Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta boja Vašeg automobila govori o vama?

Recommended Posts

Gledajući boje, žuta vozila s vremenom najmanje gube na ceni

 

suzuki sport yellow01.jpg

 

Od 13 boja koje su rangirane, bež je druga najbolja po držanju cene, dok je bela deveta po redu.

Ako kupujete automobil nameravajući da ga prodate za tri godine, želite da on zadrži vrednost, je l’ tako? Kako onda možete da postignete bolju preprodajnu cenu nakon tri godine? Kupite automobil žute boje. Žuta možda nije najpopularnija boja za automobil, ali postoji dovoljno ljudi koji žele žutu boju, naspram broja poručenih novih žutih automobila, da učini automobile žute boje poželjnijima od ostalih na tržištu polovnih automobila. Štaviše, žuta je među najmanje zastupljenim bojama automobila a najčešća je boja za sportske automobile i druga vozila male proizvodnje koja drže cenu relativno dobro.

 

white 2.jpg

 

Zar nije bela trebalo da bude ''najsigurnija'' boja automobila kada gledamo gubitak vrednosti? Ispostavilo se da nije. Bela je zauzela deveto mesto na listi od 13 boja koju je sastavio portal iSeeCars koristivši statistiku rađenu na 5.6 miliona novih automobila i 700 hiljada polovnjaka koji su kupljeni i prodati ili zamenjeni između 2017. i 2020. godine. Bež je bila druga najsigurnija boja koja je izgubila 22.8% vrednosti za tri godine. Žuta je izgubila samo 20.4%. Vrednost belih vozila je opala 38%, dok su vozila zlatne boje prošla najgore od svih 13 boja, izgubivši 45.6% vrednosti za tri godine.

 

Ekipa sa sajta iSeeCars.com je uporedila cene više od šest miliona novih i polovnih automobila između 2017. i 2020. godine i iskoristili su te podatke da vide koje boje pomažu, škode ili nemaju poseban uticaj na preprodajnu vrednost vozila. Boja vozila je jedna od primarnih odlika koje kupci uzimaju u obzir nakon odabira marke i modela. S obzirom na to da je preprodajna cena najveći faktor koji određuje koliko novo vozilo ''košta'' za posedovanje, kupci bi trebalo da budu pažljivi prilikom odabira boje.

 

blue-sedan 1.jpg

 

Na sajtu iSeeCars su rekli da su mejnstrim boje, uključujući belu, crnu i srebrnu, popularne zato što ih ljudi percipiraju kao najsigurnije i najpopularnije boje. Međutim, biti percipiran kao najsigurniji i zapravo biti najsigurniji su dve različite stvari. Iznenađujuće je što je žuta boja takođe i najbolja boja za terence, limuzine i kupee, dok je bež najbolja boja za kamionete, crvena za kabriolete, a plava za monovolumene.

 

boje01.jpg

 

preuzeto sa - tech-lifestyle.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford je greškom električne Mustange ofarbao u roze

 

ford e-mach r01.jpg

 

Roze nije jedna od boja koju često viđate na ulicama, a veliki je problem ako takav automobil pokušate da isporučite kupcu koji je naručio svoje vozilo u crnoj boji ili nijansi sive. U Fordu nisu kreirali roze ili boju žvakaće gume te je ne nude u konfiguratoru za svoj novi električni Mustang Mach-E. Ali tek sada su nas obavestili da su proizveli nekoliko roze primeraka.

 

Greška se dogodila 2020. tokom faze predproizvodnje električnog sportskog automobila. Inženjer Alexis Aguilar, koji radi u Fordovoj fabrici u Cuautitlanu (Meksiko), pokazao je slike na svom Facebook profilu - očigledno ne bez dozvole Forda. Ovde nije reč o sabotaži, već o ljudskoj grešci. Radnici fabrike su zaboravili da očiste pištolje za farbanje nakon što je nanesen beli osnovni premaz. Odmah zatim je ubačena crvena boja u rezervoare pa je kombinacija jedne i druge boje dovela do roze. Roze Mustang je bio jedan od modela koje je marka koristila tokom pretprodukcije za testiranje kvaliteta. Šteta nije bila velika jer se radilo o predprodukcijskim modelima, koji su nakon testiranja ionako rastavljeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW na automobile nanosi boju dobijenu od biootpada

 

bmw fabrika.jpg

 

Sledeći put kada bacite trulu jabuku u kontejner za biootpad možda ćete se približiti BMW-u kao nikada pre u životu. Bar na simboličnom nivou.

 

BMW pokušava da smanji uticaj svoje farbare na okolinu i sada će koristiti boje napravljene od obnovljivih materijala kao što je biootpad ili otpad iz postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda. To, navodno, pomaže u izbacivanju sirove nafte iz procesa proizvodnje boja. Ovim i drugim merama se očekuje da će uštedeti preko 15.000 tona emisija CO2, od sada, do 2030. U tome pomaže BASF, a BMW je postao prvi proizvođač automobila koji ove boje koristi u svojim fabrikama u Evropi. Ne samo da su boje čistije, one takođe smanjuju količinu ugljenika koji se koristi u proizvodnji, transportu i preradom sirove nafte.

 

Osim ovih novih boja, BMW-ove fabrike u Leipzigu i Rosslynu koriste održivo proizvedenu zaštitu od korozije i mat boje. Ovo je samo najnoviji korak koji je BMW preduzeo kako bi svoju proizvodnju učinio zelenijom, jer je još prošle godine predstavio novi proces pod nazivom EcoPaintJet Pro koji mu omogućava preciznije nanošenje boja. To će takođe pomoći proizvođaču automobila da uštedi 6.000 MWh energije i smanji ugljenični otisak za 2.000 tona godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žuti automobili najbolje drže cenu

 

audi tt b.jpg

 

I boja automobila utiče na njegovu vrednost.

Tako barem pokazuje analiza koju je sprovela kompanija iSeeCars. Radi se o studiji na ogromnom uzorku od čak 650.000 automobila starih do tri godine koji su nedavno prodati.

 

Rezultati su vrlo zanimljivi. Industrijski prosek pada vrednosti je 14.5%. Pritom najmanje na vrednosti gube žuti automobili, tek 4.5%. Sa druge strane, najviše su na vrednosti izgubili braon automobili, čak 17.8%. U tržišnom proseku su sve najpopularnije boje, bela i srebrna. Karl Brauer, analitičar iSeeCars-a, ima objašnjenje za ove rezultate. ''Žuta je među najmanje popularnim bojama automobila sa najmanjim udelom vozila i obično je vezana za sportske automobile, koji ionako dobro drže svoju vrednost. Za njih su ljudi uvek spremni da plate više.'' Drugu po redu boju, narandžastu, takođe vežu uz sportske automobile. Kad su u pitanju boje koje najviše utiču na gubitak vrednosti, Bauer kaže: ''Retkost sama po sebi nije vezana uz vrednost. Ako boja nije u skladu sa dovoljnim brojem kupaca polovnih vozila, imaće negativan uticaj na vrednost automobila, čak i ako je neobična.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate zašto su sportski automobili najčešće crveni?

 

ferrari 296 1.jpg

 

Većini ljudi, kada razmišljaju o tipičnom sportskom automobilu, prvo što pada na pamet je crveni Ferrari. To nije slučajno, jer je crvena boja igrala (i igra) važnu ulogu tokom ljudskog postojanja, i upravo tu treba da potražimo odgovore.

 

Nauka je institucija koja je jedina sposobna da nam učvrsti i utvrdi verovanja uz priložene dokaze. Naime, znamo da je crvena boja krvi, primarna po pitanju naših instikata, veoma važna kao znak dominacije kod mnogih primata. Mužjake babuna i šimpanzi neodoljivo privlači crvenilo kod ženki. Dakle, reč je o boji koja asocira na naše fizičke potrebe i našu volju za opstankom. Naravno, priča o ovoj magičnoj boji se ovde ne završava. U drevnom Egiptu, ljudi bi bojili kožu u oker-crvenu boju tokom proslava, jer se crvena povezivala sa životom, zdravljem i pobedom. U okviru svoje umetnosti, stari Egipćani su često koristili boju da bi napravili distinkciju između polova, budući da su muškarci često bojili kožu u crveno, što nas dodatno približava korelaciji s muževnošću. U periodu renesanse, crvena boja je imala ulogu da privuče pažnju i ukaže na najuticajnije likove na slikama. Monarsi, supruge predsedničkih kandidata i druge slavne ličnosti, često nose crvene odevne predmete da bi se isticali u gomili. Iz istog razloga ne možemo ignorisati crvene automobile. XIX vek je bio prvi period u kojem je crvena boja korišćena za izražavanje specifičnih emocija u umetnosti, ne samo za imitaciju prirode.

 

U današnje vreme, u Kini crvena boja ima krajnje pozitivne konotacije, budući da se povezuje s hrabrošću, lojalnošu, čašću, uspehom, bogatstvom, plodnošću, srećom, strašću i letom. U Japanu, crvena je tradicionalna boja herojskih figura. Na emocionalnom nivou, vrlo važnom u okviru ljudskog ponašanja, ova boja ima ogroman uticaj na način na koji osećamo i delamo, što je čini senzualnim ili opasnim izborom, a ponekad oba. Po londonimageinstituteu, ''crvena privlači najveću pažnju i asocira na snažne emocije kao što su ljubav, strast i bes''. Takođe, kroz pet psiholoških eksperimenata, Endrju Eliot, profesor psihologije i Danijela Nijesta, postdoktorski istraživač, 2007. su demonstrirali da crvena boja ima za efekat da muškarci osećaju intenzivnije emocije prema ženama. To je univerzalna boja koja simbolizuje snagu, moć, hrabrost i opasnost. Crvena je boja nabijena energijom, stimulativna i uzbudljiva, sa snažnom vezom sa seksualnošću i povećanim apetitima.

 

Izbor boje je podvrgnut fluktuaciji i modnim trendovima, a kada govorimo o automobilima, istorijska popularnost se izmestila od tamnih, neutralnih boja ranih automobila, do življeg kolorita tokom pedesetih i šezdesetih, da bi danas monohromatske nijanse doživele procvat. Prvi crveni automobil ikada registrovan bila je Itala Mod. Davne 1907. pariski dnevnik je izazvao proizvođače automobila da se trkaju od Pekinga do Pariza. Samo pet automobila se pojavilo za ovu iscrpljujuću trku dugačku preko 14.000 kilometara. Italijanski pulen je bila upravo Itala Mod, i to crvena, s u to vreme moćnih 45 konja. Nakon 61 dan, posetivši usput Moskvu, italijanski tim je prešao liniju cilja. U čast neverovatnog postignuća svojih hrabrih vozača, Italija je ''rosso corsa'' (trkačka crvena) nijansu proglasila svojom nacionalnom bojom u auto-moto sportu, što je tradicija koja traje do dana današnjeg, a neguju je pre svega Ferrari i Alfa Romeo.

 

Iz razloga što se sve na svetu dešava s razlogom, nije slučajno što su Ferrarijevi F1 bolidi crveni. Počev od 1903., kada su trke automobila na međunarodnom nivou bile u svom začeću, svakoj zemlji učesnici je određena nacionalna boja. Međutim, Italija svoju čuvenu ''trkačku crvenu'' nije usvojila do 1907. kada je Fiat osvojio prvu Grand Prix trku. Kada je reč o modernijim vremenima, anketa iz 2013. u SAD je utvrdila da u 12 odsto slučajeva muškarci preferiraju crveni automobil, dok su žene u 9% slučajeva preferirale srebrnu. Istraživanje je sugerisalo da su žene verovatno gravitirale praktičnijim vozilima, dok su muškarci više bili za one brže i zabavnije.

 

Crvena je boja energije i uzbuđenja, ona nas motiviše na akciju. Ona nam takođe može uliti samopouzdanje i snagu, što nekoliko studija i potvrđuje. Dva psihologa, Rasel Hil i Robert Barton iz Univerziteta Duram, 2004. su utvrdili da bokseri obučeni u crvenu opremu imaju za nijansu više šansi da pobede, dok su oni u plavoj bili manje motivisani. Više nego očigledno, a istorija je to dokazala, boja automobila je ekstenzija karaktera vozača, što ostavlja prostor za misteriozne, ambivalentne interpretacije. Bilo da se osećate snažnim i seksi, opasnim i samouverenim, ili suprotno od toga, crvena boja će proisteći iz vaše DNK, spremna da zadovolji sve vaše primarne instinkte od kojih ste satkani, spremna da doprinese ''pumpanju'' adrenalina u vaše vene. Na kraju, da li znate koji procenat Ferrarija se prodaje u ''Rosso Corsa'' crvenoj boji? Odgovor je 80%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako kupujete novi auto razmislite o boji

 

audi a8 01.jpg

 

Ako kupujete novi automobil jedan od važnijih izbora je boja.

Kupci u Evropi već desetak godina nisu previše maštoviti. Oko 75% novih prodatih automobila prošle godine je bilo u nijansama sive, srebrne, crne i bele, sve ostale boje drže samo oko 25% tržišta, a među njima su najpopularnije nijanse plave i crvene. Svet automobila trenutno baš i nije šaren. Razlog velike popularnosti neutralnih boja jeste da gotovo svi poslovni kupaci biraju isključivo takve boje, dok privatni kupci igraju na sigurno. Naime, istraživanje koje je sproveo nemački Mobile.de je pokazalo da boja automobila može da ima i te kakvu ulogu u vrednosti polovnog automobila prilikom prodaje.

 

renault clio 02.jpg

 

Zavisno od boje, automobil može da bude i do 27% manje vredan od proseka, ali i do 13% vredniji od proseka. Najsigurniji izbor su upravo boje koje se najviše biraju kod novih automobila, siva, crna i bela. Srebrna više nije popularna te je među najvećim gubitnicima. Veselije boje, gotovo po pravilu, su na gubitku. Izuzetak je žuta boja koja je retka, ali je trenutno posebno popularna na sportskim autima kojima diže vrednost i narandžasta boja koja je u trendu.

 

porsche 911 03.jpg

 

U nastavku donosimo listu na kojoj je prikazano koliko automobili određenih boja gube ili dobijaju na ceni u odnosu na prosek cene svih automobila:

  • Ljubičasta - 27.2%
  • Srebrna - 25%
  • Zlatna -23.1%
  • Ostale boje -22.2%
  • Crvena -11.5%
  • Plava -9.8%
  • Zelena -1.3%
  • Narandžasta +5.4%
  • Bela +5.9%
  • Crna +9.5%
  • Siva +9.7%
  • Žuta +13.3%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teslini automobili iz ''gigafabrike'' u Nemačkoj samo u crnoj i beloj boji

 

201604-tesla model y.jpg

 

Ukoliko živite u Evropi i planirate ove godine da kupite Tesla Model Y, kada je u pitanju boja nećete imati veliki izbor, jer biće ovaj automobil dostupan samo u crnoj ili beloj boji. Ove dve spoljne boje su jedine koje se nanose na električni krosover u Teslinoj ''gigafabrici'' Berlin-Brandenburg, navodi se u izveštaju nemačkog Automobilvoche-a. Kupci koji naruče model Y u punoj crnoj ili biserno beloj višeslojnoj boji mogu očekivati da će njihova vozila biti isporučena u oktobru, što je razuman rok isporuke. Međutim, oni koji više vole da njihov model Y bude obojen crvenom, plavom ili srebrnom bojom moraće da sačekaju do marta 2023. godine najranije da im EV isporuče iz Tesline gigafabrike u Šangaju u Kini. Tesla Model Y ušao je u proizvodnju u fabrici u Nemačkoj u martu 2022. godine, ali nije jasno da li je od početka proizvodnje određeno da bude samo u dve pomenute boje, da bi se kasnije uvele i ostale pomenute tri.

 

U svakom slučaju, to je iznenađujuće s obzirom na ono što je Ilon Mask (Elon Musk) rekao o farbari berlinske fabrike pre dve godine, kada je obećao ''najnapredniju farbaru na svetu, sa više slojeva zadivljujućih boja koje se suptilno menjaju sa zakrivljenošću''. Prema industrijskim izvorima na koje se izveštaj poziva, bilo je problema u farbari od početka proizvodnje u martu, međutim, nikakvi detalji nisu dati. Proizvodnja u Teslinoj nemačkoj fabrici će od ove nedelje imati planiranu pauzu od 12 dana kako bi se optimizovala proizvodnja tokom letnjeg raspusta. Glavni ciljevi remonta fabrike su da se osigura da karoserije automobila provedu samo 45 sekundi na svakoj proizvodnoj stanici, umesto sadašnjih 90 sekundi, i pređu na rad u tri smene. Ovo važi i za farbaru. U drugom kvartalu ove godine, Tesline nove fabrike u Teksasu i Nemačkoj doprinele su samo od oko 6.000 automobila ukupnoj proizvodnji kompanije od 258.580 jedinica, ukazali su analitičari. Godišnji cilj proizvođača električnih vozila za Berlin je 500.000 vozila, ali Mask je upozorio da neće biti lako postići taj cilj. Prošlog meseca vlasnik Tesle je izjavio da fabrike u Teksasu i Berlinu ''gube milijarde dolara'' jer nemaju nikakvu proizvodnju i zahtevaju ogromne troškove za rad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Najbelja'' bela boja na svetu od sada se može primenjivati i na automobilima

 

bela 02.jpg

 

Novo istraživanje sa Pardju Univerziteta pomoglo je prilikom razvijanja bele boje koja poseduje refleksiju sunčevih zraka od 97.9%, što može pomoći brojnim površinama da ostanu hladnije. Razvoj nove boje nastavljen je na starijoj formuli, a ona može biti primenjena u dovoljno tankom sloju kako bi bila korisna u automobilskoj, aeronautičkoj i brojnim drugim industrijama, sudeći prema Hjulinu Ruanu, profesoru mehaničkog inženjeringa i vodećem stručnjaku iza ovog projekta.

 

bela 01.jpg

 

Isti tim naučnika predstavio je i raniju reinterpretaciju svoje visoko reflektivne farbe tokom prošle godine, ali je u to vreme, njihov proizvod morao biti primenjen u sloju debljine 400 mikrona. Radi poređenja, debljina farbe na prosečnim automobilima varira od 100 do 180 mikrona. Iako je ova boja bila u mogućnosti da reflektuje 98.1% sunčeve svetlosti i hlađenje unutrašnjosti površina ofarbanih njome spuštalo je temperaturu preko 4.5 stepeni ispod ambijentalne, ona je bila previše teška za nanošenje što je dodatno spustilo njenu vrednost i funkcionalnost za stvari kao što su automobili. Istraživači sa Perdju Univerziteta uspeli su da kreiraju novu formulu za najbelju farbu na svetu, čineći je tanjom i lakšom istovremeno. Dopk je prethodni pokušaj zahtevao je 0.4 milimetara debeo sloj kako bi se dostiglo hlađenje ispod ambijentalne temperature, nova formula može dostići slične rezultate sa svega 0.15 mm debljine. Ovo je dovoljno tanak i lagan sloj kako bi mogao biti primenjen na vozilima, vozovima i avionima.

 

Ruan je sa svojim timom počeo eksperimente sa materijalima i došao do njihove poslednje formule, koja uključuje hegksagonalni bor nitrid kao pigment. Ova supstanca se uglavnom koristi u lubrikantima, ali je u ovom slučaju omogućila boji da dostigne gotovo istu reflktivnost kao i originalna, ostavljajući je na svega 150 mikrona debelom sloju. Nova formula je impresivna ne samo zbog svog heksagonalnog oblika koji pomaže odbijanju svetlosti, već i zbog toga što uključuje praznine ispunjene vazduhom koje dodatno pomažu redukovanju težine farbe. Sudeći prema timu, novi recept teži 80% manje od originala, istovremeno reflektujući 99.79% toplote. Sudeći prema naučnicima, ova boja će biti posebno korisna jer za razliku od svih drugih lokalnih metoda hlađenja, nalik klima uređajima, kada bude nanesena na bilo koju površinu, ona neće emitovati gasove staklene bašte. Boja je zadužena za odbijanje solarne energije u duboki svemir, što efektivno znači da isteruje toplotu sa naše planete, dok istraživački tim koji stoji iza nje sada traga za načinima njene primene i prodaje u širokim industrijskim aplikacijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW najavljuje boju koja će javljati kada je automobil ogreban

 

bmw boja.jpg

 

BMW želi da patentira sistem koji se sastoji od zaštitne folije koja se nanosi na vozilo, praćena elektronikom koja omogućava automobilu da otkrije ogrebotinu i upozori vlasnika.

BMW-ova ideja je da koristi boju kao ''kožu osetljivu na ogrebotine''. Film nanet na boju bio bi provodnik struje, što znači da bi, kada je auto ogreban, otkrio promenu struje. To bi upozorilo vozača da je vozilo izgrebeno. Način na koji sistem upozorava vozača razlikuje se u skladu s uslovima. Ako se ogrebotina dogodi tokom vožnje, vozilo će vozaču to reći slušnim i vizuelnim znakovima. Ako se dogodi dok je vlasnik automobila izvan vozila, upozorenje se može poslati bežično, verovatno na njegov telefon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili su bili crni, ali onda se neko setio da ne mora da bude tako

 

149594-lambo m02.jpg

 

Prvi automobili bili su crni, baš kao i kočije iz kojih su potekli. U sedamdesetim godinama prošlog veka automobili su odjednom postali veoma šareni i nakon toga autoindustrija se potpuno promenila. Danas dominiraju beli, sivi i crni automobili, ali na putevima ih ima u raznim bojama.

 

Boja prvih automobila je bila nezanimljiva. To su u stvari bile motoriziovane konjske zaprege i zato su bili u boji drveta ili crnoj. Ideja o različitim bojama automobila, prema švajcarskim novinama Blick.ch, došla je tek kada su organizovane prve auto trke. Poljsko-američki grof Eliot Morris Zborowski je navodno prvi došao na ideju oslikavanja automobila prema kodu boje koji je dodeljen zemlji porekla vozača. To je trebalo da omogući gledaocima da lakše razlikuju ko je na kojem mestu tokom trke. Različite boje su prvi put korišćene tokom Gordon Bennett Cupa 1900. godine, koji je započeo u Parizu, a završio u Lionu. Plava boja je bila za Francusku, bela za Nemačku, žuta za Belgiju, a crvena je bila rezervisana za SAD. Kasnije je crvena boja otišla u Italiju. U početku su britanski automobili bili svetlozeleni. Tek je tokom godina ovo postalo tamnija British Racing Green.

 

Serijski automobili su dugo bili dosadni, sivi i crni. Tek nakon Drugog svetskog rata, kada su proizvođači automobila smatrali potrebnim rešiti se - i vizuelno - depresije posleratnog perioda, paleta boja je počela da se intenzivnije koristi. Lamborghini je bio temelj tog preokreta. Kada je predstavljen sportski automobil Miura, bogati kupci mogli su da biraju između do tada neviđenog broja od 86 različitih boja karoserije.

 

lambo miura 01.jpg

 

Šarenilo boja je pokrenuto u vreme hipi pokreta, krajem šezdesetih. Taj trend se nastavio 1970-ih sa svetlozelenim Porscheima, narandžastim Opel Asconama i svetloplavim Ford Caprijima. Zatim su osamdesetih zagospodarile plava i crvena. U devedesetim kupci su opet želeli mirnije boje: najpopularnije su bile srebrna i siva. Čini se da su poslednjih godina automobili ponovo postali šareniji. Na primer, Bentley se ponosi time što izlazi u susret kupcima koji samo treba da donesu uzorak željene boje. Sada kad je privreda počela da se hladi, pitanje je da li će se taj trend nastaviti. Koliko god voleli žive boje, uvek ćete lakše prodati sivi ili crni automobil - i postići bolju cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što sam naslov kaže, na kojoj boji automobila se najmanje primećuje kad je auto prljav?

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek sam se pitao u kom univerzumu su oni koji voze one astre sto su braon zelene mat boje da ne kazem boje g'vneta,  na njoj se najmanje primeti a i da je musav i odvratan izudaran dodje mu kao nebitno :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam izmislio ljubicasto , odela , gilje ,ma sve , od mene su preuzeli pa sad svi kao ljubicasti , ko je prvi obukao ljubicasti lancia delta hpe 836 oklop, e tako :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...