, shuxx said:

Ovo sto si napisao za 500L... Ne mora da bude zbog merenja kvaliteta ulja, vec racunski.. Npr br startova, max br obrtaja... Duzine voznje... Itd

Ako prekoračiš propisani redovni servisni interval za zamenu motornog ulja ( 20 kkm ili 12 meseci ), na info displeju će i nakon startovanja motora ostati da ti "trajno" (konstantno ) svetli znak u obliku "viljuškastog ključa" (narandžaste boje). I tako će da svetli sve dok se ulje ne zameni i pri tome se resetuje "servisni interval". A on "broji" samo dane i kilomtere.

 

No, ona uobičajena signalna crvene sijalica (sa nacrtanom kanticom za ulje), ona svetli crveno "bez prekida" ako "ostaneš bez ulja" ( i bez pritiska podmazivanja ).

 

Ali, ako ta crvena sijalica samo "treperi", to je znak da imaš dovoljno motorog ulja, ali, da je ono prevremeno "potrošeno", zbog loših (gradskih) uslova vožnje, odnosno,

 

- "ukoliko se vozilo koristi uglavnom za gradsku vožnju, zbog čega je potrebno da se češće obavlja proces regeneracije DPF (filtera dizel čestica);
- ukoliko se vozilo koristi za kratke vožnje, u toku kojih motor nema vremena da dostigne svoju normalnu
radnu temperaturu;

- ponovljenim prekidima procesa regeneracije, na šta ukazuje paljenje lampice upozorenja DPF".

 

"Ukoliko se upali lampica upozorenja, istrošeno motorno ulje treba zameniti što je moguće pre, a nikada kasnije od 500 km od kada se prvi put upalila lampica upozorenja.

Propust u poštovanju prethodno može da dovede do ozbiljnog oštećenja motora i da poništi važnost garancije. Aktiviranje ove lampice nije povezano sa količinom ulja u motoru. Stoga, nemojte nikada dolivati ulje, kada ova lampica počne da trepti."

 

"Posle prve indikacije, prilikom svakog startovanja motora, lampica upozorenja će nastaviti da trepti kako je prethodno opisano dok se ulje ne zameni. Kod nekih verzija, displej pokazuje odgovarajuću poruku zajedno sa lampicom upozorenja."

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve to ja znam. Iz ličnog ali i iz razgovora sa serviserom.
Ima jedna anegdota.
Prodavali momci BMW, kojem je bio upaljen "žut ključ", ali nisu hteli da rade servis, tj zamenu ulja...
Priključe oni dijagnostiku i pokušaju da resetuju servisni interval, ali im ne uspeva. Pozovu Iskusnijeg majstora, i on im kaze da ako to žele da urade, moraju ili da ispuste pa ponovo sipaju staro ulje, ili da auto stave na neku strmu nizbrdicu, jer motor ima senzor nivoa ulja, i tek kada on detektuje da nema ulja, tada je moguće resetovati interval zamene ulja.

Nisu ni Nemci blesavi, znaju šta se sve radi...

E sad, Ono što bih JA voleo da na tom "pametnom sistemu za ulje" uradim, je da resetujem servisni interval, kao da je zamenjeno ulje, a nije, pa tad da provozam par hiljada KM... I da vidim šta će pametnjaković mlađi , da pokaže.
Tj, da li meri kvalitet ulja na osnovu izmerenih karakteristika ulja, ili na osnovu više drugih parametara...

Sve to naravno u naučne svrhe, da vidim kako ON funkcioniše...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravi,

Kako biste vi razradjivali,ili ste razradjivali motor 1 .4 95ks benzin  od 0 km?

Ja sam krenuo da ne prelazim 3000 obrtaja kad god mogu prvih 2000 km.do sada presao 500 km,vecinom do 3000 obrtaja,mada dva, tri puta I 4 -4500 obrtaja.

Kakva su vasa iskustva I saveti.?

Znam da je pisano o ovoj temi,ali mi je sve nesto kontradiktorno u smislu neko kaze treba razrada,drugi ne.

I ako treba razrada kako ste vi to radili.

Pozz

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivanaksentijevic

 

Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Naročito obrati pažnju na postove koje je pisao ''kubura'', on je godinama radio (možda je i dalje na toj poziciji, ne znam) u fabrici u Kragujevcu, u sektoru kontrole kvaliteta, tj. na poziciji probnog vozača.

 

On 9/30/2013 at 12:50 AM, kubura said:

Nama nisu nikakav specijalan savet da liza to,napisao sam u drugoj temi vec,da se auto na probnim valjcima vec vozi u visokim obrtajima,jer dijagnostika to zahteva,a i mi zbog same "sadrzine" testa moramo da ga poteramo malo na jednom delu,tako da je on vec malo ostrije vozen i pre vas. Ajd recimo tih prvih hiljadu km ne preterivati,ako je do tada sve ok - samo gas :)

On 9/30/2013 at 12:15 PM, pavaobg said:

Ma ljudi motori prvo rade na probnim stolovima, onda ih Kubura izmaltretira pa tek onda dođu do nas. Nemojte ih siliti, ali nemojte ih ni maziti, sačekajte da se ugreje na radnu temperaturu i onda vozite kako ste navikli ili kako vam odgovara. Na kraju krajeva, ako će motor da se razleti nek se razleti odmah.

On 9/30/2013 at 11:34 PM, kubura said:

Jos neko je cini mi se to isto potvrdio i za 500L,da bolje ide i manje trosi posle odredjene kilometraze.
Znaci definitivno,prvih 1000 opusteno,bez preterivanja,posle toga voziti kako bi inace vozili bilo koji auto (osim sluzbenog :D )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2006 kupio sam novog juga. Do AK kompresor je stigao tako što ga je njihov neki dovezao iz KG. Razmišljam se ja, ovaj ga nije vozio 90 do BGa. I tako ja od tih prvih kilometara pa na dalje nikad nisam razmišljao o tom razrađivanju, a nisam ni imao obrtaljku da gledam u iste. I onda vrlo brzo bio neki skup u Nišu, do tamo I nazad ga nisam spuštao ispod 140. Dan kasnije, nakon povratka sa skupa procurelo ulje na semerinzima I otišla sva četiri ležaja točka. Zamenim ja te ležajeve kvalitetnijim I semeringe, sipao Motul ulje I taj motor je prešao 200000km za 5 godina dok ga nisam slupao. Znam da je na 180000km počeo da troši pola litre ulja na 10000km, kad sam i radio male servise. Doduše, 90% vremena je vožen na TNG.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo dva nova auta lično preuzeo - Lancer '90 godine i službeni Polo trocilindraš 2008.
Za Lancer nisam ni pitao za preporuke razrade, a za Polo su mi rekli "vozi kako hoćeš".

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko da mi objasni tehnički koji se to delovi u motoru i kako razrade, legnu, kako god to zvali?

 

Nije uopšte o tome pisano osim u globalu i šturo tipa "zazori su mali pa dok se razradi pojave se komadi u ulju" (karikiram da ne trazim sad citat), pa da bih nesto naucio zanima na kojim delovima tj izmedju kojih to nema lufta koji tek nastaje i zar to nije habanje delova i lutrija kako ce da se razrade, a zanima me i kad nema luftova prostora zazora sta god, zasto je onda normalno da trosi vise ulja, zar ne bi trebao manje ne razumem uopste?

 

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od same reči:

 

 

Ovo je "overhauling" tj osveženje motora, tj tkz puna generalna. Kada motor krene puštati ulje, mešati tečnosti, kada dođe do loma ventila ili uletanja klapnica iz usisa između cilindra i ventila (klapnica gasa kod npr 1,9 mjet 16V koje su plastične) pa dođe do neke havarije i motor se "otvara" i drugih sličnih operacija koje zahtevaju kompletan poduhvat.

 

E sad, zamisli da je motor tj auto nov. Isti je princip kada se sklapa nov motor, s tim što se koriste sve nove komponente i u najvećem procentu se sklapanje motora vrši automatizovano (manje-više, neki rade potpuno ručno ali to su već egzotična kola) i opet sve to treba da "legne" na svoje mesto. 

 

Kolege su spominjali karike, pa u videu ispod imaš stare i nove karike..

 

 

Možda nisam izabrao najbolji video ali suštinski to je to. Nov motor mora da se vozi drugačije od razrađenog motora iz očiglednih razloga i samim tim je tromiji, neelastičan, više ulja troši itd....

 

Sećam se kada smo mi radili generalnu na Volvou 1,4 benzincu (renoov motor od 75ks) i morao je drugacije da se vozi (tipa oko 1500-2000km) i posle je išao na merenje kompresije i dotezanje glave motora i još neka štelovanja (karburatorski motor sa duplim SOLEX karburatorom).Davno je bilo pa se ne sećam.

9 hours ago, oktopod said:

zanima me i kad nema luftova prostora zazora sta god, zasto je onda normalno da trosi vise ulja, zar ne bi trebao manje ne razumem uopste?

Neko će me ispraviti jer nisam mašinac niti najbolje potkovan ovim znanjem ali mislim da će uvek imati luftova između karika i cilindra tj između cilindra i bloka motora jer cilindar ima "prstenove" i između njih mora biti ulja da bi se podmazivao. Bitno je samo koliki je taj "luft" jer ako "odu" karike, to je prevelik luft i mnogo ulja troši i meša ga sa gorivom (vidi se i po potrošnji ulja ali i po dimu na auspuhi, plavičast). U normalnim uslovima i adekvatnom eksploatacijom, taj luft je u granici fabričke tolerancije i nema te prevelike potrošnje koja je preko deklarisane vrednosti samog proizvođača.

 

Sa druge strane imaš atmosferski motor, tj motor bez turba. On da bi se "vozio" u smislu preticanja, povlačenja uzbrdo (posebno natovaren), taj motor MORA ići na veće obrtaje da bi dosegao maksimalnu deklarisanu snagu od 95ks dok mu je snaga "povlačenja" negde oko 3500-4000 rpm sa njegovim 127Nm (ako nisam pogrešio, zaista nisam precizan niti sam upamtio, Ivan je kačio XY puta grafikone na odgovarajućoj temi pa se da videti).

Zato se on i guši kada je na 90km/h u 6b u autu teškom 1350kg na blagoj uzbrdici jer se tad verovatno vrti na 2000rpm i nema apsolutno nikakve praktične mogućnosti da povuče i održava tu brzinu na tempomatu ili ma koliko ti pritiskao papučicu gasa, zbog odnosa u menjaču i broja obrtaja. 6b prenos kod njega u tom motoru je isključivo za brzine preko 110km/h po relativno ravnom terenu, sve ispod 1-2 brzine dole i gas. U oštrim lakat krivinama pod usponom, 2b i oko 3800-4000rpm (je, bučno je ali to tako mora i trebalo bi) da bi izvukao, ispod toga jok.

 

Tad taj motor, koji se zavrti, mora da troši ulje zbog podmazivanja i njegove fabričke konstrukcije. Prosto, jednostavno, tako je koncipiran, tako je pravljen i to mu je "mana". Ali je taj motor i dugotrajan i u odnosu na većinu drugih (npr azijata) pristupačniji za održavanje i sutra za generalnu. 

Nema zamajca, turba, seznora ovoga ili onoga, skoro pa čista mehanika i postoji bar 30 godina na tržištu i svaki majstor ga zna opraviti (ako je iole kršten).

 

Kada se motor razradi, manje će trošiti ulja, drugačije će se ponašati, @djole81ar je napisao svojevremeno. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ali ovo je previše generalno o motoru bez konkretnog odgovora gde to moj motor troši više ulja nego kad se bude razradio i zašto

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2021 at 7:54 PM, Ivanaksentijevic said:

Pozdravi,

Kako biste vi razradjivali,ili ste razradjivali motor 1 .4 95ks benzin  od 0 km?

Ja sam krenuo da ne prelazim 3000 obrtaja kad god mogu prvih 2000 km.do sada presao 500 km,vecinom do 3000 obrtaja,mada dva, tri puta I 4 -4500 obrtaja.

Kakva su vasa iskustva I saveti.?

Znam da je pisano o ovoj temi,ali mi je sve nesto kontradiktorno u smislu neko kaze treba razrada,drugi ne.

I ako treba razrada kako ste vi to radili.

Pozz

 

 

Ja sam ga slično razrađivao kao i ti. Prvih 1000 km sam se trudio da ne prelazim 3000 obrtaja, a onda sam narednih 500-1000 km povremeno išao do 4000-5000 obrtaja, ali samo na kratko, do prešaltavanja, nisam održavao konstantnu brzinu na tim obrtajima. Nakon tih 1500-2000 km sam ga manje-više krenuo voziti normalno, bez opterećivanja sa daljom razradom, a u dogovoru sa šefom servisa smo promijenili ulje na, čini mi se, pređenih 3000 km i to je bilo to.

Šta znam, mislim da je pristojno razrađen, naročito sad poslije skoro 28k km, potrošnja ulja se spustila na ispod 1dcl, prilično je startan, jako mirno radi i relativno malo troši...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...