Jump to content
FAS Goran
Bimba

Bimbin Fiat 500L Nacionale

Recommended Posts

500l 1.4 sam dobio u utorak. Opisacu svoje utiske.

 

Dan 1.

Znaci, posto zivim van Bgd, stao sam u Lipovici da se odmorim od voznje. Sve mi daleko, preveliko, visoko. Menjac, ne znam u kojoj sam brzini - bio sam zgranut. Auto pre kupovine nisam probao. U tom trenutku sam se bas pokajao! Stigao sam nekako kuci, posle 1/2 sata sam morao opet u Bgd. Totalna nocna mora. Potrosnja sa 70% otvorenog puta oko 8l. Dete pozadi kao da je u kombiju - ne cujem ga sta prica. Vec na 80 trazi 6. brzinu - ako potrefim... Cini mi se da nema snage... Uzas. Ja ocajan, dao pare - tacnije izuo se... Bukvalno ko u vicu "Jesi li nekad video vaki motor" - ne znam kako da vozim

 

Dan 2.

Sutra ujutro na posao, malo sam juce vezbao - potrosnja oko 6.5l kad sam stigao do Vozdovca. Brzine lakse nabadam, auto mi pregledan - cinjenica je da je premalo ogledalo o kabini. Polako sam ukapirao menjac, Eco Drive je savrsen asistent i daje dobar uvid u rezim voznje. U povratku kuci potrosnja 6.4l. Kapiram menjac pa ulazim i u preticanja - cinjenica je da ima dug hod napred nazad sto je nezgodno ako je sediste dignuto visoko. Levo desno  uz lagano mrdanje prelazim u zeljene veritkale (1-2, 3-4, 5-6). Sve mi se vise dopada.

 

Dan 3.

Polako kontam funkcije u autu - umem da upalim tempomat (zajebalo vek) i ogranicavac brzine. Menjac savladan. Na Eco Drive - dolazim i do ocene 95% kroz grad... Potrosnja 6.2l (posao - kuca). Odusevljenje svi  resenjima na autu jer nisam fokusiran na menjac... Umem da koristim komande na volanu...

 

Dan 4.

Jutros ko profi. Kao da ga vozim 100 godina. Odusevljen. Cak mi ni klinac pozadi nije daleko - cujem sta prica, motor do 2500 je jako tih (do tog broja obrtaja uglavnom vozim - i pre toga menjam u visu brzinu). Uglavnom vozim ko po jajima mada dobro prima gas, tada ima sasvim dovoljno snage. Mora malo cesce da se saltaju brzine nego sto sam ranije navikao ali vec nije problem. Jutros potrosnja 6.0l - bravo za mene NAUCIO da vozim. Imam vremena da uzivam u potpunom konforu auta... Primecujem da su pneumatici bucni

 

Jesu sedista malo tvrdja - kako ce biti na duzim putevima nemam pojma - u subotu idem u Vrsac pa cemo videti.

 

Po meni - subjektivno - OVO JE ODLICNA KUPOVINA  :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, super review. :D

Tvrda sedišta su u principu bolja za duža putovanja i sedenje uopšte. Leđni deo je bitan da bude tvrd, a tu proizvođači u nižim klasama obavezno zabrljaju. Žale se da je sedalni deo kratak, ali i to je individualno. Za istinski dobra sedišta ipak čovek mora da se opruži za D segment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bimba, baš si me slatko nasmejao ovim opisom....želim  ti puno bezbrižnih km i samo da uživaš!!!!  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala!  :unworthy:

Pun sam raznih utisaka - uglavnom su pozitivni. Za ovih 7 dana sam pregazio 670km. Jos neki km da predjem pa cu da "objavim" moja zapazanja...  :guitar:

Za sada toliko 

:scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice guma kod 500l mislim da su ovi u kragujevcu tu malo ustedeli :) ali kada dodje vreme za menjanje staviti neke kvalitetne i ne bi trebalo da ima problema :D pozdrav i puno km da predjes sa masinom  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun sam raznih utisaka - uglavnom su pozitivni. Za ovih 7 dana sam pregazio 670km. Jos neki km da predjem pa cu da "objavim" moja zapazanja...  :guitar:

 

Odlično :) Ne zaboravi i neku slikicu da okačiš!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je poceo prvi post ja pomislih sace neko opako pljuvanje po auto :)

 

Covek se lako navikne na novo i lepo a tesko na staro i lose

Share this post


Link to post
Share on other sites

500l 1.4 sam dobio u utorak. Opisacu svoje utiske.

 

Dan 1.

Znaci, posto zivim van Bgd, stao sam u Lipovici da se odmorim od voznje. Sve mi daleko, preveliko, visoko. Menjac, ne znam u kojoj sam brzini - bio sam zgranut. Auto pre kupovine nisam probao. U tom trenutku sam se bas pokajao! Stigao sam nekako kuci, posle 1/2 sata sam morao opet u Bgd. Totalna nocna mora. Potrosnja sa 70% otvorenog puta oko 8l. Dete pozadi kao da je u kombiju - ne cujem ga sta prica. Vec na 80 trazi 6. brzinu - ako potrefim... Cini mi se da nema snage... Uzas. Ja ocajan, dao pare - tacnije izuo se... Bukvalno ko u vicu "Jesi li nekad video vaki motor" - ne znam kako da vozim

 

Dan 2.

Sutra ujutro na posao, malo sam juce vezbao - potrosnja oko 6.5l kad sam stigao do Vozdovca. Brzine lakse nabadam, auto mi pregledan - cinjenica je da je premalo ogledalo o kabini. Polako sam ukapirao menjac, Eco Drive je savrsen asistent i daje dobar uvid u rezim voznje. U povratku kuci potrosnja 6.4l. Kapiram menjac pa ulazim i u preticanja - cinjenica je da ima dug hod napred nazad sto je nezgodno ako je sediste dignuto visoko. Levo desno  uz lagano mrdanje prelazim u zeljene veritkale (1-2, 3-4, 5-6). Sve mi se vise dopada.

 

Dan 3.

Polako kontam funkcije u autu - umem da upalim tempomat (zajebalo vek) i ogranicavac brzine. Menjac savladan. Na Eco Drive - dolazim i do ocene 95% kroz grad... Potrosnja 6.2l (posao - kuca). Odusevljenje svi  resenjima na autu jer nisam fokusiran na menjac... Umem da koristim komande na volanu...

 

Dan 4.

Jutros ko profi. Kao da ga vozim 100 godina. Odusevljen. Cak mi ni klinac pozadi nije daleko - cujem sta prica, motor do 2500 je jako tih (do tog broja obrtaja uglavnom vozim - i pre toga menjam u visu brzinu). Uglavnom vozim ko po jajima mada dobro prima gas, tada ima sasvim dovoljno snage. Mora malo cesce da se saltaju brzine nego sto sam ranije navikao ali vec nije problem. Jutros potrosnja 6.0l - bravo za mene NAUCIO da vozim. Imam vremena da uzivam u potpunom konforu auta... Primecujem da su pneumatici bucni

 

Jesu sedista malo tvrdja - kako ce biti na duzim putevima nemam pojma - u subotu idem u Vrsac pa cemo videti.

 

Po meni - subjektivno - OVO JE ODLICNA KUPOVINA  :guitar:

Brate ja sam umro od smeha citajuci tvoja zapazanja....ne znam da li si se trudio da budes smesan,ali si me nasmejao do suza.

Ukucanima sam citao na glas,koliko sam uspeo od smeha...

Hvala ti na tome i da te odlicno sluzis i da se lepo navozas!!!!!

:unworthy:  :unworthy:  :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je vrlo slikovito pogođena suština Fiata 500L i svim novim ili uskoro novim vlasnicima preporučujem da pročitaju ovo :clap:

 

p.s. hej, napiši kakvi su sada utisci

Edited by Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da čovek ne poveruje, ali si potpuno upravu :unworthy::laughing:  svi imamo iste "probleme"...

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima, čukam porukice sam mobilnog, pa mi je teško da učukam više od 2 prosto proširene rečenice. Kada budem pri računaru za neki dan, malo ću da se raspišem o dosadašnjim utiscima (hvala Bogu da su uglavnom pozitivni)

tapatok 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super je što toliki auto tako malo troši! Kako mu se ponaša trap u odnosu na ove puteve kod nas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nećeš verovati, auto bukvalno lebdi. Ne oseća rupe. Malko mrdnem ramenima i predjem preko udarne rupe :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan 31

Mesec dana sam vlasik ovog auta – o tome da li sam srećan, ponosan… ili ne, ne bih da pričam: prihvatam da moje lično mišljenje nije mnogo bitno - bitno je šta auto nudi. Pobrojaću po meni bitne parametre za izbor auta. Bio sam na kratkom odmoru van Bgd, znači vožen je i po gradu, i na Ibarskoj i na auto putu. Do sada sam prešao 2100 km i i to otprilike 400 km autoput, oko 1050 Ibarska, ostatak po Bgd i lokal (ne živim u Bgd već u selu pored). Otprilike sagledao sam šta auto pruža jednoj četvoročlanoj porodici – supruga, dva deteta (koja sede na busterima) i naravno ja…

 

Gabariti, prostor – komfor - oprema:

 

Moram odmah da iskomentarišem gabarite vozila...na slici izgleda kompaktno, uživo prilično veliko, a iznutra OGROMNO. Stvarno je kao u nekom kombiju, ovo važi za prostor, vozačku poziciju, ali na žalost i na buku i osećaj za volanom! No na to sam se navikao pa ne bih da sudim. Ali nikako da se naviknem na orjentaciju u prostoru – sve mi se čini da sam preblizu nečem ispred ili iza a ono bar pola metra… Onda se tako okuražim i juče zakačim branikom žardinjeru (nisam je ni video jer je auto previsok), srećom nema štete malko sam ga grebucnuo (reče mi limar - da će mi džabe zamazati - možda sam mogao da pitam i nekog plastičara pošto je cela prednja strana auta plastična, mada takvi su svi moderni auti pa i moj Fićko).

 

By the way – koja je oznaka boje pastelnog crvenog – treba da kupim 100ml?  :thumbdown:  :help:

 

Iako svi pričaju kako u 500L mogu da stanu košarkaši, problem sa sitnom decom ume da bude gori neko kad je basket ekipa u pitanju. Između dva bustera pozadi (sa leve i desne strane), teško da još neko može da sedne. Istina, može ali ne znam ko je to. Dete nije – nema mesta za treći buster, odrasla osoba nije – polazeći od sebe, sa svojih 0.1t :guitar: – znači neko sitan i da se mnogo ne vrpolji. Naime. Kada se zatvore vrata, bukvalno šutnu na unutra sedišta i proctor između bustera se značajno suzi. Onda dete ima problem da se veže jer je sedište zajahalo bravicu koja je duboko dole usađena pa tata mora da ustaje da ga veže – ovaj problem nisam imao u prethodnom autu…

Razmak između prednjih i zadnjih sedišta, očas se pojede ako zadnja sedišta gurnemo napred, ne bi li koferi za nedelju dana odmora pomenute ekipe stali u gepek. Gepek i nije loš – juče sam ladno ubacio bojler sa sve kutijom. Stao bojler (1,0x0,8x0,8m) ali ne i, pre neki dan, ortakova dečija kišobran kolica – predugačka su pa mora nakoso a tada nema mesta za resto prtljaga.

 

Jedna stvar koju sam zaboravio malopre da pomenem...visina vozila, i ukupna i ona od tla, tj, klirens ja sam prosecne visine (nešto preko 180) a moram da iskačem iz kola. Opet, pomenutu sitnu decu, svaki put moram da vadim iz kola da ne uskoče u neku baru ili blato (a hvala Bogu, kod vrtića gde ih svaki dan vozim nema parking… pa malo na travu, malo u baru)… Iako je visok, lepo trpi bočni vetar i lepo se ponaša u krivinama :scooter:

 

Unutrašnjost je stvar ukusa – ja sam npr. prešao iz Lade 110 pa mi ova kvazi retro fenserica mami osmeh na licu. :p  Isto važi (verujem) i za prelaznike iz Dačije, Kadeta suze… Kako god, sve mi se čini na mestu i sa te strane sam veoma zadovoljan. Jes’ da je ručica menjača kao teniska loptica i malo mi je smor da sa tom kugletinom džaram brzine – ali navikao sam se :fun: pa kada sam seo u neki drugi auto učinilo mi se kao da držim ražnjić a ne menjač… Inače, u početku mi se činilo ko da mešam duvan čvarke a ne da menjam brzine ali sada sam se totalno navikao. Nervira me što menjač nema sinhron za rikverc, ma ume da zakrči ako lepo ne ubacim. I tada kao na Zastavinim vozilima, pustim i ponovo stisnem kvačilo i tada hoće lepo u rikverc. To ume da zeza na uzbrdici… Mora baš da se oseti da je ubačen u rikverc… Takođe ručna je kao gas u avionu, ergonomska ali za vanzemaljce, tako se hvata ne normalno već nekako kao veslo omanjeg čamca.

Radio, multifunkcionalni displej, konekcija sa mobilnim su savršeni. Bukvalno se, kao i u mnogim drugim slučajevima na ovom autu, mislilo o svim potrebama korisnika… Ekran multimedije ima malu rezoluciju – čisto sumnjam da će tu biti ikakvih nadogradnji tipa navigacija ili parking kamera. USB čita sam FAT32 formatirane fleške i radi besprekorno. Sad neki dan, bili upaljeni prednji brisači, krenem u rikverc, a ono se upali i zadnji brisač – baš mi se dopalo… Da ne govorim o Speed limit, Eco drive, Hill holder, … i o brdu korisnih stvari. Tempomat je majka! Klima radi savršeno – šteta što nije bilo para za automatsku. Servo je odličan – CITY sam palio više probe radi, kočnice odma hvataju - ne škripe ali čini mi se da se paknovi brzo troše...

 

Bočni retrovizori odlično rade posao, dok unutrašnji je premalen – mada i da je veći ne znam šta bi se postiglo pošto taman vata ceo zadnji prozor (i par cm pride).

 

Peta vrata se opasno prljaju – sva voda sa zadnjih točkova kao da se na njih sliva. Sa druge strane, dižu se visoko – moraš biti moje visine da dohvatiš ručku i da ih normalno zatvoriš…

 

Sedišta su pomalo pretanka i tvrda ali posle, npr. 4 sata neprekidne vožnje, uopšte nisam bio umoran – naprotiv… :horse:

Na lošim (da ne kažem našim) putevima, auto pliva, ne oseća rupe. Plaši me samo da sva ova plastika unutra ne počne vremenom da cvrkuće  :guitar:

 

 

Potrošnja - motor:

 

Sipao do čepa, potrošnja 6.58 l/100km.

Sr. brzina 44km/h.

Po bordu 6.1 l/100km - izem ti tehniku, laže za 0.5l sto je po meni previše.

Čak sam i manju potrošnju očekivao jer nisam neki siledžija u vožnji – već stariji čovek (42 god) sa dvoje dece... :whistle:

Najmanje troši (oko 5l) na Ibarskoj brzinom do 80, naravno po ravnom. Uzbrdice se pomalo uplaši (ako se zatekao u šestoj brzini), pa onda mora da se ubaci i u četvrtu, ne bi li pokušao neko preticanje i sl. Vrlo lako namota i 4000 rpm što nadomešćuje ipak delimičan nedostatak snage. Naime, probao kod Orlovače u pravcu ka Lazarevcu: 6. brzinom od 80 do 120 km/h mu treba 38 sec što je katastrofa i očigledan pokazatelj da sam u pogrešnom stepenu prenosa ako huću da krenem u preticanje, 5. brzinom od 80 do 120 km/h mu treba 21 sec što je već lep rezultat i ima se osećaj snage... E ko želi osećaj snage neki put mora i u 4. brzinu a tada troši gorivo „ko da pretačeš rasol...“ bar 11l/100km. I to po bordu, a bord laže... Ne daj Bože da je upaljena klima, tada mu baš treba obrtaja...

 

Vozio sam ga do 150km/h – tada troši (opet po bordu i na ravnom) oko 9l na oko 3800 rpm. Tada ima lufta za još gasa, i hoće da ga primi. Čini mi se da je tada prilično tih u poređenju sa mnogim autima koje sam vozio do sada.

 

 

Zaključak (mrzi me da pišem dalje a i ovo sam preterao)

 

Fićko je u 95% slučajeva sasvim dobar i zadovoljava sve moje kriterijume. Neko će pomisliti, čitajući šta sam gore napisao da nije tako, jer sam moju priču uglavnom bazirao na kritici auta. Šta da hvalim ono što već i svi drugi hvale. Hteo sam da naglasim neke stvari koje drugi nisu pominjali - ili neće ili ne primećuju. :rtfm:

 

Da nije bilo povoljnog kredita Fićka bi samo gledao kroz prozor kada prolazim pored salona kada vozim na posao. Malo je bzvz pisati da ne biste kupili ovaj auto zbog motora, pa imate i jači, ali bato onda se spremite da vam uši zuje od cene, mislim da je tako najrealnije. Zašto sve ovo pišem? Pa zato što ako volite jače motore kupite ih, ali cenim da 90% nas koji posećuju forum ovde imaju neke normalne motore nikako ne nesto najjače, a da su kupljeni novi auti. Znači retko ko bi od nas kupovao nov auto sa napucanom opremom i sa dosta konja, za to što bi i najobičnija B klasa auta išla do 20000 evića a neki i više.

 

Toliko od mene za sada

:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti bi trebao da snimiš onaj kupac review, pošto si baš lepo dočarao prednosti i mane, svaka čast :thumbup:

Mislim da je 500L u tom cenovnom rangu i u toj klasi kao nov auto definitivno best buy, ja živim u malo zatucanoj sredini gde se ljudi još uvek lože na budžene branike i Nemačke aute iz 90tih i ostalo ne postoji, čak ne daj bože da pomeneš Fiat u diskusiji, to ti kasnije na nos izađe, jer se svi vode nekom logikom da je bolje da se za 11.000 kupi polovan Mercedes ili Audi, nego 500L, čak mnogi još uvek žive u zabludi da u Kragujevcu radi ista ekipa koja je sklapala Juga i Keca i na istim mašinama i koliko god se trudio da objasniš ljudima da to više nije isto, nema teorije da se bilo ko potrudi da te razume... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo si shvatio smisao moga pisanija!  :unworthy: Naveo sam neke stvari o NOVOM autu koje su toliko beznačajne nekim ljudima poredeći 500l sa nekim polovnjakom "za manje para"...

:scooter:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

alal vera za post. sto se tice boje, imas sifru ispod haube, a mozda i cak u gepeku kod rezervnog tocka. a sto se tice menjaca i sinhrona cak i u uputstvu pise da se pre ubacivanja u rikverc treba sacekati dve sekude posto stisnes kvacilo :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala! Ja sam onaj koji cita uputstva, ali onaj deo o rikvercu sam preskocio - podebela mi knjizica mada moracu da izdvojim to vreme, ne bih bas da zeznem nesto


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

strana 163, srpski, citat:

 

VAŽNO: Menjač možete ubaciti u hod unazad samo

kada vozilo potpuno miruje. Kada je upaljen motor,
sačekajte najmanje 2 sekunde sa pedalom kvačila pritisnutom
do kraja, pre nego što menjač ubacite u hod unazad,
kako biste sprečili oštećenje i trošenje zupčanika.

 

To sam i ja preskočio, pa ko će da čita uputstvo kako se menjaju brzine!? Brzine idu u H - dovoljno  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah... Nemam pojma ja sam se navikao na menjac lagano, slicno je kao u puntu, samo sto je rucica veca i sto se treba vise saltanja. Za rikverc nisam ni ja znao, ali nisam do sad imao probleme sa krckanjem zupcanika.

 

Bimba svaka cas na opisu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šifra boje se nalazi sa unutrašnje strane vrata prtljažnika, bar tako piše u uputstvu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenili plocice, sifra boje se nalazi na poklopcu haube odozdo sa unutrasnje strane - crvena je VR. 111/A (nalepnica srebrne boje a ne plocica) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...