Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Honda

Recommended Posts

Markes: Lekari su rekli tri meseca i nisam im verovao

 

marquez slika.jpg

 

Pred Veliku nagradu Japana vozač Repsol Honde i novi stari svetski šampion u motociklizmu Mark Markes je govorio o povredi ramena koja ga je između dve sezone primorala na operaciju i mukotrpan oporavak. Sada sličnu povredu kao Markes ima vozač LCR Honde Takaki Nakagami koji će zbog toga propustiti poslednje tri trke u ovogodišnjem šampionatu. Japanca ipak čekaju u ovoj ekipi naredne sezone i sa njim su potpisali novi ugovor, a na trkama u Australiji, Maleziji i Valensiji će ga menjati Žoan Zarko.

 

''Meni su lekari rekli tri meseca i nisam verovao u to, hteo sam da sve prođe za mesec ipo, ali na kraju je trebalo dva ipo meseca. Bilo je veoma dugotrajno. Moj savet za njega je da prati ono što doktori kažu i da im veruje da je to dugačak oporavak. Razgovarali smo u Tajlandu jer smo zajedno u kancelariji i malo je drugačija povreda'', rekao je Mark Markes koga povreda ramena uopšte nije sputala da dominira u ovogodišnjem šampionatu. Špancu je sada preostalo da se bori za titule u konkurenciji konstruktora i timova.

 

marquez.jpg

 

''Osećam se dobro i opušteno ali mentalitet je isti kao i u Tajlandu. Danas se i dalje trudimo naporno da dođemo do pobede u nedelju i mentalitet će biti isti kao i u poslednje četiri trke i probaćemo da se spremimo za 2020. na najbolji način. Ovde sam protiv Dovija prošle godine imao dobru borbu, na njegovu nesreću pao je na dva kruga do kraja ali i dalje će biti brz jer mu je ovo jedna od omiljenih trka. Što se tiče Kvartarara i on voli ovu stazu i on pokazuje sjajne vožnje i vozi veoma brzo ali ne smemo da zaboravimo Vinjalesa i Rinsa koji su takođe brzi'', kaže osmostruki svetski šampion.

Akcija na stazi Motegi počinje u noći između četvrtka i petka u 2 časa iza ponoći, a direktan prenos je na Sport Klubu 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco: Honda najmanje odgovara mom stilu

 

Lorenzo Honda.jpg

 

Vozač Repsol Honde Horhe Lorenco rekao je za Veliku nagradu Japana da mu je to bila najbolja trka otkako se vratio na stazu posle povrede. Lorenco je treću trku zaredom završio bez bodova, pošto je kroz cilj prošao kao 17. sa 40 sekundi zaostatka u odnosu na pobednika Marka Markesa, inače svog timskog kolege. Ranije tokom vikenda na stazi ''Tvin Ring Motegi'' petostruki svetski šampion je drugi slobodan trening opisao kao najbolji otkako je u padu u Asenu doživeo prelom pršljena, zbog čega je propustio četiri trke.

 

''Od Asena ovo mi je najbolja trka na Hondi. U drugom delu trke sam počeo da se igram sa motorom, da bolje kočim. Pronašli smo nešto što je učinilo da se boje osećam na motoru, ali je šteta što je takav slučaj bio pri kraju trke. U prvih deset krugova sam za po sekundu bio sporiji od Markesa. Razlika je i dalje velika, ali cilj mora da nam bude da imam dobar osećaj od starta. Moramo da razumemo stvari pred sledeću godinu, da pokušamo da napravimo motor koji bolje odgovara mojim potrebama i stilu. Postoji napredak, moramo ponovo da pogledamo podatke, ali mislim da ću istu šasiju koristiti u Australiji, pa ćemo videti šta će se desiti u petak'', naglasio je Lorenco.

 

Španac je u Hondu stigao na početku sezone i od tada mu je najbolji rezultat 11. mesto. Uprkos problemima, japanski tim je stao uz dvog vozača, uprkos tome što su mnogi povezali da je angažovanje Žoana Zarka u LCR Hondi na poslednje tri trke vid pritiska na Lorenca. Francuz će u italijanskom timu zameniti Takakija Nakagamija koji mora operaciju, a petostruki šampion priznaje da postoji osnova za mnogo oštriji pristup u timu, nego što je slučaj sada. ''Iz Honde su mogli oštrije da se ponašaju, pošto su rezultati loši. Svi čelnici tima su bili puni razumevanja i strpljivi sa mnom, kako u javnosti, tako i privatno. Jedino što mogu jeste da im se zahvalim'', istakao je Lorenco. Iako naglašava želju da ostane u Hondi do kraja dvogodišnjeg ugovora, španski motociklista ističe da nije siguran da tim može da napravi motor koji će odgovarati i njemu i Markesu. ''Ako do sada nisam uspeo da budem bolji, to nije zbog nedostatka napora. Honda je motor koji najmanje odgovara mom stilu. Znam da radimo na tome da rešimo problem u krivinama, ali ne znam da li je za Hondu moguće da napravi motor koji odgovara Markesu i drugi koji odgovara meni. Ako u budućnosti motor bude bolji i kompletniji, to će omogućiti svim vozačima da ga voze dobro, a to će biti dobro za sve'', rekao je Lorenco.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco o povlačenju: Netačno! Iznenađuju me te priče

 

188279-Horhe-Lorenco.jpg

 

Najnovije spekulacije su navodile da bi Horhe Lorenco mogao pred početak trkačkog vikenda u Australiji da objavi da više neće voziti u svetskom šampionatu u motociklizmu. Španac je međutim to demantovao i kazao je da će na ostrvu Filip imati normalni vikend. Horhe Lorenco ima najtežu sezonu u karijeri. Prelazak na Hondu sa Dukatija je išao veoma teško i adaptacija skoro nije ni počela, a on je morao da zbog povrede pršljena propusti nekoliko trka. Bivši svetski šampion je daleko od najboljih plasmana, a relativno skoro je rekao da mu Honda ne odgovara zbog stila vožnje.

 

''Iznenadilo me je kada sam došao ovde i počeli ste da me slikate, bilo je veoma čudno. Takođe sam iznenađen zbog spekulacija. Danas možete da spekulišet svuda, na četovima, Vacapu, forumima, internetu, neki pričaju i u padoku. Radi se o vašem mišljenju da li želite da poverujete da li je tačno ili ne. Kao što vidite, ja govorim potpuno su netačne spekulacije i imaću samo normalnu trku i probaću da napredujem u svom nastupu i u svojoj vožnji'', rekao je Horhe Lorenco.

 

Od kada se vratio posle povrede Lorenco je u Engleskoj imao najbolji plasman kada je zavšrio kao 14. Posle toga je bio na 20, 18. i 17. poziciji. Ostrvo Filip nije uvek odgovaralo Horheu Lorencu, ali će se on prisetiti godina iz nižih klasa kada je dva puta trijumfovao. ''Na toj stazi sam često imao problema u poslednje tri godine. Prošle nisam mogao da vozim, ali i na Dukatiju i na Yamahi je bilo teško. U prošlosti, u konkurenciji do 250 kubika mi je ovo bila jedna od omiljenih staza. Zašto ne bih povratio taj osećaj malo? Veoma sam radoznao da vidim šta će se dogoditi na ovom motociklu'', dodao je bivši svetski šampion.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aleks Markes uz brata u kraljevskoj klasi

 

markesi.jpg

 

Šampion Moto 2 kategorije Aleks Markes ipak će voziti od sledeće sezone u kraljevskoj klasi i to u timu u kojem već godinama titule osvaja njegov brat Mark. Ovu vest objavio je tim Repsol Honda.

Ekipa koju na stazi već šest godina predvodi Mark Markes u kraljevskoj klasi, ostala je bez drugog vozača Horhea Lorenca, koji je objavio povlačenje. Međutim, nije se dugo čekalo na njegovu zamenu. Iako je osvojio Moto 2 šampionat u petoj sezoni u ovoj klasi, mlađi Markes je najavio da će i narednu godinu voziti u ovoj klasi, a da će tek 2021. voziti u Pramaku. Sa druge strane, licitiralo se ko bi pored Marka mogao da bude drugi vozač i navodno je najbliži tome bio Joan Zarko. Ipak, dogodio se preokret, za mnoge ipak očekivan i braća Markes će makar u 2020. voziti jedan pored drugog, pošto je Aleks sa Repsol Hondom potpisao jednogodišnji ugovor. Pored titule u Moto 2 konkurenciji Aleks ima i titulu u Moto 3, baš kao i njegov brat, koji je u međuvremenu nanizao šest šampionskih lovora u kraljevskoj klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes operisan u Barseloni

 

Mark-Markes Brno.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, španski motociklista Mark Markes operisan je u sredu zbog problema sa dislokacijom desnog ramena koju je prvobitno doživeo tokom kvalifikacija u Maleziji. Osmostruki svetski šampion hirurškom zahvatu podvrgnut je na Univerzitetskoj klinici u Barseloni, a najvažnije je da je sve prošlo u najboljem redu. Vozač Repsol Honde je u Maleziji zbačen sa svog motora u drugoj krivini staze Sepang u finišu kvalifikacija kada je pokušao da prati Fabija Kvartarara iz Petronas Yamahe.

 

Činilo se da je izbegao povrede u tom incidentu, ali je tokom testiranja u Heresu u ponedeljak zadobio delimičnu dislokaciju kada se na čudan način prizemljio u šljunku. Markes je odmah potom prebačen u medicinski centar, gde je ustanovljeno da nema nikakvih povreda. Međutim, u međuvremenu se pojavila informacija da se Španac zapravo povredio u Sepangu i da je njegovo stanje pogoršao pad u ponedeljak. Za španskog motociklistu je to drugi problem sa ramenom drugu godinu zaredom. On je doživeo dislokaciju levog ramena tokom treninga pred početak prošle sezone, tokom koje se mučio sa tim problemom, da bi bio operisan po završetku testiranja. Današnja operacija bila je manje agresivna, nadovode u Hondi. Španac će u narednih 48 sati biti otpušten iz bolnice, a potom će započeti oporavak.

 

Naredna sezona Moto GP šampionata startuje Velikom nagradom Katara 8. marta, a sledeća testiranja na programu su od 7. i 8. februara na stazi Sepang u Maleziji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Netačno je da samo Markes može sa Hondom''

 

Mark-Markes valensija2019.jpg

 

Mark Markes je u 2019. godini osvojio četvrtu vezanu titulu šampiona sveta u MotoGP kategoriji. Za to vreme ostali vozači koji koriste Hondine motocikle imaju priličnih problema, pa se nameće zaključak da japanski proizvođač prilagođava mašinu isključivo Marku Markesu. Ove tvrdnje je pred kraj sezone iznosio i Horhe Lorenco poručivši da mu je bilo veoma teško da vozi Hondu kao i da je ona odlična za stil vožnje kakav ima Mark Markes. Rezultati Markesovih timskih kolega kao i vozača satelitskih Hondi nisu najsjajniji, pa se logično postavlja pitanje tim menadžeru Repsol Honde Albertu Puđu da li japanska fabrika favorizuje Markesa.

 

''Činjenica je da je u poslednjih 18 godina Honda osvojila 10 puta MotoGP titulu sa četiri različita vozača, Yamaha je osvojila sa dva, a Ducati sa jednim. Tako da možemo reći da je najlakše voziti Hondu. Sa njom su mnogi osvajali titule, Rosi, Hejden, Stoner i Markes. Ne znam šta drugi govore ali ne zanima nas to. Konačni rezultat tima nije samo do motocikla ili vozača već celokupne strukture. Tako da priča da Honda pobeđuje samo zbog Markesa nije tačna'', rekao je Puđ. Posle Danija Pedrose i Horhea Lorenca, kao i Breda Bindera koji je menjao Lorenca dok je ovaj bio povređen, četvrti kolega u garaži Marku Markesu za samo tri godine će biti njegov rođeni brat Aleks Markes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rejni: Kvartararo i Vinjales bolja opcija od Aleksa

 

199527-markes.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, legendarni motociklista Vejn Rejni rekao je da veruje da će odluka Honde da na mesto timskog kolege Marka Markesa dovede njegovog brata Aleksa više uticati na osmostrukog svetskog šampiona nego na novajliju. Posle odluke Horhea Lorenca da se povuče na kraju prošlodišnjeg šampionata, japanski tim je odlučio da dovede šampiona Moto2 kategorije na njegovo mesto. Od tada je glavna tema da li je Aleks zaslužio da bude Lorencov naslednik ili je doveden samo zbog želje njegovog brata. Ipak, Rejni smatra da je stariji od braće Markes taj koji može više da izgubi.

 

''Ne znam da je to bila prava odluka, pošto mislim da će Mark sada biti fokusiran na svog brata da bi se postarao da navikavanje protiče kako treba. Ranije Mark nije morao o tome da razmišlja. Morao je da razmišlja samo o sebi i tome koliko brzo može da vozi. Onda je mogao da ode da navija za svog brata kada se trkao na drugom motoru i u drugoj klasi. Sada je u garaži i to bi moglo da dovede do drugačijeg balansa, a to više da utiče na Marka, nego Aleksa'', rekao je Rejni. ''Aleks deluje kao normalan momak. Neće praviti veliki broj grešaka, čini mi se da ide korak po korak. Ali, pošto mu je brat tu, videće na kom nivou je taj motor i biće to interesantno. Ako se jedan brat povredi, to će uticati na drugog. Cela porodica je tu. Pričamo stalno o timu kao porodice, a ovo je zaista porodica - dvojica braće koji će se trkati zajedno na najvišem nivou motociklizma, u najboljem timu u padoku''.

 

Rejni je takođe istakao da bi više voleo da vidi Fabija Kvartarara ili Maverika Vinjalesa kao timskog kolegu starijeg Markesa. ''Voleo bih da vidim da neko pojuri Marka, da pokuša da ga svrgne i pokuša da ga izaziva za pobede od prvog trenutka. Kvartararo nije loša opcija, to bi bilo zabavno. Maverik se polako probija. Mislim da treba razmatrati najbolju trojicu-četvoricu i izabrati jednoga od njih. Nekoga ko se već borio sa njim'', naglasio je Rejni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aleks Markes predstavljen u Hondi, otkrio ciljeve za 2020. godinu

 

199569-aleks-markes.jpg

 

Aleks Markes je izjavio da mu cilj u narednoj sezoni da bude najbolji debitant MotoGP šampionata. Novi vozač Repsol Honde i aktuelni Moto2 šampion, koji je u timu zamenio Horhea Lorenca, će u 2020. voziti zajedno sa svojim rođenim bratom, šampionom premijerne klase. Nakon debija na Hondi RC213V, na post-sezonskom testu u Valensiji i na novembarskim testovima na Heresu, Markes je sada imao i svoje zvanično predstavljanje u bojama japanskog tima. Aleks je naglasio da još uvek ima dosta toga da nauči, ali je ponovio da glavni cilj ostaje naslov ''najboljeg debitanta'' u sezoni.

 

''To je moj prvi cilj u novoj sezoni, ali ne želim da razmišljam o pozicijama. U ovom trenutku sam fokusiran na to da razumem svoj motocikl i da sa što više samopouzdanja uđem u sezonu.'' 23-godišnjak će imati jedinstvenu situaciju, bar što se MotoGP šampionata tiče, a to je da će mu rođeni brat biti klupski drug. Mlađi Markes u tome vidi dosta prednosti, ali naglašava da će sa Markom biti i kolega i rival na stazi. ''To jeste poseban trenutak, ali ja ga gledam kao nešto normalno. Braća smo, ali smo i profesionalci. Imamo svoje ekipe sa kojima radimo, svako na svoj način. Za mene je prednost da u garaži imam šestostrukog svetskog šampiona jer mogu da naučim dosta od njega, da otkrijem neke tajne Hondine mašine.''

U borbi za najboljeg debitanta, Aleksu će rivali biti novi vozači fabričkog KTM-a i Tech3 tima, Bred Bajnder i Iker Lekuona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes: Oporavak komplikovaniji nego što sam očekivao

 

Mark-Markes 32.jpg

 

Mark Markes je i ove zime kao i prošle imao operaciju ramena, a iako je operacija bila manje ozbiljna nego prethodna rehabilitacija je jednako zahtevna. Prvi test MotoGP šampionata je početkom februara u Maleziji, a Mark Markes bi možda mogao da ga propusti jer oporavak posle operacije ramena ne ide kako treba. On je desno rame povredio na testu u Heresu i morao je na sličnu operaciju kakvu je imao pre godinu dana na drugom ramenu.

 

''Voleo bih da oporavak ide bolje jer je komplikovanije nego što se očekivalo. Prošle godine sam imao operaciju na levom ramenu i oporavak je bio drugačije. Sada je deovalo da će biti lakši i brži, ali nije'', rekao je Mark Markes. ''Nadam se da ću biti u formi i da ću moći da budem u Maleziji'', dodao je Markes koji će 4. februara biti na promociji nove Hondine mašine. Zajedno sa njim će voziti i njegov rođeni brat Aleks Markes. Mark kaže da će moći svom bratu da da adekvatne savete. ''Znamo da razdvojimo porodične stvari od profesionalne strane. Moraćemo da odvojimo ta dva. Radićemo na svojim stvarima i o svojim interesima. Čak i kod kuće ćemo pomagati jedno drugom da ostvarimo ciljeve''.

 

Hondini motocikli će biti otkriveni u Džakarti

 

Ekipa Repsol Honde će nove motocikle za predstojeću sezonu 2020. prikazati prvi put 4. feburara u prestonici Indonezije, Džakarti. Hondu će naredne godine osim višestrukog šampiona Marka Markesa voziti njegov rođeni brat Aleks koji stiže iz Moto2 kategorije i to kao šampion u toj klasi. Inače istog dana, 4. feburara je i poslednji dan prve runde testiranja u Maleziji. Testovi na stazi Sepang traju od 2. do 4. februara i na njima će voziti i Aleks i Mark. Zvanični test će biti i nedelju dana kasnije, od 7. do 9. februara takođe na stazi Sepang.

Mark Markes stiže kao svetski šampion i on dolazi umesto Horhea Lorenca. Posle objavljivanja da se iskusni Horhe povlači, samo 11 sati kasnije je 23-godišnji Markes imenovan za novog vozača šampionske Repsol Honde. On će želeti i da se pokaže kao najbolji novajlija u MotoGP klasi, a tu će mu konkurenti biti Bred Binder i Iker Lekuona. Što se tiče Marka Markesa on će juriti svoju devetu titulu šampiona sveta čime bi se izjednačio sa Valentinom Rosijem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes: Neću biti na 100% u Sepangu

 

Mark-Markes motegi.jpg

 

Aktuelni svetski šampion Mark Markes je i ove zime imao operaciju ramena, a zbog toga što se nije u potpunosti oporavio kaže da neće moći da da sve od sebe na prvom predsezonskom testiranju u Maleziji. Mark Markes je prošle zime imao operaciju na levom ramenu, a ove na desnom. Ovogodišnja operacija nije bila toliko komplikovana i situacija je bila manje ozbiljna, ali ipak oporavak ne ide kako je Španac planirao.

 

''Naravno rame u ovom trneutku nije u savršenom stanju, voleo bih da bude u boljem. Oporavak ide dobro i tačno je da ide sporije nego prethodne godine, jer je opreacija levog ramena bila komplikovanija i agresivnija međutim oporavak je i drugačiji. Neću biti na 100%, ali minimum 70% ili 60% na testiranju u Maleziji. Moj cilj je da budem na 100% u Kataru. Nije sigurno, ali na tom smo putu'', rekao je Mark Markes na ceremoniji Mundo Deportiva koji ga je proglasio za najboljeg sportistu 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Braća Markes predstavili Honde RC213V u Indoneziji

 

honda Markes.jpg

 

Mark Markes i njegov rođeni brat Aleks, predstavili su nove Honde RC213V u Džakarti pred prva službena testiranja u 2020. godini. Novi tandem Repsol Honde naišao je na toplu dobrodošlicu u prestonici Indonezije. Dvojici svetskih šampiona iz 2019. na prezentaciji su se pridružili Tošijuki Inuma, izvršni direktor Astra Honda Motorsa, Tecuhiro Kuvata, direktor rejsing programa i Alberto Puđ, menadžer Repsol Honde. Nakon što su osvojili rekordnu, 25. titulu među proizvođačima, u Repsolu smatraju da će u narednoj sezoni imati još jači tim, posle dovođenja šampiona sveta u Moto2 klasi. Ubeđeni su i da će od starta naredne sezone uvećati i broj pobeda u Moto GP, gde su takođe lideri sa 309 trijumfa.

 

''Srećan sam što sam ponovo u Indoneziji, atmosfera je uvek sjajna, kao nigde drugde i super je što smo baš ovde došli da pokrenemo našu novu mašinu. Testiranja su bitna kako bismo se na što lakši način vratili u ritam iz prošle sezone. Ovoj godini pristupamo kao i svakoj prethodnoj, sa punim fokusom i željom da ostvarimo najbolje moguće rezultate. Zajedno sa HRC i Repsolom, postigli smo neke neverovatne stvari i nastavak uspeha je za mene izvor motivacije..'', rekao je Mark Markes, šestostruki šampion sveta u Moto GP klasi. 

''Privilegija je biti deo porodice, pod zastavom Repsol Honde tima'', priznao je 23-godišnji Aleks. ''Prvi put kad sam kročio u garažu imao sam neki poseban osećaj. Shvatio sam da ću raditi sa ljudima iz najbolje ekipe na svetu i to je bilo dovoljno, samo po sebi. Predamnom je godina puna iskušenja i svestan sam da još puno moram da učim kako bih i na novom zadatku ispunio ciljeve.''

 

Braća Markes će od 7. do 9. februara započeti finalna testiranja na stazi Sepang, na kojoj će debitovati RC213V. Nova sezona Svetskog prvenstva motociklista počinje za vikend od 6. do 8. marta, pod svetlošću reflektora u Kataru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzbuna u Hondi: Markes možda mora na novu operaciju

 

honda Markes.jpg

 

Mark Markes će po saznanjima nekih medija morati na još jednu operaciju desnog ramena. On je ove zime već operisao rame ali oporavak po njegovom priznanju nije išao kako treba. Na kraju prošle sezone je Mark Markes imao operaciju na desnom ramenu, koja je bila slična onoj koju je imao i na prošlogodišnjoj zimskoj pauzi na levom ramenu. Iako je operacija bila manje invanzivna i manje komplikovana, oporavak nije išao kako je planirano pa ni Markes nije imao najbolje testiranje u Sepangu minulog vikenda. Sada portal Speedweek saznaje da bi Markes mogao ponovo na operaciju i da bi zbog toga mogao da propusti testiranja u Kataru od 22. do 24. februara. Takođe moguće je da neće voziti na prvoj trci u novoj sezoni 8. marta na istoj stazi.

 

Markesa više brine motor, nego njegovo stanje

 

Osmostruki svetski šampion Mark Markes rekao je da nije zadovoljan pojedinim aspektima svog novog motora, kao i da je više zabrinut za to da li će Honda biti spremna, nego on. Španac je u padu tokom Velike nagrade Malezije zadobio delimičnu dislokaciju ramena, koju je pogoršao na testiranjima u Heresu, zbog čega je morao da bude operisan. Upravo to je razlog što Markes nije potpuno spreman dočekao prva predsezonska testiranja na stazi Sepang, a posle prvog dana je sâm priznao da mu je stanje lošije nego što je očekivao. Pojavile su se i informacije da će morati na još jednu operaciju, ali se iz Honde za sada ne oglašavaju po tom pitanju. Do početka sezone vozače čekaju još samo tri dana testiranja u Kataru, a Markes priznaje da nije zadovoljan.

 

''Što se tiče mog fizičkog stanja naravno da bih želeo da je bolje, ali sam tokom ova tri dana video da iako nisam na nivou kojem želim mogu da budem brz. Čak sam imao i dobar ritam. Ali, više sam zabrinut zbog tehničke strane. Moramo da nastavimo da radimo, zbog novih stvari koje želimo da isprobamo nije sve jasno, neke nam daju boljitak, ali su vaši protivnici odgovor na to. Oni su napredovali, posebno Suzuki i Yamaha, što znači da mi moramo da nastavimo sa radom'', naglasio je Markes. Upitan da li misli da bi mogao da se bori za pobedu na prvoj trci da je ona odmah posle testiranja u Maleziji, vozač Repsol Honde je odgovorio: ''Teško je reći. Kada ima ostataka guma na stazi svi su brzi. Svi voze u istom ritmu. Rins je odradio dobar posao, Vinjales takođe, oni su najbrži. Ne osećam da sam mnogo daleko od njih posle 10 krugova, ali sada nisam spreman da izdržim 20''.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje Velikom nagradom Katara 8. marta, a poslednja testiranja na stazi Losail na programu su od 22. do 24. februara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes u Hondi do 2024. godine

 

honda Markes.jpg

 

Mark Markes i Repsol Honda će sarađivati čak do 2024. godine. Osmostruki svetski šampion je potpisao u četvrtak četvorogodišnji produžetak ugovora što je neobično za MotoGP jer se ugovori uglavnom potpisuju na dve godine. Poslednji put Mark Markes i Repsol Honda su ugovor potpsiali 2018. godine, a tada je dogovorena dvogodišnja saradnja. Ugovor Španca i japanske fabrike je isticao na kraju sezone 2020, a očekivano je bilo da se ova ''ljubav'' nastavi. Markes će ostati još četiri godine duže sa Repsol Hondom, a za razliku svih ostalih vozača koji uglavnom potpisuju dvogodišnje ugovore svetski šampion i jedan od najvećih motociklista svih vremena zaslužio je duplo duže produženje utovora.

 

 ''Veoma sam ponosan da objavim produžetak saradnje za sledeće četiri godine. Honda mi je dala mogućnost da stignem u MotoGP klasu sa fabričkim motociklom 2013. godine. Od prve sezone smo imali uspehe zajedno i veoma sam srećan što sam deo Hondine porodice. Honda mi daje samopouzdanje da nastavimo partnerstvo kako bismo stigli do zajedničkog cilja i kako bismo nastavili priču uspeha'', rekao je Markes po potpisivanju ugovora. ''Počeli smo razgovore pre nekoliko meseci i obe strane su htele da nastavimo da pobeđujemo. Jedinstven šampion zaslužuje jedinstven ugovor. Imam poverenja u ovom partnerstvo i želim da svi budu uključeni u ovaj uspeh'', rekao je predsednik Honde Jošišihe Nomura.

 

Markes će tako zaokružiti skoro deceniju sa Hondom, a ovaj produžetak saradnje je očekivan jer nikakvih spekulacija nikada nije bilo da bi Španac mogao da promeni fabriku. Iako mnogi misle da bi najveći motociklista svih vremena nekada morao da proba i drugu mašinu, Mark izgleda nema nameru da napravi grešku kakvu su pravili Valentino Rosi i Horhe Lorenco odlaskom iz fabrike koja im je donosila najveće uspehe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes: Zvao i Dukati, srce izabralo Hondu

 

190510-honda moto gp.jpg

 

Osmostruki svestki šampion Mark Markes potpisao je četvorogodišnji ugovor sa Hondom, ali je ispričao da je imao ponudu i da pređe u Dukati. U razgovoru za Sky Sport Italia, Mark Markes rekao je da mu je Dukati ponudio ''transfer'' pre nego što je potpisao novi ugovor sa Hondom. Markesova izjava stiže nakon što je Maverik Vinjales obelodanio da je i sam imao ponudu Dukatija pre nego što je produžio saradnju sa Yamahom. Još uvek se čeka potvrda Dukatija ko će voziti fabričke motorse u sezoni 2021.

 

Markes je za italijanski Sky Sport govorio i o tome kako je došlo do toga da u Hondi dobije ugovor na čak četiri godine.

''Ideja je potekla od Honde. Iskreno, ja o tome nisam ni razmišljao. Ali, počeli smo da razgovaramo i svima je bilo jasno da je to dobitna kombinacija za obe strane. Malo je timova kakav je Honda u sportskom smislu. Verovali su u mene od početka, a sada prvi put u istoriji našeg sporta imamo četvorogodišnji projekat. Na kraju ćemo videti da li smo bili u pravu. Kada sam pitao ko će mi biti partner, rekli su mi da je moje samo da mislim na pobede'', rekao je Markes. Španac je prokomentarisao i ono što često govore ljubitelji Moto GP - da ga nikada neće videti na nekom drugom motoru: ''Imam 27 godina i ugovor na četiri godine. Nikad se ne zna. Znam da ljudi govore da moram da se okušam i pobeđujem i na drugom motoru, ali odluku sam doneo slušajući svoje srce. Saslušao sam i ponudu Dukatija, ali Honda ima projekat koji me sa sportske strane privlači. U momentu kada je ta ponuda stigla rekao sam ne, ali niko ne zna šta donosi budućnost'', zaključio je Markes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Espargaro u Hondi? Još ništa nije potpisano

 

189801-Pol-Espargaro.jpg

 

Vozač ''KTM Racing''-a Pol Espargaro poslednjih dana se dovodi u vezu sa Repsol Hondom, ali tim menadžer japanske ekipe Alberto Puđ negira da je dogovor postignut. Kako podseća Sport Klub, već neko vreme se zna da Mark Markes ima ugovor sa Repsol Hondom do 2024. godine, dok njegovom bratu Aleksu on ističe na kraju ove sezone, čiji početak je odložen zbog pandemije koronavirusa.

 

Informacije da bi Espargaro mogao da postane Markesov timski kolega još pre prve trke ovogodišnjeg Moto GP šampionata došle su kao šok, posebno jer to otvara brojna pitanja gde će ostali završiti dogodine. Međutim, Puđ kaže da niko osim osmostrukog svetskog šampiona ima ugovor sa Hondom posle ove sezone. ''Honda uvek razmišlja o sadašnjosti i budućnosti svoje strukture, od nižih kategorija do kraljevske klase. Zbog okolnosti u kojima smo, ova sezona se ne razvija kao što smo navikli, ali to ne znači da Honda ne nastavlja svoj plan o najboljoj budućnosti za sve svoje vozače. Nismo potpisali ni sa kim ugovor osim onoga što je već objavljeno'', istakao je Puđ. Pored braće Markes, pod ugovorima za ovu sezonu sa Hondom su i vozači LCR Kal Kračlou i Takaki Nakagami. Prvi čovek italijanskog tima Lučio Čekinelo izrazio je želju da zadrži obojicu, ali za sada ništa nije dogovoreno.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat bi trebalo da počne dvema trkama u Heresu u drugoj polovini jula, a kalendar će biti poznat naredne nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda potvrdila dolazak Espargara

 

Pol-Espargaro.jpg

 

Pol Espargaro potpisaće dvogodišnji ugovor sa Hondom, potvrđeno je u ponedeljak. Japanska ekipa je saopštila i da je produžena saradnja sa Aleksom Markesom do kraja 2022. U ponedeljak su se obistinala pisanja da će Espargaro posle četiri godine da napusti KTM rejsing i pređe u Hondu. Kako se navodi u saopštenju japanskog tima, Espargaro će potpisati dvogodišnji ugovor, a u timu će biti uz Marka Markesa.

 

Istog dana potvrđeno je da će Aleks Markes naredne sezone voziti za LCR Hondu. Mlađi Markes dobio je ugovor do kraja 2022. godine. ''Ponosam sam što sam produžio ugovor. Honda mi je dala priliku da se takmičim u Moto GP. Želim da zahvalim svima na poverenju. Sada želim da pružim svoj maksimum ove sezone'', rekao je Aleks. Iz Honde su saopštili i da će Kal Kračlou napustiti tim pošto mu istekne ugovor na kraju ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Espargara su najavili dolazak, jedino za mladjeg Markeza se nije znalo ali sredio bata. Šteta za Kračloa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes: Vreme je da zabavimo svet

 

184491-Marc-Marquez.jpg

 

Vozač Repsol Honde i osmostruki svetski šampion u motociklizmu Mark Markes kaže da je red na MotoGP vozače da olakšaju ljudima ovo teško vreme. Najbolji motociklisti sveta će to uraditi već predstojećeg vikenda. Od petka tačnije počinje Velika nagrada Španije nezvaničnim treninzima, a svoj pohod na devetu titulu šampiona sveta Mark Markes će probati da počne pobedom kod kuće na stazi ''Anhel Nieto'' u Heresu.  

 

''Želim da se zahvalim svima koji su pomogli i radili u ovim teškim i čudnim vremenima. Sada je vreme da se mi vratimo na posao i da napravio šou i da zabavimo sve širom sveta, da im damo malo uzbuđenja u ova teška vremena. Heres je staza koju dobro poznajem i test će biti važan jer iako smo uspeli da vozimo motokros i da održavamo formu ništa se ne može porediti sa MotoGP motociklom. Moramo da adaptiramo naš rad i da ostanemo bezbedni i zdravi ali sam uzbuđen da vidim tim ponovo i da vozim Hondu'', kazao je Mark Markes.

 

Mark će ovu sezonu voziti sa bratom Aleksom koji već ide iz Repsol Honde a da je u nju maltene jedva i došao. Njega u 2021. godini menja Pol Espargaro. ''Biće malo drugačiji vikend, ali mislim da kada počnemo sa radom na stazi naš fokus će se prebaviti i možemo da napredujemo na dobar način. Ključ je da idemo polako da budemo realni i naravno da sam uzbuđen. Sanjao sam da budem na startu MotoGP trke od kada sam bio klinac'', rekao je Aleks Markes. Braća Markes će inače nositi kacige na kojima će odati počast svima onima koji su tokom najgorih dana pandemije koronavirusa radili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda ne menja Marka, upitnik pored Kračloua i Rinsa

 

Mark-Markes aus2019.jpg

 

Honda neće menjati povređenog Marka Markeza za Veliku nagradu Andaluzije u Heresu, koja je na programu već narednog vikenda. Iako će aktuelni šampion propustiti drugu trku sezone, zbog teškog pada i loma nadlaktice u završnici španskog Gran prija voženog u nedelju, čelnici Honde odlučili su da ne popune upražnjeno mesto u ekipi, zbog eventualnih bodova za SP konstruktora.

 

Danas je objavljena i vest da bi Mark Markes trebalo da se vrati na stazu već na Velikoj nagradi Češke u Brnu, koja je na programu prvog vikenda avgusta, pod uslovom da mu nije ozbiljnije oštećen nerv u nadlaktici, što će se ustanoviti tokom sutrašnje operacija. To je najavio doktor Ćavijer Mir, koji će i operisati šestostrukog šampiona sveta u Moto GP klasi. Po saznanjima sajta Motosport, Repsol Honda će imati samo jednog vozača na drugoj trci u Heresu, Markovog mlađeg brata Aleksa Markesa. Zanimljivo je i to da će Mark prvi put propustiti trku Moto GP šampionata, od kada je član ''elitne divizije''.

 

Za sada je nepoznato i to da li će LCR Honda zameniti Kala Kračloua, koji će u utorak operisati slomljeni zglob, posle pada na nedeljnoj ''warm-up'' sesiji. Pobednik tri trke u Moto GP šampionatu, proći će detaljne lekarske preglede do prvih treninga, iako je on sam najavio da će voziti trku u nedelju, a zanimljivo je i to da su ga organizatori najavili na konferenciji za novinare, koja je na programu u četvrtak. Neizvesnost će vladati i u ekipi Suzukija, koja čeka rezultate pregleda povređenog levog ramena Aleksa Rinsa, koji je pao u kvalifikacijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Markes ponovo operisan

 

markes op.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Mark Markes u ponedeljak je ponovo operisan pošto je otkriveno da je titanijumska ploča, koja je korišćena za fiksiranje desne nadlaktice, pretrpela oštećenja. Markes je prvi put operisan 21. jula, jer je prethodno doživeo prelom nadlaktične kosti na stazi u Heresu. U ponedeljak je ponovo morao da bude podvrgnut hirurškoj intervenciji u Barseloni.

 

''Prva operacija je bila uspešna, ali nismo očekivali da ploča koju smo koristili neće biti dovoljna. Zbog stresa u operisanom području došlo je do oštećenja, tako da je titanijumska ploča uklonjena i zamenjena novom. Mark nije osećao bol tokom ovog perioda. Sledio je savete lekara i radio je u skladu sa svojim osećajima. Sada moramo da sačekamo 48 sati da bismo znali koliko će trajati period oporavka'', poručio je doktor Ćavijer Mir. Markes je zbog povrede propustio prve dve trke u šampionatu Moto GP. Planirano je bilo da se na stazu vrati u Brnu, ali sada ni to nije izvesno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bradl vozi umesto Markesa u Brnu

 

bradl motogp.jpg

 

Štefan Bradl biće u timu Repsol Honde za Veliku nagradu Češke, pošto Mark Markes zbog povrede neće moći da vozi u Brnu. Aktuelni šampion je u ponedeljak drugi put operisan, pošto je otkriveno da je titanijumska ploča, koja je korišćena za fiksiranje desne nadlaktice, pretrpela oštećenja. Zbog toga će morati da propusti narednu trku. Iz Honde su u utorak saopštili da će ga zameniti Štefan Bradl.

''Želim Marku brz oporavak. To što je pokušao da vozi drugog vikenda u Heresu pokazuje da ima duh pravog šampiona'', rekao je nemački vozač. ''Radujem se što ću ponovo voziti Hondu. Zbog pandemije koronavirusa nismo imali vremena da uradimo testiranja, pa će mi biti potrebno neko vreme da se naviknem na vozilo i Moto GP ponovo. Ovo je izazov koji jedva čekam, uvek je čast voziti za Hondu i drago mi je što ću moći da pomognem timu''.

 

Trka u Brnu na programu je narednog vikenda, a moći ćete da je pratite na Sport Klub kanalima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...