Jump to content
FAS Goran
Ivan

Opel Insignia

Recommended Posts

Test: Opel Insignia

 

DSC_4682.jpg

 

U ponovo nastaloj globalnoj SUV maniji, porodična limuzina i njene ''tradicionalne vrednosti'' našli su se u problemu. Kako vratiti kupca ili, tačnije, gde ga uopšte naći. Možda među poslovnim svetom, menadžerima koji još nisu dorasli službenim automobilima premijum klase ili…?

 

Opel je modelom Insignia pre 6 godina uspeo da pobegne od neslavno završenog života modela Vectra. Napravljen je lep i atraktivan automobil, ne vrhunski, ali korektan svugde, i sa dobrim odnosom cene i kvaliteta. Dežurni opelomrsci se sa ovim neće složiti, ali Insignia u prvoj generaciji je napravila gigantski korak od Vectre, i Opelu vratila deo kupaca koje je izgubio. E sad, druga generacija Insignie rodila se kada je već postalo evidentno da će doći do svojinske transformacije nemačke, tačnije američke, marke. Jasno, nova Insignija je stvarana par godina ranije, ali sada kada je treba odnegovati kao novi model našla se na promaji odlaska starog i dolaska novog vlasnika.

 

DSC_4690.jpg

 

Krenimo odpozadi
Nije baš običaj, ali već druga generacija jednog modela, u ovom slučaju Insignije, dobila je novu platformu. Mehanički ne revolucionarno novu, ali bitno dužu i sa većim međuosovinskim razmakom. Duga je ''za dlaku'' ispod 4.9 metara (skoro isto koliko Mercedes E klase), sa 2.82 m međuosovinskog razmaka. I ako krenemo odpozadi, ova limuzina nudi, bez preterivanja, ogroman prostor pozadi koji nije kompromitovao ni velik prtljažnik. Samo, Insignia Grand Sport kako je službeno ime, ima petora vrata. Alternativa je karavan. Insignije sa četvora vrata, zbog male potražnje više biti neće. Ovo je ''fastback'', ima formu između limuzine i (više) kupea, ali ima peta vrata koja se visoko otvaraju i ostavljaju prtljažnik ''na izvol'te''. Obzirom na mnogo prostora za noge putnika pozadi, i preklapanje stražnje klupe ne zahteva uobičajenu potrebu pomeranja prednjih sedišta. I još nešto, dosadašnji rekorder po ovoj osnovi, Škoda Superb je dobila ozbiljnog konkurenta.

 

2x1.jpg

 

U celoj ovoj priči ima nešto što sreću (tačnije izgled) kvari. Rado bi se odrekao pogleda kroz stražnje staklo, samo da nemam brisač kao sa Floride, ili nečega iz sedamdesetih godina. Srećom po sve kupce ovog sveta, stražnji brisač je opciona oprema, a onaj ko voli lep automobil neka ga odmah precrta iz spiska. Što se ostatka karoserije Insignie tiče, deluje manja nego što jeste, i jeste prilično namrgođena lepo stilizovanim LED svetlosnim grupama i napred i pozadi. E sad, to što se da poistovetiti sa Mazdom 6, pa i Ford Mondeom… Pa, svako neka posmatra svojim očima. Što se mene tiče, ovo je lep automobil. I Mazda ili ne, dopada mi se duga klinasta ''njuška'', pa čak i ''nabor'' na poklopcu motora koji dugo nismo videli.

 

3x3-2.jpg

 

Da li baš može na crtu BMW-u?
U Opelu tvrde da Insignia može (i treba) da stane na ''crtu'' Audiju A4 i BMW-u Serije 3, uz već tradicionalne konkurente Passata, Mondea, Mazdu 6. Mmmmmm, pa sad…

Ambiciozno, a pamtim i takve ambicije sa Omegom koje su se loše završile. Ako pričamo o enterijeru, da, sve to deluje i precizno i elegantno, uz jak osećaj minimalizma. Oni koji vole dugmiće i prekidače neće se usrećiti onim što će videti. Ne govorim o onome što će dobiti, nego videti. Na primer, komande klimatizacije su sićušne i nisko na centralnoj konzoli, ali u osnovi praktično može i bez njih obzirom da su komande klime i na velikom ekranu osetljivom na dodir. Nema ovde nekih fensi kontrolera, sve je u osnovi jednostavno i za upotrebu ali i za održavanje, a tu je samo prikriveno. Mora se malo prelistati uputsvo za upotrebu da bi se našlo. Materijali su kvalitetni (barem u potpuno novom automobilu, da li su otporni na habanje videćemo), a posebno kožom presvučena armatura instrument table. Jedino ono šta ne razumem je činjenica da je digitalna instrument tabla na spisku dodatne opreme!? Mada, razumno objašnjenje stiže malo kasnije. Kako bilo, ako se neko iz Astre preseli u Insigniu srešće mnogo toga prepoznatljivog, naravno ne i istog.

 

DSC_4700.jpg

 

I još malo o crti sa konkurencijom
Očekivao sam mnogo tvrđi trim, ali me je dočekalo, za Opel, relativno meko ogibljenje. Dakle, tu smo, Opel gađa udobnost, a ne baš voznu dinamiku BMW-a. I uspeva. Uz dijetu kojom je izgubila 175 kg u odnosu na prethodni model mogla je da postane mekša, a da se ne valja po uzdužnoj osi. Šta više, u krivini je jako precizna sa popilično tvrdim upravljačem pri većim brzinama. I tiha, jako tiha. Na testu poznati 2.0 CDTI sa 170 KS kao da ga nema. Ni šuma vetra, ni buke kotrljanja točkova i tu stvarno može na crtu svima. Ne samo da može, nego može i da pobedi. Čak, iako su automatski i robotizovani menjači sa dvostrukim spojnicama postali ''must have'', ni manuelni šestostepeni nije uopšte loše rešenje. E sad, u danku ekologiji moraćete da kupujete i sipate ureu, pardon, Ad Blue, kroz malo ulivno grlo odmah pored ulivnog grla za gorivo. Kada smo kod goriva, može se računati sa prosečnih 6 litara dizela na 100 km, naravno, bez olovne desne noge na gasu.

 

DSC_4679.jpg

 

Šta pokušava Opel?
Dobro, Insignia je dopadljiva velika i jako prostrana limuzina, samo koga gađa?

Definitivno, ako je poslovni čovek ciljan, onda je i pogođen. Šta više, motorska ponuda počinje od malih motora koji će sigurno biti izbor flotnih kupaca (da li je neko pomisilo na Superb?). Šta više, startna cena od 20.000 evra je više nego atraktivna, naravno uz relativno malo opreme. E tu se vraćamo na digitalnu instrument tablu u dodatnoj opremi. Ideja da se Insignia ponudi ekstremno širokom krugu kupaca sa ekstremno širokim rasponom cena i paketa opreme možda i upali. A da li će se kupac BMW-a odlučiti za Opel, sumnjam iz brojnih razloga, ali nikad se ne zna… Neslužbeno kod opelovog prodavca u Zrenjaninu čujemo i za dobre uslove koje je Opel ugovorom ostvario sa jednom od lizing kuća, pa iz tog ugla flotne, pa i individualne prodaje dobijaju jednu sasvim drugačiju dimenziju. Treba se dobro raspitati.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4

 

opel%20insignia%20ts.jpg

 

Druga generacija Insignije je samo jedan od sedam novih modela Opela koji će se pojaviti tokom 2017. i sa njim, u ovom delikatnom trenutku po nemačku kompaniju, koja je u procesu vlasničke transformacije, počinje velika tržišna ofanziva. Po svemu viđenom na evropskoj promociji u Frankfurtu, u modu se vraća sportski stil sa izraženom notom elegancije... Modnim žargonom rečeno, sportska elegancija je ponovo ''in'' ili u trendu! Tako bar smatra dizajnerski tim Opela, budući da novu Insigniju, koja je svetsku premijeru imala početkom marta na Salonu automobila u Ženevi, odlikuje naglašen sportski ''look'', tj. što bi mi rekli, izgled. I ne samo po pitanju dizajna eksterijera, već i enterijera.

 

Foto: Harald Dawo

 

A što se tiče ostalih osobina, pre svega performansi, i one prate imena Grand Sport za veliku, elegantnu kupe limuzinu sa petora vrata, odnosno Sports Tourer za njenu karavan verziju. Ono što je još značajnije je to da su obe podvrgnute rigoroznoj dijeti, tako da su izgubile po 175 i 200 kg raznih ''naslaga'' u odnosu na prethodnu generaciju, kako bi bile još više ''fit'' i dinamičnije, a naravno i privlačnije.

 

Foto: Harald Dawo

 

Sećam se momenta kada je u Londonu, juna 2008. godine, iz kontejnera koji je bio pedesetak metara iznad nas, na samoj obali Temze, ''ispala'' prva generacija modela Opel Insignia.  Bilo je to ''svemirsko'' pojavljivanje i pravi šou! No, već tada sam se, mada ne znam zašto, zapitao kakva će biti budućnost ovog automobila? Koliko dugo će njegov izgled ostati mlad i kako će izgledati njegov naslednik?! Sada je došlo vreme da saznam odgovore!

 

Foto: Zoran Živkov

 

Po svemu sudeći, nešto više od 900.000 prodatih Insignija govori u prilog tome da je ovo bio zaista uspešan model. Međutim, sada je na nasledniku da tako nastavi. Da stari kupci ostanu verni, ali i da privuče nove. Kako? E, tu treba da pomogne novi dizajn i tehnologija, svakako, ali i još bolja vozna dinamika. Ova tri, recimo, ključna uslova treba da budu ispunjeni u potpunosti, mada ima tu još i nekih uslova…

 

Foto: Opel

 

Moglo bi se reći da prva, pa naravno i druga generacija Insignije, koketiraju sa ''velikom trojkom'' i nose deo istorijskog nasleđa Opela, kroz modele Kapitan, Diplomat i Admiral. To su bile velike limuzine nemačkog proizvođača, koje bi se mogle uvrstiti u D segment. Ipak, nova Insignia Gran Sport je svojim kupe i atletskim formama bliža Opel Monza Conceptu iz 2013. godine, koji je bio inspiracija i za novu Astru. Kako god bilo, nova Insignia ne samo da je preuzela neke detalje od spomenutog koncepta, već je i otišla korak dalje, pogotovo u verziji Sports Tourer, odnosno karavan, ali to je deo neke druge priče.

 

Foto: Opel

 

Zato da se vratimo limuzini Gran Sport koja, u poređenju sa prethodnom generacijom Insignije, deli samo ime. Sve ostalo je izmenjeno, počev od platforme, pa samim tim i dimenzija, a naravno i izgleda, koji je sada više atletski, nekako agilniji i agresivniji. Nova Insignia duga je 4.897 mm, široka 2.093 mm i visoka 1.450 mm. U odnosu na prethodnu verziju, međosovinsko rastojanje povećano je za 92 milimetra, pa sada iznosi 1.829 mm, dok su prepusti smanjeni, a trag točkova proširen za 11 milimetara. I ukupna visina vozila je manja, a utisak o niskoj i širokoj, te svakako elegantnoj pojavi dodatno podstiče padajuća linija krova, izražena maska hladnjaka, te prilično tanke forme svetlosnih grupa napred i nazad. Uz, kako bi modni kritičari rekli, ove ''svedene'' forme, dobija se utisak kupea sa četvoro vrata.

 

Foto: Harald Dawo

 

Ipak, ove promene proporcija nisu uticale samo na ukupan izgled, već i na poboljšanje aerodinamike vozila. Koeficijent otpora vazduha je sada 0,26 što model Opel Insignia Gran Sport čini među najaerodinamičnijima u klasi. Pored toga, one su se odrazile i enterijer. Tako vozač sada sedi 30, a putnici pozadi 23 mm niže u odnosu na prvu generaciju, dok je ceo automobil postavljen ukupno 29 mm niže, ali prostora unutra ima čak i više.

 

Foto: Harald Dawo

 

U Riselshajmu su svesni da Insignia treba da ostane perjanica Opela u burnim vremenima koja dolaze te su se zato temeljno pozabavili reorganizacijom kokpita i unapređenjem ergonomije. Poštujući princip da sve ono što treba da se vidi, nalazi se gore, a što treba da se čuje i oseti dole, tako su i pozicionirali instrumente i komande. A tu onda nema greške! Lakše je za snalaženje, pa je samim tim i bezbednije, a naravno, i komfornije.

 

Foto: Zoran Živkov

 

Već spomenuta činjenica da vozač sedi niže nego ranije doprinosi tome da bolje ''oseća'' automobil i ima više onog sportskog i intenzivnijeg doživljaja u vožnji. Preglednost je i dalje dobra, mada je, za svaki slučaj, tu i kamera koja pokriva 360o sa tzv. ptičjom perspektivom, tako korisna prilikom manevara na parkingu. Na vetrobranskom staklu je i prikaz nekih najvažnijih informacija, mada pored ovog head-up displeja, glavni izvor za vozača bitnih vesti je, ipak, centralni ekran, sada bez okvira, a osetljiv na dodir, na kojem se nalaze raziličte komande sofisticiranog InteliLink sistema.

 

Foto: Harald Dawo

 

Upravljač dobro leži u rukama i svojim donjim, zaravnjenim delom, jasno koketira sa auto-sportom. Na njemu se nalaze brojne, ali za Opel uobičanjene komande, s tim što je važno napomenuti da je kompletan enterijer, tj. dizajn instrument table sada mnogo jednostavniji, pa samim tim i pregledniji. Sedišta napred dobro obuhvataju telo i noge, te imaju dovoljno izraženu bočnu podršku, tako da i agresivnija vožnja kroz krivine neće predstavljati problem.

 

Foto: Harald Dawo

 

Ona, uz mogućnost elektro-podešavanja, memorisanja pozicija, grejanja i ventilacije, kao i funkcije masaže, imaju i AGR sertifikat što je deo ''Kampanje za zdrava leđa''. Putnici pozadi, takođe, uživaju zavidan komfor zahvaljući novim dimenzijama Insignije. Pri svemu tome, zapremina prtljažnika se kod verzije Grand Sport kreće od 490 do 1.450 litara, dok novi karavan, tj. Sports Tourer nudi čak 130 litara više nego prethodni model, odnosno maksimalnih 1.665 litara.

 

Foto: Zoran Živkov

 

Za prvu vožnju po Frankfurtu i okolini izabrao sam sam vrh ponude Opela kada je u pitanju nova Insignia. To je model koji bi trebao da obezbedi najveću dinamiku u vožnji, budući da ga pokreće benzinski dvolitarski turbo-motor od 260 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. On ovu snagu prenosi putem potpuno novog osmostepenog automatskog menjača, na sva četiri točka!

 

Foto: Harald Dawo

 

Što se tiče same vozne dinamike, tu većih problema nema. Ubrzanja koja u ovoj kombinaciji ostvaruje Insignia Gran Sport su na nivou obećanih 7.3 sekunde do stotke, ali maksimalnu brzinu, jednostavno, nismo mogli da proverimo. Na delovima auto-puta bez ograničenja brzine, saobraćaj je bio toliko gust da prilike za dostizanje punih 250 km/h nije bilo. Takođe, nije bilo moguće ni proveriti podatak od potrošnji goriva, koja bi u kombinovanom ciklusu trebala da bude oko 8.6 litara na 100 km uz emisiju CO2 od 197 g/km.

 

Foto: Zoran Živkov

 

Ipak, utisak je da se nova Insignia sa 4×4 pogonom sasvim dobro oseća na krivudavim putevima, a da nova osmostepena transmisija obavlja svoj zadatak na nivou. Promene stepena prenosa su uglađene, mada bi u nekim momentima mogle više da prate želje vozača. Distribucija obrtnog momenta po točkovima obavlja se putem intergralnog pogona sa dvostrukim, višelamelastim kvačilom, koje zamenjuje klasičan diferencijal, tako da se sve odigrava u deliću sekunde, bez uticaja vozača.

 

Foto: Harald Dawo

 

Ono što, donekle, kvari utisak dinamike u vožnji jeste nedostatak zvuka. Zapravo, ono što čujete nije to što bi želeli i pre podseća na zujanje nekog električnog aparata nego na pesmu motora. A opet, ako u obzir uzmem da je u pitanju turbo-agregat, ovo je možda bolje prećutati jer bi inženjeri mogli da se ''poigraju'' zvučnicima u vozilu i simulacijom zvuka, a ne izvorom problema, samim izduvnim sistemom!?

 

Foto: Zoran Živkov

 

Trim oslanjanja druge generacije Opel Insignije je nešto tvrđi u poređenju sa prethodnom, mada ne i neprijatan. Čak i prilikom izbora moda Sport, automobil ostaje dovoljno komforan da i duža vožnja ne predstavlja zamor za putnike. A u preostala dva moda, Tour i Normal, sve je u skladu sa očekivanjima. Upravljač je precizan i sa dovoljno povratnih informacija sa puta, tako da je osećaj veoma dobar…

 

Foto: Harald Dawo

 

Nova Opel Insignia Gran Sport je opremljena i brojnim bezbednosnim i sistemima asistencije. Najuočljivijije su možda nove Intellilux LED Matrix adaptivne svetlosne grupe druge generacije napred, sa čak 32 segmenta, što je dvostruko više nego kod prve, predstavljene kod Astre. Ovaj povećan broj LED segmenata omogućava bolju prilagodljivost svetlosnog snopa različitim potrebama i situacijama, pri čemu su te promene brže i tečnije. Tu je i adaptivni tempomat, asistencija održavanja vozne trake sa automatskom korekcijom, pa upozorenje na vozila iz tzv. ''unakrsnog'' saobraćaja, itd.

 

Foto: Harald Dawo

 

Sve je ovo lepo i skladno upakovano u paket koji se zove nova Opel Insignia Gran Sport. Modni kritičari bi to nazvali i potpuno novom kolekcijom Opela, što je samo donekle tačno, budući da smo neke od ovih sistema već upoznali kod Astre. Međutm, ovde je napravljen jedan novi iskorak, i to u pravcu sportske elegancije. I pri tom, automobil čija je prodaja kod nas počela u junu, nudi još dosta toga po pitanju dinamike, tehnologije i performansi. Na kraju, da zaključim u stilu nekog ''fešn-gurua'' - ovo bi definitivno mogao da bude ''must have'' model iz kolekcije Opel!

 

Fotografije: Harald Dawo i Zoran Živkov

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irmscher Opel Insignia Sports Tourer

 

irmscher%20i%20st.jpg

 

I nova Opelova Insignia Sports Tourer je prošla kroz kompletan Irmscherov tretman.

 

irmscher%20i%20st%2011.jpg

 

Ovaj specijalista za Opelov program je za karavansku Insigniju pripremio karakteristični saćasti prednji gril, par hromiranih detalčja, komplet novih alu točkova od 20 inča, modifikovano oslanjanje (auto je niži za 30 mm), bočne trake, detalje od nerđajućeg čelika za unutrašnjost, kao i pakete za pojačanje benzinskih i dizel motora (za 30KS).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Insignia GSi Sports Tourer

 

opel%20gsi%207.jpg

 

Tek što je nedavno i zvanično prikazao Insigniju Grand Sport u sportskom GSi izdanju, na putevima se pojavio i test primerak karavanske Insignije GSi Sports Tourer.

 

opel%20gsi%2077.jpg

 

To znači da će se kupcima nuditi dve karoserijske verzije Insignije GSi, pri čemu će i ovaj sportski karavan pokretati 2.0 litarski turbo motor sa 260KS i 400 Nm.

 

opel%20gsi%20777.jpg

 

Takođe, u paketu su i pogon na sva četiri točka, 8-stepeni automatik, aero body kit, 20-inčni alu točkovi, sportski podešeno oslanjanje itd.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Opel Insignia Grand Sport

 

Devet godina je trebalo da Opel od prve Insignije stigne do ovoga što vidite. Novi model ima devet centimetara duže međuosovinsko rastojanje, niži je za četiri, a duži za pet centimetara. Zvanično ime ovog automobila nije Insignia, već Insignia Grand Sport što bi trebalo da oslika i pravac u kome je Opel gurnuo kompletan koncept. Dobar primer je to što je ovaj automobil bitno lakši od prethodnika. Limuzina je smršala za 175, a karavan za čak 200 kilograma. Pritom, već poznati Flex Raid sistem elektronske kontrole oslanjanja dodatno je unapređen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Insignia GSi Sports Tourer

 

opel_insignia_sports_tourer_gsi%201.jpg

 

Nakon što je pre nekoliko meseci već prikazao Insigniju Grand Sport u sportskom GSi izdanju, Opel će na sajmu automobila u Frankfurtu promovisati i karavansku Insigniju GSi Sports Tourer.

 

opel%20gsi%202222.jpg

 

To znači da će se kupcima nuditi dve karoserijske verzije Insignije GSi, pri čemu će ovaj sportski karavan pokretati novi 2.0 litarski Biturbo-dizel motor sa 154 kW/210KS i 480 Nm (7,9 sekundi do 100 km/h i 231 km/h najveće brzine), kao i 2.0 litarski turbo benzinac sa 191 kW/260KS i 400 Nm (do 100 km/h za 7,5 sekundi, naveća brzina 245 km/h).

 

opel_insignia_sports_tourer_gsi%20111.jpg  opel_insignia_sports_tourer_gsi%201111.jpg

 

Takođe, u paketu su i pogon na sva četiri točka, 8-stepeni automatik, aero body kit, 20-inčni alu točkovi, sportski podešeno oslanjanje (za 10 mm niže), Brembo kočnice itd.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo /165 Innovation

 

opel%20insignia%20vg.jpg

 

Nakon devet godina diskretne, ali efikasne karijere, Opel Insignia vraća se na scenu u posve novoj ruhu. Elegantnija i privlačnija, nova Insignija Grand Sport inspirisala se kupeima sa četvoro vrata, nešto u stilu Pasata CC i Mercedesa CLS

Sva sreća, nisu svi konstrukteri podlegli čarima SUV. Tradicionalane limuzine i dalje imaju solidnu prođu, što dokazuje 940.000 prodatih Insignija, i to samo na evropskim tržištu, gde je Opel zastupljen. Podatak na kome mu mogu pozavideti nove gazde, ali i konkurenti iz grupacije PSA (Citroen C5 i Peugeot 508), koja je nedavno kupila Opel, bez da je imala ikakvog uticaja na razvoj Insignije Grand Sport, kako se sada oficijelno naziva. Iako je sasvim sigurno da će jednoga dana, verovatno nakon 6-7 godina, kada opet dođe vreme za novi model, postati veoma bliska sa gore navedenim modelima, za sada je čist proizvod Opela, odnosno General Motorsa od koga je nasledila platformu Epsilon 2. Njihovi inženjeri evidentno nisu gubili vreme čekajući da se realizuje dogovor sa PSA, već su sami uspeli da se oslobode ''zlih duhova'' iz prošlosti, olakšavši novu insigniju za 175 kg u poređenju sa bivšom. Isto tako nisu ''gluvarili'' ni sa razvojem novih modela.

 

insignia_501.jpg

 

Ove godine Opel je predvideo plasman ukupno sedam modela, dobrim delom oni nastaju i zahvaljujući saradnji sa Peugeotom. Sa Crosslendom X već smo imali priliku da se družitimo i to prvi od svih redakcija u Srbiji. Sada je red dakle došao na ovu veliku berlinu, pre nego što se po planu testova dočepamo karavan verzije iste, nove Ampere i Grandlenda X.

 

insignia_502.jpg

 

Dužina ''preko svega'' je čitavih 4.9 m, što je za 6 cm više od ionako izdašne predhodne generacije. No nova kao da je ''spljoštena'', niža (-3 cm), sa veoma zakošenim vetrobranskim i zadnjim staklom, neodoljivo podseća na kupe sa četvoro vrata. Nešto u stilu Audija A5 Sportback, Pasata CC i BMW Serije 4 Grand Coupe, mada će njegovi konkurenti pre biti Škoda Superb, Ford Mondeo, Mazda 6 i Renault Talisman. Dakle, moderan stil koje će se sigurno svideti ljubiteljima limuzina, uz vrlo klasičan enterijer, kako to već priliči jednom do juče nemačkom proizvođaču (Insignia nastavlja da se silazi sa proizvodnih traka u Riselhajmu)

 

insignia_503.jpg

 

U unutrašnjosti nema nikakvih iznenađenja, uz odličnu ergonomiju i savršena sedišta, sledi sada dobro poznati dizajn ''a la maison''. Drugim rečima, komandna tabla je u Astra stilu, razvučena, sa prepoznatljivim komandama. Kvalitet materijala je naravno superiorniji nego u Astri (mekana plastika prošivena koncem na gornjem delu konzole), no i dalje je ovde zastupljena sasvim prosečna plastika na donjem, manje vidljivom delu armature i na vratima. Na neki način i opravdano, jer Insignija ni ne ''puca'' na premium segment. Uostalom, od predstavnika u ovom segmentu ubedljivo je i jeftinija. 
 

insignia_5.jpg

 

Naime, preko ekrana od 8 inča moguće je podešavati izvesne funkcije, kao što je klima uređaj, ali su zadržani i mehanički, odmah ispod njega. A kada spomenuh ekran, kako bi se po njemu što lakše kuckalo u vožnji, zamišljen je izvestan oslonac za šaku.  Za upravljačem vozač se oseća odlično, posebno ukoliko doplati za famozna AGR sedišta. Vozačevo sedište poseduje znatno više podešavanja od suvozačevog, te sam se tako u prvom kontaktu začudio kako sam previše stešnjen u struku, uprkos nedavno izgubljenih par kilograma. I taman kada sam pomislio kako ću napisati da bi ih trebali praviti po meri, kao fotelje u francuskom Senatu (postoje u tri veličine, u zavisnosti od korpulencije senatora), napipao sam dugme kojim se podešavaju bočni oslonci. Carski, uz sve ostale reglaže (ujedno su grejana i ventilirajuća, presvučena kvalitetnom kožom), nema tog vozača koji će im pronaći manu! Nema zamerki ni na intrument tablu, sa brzinometrom u TFT tehnologiji. Pored već standardnih instrumenata, iznenadio nas je voltemtar, koji ne pamtim kada sam poslednji put video u nekom testiranom vozilu. Za temperaturu ulja verujem da bi bio svrsishodniji...

Ne treba zaboraviti ni ''head up'' pokazivač u boji, koji projektuje brojne podatke direktno na vetrobransko staklo. Ne, nije pozajmljen od Peugeota, kao u slučaju Crosllenda X, već od čuvene Corvette!

 

insignia_505.jpg

 

Što se tiče putnika pozadi, ne može se reči da su u znatno nepovoljnijem položaju, barem kada ih je samo dvoje. Zahvaljujući novoj platformi i međuosovinskom rastojanju povećanom za 9 cm, prostor za kolena je zaista izdašan. Dalo bi se pomisliti kako ga zbog snažno padajuće linije krova ima znatno manje za glave, no to nije slučaj, jer su sedišta smeštena nisko. Slično je i sa prtljažnim prostorom, koji nije evoluirao (490 lit), ali je pristup izuzetno jednostavan. Zapravo Insignia Grand Sport je na neki način hečbek, zadnja vrata otvaraju se zajedno sa staklom. Zadnja klupa je deljiva na tri dela, a kada se kompletno obori, ručicama na bokovima, povećava se na 1.450 lit. Kod limuzine vrata su pomalo teška i otvaraju se ručno, dok karavan verzija, koja je ponuđena istovremeno (uskoro na testu), poseduje električnu asistenciju (dovoljno je samo podvući nogu ispod branika).

 

insignia_506.jpg

 

Kupovina od strane grupacije PSA nije imama nikavog uticaja ni na pogonske jedinice, u slučaju Insignije Opel nastavlja da koristi kućne. Zašto da ne, ukoliko se zna da su savremeni i provereni, bez obzira da li se radi o benzincima ili dizelima. Boje prvih brani 1.5 Turbo od 140 i 165 KS, a na pojedinim tržištima ponuđen je i 2.0 Turbo od 260 KS. Prvi navedeni je u sprezi sa ručnim menjačem, drugi sa automatskim šestostepenim, dok je nasnažniji blok opremljen novim automatskim sa 8 prenosa. Dizeli su nam još poznatiji, pored 1.6 Turbo od 110 i 136 KS, tu je i dvolitarski od 170 KS. Sva tri su sa ručnim menjačem, odnosno od 136 KS može biti uparen i sa automatskim. Najavljen je i još snažniji 2.0 od 210 KS, isto tako sa automatskim menjačem od osam prenosa i integralnom transmsijom. Mi smo se dobrih nedelju dana družili sa znatno razumnijom verzijom, odnosno benzinskim 1.5 T/165, koji se, barem dok vozilo nije maksimalno opterečeno, pokazao sasvim na visini zadatka. 
 

insignia_507.jpg

 

Testirani model poseduje klasično ogiblje (amortizeri mogu biti i elektronski kontrolisani), sa odličnim odnosnom udobnost/efikasnost. Vauuuu, uzviknu moj ''kopilot'' (ćerka koja stiče prva iskustva u vožnji), nakon što sam napravio više krugova velikom brzinom u kružnom toku saobraćaja, stotinak kilometara izvan Pariza. ''C est une sportive'' (pa to je sportista), reče iznenađena efikasnošću kojom je Insignija savladala prvo veće iskušenje, nakon sat vremena vožnje po auto putu. Dete moje, sportista baš i nije, ali priznajem da se veoma dobro snalazi u svim uslovima, čak i kada je asfalt lošeg kvaliteta. 

 

insignia_508.jpg

 

Udobnost nije narušena, iako je insignija obuvena u ozbiljne gume, dimenzija 245/45 R18. 

Znatno manje nas je impresionirao agregat, nastao evolucijom 1.4 Turbo kod aktuelne Astre. U kombinaciji sa automatskim menjačem (Aisin, dobro poznat kod grupacije PSA), osetan je manjak obrtnog momenta, kako bi se još bolje ''izrazio''. Sve je ok dok je ritam umeren, ali kada desno stopalo previše snažno pritiska gas, vreme neophodno za izbor odgovarajućeg prenosa mora biti kraće (bez duple spojnice). Inače agregat je diskretan, energičan i dovoljno elastičan, u šta smo se uverili kada smo prenose menjali ručno. Maksimalnih 250 Nm metara razvija pri 2.000 obrtaja, no i sa par stotina manje ubrzava posve korektno. Čak je i prosečna potrošnja sasvim prihvatljiva, uzevši u obzir masu vozila, automatski menjač i ukupne perfomanse (maksimalna brzina 222 km/h i ubzanje do 100 km/h ispod 9 sekundi). Na auto putu treba računati na oko 7.5 litara potrošenog goriva, a upravo koliko troši i na otvorenom regionalnom putu. Minimalna zabeležena kreće se oko 6.5-7 litara, u tečnoj vožnji na prigradskim auto putevima oko Pariza (ograničenje od 70, 90 i 110 km). Po samom gradu je druga priča, no ovaj motor i nije mnogo ''alaviji'' nego li mali trocilindarski 1.2 Turbo kod Crosslenda X (12.2 lit). Putni računar pokazao je za jedva pola litre superiorniji podatak.

 

insignia_10.jpg

 

Ostaje nam još da se pozabavimo opremom i cenom, odnosno samo cenom, jer bi zlaženje u detalje zahtevalo još par strana teksta. Opel je velikodušno opremio Insigniju najnovijom sofisticiranom tehnologijom.

Kod nas ih je ponuđeno ukupno pet (Insignia, Edition, Dynamic, Innovation i Exclusive), a za detalje vas pozivam da se ''zakačite'' na sajt proizvođača. Po onome što sam mogao videti, početna cena iznosi u Srbiji 22.100 evra, odnosno 26.200 evra za voženi model (završni nivo Innovation). Sa ručnim menjačem niža je za 1.200 evra, dok za najskuplju verziju treba 32.800 evra (2.0 D/ 210 KS AWD automatik Exclusive). Sve u svemu veoma konkurentna cena u odnosu na ponuđeno, zahvaljujući čemu nova Insignia lako može nadmašiti popularnost i komercijalni uspeh predhodne. Ni manje ni više do najtalentovaniji Opel u poslednjih dvadesetak godina!

 

insignia_510.jpg

 

Tekst i slike: Perica rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 na testu Auto magazin portala

 

opel%20insignia%20am.jpg

 

Prethodna generacija modela Opel Insignia opravdala je očekivanja - ''ukrala'' je mnogo kupaca Volkswagenu i Fordu na primer. Nova Insignia ima veće apetite, što smo osetili na prvom višednevnom testu. Kupci sada mogu da izaberu jednu od dve ponuđene karoserijske verzije. Iz ponude je izbačen klasičan sedan, pa potencijalni vlasnici mogu izabrati liftback karoserijsku verziju, koja nosi oznaku Grand Sport, ili karavan sa oznakom Sports Tourer. Insignia ''dvojka'' stoji na potpuno novoj platformi. Iako je automobil porastao za 5.5 centimetara u dužinu (na 4.9 m) i međuosovinsko rastojanje povećano za 9.2 cm na 2.83 metra, automobil je prosečno ''smršao'' za neverovatnih 175 kilograma.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

 

Na našem testu imali smo verziju Grand Sport, opremljenu atraktivnim OPC Line optičkim paketom, koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Već na prvi pogled je jasno, da se radi o jednom od najlepših mainstream modela srednje klase. Automobil izgleda dinamičnije od prethodnika, silueta je niža i iz nekih uglova ima kupeovski izgled. Da nas izgled ne vara, potvrđuju i brojke - nova generacija Insignije je za 29 miimetara niža od prethodnika. Naš automobil bio je opremjen atraktivnim OPC Line paketom, koji podrazumeva sportske branike, bočne pragove i diskretno krilo na vratima prtljažnika. Ocena za dizajn je čista desetka!

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Naš test automobil može se pohvaliti posebno atraktivnim detaljima sa spiska paketa opreme OPC Line. Posebno su atraktivne felne prečnika 20 inča

 

U enterijeru nove Insignije sedi se za 30 mm niže nego kod prethodnika, prednji stubovi postavljeni su pod oštrijim uglom, što pruža odličan osećaj za volanom. Nižoj poziciji sedenja prilagođena je i instrument tabla, sve komande su na dohvat ruke i upravo tamo gde ih očekujemo. Ergonomija je za svaku pohvalu, što smo od Opela i očekivali, ali ono što nas je prijatno iznenadilo jeste kvalitet materijala i završna obrada, koja je na nivou modela premium brendova, što se za prethodnika nije moglo reći.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Zadnji deo automobila izgleda veoma dinamično, a iz nekih uglova ima i kupeovki oblik. OPC Line podrazumeva i diskretan spojler na vratima prtljažnika

 

Insignia Grand Sport je menadžerska ili podorična limuzina i kao takva, mora da obezbedi dovoljno prostora na zadnjim sedištima. Čini se da Superb više ne može da se hvali kako je lider po prostranosti u segmentu. Povećanje međuosovinskog rastojanja obezbedilo je veoma izdašan prostor na zadnjim sedištima, kojeg se ne bi postodele ni neke limuzine više klase. Na zadnjim sedištima maksimalan komfor imaće i oni nešto viši putnici, jer je prostor za kolena zaista impozantan. Ipak, oni košarkaške građe osetiće da je njihova glava veoma blizu krova automobila, zbog padajuće linije krova. Osnovna zapremina prtljažnika u verziji Grand Sport iznosi 490 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na respektabilnih 1.450 litara. Nije rekorder u klasi, ali je sasvim dovoljan za potrebe jedne porodice.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Enterijer u potpunosti opravdava atribut PREMIUM. Materijali su mekani na dodir, a završna obrada je na visokom nivou. Većina funkcija se kontroliše preko centralnog displeja, ali je kontrola klimatizacije i audio sistema moguća analognim komandama.

 

Naš test automobil pokretao je benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo maksimalne snage 260 KS pri 5.300 o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 400 Nm u rasponu obrtaja od 2.500 do 4.000 o/min. Agregat je u neutralnom modu tih i praktično se ne čuje. U sportskom modu vožnje, iz auspuha dopire dubok zvuk agregata, diskretno potpomognut Bose sistemom ozvučenja, što vozaču daje jedinstven utisak vožnje. Kada govorimo o motoru, ne možemo da ga ne posmatramo kroz celokupan sklop motor-menjač. Agregat je uparen sa potpuno novim 8-stepenim menjačem, i upravo je menjač taj koji definiše karakter motora. A, kakav je njegov karakter? Manje sporta, više komfora. Menjač se fantastično snalazi u svakodnevnoj upotrebi. U gradskim gužvama i kolonama, bez obzira na veliku snagu motora, promene stepena prenosa su neprimetne i mekane. Vozač i putnici nemaju nikakav osećaj da se ispod haube nalazi snagator od 260 KS. Opelovi inženjer ovo su uspeli ugradnjom hidrauličnog pretvarača obrtnog momenta.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Motor razvija maksimalnu snagu od 260 KS pri 5.300 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm u rasponu obrtaja od 2.500 do 3.000

 

Za one koji žele sport, od porodične i menadžerske limuzine ne mogu očekivati puno toga. U Sport modu, promene stepena prenosa nisu puno brže nego u komfornom režimu, tako da Insignia i njena elektronika odmah jasno daju do znanja da ovo nije automobil namenjen za jurcanje kroz krivine. Automobil je najbolje odgovorio na našu žustriju vožnju u automatskom režimu rada menjača. Snažan motor najbolje je pokazao svog potencijal na autoputu, gde veoma lagano postiže brzine i veće od 220 km/h. Potrošnju u gradskim uslovima nismo uspeli da spustimo ispod nivoa od 10 litara na 100 pređenih kilometara, dok je u otvorenom saobraćaju realna potrošnja od 7.5 litara na 100 pređenih kilometara. Kada sve uzmemo u obzir, mislimo da ovom automobilu najbolje pristaje 2.0 dizelski agregat maksimalne snage 170 konjskih snaga. Pored toga, maksimalni obrtni moment motora 2.0 Diesel iznosi takođe 400 Nm, ali je potrošnja značajno manja.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Velika snaga i obrtni moment uspešno su ukroćeni odlično podešenim 8-stepenim automatizovanim menjačem

 

Vožnja kroz krivine, otkriva nam još jednu osobinu Insignije, koja je kompatibilna sa sklopom motor-menjač, a to je neutralnost. Zahvaljujući odlično podešenom 4x4 sistemu pogona, obrtni moment ide najviše na točak koji ima najveće oprterećenje, što rezultira odičnim prijanjanjem i uliva sigurnost vozaču. Proklizavanje ne postoji ni kada u krivini maskimalno pritisnete pedalu gasa. Automobil se čvrsto drži zadate putanje i skoro je nemoguće priklizati. Servo upravljač je podešen optimalno i pruža dovoljno informacija sa podloge. Iako oslanjanje ima nešto sporta u sebi, u komfornom režimu vožnje, putnici će se osećati ušuškano kao u automobilu više klase. Iako je automobil stajao na atraktivnim felnama prečnika 20 inča, oslanjanje vrhunski filtrira sve neravnine na putu i putnicima obezbeđuje odličnu udobnost. Još jedan dokaz, da je ovaj automobil prvenstveno namenjen menadžerima i porodicama.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

Osnovna zapremina prtljažnika u verziji Grand Sport iznosi 490 litara - sasvim dovoljno za potrebe jedne porodice

 

Već nakon preuzimanja automobila, primetili smo da Insignia druge generacije privlači veliku pažnju prolaznika čak i na nemačkim putevima. Ono što je zanimljivo, automobil je privlačio poglede vozača iz automobila nemačkih premium brendova, što nam je bio znak, da je misija nemačkih stručnjaka uspela. Insignia će sigurno otkinuti zavidan deo tržišnog kolača i srednjoj klasi. O tome svedoči i cena. Opel novu Insigniju u Srbiji nudi po početnoj ceni od 22.100 evra, koliko treba izdvojiti za verziju opremljenu benzinskim motorom 1.5 Turbo.

 

Testirali smo: Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 (FOTO)

 

preuzeto sa - automagazin.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Insignia GSi stiže u salone sa početnom cenom od 45.595 evra

 

opel insignia gsi

 

Nakon zvaničnog predstavljanja na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru, Opel insignia GSi se od sada i zvanično nalazi u prodaji na nekoliko evropskih tržišta.

 

opel insignia gsi

 

Što se cene tiče, ona se za verziju Insignia GSi Grand Sport, u Nemačkoj, kreće od 45.595 evra pa naviše, dok početna cena verzije GSi Sports Tourer (karavan verzija) iznosi 46.595 evra.

 

opel insignia gsi

 

Insignia GSi je dostupna sa dve opcije motora. Jedan je dvolitarski biturbo dizel agregat koji proizvodi 207 konjskih snaga i 480 Nm obrtnog momenta, a drugi je dvolitarski benzinski agregat sa turbo punjačem koji proizvodi 256 konjskih snaga i 400 Nm obrtnog momenta. Oba agregata su povezana sa osmostepenim automatskim menjačem.

 

opel insignia gsi opel insignia gsi

 

Kao dodatak ovim agregatima, nova Insignia GSi poseduje i FlexRide šasiju, adaptivni pogon na sva četiri točka, manje amortizere koje smanjuju klirens za 10 milimetara, Brembo kočnice i Michelin Pilot Sport 4 S pneumatike.

 

opel insignia gsi

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo budućeg top polovnjaka u Srbiji :D 

 

Opel Insignia Tourer u taksi varijanti

 

opel insignia taxi

 

Kada posetite neku od velelepnih evropskih metropola, možete primetiti da su njihove taksi službe vezane za Mercedes - E-Class limuzine i to gotovo u 90% slučajeva. Međutim, ovakve luksuzne varijante nisu jedina rašenja, a sada još jedan nemački proizvođač automobila može to da potvrdi. Sada i Opel želi da proširi svoju popularnost i ističe najnoviji Insignia karavan kao idealno taksi vozilo.

 

opel insignia taxi

 

Umesto da prodaje regularne linije svojih automobila i dozvoli da se vozači taksija, flote specijalnih modela i test platforme bave uvođenjem modifikacija, Opel nudi Insignia varijantu sa gotovo svim što je jednom taksisti potrebno. Svi dodaci kreirani u fabrici uključuju krovnu tablu i taksimetar ugrađen u retrovizor. Profesionalni vozači taksija mogu izabrati između Insignia Sports Tourer ili daleko rigidnijeg Insignia Country Tourer automobila, u Taxi Selection ili Taxi Dynamic trim paketima, koji variraju u nivoima opreme, a startuju sa cenom od 22.693 evra u Nemačkoj. Bilo kako bilo, ovde se radi o gotovo 567 litara prtljažnog prostora, koji može biti proširen na maksimalnih 1.700 kada su zadnja sedišta spuštena potpuno, što Insignia automobile čini itekako fleksibilnim i savršenim u pružanju opcija za transport putnika i njihovih stvari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo Opelovo performantno sportsko sedište: Skrojeno za Insigniju GSi

 

opel insignia gsi

 

Riselshajm. Izvanredna sedišta su isto tako karakteristična za Opel koliko je to kultna munja na masci hladnjaka. Proizvođač iz Riselshajma nudi AGR sertifikovana (Aktion Gesunder Rücken e.V. - Kampanja za zdravija leđa) ergonomska sedišta za širok spektar modela, počev od Opel Crossland X krosovera iz B segmenta. Najnovije dostignuće u tehnologiji sedišta sa izvanrednom lateralnom podrškom i najboljim komforom za duga putovanja, sada slavi svoju premijeru u novoj sportskoj perjanici, Opel Insigniji GSi i GSi Sports Toureru.

 

AGR sertifikovana Opelova performantna sportska sedišta dolaze sa svim naprednim karakteristikama, već poznatim kada je reč o vrhunskim sedištima dostupnim za Insigniju. Integralno sedište u GSi modelu takođe poseduje funkcije ventilacije, grejanja i masaže, kao i podesive bočne jastučiće. Ove komponente su podržane visokim leđnim naslonom i integrisanim naslonom za glavu, za potrebe sportiste unutar Insignijine porodice. Pored toga, postavka trake pojasa u visini ramena je za primer - nije uobičajeno rešenje za integralna sportska sedišta. Kupci takođe mogu da biraju između dve premijum kombinacije kože, dok diskretni GSi logo ukrašava naslone. Dužina, dubina, udobnost jastučića i ugao naslanjanja sedišta, koje izgleda kao kraljevska kobra spremna za napad, mogu biti podešavani električnim putem. Vazdušni jastučići četvorosmerne lumbalne podrške, uz varijabilnu bočnu potporu, takođe se aktiviraju električnim putem. Sva ova podešavanja mogu da se memorišu putem dugmeta - samo dubina sedišta mora biti podešena ručno. Ventilacija i grejanje su integrisani u jastučiće i leđni naslon. Pored toga, vozač može da uživa u masaži leđa. Ukupno gledajući, zbir sportskih atributa poput bočne podrške i komponenti komfora, čine novo performantno sedište jedinstvenom ponudom, razvijenom u kompetentnom centru za zdravo sedenje u Riselshajmu.

 

Uobičajeno je da proizvođači automobila kupuju sportska integralna sedišta od specijalizovanih snabdevača. Međutim, potpuno je različit slučaj sa Opel Insignijom GSi. Tehnički razvojni centar može da se osloni na sjajnu ekspertizu kada je reč o strukturi sedišta. Koncept za drugu generaciju Insignije je predvideo modularni sistem integralnog, performantnog sedišta kao sam vrh ponude u svojoj klasi. On (modularni sistem) omogućava da svi atributi komfora budu zadržani u okviru rasnog sportskog sedišta. Osim toga, Opelov proizvod razvijen unutar kuće isporučuje i stilski izražajne detalje: ulazni otvori za pojas u visini ramena na naslonu sedišta izgledaju identično kao usisni otvori na prednjem delu Opel Insignije GSi i demonstriraju izvanrednu pažnju obraćenu na detalje. Osnovna struktura performantnog sedišta takođe potiče iz Opela. Ključni čelični elementi su kreirani u fabrici u Kajzerslauternu. Ujedinjeni razvoj i proizvodnja novog sedišta u formi kadice takođe su rezultirali i značajnim smanjenjem mase. Dok sportsko sedište, bez bilo kakvih komponenti zaduženih za komfor u kojem uživa GSi, teži 28 kilograma u Corsi OPC, koja je na tržištu već par godina, novo integralno sedište sa svim funkcijama dodaje samo 26 kilograma na ukupnu masu Opel Insignije GSi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: Opel Insignia Sports Tourer OPC Line 2.0 CDTI/170

 

Opel Insignia Sports Tourer

 

Osim što je iz ruku General Motorsa brend prešao u vlasništvo grupacije PSA, ovaj do juče nemačko/američki proizvođač lansirao je prošle godine rekordnih 7 modela! Opel tako okreće potpuno novi list u svojoj istoriji, što se dobrim delom odnosi i na Insigniju, koje se sada naziva Grand Sport, odnosno Sports Tourer, kada se radi o karavan izvedbi.  Obe karoserije direktno su inspirisane konceptom Monza, predstavljenim na Salonu automobila u Frankfurtu 2013 , sa tim da je sličnost znatno izraženija kod karavana. Njegova padajuća linija krova, uokvirena je hromiranom lajsnom, koja se proteže sve do zadnje svetlosne grupe. Veoma orginalno i elegantno rešenje, kao uostalom i globalne forme ovog velikog karavana. Želja Opela za jednim statusnim vozilom više je nego očigledna, te iako brend i dalje vapi za boljim imidžom, mora se priznati da su dizajneri odlično uradili svoj deo posla.

 

opc_1.jpg

 

Prednji deo je skladno razvučen, sa malom čeonom površinom i uokviren je full LED svetlima. Poziciona svetla su ujedno i u funkciji pokazivača pravca, kada se ovaj aktivira, iz bele boje prelaze u žutu. Atraktivno, nema šta!  Profil je ipak najimpresivniji. Nova Insignija karavan je niža za 3 cm, sa veoma zakošenim vetrobranskim i zadnjim staklom, te snažno podseća na kupe, odnosno "Shooting Break", kako li se već nazivaju karavani ovakvog stila. Posebno ukoliko se radi o završnom nivou OPC Line (vožena), sa "suknjicom" na pragovima, ogromnim točkovima od 20 cola i duplom izduvnom granom, koja, iako lažna, prija oku! E sad, da li je baš bilo neophodno izdužiti Insigniu Sports Tourer na čitavih 5 m, ostaje za raspravu, činjenica je da je ovako rekorder u segmentu, pa i izvan njega (BMW Serije 5 Touring ima 4,94 m).

 

opc_503.jpg

 

Insignia karavan je duža za 9 cm od limuzine, odnosno 13 cm od konkurentskog Renaulta Talisman Estate i čak 15 cm od Škode Superb Combi. Sa ovako impresivnim spoljašnjim dimenzijama za očekivati je i izdašan unutrašnji prostor, uz obilje praktičnih rešenja, što je samo donekle ostvareno. Jeste da je nova Insignija superiornija od predhodne (proizvođač navodi 2,5 do 3 cm više za kolena i glave putnika pozadi), ali maločas navedeni Superb i dalje je referenca komfora u segmentu.

 

opc_502.jpg

 

Ukoliko ne želite da pogrešite u izboru boja, opredelite se za crnu! Konstatacija koja se odnosi posebno na žensku garderobu, bilo leti ili zimi, crna je bila i ostala simbol klasike i elegancije. Na stranu "modni" trendovi po muslimanskim četvrtima u okolini Pariza, gde su sve više zastupljene burka hidžab i nikab, prave francuskinje jednostavno ne mogu bez tamnih odevih predmeta. Slično je i u auto industriji, posebno u ozbiljnijim segmentima koji žele da istaknu sportku notu.  U našoj Insigni OPC Line vlada tako potpuno crnilo, računajući i unutrašnjost plafona, mada se po želji može dobiti i sa svetlijim ambijentom.

 

opc_504.jpg

 

Uz obilatu upotrebu kvalitetne kože i makane plastike (na komandnoj tabli prošivena koncem), ne nedostaje joj prestiža, no detaljnijom proverom uverili smo se da te tvrde plastike i dalje ima previše na vidljivim mestima (vrata, centralna konzola, donji deo komandne table...).  Nakon pipkanja i razgledanja uskačem u "sedlo", kao krojeno za mene. Biće da je predhodni vozač bio sličnih dimenzija, jer nisam imao nikave potrebe za produžavanjem sedalnog dela, niti reglažom bočnih oslonaca (električna komanda na samom sedištu). U prvom kontaktu sa Insigniom, pre više meseci, naglasio sam kako je i ovo izvodljivo, kao i brojna druga podešavanja AGR sedišta. Zbogom bolovi u leđima, nema tog vozača, više-manje normalnih dimenzija, koji će se u njemu loše osećati (isključujem internet kolegu Morona)!

 

opc_5.jpg

 

Sedišta su ujedno i udobna ali i "pametna" ! U zavisnosti od spoljašnje temperature ili ugrađenih senzora, đavo će ga znati, u hladna zimska jutra automatski se uključi grejač na onom koje je popunjeno. Sa porastom temperature na stražnjici, intezitet grejanja progresivno se smanjuje i na kraju ugasi. Isto tako, nisam pronašao ni jednu ozbiljniju ergonomsku grešku, raspored komandi i njihova pristupačnost su za pohvalu. Jedino su komande na stubu upravljača nešto više pozicionirane od standarada. Pored serijskog ekrana od 8 inča (7 inča kod jeftinijih verzija), osetljivog na dodir, Opelovi inženjeri mudro su postupili kada su ostavili tastere, preko kojih se direktno može aktivirati željena funkcija klimatizacije. 

 

opc_506.jpg

 

Tek za nijansu komlikovanija je instrument tabla, posebno ukoliko se posegne za inteligentnim regulatorom brzine (treba odrediti distancu koju održava sa vozilom ispred), iako krcata instrumentima (voltmetar između ostalih), veoma je pregledna. Nedostaje bolja zasenčenost da bi dobila odličnu ocenu.  Pokazivač brzine je u TFT tehnologiji, ne i ostali. Spomenuću i vrlo praktični "Head up" pokazivač u boji, koji projektuje sve neophodne podatke direktno na vetrobransko staklo (brzina kretanja, autorizovana brzina, obrtomer, satelitska navigacija, radio frekvencija...), direktno preuzet iz famozne Corvette.  U vezi unutrašnjeg prostora pozadi već smo rekli da ga ima u izobilju, posebno za kolena. No to je dovoljno za samo dva putnika pozadi, i ipak ne u meri koju smo očekivali od vozila sa 5 metara dužine. Ovo se odnosi posebno na prostor za glave korpulentnijih putnika.  Zadnja sedišta su udobna, izdubljenja i grejana. A kako je reč o karavanu, logično je da pruža veći utovarni prostor od limuzine, kao i da je lakši za manipulisanje kabastih predmeta.

 

opc_7.jpg

 

Utovarni prag je niži, a ukoliko su vam ruke pune, vrata se otvoraju podvlačenjem stopala ispod branika (hidraulična asistencija). Čim se noću vlasnik približi zadnjem delu, svetlosni snop u obliku vozila sa otvorenim petim vratima, projektuje se na put. Visina otvaranja podešava se komandom smeštenom sa leve strane vozača, odmah iznad police u vratima. Sama zapremina prtljažnika je veća za 130 litara nego kod predhodne Insignie karavan, i iznosi 560 litara (kod limuzine 490 lit). Insignia zaostaje u poređenju sa Škodom Super i VW Passat, koji poseduju respektivnih 660 i 650 litara prtljažnika. Ipak i tako "ograničen" pokazao se praktičnim u svakodnevnoj upotrebi. Povlačenjem ručica u unutrašnjosti prtljažnika nasloni se automatski preklope, čime se dobija potpuno ravna površina od 1.665 litara. Nasloni su podeljen u odnosu 40/20/40, dok se pokrivač podešava na dva načina. Ili automatski sklizne ka unutrašnjosti, kao kod svih karavana (posle ga je teško dohvatiti), ili se zakači na C stub, kada se samo uzdigne.

 

opc_508.jpg

 

Prvo moje test druženje sa Insignijom obeležio je benzinski 1.5 Turbo/165 KS, uparen sa automatskim šestostepenim menjačem. Ovaj voženi Sports Tourer pokreće dvolitarski dizel od 170 KS, ali u sprezi sa klasičnim šestostepenim ručnim menjačem. Može biti i automatski, ali ovoga puta sa osam prenosa, razvijen od firme Aisin, kao kod novog "gazde" Peugeota. Kad smo već kod agregata, 2.0 CDTI postoji i u verziji od 210 KS, dok slabiji 1.6 CDTI razvija 110 i 136 KS. Benzinska ponuda ograničena je na spomenuti 1.5T od 140 i 165 KS, ukoliko izuzmemo najsnažniji 2.0 Turbo/260 KS AWD.  Vratimo se sada našem dobrom "starom" dizelu, koji vuče korene još iz saradnje sa Fiatom. Ne, nemojte mu to uzeti kao manu, radi se ipak o savremenom bloku, čijih 400 Nm obezbeđuju neophodni elan ovom velikom karavanu. Da, ali pod uslovom da se zavrti na barem 1.500 o/min, ispod je poprilično "šupalj". Nije da se ne može voziti i sa manje obrtaja, ali u tom slučaju ne očekujte nikakav odgovor na gas. Ko može da doplati 2.000 evra za navedeni automatski, neće pogrešiti, između ostalog, dva prenosa više brišu turbo rupu. 
 

 

opc_509.jpg

 

Treba naglasiti i da se nova Insignija najzad oslobodila principijalne mane bivše, pogodili ste, prevelike težine. Karavan je smršao za oko 200 kg, pa iako je dalje ima pozamašnih 1.666 kg, ovakva dijeta se pozitivno odražava na perfomanse, podrazumeva se i na voznu dinamiku ali i na slabiju zvučnu izolaciju kabine, tačnije prtljažnog prostora. Na ovom poslednjem segmentu treba još poprilično poraditi da bi se stiglo do klase kojoj Insignia misli da pripada. 

 

opc_510.jpg

 


Ovoga puta ogibljenje ispod mene nije klasično mehaničko, kao kod 1.5T, već se radi o FlexRide šasiji, sa elektronski kontrolisanim amortizerima. Predviđena su tri moda njegovog rada, "normal", "sport" i "tour", koji ujedno utiču na odziv na gas i upravljanje. Tour uspeva da umekša ogibljenje na nivo američkih limuzina, no nerazumno predimenzionirani pneumatici na kraju sve pokvare. Ne pamtim kada sam poslednji put vozio familijarni automobil sa toliko "plitkim" gumama (245/35 R20), čim put nije ravan kao bilijarski sto, eto muke. Na stranu što su i naplatci i gume izuzetno osetljivi (ozbiljno oštečeni na test vozilu, jednim delom i mojom zaslugom), osim što su neudobni, ovakvi valjkovi takođe podižu nivo buke u kabini. Prijateljski savet, ukoliko ste se namerili na jednu Insigniju, zaboravite na završni nivo OPC Line, totalno neadaptiran gradskoj vožnji.

 

opc_511.jpg

 

Kada prednji ili zadnji deo parkiranog vozila točkovima dotakne trotoar, barem pola metra strči preko. Ništa lakše do oštetiti karoseriju, bez obzira na silne senzore i kamere, napred i pozadi.  Mod Sport, kao što mu i samo ime kaže, osetno skrati hod amortizera i ujedno oslabi električnu asistenciju, kada do izražaja dolazi veoma dobra vozna dinamika. Ipak imajmo na umu, Insignija karavan nije predviđena za obaranje brzinskih rekorda, njena prevashodna uloga je udoban i siguran transport putnika, za šta su zaduženi brojni elektronski sistemi. Navešću samo par, već spomenuti inteligentni tempomat i još jedan koji efikasno održava vozilo u svojoj traci. O opremi zaduženoj za komfor putnika ne vredi trošiti reči, uostalom mnogo toga zavisi od završnog nivoa.

 

opc_512.jpg

 

Za razliku od francuskog tržišta, u Srbiji je ponuđeno ukupno pet opcija : Insignia, Edition, Dynamic, Innovation i Exclusive, tako da je najbolje pogledati detalje na sajtu proizvođača. Insignia karavan je skuplja od limuzine za 900 evra i startuje cenom od 23.000 evra. Za završni nivo OPC Line uvek se doplaćuje 1.215 evra, te kada se ova suma doda na najbolje opremljen Exclusive (29.000 evra), plus nekoliko paketa opreme po ukupnoj ceni od 4-5 hiljade evra, eto nas blizu 35.000 evra.  Kome dizel motor nije prioritet, samo podatak da po perfomansama blizak benzinski 1.5 T/165, košta 1.700 evra manje. Potrošnja jeste nešto viša, no ni 2.0 CDTI nije se "ubio "od ekonomičnosti. Prosečna zabeležena potrošnja na testu je iznosila 8,1 litara računajući i pariska saobraćajna malteretiranja sa rasponom između 6 i 11 litara koliko može da popije u gradskoj vožnji.  Dakle, bez obzira za koji se agregat odlučili, nećete pogrešiti, ovaj poslednji autentični Opel svakako je "dobra berba". No iako moderna i atraktivna, Insignija se mora suočiti sa još barem tuce talentovanih konkurenata, često skupljim, ali sa jačom reputacijom i boljim imidžom!

 

preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Opel Insignia GSi

 

176931-opel insignia ts.jpg

 

Ovih dana imali smo priliku da na međunarodnoj promociji u Francuskoj vozimo Opel Insigniu, i to ne bilo kakvu, već sportsku, sa čuvenom oznakom GSi...

Najreprezentativniji model u aktuelnoj Opelovoj gami, Insignia, nedavno je debitovala u sportskom izdanju. Za razliku od prethodne generacije koja je u top verziji nosila potpis OPC, novi model u velikom stilu vraća čuvenu oznaku GSi, a šta sve nudi i dokle dosežu njegove mogućnosti proverili smo na međunarodnoj prezentaciji na jugu Francuske.

 

28O3670.jpg

 

Reč je o pravom sportskom automobilu, ponuđenoj u dve karoserijske verzije (fastback i karavan), sa dve pogonske jedinice - 2.0 turbo benzinac  raspolaže sa 260 KS, a 2.0 biturbo dizel sa 210 konja. Oba dolaze u kombinaciji sa novim osmostepenim automatskim menjačem i pogonom na sve točkove.

 

28O3613.jpg

 

Reč je o automobilu koji svojim izgledom sugeriše veliki potencijal. Karoserija oblikovana u sportsko-elegantnom stilu pojačana je sportskim elementima kao što su veliki uvodnici vazduha, zadnji spojler, bočni pragovi, spušteno oslanjanje, veliki aliminijumski točkovi od 20 inča sa Brembo kočnicama i Michelin Pilot Sport 4S pneumaticima.

 

01_Opel_306369.jpg

 

Sportski duh se oseća i u kokpitu gde dominiraju profilisana sedišta sa električnim podešavanjem kadica, kao i dužine sedalnog dela, a tu su i trokraki sportski volan, metalne pedale i još neki sportski detalji oplemenjeni GSi značkama.

 

05_Opel_305218.jpg

 

Upravo na mestu gde su razvijani pomenuti pneumatici, na Michelin test poligonu nedaleko od Marseja, Opel je organizovao deo probnih vožnji. Reč je o brzinskoj stazi dužine 3.000 metara, koja se odlikuje krivinama sa nagibom od 20%, što je čini idealnom za proučavanje ponašanja guma pri visokim brzinama, odnosno testiranje krajnjih limita.

 

09_Opel_500452.jpg

 

Ovde se pokazalo da iako benzinac raspolaže sa 65 KS manje od prethodne Insignie OPC, zahvaljujući smanjenoj masi (160 kg) automobil deluje neuporedivo oštrije i agilnije. Kombinacija male težine, posebno na prednjoj osovini, niske tačke težišta, lakog upravljanja, pozamašne snage u širokom rasponu obrtaja i odlične trakcije, predstvalja skup elemenata koji Insigniu GSi čine veoma brzom. Na kraju, da spomenemo i cenu modela Insignia GSi, koja u Nemačkoj startuje od 45.959 evra. Više o samom automobilu, ali i utiscima iz vožnje na stazi i van nje, moći ćete da pročitate u sledećem broju TopSpeed magazina.

 

Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Bild test: Opel Insignia Grand Sport

 

opel insigia ab.jpg

 

U gradu smo se mučili sa dužinom i velikom krugom okretanja, ali na otvorenom putu, nova Insignija Grand Sport otkriva svoj pravi karakter. Opel je unapredio svoj bestseler koji se sada bolje vozi, uz veću dozu komfora i bezbednosti. Godinama unazad se priča da je segment limuzina pred umiranjem i da su veliki SUV-ovi zauzeli njihovo mesto. Limuzinama preti sudbina MPV modela, odnosno selidba na police istorije. Međutim, da li je baš tako?

 

702503_opel301217rasfotomitarmitrovic1_ff.jpg

 

Istina je da prodaja ne može da se poredi sa rezultatima od pre dve decenije, ali limuzine su bile i ostaće deo automobilske svakodnevnice. Naime, praktično svi proizvođači imaju svoje predstavnike u segmentu. Jasno nam je da Ford ne živi od Mondea, ili Renault od Talismana, ipak oni su tu, među nama. Opel je, sa druge strane, preživeo zahvaljujući prvoj generaciji Insignije koja je odmah izabrana za Evropski automobil 2009, a za četiri godine je prodata u više od pola miliona primeraka. Insignija je sa vremenom sazrela u pravu, elegantnu limuzinu sa sportskim, ali i harmoničnim proporcijama i kratkim prepustima. Kao podloga za drugu generaciju poslužio je koncept ''Monca'' iz 2013. godine sa kojeg su preuzeta prednja svetla, stilski oblikovana maska hladnjaka i duboke ureze na bočnim površinama. Nova Insignija, sada sa dodatkom ''Grand Sport'' u imenu, dugačka je 4.9 metara, zahvaljujući novoj platformi ''epsilon II'', niža je za četiri centimetra od prethodne verzije, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za devet centimetara. U svakom slučaju, nova Insignija je prepoznatljiva na ulici, što je najvažnije, dok je po dimenzijama rame uz rame sa rivalima kao što su Škoda Superb, Ford Mondeo ili Mazda 6, dok je, recimo, samo dva centimetra kraća od Mercedesa E-klase.

 

702508_opel301217rasfotomitarmitrovic12_f.jpg

 

Za vozače koji ne brinu previše o izgledu, važno je reći da je Opel maksimalno iskoristio dodatne centimetre kako bi Insignija Grand Sport“ ponudila jednu od komfornijih kabina u klasu. Prvo što će putnici osetiti je više prostora za kolena na zadnjoj klupi, tačnije sedam centimetara više u odnosu na prethodni model. Takođe, i pored kupeovskih linija, pozadi ima dovoljno prostora za glave putnika, a odmah se primeti i da je kabina sada šira (1.43 metara). Praktično, jedini pravi konkurent Insigniji u ponudi prostora ja Škoda Superb. Opelova limuzina sa petora vrata pruža vrhunski komfor za četvoro, kao uostalom i svi rivali, a problem za petog putnika predstavlja široki centralni tunel.

 

702509_opel301217rasfotomitarmitrovic15_f.jpg

 

Moderno, ali i elegantno - ovo je kratak opis unutrašnjosti. Vozačevo okruženje je doterano po poslednjim trendovima, sa velikim ekranom osetljivim na dodir i ''head up'' displejom. Međutim, Opel je ostao veran tradicionalnoj instrument tabli, ali je dodao i nekoliko detalja koji su rezervisani samo za sportske modele - voltmetar i indikator temperature ulja. Simpatično. Instrument tabla je pregledna, za razliku od prekidača (start-stop dugme, svetla, regulator ''head up'' displeja...) koji su postavljeni iza upravljača i skriveni su od vozačevog pogleda. Zato neka vas ne začudi ako pritisnete prekidač za ''četiri migavca'' umesto dugmeta za startovanje. 

 

702513_opel301217rasfotomitarmitrovic20_ff.jpg

 

Takođe, na modelima sa luksuznijim paketom opreme, na upravljaču se nalazio više od 20 sitnih tastera koji odvlače pažnju. Vozač za volanom sedi dva centimetra niže nego kod prethodne Insignije, a visoku ocenu zaslužuju komforna sedišta sa dugačkom sedećom površinom. Centralna konzola je postavljena visoko i blago je okrenuta prema vozaču, tako da se dobije sportski osećaj u vožnji. Jasno je da su Opelovci, za razliku od ranijih godina, vodili računa o detaljima koji mogu da privuku potencijalne kupce. Zapremina prtljažnika je 490 litara, što je daleko manje u poređenju sa Superbom (650 litara), ali je pravilnih dimenzija i može da se iskoristi svaki litar slobodnog prostora. Peta vrata se otvaraju visoko i olakšavaju smeštanje prtljaga. 

 

702510_opel301217rasfotomitarmitrovic16_ff.jpg

 

Testirani model pokreće provereni 2.0-litarski četvorocilindrični turbo dizel agregat koji je nastao u vreme saradnje sa Fiatom. Najnovija verzija razvija 170 konja i čak 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji je, u našoj priči, važniji od sirove snage. Velika doza obrtnog momenta je dostupna na nižim obrtajima (1.500-1.750 obrtaja u minutu), tako da nije potrebno da se često poteže za preciznim šestostepenim manuelnim menjačem. Nova Insignija je oko 180 kilograma lakša od prethodne verzije i to se oseti. Insignija 2.0 CDTI do 50 kilometara na sat ubrzava za 3.3 sekunde, dok ''stotku'' hvata za manje od devet sekundi (8.8), što je retkost među limuzinama srednje klase. 

 

702507_opel301217rasfotomitarmitrovic10_ff.jpg

 

Dvolitraš obezbeđuje i solidno ubrzanje - od 60 do 100 km/h u četvrtom stepenu prenosa potrebno je 5.7 sekundi. Poređenja radi, lakša, ali i 20 KS slabija Škoda Superb ubrzava za 7 sekundi. Kočnice su, takođe, snažnije od proseka klase i dve tone tešku Insigniju Grand Sport od 100 km/h do mirovanja zaustavljaju posle 34.2 metara (Superbu je potrebno 36.5 metara). I, pored vrlo dobre zvučne izolacije, četvorocilindraš se čuje prililčno, naročito pri nižim obrtajima i dok se ne zagreje. Sa povećanjem broja obrtaja postaje tiši, ali vam i dalje jasno do znanja stavlja da se pod haubom nalazi dizel agregat.

 

702505_opel301217rasfotomitarmitrovic8_ff.jpg

 

Na otvorenom putu vidi se da je ova Insignija stvorena za nemački ''auto-ban''. Limuzina je stvorena za duža putovanja i posle nekoliko sati za volanom nećete osetiti bol u leđima. Isto važi i za putnike na zadnjim sedištima. Insignija je stabilna, tvrda na upravljaču i, pre svega, bezbedna. Jedino se na lošem asflatu čuje više buke iz prostora za točkove, pogotovo u kombinaciji sa zimskim pneumaticima. U gradskoj vožnji, dužina od 4.9 metara i krug okretanja od čak 12.3 metara mogu da predstavljaju ozbiljan problem, naročito pri manevrisanju za parkiranje. Naime, prednji kraj je nizak i vozač ga ne vidi, tako da morate da se u potpunosti prepustite parking senzorima. Takođe, obratite i pažnju na široke B stubove koji smanjuju preglednost. Prosečna potrošnja na testi je iznosila tek nešto više od šest litara na 100 kilometara, tako da Insignija sa punim rezervoarom i u idealnom uslovima može da pređe više od 1.000 kilometara. Sa malo težom nogom na papučici gasa, potrošnja je oko osam litara. Početna cena Insignije 2.0 u Srbiji je od 24.600 evra.

 

702512_opel301217rasfotomitarmitrovic18_f.jpg

 

Nova Insignija Grand Sport je originalna i prepoznatljiva, a to je važno kada želite da privučete kupce. Takođe, sada pruža i više prostora u kabini, ali je duže međuosovinsko rastojanje uticalo na manevarske sposobnosti. Sve u svemu, Opel je dobro odradio posao, jer insignija spada u sam vrh klase. Limuzina na spisku dodatne opreme ima i brojne sisteme bezbednosti i asistencije vozaču, a na svakom centimetru se oseća nemačka preciznost i kvalitet.

 

preuzeto sa - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, zrnke said:

Pozdrav, interesuje upgrade izduva na Insigniji, negde do zadnje osovinr ide jedna cevka, lonac je negde napred. Dakle da se uradi Y racva i dve cevke do nazad, nesto ovako:

 

BC079FAC-B1BE-4C69-8C55-2BF71ED180AA.jpeg

 

Ovo ko na Trabantu...Da se zna da ima dva cilindra.....:lol:Opel je to....

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...