Jump to content
Nikola Cubrilo

Punto mk.2 1.9 JTD - turbina od 2.4 JTD?

Recommended Posts

Nov sam clan na ovom forumu i treba mi malo pomoci....Trenutno vozim fiat punto 1.9jtd hgt.....fabricka specifikacije je sledeca:

101ks  258nm  1075kg....naravno ako i svaki maldi vozac ovaj auto mi je ubrzo postao spor....nakon izvadjenog katalizatora i skinutog egr-a,cipovao sam u pro tuningu,sa teoretskih 130ks i 320nm,uspeo sam da pobedim skoro svaki automobil koji mi je stao na crtu(golf 4,alfa 147,ibica cupra,golf5,opel gsi)al;i takodje sam izgubio par puta...530d,528i....moje pitanje je sledece....koliko snage i koju vecnost da ocekujem ako stavim na ovaj motor turbinu od 2.4 motorra(bv50)ili slicno,plus pumpa od 150ks (alfa gt) plus,dizne stilo 115ks plus intercooler...Ako neko ima nekog iskustva ili nekog znanja neka mi pomogne....?

 

Unapred zahvalan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se izvuce vise snage iz tog motora i bez zamene turbine, imas teme o tome. A zamenom tih delova je moguce dobiti mnogo iz 1.9tdi 8v su izvlacili po 300ks sa vecim turbom, diznama itd itd, ali to je skup sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da malo ja pametujem :)
Dugo sam razmišljao o povećanju snage mog jtd-a jer bi bilo lepo da bolje povlači, ali onda sam shvatio da objektivno za tim nema nikakve potrebe. Ne ulazim u to koliko bi auto trajao posle čipa i koliko bi trošio, za to već ima tema, već samo govorim o tome koliko je meni zaista potrebno.
Pričao sam i sa par drugara sa foruma i svi smo došli do istog zaključka- nikada nam nije zafalilo snage na jtd-u. Za neko normalno preticanje i obilaženje i 70 konja je sasvim dovoljno. Sa fabričkih 115 jtd u bilo kojoj brzini povlači i spreman je za preticanje što je sasvim dovoljno većini vozača. A sve ostalo je preterivanje koje može skupo da košta.

I da napomenem još jednu stvar. Svi govore o povećanju snage u vezi sa povećanjem snage motora i dobijanjem boljeg ubrzanja. A šta ćemo sa kočenjem? Zamajcem, Kvačilom, trapovima koji treba da trpe mnogo jača uletanja u krivine i ostalim? Da bi se kvalitetno povećala snaga i za 20 konja i auto i dalje bio bezbedan treba mnoogo novca,a malo potrebe ima za tim po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalno si u pravu, ali ovde se ne radi o "normalnom" preticanju i vožnji, decko voli da se poteže sa 530d i sl, sam je napisao...

A za drugi deo posta se potpuno slažem, ljudi misle da čipovanjem dobijaju sportski auto a greše, to samo bude brz auto bez trapova i kočnica predviđenih za tu snagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj neki zaključak je da dizel koji se koristi za svakodnevno potezanje( e sad mislim na ono pravo potezanje kada se kreće sa gasom u podu i ne pušta se isti ni pri šaltanju, a ne par naglih ubrzanja u višim stepenima prenosa) neće dugo trajati.

Postoje mašine koje su pravljane za jurcanje i imaju mogo kubika i konja i očekuje se da se voze u visokim obrtajima. Sa druge strane, ove naše naftarice mogu da potegnu ponekad, ali stalno maltretiranje će im brzo doći glave.  Ja bih pre uštedeo pare za nekog benzinca sa mnogo kubika i vozio ga samo na 402m ako volim da se potežem, ovako jurcajući po ulicama sa dizelom se samo stavlja glava u torbu i auto na otpad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod onim "čuvaj glavu" sam mislio tvoju glavu na ramenima. I sam si verovatno video gomilu naslova u novinama u vezi sa saobraćajnim nesrećama. U prvom postu si napisao da si mlad vozač, i kao takvom spor ti je auto. Ostavi da potezanja za neku stazu i trkački auto, a sa tvojim vozi normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Tek sad videh ovo  :laughing:  :laughing:  :laughing:

 

 

 

Mani se toga i čuvaj glavu! 

 

 

 

Imam i opciju stavljanja glave od 16v ali mi je to ulage +500e na cenu predhodnog....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha... :lol: :lol: :lol:
 

I da napomenem još jednu stvar. Svi govore o povećanju snage u vezi sa povećanjem snage motora i dobijanjem boljeg ubrzanja. A šta ćemo sa kočenjem? Zamajcem, Kvačilom, trapovima koji treba da trpe mnogo jača uletanja u krivine i ostalim? Da bi se kvalitetno povećala snaga i za 20 konja i auto i dalje bio bezbedan treba mnoogo novca,a malo potrebe ima za tim po meni.


+1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam i opciju stavljanja glave od 16v ali mi je to ulage +500e na cenu predhodnog...mozda mi je bolje da dodam turbo ,inter,i dinze p ada ga vozikam tako...

 

A da ti ja prodam ceo 2,4 multidzet da se ne mucis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dečko je pitao tačno šta ga zanima, ne bi trebalo da se odgovara (kao što je bilo par odgovora) na način ''šta će ti to, ne treba ti...'' i sl. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da si "prerastao" punto i da ti treba nesto jace sa prostorom za dopingovanje, za sta naravno treba i dublji dzep. Ja nebih tog punta dirao vise nego bi ga menjao za neku Alfu 2,4 i nju bih dopingovao malo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala u svaom slucaju na savetima,kao sto ste mogli da nagadjate nisam jdean od onih koji voze neormalno....nakon dugog ucestvovanja u karting kupovima,zavoleo sam adrenalin.....kao sto sam naveo auto koristim svakodnevno,ali takodje cesto se trkam...da predjem dalje,"friziram"ovaj punta zato sto zelim da zadrzim sve prednosti ovog automobila....(mala tezina,jak motor....)

 

Nazalost gore je pogresno navedeno moj automobil je punto mk3 2004 god i njegov agregat je 1.9 multijet 8v 101ks....

 

Ovom modifikacijama koje sam naveo u predhodnim postovima,dobijam veci snagu i brzinu ali nerizikujem pouzdanos i svakodnevno koriscenje.....

 

Sa trenutnih (teoretstkih)130ks i 1075 kg uspevam da dobijem bilo koga ko mi stane na crtu....mislim da je pametno da nemenjam motor posto cu tad datuci jos 100nak kg na saiju a to nije doboro ni zaa trke ni za svakodnevnu vozu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milutine ovo bi bilo lepo za pogledati,hgt vs jtd puntic,ali ne bih da te ohrabrujem,vidis da ko god je stao s njim na crtu nije se dobro proveo :p


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasan mali... :D to mi je zelja da probam protiv hgt dizla, da vidimo ipak kom motoru pripada ta oznaka...

Nece Igore, posle sam skontao da je bio pun mesec taj dan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi zanimljivo videti hgt benz vs hgt dizel :) Pogotovu ako je čipovan dizel. 

 

Šta je bilo na kraju sa Alfom? Jel živa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze drug da nije toliko ozbiljno...kaze da je fasovalo crevo kod turbine i da je ispustila ulje, ali kao da je turbina ok. On tako kaze, ja nesto bas ne znam... Mislim zelim mu da je samo to, ali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle odlaska u iber teško da je moglo samo crevo turbine da strada.

Generalno ja nisam video da čipovani dizeli dugo žive. Ne znam kako je Čelićev onoliko pregurao, ali od mojih drugara svako ko je čipovao auto i krenuo da ga stiska svakodnevno je brzo ostao bez istog. 

Definitivno nisu naftarice od 300+ hiljada kilometara za vožnju pod punim gasom i nabijanje pritiska turba. Baš sad gledam jednu Lagunu 1.9dci sa 5 brzina kako se gazi svaki dan. Do čipovanja je bila relativno tiha i mirna, a sad joj zavija turbo i kad kreće drugar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova Alfa sa snimka nije redovan auto koji je samo malo cipovan,ipak je tu nagruvano mnogo hp i nm pa jos i plin ima.

Meni je cudno kako je taj auto uopste i radio.

Ja znam za dosta auta iz NS koji su cipovani i par godina se voze tako uz povremeno stiskanje.

Sahranio bi se i tvoj stilo kad bi ga gazio svaki dan bez obzira na chip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa tim da bi i moj brzo stradao, ako ne motor onda sigurno kvačilo koje je i ovako u diskutabilnom stanju i ne dajem mu više od 30000km života. Generalno nijedan automobil koji je napravljen za "svaki dan" ne trpi stalno maltretiranje. Jedan drugar je uzeo 520d jer je navodno izdržljiv. Probao sam ga kada ga je uzeo i kvailo je bilo savršeno. Meko i na punom gasu ni malo ne kliza. Posle 4 meseca maltretiranja sa 2000 obrtaja skoči na nešto preko 3000 kada se stisne pun gas..

 

Sad ću baš otići u off, ali moram da pitam. Kako radi jtd na plin? I jel bilo neke razlike u potrošnji/snazi ili je to samo reklama? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije reklama nikakva, ima(la) je LPG induction kit i mislim da je u svakom trenutku smesa dva goriva bila izmedju 80-20 i 90-10 posto naravno u korist nafte...

I nije gazena svaki dan, ja kada sve to desilo pitam druga pa stiskao je sigurno i pre, kako sada da se desi? Kaze on pa stisnuo sam je mozda desetak puta, kvacilo standardno, sve pod ogromnim pritiskom...a ima je mozda godinu dana ili tako nesto...ja svoja kola stisnem deset puta do pijace :D ta kola se ne kupuju, to je neko (Gumetina) pravio za sebe i samo taj koji je pravio zna sve cake i zna kako ona treba da se "upotrebljava" - a nema ko mu nije govorio da je ne uzima, ali dzaba kad ga povuklo, a bas nije bila redovan auto...

Slazem se Igore, posle dva minuta u iberu, onolike dimcine i toliko ulja na sve strane - tesko da je tu samo -turbina-, prosto nemoguce...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×