daxonit 0 Posted June 25, 2013 Vozim grande punta 1,2 8v i nikako mi se ne svidja njegovo"povlacenje" na polasku,ili ne daj boze na brdu,a sad sam imao priliku da vozim doblo sa istim motorom i to je jedna sasvim druga prica-to cudo povlaci kao sumanuto u odnosu na moj auto.Prosvetlite me malo,da li je to neki kvar kod mene(nikakva signalna lampica se ne pali),ili su to mozda neke razlike u menjacu posto nam na saobracajnim dozvolama stoji ista snaga(48 KW).Vozio sam oba do zlatibora,u puntu sam na nekim usponima morao da koristim cak i drugu brzinu,a doblo se uglavnom popeo u cetvrtoj,ili u retkim slucajevima trecoj. A da,oba automobila imaju identicne Landijeve gasne uredjaje gde cak i potrosnja ide u doblovu korist bez obzira na kocku od karoserije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 25, 2013 (edited) Sigurno raylika u prenosnim odnosima tj kraći prenosi u menjaču i diferencijalu dok su obimi guma skoro identični (20 mm). Prilagođeni nameni vozila tj tovaru.Evo ti prenosni odnosi GP................................Doblo1. 3,909............................4,2732. 2,158............................2,2383. 1,480............................1,5204. 1,121............................1,1565. 0,921............................0,950Dif 4,070.............................4,400175/65 R15.......................175/70 R14O=1,855 m......................O=1.835 mmasa 1030 kg.....................1220 kg bitno Edited June 25, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 980 Posted June 25, 2013 (edited) Doblo uglavnom sluzi kao teretno ili poluteretno vozilo pa kako takav ima malo kraci menjac. Koliko usporedi sam vozeci na npr. 3000okr u odredjenom stepenu prenosa i brzina kretanja bi trebala biti razlicita . Brzinu bi bilo pozeljno meriti GPSom jer Km satovi lazu verovatno razlicito. Veliku ulogu moze imati i tezina vozila! GP je dosta tezak a mislim da je i Doblo tu negde ako ne i tezi. To sto ne gori nikakva lampica ne mora da znaci da je bas sve ispravno a to pogotovo vredi za podesenost gasnog uredjaja. Dakle ako je kod Dobla sve 100% OK a na GPu bas i ne onda zbog malo kraceg menjaca moze biti drasticne razlike pri brzinama do nekih 100Kmh.Na Doblu su verovatno prve 3 brzine krace sto opravdava bolju startnost odnosno ubrzanje do neke kilometraze.Eto Ivan me preduhitrio! Samo sto je Doblo tezak kao kamion! Edited June 25, 2013 by Zvezdo Quote Share this post Link to post Share on other sites
daxonit 0 Posted June 25, 2013 hvala na odgovorima,idem jos do majstora za gasni uredjaj i onda cu ponovo da ih uporedim u istom stepenu prenosa i istom broju obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 25, 2013 Ima dobar trik , hvataj zavetrinu brzih autobusa. Ali nikako nemoj da dozvoliš da ti odmakne, posle je neuhvatljiv. Quote Share this post Link to post Share on other sites