Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Moto GP: Povratak Suzukija

Recommended Posts

Brivio iz Suzukija u Formulu 1?

 

 

Davide Brivio, čovek koji je Suzukiju doneo uspeh u Moto GP šampionatu u 2020. navodno bi mogao da pređe u Formulu 1 i to u Alpin F1 tim.

Italijan je u Moto GP stekao veliki ugled radeći u Yamahi i Suzukiju, a u sada sajt Autosport najavljuje da bismo uskoro mogli da ga vidimo u Formuli 1. Iako nema zvanične potvrde da će se Brivio rastati sa Suzukijem, nekoliko izvora tvrdi upravo to uz najavu da ga čeka pozicija u Alpini. Brojne su spekulacije da Alpin u celom procesu ribrendinga i rekonstruisanja tima pravi promene i u upravi, pa bi tako navodno sadašnji šef tima Kiril Abitebol mogao da dobije drugu funkciju. To bi dalje moglo da znači da izvršni direktor Marćin Budkovski preuzima ulogu šefa tima, a Brivio bi potencijalno u toj priči mogao da dobije neku vrstu izvršnog šefa.

Renault nije želeo da komentariše bilo šta od ovih navoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ 

 

Davide Brivio zvanično napustio Suzuki

 

Davide Brivio je zvanično napustio Suzuki, potvrđeno je. U saopštenju se ne navodi gde će nastaviti karijeru, ali se dodaje da to neće biti Moto GP šampionat. Italijan je od 2013. godine bio šef tima Suzukija, od kojeg se oprostio posle sezone u kojoj je Đoan Mir postao šampion.

 

''Novi profesinalni izazov se odjednom pojavio i na kraju sam odlučio da prihvatim tu ponudu. Bilo je teško prelomiti. Najteže je napustiti ovu fantastičnu grupu ljudi. Tužan sam zbog toga, ali sam istovremeno izuzetno motivisan zbog novog izazova koji je sada ispred mene. Čeka me potpuno novo iskustvo'', rekao je Brivio. ''Đoan je titulom ostvario moj san, kao i san svih ljudi koji su radili u Suzukiju. Želim svima sve najbolje i nadam se da će u budućnosti imati još bolje rezultate. Uvek ću biti navijač Suzukija''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rins: Mir mi je glavni rival, Mark zna da krije kako je…

 

202415-Aleks-Rins.jpg

 

Vozač Suzukija Aleks Rins rekao je da mu je ambicija ove sezone da se bori za titulu, posebno jer je njegov tim pokazao da je šampionski prošle godine sa Đoanom Mirom. Španski motociklista je tokom prošlogodišnjeg Moto GP šampionata imao mnogo uspona i padova, ali je na kraju zauzeo treće mesto, iza Mira i Franka Morbidelija iz Petronas Yamahe. Rinsovu sezonu obeležila je i povreda ramena koju je zadobio u kvalifikacijama za prvu trku u Heresu, kada nije pustio svoj motor jer bi on nastavio dalje i udario pravo u Džeka Milera, koji je izleteo na istom delu staze.

 

''Veoma dobro sam, ne mogu da dočekam testiranja i prvu trku. Nažalost, ne idemo u Sepang na testiranja, što mi je posebno žao jer nismo vozili prošle godine. Imao sam tu sreću da ne zakačim koronavirus, uzbuđen sam, vredno treniram, malo u teretani, malo na motokros i serijskim motociklima'', rekao je Rins na onlajn brifingu sa novinarima kojem je prisustvovao i Sport Klub. Zbog koronavirusa još nije poznato kako će zapravo izgledati ovogodišnji kalendar. Trenutno je planirano da sezona počne dvema trkama u Kataru, od kojih je prva zakazana za 28. mart, a prethode im jedina predsezonska testiranja na stazi Losail. Ipak, spekuliše se da bi sve to moglo da bude otkazano.

 

''U ovom trenutku ne znamo odakle ćemo krenuti, čini se da nas prva akcija čeka u Heresu. Ako ne budemo vozili u Kataru, počećemo u Portimau, ali videćemo tek. Bilo bi bolje da imamo predsezonska testiranja u Evropi, u svakom slučaju, biće ovo još jedna čudna sezona. Videćemo šta možemo, svakako ćemo dati 100% od sebe'', naglasio je Rins, koji se ovih dana sprema za novu sezonu u Portimau, zajedno sa Albertom Arenasom, a očekuje se da će im se za koji dan pridružiti i kompletna Akademija Valentina Rosija.

 

Između dve sezone Suzuki je ostao bez šefa tima, pošto je Davide Brivio preuzeo funkciju trkačkog direktora tima Alpin, naslednika Renoa, u Formuli 1. Rins je istakao da, iako je bio šokiran Briviovim odlaskom, to neće mnogo uticati na tim. ''Dan pre nego što je objavljeno, Davide me je pozvao da mi kaže da odlazi. Pomislio sam da je šala, ali kada sam shvatio da je istina bio je to šok za mene. Ipak, to je njegova odluka. Izgleda da Suzuki ne želi da postavi jednu određenu osobu na njegovo mesto, a ako je takav slučaj to znači da je i najbolje za tim. Nije tako lako brzo izabrati jednog tim menadžera. Situacija u timu je odlična, verujem da će tako i ostati. Meni lično će Davide nedostajati jer smo mnogo razgovarali, šalili smo se, ali mi je i davao savete. Nadam se da će nas posetiti na nekim trkama, znam da će imati obaveze, koje su paralelne sa našima, ali želim mu sreću'', istakao je Španac.

 

Na pitanje da li bi da je ranije znao za Briviov odlazak doneo drugačiju odluku po pitanju ostanka u Suzukiju, Rins je rekao:

''Ostao bih i da sam tada znao. Suzuki je moj tim, a Brivio nije ni morao mnogo da razmišlja jer kada Formula 1 pozove, i to veoma dobar tim, zna se kakav je odgovor''.

Što se tiče povrede koja ga je mučila tokom prošle sezone, čini se da je ona prošlost i da će Rins biti spreman za okršaje koji ga čekaju na stazi. A kada dođe vreme za to ima jasan cilj pred sobom. ''Sada sam u boljoj poziciji nego prošle sezone, stabilniji sam. Spreman sam, a naš cilj mora da bude borba za titulu. Prošle godine smo bili blizu, ali ju je moj tim svakako osvojio. Moji rivali su bili sjajni, nivo je bio visok, videli smo mnogo različitih pobednika, a to što smo vozili po dve trke na istim stazama doprinelo je tome da bude neizvesno, posebno drugog vikenda. Sada ću da pokušam sitnice koje prošle godine nisu funkcionisale, to iskustvo je važno, ali to su ipak samo trke. Trudiću se da manje rizikujem jer se čini da je situacija sa koronavirusom sada gora, šteta je što neće biti publike i padok je prazan, ali je tako najbolje u ovom trenutku'', otkrio je Rins.

 

Rins je takođe naglasio da vrlo dobro zna kakva ga konkurencija čeka, a osvrnuo se i na to što se ne zna da li ćemo uopšte Marka Markesa ove godine videti na stazi. ''Ne znamo u kakvom je Mark stanju, mnogo se priča o tome, ali do poslednjeg trenutka niko neće ni znati kakvo je njegovo pravo stanje. U prošlosti je znao da krije kako je, tako da ćemo videti. Što se tiče rivala, rano je sada proceniti, ali verujem da će mi glavni biti Đoan, osvojio je titulu prošle godine i pokušaće da je zadrži, a ja ću dati sve od sebe da ga pobedim'', rekao je Rins.

Ovogodišnji Moto GP šampionat trebalo bi da startuje 28. marta Velikom nagradom Katara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Đoan Mir neće ''1'' na svom motociklu

 

Djoan-Mir 2020 chp.jpg

 

Aktuelni svetski šampion Đoan Mir je rešio da zadrži svoj broj ''36'' u 2021. godini. On kao svetski prvak po tradiciji jedini ima mogućnost da u sezoni u kojoj brani titulu vozi sa rednim brojem jedan.

Mir je svoju titulu uzeo nakon što je iz čitave sezone maltene odsustvovao Mark Markes, a zatim je vozač Suzukija na vreme potukao sve rivale. Tako je zaradio pravo da njegov Suzuki SKX-RR nosi broj jedan, ali će Mir ostati sa svojim voljenim brojem 36.

 

''Više nego išta taj broj predstavlja naporan rad. Želim da nastavim ovakvim načinom rada i da dođem do prilike da osvojim još titula. Možda ako to uradim opet nosiću broj jedan. Sada sam veoma srećan sa ovom odlukom i želim da se zahvalim navijačima na podršci'', rekao je Mir. On kaže da je ovo bila teška odluka i da je mnogo o njoj razmišljao. ''Postoje koristi u oba slučaja, na jednoj strani imaš priliku da koristiš broj jedan na motoru i to je nešto što si zaista zaslužio i takođe izgleda veoma kul! Međutim ''36'' mi je mnogo značio kroz godine. Kao da je deo mene i zato hoću da nastavim sa njim'', dodao je Mir.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir i Rins ''otkrili'' novi dizajn Suzukija

 

Suzuki-GSX-RR 03.jpg

 

Aktuelni Moto GP šampion Đoan Mir i njegov timski kolega Aleks Rins otkrili su novi dizajn Suzukija za predstojeću sezonu. Suzuki je poslednji tim koji je prezentovao novi motor, a prekrivač sa modela GSX-RR Suzukija skinuli su Đoan Mir i Aleks Rins, uoči početka zvaničnog testiranja u Kataru. Glavna vizuelna razlika je uključivanje novog sponzorstva Monster Energy.

 

Suzuki-GSX-RR 02.jpg

 

''Zaista sam srećan što imam novog partnera, koji će sa nama početi ovo izazovno putovanje'', rekao je vođa Suzukijevog novog projekta Shiniči Sahara i dodao: ''Nadam se da će naša nova mašina izgledati mnogo jače i hladnije''. Mir je prošle godine započeo svoju drugu sezonu u kraljevskoj klasi bez pobedničkog postolja, ali se na kraju upisao u istoriju Suzukija osvojivši prvu titulu za taj tim od 2000. godine. Rins se vratio na stazu posle iščašenja i preloma ramena na prvoj trci sezone u Heresu i slavio je u Aragonu. Šampionat je završio na trećem mestu.

 

Mir: Nije još vreme da nosim jedinicu

 

Šampion kraljevske klase Đoan Mir rekao je da želi da se bori za odbrani titule, ali da je glavni cilj njegovog tima da zapravo napreduje u kvalifikacijama.

 

211954-Djoan-Mir 01.jpg

 

Mladi Španac je prošle sezone stigao do trona i Suzukiju doneo prvu titulu posle dve decenije. Mir je titulu osvojio zahvaljujući konstantnosti, iako mu je ona i te kako falila u kvalifikacijama, što ga je kasnije i koštalo u pojedinim trkama.

 

''Moj glavni cilj, kao i mog tima, jeste napredak u kvalifikacijama. Već znamo da smo u trkama dovoljno brzi, ali ako imate bolju poziciju na startu jasno je da vam je lakše da se borite za podijum ili pobedu. Moramo da napredujemo na tom polju i zbog toga želim da se fokusiram na testiranja, da bih mogao da napravim korak napred'', rekao je Mir na prezentaciji Suzukija. ''Ove godine sam se spremao bolje nego prethodne, fizički se osećam dobro, imao sam vremena da se odmorim i treniram. Uživam u ovom trenutku jer volim period pred početak sezone i mogu da pokušam da budem što spremniji. Ali, i jedva čekam početak, uz novu motivaciju, i da započnem borbu za titulu ponovo i da vozim dobro kao prošle godine''.

 

Mir je ranije istakao da se ne oseća kao favorit pred ovogodišnji šampionat, već samo kao onaj kojeg će svi želeti da pobede. A što se tiče rivala koji će želeti da ga svrgnu sa trona, jasno je ko se izdvaja. ''Smatram da će Morbideli biti jak protivnik, ali je teško izdvojiti favorite. Ako bude dobro, Marka će biti teško pobediti, a isto važi i za mog timskog kolegu Aleksa. Moraćemo da se postaramo da obojica budemo na visokom nivou, da ohrabrujemo jedan drugog, a to će prirodno dovesti i do napretka motora, takođe. Prošle sezone smo se borili na svakoj trci kao da je poslednja i davali smo svaki put 100 odsto od sebe'', naglasio je Mir.

 

Iako je imao priliku da promeni broj na motoru i umesto 36 na svoj Suzuki stavi jedinicu, mladi španski motociklista je odlučio da to ne učini. Upitan da objasni razloge, odgovorio je:

''Gledajući u budućnost smatram da moj rad nije gotov. Nadam se da ću jednog dana nositi broj jedan, ali sada nije vreme. Imam 23 godine i smatram da nije pravo vreme. Ako jednog dana osvojim titula kao Markes ili Rosi, osam ili devet, ako bude moguće to postići, promeniću broj. Broj 36 predstavlja vredan rad, a broj jedan hvalisanje. Želim da nastavim da pobeđujem, da se borim, to je nešto što je u mom karakteru, ne želim da se opustim ili odustanem''.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje 28. marta Velikom nagradom Katara na stazi Losail, gde su u subotu počela predsezonska testiranja.

Ekskluzivni prenosi tokom cele sezone čekaju vas na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki u Moto GP šampionatu do 2026. godine

 

Suzuki-GSX-RR 02.jpg

 

Suzuki je potpisao ugovor o učešću u Moto GP šampionatu u periodu od 2022. do 2026. godine, prenosi Sport Klub. Dogovor je postignut sa Dornom, korporacijom koja vodi takmičenje najbržih svetskih motociklista. U skladu sa tim Suzuki će raditi na razvoju svog fabričkog tima poznatog kao ''Tim Suzuki Ekstar''.

 

Suzuki je na trkačke staze širom sveta ušao 1960. kada je kao tim učestvovao na legendarnom ''Turist trofeju'' na ostrvu Man. Prošle godine japanski brend iz Hamamacua proslavio je 100 godina postojanja i 60 godina na trkačkim staza širom sveta. Poseban podsticaj daljem razvoju Suzukija dali su uspesi ostvareni prošle godine u Moto GP šampionatu. Đoan Mir je osvojio titulu, dok je Aleks Rins stigao do trećeg mesta u generalnom plasmanu. Objedinili su titule u konkurenciji vozača i timova.

 

Pre Suzukija ugovore su potpisali KTM, Dukati, Yamaha i Honda. Čeka se samo još Aprilija, koja ima rok do maja da se izjasni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mir: Ne dajem ni pet para na kritike

 

211954-Djoan-Mir 01.jpg

 

Vozač Suzukija nije pobedio niti na jednj trci u 2021. i osvojio je samo šest podijuma na putu do trećeg mesta u generalnom plasmanu. Na kraju, imao je 70 bodova manje od osvajača titule Fabija Kvartarara. Mir je bio sputan nedostacima svog GSX-RR, koji se pokazao znatno slabijim u odnosu na mašinu koji je osvojila šampionat 2020. Pričajući o nedavno završenoj sezoni, Mir je naglasio da je izvukao sve što je mogao iz GSX-RR, ali da jednstavno nije mogao ništa više da postigne.

 

''Tačno je da nisam pobedio, ali ono što niko ne može da kaže je da nisam dao 100% sebe i motocikla'', rekao je Mir. ''I dalje sam zaista razočaran, ali ću mirno spavati jer znam da nisam mogao bolje. Ako mi neko veruje, dobro. Ako neko kaže da sam imao najgoru odbranu titule u istoriji, opet dobro. Ali mene iskreno nije briga ni za te ljude, ni za njihove komentare.''

 

Situacija u timu je takođe uticala na Suzukijevu sezonu. Tu mislimo na dolazak dugogodišnjeg menadžera tima, Davida Brivija, koji je ekipu napustio uoči predsezonskih testova. Suzuki nije direktno zamenio Italijana, ali se svi slažu da ekipa nije imala to zajedništvo. Međutim, Mir veruje da će Suzuki ''biti snažniji'' u budućnosti na osnovu onoga što je naučeno tokom 2021. ''Mislim da ćemo iz ove situacije moći mnogo toga da naučimo. Prvenstveno da je teško pobediti na MotoGP trci. Morate da učinite i više od svojih mogućnosti da biste osvojili titulu. I to se ne odnosi samo na vozače, već i na sve ljude unutar tima.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki ipak napušta MotoGP na kraju sezone 2022.

 

224478-djoan-mir.jpg

 

Suzuki će nakon sedam godina od povratka u premijernu klasu, napustiti MotoGP šampionat na kraju sezone. Japanski proizvođač je bio stalan deo šampionata tokokm ere 500 kubika, dok su titule osvajali Beri Šin, Marko Lukineli, Franko Unčini, Kevin Švanc i Keni Roberts junior. Suzuki je nastavio da se takmiči i u MotoGP eri, ali se povukao na kraju 2011. usled finansijskih poteškoća, dok je u toj sezoni boje tima branio samo Alvaro Bautista. U narednim godinama je kompanija radila na novom projektu, a u šampionat se vratila 2015. Prva pobeda je usledila 2016. godine, kada je Maverik Vinjales pobedio na Silverstounu. To je bio prvi trijumf za Suzuki još od 2007. godine. 2020. je nakon dve decenije, Đoan Mir osvojio naslov prvaka za japanskog proizvođača.

 

Prema dostupnim informacijama, čelnici Suzukija su okupili sve članove MotoGP tima u ponedeljak i saopštili im odluku o napuštanju šampionata na kraju godine. Sama odluka je šok za sve poznavaoce moto sporta, a uskoro bi trebalo da stigne i zvanično saopštenje. Šokantna najava će i te kako uticati na budućnost Đoana Mira i Aleksa Rinsa. Ako je verovati informacijama koje stižu iz MotoGP padoka, Mir će preći u Hondu, gde će zameniti Pola Espargara. S druge strane, Rinsova budućnost je neizvesna. I jednom i drugom je ugovor isticao na kraju godine, a Mir je još tokom predsezone izrazio nameru da nastavi saradnju s timom. Rins je nakon trke u Portugalu izjavio da pregovara o novom ugovoru za 2023. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki i zvanično potvrdio odlazak iz MotoGP-a

 

suzuki-tim-motogp.jpg

 

Suzuki i Dorna su postigli dogovor o raskidu učešća japanske kompanije u MotoGP-u od naredne sezone. Nakon Suzukijeve bombe o napuštanju premijerne klase, sada je taj potez dobio svoj zvanični rasplet. Suzuki će takođe napustiti World Endurance šampionat, koji je tokom poslednjih sezona doneo dosta uspeha poznatom brendu.

 

''Suzuki Motor Corporation i Dorna su postigli dogovor o raskidu ugovora o učešću kompanije u MotoGP šampionatu. Istovremeno, Suzuki će okončati svoje prisustvo i u EWC kategoriji'', stoji u saopštenju. ''Nastavićemo da se trkamo u pomenuta dva takmičenja u nastavku 2022, a naši vozači će dati sve od sebe da postignu što bolje rezultate. Želimo da se zahvalimo svim navijačima na podršci koju smo dobijali tokom proteklih godina.'' Suzuki je naveo finansije kao glavni razlog napuštanja šampionata. Đoan Mir je pre samo dve godine doneo Suzukiju naslov MotoGP šampiona, a sada proizvođač napušta najjaču klasu po drugi put za nešto više od decenije. Na svu sreću, ovakva odluka Suzukija nije uticala na ostanak dvojice vozača u MotoGP-u, a kako stvari stoje obojica će u Hondu.

 

''Odlučili smo da napustimo MotoGP i EWC i da sredstva usmerimo na druge projekte. Moto sport je uvek bio pun izazova, a iskoristićemo bogato iskustvo iz ove dve klase na dalji razvoj tehnogije i održivosti'', poručio je Tošihiro Suzuki, predsednik kompanije. ''Želeo bih da se zahvalim svim navijačima, akcionarima i entuzijastima koji su nas podržavali. Nastavićemo da podržavamo Aleksa Rinsa, Đoana Mira, Suzuki Ecstar i Yoshimura SERT Motul timove u nastavku sezone. Još jednom, hvala na svemu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki svom heroju poklonio unikatnu Hayabusu

 

zintoli-unikatna-hayabusa 01.jpg

 

Usred gužve nastele najavom Suzukija da gasi svoj motosport program na kraju sezone, lako je zaboraviti sve ljude koji će za par meseci ostati bez posla. Uistinu, iznenadna odluka japanske kompanije i šturo saopštenje od odlasku iz MotoGP i EWC šampionata je naišlo na dosta kritika.

Nekadašnji MotoGP, WSBK i BSB vozač, Silvan Žintoli, će ostati bez dve važne uloge na kraju godine, jer je predvodio razvojni proces GSX-RR mašine u premijernoj klasi i vozio Yoshimura SERT u EWC.

 

zintoli-unikatna-hayabusa 02.jpg

 

Kao znak zahvalnosti, Suzuki je Žintoliju poklonio unikatni primerak Hayabusa motocikla. Poklon mu je predat tokom ceremonije na Donington Parku. Motocikl ima prepoznatljivu crveno-plavo-crnu grafiku, koja podsea na Žintolijevu trkačku mašinu u EWC. I mada Žintoli nije sveprisutan na trkačkoj sceni kao tokom dana vožnje u MotoGP i WSBK šampionatima, i dalje ima reputaciju jednog od najtraženijih razvojnih vozača. Za mnoge, upravo je Žintoli neopevani junak Suzukijeve titule 2020. godine, jer su njegove povratne reakcije bile ključne za stvaranje konkurentnog GSX-RR. Francuz je tokom svoje karijere dva puta osvajao naslov svetskog prvaka. 2014. je Apriliji doneo WSBK naslov, da bi 2021. uz Gzavijea Simeona i Grega Bleka osvojio EWC titulu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...