Jump to content
FAS Goran
Bimba

Bimbin Fiat 500L Nacionale

Recommended Posts

Sličnu situaciju i oduševljenje doživeo sam i ja kad sam vozio šestom autoputem na 3500 nekih 130 km/h i onda da bi pretekao nekog papana, prebacim u petu, a ono 4500-5000 i vufffff 150-160kmh  :w00t: za par sekundi.... :robo: šesta i auto nastavlja da pliva.  :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, ako mi neko kaze da je auto trom - mogu da mu odgovorim da prvo nauci da vozi ovaj auto (ovo je vazilo i vazi i dalje i za mene) pa tek onda neka nesto prica 

E sad si nam zab'o prst u oko :laughing: . Bez zezanja, ovako u drugarskom caskanju (a nismo klinci, ja sam vec ohoho u 4. deceniji zivota) licno stojim iza toga da je 1.4 slabasan za tu karoseriju, posto sam vozio bas Nacionale. Generalno su mi ti 1.4 obicni atmosferci (od 80 do 100 KS) kod svih proizvodjaca za moj pojam nekako nedefinisani - niti su neke stedise, niti imaju neke performanse, pogotovo na gabaritnijim vozilima.

Takodje mi je verovatno na pomolu dilema izmedju nove Kie ProCee'd (eventualno Cee'd, na kredu) ili polovnog 2-3 godine starog Nuova Bravo. Solidno poznajem dosta Fiatovih motora, a hocu da kazem da sam u Bravu koji je za nijansu laksi cisto probao i 1.4 benzinac (90 KS, 128Nm) a prilicno vozio 1.6 dizelase koji me prvenstveno i zanimaju (105KS, 290Nm i 120 KS, 300 Nm). Razlika u medjuubrzanjima je drasticna, da ne pricam tek pod klimom ili opterecenjem.

Nazalost, nisam imao prilike da vozim neki noviji Fiatov benzinski turbak (T-Jet ili MultiAir) pa da uporedim, posto su kod nas bas, bas raritet. Tu bi vec bila druga prica (posto sam ex-dizelomrzac negde od 2005.). Evo izvukao sam snagu i Torque bas za 500L (sem 0,9 TwinAir):

 

1.4 16V Fire:          95 KS @ 6000 rpm, 127 Nm @ 4500 rpm

1.3 16V MultiJet 285 KS @ 3500 rpm, 200 Nm @ 1500 rpm

1.6 16V MultiJet 2105 KS @ 3750 rpm, 320 Nm @ 1750 rpm

1.4 Turbo MultiAir162 KS @ 5,500 rpm, 250 Nm @ 2,500 rpm

 

A radi ovog citata sa pocetka posta, moze slobodno i neki zapis u ovoj temi (privatni/sluzbeni), cisto da vidimo sa cim se poredi: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=35871&page=12

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da Bimba nije želeo da poredi dizela i benzinca sa svojim komentarom, već da ukaže na to da ni ovaj fire 1.4 95KS nije tako trom i slabašan kao što su mnogi u testovima opisivali, tj onako kako smo ga svi doživeli u prvih 2000 pređenih km.

Naravno da ako u ovu tvoju tablicu dodaš i potrošnju pri tim obrtajima, da se dolazi do zaključka da su dizelaši bolji izbor za šumadinca. Ali kolko para tolko i muzike... Pusti nas da se hrabrimo  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma cisto drugarski caskamo i razmenjujemo iskustva ;) ... Ja iznosim svoje misljenje na osnovu onoga sto mi je svih ovih godina doslo pod ruku.

A za poredjenje benzinaca i dizelasa postoji posebna (a meni najjaca i najsmesnija) tema na forumu, nego nam je nesto zamrla u zadnje vreme, valjda su se ljudi izduvali :) . Ocekujemo nove snage da nastave gde smo mi stali :thumbsup: ...

Nisam iz te "lozana" price, posto volim i dizelase i benzince (bitno je samo da su turbo ;)). Za mene je zakljucak takve rasprave prva recenica iz ovog posta cenjenog gospodina Damjanovica u toj temi: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37285&p=694548

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da Bimba nije želeo da poredi dizela i benzinca sa svojim komentarom, već da ukaže na to da ni ovaj fire 1.4 95KS nije tako trom i slabašan kao što su mnogi u testovima opisivali, tj onako kako smo ga svi doživeli u prvih 2000 pređenih km.

Naravno da ako u ovu tvoju tablicu dodaš i potrošnju pri tim obrtajima, da se dolazi do zaključka da su dizelaši bolji izbor za šumadinca. Ali kolko para tolko i muzike... Pusti nas da se hrabrimo :cheers:

Pogodak!

Upravo sam i hteo da podelim svoje oduševljenje sa Vama o tome kako "troma" mašina izleće kao raketa kada treba. O benzincima i dizelašima nema šta da se raspravlja niti je ideja moje priče jer dizelaša (osim traktora pošto živim na selu) nikada nisam imao u vlasništvu.

Govorim o situaciji u kojoj sam se našao gde je Fićko pokazao da je jedan odličan auto sa sve 1.4 bnz.

Btw, u Kragujevcu su poceli da sklapaju aute sa fabričkim gasom - nisam se video sa ortakom koji radi tamo (preneo mi njegov otac), pa ne znam jel TNG ili metan.

tapatok 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ma ja mislim da si se jednostavno navukao na Torque i da će zauvek svaki benzinac da ti bude slabašan jer si se odvikao od šaltanja u nižu na preticanjima i uzbrdicama :rolleyes:

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, u Kragujevcu su poceli da sklapaju aute sa fabričkim gasom - nisam se video sa ortakom koji radi tamo (preneo mi njegov otac), pa ne znam jel TNG ili metan.

tapatok 4

E to me zanima, pitaj ga naravno ako moze da sazna to, koji gas i da li će postojati opcija ugradnje u već prodata vozila.

Edited by milkobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da radi noćas - ugašen mu mob. Čim saznam javljam

tapatok 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ma ja mislim da si se jednostavno navukao na Torque i da će zauvek svaki benzinac da ti bude slabašan jer si se odvikao od šaltanja u nižu na preticanjima i uzbrdicama :rolleyes:

Delimicno tacno, sto se i vidi u garazi. Plus sto su u firmi do skora uglavnom bile raznorazne varijacije HDI Pug dizelasa (od 206, 206+, 207 pa sve do 407) sa 68-140 KS.

Ali cepam i benzince, nisam se odvikao, lep je osecaj kad ga spustis u brzinu nize i zavrtis. Imamo cak i jednog Puntica Classic, skoro stigao i 500L. I naravno moj apsolutni miljenik Mazda CX-5 2.0 . Tako da lako osetis kad sednes u auto, gde svrstati ovaj Fiatov 1.4 atmosferac. Izvinjavam se za ovaj Sikterov i moj kratki off na temi.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je ovde navikao na torque, neko na benzin, neko na ... a ja (posto je moja tema, zelim da prokomentarisem) sam navikao iskljucivo na NOVE automobile - iz salona, po mogucstvu fresh model, sa opremom u granicama moga standarda - o tome sam pisao i u prethodnom postu pa ne bih da se ponavljam. 

Ficko je jedan kvalitetan auto i veoma sam zadovoljan kupovinom. Svi smo mi pomalo sa nevericom utrcali u ovu kupovinu - auto je potpuno NOV model, nedokazan na trzistu, sa tendencijom mnogih ljudi da ga ispljuju i porede sa jugom. Bilo je tu nekih stvari koje su mi bile neobicne, a sada, posle mesec i 10 dana upotrebe, kao da sam se rodio u njemu - jos me ljuljka ko u kolevci preko rupicastih puteva u Srbiji. Nema potrebe da ga poredimo sa Ferarijima ili Bentlijima (imao sam cast da jedan probam u Moskvi pre 3 meseca gde do stotke sprzi za 4 sec - lepo ali nije moj) ili Daciama - svako od nas ima svoj izbor i svoje mogucnosti...

Ovde u mojoj temi pisem subjektivno i nadam se da imam pravo da kazem sta mislim - pa makar bilo i netacno.  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Btw, u Kragujevcu su poceli da sklapaju aute sa fabričkim gasom - nisam se video sa ortakom koji radi tamo (preneo mi njegov otac), pa ne znam jel TNG ili metan.

E to me zanima, pitaj ga naravno ako moze da sazna to, koji gas i da li će postojati opcija ugradnje u već prodata vozila.

 

Poceo je fabrički metan, na plin je prosla samo test serija, znači za par meseci ce i serijski-kad tačno-ko zna. Uredjaj je landirenzo. Više detalja nemam - čovek je ing. na liniji za montažu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za info.

Samo da pojasnimo, pričaš o jednom uređaju ili dva (metan i TNG) tj jel taj landirenzo uređaj za metan?

Inače na kilometar satu se vide dva mesta (lampice) za dve vrste gasa. Naravno ne svetle na kontaktu.

Edited by milkobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmenjivali smo sms - nikako da ga uhvatim kada je budan a da ne radi :rolleyes:
Mislim da je metan Landirenzo - to im je prioritet. Tng su samo probali. Ocigledno su im neka druga trzista prioritet a ne nase - u Bg ima vrlo malo stanica sa metanom


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas vozim Ibarskom ka Bgd i stigoh jednog 500l posle skretanja za Sremčicu, na izlasku iz Lipovačke šume. Naravno, javimo se jedan drugom - članovi smo iste "sekte", vozimo se u koloni, a na čelu kolene živahni TAM-ić, ide jedno 70. Po stilu vožnje, vidim da i ja i Fićko ispred mene ekonomišemo i vozimo ovih 70km/h i to šestom brzinom

Na blagoj uzbrdici kod skretanja za Ripanj, Ibarska ima proširenje u 2 trake, TAM-ić se sklanja u desnu traku, a nas dva Fićka, da ga obiđemo. E tu nastupa pominjana TROMOST za nenaviknute vozače, em uzbrdo, em treba preticati. 

 

Vidim ja nema ništa od toga: Fićko isped mene se još malo mučio, i vratio se u desnu traku iza TAM-ća. Totalno sam se zapanjio da čovek nije umeo da ubaci u nižu brzinu. Bukvalno sam ubacio u 5. i "proleteo" pored obojice - i TAM-ića i Fićka iza.

 

:horse: Greota je ovaj auto ne umeti terati :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D
Baš sam eksperimentisao, normalna lagana vožnja - kada treba i žustra (preko 4k rpm) vrlo malo utiče na prosečnu potrošnju izmedju 2 punjenja rezervoara. Npr umesto proseka po bordu 5.7 biće npr. 5.8 l/100km ali uz neuporedivo drugačiji osećaj. Uz malko težu nogu primete se svih 96ks (95ks + ja)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Greota je ovaj auto ne umeti terati

 

Mislim da je glavni "krivac" odlična zvučna izolacija, kako dobro da voziš kada jedva čuješ motor!? Takođe, pedala gasa, predugog hoda plus ona prepreka na pola, ko pedala na biciklu, mora da se zapne desnom. 

Totalno sam se zapanjio da čovek nije umeo da ubaci u nižu brzinu.

 

Čovek je ranije vozio ili dizela ili automatika. Posle duže upotrebe, štetno je u oba slučaja :harhar: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas vozim Ibarskom ka Bgd i stigoh jednog 500l posle skretanja za Sremčicu, na izlasku iz Lipovačke šume. Naravno, javimo se jedan drugom - članovi smo iste "sekte", vozimo se u koloni, a na čelu kolene živahni TAM-ić, ide jedno 70. Po stilu vožnje, vidim da i ja i Fićko ispred mene ekonomišemo i vozimo ovih 70km/h i to šestom brzinom

Na blagoj uzbrdici kod skretanja za Ripanj, Ibarska ima proširenje u 2 trake, TAM-ić se sklanja u desnu traku, a nas dva Fićka, da ga obiđemo. E tu nastupa pominjana TROMOST za nenaviknute vozače, em uzbrdo, em treba preticati. 

 

Vidim ja nema ništa od toga: Fićko isped mene se još malo mučio, i vratio se u desnu traku iza TAM-ća. Totalno sam se zapanjio da čovek nije umeo da ubaci u nižu brzinu. Bukvalno sam ubacio u 5. i "proleteo" pored obojice - i TAM-ića i Fićka iza.

 

:horse: Greota je ovaj auto ne umeti terati :scooter:

Čitam ovo i ne mogu da verujem, kao da smo se vratili u šesdesete i početak opšte motorizacije. Tamić koji ide 70 (kada ga naljutite može i 100 da razvije) na blagom usponu predstavlja prepreku???

Menjač u ruke i cigla u desnoj cipeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bitno da li je benzinac ili dizelas, da li je yugo ili 500l... al u ruke Mandusica vuka svaki auto moze da pretice! Kad pricamo o brdima tu je vec zanimljivije! Dok ne zaskripe gume nije interesantno... Al nazalost sa ovim autom nesto ne stima... nece da skripe :( dal je do vesanja ili do dobrih guma (Goodyear), al nije to to... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve je u redu... samo ASR off.

 

naravno na vlastitu odgovornost ;) ...

Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa onolikom visinom, ne uliva mi baš poverenje da uđem u neku krivinu da zaškripe gume, tu lekciju još nisam savladao :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni opet deluje jako stabilno. Gotovo svaki dan se spuštam krivudavom starom obilaznicom od Ibarske do Rakovice. Neki put i sa 80km/h. Ne škripe baš gume, al se drži jako stabilno!
Inače, ovih dana sam išao sa Ford Fusion-om do Makedonije. Fićko je daleko stabilniji od njega - kroz Grdeličku Fusion baš odaje nestabilnost - verujem da bi tu naš auto bio daleko bolji!
Fićko je zakon


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobil nije stabilan, što i nije iznenađujuće, ali je vrlo uspešno smireno naginjanje. To uliva sigurnost i daje, donekle lažan, osećaj stabilnosti. Preporuka sa moje strane je da se agresivno vozi na ravnom i suvom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...