Jump to content
FAS Goran
Bimba

Bimbin Fiat 500L Nacionale

Recommended Posts

Nije ovo auto za Camel trophy, definitivno, samo kažem da mi je udobnije da vozim 500l od Fusiona slične visine i snage motora. Nekako mi lepo leži na asfaltu, da ne pričam koliko je udobniji pri vožnji od 6 sati - pa mi i krivinje sa Fićkom deluju pravije B)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja ga ne vozim stalno na granici ali moram da znam limite vozila, za ne daj bože. Moj primer, tamo gde sam sa fabijom prolazio kao po šinama ovde me iznenadilo (rano)  aktiviranje ESP-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej, meni se nikada nije upalilo to ESP - moraću žustrije da ulećem u krivine :rolleyes:

Danas se penjem od Užica ka Zlatiboru - mora 4. brzina, na 3000rpm ide oko 85km/h. Ako me je neko i presekao u tom "zaletu" u stanju je da se lako vrati na prethodno ubrzanje (u kolima draga mi hanuma i dvoje sitne dečice sa pratećim nam prtljagom za produženi vikend). Tada srče oko 12l - po bordu (+ onih 0.5l što laže). Srećom uspon i nije mnogo dug pa je prosek Bgd - Zlatibor bio oko 5.4l/100km sa upaljenom klimom što je ekstra s'obzirom da je bila saobraćajka pre Rudnika pa smo do Gornjeg Milanovca stigli lokalnim putevima (oko 40km unaokolo)

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ja o Zlatiboru - od Zlatibora, do Mecavnika, pa do Mitrovca na Tari, pa jezero Zaovine, Perucac, Bajina Basta, i na kraju Zlatibor - potrosnja 6.5l/100km - voznja zustrija. Totalno sam zadovoljan kako se ponasa na planinskom putu punom krivina i naravno RUPETINA sa sve upaljenom klimom... EcoDrive mi dade 3.5 zvezdica. Znaci, moglo je bolje, samo kako?!?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako... eco drive je totalno nerealan po pitanju ubrzanja I brzine. Jedino sam mogao da postgnem 5* na menjanju brzina I usporavanju, al samo po ravnom, I to kad sam se bas bas trudio, prvih mesec dana. Posle sam odustao I vozim normalno I sve mi je oko 3 - 3.5*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bi opterećivao temu o kupovini 500l-a svojim neznanjem, ponoviću pitanje u "mojoj" temi.

Ej ljudi, pojma nemam da vozim - a umislio sam da sam navikao na Fićka. Kad ono, ne lezi vraže, pravim greške u koracima - da moja žena ovoliko pojma nema, mogao bih i da razumem, ali JA, ja nemam pojma a vozim već 20 godina!

Juče gledam EcoDrive i vidim da mi je baš dao male ocene na ubrzavanje i menjanje brzina (2.5 i 3). Čitam zatim preporuke kako unaprediti vožnju i konstatujem da mi je noga malo "teža" (šta ću takvu je majka rodila) i shvatim da grešim jer vozim Fićka dosta na leru. Naime, ne da ga vozim na leru, nego gde god je nizbrdica duža od 100m, ja izbacim iz brzine. Tada shvatam - čitajući na EcoDrive-u da tako ne treba, jer savremeni motori imaju CutOff, i smanjuju dotok goriva kada se "koči" motorom i da je to bolje nego izbacivanje na ler. Tako ja, koji i po nekoliko kilometara vozi na leru u cilju rasterećenja motora i uštede, ostajem zgranjen. Ne mogu da verujem da toliko pojma nemam. Pišem to na forumu u delu Kupovina i ljudi mi komentarišu da nikako ne valja voziti na leru: ni za motor, ni za potrošnju...

Danas popodne, lepša polovina i moja malenkost krenusmo do Bgd-a - jedva sam čekao da probam da ne vozim na leru i da vidim kako ću biti ocenjen na EcoDrive. Silazim Ibarskom od Rušnja ka Orlovači i na mestu gde sam LADNO izbacivao na ler (par km) ostajem u 6. brzini, samo ne dajem gas - tako sam shvatio da treba - ne na leru.

E sada nastaje TOTALAN ZBUN: potrošnj po bordu polako pada na 2l/100km, ali mi strelica na dole non stop ablenduje da ubacim u nižu (obrtaji pali na oko 1500rpm) a EcoDrive za menjanje brzina POCRVENEO i nije promenio boju dok nisam dodao gasa i došao na 2000 rpm (dok sam na leru sve je zeleno - i ubrzanje, i usporenje i šaltanje i brzina).

Znači, kako voziti - ja blage veze nemam?

Molim za savet - da mi neko oči otvori!!?!?!!

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi u što višljem stepenu prenosa i na što manjem broju obrtaja. Kada se ukaže potreba koristiš menjač i stisneš pedalu gasa.

Kada se koristi inercija vozila (+gravitacija ) i menjač je u brzini prekida se ubrizgavanje goriva / potrošnja = 0. Ubrizgavanje goriva se uspostavlja kada obrtaji motora padnu oko obrtaja na praznom hodu.

Što se tiče vožnje uzbrdo gledaj da ti obrtaji budu iznad max. obrtnog momenta, ako krenu da padaju moraš da prebacuješ u niži stepen ako želiš da održiš brzinu kretanja.

Pravilo štedljive vožnje je što manje stajanja/ pokretanja, usporenja tj održavanje max. tečne vožnje i naravno na što manjem br. obrtaja motora.

Otpadaju nagla ubrzanja, pedala gasa u patosu itd.

 

Mali dodatak sa druge strane

 

Novi motori, za razliku od starih sa karburatorom ili neregulisanim ubrizgavanjem, nikada ne ubrizgavaju preveliku

 količinu goriva (ako je sve ispravno), čak i na niskim temperaturama i kada je motor potpuno hladan.
 "Kritično" vreme nakon starta motora je vreme za koje se zagreje lambda-sonda na radnu temperaturu,
 kada počinje korekcija ubrizgavanja. To vreme nije duže od 2 minuta jer današnje sonde imaju grejac u sebi.
 Naravno, efikasnost motora je najviša kada je zagrejan na radnu temperaturu. Zato se u mnogim uputstvima za
 korišćenje vozila često može naci rečenica da se izbegava zagrevanje motora u mestu.
Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se ne treba preterano obazirati na ecodrive. Njegova jedina funkcija je da smanji potrošnju do maximuma, pa i po cenu normalne vozne dinamike. Kad bi ga slušali svi bi mileli i stiskali gas mimimetar u sekundi. Vozi kako ti najviše odgovara, jedino prestani da koristiš ler. Bolje ga drži u 6. kao danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za cut-off i nepotrebnu voznju na leru sam ti vec rekao tamo na temi.

Takodje sam negde pisao da mi je smesno kad u voznji pogledam taj shift up/down "savetodavac" na Mazdi CX-5 od 2000 kubika :) .

Kao sto kolega iznad kaze, iskljucivo eco sra*e, da ga stalno postujem ne bih imao nikakvog zadovoljstva za volanom... Poklapa se sa mojim stilom voznje jedino ako je bas neki lagani cruise u pitanju.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaista nisam imao sreće da vozim novi 500l niti da ga pogledam uživo, pa nemogu ni konkretno pomoći oko potrošnje. Ali na automobilima koji imaju taj cut off on otprilike funkcioniše tako da kad maknete nogu sa gasa i obrtaji motora padnu negde na 2500 rpm prekida dovod goriva sve do 1200 rpm ili ponovnog dodavanja gasa. Tako je kod mojeg fiat tipa kad se vozi na benzin i kada se aktivira taj cut off baš se oseti da se motorno kočenje pojača. Predpostavljam da i 500l ima taj sistem i da si ga vozio u 5 stepenu prenosa obrtaji bi bili nešto viši i motor bi se vrteo bez goriva i potrošnja bi bila 0l/km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Poklapa se sa mojim stilom voznje jedino ako je bas neki lagani cruise u pitanju.

+1 i to samo dok ne dođe do dodavanja gasa ili kočenja. Tada odmah ode u crveno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posto i ja ne znam da vozim ova nova kola, da li i danas vazi ono pravilo iz auto skole koje kaze: kojom brzinom vozite uz brdo, tom brzinom vozite i niz brdo :up:  :down:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je staro pravilo za Fapove.

Ako bi se držao treće brzine kad bi se spustio niz Bubanj ?

Ono je bilo pravilo za nežnu i štedljivu vožnju (kojeg sa retko kad pridržavam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih batalio taj eco-drive. Mislim da više iritira nego što pomaže. NIkad nisam nešto preterano vozio sa njim niti imao priliku da ga probam u dužim relacijama.

Moj eco-drive ovako izgleda: Kada mi je auto zagrejan razvlačim ga dosta u svim brzinama osim, evenutalno u prvoj. Retko šaltam ispod 2500 obrtaja benzinca, a jako često idem preko 3000. Gas jako lagano dodajem i retko stiskam preko pola. Uzbrdo gledam da se vrtim barem oko 3000 obrtaja ako ne i više. NIzbrdo oko 2000 ili u najvišem stepenu koliko želi. Takvom vožnjom sam na benzincu imao prosek oko 6,5l ili pola litre gore-dole zavisno od uslova vožnje. Kada vidim crveno na semaforu puštam lagano gas i čim obrtaji padnu ispod 2000 idem stepen niže i lagano puštam kvačilo, bez gasa naravno. Zaustavljam se u 3oj ili 2oj brzini.

Možda može i štedljivije malo, ali za 46000km nisu ni pločice potrošene, kvačilo kao i prvog dana i auto radi kao sat. Za mene je to sasvim dovoljno.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bimba, batali taj eco-drive stil vožnje, on ima smisla samo po ravnom ili na nizbrdici ili za dizele, kakav mi je to savetnik da na ovakvom benzincu sa skromin obrtnim momentom treba da šaltam čim pređem 2000 obrtaja?! Na blagoj uzbrdici i u toj brzini u kojoj si sa 2000 obrataja jedva da može da ide a još te savetuje da prebaciš u niži stepen. Po meni, gušiš motor na taj način.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

jes vala... ja sam odavno prestao da ga koristim. Totalno je nerealan, bas kao i  :up:  :down: preporuke za šaltanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sada videh na drugom mestu ovaj tvoj post:

 

Sa predjenih 5000km prosek je 5.8l/100km
Prosecna brzina 43km/h
Eco drive mi daje 2.5 zvezdica na saltanje brzina i 3 za ubrzavanje

 

ja ti dajem svih 5 zvezdica, šta ćeš bolje od toga, pa sam fiat je rekao 6.2l kombinovana potrošnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još samo da bord ne laže...

Hvala svima! Nema više vožnje na ler :blink:

Danas na uobičajenoj ruti ukupna ocena 78%, potrošnja tu negde...

Nisam ni ja pratio EcoDrive - zaboden mi flash sa muzikom pa uvek beleži rezultate - pa reko aj da vidim šta je zabeležio...

Strelice koje asociraju na promenu brzine ne mogu a da ne vidim - ne postoji opcija da se isključe. Mada, i znače mi jer obično ne čujem motor od muzike (ili od ženinog brbljanja :D ). Otprilike, šaltanje mi se i gadja sa strelicama - mada sam i tako dobio skromne zvezvdice...

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto rekoh, postoje dva rezima rada tih indikatora promene stepena prenosa, jedan je za stedljivu voznju, a drugi za max. Doterajte obrtaje na 4500 rpm i opet eto strelice :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo vozika mene 500l već 3 meseca. 

Lepo se družimo - malo smo se opustili posle prohodavanja i prvih koraka zajedno. 

 

Dobri smo drugovi, svaki dan se provodimo - zgazismo cca 6500 km - nedavno sam mu kupio čizmice za zimu (Wintera 195x65x15 sa polovnim felnama od 15" - behoše iz "prve ruke" kao nove pa se Fićko nije ljutio).

Sada pevamo jedan drugome, dosta pijemo, ljuljamo se i kada teba zarežimo u ubrzanju - jer tada je druženje prava uživancija, sve ostalo je transport od tačke A do tačke B.

 

Probali smo da slušamo jedan drugog, ali nije nam se dalo. Buljavio sam u njegove preporuke (Eco drive) ali džabe - nikako nije zadovoljan - on bi da se mazi ali ja više volim da zareži kada treba. MIslio sam da će manje da pije sa "cut off-om" ali i ne toliko. Merio sam mu koliko se naliva i sve je isto kao i pre "otkrivanja čari" cut off-a, znači 5.8 - 5.9 l/100km (uz laganje borda je oko 6.3 l/100km) - što smatram da je odlično za ono što on meni pruža.

 

Tada sam odlučio da ga ne slušam i da ga vozim gledajući malo i put ispred a ne samo u Eco drive i trenutnu potrošnju. I rezultat isti - pije isto ko ranije. Očigledno, maženje papučice gasa kako bi Fićko voleo nije baš njegov sam ali "i to je život" - ipak sam ja kupio njega a ne on mene. Ali on mene kažnjava: 2 zvezdice za ubrzanje i 3 za šaltanje brzina. Kako sam prestao da vozim na Leru - nagradio me sa pola zvezdice za usporenje... Fićko i njegov Eco drive su totalni idealisti: po njegovim preporukama trebao bih da stanem na semafor iz 5. brzine, bez kočenja, samo šaltanjem u nižu do druge brzine i zaustavljanja. Super: pitam se šta bi bilo onda sa lamelom ako bih baš to radio?

 

Voli i da mi naglasi da smo zemljaci: neki put zuji u prednjem delu kabine a uvek mi lupka u gepeku kada ga teram da me vozi preko rupa. Čak ima i tragova crvene farbe na desnom suvozačkom staklu - bolje i to nego da smo bili parani šrafcigerom u fabrici...

 

Njavažnije je da sam naučio: niža pa gas - da ne bi imao osećaj da sam povukao ručnu...

 

Čak sam i "repić" morao da mu skratim - nisam mogao da uđem na vrata u garažu a da ne zakačim antenom. 

 

:scooter:

 

Kao da sam zaboravio da sam prelaznik iz Lade 110 u Fićka - kao nešto zameram!

Ma ne zameram ama baš ništa - mislim da sam napravio odličan potez ovom kupovinom.

 

 

:guitar:  :fun:  :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće mu ništa biti ako ga šaltaš lagano do 2.brzine ;) Samo je problem što uslovi gradske vožnje u 99% slučajeva ne dozvoljavaju takvo zaustavljanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

saltao sam ja jednom iz 6 do 2 bez kocnice, posle mi ecoD kaze da sam imao previse usporenja u 5,4 i 3oj......3.5*  :-)

i podrzavam te da smo mi njega kupili a ne on nas.

uzivamo, sa 8.1l/100 po bg.......dok ne skupimo za plin 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja iz 6. preskačem 5 pa pravo u 4. ili iz 5. u 3. nema šanse u realnim uslovima vožnje da stignem da sve brzine izšaltam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...