Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Honda

Recommended Posts

Espargaro pred Katar: Mnogi sanjaju da budu na Hondi

 

espargaro honda.jpg

 

Pol Espargaro i Štefan Bradl će biti na motociklima Repsol Honde na prvom trkačkom vikendu u 2021. godiniu okviru MotoGP šampionata. Ova dva vozača su pričali pred akciju na stazi u Losailu, a događaje ćete već od petka moći da pratite na kanalima Sport Kluba.

 

Honda je imala veoma tešku sezonu za sobom u kojoj Mark Markes nije mogao da ostvari niti jedan bod, pa su Aleks Markes i Štefan Bradl bili na svim trkama za ovaj tim koji je navikao na šampionske uspehe. U 2021. godini će opet Honda biti bez Marka Markesa ali za sada je izvesno da će to biti samo na početku. Na Hondama će zato u Kataru biti novi vozač ekipe Pol Espargaro kao i test vozač Štefan Bradl. Pol je uzbuđen što će biti na Hondi i poručuje da je imao dobro testiranje pred prvi trkački vikend.

 

''Ima nekih stvari koje treba da naučimo o motociklu i da shvatimo neke stvari i zato će biti intenzivan prvi vikend, ali sam uzbuđen. Većina ljudi sanja da se trka za Repsol Hondu i jedva čekam da se to meni desi. Neću da postavljam ciljeve što se tiče trke osim što ću reći da je cilj da uradimo najbolje što možemo'', poručio je Pol Espargaro. Štefan Bradl je zahvalan Hondi što opet ima priliku da se trka za tu ekipu, a poželeo je i Marku Markesu uspešan oporavak. ''Imali smo dobar testi i ja sam vozio dobro posle teške 2020. i dobrog starta 2021. godine. Nadam se da ćemo imati jak vikend, da ćemo sakupiti dobre informacije za Hondu. Biće sjajno trkati se u Kataru opet, prošlo je dosta vremena od kada sam se poslednji put trkao tamo ali sigurno da su me dva testa spremila za stazu i to nije naša mana'', poručio je Bradl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes se nada: Nemačka? Prva trka bez fizičkih ograničenja

 

markes op.jpg

 

Vozač Honde Mark Markes veruje da će Velika nagrada Nemačke biti prva trka u 2021. godini u kojoj neće imati nikakva fizička ograničenja. Osmostruki svetski šampion ove godine se vratio na stazu, pošto je prošlu sezonu propustio zbog povrede desne ruke.

 

''Možda ću se bolje osećati ovog vikenda. Nadam se da neće biti fizičkih ograničenja, jer su samo tri krivine u desnu stranu. Dakle, mogu reći da će ovo biti prvi vikenda u kojoj neći imati probleme te vrste. Siguran sam da ću se osećati bolje nego na drugim stazama. Videćemo dokle ću stići'', rekao je Markes. Španski motociklista istakao je da su mu dobro došla testiranja u Barseloni. ''Bilo je to važno i za Hondu i za mene. Prvi put sam vozio bez kamera, bez pritiska, nisam zavisio od štoperice... Istina je da sam narednih dana bio potpuno uništen, ali i pored toga sam mogao da vozim. To znači da je moje telo spremnije''.

 

Markes, koji je u Nemačkoj ima deset uzastopnih pobeda, nosiće retro kacigu predstojećeg vikenda. ''Uzbuđen sam zbog toga. Želeo sam da odam počast vozačima iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka''. Kompletnu akciju iz Nemačke moći ćete da pratite na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Nova Honda potpuno drugačiji koncept!''

 

221059-markesi.jpg

 

Aleks Markes je opisao novu Hondinu MotoGP mašinu za 2022. kao ''potpuno drugačiji koncept'', naglasivši da se osećao dosta prijatno dok ju je vozio. Nakon dva podijuma kao vozač fabričkog tima u svojoj debitantskoj sezoni, mlađi Markes nije uspeo da ponovi taj učinak za LCR. Ali bio je blizu. Mladi Španac je osvojio četvrto mesto na petoj rundi voženoj na stazi Portimao, a samo 0.051 sekundi ga je delilo od mesta na podijumu. Međutim, to je bio jedan od svega dva nastupa među prvih sedam ove sezone, dok je dosta nezavršenih trka ostavilo Markesa na samo šesnaestom mestu u generalnom plasmanu.

 

Markes nije bio jedini vozač Honde se mučio sa problemima tokom 2021. Njegov timski kolega Takaki Nakagami je osvojio samo šest poena više tokom sezone, dok je Aleksov naslednik u Repsol Hondi, Pol Espargaro, godinu završio na dvanaestom mestu. Rangiranje koje je sadržalo dosta Hondi na vrhu bila je lista padova u prošloj sezoni. Mark Markes - jedini Hondin pobednik trke od 2019. - na 14 nastupa imao ukupno 22 pada. U vrhu su se našli i Pol Espargaro sa 20 padova i Aleks Markes sa 19. Nakagami je bio deveti na listi sa 12.

 

Nedostatak zadnjeg prijanjanja je često navođeno kao uzrok problema, a HRC je odgovorio isporukom potpuno novog prototipa za 2022. Inicijalni testovi su bili pozitivni, posebno u pogledu zadnjeg prijanjanja. Mašina je sada znatno bezbednija pri ulasku u krivini, ali veliki broj promena zahteva dodatni rad i fina podešavanja. Ali, čak i bez povređenog Marka Markesa na prošlomesečnom testiranju na Heresu, novi motocikl je izgledao brz.

 

''Mislim da nas čeka dosta uzbuđenja u 2022.'', rekao je Aleks Markes, govoreći tokom posete muzeju Estrelja Galicija u Korunji. ''Honda je potpuno promenila motocikl i sada imamo jedan drugačiji koncept. Već sam ga probao na Heresu i kao što sam rekao, uzbudljivo je bilo jer je od početka to bio motocikl koji nismo poznavali. Vremena su bila brza i osećali smo se prilično prijatno dok smo ga vozili. Očekivanje su velika. Želimo da konstanto budemo među prvih osam.''

 

Naredni testovi biće održani na Sepangu i Mandaliki u februaru, dok nova sezona startuje 6. marta u Kataru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes ima duple slike, ali može da trenira, bez operacije

 

markes sahs 2021.jpg

 

Osmostruki prvak sveta u motociklizmu Mark Markes prethodnog oktobra dobio je dijagnozu diplopije - stanja zbog kojeg ima duple slike. Njegov tim Repsol Honda objavio je da 28-godišnji Španac ide na redovne tretmane i da se za sada leči konzervativnim putem, koji ne uključuje odlazak ''pod nož''. Uzrok za ovaj problem sa vidom je paraliza četvrtog nerva na desnom očnom mišiću i zbog toga ''Grom iz Servere'' nije nastupio na trci za Veliku nagradu Portugalije na kraju prethodnog Mogo GP šampionata.

Markes je u prethodna dva meseca periodično posećivao doktora Sanćesa Dalmaua i njegov oporavak ide u pravom smeru, prema rečima lekara, pa će se sličnim ''konzervativnim'' metodama lečenje nastaviti i u narednim nedeljama. Repsol Honda navodi da problemi sa vidom ne sprečavaju Markesa da trenira i fizički se priprema za novu sezonu. Diplopija u nekim slučajevima može biti nagoveštaj komplikovanijih bolesti i uticati na ravnotežu, kretanje i čitanje, pa je razumljivo zbog čega su u Hondi izuzetno oprezni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes i Espargaro otkrili novi izgled Honde

 

honda 2022 102.jpg

 

Ekipa Honde predstavila je motor za novu sezonu Moto GP šampionata, tokom koje će njene boje ponovo braniti Mark Markes i Pol Espargaro. Model RC213V i dalje ima farbanje u stilu Repsola, glavnog sponzora japanskog tima, ali je pretrpeo male promene u odnosu na prethodne sezone. Prošla sezona bila je prepuna uspona i padova za vozače Honde, posebno za Markesa, koji je uprkos tome uspeo da se vrati posle teške povrede ruke, ali i završi je ranije zbog problema sa vidom. Osmostruki svetski šampion je tokom 2021. tri puta uspeo da se nađe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, ali je diplopija koju je iskusio posle pada tokom treninga čak dovela u pitanje nastavak njegove karijere. Srećom, španski motociklista se potpuno oporavio i vratio na motor, a izvesno je da će tokom predstojeće sezone za cilj imati osvajanje nove titule. U dosadašnjem delu karijere u kraljevskoj klasi, Markes je osvojio osam titula, upisao 59 pobeda i ukupno 99 puta se našao na podijumu, a takođe je 62 puta startovao sa pol pozicije.

 

S druge strane, pred Espargarom je druga sezona u japanskom timu, a u prvoj je došao do svog najboljeg rezultata u najjačoj kategoriji - drugog mesta u Mizanu, kao i prve pol pozicije. Isto kao Markes, šampionat je završio prerano, zbog povrede abdomena na poslednjoj trci sezone, zbog čega nije vozio na njoj. Honda će tokom ove sezone proslaviti 40. godišnjicu u šampionatu, a 28. sezonu saradnje sa Repsolom. Sa 15 titula, 452 podijuma i 183 podijuma, japanski tim je i dalje najuspešniji u istoriji motociklizma. Nova sezona Moto GP šampionata startuje Velikom nagradom Katara 6. marta i moći ćete da je pratite ekskluzivno na kanalima Sport Kluba. Pre toga najbolje motocikliste današnjice čekaju i testiranja u Indoneziji, od petka do nedelje.

 

 

Markes: Cilj mi je titula

 

Osmostruki svetski šampion Mark Markes rekao je da su ga testiranja u Maleziji naterala da shvati da ima veća očekivanja od predstojeće sezone, iako se do pre nekoliko nedelja činilo da možda neće ni biti spreman za njen početak.

 

honda 2022 101.jpg

 

Vozač Repsol Honde je poslednjih meseci imao probleme sa vidom, zbog čega je propustio sam finiš prošlogodišnjeg šampionata, a takođe je pod znakom pitanja bilo da li će nastaviti karijeru. Na njegovu sreću, španski motociklista se oporavio mnogo brže nego što je planirano, pa je dobio zeleno svetlo za povratak na motor.

''Pre dve nedelje cilj mi nije bila titula jer sam bio povređen i nisam trenirao. Ali, posle onoga što sam osetio u Maleziji, a to mi je bila poslednja provera, posle napornog dana sam shvatio da sam u redu i rekao sam sebi zašto da ne, ciljam titulu. Ako vozite za Hondu i morate da se borite za titulu. U timu su me dugo čekali posle svih problema, ispoštovali su me, a to je jedan od razloga zašto sam potpisao četvorogodišnji ugovor. U Hondi se osećam kao deo porodice, a zajedno imamo jedan cilj i to je borba za titulu već ove sezone'', rekao je Markes u razgovoru sa medijima posle prezentacije novog motora Honde.

 

Markes je tom prilikom istakao i da je tokom svog odsustva zbog povrede ruke, zbog čega je propustio kompletnu sezonu 2020, kao i početak prethodne, shvatio šta je zapravo postigao u prethodnom delu svoje karijere.

''Kada ste tako primorani da pauzirate shvatate šta ste postigli, osećate da je teško biti brz i konstantan na svim stazama, u svim uslovima, da ne dozvolite sebi da padate u nedelju. Počeo sam da razumem i analiziram kako sam to uradio jer sada shvatam da mi treba mnogo vremena i promena da bih to ponovio. Osećam da mogu do titule, ali sam daleko od toga da budem ubedljiv kao nekada. Biće zanimljivo, to je još jedna životna trka života, ali moram ponovo da dođem do tog posebnog osećaja'', naglasio je Markes. Španac je od početka karijere u kraljevskoj klasi u Hondi, sa kojojom se obavezao do kraja 2024. godine. Njegovom timskom kolegi Polu Espargaru ugovor ističe na kraju sezone, a Markes kaže da se neće mešati u to da li će tu ostati i duže. ''U prošlosti nisam gurao nikoga, niti sam blokirao nekoga. To nije moja odluka, već Hondina, a oni će pokušati da okupe najbolji tim, a ja ću poštovati tu odluku'', otkrio je osmostruki svetski šampion.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes nakon trke u Mudjelu ide ponovo na operaciju ruke,tako da se neće vraćati da vozi do kraja šampionata. Danas na kvalifikacijama opet je imao pad i kao što kaže ne oseća se komotno na motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes priznao da mu desna ruka nikada neće biti kao pre

 

honda 2022 01.jpg

 

Mark Markes je slomio desnu ruku na otvaranju sezone 2020. i kasnije propustio čitavu godinu usled tri operacije. Nakon povratka u šampionat 2021. i dalje je imao problema, pa je uprkos tome što je zabeležio tri pobede, odlučio da još jednom ode ''pod nož''. Četvrtu operaciju je imao ove godine, a zbog nje je propustio šest trka u MotoGP-u. Nakon povratka u septembru, Markes je osvojio pol poziciju u Japanu, u Australiji je osvojio stoti podijum u premijernoj klasi, a na kraju sezone je imao čak 57 poena više od sledećeg najbolje plasiranog vozača Honde.

 

U intervjuu koji je dao u novembru u Valensiji, Markes je rekao da mora da prihvati da će uvek imati određena ograničenja u desnoj ruci, uprkos tome što je fizički bolje nego pre dve godine. ''Teško je prihvatiti da ću morati da živim sa posledicama ove povrede, ali tako je. Ruka koja je operisana četiri puta nikada neće moći da bude kao pre. Određena ograničenja su, nažalost, tu. Moram da se naviknem na to i da probam da nedostatke nadoknadim na drugi način. Fokusiran sam na to kako da poboljšam svoju situaciju i kako da živim s njom.'' Španac se osvrnuo na odluku da se po četvrti put operiše. Kaže da je zadovoljan, jer ne bi mogao da podnese još jednu zimu u procesu oporavka. ''Doneo sam pravu odluku. Mentalno nisam bio spreman na još čekanja i još jedan proces oporavka tokom zimske pauze. Što se budućnosti tiče, videću hoću li imati dovoljno snage i mogućnosti da se borim za najviši plasman. Život je sada bolji, situacija se polako vraća u normalu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi mogao da se smiri i da ne forsira previše ko zna možda još neka titula. Teško da je to moguće forsiraće opet a telo više ne može da izdrži tako da je pitanje kad će opet imati ozbiljniji pad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...