Jump to content
FAS Goran
Bimba

Bimbin Fiat 500L Nacionale

Recommended Posts

Iako svi pričaju kako u 500L mogu da stanu košarkaši, problem sa sitnom decom ume da bude gori neko kad je basket ekipa u pitanju. Između dva bustera pozadi (sa leve i desne strane), teško da još neko može da sedne. Istina, može ali ne znam ko je to. Dete nije – nema mesta za treći buster, odrasla osoba nije – polazeći od sebe, sa svojih 0.1t :guitar: – znači neko sitan i da se mnogo ne vrpolji. Naime. Kada se zatvore vrata, bukvalno šutnu na unutra sedišta i proctor između bustera se značajno suzi. Onda dete ima problem da se veže jer je sedište zajahalo bravicu koja je duboko dole usađena pa tata mora da ustaje da ga veže – ovaj problem nisam imao u prethodnom autu…

 

Poglej ovoga kako ih je spakovao...

 

cxca21100.jpg

 

 

verovatno je i do modela sedista za kllince.

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast bimba!!!! Nisam ni ja znao da treba sacekati za R...zakrci po nekad...

a ona nalepnica za boju mi se odlepila....bas im je fora :whip:  

sad cu flomasterom da upisem !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

verovatno je i do modela sedista za kllince.

 

 

 ima samo 2 isofix-a a ako ih vezuje pojasom, skoro da nema šanse da regularno stavi 3 decija sedišta, ova slika je fora! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma moja deca sa malo veca (9 i 5 god), pod guze ubacujemo buster sedista bez isofix-a (da bolje vide kroz prostor i da se lakse vezu pojasevima). Ocigledno su moji busteri "malko" siri od sedista na slici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan 31

Mesec dana sam vlasik ovog auta – o tome da li sam srećan, ponosan… ili ne, ne bih da pričam: prihvatam da moje lično mišljenje nije mnogo bitno - bitno je šta auto nudi. Pobrojaću po meni bitne parametre za izbor auta. Bio sam na kratkom odmoru van Bgd, znači vožen je i po gradu, i na Ibarskoj i na auto putu. Do sada sam prešao 2100 km i i to otprilike 400 km autoput, oko 1050 Ibarska, ostatak po Bgd i lokal (ne živim u Bgd već u selu pored). Otprilike sagledao sam šta auto pruža jednoj četvoročlanoj porodici – supruga, dva deteta (koja sede na busterima) i naravno ja…

 

Gabariti, prostor – komfor - oprema:

 

Moram odmah da iskomentarišem gabarite vozila...na slici izgleda kompaktno, uživo prilično veliko, a iznutra OGROMNO. Stvarno je kao u nekom kombiju, ovo važi za prostor, vozačku poziciju, ali na žalost i na buku i osećaj za volanom! No na to sam se navikao pa ne bih da sudim. Ali nikako da se naviknem na orjentaciju u prostoru – sve mi se čini da sam preblizu nečem ispred ili iza a ono bar pola metra… Onda se tako okuražim i juče zakačim branikom žardinjeru (nisam je ni video jer je auto previsok), srećom nema štete malko sam ga grebucnuo (reče mi limar - da će mi džabe zamazati - možda sam mogao da pitam i nekog plastičara pošto je cela prednja strana auta plastična, mada takvi su svi moderni auti pa i moj Fićko).

 

By the way – koja je oznaka boje pastelnog crvenog – treba da kupim 100ml?  :thumbdown:  :help:

 

Iako svi pričaju kako u 500L mogu da stanu košarkaši, problem sa sitnom decom ume da bude gori neko kad je basket ekipa u pitanju. Između dva bustera pozadi (sa leve i desne strane), teško da još neko može da sedne. Istina, može ali ne znam ko je to. Dete nije – nema mesta za treći buster, odrasla osoba nije – polazeći od sebe, sa svojih 0.1t :guitar: – znači neko sitan i da se mnogo ne vrpolji. Naime. Kada se zatvore vrata, bukvalno šutnu na unutra sedišta i proctor između bustera se značajno suzi. Onda dete ima problem da se veže jer je sedište zajahalo bravicu koja je duboko dole usađena pa tata mora da ustaje da ga veže – ovaj problem nisam imao u prethodnom autu…

Razmak između prednjih i zadnjih sedišta, očas se pojede ako zadnja sedišta gurnemo napred, ne bi li koferi za nedelju dana odmora pomenute ekipe stali u gepek. Gepek i nije loš – juče sam ladno ubacio bojler sa sve kutijom. Stao bojler (1,0x0,8x0,8m) ali ne i, pre neki dan, ortakova dečija kišobran kolica – predugačka su pa mora nakoso a tada nema mesta za resto prtljaga.

 

Jedna stvar koju sam zaboravio malopre da pomenem...visina vozila, i ukupna i ona od tla, tj, klirens ja sam prosecne visine (nešto preko 180) a moram da iskačem iz kola. Opet, pomenutu sitnu decu, svaki put moram da vadim iz kola da ne uskoče u neku baru ili blato (a hvala Bogu, kod vrtića gde ih svaki dan vozim nema parking… pa malo na travu, malo u baru)… Iako je visok, lepo trpi bočni vetar i lepo se ponaša u krivinama :scooter:

 

Unutrašnjost je stvar ukusa – ja sam npr. prešao iz Lade 110 pa mi ova kvazi retro fenserica mami osmeh na licu. :p  Isto važi (verujem) i za prelaznike iz Dačije, Kadeta suze… Kako god, sve mi se čini na mestu i sa te strane sam veoma zadovoljan. Jes’ da je ručica menjača kao teniska loptica i malo mi je smor da sa tom kugletinom džaram brzine – ali navikao sam se :fun: pa kada sam seo u neki drugi auto učinilo mi se kao da držim ražnjić a ne menjač… Inače, u početku mi se činilo ko da mešam duvan čvarke a ne da menjam brzine ali sada sam se totalno navikao. Nervira me što menjač nema sinhron za rikverc, ma ume da zakrči ako lepo ne ubacim. I tada kao na Zastavinim vozilima, pustim i ponovo stisnem kvačilo i tada hoće lepo u rikverc. To ume da zeza na uzbrdici… Mora baš da se oseti da je ubačen u rikverc… Takođe ručna je kao gas u avionu, ergonomska ali za vanzemaljce, tako se hvata ne normalno već nekako kao veslo omanjeg čamca.

Radio, multifunkcionalni displej, konekcija sa mobilnim su savršeni. Bukvalno se, kao i u mnogim drugim slučajevima na ovom autu, mislilo o svim potrebama korisnika… Ekran multimedije ima malu rezoluciju – čisto sumnjam da će tu biti ikakvih nadogradnji tipa navigacija ili parking kamera. USB čita sam FAT32 formatirane fleške i radi besprekorno. Sad neki dan, bili upaljeni prednji brisači, krenem u rikverc, a ono se upali i zadnji brisač – baš mi se dopalo… Da ne govorim o Speed limit, Eco drive, Hill holder, … i o brdu korisnih stvari. Tempomat je majka! Klima radi savršeno – šteta što nije bilo para za automatsku. Servo je odličan – CITY sam palio više probe radi, kočnice odma hvataju - ne škripe ali čini mi se da se paknovi brzo troše...

 

Bočni retrovizori odlično rade posao, dok unutrašnji je premalen – mada i da je veći ne znam šta bi se postiglo pošto taman vata ceo zadnji prozor (i par cm pride).

 

Peta vrata se opasno prljaju – sva voda sa zadnjih točkova kao da se na njih sliva. Sa druge strane, dižu se visoko – moraš biti moje visine da dohvatiš ručku i da ih normalno zatvoriš…

 

Sedišta su pomalo pretanka i tvrda ali posle, npr. 4 sata neprekidne vožnje, uopšte nisam bio umoran – naprotiv… :horse:

Na lošim (da ne kažem našim) putevima, auto pliva, ne oseća rupe. Plaši me samo da sva ova plastika unutra ne počne vremenom da cvrkuće  :guitar:

 

 

Potrošnja - motor:

 

Sipao do čepa, potrošnja 6.58 l/100km.

Sr. brzina 44km/h.

Po bordu 6.1 l/100km - izem ti tehniku, laže za 0.5l sto je po meni previše.

Čak sam i manju potrošnju očekivao jer nisam neki siledžija u vožnji – već stariji čovek (42 god) sa dvoje dece... :whistle:

Najmanje troši (oko 5l) na Ibarskoj brzinom do 80, naravno po ravnom. Uzbrdice se pomalo uplaši (ako se zatekao u šestoj brzini), pa onda mora da se ubaci i u četvrtu, ne bi li pokušao neko preticanje i sl. Vrlo lako namota i 4000 rpm što nadomešćuje ipak delimičan nedostatak snage. Naime, probao kod Orlovače u pravcu ka Lazarevcu: 6. brzinom od 80 do 120 km/h mu treba 38 sec što je katastrofa i očigledan pokazatelj da sam u pogrešnom stepenu prenosa ako huću da krenem u preticanje, 5. brzinom od 80 do 120 km/h mu treba 21 sec što je već lep rezultat i ima se osećaj snage... E ko želi osećaj snage neki put mora i u 4. brzinu a tada troši gorivo „ko da pretačeš rasol...“ bar 11l/100km. I to po bordu, a bord laže... Ne daj Bože da je upaljena klima, tada mu baš treba obrtaja...

 

Vozio sam ga do 150km/h – tada troši (opet po bordu i na ravnom) oko 9l na oko 3800 rpm. Tada ima lufta za još gasa, i hoće da ga primi. Čini mi se da je tada prilično tih u poređenju sa mnogim autima koje sam vozio do sada.

 

 

Zaključak (mrzi me da pišem dalje a i ovo sam preterao)

 

Fićko je u 95% slučajeva sasvim dobar i zadovoljava sve moje kriterijume. Neko će pomisliti, čitajući šta sam gore napisao da nije tako, jer sam moju priču uglavnom bazirao na kritici auta. Šta da hvalim ono što već i svi drugi hvale. Hteo sam da naglasim neke stvari koje drugi nisu pominjali - ili neće ili ne primećuju. :rtfm:

 

Da nije bilo povoljnog kredita Fićka bi samo gledao kroz prozor kada prolazim pored salona kada vozim na posao. Malo je bzvz pisati da ne biste kupili ovaj auto zbog motora, pa imate i jači, ali bato onda se spremite da vam uši zuje od cene, mislim da je tako najrealnije. Zašto sve ovo pišem? Pa zato što ako volite jače motore kupite ih, ali cenim da 90% nas koji posećuju forum ovde imaju neke normalne motore nikako ne nesto najjače, a da su kupljeni novi auti. Znači retko ko bi od nas kupovao nov auto sa napucanom opremom i sa dosta konja, za to što bi i najobičnija B klasa auta išla do 20000 evića a neki i više.

 

Toliko od mene za sada

:wub:

Pošto sam geeracijo upozorena da se predstavim,a mrzi me da otvorim novu temu...koristim ovu tvoju sadržajno jaaaako dobru,interesantnu i zanimljivu! :clap:

Delim tvoje mišljenje u svemu što si do sada napisao...samo s jednim detetom :thumbsup: koji ima skoro 2 m,a oduševljen je unutrašnjim prostorom jer konačno"ima kuda sa nogama" :rambo:

Nismo isprobali auto na putu za Vršac,već od KG do KŠ...Muž je vozio do uključenja na auto put-a ja dalje....i naravno,iste slatke muke doživeli smo i mi.Iskreno,još uvek mi ponekad pomalno"štucne"kad krećem u prvoj i dodam gas (što me užasno nervira-osećam se ko početnik nakon više od 20 godina vozačke karijere),a muž to jaaaako dobro iskoristi za "predavanje o vožnji" :rant: ....

Rezime: 500l 1.3 je fenomenalan....oduševljava me...samo još jednog lepog dana kada isplatim  poslednju ratu kredita :crybaby: ...i biće super! :whistle: 

Pozdrav!  :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenia, molim te ;), svoj auto predstavi ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=12

 

Klikneš na otvaranje nove teme i onda pišeš šta želiš o njemu, ljudi zapitkuju, itd, itd...tako onda dobijemo mnogo preglednije tvoje mišljenje o 500L nego kad je ono napisano na ko zna koliko različitih tema. :thumbup:

Ako ti možda trebaju pojašnjenja kako otvoriti temu, kako postaviti slike ili sl., pogledaj ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showforum=104

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav generaciji! :D

Ma Fićko je zakon! I ja sam sve naučio u njemu: i gde se daje gas, i kako da menjam brzine... B) Jedino, i posle predjenih 2.5k km ne umem da se smestim za volanom. Nikako da namestim (po visini i dubini) polozaj volana a da vidim i brzinomer i obrtomer cele. Kako god okrenem, deo volana mi ih zaklanja :wacko:

Inače bord laže za 0.45l u odnosu na potrošnju sipanjem od čepa do čepa - drugi put sipan pun rezervoar, ista razlika
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače bord laže za 0.45l u odnosu na potrošnju sipanjem od čepa do čepa - drugi put sipan pun rezervoar, ista razlika

 

jel na istoj pumpi? pitanje je jer laze bord ili pistolj  :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače bord laže za 0.45l u odnosu na potrošnju sipanjem od čepa do čepa - drugi put sipan pun rezervoar, ista razlika

 

Pola litra na rezervoar od 50 litara. To je greška reda ~1%. Ili nisi čekao da potrošiš ceo rezervoar?  :p   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bg-Preševo 6,88l, 120 auto put, Grdelica brže od drugih. Preševo-Evzoni 6,21l, mada na tih 10ak litara greška u sipanju može biti značajna a i imam osećaj da je cela Mk ka Grčkoj nizbrdo :) U pitanju je 1.4 benzinac sa krovnim koferom koji nije baš aerodinamičan (Cam). Bord je davao približno iste podatke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i pitam koliko je potrošio pa dosipao  :p

 

Zdravo društvo, ajmo malo matematike.

U rezervoaru imam neku količinu goriva - to ne mogu da izmerim ali mogu da izmerim koliko sipam pa da rezervoar bude pun. Napunim rezervoar, resetujem Trip B na 0 radi provere. Onda ulazim u kalkulaciju: vozim neko vreme i pređem npr. 632km pa opet napunim i dolijem npr. ukupno 44.28l. To mogu tačno da znam - koliko je doliveno da bi rezervoar opet bio pun, takođe, znam i koliko sam kilometara prešao. Znači proporcija je sledeća (X-potrošnja na 100km):

X:100=44.28:632   =>

X=44.28*100/632

X=7.006 l/ 100 km

 

Ovo je primer kako računam i zašto sipam do čepa! 

 

Svaki put kada sipam resetujem bord pa uporedim rezultate.

 

Ko ovo nume, ima za android programče gde se samo ukucavaju vrednosti a on vodi statistiku. Zove se Carango :secret: - ima na google play - free. Negde na torentima sam našao i verziju PRO - eksportuje u excel. Njegova statistika podrazumeva i podsetnike i kompletnu evidenciju svih troškova za auto... Carango kalkulacija i moje vrednosti se poklapaju 100% - ako neko misli da moj račun nije dobar...

 

Znači bord laže 0.45l/100km pa npr ako piše da je potrošnja 5.9l/100km ona je računski 6.35 l/100km što je po meni mnogo jer to je greška od 8% 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi da ti drmam camac s tom matematikom, al ja sam juce usuo 50l u rezervoar, i pitam ponovo, zasto vise verujete pumpama i njihovim aparatima nego bordu??? Al dobro. Neko veruje u Budu, neko u Hrista neko u Alaha a neko u dlakavu kozu sa onoga svjeta. Pitam samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 50L, ako ti ukradu na pumpi 2,5L to je oko pola litra više prosečno, kao po bordu. Mnogo je kume!

Edited by Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zato pitam otkud ljudi vise veruju pumpama koje nas kradu i pljackaju sve ove godine na sve moguce nacine. :-) Mislim pitam samo. Pre par godina drugar mi u balon od 5l usuo 5l po aparatu a litra makar jos ostalo mesta. :-D

Edited by nikola0406

Share this post


Link to post
Share on other sites

nece aparat na 44lit da ukrade 2litra. mnogo toga ima da bi se uklopilo u 0.001litar. Temperatura goriva, pistolj laze, prosli put iskocio ranije, sada kasnije ...  ....... sve se sabere pa izadje takva razlika. Bord cak mislim ne "meri" koliko goriva je potroseno vec nesto preko kolicine vazduha .......zato npr bord ne pokazuje potrosnju plina vec kao da ste ga vozili na benzin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bordu ne verujem, otkud na leru da troši 2l, ili isto toliko pri kočenju motorom. Ne verujem ni pumpama jer evidentno kradu. Do sada sam 3x punio rezervoar (ne kažem da je pre toga bio prazan) i par puta za 5k dindži. Uvek ista pumpa i isti pištolj - tako se potrefilo (NIS u Rakovici). Tako ću još jedno mesec dana pa ću na drugu - da probam njih.

S'obzirom ma mesečno prelazim više od 2000km uglavnom po istim trasama, stavka Benzin mi nije mala pa zato i ovo računam (bar u početku dok ne upoznam auto - i pumpe jer sam 2 godine vozio Lajku na gas - tek sa gasom je horor)

tapatok 4

Ne bi da ti drmam camac s tom matematikom, al ja sam juce usuo 50l u rezervoar, i pitam ponovo, zasto vise verujete pumpama i njihovim aparatima nego bordu??? Al dobro. Neko veruje u Budu, neko u Hrista neko u Alaha a neko u dlakavu kozu sa onoga svjeta. Pitam samo.

Bruka! Znači došao si do pumpe sa isparenjima od benzina kada si uspeo da sipaš svih 50l - ili je duvao povoljan vetar? ;)

tapatok 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa po aparatu na pumpi, gurao sam ga do nje. Praznoga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji li su tvoji proračuni kada tako optimiziraš sipanje goriva :)

tapatok 4

Edited by Bimba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam sta pise na kompu. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E drugari,

Danas sam imao situaciju da cimnem auto na 4500rpm. Naime, u gradu na uzbrdo, da bih izbegao "zahuktali" gsp morao sam iz 4. u 3. pa gas do kraja.

Jbt kako je zarezao. Umalo da vrat plomim kako je cimnuo. Izvuce on sa 50km/h na 80km/h dok sam okom trepnuo. Srecom,  situacija nije bila nesto opasna pa sam sve ovo uspeo da registrujem - totalno sam iznenadjen kolicinom snage koja se pojavila niotkuda.

Znaci, ako mi neko kaze da je auto trom - mogu da mu odgovorim da prvo nauci da vozi :scooter: ovaj auto (ovo je vazilo i vazi i dalje i za mene) pa tek onda neka nesto prica 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...